Zajima mne funkcnost, spolehlivost, flexibilita a hlavne vase spokojenost :) Dik.
Zajima mne funkcnost, spolehlivost, flexibilita a hlavne vase spokojenost :) Dik.
co takhle vyhledávání :) abys neřekl www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…
skvely. dik :)
Mam ho, najeto zatim neco malo pres 300km, problemy, o kterych v threadech pisi jini zatim nemam, dnes se chystam rozzebrat ji po zabehu, vymenit olej a zvysit zdvih. Vidle je paradne citliva v prvni pulce zdvihu, pak je dost progresivni. foukam ji na cca 100psi na mych 88–89kg, sag mam cca 2 cm. Tahle vidle je o hodne lepsi nez axel, ktereho jsem reconem nahradil.
Ten zdvih fakt upravis sam?
Jo, stačí vidlici rozebrat. A s tím cvakáním SoloAiru, je to znát hlavně při větším tlaku, čím menší tlak, tím pro SoloAir lépe.
Zajimave. Jinak, jak napsal revish, ta vymena oleje se provadi jak casto?
Měla by se provést po zajetí vidle, cca 300km a bývá tím podmíněna i záruka, tak pozor na to. Jinak myslím že při „běžném“ používání by mělo stačit jednou, dvakrát za rok, snad jen s výjimkou oleje na vzduchovým pístu, třeba kontrolovat častěji. Teď mám Rebu a do týdne ten olej co měl být nad pístkem je v negativce :o(
To zni divne ale treba to zapricinila ta novota :) S tim Reconem jsi spokojeny byl?
To jak jsem byl spokojený s Reconem jsi mohl přečíst v linku nahoře co sem dal Thidney :oDDD Recon je citlivá vidlice, ale systém SoloAiru mi nevyhovoval. Mám skoro 90 kilo a při nahuštění na mou váhu je okamžik zamčení komor poněkud citelný, nepříjemné to je když někde letíš po kořenech a vidle ti lítá nahoru dolu a při každé změně pohybu odzhora dolů ti v ní klapne tak že to cítíš v gripech. To samé jízda do kopce s hodně odlehčeným předním kolem, taky klapot. Vzhledem k tomu, že je SoloAir snad složitější než DualAir, moc nechápu proč to vůbec začali vyrábět. Snad jediné plus pro tento systém je jeho „blbuvzdornost“, nikdy nemůžeš mít v negativce větší tlak jak v pozitivce. Probírali jsme to s Tinkem a tato konstrukce se snad vyplatí jen u vidlí v velkým zdvihem kde se počítá s větším zanořením (sag).
A nemáš u toho dual airu moc řídký olej nad pístkem, že ti za tak krátkou dobu proteče. A nebo jestli jsi netunil -velikost pozitivní komory a nepřehnal to.
Netunil a používám originál RedRum hustý červený olej (hustota 15).
Ja jsem jeste spis nevidel vidli, kde by nebyl stejny problem… :-/
Zvlastne, mam asi 98kg a zoadne cvakanie z nej za jazdy nedostanem. Ten mrtvy chod poznat len pri odlahcenej vidlici. Progresivita sa zlepsila po tebou odporucanom prenastaveni na 115mm. Rozoberal som ju az asi po 8 mesiacoch a 2500km a mam pocit, ze teraz uz nechodi tak hladko ako „v tovarnom“ nastaveni. Mozno len ten Castrol, co som naliaz ako mazaci alej nie je az taky dobry ako original.
A jaký máš sag?
14–15mm, co vyzera ako dost malo. Ale ked som nechal cca 20mm, tak aj po vcelku lahkych zjazdoch ukazovala paska 5mm od dorazu. A neraz by niekde po nejakm skoku rozmlatil vidlicu. Teraz je ta rezerva okolo 10–15mm.
Stale neviem, o akom oleji hovoris – „olej nad pistkem“ – to je kde? Diky
Prostě zezhora na pístek by mělo přijít 3–5ml hustého oleje, výrobce doporučuje vlastní RedRum. Tento olej maže vzduchový píst. Stejné to mají vzduchové Manitůčka.
Asi som natvrdly…ale to je tam ked dam dole tu krytku a chcem fukat vidlu alebo to je este podtym…bolo by super keby si hodil foto
ještě pod tím, musíš vyšroubovat celou tu zátku, tuším 24 klíč…
diky moc
Ako casto menis olej vo vidlici?
u Recona jsem ho měnil poprvé po roce, V Rebě po cca 200km a podruhý to udělám na podzim…
A po tych 200 km to bolo koli tomu ze by sa to malo, alebo preto ze ho tam bolo malo alebo daky iny problem?
protože se to musí, je tím i podmíněna záruka, dostal jsem razítko do záručáku…
Skvélá vidle zatím mám nastaveno 80 mm zdvih. Jsem zvědav jak se bude chovat na 100mm, nebo 130mm
s tim zanorovanim, zatim problem nemam, cvakani taky neslysim, ani mrtvy chod neregistruji, sice tam je, ale pri jizde to neni poznat, jen kdyz na kole nesedim a trochu propruzim, jinak, o vikendu jsem econa predelal na 115mm, je stale citlivy, navic jde vic do zdvihu takze progresivita se zmensila, zatim jsem stale spokojen.mimochodem, nevi nekdo jak poznam, ze solo air funguje jak ma a ze jsou obe komory naplneny vzduchem, po prvnim slozeni vidle s novym zdvihem mi nahle stacilo pouchych 50psi aby to bylo ok na mou vahu (88kg), bylo to divne, vidle chodila prakticky stejne jako pruzinovka, jen se mi nezdal ten nizky tlak, rozebral jsem to tedy podruhe, nic zvlastniho nezjistil a tak jsem to zase slozil, nyni foukam na 90 psi a mam sag 20 – 23mm, vidle chodi paradne, nevim v cem byla chyba. :o/