• radek.g7

    Kterou? Jake jsou prednosti a nevyhody jednotlivych modelu a ktery z nich je vy vysledku lepsi(vaha, pevnost, celkova kvalita)? Vyuziti XC, MX.

    mockrat dekuju za reakce

    0 0
    • Kedarr  

      rozdíl bude hlavně ve váze..to je asi tak všechno..:)takový věci jestli Motion Control nebo Black box neřeším…:)fungovat budou obě dobře..tolik ve stručnosti..:)

      0 0
    • Hnoj  

      Jak jsi prišel zrova na výběr těhle dvou?

      SID Race koupíš za pár šupů, ale Rebu XX jsem neviděl pod 13K…

      0 0
      • roud  

        nemyslí označením XX že neví s kterym modelem reby to srovnat ? ? ?

        0 0
        • Hnoj  

          Tak reba XX, je technicky TEAM s hydraulickým zamykáním…

          0 0
          • roud  

            mno pokud je to jen tenhle rozdíl nevidím důvod do toho vrážet takový prachy…

            0 0
            • radek.g7  

              To jako neni vubec nic vic a clovek jen za to je to „XX“ plati vic? Nechci se s nekym hadat, protoze zrovna tomuto vazne prd rozumim. Cely to ma dopadnout tak ze vaham mezi rebou a sidem, je skoro jedno jakou, ale protoze co jsem tu cetl tak funkce jsou obe na vysoke urovni. Asi jako posledno parametr jsem chtem vzit na ukor vyssi vahy tu pevnejsi, preci jen kdyz uz dam za vidlu 12k, tak ji nechci mit na sezonu jen proto ze se neco zlomi, prorazi, proste podela…

              0 0
              • Hnoj  

                No kdybych řešil kvalitní vidli, s vysokou tuhostí a dobrou cenou, hledal bych na 100% RS Reba Team s 20mm Maxxle osou…

                0 0
                • radek.g7  

                  Mozna jeste kravina na zaver, ale docela podstatna (relativne), vidli ma by komplet bila, tedy i vcetne korunky. Proto zustavaji ve hre SID a XX :-(

                  0 0
                  • roud  

                    se sidem chybu určitě neuděláš a třeba se ti podaří někde sehnat za slušnou cenu i WC verze v bílý…

                    0 0
                    • radek.g7  

                      Diky za tip, fakt mi zalezi na tom aby danej komponent neco vydrzel, preci jen nepatrim mezi ty co muzou zlomenou vidlu vymenit bez mrknuti oka za novou :-(

                      0 0
                      • Kufruv  

                        a kolik jsi jich už zlomil? ;)

                        0 0
                        • radek.g7  

                          Tak pouzdra jsem uz do kytek jedny poslal, neverim ze zlomim nohy, nebo korunku. Ale taky mam Marzocchi 3 roky starou, v te dobe to asi jeji zlata era nebyla, ale i tak je to pevnostne drzak. Bohuzel je to tezitko

                          0 0
                          • jonti  

                            Vydrzi na tom budou stejne, tesneni, kvalita nohou a pouzder je stejna.

                            Jen ten SID je lehci a min tuhy.

                            Nemuzu srovnavat s novou rebou, ale ve srovnani se starou Rebou ma novy Sid taky lepsi chod, min progresivni a mensi odtrh.

                            0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Kedarr  

                  myslím , že osa tuhost vidlice do stran moc nezachrání..:)

                  0 0
              • vysmátej bajker  

                Jezdil jsem Rebu Race 07 a ted loňského SIDa Race.SID je trochu měkčí.Pokud je kritérium váha -SID,pokud tuhost REBA.Nebo SIDa s pevnou(neznám)­.Kdybych kupoval novou koupím rebu ale bohužel se na V nedělají.

                0 0
          • StuntJ  

            Hmm zas to hydro zamykání taky není špatné … :o). Hrál jsem si stím na Veletrhu a moc pěkná hračka

            0 0
      • radek.g7  

        Kolik je podle par šupů?? Jestli dam za SIDa cca 12 a za rebu XX 13200 tak to nepovazuju ze buhvi jak dramaticky. Z hlediska tuhosti (pevnost a mechanicka odolnost) bude predpokladam lepsi REBA, je to tak?

        0 0
    • StuntJ  

      KDyž už tak SID Team, to se tak blíží cenově Rebě XX

      0 0
      • radek.g7  

        Nevim jestli Team neni uz trochu moc. Jako jestli 12k nebo 14k to nevidim jako problem, fakt mi jde tedka o to aby to nebyla typicka zavodacka vec, kterou za sezonu odvarim a muzu vyhodit.

        0 0
        • Hornet  

          V partii maju kamosi 3× SID race a drzia v pohode :-) jedna dostava celkom zabrat druhu sezonu – ok.

          0 0
        • Hádě  

          typická závoďácká věc? to záleží jak s ní zacházíš TY!

          0 0
        • StuntJ  

          No old modely 2009 SIDa Team se nechají koupit už za cenu okolo 11 500, takže myslím si osobně že v poměru cena/výkon/hmotnost je to jedna z nejlepších vydlic. Pro takové to popojíždění po lese, brouzdání po cyklostezkách, kde člověk chce tahat co nejméně hmotnosti je prostě ideál. A co se týče výdrže SIDa jsem na něj neslyšel moc špatných referncí …

          0 0
          • radek.g7  

            Muzes mi prosim napsat kde jsi videl Team za 11500,– ha jo videl tak za 13.

            0 0
            • StuntJ  

              http://www.koloshop.cz/…ena-vidlice/

              Je to tedy model, který se již nehodí pro pózování, protože 2009, 2010 jsou prostě už OUT … :o)))))))

              0 0
              • Kedarr  

                může mi někdo říct jak pocítím rozdíl mezi sid Race a Team?..:()))při jízdě kromě Black Box a Motion Control?

                0 0
                • Hnoj  

                  Podle mých zkušeností zcela nijak :-)

                  0 0
                • StuntJ  

                  No Team má jiný typ tlumení, volá se to nějak Dual Flow. A to dokáže nějak rozdílně zpracovávat malé a velké narázy – dva na sobě nezávislé okruhy, tudíž by měla vidla lépe žehlit … Ale někdo zkušenější určo poradí a osvětlí tuhle problematiku … Já tomu rozumím jako koza jeteli

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Moje znalosti biologie jsou minimální. Celý život jsem si myslel, že koza žere jetel a teď jsi zasel semeno pochybnosti o tom, jak to vlastně je…

                    Má někdo podložené informace o tom, co žerou kozy?

                    0 0
                    • StuntJ  

                      Já jsem neřekl že koza nežere jetel, já jsem jen poukázal na to že ho žere, ale vůbec mu nerozumí. To jest že člověk tu věc používá, ale vůbec ji nerozumí :o)

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Jak můžeš vědět, že koza jetelu nerozumí? Řekl bych, že díky časté konzumaci musí z většiny koz nutně vzniknout profesionální jetelní degustátor ! :-D

                        0 0
                        • StuntJ  

                          LoL :o)

                          Koukám že to dnes bude plně filosofická debata :o).

                          0 0
                  • fousek  

                    Tak ten Team ma lepsi tlumic, ma HS a LS odskok, coz je dobra vec, ktera prispiva jak k pohodli tak k jizdnim vlastnostem. Takze za me jasne Team

                    0 0
            • Hnoj  

              Zkus se mi ozvat na email nebo ICQ, možná bych o něčem věděl :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • roud  

      tohle je slušná akce: http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
      • StuntJ  

        No sakra, to jste sem dávat neměli, tohle mi začíná teprve vrtat hlavou, žebych si konečně koupil novou vidlu ? Sice tohle je totálně OUTmodel na pózink, ale WorldCup za tyhle prachy je prostě bomba …

        0 0
        • roud  

          mno rozhodoval bych se rychle moc jich nemaj „asi“ ale cena je bezkonkurenční…

          0 0
          • StuntJ  

            No to teda je, protože ten tisícovkový rozdíl oprotti Teamu je už zanedbatelný … sáákra … jak by se vyjímal na mém kolečku :o) a to kilo dole, to by byl pocit :o)

            0 0
        • ememem  

          ak chces novu vidlu tak pozri pripadne

          http://www.kupkolo.cz/…50/reba781/

          alebo

          http://www.kupkolo.cz/…250/sid780/

          0 0
          • StuntJ  

            Děkuji, tyhle stránky už mám prolezlé, ale pořádně ještě nejsem rozhodnutý. Ty ceny jsou více než příjemná a černý WordCup mě dost nalomil. Za ty penízky je to bezkonkureční vidla, která bude dlouho sloužit :o) Oproti Toře to asi bude velký šok, už jen proto, že kolo bude vážit o kilo méně :o))))

            0 0
            • ememem  

              ako nic v zlom ale na ten bike co mas bych asi radsej dal rebu a usetril cca 3.5 litra a pripadne ich investoval do niecoho ineho.

              0 0
              • StuntJ  

                No to je otázka, co, ale mne láká ta nízká hmotnost a „exlusivita“ v podobě SIDa … Ikdyž 3 000 jsou 3 000 :o)Ale co, člověk si má užívat :o) A konečně bych měl na kole něcoz titanu, kdybych teda nejzdil s hodinkami :o)

                0 0
                • mastihuba  

                  bych ušetřil 3kk přihodil dalších 5kk a vyměnil kola. Pak už ti zbyde vyměnit jen rám a brzdy. :D

                  0 0
                  • StuntJ  

                    No kola jsou nařadě až mi umřou, ale na to co je to za lowend, tak jsou v pohodě a drží. Brzdy už neřeším, ať si občas škrtnou, hlavně že dobře brzdí a můžu se na ně spolehnout. A rám ? rám je ve své podstatě dobrý. Není nejměkčí, ale ani nejtužší. Je to taková dobrá střední třída. A co se týče váhy, na tom je též dobře. A navíc mi velice dobře sedí svojí geometrii a je pro mne pohodlný. Já jen řeším komponenty, u kterých jsem na pochybách s jejich funkčností …

                    0 0
                  • StuntJ  

                    Jinak to kolo co mám v profuilu, už teď vypadá jinak a není moc aktuální, ale na járu to změním :o)

                    0 0
    • MlokCZ  

      Tak když už je tady ten výběr, tak by to někdo z majitelů mohl více upřesnit, jak je to s tím tlumením.

      Verze s Dual Flow by dle popisu RS mohly mít high speed expanzi. Aspoň se to jeví jako, že by to mohla high speed expanze být. Popis je dost zavádějící a nezkoušel jsem tyhle verze, takže by mi zajímalo, co to tedy v reálu opravdu je.

      Každopádně i když by to byla high speed expanze, tak v tomhle případě tazatale moc nevytrhne, u 100mm zdvihu ji ještě moc neocení.

      Pokud to bude za podobnou cenu, tak bych ale stejně raději vzal vidlici s high speed expanzí.

      A teď by se mohli trošku předvést majitelé vidlic s dual flow a někdo to tu rozlousknout, jestli to HS expanze je nebo ne.

      0 0
      • vifon  

        RVL Team Air U-turn, Maxle 150mm (s Dual Flow = vysokorychlostna expanzia): pri skoku v rychlosti dajme tomu 0,5m (viac otestovane nemam-po zlomenine palca) sa neda povedat, ze by bola nejako leniva pri navrate do klud. stavu.

        Musi clovek porovnavat hned za sebou vidlice s DF a nie po pamati ako ja… Zehli vyborne, lepsie ako Pike s Motion Contol, je linearnejsia. Vyznam DF ma samozrejme pri vyssich zdvihoch.

        0 0
        • MlokCZ  

          Beru to tedy, že to je HS expanze, což je dobře, konečně RS tedy došlo, že ji tam musí dodělat.

          Fungování HS expanze je jasné, jen mi šlo o to, jestli to skutečně je HS u RS.

          S jistotou to lze ověřit za pár sekund na místě jednoduchým testem.

          Jestli to je jako u Foxek, tak se nastavovat bude low speed expanze. Takže stačí low speed hodně přitáhnout a pak zkusit na místě propružit. Jednou po propružení pustit co nejrychleji to půjde nebo ještě navíc rovnou nadlehčit přední kolo. A hned je vidět, že se musí bleskově vracet i s hodně přitaženou low speed a v posledním kousku návratu zdvihu viditelně zpomalit (když už dojde k uzavření HS okruhu pro nedostatečný rozdíl tlaků). A podruhé ji lehce přibržďovat při návratu a hned se musí vracet extra pomalu, protože díky přibržďování se neotevře okruh HS exp.

          V praxi samozřejmě takhle extrémně přitažená low speed expanze být nemusí, na test ale ideální.

          U Foxky je to pak jednoduše poznat i dle zvuku. Vždy když se otevře okruh HS expanze, tak tlumení má jiný zvuk než když se vrací pouze pomocí low speed. Při přejezdu překážek je to pak vlastně pořád, protože za překážkou se octne přední kolo ve vzduchu, tedy vždy je dostatečný rozdíl tlaků pro otevření HS okruhu.

          Skok není moc dobrý test. Po skoku záleží jak přesně to bude po dopadu, klidně po skoku nemusí vždy dojít k otevření HS okruhu, když zůstane větší váha na rukou při návratu vidlice a k tomu je třeba low speed expanze trošku více povolená.

          Jak chodí RS vím velmi dobře, jezdil jsem jich více a testoval mnoho, bohužel žádnou s dual flow, proto jsem chtěl se konečně ujistit/vyvrátit, jestli to je HS expanze nebo ne.

          Na chrtího fulla co budu připravuju budu dávat u-turnovou Rebu a právě pořád jsem se nemohl rozhodnout zda připlatit za Team verzi (můžu mít za dobrou cenu SL nebo Race u-turn verzi). Co mi přinese HS expanze vím přesně.

          Vidlice bude na 120mm, takže takový hraniční zdvih, když už začíná celkem mít HS expanze význam. Ale zase použití kola bude převážně tam, kde ji tolik neocením (tam kde ji více ocením jezdím na Stereu, kde ji mám).

          To, že jsem si do teď nebyl jistý, jestli to je HS expanze mi rozhodnutí komplikuje. Zatím stejně se přikláním k tomu, že za ty prachy navíc mi nestojí na tohle kolo.

          0 0
          • vifon  

            nastavovat ide iba klasicky LS rebound. Test skusim (vdaka za typ) a dam vediet, ale az mi dojde tlmic zo servisu. Zatial je bike na stojane v nepojazdnom stave :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím nastavením to je v pohodě, to mají Foxky stejně (tedy taky jen LS expanze lze nastavit a HS je napevno).

              0 0
          • StuntJ  

            Bomba, pěkné počteníčko :o),ales¡poňjsem se něco dozvěděl více

            0 0
            • MlokCZ  

              HS expanze se tu v historii probírala i mnohem podrobněji. Tohle je spíš jen o testu na její přítomnost. V historii se probíralo na co všechno je dobrá a kde se projeví.

              Ona není pouze o tom, že se vidlice z většího zdvihu vrací rychleji, ale také o té možnosti LS expanzi přitlumit výrazně více (u jediné expanze to nejde, protože by se vidlice nestíhala vracet).

              Tohle má význam v situacích, kdy se přejíždí překážka a zvlášť, když je o trošku delší (ve směru jízdy).

              Přední kolo najede na překážku, vidlice jde do zdvihu. Dokud je přední kolo na překážce, tak jezdec stále působí svojí vahou setrvačností na řídítka a tedy na překážce nedojde k dostatečnému rozdílu tlaků pro otevření HS okruhu expanze i když je vidlice třeba ve 2/3 zdvihu. A proto se vidlice ještě na překážce ze zdvihu vrací jen velmi pomalu díky tomu, že ji brzdí více přitlumená LS expanze. A to je velmi dobře.

              Oproti tomu vidlice jen s jedinou expanzí, která nemůže být moc přitažená, tak se ještě na překážce vrací už rychle ze zdvihu.

              A při mírně delší překážce dojde bez HS expanze až k plnému návratu ze zdvihu už na překážce. A to má velmi negativní vliv následně po tom, co opustí přední kolo překážku. V tu chvíli je sag vidlice menší než vzdálenost předního kola od země za překážkou a tedy přední kolo získá kontakt s terénem až za mnohem delší dobu až ve chvíli, kdy celá soustava jezdec s kolem gravitací dopadne na zem.

              Vidlice s HS expanzí, která díky přitlumné LS expanzi se ještě na překážce moc ze zdvihu nevrátila, tak má dostatečnou rezervu za překážkou a dojde k mnohem rychlejšímu kontaktu předního kola za překážkou. Přední kolo se za překážkou začne vracet díky HS expanzi velmi rychle a hlavně navíc v tu chvíli je vidlice více ve zdvihu než je výška překážky.

              Tohle je jeden z dalších velmi podstatných významů přítomnosti HS expanze, který v praxi není tak zcela jednoduše sledovatelný. V praxi v rozité pasáži nelze vysledovat kdy přesně získává přední kolo kontakt. Jezdec už pak vnímá pouze důsledky toho, že přední kolo ztrácí na kratší dobu kontakt s terénem. A někdy to nemusí moc být znát a někdy zase hodně, záleží na daném terénu.

              0 0
      • fousek  

        Ja uz sem to tu jednou psal, ne-li vickrat, Totem HS expanzi ma od ty doby co ho vyrabej, akorat si toho marketingovy oddeleni vsimlo az nedavno.

        Mam to potvrzeny 100% protoze sem mel tlumicovou partonu rozebranou.

        A ano nazivaj to Dual flow

        0 0
        • MlokCZ  

          Totem jasně, to jsem registroval, že jsi psal. Ale pro vidlice nižšího zdvihu (a zvlášť Reba/Sid) to potvrzené doteď nikým nebylo a jen dle popisů jim hned nevěřím, že to musí být stejně provedené jako u Totemu i u nižších zdvihů.

          0 0
          • MlokCZ  

            Zvlášť když to vidím např. u 140mm Foxek. RL a RLC verze mají HS expanzi a R verze ji nemá, u Foxu o tom pro jistotu ani slovo.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.