Rychlebské stezky – výzkum k diplomové práci - diskutujte

213 nepřečtených
  • KarelGl

    Srdečně zdravím všechny bajkery!

    Jmenuji se Karel Glogar, jsem bajker a t.č. taky student Rekreologie na FTK UP v Olomouci. V současné době píšu diplomovou práci, která se věnuje tématu Rychlebských stezek. Rád bych Vás touto cestou požádal o spolupráci.

    Chci poprosit a vyzvat Vás všechny, kteří jste na stezkách byli (ať nedávno nebo třeba loni na podzim), a kteří byste se rádi o své dojmy a pocity podělili, prosím zareagujte a volně diskutujte na níže položené otázky. Vůbec nemusíte odpovídat na všechno. Pokud vás na dané téma něco napadne, napište to.

    Otázky: Co Vás oslovilo (zaujalo) na Rychlebských stezkách? Co utvářelo Váš zážitek při jízdě na RS? Jaký byl váš vnitřní motiv k jízdě na stezkách? Co byste v Rychlebech ještě uvítali? Co hnulo vaším srdcem?

    Vaše reakce budou pro mě zcela anonymní, získaná data budou vyhodnocena a použita pouze pro potřeby mé diplomové práce, resp. pro potřeby dalšího rozvoje Rychlebských stezek.

    V případě jakýchkoliv dotazů nebo nejasností mne kontaktujte na uvedeném mailu. Díky moc všem za spolupráci. Těším se na vaše reakce. Bajku zdar!

    Karel Glogar

    0 0
    • Black knives  

      Rychlebky su fajne jak cip. A jag si biker, a umiš lapnut klandry, tož tě to prostě musi bavit. Bo je to nejpepši bikovani v česku. A tych kecu tu najdeš dost, tož co řešiš, čitej.

      0 0
      • KarelGl  

        Díky za reakci. Já vím že Rychlebky su fajne, jsem jejich častým návštěvníkem. Nicméně mě právě zajímá, proč se to bajkerům tak líbí, nebo naopak, co jim tam vadí? Co jim umíchá ten bajkerský zážitek? Popř., jakým směrem se podle bajkerů vydat dále?

        Dík, hezké dny.

        0 0
    • mr.antik  

      ahoj, můžu se zeptat, co to je ta Rekreologie?

      To by mě bavilo dělat na plný úvazek :-)))

      0 0
      • KarelGl  

        Jojo, není to špatný. Mrkni na www.rekre.cz, popř. na sem: http://www.upol.cz/…ologie/uvod/. Tady bych se raději věnoval Rychlebským stezkám (katedra rekreologie je jejich odborným partnerem) :)

        0 0
      • bochov  

        To je neco jako dejiny umeni akademicky titul snadno a rychle ,ale kvalitniho remeslnika musis hledat lupou.

        0 0
        • gazman  

          Moje řeč podobných nepotřebných pseudooborů je u nás mrtě, kde jaký trouba co měl problém se na základce naučit psát má „vysoukou“ školu,je to směšné a degraduje to tituly těch co mají opravdu vysokoškolské vzdělání.

          0 0
          • Sobi  

            Třeba estetika a sociologie zaměřená na pobyt v přírodě :-)))

            0 0
          • gargamel  

            No vidíš. A ty jsi se nenaučil psát do dneška :-)

            0 0
            • Lister  

              :-D

              ..jsi se.. je blbost, jediný správný tvar je „ses“

              0 0
              • Lister  

                EDIT: „blbost“ je silné slovo. Spíš jsem měl napsat, že nejde o tvar mluvnicky zcela správný, ale v hovorové řeči často používaný.

                0 0
                • gargamel  

                  Jo, chybka se vloudí. Původně jsem tam ten správný tvar měl (na mou duši) a pak jsem to přepsal, neboť se mi to nezdálo. Ač s ČJ většinou problém nemám, tak tohle byl takovej malej špek, no :-)

                  0 0
            • gazman  

              :-)

              0 0
        • kassar007  

          Pral bych ti vystudovat dejiny umeni, myslim, ze bys mluvil jinak o lehkosti studia :-)

          0 0
      • hommo vyvalis  

        V podstate neco jako referent ROH:-D

        bracha tam de taky, tak si z nej delam prdel:)

        0 0
    • Lucky-x  

      Fascinuje mne co všechno existuje za vysoké školy a co se tam děje v rámci takových prací. Nic proti, ale tohle by zvládl napsat deváťák, tohle přeci není téma na diplomku. Možná by z toho mohl být pěkný článek do časopisu, ale věda to není. Toť můj skromný názor. Není to namířeno proti tobě, ale proti kvalitě-kvantitě těchhle rádoby vysokých škol, které si kolikrát říkají university.

      0 0
      • Vilém  

        nejak ten titul prece ziskat musis:)

        0 0
        • Lucky-x  

          Chce se mi zvracet!

          0 0
          • mr.antik  

            Proč? Když nic neumíš, tak je titul dobrej tak akorát do státní správy nebo do podniku typu Škoda apod…

            0 0
            • jIrI___  

              A o to jde. Stačí mít titul a máš volnou cestu třeba k „vyšším“ místům u policajtů a jsi za vodou. A ve Škodovce to finanční ohodnocení absolventů vysokoškoláků taky není úplně nejhorší.

              0 0
      • ZuzicK  

        Ono některé humanitní školy na tom nebudou lépe.

        0 0
      • jIrI___  

        Po přečtení úvodního příspěvku mě napadla úplně stejná věc. Diplomka jak pojďme jeb*t.

        0 0
      • Kubiczech  

        Když nad tím tak přemýšlím, tak tahle fakulta mi nepřijde zbytečná. Myslím, že zaměření na trávení „nepracovní doby“ má celkem budoucnost a je spousta lidí, kteří si se svým časem pořádně nevědí rady. Chrlení stovek právníků mi přijde jako daleko větší blbost.

        0 0
        • mastihuba  

          teda sory, ale dybych řek našemu pětaosumdesáti­letýmu dědovi že nevim co s volným časem, tak o mne přerazí berlu, už takhle dostávám kakao když se někde flákám na kole. :D

          0 0
          • ZuzicK  

            Ale nepovidej, že neznáš někoho, kdo se sám zabavit neumí.. u mně je to tak polovina lidí co znám.

            0 0
      • KarelGl  

        O kvalitě a úrovni českého vysokého školství, potažmo o užitečnosti/ne­užitečnosti rekreologie můžeme klidně diskutovat jinde, tady bych se rád věnoval stezkám a jejich potenciálu pro bajery, což?

        Každopádně díky moc za váš čas i názory. K.

        0 0
        • mr.antik  

          Ok, my ses tam chceme podívat, protože to vypadá na pěkný XC bikepark :-)) Pak uvidíme.

          • Cesty by měla vyhovovat našemu jízdnímu stylu
          • Stačí nějakej plac, kde budeme moc přespat v autě (kdyby legálně,tak by to bylo ideální).
          • Nějaký prostor na setkání a odpočinek, lavice, výčep s kofolou azelňačkou by byl slušnej luxus
          • Jo a kdyby tam bylo nějaký koupání poblíž, to by taky bodlo.
          • No a ještě na blbnutí by tam mohl být pumptrack a nějaký dirty atakovej ten „skills park“ aby se tam dalo intenzivně natrenovat nastezky :-)
          0 0
          • bochov  

            Este si zapomnel na podavani hambace a coly . Pivo bys nedostal ,nebot bys stezky mohl projet nabity a instruktory z fakulty rekreologie ,abys vedel jak mas slapat.Potom by dojel nejvyssi se spolecnosti sngltreck s.r.o a dal ti mikinu s napisem SINGLTRECK.

            0 0
      • Sobi  

        Ty woe to snad není možný co se dá studovat a za co se dá získat titul…

        očekávám že se objeví VŠHm vysoká škola humusácká kde se bude studovat dloubání v nose a utírání pr… a diplomky se budou psát na téma: správná funkce utírání rektálu ve vztahu k viskozitě stolice v 18.století a dnes.

        Tohle je fakt neuvěřitelný!

        Karle nic osobního :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Frostty  

          Všecko je špatně že? Se divím že máš pořád tu neutuchatelnou potřebu se ke všemu vyjadřovat. Jen tak naokraj, dají se studovat větší „pýčoviny“.

          0 0
          • Sobi  

            Ne vyjadřuješ se k tomu náhodou také? :-)))) už jsi snídal? :-)))

            Btw jaké obory jsi měl na mysli? :-)

            0 0
            • KarelGl  

              Kluci, už jste byli v Rychlebkách? Co se vám tam líbilo?

              0 0
              • Sobi  

                Ahoj, ještě ne, ale jediný co můžu říst, že mne to velice zaujalo, velice nadchlo a moc se tam těším. Info mám jen z doslechu a z fota, ale zaujala mne na tom ta technická náročnost a způsob provedení… to ti ale asi moc nepomůže.

                S tím oborem to prosím neber osobně! :-)

                0 0
                • KarelGl  

                  Dik, Sobi. Tenhle text mi pomůže možná víc než si myslíš. Ještě několik takových a je dobrý základ. Diplomka není jen o tomhle „výzkumu“.

                  A s oborem jsem v pohodě, jsme na to zvyklí a stojíme si za tím. Nám to dává smysl.

                  Měj se.

                  0 0
                  • Sobi  

                    To jsem rád :-)

                    zapoměl jsem ještě dodat, že mne to zaujalo technickým provedením lávek a trakce, a to jako člověka zabývajícího se dopravním stavitelstvím. A i na takto málo zatížené konstrukci musíš řešit spoustu obdobných problému, takže RS mne zaujali nejen technikou trati, ale i jejím provedením. Jak se tam co řešilo, z fota se mi líbilo několik provedení, které se dají velmi dobře využít i pro turistické cesty, nebo i jako dočasné kce a mnoho dalších bikerů-stavitelů se z toho může inspirovat.

                    Možná se tam spíš vydám i bez biku ( až tam budu služebně poblíž ) a provedu bližší rekognoskaci, místní šetření :-)))) zajímá mne to! :-)

                    0 0
                  • gazman  

                    Hlavně abys až „dostuduješ“ ty srance našel práci Kadle.

                    A s oborem jsem v pohodě, jsme na to zvyklí a stojíme si za tím. Nám to dává smysl. Dobrá zoufalost,utvrzovat sám sebe že to co dělám není hovadina.Jako, kámobrácho fakt se bavím:-)

                    0 0
              • jan 2  

                Tohle je pro lidi, kteří se rádi baví, je to takové zábavné proplétání po úzké cestičce, náročné to určitě není, to comne skutečně deprimuje je ten bílej štěrk, člověk si připadá jak autíčko v autodráze. Doporučuju to jet přes týden, je tam klid a nemusíš dávat pozor na fotografy, kameramany a jiné lidi ( to není moje zkušenost ale pár kamarádů, kteří tam jezdí blbnout každej víkend ). Mne osobně tohle místo zajímalo, ale po dvou projetícj cítím z celé věci zklamání, ty značky na stromech, štěrk, lávky skutečně si tam připadám jak v bikeparku, ostatně cejtím že tam to asi směřuje. Skutečnou volnost člověk pociťuje až v horách na neoznačené lesní stezce. Každopádně tahle věc asi nijak místu neuškodí, stejnak po tom kraji nikdy ani pes neštěk, takhle mají šanci. Přírodě blízká stezka z toho nikdy nebude a ani bejt nremusí, místní si tak aspoň nějak pomůžou.

                0 0
                • zbartos  

                  Máš pravdu, ale je potřeba to vidět i v širších souvislostech.

                  Vlastníci nestíhají většinou dostatečně udržovat ani stávající síť cest a cestiček v lese (kdo ví, zda v případě cestiček je to vůbec někdy napadlo !) a jedna z organizací (druhá je např. KČT), která by na vlastníky (t.j. i na stát) mohla v tomto směru zapůsobit, se totálně vyčerpává budováním bikeparku v N.M.p.S., což byla podle všech dřívějších oficiálních vyjádření, jen třešinka na dortu…

                  Další info jsem dal před chvílí na http://www.bike-forum.cz/…m-dojmy.html#… .

                  0 0
                  • Sobi  

                    Souhlas, pokud to někdo zbuduje a chce to tak ať, ale jsou tady jiné problémy a jiné priority pro řešení než stavby jednoúčelových cest ( NMpS ). Mne to ve svém smyslu toliko nevadí, ale vadí mi že je to nadřazováno skutečným problém, a povýšováno do jediné správné alternativy. Jak ST v NMpS tak RS považuji za bikepark, a tak to i vnímám.

                    Ale myslím si že bikerská obec má spíš řešit jiné věci, ne v řádu desítek km, ale v řádu naší republiky. Ale to je jiná…

                    0 0
                    • Black knives  

                      Ber to jako něco, co je dobré pro určitou sortu lidí. A peníze se v tomto státě rozhazují za mnohem větší podivnosti. Já mám ježdění po singlech rád. Tečka. ale jak píše Zdeněk, ne se všemi, ale s některými jeho názory dost souhlasím. Je potřeba vložit i energii do údržby oblíbených lesních stezek, a bojovat legislativně o možnosti používat i takové stezky, co v lesích jsou, ale lesáci jsou velmi neradi, když je na nich biker. S tou legislativou, dějí se petice. Asi víc nezvládnem, nejsou lidi. A údržba stezek? Mám potíž sehnat pět lidí občas na traily za barákem. Nevím, jaká je současnost KČT, ale pochybuji, že dělají víc, než jen chodí s barvou na značky. Ani oni už nemají lidi na opravy stezek, které navíc nejsou jejich.

                      0 0
                      • Sobi  

                        Souhlasím, jen mne mrzí, že tato sorta lidí to staví nadevše s tím že to všichni chtějí a je to jediná možnost.

                        Prioritu vidím v tom jak jsi psal, cest tu máme spousty a musíme si je pohlídat, abychom mohli všude tam kam nyní můžeme a ne budovat něco pro tu určitou sortu lidí s tím že nakonec v těch místech kde je to absolutně zbytečné, jsme byli vykázání v budoucnu pouze tam.

                        Chápu když se někde něco zbuduje tam, kde není kde jezdit, např. v aglomeracích v městských lesech apod, tam kde je to daleko do přírody. Ale budovat to tam kde je x-krát více možností je fakt blbost. Dohoda s AOPK kde je jasně uvedeno že se budou podporovat pouze čembí singly je podle mne špatné. Pokud by chtěl někdo s nimy uzavřít smlouvu tak v obecné rovině ohledně konzultační roviny na všech úrovních cest spadajících do rozsahu působnosti AOPK.

                        To zužování na jedinou možnost je špatně, dá se jezdit po mnoha cestách a ty musíme chránit a ne jen ty které jsou podle pár lidím jen jedinou správnou možností, pro všechny bikery u nás.

                        Ať se dílo daří Blacku! :-)

                        0 0
                • Buf  

                  Zatím nebyl čas tam dojet osobně. Ale ten bílý štěrk( asi vápenec z nedaleké Vápenné)vypadá příšerně, zejména mezi těmi žulovými původními šutry. A taky nemusím dřevěné lávky ( Nort shore) , stejně to shnije, nebo to chce údržbu a ta zase peníze. Hlína a šutr je lepší. A jet přes kamenné pole , nevím normálně by jsem to objel. Přijde mi to jako hať přes rašeliniště. Ja upřednostňuju odstraňovaní malých lokálních problémových – nesjízdných míst, které přinesou pak kilometry tras sjízdných, než hledání problémových míst po kterých se pak má jezdit, díky razantním stavebním úpravám. Jsem původem horolezec a etika pískářů mi přijde logická i pro MTB v horách.

                  No i tak to je jen pro zlomek cyklistů, a jde čistě o sportovní zážitek z jízdy. To je to co zcela nechápou cykloturisté kterých je většina ( ti chtějí sjízdnou cestu, výhledy na krajinu, dobré hospůdky, přírodní zajímavosti, jet stále někam dál , projet se krajinou…chtějí jet na hory). Na druhé straně to nebude bikepark, kde by jezdili bikeři se sklonem k FR – DH disciplínám, takže zbude skutečně velmi malá skupina lidí, která se nevěnuje " závodní" horské cyklistice.

                  0 0
                  • jan 2  

                    tak

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Ten bílý minerální štěrk se mi taky moc nelíbí (z fotek, teprv se do rychlebek chystám :) )

                    0 0
                    • blackwater  

                      No, už mi to nedá…

                      V masívu Sokolího vrchu jsou jak lomy žulové tak vápencové. Stoupající stezka začíná u mramorového lomu a vám připadá, že vápencová drť je nevhodný materiál. My to děláme z nadšení a stále to spíše dotujem. Tohle je dle stavařů vhodný materiál ( používá se tu na většinu lesních cest) a máme ho skoro zadarmo. Pokud bych si měl nechat vyrábět žulovou drť, kterou tu nikdo nedělá neudělali bychom ani 1 km stezek. Navíc už ten štěrk zdaleka není třak bílý. Zajímavé je, že největší kritici jsou většino ti, kteří to nejeli. Teda kromě Jana, kterému zjevně leží v žaludku, když nějaká skupina nadšenců něco dělá. Jsou to dva roky práce. Brutální dřiny a neskutečného vyjednávání a dotování z vlastní kapsy. A pak tu tenhle týpek jako obvykle napíše: Se z těch RS poserete – fakt mě baví. Moc sem na BF nechodím, protože se vždycky někdo s klackem najde, kdo mi vezme energii pro další práci. A té mám málo. Ráno letím na nový úsek, kde bude 10 makáčů makat jak o život, aby tu měl zas někdo co kritizovat. Budu tam lítat jak debil a hlídat a trasovat každý metr. Potom letím na úřady, vyřídím korespondenci skrz dotace, zajistim tisk plakátů, rozdám výplaty z peněz které jsem jako obvykle musel někde vyčarovat, protože úřad práce je pošle až za 14 dmí. Vyřídím hafo emailů a rozešlu pozvánky papalášům na festival. Odpoledne budu trávit s účetním, protože musíme vyúčtovat dotaci na zřízení infocentra. To je zlomek blázince. Tak se tu mějte nádherně. Ahoj na stezkách. Pavel Horník

                      0 0
                      • psedma  

                        Nic si z těchto lidí, jako je Jan, nedělej, vždycky se takoví najdou. Naštěstí je ale mnohem víc lidí, kteří vaši práci v rychlebách nesmírně oceňují a obdivují vaše a především tvoje nadšení do toho tvořit takovéto dílo, ale nikde na internetu se nevyjadřují, ale naopak šíří své nadšení po kamarádech a vrací se s nimi zpět do Rychleb si znovu pořádně zajezdit… Přeji hodně dalšího nadšení a trpělivosti do práce a hlavně co nejméně blbú v cestě ;-)

                        0 0
                        • Dav...1  

                          Tak pod tohle se podepisu i ja. A jinak Buf bude asi dobry strelec, kdyz hodnoti neco, kde nebyl a nevidel ! Za me RS jeden z nejlepsich zazitku na MTB co se da u nas zazit.

                          0 0
                          • Buf  

                            Ahoj, pokud dobře vidíš tak má první věta je o tom , že jsem tam nebyl jezdit. To ale neznamená, že jsem tam nebyl, je to ale hodně dávno a byl to vždy krásný kraj pro toulání.

                            Co se mramorové drtě týče, tak u nás v Beskydech je taky lom na vápenec a lesáci bílý kámen sypou kolem Pusteven, Javorníka apodobně. JE TO HNUS. Z geologického hlediska to do karpatského flyšového pásma nepatří. To stejné je oblast Rychleb, je geologicky velmi zajímavá a rozmanitá, to ale neznamená, že když bude struska z Ostravy zadarmo tak ji nasypeme do lesa. Taky se tam da nasypat tmavá drť recyklát z asfaltek, a bude to stejný paskvil. Já se snažím držet zásady " použít jen na místě původní materiál".

                            Honosíte se historií stezek, skutečně si myslíte, že naši předci tady navezli do lesa tatru mramorové drtě na pěšinky…

                            Tam kde jezdím já je to vždy a pouze místní kamení, písek a hlína… až nová doba přemisťuje horniny na velké vzdálenosti a tak najdeme strusku, haldovinu, mramorovou drť,… dokonce někde použili i kontaminovanou škváru ze spalovny ( Liberecko ?) na cyklostezky

                            A co hlavně, já jsem odpovídal studentovi na jeho dotazy, a k tomu se můžu vyjádřit i z pohledu jestli mne propagace a kampaň kolem RS oslovuje nebo odpuzuje, můžu říct svůj názor a to že to oslovuje jen velmi malou úzkou skupinu lidí. Nikde jsem ani slovem nekritizoval to co jsem si neprojel , mé názory jsou napsány obecně a zkušeností mám dostatek z akcí MTB na kterých se podílím jako pořadatel.

                            A pro pana Horníka za dotace ( i z mých daní) vznikají i větší ptákoviny než RS. V klidu se zamyslete nad tím jestli by bez dotací udělal někdo RS. Nevěřím, že je to ekonomicky samofinancovatelné. Doufám, že to nebude za pár let vypadat jako lávky v okolí Polomů v Beskydech…

                            RS považuju za dobrý projekt pro malou obec s velkou nezaměstanaností. Z pohledu MTB by to byla krásná věc pokud ji budu mít za barákem. Zatím je pro mne více Skaličák alias černého zem …

                            0 0
                            • Dav...1  

                              No vypada to ze jsi asi studovany sutrolog :D To ze to z geologickeho hlediska do tech lesu nepatri je asi fakt – to ti verim. Ale na RS se pouziva pouze prirodni material a zasach do prirody je podle me minimalni. Kdyz vezmu ze jinde se v lesich delaji asfaltove dalnice (napr. Orlicke hory – na ty asfaltove hrebenove cesty sem cumel), tak tohle je proti tomu naprosto v pohode. Nechapu proc vam vadi zrovna RS. Zminovany Skalicak je trosku jine jezdeni nez RS. Jak pisou jini ta bila drt se casem zajezdi a uz ted je mene znatelna. Ono zavdecit se vsem asi nejde a ti co kritizujou se azivaji nejhlasiteji.

                              0 0
                            • Black knives  

                              Bobe, zvedni zadek, nakopej ty dva XC chrty(manželka, syn), co máš v baráku, a za dvě a půl hodiny jsi v Černé vodě pod stezkama. Jako že jsem jeden ze sponzorů Rychlebských stezek, je můj názor jasný. Jsou perfektní. A Pavel Horník je super chlap, tak Bobe neser. Je to stejně potrefený horolezec, jako lidi, které dobře znáš. Má můj veliký obdiv. Já mu nevěřil, že tam cokoliv vznikne, jak je to nesmírně obtížně postavené. Pokecáme, až to projedeš. Do té doby se zdrž komentáře. A pokud budu vědět, že jedeš, pojedu taky, a zavolám Pavlovi Horníkovi, a dáme po pivu na zahrádce. Jsem přesvědčen, že si budete rozumět. Znám vás oba dva.

                              0 0
                            • blackwater  

                              Vysvětloval jsem, že stoupající stezka začíná u mramorového lohu – tudíž v místě, kde se vápenec těžil. Jestli není místní materiál šutr který se těžil 20 m od stezky tak nevím. A k Janovi – šedý štěrk jsme zkoušeli – je to 3 x tak drahé. A ten šutr je navíc opravdu z daleka. Tak nevím, co je přirozenější…

                              0 0
                              • Black knives  

                                A ty taky neser. Máš to supr, a líp bych ty nevymyslel, i kdybych to koumal jakkoliv dlouho. Nemáš se co obhajovat, je to špica.

                                0 0
                      • jan 2  

                        Ano nadšení s jakým to děláte je super, jsem sam rád že v dědině z kama vždy mladí lidi jen utíkali je někdo kdo se snaží přežít a udělá něco pro její rozkvět, ale to neznamená že vše co dělá je správné a ten bílej štěrk to je fakt hnus a určitě to tam nepatří. Kdesi jsi psal že příjmeš jakoukoliv konstruk… Sám mám se štěrkem nějakou zkušenost a vím že tmavej není o moc dražší než ten bílej humus vhodnej tak na hroby.

                        Je mi líto že ti beru energii o to mi skutečně nejde. Spíš naopak hodně Vám ji přeji, budete jí potřebovat při údržbě a následné péči stezek, plány máte velkolepé a údržba bude jistě náročná. Přece to nenecháte vyšumět jako třeba onehda Brontosauři jejich lesní stezky v rámci projektu Cesta ke kořenům, kde se dneska nestačím divit

                        0 0
                  • scoty  

                    do písmene souhlas…i když mtb závody nepovažuji za bajking..

                    0 0
                    • pepek  

                      Proč? Byl jsi tam? Bílý štěrk bude na jaře smíchaný s jehličím a s půdou a za pár let to bude vypadat jak přírodní. Poježděníčko je to parádní – překvapuje mně, že zrovna ty to odsuzuješ. Dyť je to taková Holedná na druhou :-)

                      0 0
                      • Lister  

                        Na starších úsecích prakticky není vidět, tam se ta cesta už hodně vyjezdila a začíná vypadat, jako by tam byla odjakživa.

                        Lávky jsou potřeba, protože bez nich by to bylo pár samostatných úseků do nikam. Ale nemusí se to samozřejmě líbit každému. Z mého pohledu je to jedno z nejúžasnějších míst k ježdění a všechny, kdo se na tom podíleli, obdivuju.

                        0 0
                      • scoty  

                        Nic neodsuzuju..naopak si myslím, že celý projekt bude zdárně pokračovat, po dobudování dalších tras různých obtížností.

                        Dokonce doufám, že si zainteresovní zajistili v blízku výhodné stavební pozemky, aby z té dřiny taky něco měli…;-)

                        Jinak nevím, že bychom na Holedné, u Svratky nebo v Č.ráji sypali na opravené historické stezky štěrk, nebo na nich stavěli dřevěné lávky…ALE v Rychlebách je v lese úplně jiná situace (volné balvany atd.), tak to asi jinak nejde i za cenu neustálých oprav nahnilých a kluzkých fošen v budoucnu.

                        Výsledek, tedy produkt pro bajkery je to zajisté skvělý. A to že první část díla je vhodná spíše pro ty technicky vyspělejší bych vůbec neřešil, protože stejnou radost z toho může mít i ten, který třetinu odtlačí.

                        Když si představím, kolik km podobných stezek zahálí třeba jen v Krkonoších…

                        0 0
    • jan 2  

      Se z těch Rychlebských stezek už fakt poserete

      0 0
      • Lucky-x  

        Ano toto je kvalitní příspěvek, můžeš si připsat jednoho bludišťáka.

        0 0
      • pepek  

        No ty bys hlavně mohl pro lid BF aspoň pořádně vysvětlit ten sjezd od Švýcárny a jiné tamní bonbónky a ne tady prudit :-) Sem to tam hledal a nic nenašel. Nakreslit mapku by tě nezabilo

        0 0
    • gallardo  

      cau, v rychlebech sme byli minulej tejden s partou 10 lidi, tak ti muzu predat nase nazory… Jak je vsude psany, ze je to jen pro opravdu zkusene bajkery, tak ti reknu, ze i holka co jezdi na kole jen kdyz ji na 2 tejdny za rok nekam vytahnem, tak si to prej fakt uzila a to 2× spadla. Co si vsichni urcite uzili bylo i to spojeni s prirodou, nikde to nevypada jako clovekem prebudovana krajina, hezky prostredi. Dalsi podstatna vec je, ze clovek tam jede opravdu jen aby si to uzil a ne nekam dojel, coz na nas melo taky asi vliv – nejelo se prehnane rychle, delali se kraviny, kazdej si zkousel co vsechno vyjede/prejede/sko­ci. Vecer sme dorazili zpet do ty cerny vody, dali si pivo a nadsene probirali zazitky :-))

      0 0
    • nara  

      Je to místo, který člověka uchvátí ne jen ojedinělýma bikerskýma zážitjkama, který jinde nezažije, ale i krásnou divokou přírodou a hlavně mítstní lidé…doporučuji si večer zajít do místní hospody a seznámit se s lidima, protože pak teprv člověk pozná, jak to na tomto konci světa chodí, kdo a za jakých podmínek stezky staví! Já jsem si místní kulturu zamiloval ajezdim tam radši za lidma než za trailama :) na trailu mě nejvíc baví tio když mě celýho pohltí svojí technickou náročností. ten stav je umocněný prostředím drsné krajiny, ve kterém se pohybuji…pocit ohrožení v kontrastu naprosté svobody. při nutných krátkých zastávkách si člověk uvědomí, že ho obklopuje živelná příroda a občas si zafilosofuje na pařezu s výhledem na krajinu. tento mix věcí je pro mě tím nejhodnotnějším, kvůki kterým má cenu se tam vydat. kort pro lidi žijící ve městě.

      0 0
    • Vegan  

      K rekreologii (byt reaguji na zakladatele je to urceno vsem co tento obor zpochybnuji) Je treba si uvedomit, ze ve Francii delaji primi z turystiky ( rekreace ) 10.8% HDP ve spanelsku je to tusim snad az 14% a v recku vic jak polovina HDP. Ktery zvas kecalu dela v oboru jez dokaze generovat takoveto prijmy ? At chcete nebo je to naprosto normalni studium normalniho oboru jez se nebojim srovnat napriklad s marketingem, publicistikou, atd…

      K vyzkumu (odpovedi):

      Na rychlebkach me zaujalo vice veci priroda, dobre trasovani spocivajici v celkove vyvazenosti pomeru stoupacich a klesajicich pasazi, garance kvality zazitku ( nemusim se bat, ze z vyjizdky prijedu znechucen)

      Zazitek utvarela asi predevsim zabavnost stezek

      Motivaci bylo vyhledavani dobrych a zabavnych jednostopich technicky narocnejsich pesin vhodnych pro jizdu na MTB.

      Vetsi navazanost na mistni ekonomiku ( zpoplatnene parkovani na hlavnim parkovisti jehoz vytezek by smeroval na udrzbu a rozvoj stezek, vetsi provazanost s mistnimi stravovacimi, ubytovacimi a jinymi rekreacnimi zarizenimi, atd..)

      Srdcem mi mozna tak hnul nejakej peknej drzkopad, ale to hne vetsinou se mnou jako celkem :)

      0 0
      • mr.antik  

        Dej mi moře a hory a udělám ti přijmý jaký chceš :-))

        Ale vážně – prostě aby to bylo atraktivní (pro nás z takové dálky), musí tam být program na 2–3 dny

        0 0
        • Lister  

          To samozřejmě není problém. Přejezd Rychlebského hřebenu ti minimálně jeden celý (opravdu celý) den zabere.

          0 0
          • mr.antik  

            a je to jetelný i pro turistu amerického typu? Nebo musím honit navigaci s TOPOmapou 1:10?

            0 0
      • Sobi  

        Ad. 1: Nestuduje se spíš tohle na ekonomických školách jako obor cestovní ruch?A ne jako rekreologie na fakultě tělesné výchovy? Nemáš to trochu pomotaný?

        Přečti o čem ten obor je, je zaměřen na rozvoj ducha v době nicnedělání. Kdežto co tady píšeš je rekulerní ekonomika, která ty peníze přináší!

        Ad. 2: Napojení na infrastrukturu je určitě dobré, ale jestli zpoplatníš parkování tak akorát vyženež auta do jiných lokalit, nebo tím spoustu lidí odradíš, hlavně ty co jsou z blízkého okolí a chtějí tam jezdit častěji. To musíš všechno zvážit, jestli to bude přínos nebo ne, sice vyděláš nějaké drobné, ty musíš zdanit, provoz pronajatého parkoviště taky něco stojí, musíš se o to i starat, zaplatit toho člověka atd…

        0 0
        • Lister  

          Není důležité jaký studuješ obor, ale jaký člověk ho studuje.

          U nás leze v průměru ze všech vysokých škol tak 60% lemplů – prostě s tím materiálem nic neuděláš. A vůbec bych se nevymlouval na systém školství.

          Takže jestli někdo chce studovat rekreologii, tak klidně, pokud je šikovný, tak bude 100× užitečnější než většina populace.

          0 0
          • Sobi  

            Ano, souhlas, ale ten systém školství je fakt špatnej, dnes maturitu a titul udělá každej blbec… a podle toho tak to i vypadá. Znám zpoustu lidí dobrých v nějakém oboru co mají vystudováno něco úplně jiného. :-)

            0 0
        • gazman  

          Souhlas.

          0 0
        • Vegan  

          Ano nekdo musi ekonomicky to managovat ten cestovni ruch… cestovky atd… a nekdo ty atrakce musi vymyslet tak bay lidi bavili. Pokud je toto nepochopitelne tak to asi nikdy nepochopis ;)

          Kdyz k tomu parkovisti napojis dalsi moznosti… info centrum, Wapku, atd… a jasne zduraznis, ze je to beneficni na rozvoj a udrzbu a neprestrelis cenu tak to bude fungovat napriklad za 20,– na den. Nebyla by to prvni ani posledni lokalita kde to tak funguje. A co se tyce nakladu… muze to vybirat nekdo kdo sedi v infocentru ten tam sedi stejne, a pronajem parkoviste to snad je pro tu obec zajmem aby ty stezky tam fungovali ne ? tak by jim mela poskytnout zazemi.

          0 0
          • gazman  

            Myslím že to řeší trh,poptávka jasně ukazuje co lidi chcou, cestovky dobře vědí co táhne,to se neboj a dobře vědí jak to dělat aby to byl vývar a aby to lidem vyhovovalo,ty které to nevědí a neumí to jdou do kopru,je to jednoduché, k tomu není třeba vědního oboru čéče.

            0 0
            • karliner  

              Já bych trochu nesouhlasil. Když lidem nějaká reklamní masáž vysvětlí, že jet na týden do Rychlebek s celou rodinou je super bomba zážitek a pak v těch Rychlebkách bude nějaké solidní ubytování, infrastruktura + možnost dalších aktivit, tak tam budou jezdit a bude se jim to líbit. A aby tam byla ta infrastruktura a návazné aktivity – to je práce pro absolventy. Třeba v alpách to pochopili už dávno.

              0 0
            • mr.antik  

              jenže zapomínáš, že taky existuje něco jako EU :-p

              0 0
          • Sobi  

            Takže všichni co nemají vystudovanou rekreologii tak se nedokážou rekreovat? Co se dá na tom vymýšlet že se to musí studovat na VŠ?

            Proboha chlape, kde to žiješ!? Obec dá, obec zařídí… a co z toho bude mít do kasy?

            Parkování s wapkou na den za 20kč!? Z toho nezaplatíš ani ten wap a jeho provoz ( voda, čističe, opravy ), musíš to napojit na kanaldu, mít povolení a smlouvu s VAKem, platit stočný, pokud požiješ čistič, tak musíš mít malou čističku, kdo bude platit toho člověka co bude sedět na tom parkáči a hlídat wapku? Když si spočítáš že ze 100aut máš 2000kč a máš z toho umýt 200kol ( dvě na auto )!?

            Tohle se bohužel na ty rekreologii asi neučí… ale je to jednoduchá primitivní ekonomika a počty ze základní školy…

            0 0
            • Vegan  

              Ale no tak Sobi nechces zapnout mozek ;)

              Rekreaci napriklad zazitkove rekreace tahnou veci jez jsou unikatni tzn nejsou napriklad nikde jinde viz Rychlebky ty jsou toho zdarnym dukazem. Neni to tak davno co titul podnikatele roku vyhrala holka jez si zalozila firmu na plneni snu v oblasti zazitkove rekreace. Takze toto je napriklad jedna z cinosti. Dalsi muze byt ta ze zatimco cestovky voli destinace a program tak vybudovani stredisek a jejich zpravne vybaveni „atrakcemi“ jiz ma nastarost to stredisko jako takove viz Avoriaz napriklad a tady jde o to aby finance za atrakce byli cilene vynalozeny.

              Co se tyce vapky kde prosimte pisi ze Vapka je v Cene ????? Jde o to, ze je to vse na jednom miste a kazde trebas za nezavysli poplatek. Add co s toho ma obec. Obec z toho ma to, ze se rozjede turystycky ruch a diky rozpoctovemu urceni dani jde do jejiho rozpoctu podil z dani mistnich podnikatelu jez bay prosperovali na turystickem ruchu musi myt zakazniky a ty maji diky atrakci v tomto pripade rychlebskym stezkam… Rychlebske stezky bez zazemi nebudou tak atraktivni pro sirokou verejnost jako s dobrym byt spoplacenym zazemim zvlaste, kdyz u tech poplatku bude jasne kam smeruji a budou takto prezentovany.

              BTW na benzinkach nebo v onom Avoriaz urcite tu vapku nekdo hlida … ty si vazne MOZEK ;) Kdyz hned vedle parkace je info centrum a hned vedle infocentra bude Vapka…

              0 0
              • karliner  

                Ty to v zásadě asi myslíš dobře, ale protože tvůj písemný projev připomíná pologramotného cikána, výsledek je smutný…

                0 0
              • Sobi  

                Musíš si hlavně uvědomit proč to děláš:

                1. pro prachy: a to je váš Singltrek, a tam platí ten byznysplán
                2. pro potěšení z bikungu: a tam už to nefunguje protože je cílová

                skupina někdo jiný. Ne ten kdo utrácí prachy ale ten kdo hlavně jezdí. Ano taky pustí peníze ale na nějaký velký byznys to není

                Vše je otázkou jaký je ten záměr:

                konzum a prachy: NMpS

                bikerský prožitek: RS

                oba beru jako bikeparky pro rozdílné cílové skupina, akorát ten první si hrál ( z marketingového důvodu ) na něco co není a výsledku je to pouze a jenom „komerční produkt“ nic víc nic míň…

                0 0
                • Vegan  

                  Pokud vim tak oba projekty vznikly jako snaha oziveni bohem zapomenuteho regionu formou cilene zamereneho turystickeho ruchu orjentovaneho na zazitkovou turistyku. ve vysledku je tedy byznys vicemen oboji. A narozdil od tebe v urcite forme cisteho byznysu nevidim problem, je totiz podle meho zpravne, kdyz clovek za svou praci je patricne ohodnocen.

                  0 0
                  • Sobi  

                    Ano s tím nemám problém, ale problém je v tom, když si to hraje na něco jiného! Proč tedy s.r.o. se tajilo, ochranná známka taky, to vše na soukromou osobu.

                    Proč jste tedy neřekli rovnou, že potřebuje nějakou komerční aktivitu na fungování vašeho spolku a že jste si našli byznysplán, se kterým vlastník pozemku souhlasí, to by bylo v poho.

                    Ale argumentovat že je to jediná správná a jediná možnost pravého bikování protože není kde jezdit, považuji za nekalou obchodní soutěž, jako podvod na potencionální zákazníky.

                    Proč jste tedy od začátku nehráli čistou hru s bikerama? Mohlo být všechno pro vás jinak… A proč když se bavíme o ohodnocení je tento finanční tok vyveden z organizace na soukromou osobu a ne do té organizace, které to morálně patří..?

                    A tohle degraduje opravdovou snahu v RS, že si pak už v tom každý vidí co je v NMpS

                    0 0
                    • Tomínos  

                      A tímto bych toto ukončil, začíná to opět směřovat k debatě o trošku něčem jiném než je tohle vlákno :-) Kucí, tady máte psát jestli jste v rychlebkách byli a jak se vám tam líbí :-) Já osobně tam ještě nebyl. Rád bych, ale trošku se bojím moc velkýho návalu.

                      0 0
                      • KarelGl  

                        Přesně tak. Jak je vidět, námětů na nejrůznější psychologické, sociologické, metodologické či jiné výzkumy je tady až až, pojďme se vrátit k zážitkům z Rychleb. Dík.

                        0 0
                      • roud  

                        Když už je to tu nakouslý taky bych se tam rád podíval neni tu někdo kdo by se trošičku rozepsal o náročnosti či nenáročnosti Rychlebek ?

                        0 0
                        • Lister  

                          Teď opravdu nevím, jestli je tohle myšleno spíš jako provokace nebo vážně?

                          0 0
                          • roud  

                            opravdu váže rád bych se tam podíval ale někdo tu píše že to jede na HT někdo na 120mm fullu tak v tom nemám zrovna jasno…

                            0 0
                            • Lister  

                              Právě že to je silně subjektivní a je tady toho milion, tak jsem netušil, zda to není ironická narážka, že by se s tím už mohlo končit…

                              Zvláštní, že zmiňuješ HT a fulla 120mm. zrovně předevčírem jsem to jel s kamarádem – já svého fulla 120 s plášti 2,25 a on HT s plášti 1,9. Oba dva jsem to sjeli bez problémů a dobře si to užili. Stezky v tuto chvíli dobře plynou a podle mě nejsou nijak výrazně technicky náročné. Spíš je to náročné psychicky – prostě se musíš odhodlat to tam poslat a ono to pak překvapivě všechno přejede skoro samo. Jeden okruh většinou zabere kolem 3 hodin, celkový rychlostní průměr hodně malý, ale zážitek naopak hodně velký. Určitě se najdou lidé, kteří to pojedou výrazně rychleji, ale to je z mého pohledu špatně – občas je dobré se zastavit, podívat se co je vlastně okolo a uvědomit si, co stavitelé musely všechno překonat, případně si prostě jen užít ten pocit, že jsem to dal…

                              0 0
                              • Darius  

                                dle tveho nazoru, je to jetelne i na pevne vidli?

                                0 0
                                • Lister  

                                  Dle mého názoru je to jetelné i na pevné vidlici se slušným balónem vepředu – důkazem budiž třeba Easyryder, který to dal na ocelové celopevné 29tce a to dokonce 2× v jeden den.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Díky myslim že tenhle příspěvek měl (aspoň pro mě) opravdu velkou hodnotu :O)

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Nemáš zač, a já se omlouvám, za ty odporné překlepy :-(

                                      0 0
                                  • Darius  

                                    jo, to jsem cetl, akorat disponuji pouze malymi koly…

                                    letos jsem konecne postavil ocelak s pevnou vidli a mech. kotouci jen tak pro radost, to kolo me zacalo neuveritelne bavit. Vaham, co vzit na tyden do Rychleb. Jedeme s partou prelom srpen/zari. Moznosti jsou bily Eldridge Grade s pevnou a tvuj byvaly Pine Mt. se SIDem 100mm… zbytek skupiny ma HT, zadne fully

                                    0 0
        • Bulda  

          Ad2: asi jsi ještě nebyl na Jizerce nebo v Bedřichově a Jizerská OPS ti nic neříká, co? žádnej člověk, jen jeden automat (na solární „pohon“ tušim :) parkování za den 50kč, takže si tam radši každej dojede, než riskovat pokutu, odření auta atd. a výdělek jde na úpravu stop

          0 0
          • Sobi  

            Ne nebyl, snažím se vyhýbat místům kde platím za to že někam postavím svoje auto. To z principu. Problém je v tom že 50kč – 20kč za stroj ( PC + tisk lístku ) –15kč daně a poplatky a na stezku dojde z 50 tak 15kč

            To jen odhaduju při pár parkujících aut denně…

            0 0
            • Rolei  

              Tak o tom principu podle kterého nechceš stavět svoje auto na místo kde se za to platí by ses mohl rozepsat, to by mě fakt zajímalo :-o

              0 0
              • mr.antik  

                hele, tak bych mohl třeba psát, že to dělám natruc komercionalizaci nebo že jsem línej chodit k automatu, ale já to dělám proto, že jsem škrt – abych si ušetřil na nový hope kotouče :-))

                0 0
                • Rolei  

                  Jasně, ale někde,třeba právě Bedřichov v zimě… to parkoviště je potřeba udržovat, takže něco asi půjde na údržbu parkoviště a něco na trasy… to my přijde smysluplný a styděl bych se tam hledat místo na parkování abych nemusel platit (teď v létě 4O kč v zimě si to nepamatuju) a pak se zadarmo proháněl na většinou perfektně upravené stopě…

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Určitě, zrovna tohle mám morálně ošetřený :-)

                    0 0
                    • Medunka  

                      morálně to šoupnu za tebe :-)

                      mě právě takové to parkování mimo parkovací prostory docela štvě. Rodiče bydlí u jednoho nájezdu na cyklostezku. Bruslaři si musí prdel dovést až tam, pak zaparkujou kam chcou, jak chcou a blokují prostory, že se nedá vyjet/vjet do garáže, projet slušně už tak úzkou ulicí. Stojí blbě v křižovatce, odhazují odpadky atd atd. A je jim to šumák.

                      Drzost nad drzost byla, když jednoho slunného odpoledne se máma chtěla dostat domů, před chodník chvilku před tím přijelo auto s mistry bruslaři a zaparkovali tak, že se na něj máma nemohla dostat a odmítali přeparkovat, že to je její problém. Máma na vozíčku tam jen tak seděla a nevěřícně kroutila hlavou

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Vzít klíče do ruky a zkusit se dostat na chodník s oporou kapoty toho auta. A pokud má extra vztek, tak rozbitá láhev pod zadnim kolem to jistí.

                        Na to se asi jinak reagovat nedá…

                        0 0
                        • Sobi  

                          PURpěna do výfuku! Nejlepší! ;-)

                          Jinak parkuju tak abych nepřekážel, abych se takovýmhle věcem vyhnul! :-)

                          0 0
              • Sobi  

                Jednoduše, protože pozemní komunikace, ulice, chodníky a podobná veřejná místa v majetku obcí, měst a státu považuji i za svoje, jakožto občana ČR. Proto nesouhlasím s tím tam platit za to že tam postavím auto.

                Zaplatit za sjezdovku problém nemám, protože využívám služeb třetí, soukromé osoby a jsem na jeho pozemku neo v jeho objektu, nebo využívám jeho stroje.

                Pokud mám možnost zaparkovat zadarmo legálně vedle, tak proč budu parkovat na placeném. Tohle podle mne udělá jenom fakt debil! :-)

                0 0
                • gargamel  

                  Tak doufám, že ty městské komunikace které považuješ taky za svoje řádně zametáš, opravuješ atd.

                  0 0
                  • Sobi  

                    kolem svého domu se o ně starám

                    0 0
                    • gargamel  

                      To je sice hezký, ale co ty ostatní, které považuješ za svoje? Stará se o ně obec, takže asi neni od věci, když si řeknou o bůra za parkování.

                      0 0
                      • Sobi  

                        A obec je financovaná z čeho?

                        0 0
                        • gargamel  

                          Tak obce maji různý druhy příjmů a jedním z nich jsou třeba poplatky za parkování na jejich pozemcích.

                          0 0
                          • Sobi  

                            Ach jo…

                            a spravují veřejný majetek, který dále veřejně pronajímají…

                            Tímto diskuzi s Déčkem končím…

                            0 0
                • Flegmatik  

                  Dálniční známky kupuješ? Nebo jak se na to díváš tady…?

                  0 0
                  • Sobi  

                    Ty mne taky pekne se… hlavně když víš že ty peníze nejdou na silnice…

                    0 0
            • Vegan  

              Koukam v danich take plaves tak tedy mam pro tebe novinku DAN SE PLATI ZE ZISKU NIKOLI OBRATU a to i DPH kterou sice platis, ale pak je ti vracena ve forme danoveho pausalu v dalsim danovem obdobi jako nakladova polozka k odectu.

              0 0
              • Sobi  

                Já jsem nepsal z čeho se počítá, jen jsem jí zahrnul do výpočtu. To že se daň platí ze zisku vím moc dobře. Kde jsem psal že se počítá z obratu!?

                0 0
                • Vegan  

                  Tak pak nechapu proc ji zapocitavas kdyz se tu bavime o tom ze vydelek jde na upravu a rozsireni + udrzbu tzn jasne uznatelny naklad tedy jen obrat nikoli zisk. Pokud si to tedy vedel pak je tva kalkulace kdyz ne lziva tak naprosto milna.

                  0 0
                  • Sobi  

                    Protože z té částky co hodíš do automatu po odečtení nákladů zůstane zisk a ten se zdaní a teprve potom ti zůstanou volné prostředky, takže i s ní musíš počítat.

                    Pokud tedy nevykážeš nulu.

                    Asi jsme si nerozuměli, jinak takhle dobře a vklidu už jsme dlouho spolu nekomunikovali! :-)

                    0 0
                    • Vegan  

                      No pockej pockej

                      Protože z té částky co hodíš do automatu po odečtení nákladů zůstane zisk a ten se zdaní a teprve potom ti zůstanou volné prostředky, takže i s ní musíš počítat.

                      Vzdyt to co pises je blbost ta castka po odecteni nakladu je prijem nikoli zisk a z prijmu dan neplatis pokud mas adekvatne velke naklady tzn predstav si takove fungovani trebas OPS subektu nebo sro to je fuk. v automatu za pribide 500.-/den naklady na automat a jeho amortizace je za 150.-/den za mesic mas tedy prokazatelny prijem 350.-/den to jest mesicne cca 10500.- na udrzbu stezek, mzdove naklady, provozni naklady mas mesicne opet 10500.- pripadne kvuli optimalizaci nakladu si vemes pujcku kterou pak zplacis promenou zplatkou a tim vzdy dorovnas prijmovou castku v ramci odpisu nakladu z predeslych obdobi… pak tedy mas naklady prokazatelne stejne jako prijmy a zisk=0 z cehoz vypliva ze dan=0 nebod dan z prijmu ci zisku je 0 a DPH ti vrati v dalsim ucetni obdobi diky nakladovym polozkam pripadne se muzes hodit do rezimu neplatce DPH v pripade ze by to nekdo provozoval na zivnost a i to se da. Tudis danove naklady muzes optimalizovat.

                      Pokud to navic bude provozovat obec ktera to bude vykazovat jako investivcni grantovou polozku vsechny pripadne dane pokud se nahodou obevi v zisku se ji vrati v ramci rozpoctoveho urceni dani.

                      0 0
                      • Vegan  

                        Jeste dodatek prijmy a naklady se v ramci jedne firmy, spolecnosti, sdruzeni, zivnosti nerozdeluji podle cinosti, ale pocitaji se dohromady. Coz vyuzivaji mnohe firmy, ze nektere cinosti jsou vydelecne jine prodelecne a ve vysledku to dela 0. Jako priklad trebas nadace Vodafone nebo Nadace O2 ktere se take berou jako vyvijena cinost jez se dava do nakladu a tim ze snizuje zaklad pro vypocet dane ze zisku.

                        0 0
                      • Sobi  

                        neuvedl jsem tam slovo HRUBÝ zisk, máš pravdu

                        0 0
            • kolombo  

              Jako vždy jsi odborník :-D

              Postoj: „Upravte mi běžecké stopy, já chci mít všechno zadarmo …“ je prima. Naštěstí není v ČR každý jako ty a tak se z výnosu parkovišť a dalšího sponzoringu drží docela vysoký standard úpravy tras v Jizerkách.

              Ale je jasné, že tohle se Ti líbit nebude, to je totiž podnikatelský model obcí v Jizerkách a je dost podobný tomu, co bude fungovat na Singlu v Novém Městě.

              0 0
              • Sobi  

                Takže už čembouni připouštíte že je to podnikatelský model!? No super! Obrat! A proč to není podnikatelský záměr čemby ale soukromé osoby TK!?

                0 0
                • roud  

                  Sobi založte si na to věčný dohadování vlastní vlákno a netahejte to všude o kolo moc prosím ;o]

                  0 0
                  • Sobi  

                    Já jsem nechtěl v tom pokračovat, ale vždy potom s křížkem po funuse se objeví myšlenkový atlet kolombo a zase začíná, a vždy vypustí nějakou perlu a pak zase umklne. Prostě jsem jednou zareagoval na něj, než mu to dojde, než si vytelefonuje odpověď, tak se na to zapomene! :-)))

                    Tímto považuji za vyřešené a už bych se k tomu nevracel! :-)))

                    0 0
              •  

                si děláš prdel když chceš přirovnávat upravený běžecký tratě v Jizerkách s tím Vaším nesmyslem pod Smrkem kde si z Vás (poslušných platících oveček) uskutečnil Váš guru svůj podnikatelskej záměr,doufám,pevně věřím že to byl začátek konce působení pidiskupinky osvíceného v Jizerkách

                0 0
                • karliner  

                  Já si myslím, že to je úplně to samé – upravené stopy pro běžkaře a upravený singl pro bikery. Jediný rozdíl je v tom, že na stopy jsi zvyklý, takže ti nevadí, kdežto na singl ne, tak tvé chování při jakékoliv zmínce o něm nápadně připomíná papírového čertíka při otevření krabičky. Dovedu si představit rozhořčené běžkaře v 70. letech, kdy se pravidelnou strojovou údržbou běžeckých tratí začalo, jak melou furt dokola tu svojí, že to nepotřebujou, že si dobrou stopu přece umí vyšlápnout sami a nepotřebujou nikoho, aby jim to někde linkoval, kudy mají jezdit, že v Jizerkách je míst s prošláplou stopu spousty :-))) A že beztak za ty upravené stopy začnou vybírat.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Je to tak, jen dneska ještě lidi uměj jezdit i mimo hladký singly, kdežto mimo upravený běžěcký tratě je to horší.

                    To je představa, co?

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Klásu ježtě v pohodě, ale chtěl bych vidět jak si lidi prošlapávají stopu na bruslení :-)

                      0 0
                    • kolombo  

                      Na běžkách to, jako management pohybu lidí, funguje perfektně.

                      Když se neupravovalo, tak byla oblíbené cesta sedlo Holubníku, Černá hora, Sněžné věžičky. Jel jsem tam letos a nebylo to projeté ani jednou stopou a na věžičky byl úplně zavátý žebřík.

                      0 0
    • Feďa  

      Minulý týden jsem strávil dovolenou v Jeseníkách – s tím, že jedno dopoledne vyhradím projetí RS. Kolo jsem si zapůjčil v Merida centru v Černé Vodě – full 140/140 mě vyšel na 200Kč za 3hodiny. Za tu dobu jsem dal jeden a půl okruhu – před koncem prvního okruhu jsem to za Hradiskem střihnul po červené turistické na úvodní nájezd do terénu a později nad kamenným polem s lávkami zatočil doleva na vracející se část okruhu.

      Má očekávání byla naplněna – sjezdové limity jsem si tedy neposunul, pár úseků jsem dal po svých, ale je pravda, že v druhém kole už to šlo lépe. Určitě mi pomohlo i kolo a zasunutá sedlovka.

      Co mi – narozdíl od většiny zde diskutujících – vadilo, bylo značení. Několikrát jsem na odbočkách tápal a když se proti mě vyhrnula na kolech rodinka s dětmi, nevěděl jsem, jestli nejedu v protisměru… Ale i tak jsem dal nevědomky část nové trasy, aniž bych to tušil, a napojil se až v půlce okruhu na vracečce.

      K trase samotné žádné výhrady nemám – je rozmanitá co do profilu, povrchu, rytmu i obtížnosti. Sice nejsem excelentní technik, ale ani jednou jsem kupodivu nelehnul -raději jsem to snesl :-)

      Vůbec netuším, proč podobné projekty leží spoustě lidí z bikerské komunity v žaludku. Zatímco různé DH a freeride traily (nezřídka lanovkové) stojí stranou diskuzí, oba pionýrské projekty Pod Smrkem i RS, jsou neustále propírány. Pokud nechci, nesouhlasím s tím, nevyhovuje mi to apod., tak tam přece nejedu…

      Co mají oba projekty společného, je skutečnost, že jsou v odlehlých koutech republiky, stojících relativně mimo hlavní turistické cíle návštěvníků (Obě lokality sousedí s Polskem, a pokud jedete z Černé Vody na Vidnavu, připadáte si jako na Frýdlantsku…). A oba už teď pomohly mj. objevit tyto kouty spoustě lidí.

      Osobně jsem byl v Jeseníkách poprvé a můžu říct, že tamní příroda na mě v kontextu celé republiky oslovila nejvíc. Obrovské kopce s proklatě dlouhými stoupáními (příště si vezmu i silničku), nekonečné volné ježdění na bajku i mimo RS, úžasná pěší turistika (po žluté z Karlovy Studánky na Ovčárnu – absolutně best of ČR). Bydleli jsme v Žulové v soukromí (200Kč os/noc). Kolem vesnice je snad deset zatopených lomů, a taková Rampa taktéž nemá konkurenci. Lidi naprosto pohodoví. Takže když už nic, tak je přínos RS alespoň v tom, že vám můžou pomoci s rozhodováním, kde strávit dovolenou – klidně i s celou rodinou.

      0 0
      • mr.antik  

        ta „spousta“ lidí by se dala spočítat na prostech jedné ruky. Jsou to Sobi a romanII :-))

        0 0
        • zbartos  

          Je vidět, že to tady nečteš moc pozorně. Podívej se, co nahoře napsal Buf. Pod to se myslím podepíše 99% lidí, co jezdí na MTB m.j. kvůli tomu, že pěší turistika je v našich rovinatých a zalesněných terénech tak trochu nudná…

          0 0
          • mr.antik  

            Taky k tomu mám nějaké drobné výhrady (ale nechci kritizovat když jsem tam ještě nebyl:-), ale říkám, že za „zkoušku“ to jistě stojí. Každýmu se to nutně líbit nemusí.

            Já taky turistům neberu jejich nudný trasy s hospůdkami a rozhlednami, prostě ten projekt svoje místo na slunci má. Stejně jako Smrk.

            Myslim že Buf má pochopení pro ty, kterým se to líbí.

            0 0
          • pepek  

            Kvůli 99% turistů nemusíš to jedno procento utlačovat. Trochu demokracie by to chtělo. Každýho nebaví jezdit s nosičem po krajině a eště na čas.

            0 0
          • Karlos009  

            To je ale Zdenku stejné jak s pěší turistikou, hlavní masa turistů chce hezkou vycházku od hradu ke hradu (od hospody k hospodě) a polní cesta je pro ně vrcholem dobrodružství, pak je ale skupinka chodicí po horách, toužící překonávat překážky, zažít „nebezpečí“. A stejně jako KČT a podobné spolky zpřístupnily hory pomocí lávek a jistících lan na skalách (a všíchni je za to blahořečí), zpřístupñuje teď PH „svoji“ lokalitu bikerům toužícím překonávat překážky a projíždět odlehlá místa. Nevím proč ho za to odsuzovat. Doba se zrychlila, o pomalé putování krajinou ztrácí lídé zájem a tak sedají na kola. Ta obrovská skupina MTB turistů, o které píšeš, má v republice cest mraky, rozhodně žádné další nepotřebují. Nás z atraktivních míst vyhání různí šiškomilové a tak buďme šťastni za každého, kdo pro teréní cyklistiku něco udělá. Zatím takových moc není.

            0 0
            • zbartos  

              Lávky a jistící lana ve skalách od KČT atd., které mají „dopravní“ význam a spojují logické turistické cíle, bych k singlům v Černé Vodě a v NMpS nepřirovnával. Ty bych přirovnal spíše k těm ferratám, které byly (na rozdíl od těch z I. světové války viz část Historie na http://cs.wikipedia.org/…%C3%A1_cesta ) vybudovány jako atrakce v posledních cca 30 letech právě kvůli zvýšení počtu turistů v chudých horských oblastech.

              Ten, kdo chce zažít trochu více dobrodružství a samoty, tak jde přece putovat po vyšších horách, než jsou v ČR, nebo tady po horách chodí v zimě.

              A to stejné platí pro bikery. Kdo chce něco těžšího, ať si zajede do vyšších hor. Kdo chce jezdit krajinou rychleji, tak ať nejdříve pořádně trénuje na silnici a celou zimu buší na trenažéru. Pak bude jezdit i v terénu 25 km/hod jak Kulhavý a spol…

              Ohledně obtížnosti je tu samozřejmě navíc ještě varianta HT a pevná vidlice (příp. k tomu dokonce singlspeed).

              Nebudeme tady přeci kvůli tomu, že se asi někomu nechce jezdit za obtížnými místy daleko, budovat vysoké skalnaté hory v našich plackách…

              A odlehlých míst je tady tolik, že právě kvůli tomu se snaží Pavel H. vybudovat bikepark, aby tam vůbec nějací lidé přišli…

              Ale vybudováním bikeparku se právě ta krása osamělého místa zratí a zůstane „jen“ zážitek z technické jízdy, který se bude zmenšovat tím více, čím více kilometrů tam stále dokola člověk najede.

              A netvrď mi, že pojedeš místo nudné a pomalé odlehlé hřebenovky Niedere Tauern http://www.czex.cz/…ntauernc.htm do Dolomit Brenta http://www.czex.cz/…s/brenta.htm na ferraty (překážky, větší nebezpečí, ovšem méně odlehlosti a osamění) JEN kvůli tomu, že je to více technická turistika. Je to prostě jiná turistika a většina vysokohorských turistů provozuje obě varianty (ale samozřejmě s komerčním budováním ferrat tam, kde nejde o opravy vojenských cestiček, nesouhlasím).

              A nakonce musím zmínit i problém množství příznivců jednotlivých typů ježdění vzhledem k tomu, kam mají být směřovány státní (příp. obecní, atd.) peníze a otázku, zda jde o stavbu na zelené louce nebo o údržbu stávajících cest a cestiček.

              Lidé vyhledávající technické ježdění na okruhu jsou minoritou z minority terénních cykloturistů, takže by jim mělo patřit také odpovídající minimum peněz. Což se neděje, protože pro terénní cykloturisty, kteří chtějí putovat krajinou, se, pokud vím, žádné stávající cestičky u nás neupravují (natož aby se přetrasovávaly tam, kde je to vhodné).

              A ničit přírodu a osamělost míst budováním bikeparků na zelené louce, kvůli minorite z minorit, to považuji za úplný vrchol drzosti, bezohlednosti a plýtvání penězi (kolik rozpadajících se stávajících cestiček by se mohlo za tyto peníze opravit !).

              Vždycky jsem si myslel, že turisté, ať už se pohybují SVOJÍ silou na čemkoliv, jsou soudní a chovají se tak, aby prostředí, které milují, nijak viditelně neničili. Ale zdá se, že zde vyrostl nový lidský druh „zážitkářů“, kterému nevadí, jak se kvůli němu krajina ničí (tím myslím stavební činnost na zelené louce a masivní zvýšení počtu lidí na odlehlých místech) a kterému to navíc asi ani nedochází…

              Sorry za obsáhlý monolog, nechal jsem se unést, i když vím, že tohle je tak složitý problém, že se nedá řešit textovou diskusí na Internetu…

              0 0
              •  

                roman II

                0 0
              • Sobi  

                No já tedy mám radši moc nefrekvantované cesty, které když jedu tak je mám prakticky pro sebe. RS a NMpS považuji za bikepark, ať se na mne PH nezlobí :-), pokud někdo chce něco takového udělat, má v tom širší podporu tak ať.

                Ale za barákem bych to nechtěl, prostě pak se to vše změní a už tam nemáš ten klid. Důležitější jsou pro mne staré cesty, kterých je tu habaděj a stále objevuji nové a dovedou mne i na nová místa, nevadí mi slézt z biku a poponést ho, tohle objevování je prostě fajn.

                Tyhle bikeparky jsou pro pobavení, jak jezdím na Ještěd, tak si dokážu představit jet na RS. Ale nepovažuji to za nutnost budovat, ale pokud to už je, tak príma, sami musí nejlépe vědět jaký to bude mít důsledek, ale tohle ukáže jenom čas.

                Důležitější jsou pro mne osobně jiné typy cest.

                0 0
              • jan 2  

                jan 2

                0 0
              • mr.antik  

                Pokud jseš místní, tak tvoje rozhořčení chápu. Jinak ne.

                O peníze přeci nejde, jak jsem pochopil, ty lidi by stejně seděli na pracáku.

                Na jednu stranu jseš proti úpravě cest pro technické ježdění (nemám problém to nazvat bikeparkem) a na druhou stranu chceš upravit cesty pro turisty? Cest kterých je tady opravdu tisíce kilometrů a tady těch pár desítek ti vadí? Je to přesně ta promile vzhledem k počtu pro tu minoritu.

                0 0
              • mastihuba  

                Zdenku já ti nevim. Rekreační a lovecký chodníky se stavěly už za první republiky a sloužily k vycházkám a loveckým účelům, to tobě určitě připomínat nemusím. V čem jsou Rychleby extra jiné? Turisticky atraktivní dědině se určitě dejchá líp než nějaké po které pes neštěkne. Kde bereš tu jistotu říct zrovna tady to zakonzervujeme a nic novýho tady nebude. Připadne mi že tady by se hodilo pořekadlo sytý hladovému nevěří.

                K tomu bílému štěrku. Nevim jaký je podklad na kterým je nasypanej, ale typl bych že při frekvenci s jakou jsou stezky využívány, tak za rok za dva po něm skoro nebude památky a bude zaježděnej v zemi a nikdo nepozná co za materiál se na jejich zpevnění použilo. Prostě se použilo to co bylo poruce a více či méně zadarmo.

                0 0
              • Karlos009  

                Nebavím se teď o NMpS, Rychlebky jsou pouze staré lovecké chodníky uzpůsobené, za použití přírodních materiálů, na to, aby je mohli projet zkušení jezdci, nebo lidé ochotní často tlačit. Rozhodně se nejedná o žádnou masovou zábavu. Co víc by si chtěl pro ochranu přírody? Všude se za pomocí těžké techniky vesele rozlévají tisíce kubíků asfaltu a betonu do lesů, v mém okolí je 50% lesních cest vyasfaltováno a vybaveno betonovými propustkami a mostky. A to bydlím v jedné z nejsušších částí republiky s minimálními kopci. Ale my se tady hádáme o pár dřevěných lávek a trochu vápence, ktaré tam navezla partička dříve nazaměstnaných na kolečcích. Těžko si dokážu představit chválihodnější projekt. Rozhodně je to mnohem sympatičtější, než asfaltové a šotolinové turistické cyklostezky, s houfem informačních tabulí, parkovišti, přístřešky a igelitovými odpa´dáky, vybudované za milióny pro tzv. masovou turistiku. Ano přiznávám, já jsem taky prožitkář. Vyrážím na kole do přírody pro požitek z jízdy, ale tvrdím, že přírodu zatěžuji stejně nebo méně, než myslivci (rozhodně zvrácenější spolek prožitkářů než teréní cyklisté), houbaři, nebo lesní těžba. I já mám na přírodu „nárok“.

                0 0
                • jan 2  

                  :). Tak dost, ti němci kteří kdysi stavěli stezky, které dneska tak schutí objevujem a stavíme na nich cesty pro kola by se asi v hrobě obraceli. Kdysi se po nich chodilo v naprosté tichosti a s respektem ke krajině, dneska tam lidi valej štěrk s tím nejlepším přesvědčením, že oni MAKAJ a dělaj to nejlepší, chudáci kteří nemaj čas ani se pomalu kvůli stezkám vyspat, aby se tam jiní mohli jak blázní prohánět na kolách a uspokojovat tak své tužby o momentálně nejdokonaleším a správném ježdění na kole.

                  Děsím se dne až pořijde pitomec s objevem že objevil mezi nudnejma lesníma stezkama ještě menší cestičku a bude nutné ji zase zavést štěrkem a udělat tam odpočívadloa značku a lávku a půjčovnu kol atd.

                  Děsím se blbců kteří na to zase uvolněj dotace s přesvědčením že to je ta jediná správná cesta jak vyvést kraj z nezaměstnanosti.

                  v tomhle kraji měli němci kdysi v každé vesnici prosperující fabriku, ta dávala lidem práci, ostatní dělali v lese nebo na polích, které vlastnil statkář apo práci pak zadarmo z lásky k rodné hroudě budovali různé stezky vedoucí lesem.

                  Dnes, dnes MAKÁME na stezkách protože já mám nárok na přírodu !!!!!

                  0 0
                  • mastihuba  

                    bych si dovolil oponovat. Stezky si stavěli především pro sebe, aby při lovu nemuseli šrajdat ve sračkách a potichu se pohybovali proto že by nic nestřelili. :)

                    0 0
                    • jan 2  

                      ano tohle je ukázkovej pohled člověka se zkušenostmi moderního světa na věc kterou odvál čas

                      0 0
                      • mastihuba  

                        jako děcko jsem chodíval s dědou a jeho vrstevníkama dělat do lesa a podobnejch skazek, který zmiňuješ níže jsem slyšel při poledních pauzách dost. V té době lidi chodili do Sokola a nebyly líní něco udělat pro svoje okolí. Tím spíše mne udivuje, že když už se najde někdo kdo něco v tomhle duchu dělá, tak bys na něj vzal klacek. Je to sice bajkpark, ale opět připomínám, že se mění doba, s ní se mění krajina a dle mého názoru je blbost ji zakonzervovat do určité podoby navěky. Pokud se někdy dostaneš k lesáckejm mapám porostů, kde je vyznačeno jejich stáří, tak před 70–120 lety některý oblasti musely vypadat uplně jinak než dnes, tak proč někde tu a tam nepostavit jakoukoliv cestu.

                        0 0
                        • jan 2  

                          klacek vezmu na toho kdo půjde dělat bikepark ze stezek pod vrcholy jese. hor, ale k tomu stejnak nedojde ikdyž nikdy neříkej nikdy. Nebránil bych se ovšem jejich rekonstrukci pro pěší turistiku, ale v momentě kdy lidi dospějí do stavu ve kterém budou schopni respektovat přírodu. Soudím třeba podle toho když se jdu projít koncem prázdnin údolím Bíle Opavy z Karlovky- kompletně zesraná, smrdí močí a ozdobena tunou odpadu

                          0 0
                        • pepek  

                          No taky se divím, co se tady vyrojilo najednou ekologů a samozvaných estétů. Ty stezky skoro nenajdeš, počítám, že normálně by se tam vyskytl jeden turista za týden. Potkal jsem tam 4 bikery za půl dne. Kousek vedle je tato prasečina (viz obr.) a ta zjevně nikomu nevadí. Ale (na půl roku) bílý štěrk vadí nejvíc.

                          0 0
                  • Darkson  

                    bych to neviděl tak dramaticky, i když chápu, že se tě to dotýká, když máš stezky za barákem.

                    nemyslim si, že v případě RS někdo chce zavést standart bikování v ČR vyštěrkováním singlíků, ale jedná se jen o alternativu k ježdění po přírodních stezkách Rychlebek nebo Jeseníků v turisticky nepříliš atraktivní lokalitě. mě osobně ten bílý štěrk vůbec nevadil, naopak mne překvapila jeho odolnost vůči vodě, navíc Pavel zdůvodnul jeho použití výše.

                    vůbec nemám pocit, že by stavbou stezek došlo k nějakému poškození krajiny. úprava krajiny je vhodnější termín, vše je navíc převážně z přírodních materiálů posbíraných v okolí. o deformaci krajiny bych spíš mluvil v souvislosti s cestami a svážnicemi vyjetými od lesáků, za týden v Jeseníkách jsem jich viděl dost, ale to je všude stejný…

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Lovecký chodníky neznám, ale kdo se zajímá např. o historii Jizerek, tak tam se vesele stavělo ve velkým v té době moderním způsobem, kácely se stromy, odstřelovaly se kameny pak tam proudily tam o víkendech davy turistů (viz. třeba silnice na Štolpich nebo na Hřebínek).

                    Dneska nám cesty romanticky zarostly a splynuly s přírodou, ale tenkrát to tak rozhodně nevypadalo.

                    Tenkrát to ty chudý lidi nestavěli jen tak pro radost. Nebo myslíš že majitel továrny (a třeba nadšený lovec) tam chodil lámat kámen?

                    0 0
                    • jan 2  

                      zcela jistě nechodil, ale dle dostupných informací ten tzv. továrník a nadšený nimrod třeba založil a organizoval spolek jehož náplní byla stavba loveckých chodníků a to svelmi omezeným a někdy i nulovým rozpočtem. Díky tomu vznikaly chodníky, které jedniznačně zapadnou do krajiny. Materiál se použil z místa vzniku nebo nejblíže dostupný a um a dovednost skládat kámen můžeme ještě dnes pozorovat na mnoha starých stodolách.

                      Věř nebo nevěř lidi to tenkrát stavěli pro radost a hlavně k lásce k místu, proč né žili tady po generace. To co oni kdysi opouštěli dnes objevujem a snažíme se rekonstruovat, mnohdy prapodivně.

                      Informace o tom kdo lovecké chodníky v Jeseníkách budoval a udržoval sháním doslova jen z doslechu, typem děda nebo strejda jednou říkal atd o to zajímavější jsou pak informace které zjistím.

                      Jedno je jisté, tyto chodníky byly téměř svaté a krajinu kterou takovej chodník procházel skutečně respektovali.

                      Respektuju RS i když pan Horník je jiného názoru, Černá voda je skutečně místem kde asi nikdo jiný neudělá víc než von, ale chraň bůh všechny jiné aplikovat něco podobného v mém revíru !! :)

                      0 0
                  • Karlos009  

                    To jsou představy z nějakého naivního prvorepublikového románu? Oni ty stezky stavěli, teď je další opravují. Oni tam chodily pěšky (a stříleli zvěř pro zábavu) a dnes se tam jezdí na kole. V čem je rozdíl? Lanovky pro pupkatý strejdy, které je vyvezou nahoru, aby si cestou dolů zlomili nohu, ať už na lyžích nebo pěšky, nikomu moc nevadí, ale pár cyklistů je strašný problém. A jak si přišel na to, že se tam chodilo v naprosté tichosti? To se tam jako nesmělo mluvit? Řekl bych, že cyklista toho nakecá míň než pěšák a taky si sem tam sedne a pokochá se přírodou.

                    0 0
                    • jan 2  

                      No já vám vaše názory vyvracet nebudu, lidi jsou furt jen lidi a to bez ohledu na to jaká je doba. Jedno je ale jisté. To co vzniklo za Sudetoněmeckého tur. spolku na horách kdysi a to cose dělo na jesenických horách za bolševika je neodiskutovatelné. Vztah původních obyvatel k Altvatergebirge a to co zde vypotili bez techniky holejma rukama, aby to zde soudruzi nechali shnít a zničit z toho je člověku špatně. Tudíž tě chápu že jako člověk který si v reálném socialismu vyrostl nedokážeš pochopit chování a život lidí, kteří si domoviny vážili

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Buď rád, že ti Prážáci a ostatní cizáci budou jezdit na kolečku v Rychlebkách a tobě zůstanou ty ostatní místa jen pro tebe.

                        0 0
                        • scoty  

                          Ty místa nezůstanou pro nikoho.

                          Zarostou a zmizí…

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Taky jsem zjistil, že tahle romantika míst, kudy projde během roku možná tak značkař od KČT, není uplně na to naše bajkování uplně to pravé…

                            0 0
                        • jan 2  

                          ano tak to je velké plus RS

                          0 0
                      • Fuzzy666  

                        Je to jak říka Jan 2, moji praprarodice, do jeseniku prisli po valce, ja tam jezdil od mala a jezdim nadale. Kdyz si clovek precte a dozvi se neco o tomhle kraji, zjistí, jak vyspělí ti sudetští němci byli co se týče hospodářství a kultury. Byli schopní v poměrně drsném kraji žít naprosto soběstačně, byla tu spousta textilek, lomů, menších firem…

                        A mimo to tu byl ten sudetsko-německý turistický spolek, který budoval trasy, rozhledny, chaty, ze kterych troufám si tvrdit, dnešní jesenický turistický ruch pořád žije. Hrozně by mě zajímalo jak by celé jesenicko vypadalo bez předchozích generací původních obyvatel, kteří ve volném čase jen tak budovali to prostředí, které tu dnes známe a to všechno v těsném spojení s přírodou. Tenkrát prostě nebyl pro lidi problém něco zadarmo vybudovat, dnes nikdo zadarmo nic neudělá, každý chce hned dotaci, nebo něco extra, o to větší obdiv si ta jejich práce zaslouží. Vy co tu kdákáte, něco o pupkatých strejcích co chodili na lov, vůbec nevíte.

                        0 0
                        • scoty  

                          Přesně! A to samé v Krkonoších, Jizerkách, Labských kaňonech atd.,atd.

                          Pro zajímavost v r.1938 bylo v Čr v turist.klubech 100tis.čechů a 50tis.němců…

                          0 0
                        • Black knives  

                          Dobře, a řešení? Víme, že většinu těchto věcí postavili němci. Je to tak i v Beskydech, i jinde. A to i v relativním vnitrození česka. Takže, nastěhovat sem zpátky němce? Nebo se konečně chytit za nos, a kouknout směrem dopředu? Jsou tam k vidění dvě ruce. A těma vážení, začněte něco pro to bikování dělat. A ne jen tlouct kidy do počítače. Zvelebovat ztezky můžete všichni. Když máte ruce, co udrží řídítka, můžete v nich mít i motyku.

                          0 0
                          • jan 2  

                            ale mi zvelebujem, jen to netroubíme do světe jako jiní

                            0 0
                            • Black knives  

                              Já jsem si už všiml, že ty máš nejraději stezky, a chodníčky, o kterých nikdo neví. Ale to mi přijde sobecké. Já dělám singly pro sebe, a současně pro druhé lidi. A tím, že o nich píšu, tím je nechávám stále projíždět. A to způsobuje pěkné vyjetí stezek, které poté tolik nezarůstají.

                              0 0
                              • jan 2  

                                Dost lidí mne žádá přes mail o jakési průvodcovství po těchle stezkách, někdy když mám čas a sejde se nám termín nejsem proti a častokrát už něco proběhlo, reakce jsou různé: někdo řve štěstím, jiní tiše trpí, jsou ale tací kteří čekaj něco jako RS, ale tohle tyto cestičky nejsou. Neznám nikoho kdo by se chtěl na opravě těchto chodníku podílet, jsou vysoko a těžko dostupné. Člověk než se tam dostane…

                                Dnes znám desítky km stezek pod vrcholy Jeseníků, z pohledu bajku je to asi – nesu kolo , jedu, ničím kolo, zabíjím se, jedu a zase nesu kolo a to v různém pořadí :).

                                Tohle je pořád větší zážitek pěšky, ale jednou aš trošku vyroste malá a nebude vyžadovat tolik času pak věřím že oživím Sudetoněmecký tur. spolek a vrhnu se na to, tohle ve mně tak něják pořád žije a tyhle hory si zasloužej aby je slušnej člověk uviděl očima původních obyvatel.

                                0 0
                                • gazman  

                                  Moje řeč,žádné zpřístupňování a masová cyklo či obyč turistika to je vždy začátek konce pěkných míst,kdo chce ten si ty místa najde a ti kdo je opravdu chcou najít a uvidět nejsou z těch co je pak ničí dělaj bordel a neumí se tam chovat. Vyvolená místa vyvoleným lidem.

                                  0 0
                                • blackwater  

                                  Za sudetoněmeckého spolku chodilo po těch stezkách tak 10 x víc lidí než dnes. Pořád opěvuješ zašlé časy a to, že lidi chtějí na RS jezdit ti vadí. Nějak to nemá logiku. Bavíte se o pracnosti a o tom jak se nadřeli, ale RS to dělají špatně. Protože si asi nevyžádali souhlas velkého Jana. Upozorňuju už po několikáté, že na rozdíl od těch starých stezek na vrcholcích hor, které navíc taky dobře znám a nikoho tam netahám, RS vznikly zrekonstruováním v 90-ti procentech už naprosto neschůdných chodníků. Jo a jak se tu pan Jan oháněl, že teda taky maká na stezkách, tak by mě fakt zajímalo kolik toho odmakal a jak ta práce vypadala. Vyvolená místa vyvoleným lidem… hahaha. Jsi snad svatý a vyvolený???

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Přesně tak. Ty lidi si stavěli stezky, protože po nich chtěli pohodlně chodit, mít všude schody a pevno pod nohama, přirodní vyšlapaný jim nestačily.

                                    Zrovna tak to mohli nechat přírodni, jen vyznačkovat. Prostě dělali to pro svoji „zábavu“. Přijde mi to analogicky stejný jako stezky pro cyklisty.

                                    To nemá smysl řešit.

                                    0 0
                                  • jan 2  

                                    Zlaté časy musí každý místní opěvovat, protože bez těchle by tu dnes nebylo nic, nepočítám monstrum na Pradědu a Dlouhých stráních i vašim RS by tak nějak chyběla duše.

                                    Určitě mi nevadí že k vám lidi jezdí, ba naopak vždy zdůrazňuji přínos jinak velmi zapomenutému kraji. To že tebe rozčiluje drobná krytika nad použitým materiálem, za to já nemůžu. Jsou to Vaše stezky, váš les nasypte tam co chcete, já jen komentoval. Můj souhlas jsem vyjádřil už kdysi v jiném vlákně, dokonce jsem i hlasoval pro Vaší výhru v anketě – vždyť hlas Velkého Jana zajisté pomůže.

                                    Nebudu se tady ospravedlňovat kolik jsem odmakal nebo neodmakal, to ví bůh, já a hrstka anonymních nadšenců, posudit může každý, kdo sleduje mé příspěvky jistě na plody práce pod vrcholy hor narazí.

                                    Tam nahoru do hor kamarády tahej ať poznají jak to kdysi lidi viděli, jaké to bylo bez asfaltek a nesmyslů v horách.

                                    Znám ty stezky u Vás moc dobře ještě dávno před RS, táta mne tam tahal až z České Vsi fanatizován vůní hřibů, kdy jsem jako malej smrad luštil nápis na kameni a přemýšlel kdo to udělal a jiné až kdesi za Rejvízem i jinde když jsem najednou stál na cestičce a přemýšlel kam a odkud vede.

                                    Jeseníky jsou ve srovnání se světovejma horama nic a přesto často vidím lidem , které na jejich přání tahám po zapomenutých místech výraz vyčerpání a pokory vůči prudkým údolím a svahům. Jojo dokážou nahnat strach když se změní počasí a člověk kterej si přál jízdu po lesním chodníku na kole až na Divoký kámen zcela mokrej zjišťuje, že se musí přes Tortilu vracet do Jeseníku, kde má auto. Pak teprve věta – Vyvolená místa vyvoleným lidem nabývá významu.

                                    Nic házím ručník do ringu, já už nikdy na RS nebudu reagovat, všechny které znám tam budu směrovat a doporučovat, ostatně to i dnes dělám. Věnujme svou energii tomu co nás baví, ostatně nic špatného oba neděláme, možná se jednou i potkáme zrovna u obnovy Sudetoněmeckého tur. spolku.

                                    Přeju hodně zdaru a energie při údržbě RS

                                    Velký Jan 2

                                    0 0
                              • gazman  

                                To není sobectví,ale pragmatismus a já s janem souhlasím.

                                0 0
                          • Fuzzy666  

                            Blacku, ja reagoval na ty kecy doslova pohrdající tím co tam ti sudeťáci vybudovali. S motykou problém nemám. a to řešení? no pokud to má být v takové míře jako kdysi, tak je to problém celkové společnosti. Nejprve musí někdo, či něco masově vzbudit zájem u lidí něco změnit…

                            0 0
                            • Black knives  

                              Já na to jdu po svém. Nechci po lidech nic, co sám nedělám. Takže, makám na údržbě starých stezek(to je takové prostě moje hobby), a až poté sem tam mi přijdou někteří bikeři pomoct. Tuším se tomu říká jít příkladem. A když se vybodneme na útoky na čembu, tak to samé dělají nadšenci v USA v IMBA. A tam to nejde svézt na Kvasničku…

                              0 0
                              • Fuzzy666  

                                Však já tě uznávám, sice jsem na tvých trailech nikdy nebyl, ani přesně nevím kde jsou, ale patří ti moje uznání. A do čemby se nenavážím, dokonce jsem pořád členem. Jinak sám mám v plánu příští týden spravit jednu pěšinku zničenou motorkářem a erozí. Je to sice jen kousek, nicméně si nedělám iluze s tím, že by někdo v mém okolí začal dělat něco podobného..

                                0 0
                            • scoty  

                              Dřív to fungovalo tak, že si každý majitel pozemku se stezkou udržoval svůj úsek. Běžné bylo, že používal cestu souseda a soused zase jeho.

                              Pak se stalo toto:

                              • pozemky byly odebrány majitelům
                              • pracovníci byli nahnáni do výroby
                              • práce v lese a na stezkách jsou prováděny těžkými mechanizmy,ručně nikdo nehrábne
                              • historické stezky nikomo nepatří = nikdo se o ně nestará
                              • ti, kteří měli k přírodě/krajině vztah už pomřeli
                              • dnešní mladí lidé nemají chuť, čas, sílu ani prostředky zvednout seod PC a …nejsou k tomu vychováni…
                              0 0
                            • Karlos009  

                              Můžeš prosím konkretizovat ty:„kecy doslova pohrdající tím co tam ti sudeťáci vybudovali“? Já jsem tady nic takového nenašel. A ta tvoje poslední věta, to je teda skvost: „Nejprve musí někdo, či něco masově vzbudit zájem u lidí něco změnit…“ To je teda moudro, to by němej neřekl, kdyby mu hubu rozbili. :-/

                              0 0
                              • Fuzzy666  

                                Smutnější možná je, žes tu větu nepochopil ;). A ty kecy, pohrdající je možná příliš silný slovo, nicméně, ta představa někoho výš o prvorepublikovým románu a o tom, že stezky v jeseníkách se budovali z pošetilosti lovců. (já samozřejmě nemám na mysli rychleby, myslím to celkově)

                                0 0
        •  

          to musí být pro Sobiho a pro mě veliká čest že ležíme v žaludku rowdies pidiskupinky osvíceného,máš to za to alespoň slevu na své působení v pidiskupince na příští rok?,kdy pochopíš že mluvíš jenom za pár desítek zblblých a né za většinu bikerů?

          0 0
          • mr.antik  

            a za koho mluvíš ty? Já jen za sebe.

            Jo a mám kde jezdit…

            0 0
            •  

              tak to je dobrý,to jsme už dva

              0 0
              • Sobi  

                Ne, už tři co máme kde jezdit! :-)))))

                0 0
                • scoty  

                  A já nesmím jezdit tam, kde je to hezký, jsou tam cesty a bez problémů bych tam jezdit mohl…

                  0 0
                • scoty  

                  A já nesmím jezdit tam, kde je to hezký, jsou tam cesty a bez problémů bych tam jezdit mohl…

                  0 0
                  • Sobi  

                    Tak začneme budovat nový!!! Ať máme kde jezdit! :-)))

                    Ne, vím co tím myslíš, tohle je důležité, ba nejdůležitější problém! :-)

                    0 0
      • Flegmatik  

        K té první fotce: ty lidi s těmi koly tam zabloudili nebo si to dali jako procházku po pěkných chodníčkách s kolem?

        0 0
    • KarelGl  

      Zdravím všechny návštěvníky a diskutující!

      Díky vám všem za příspěvky, jejich množství předčilo mé očekávání. Zvláštní poděkování pak patří všem těm, jejichž příspěvek se dotýkal mých otázek v úvodu. Blackwaterovi a jeho crew patří samozřejmě poděkování největší, bez nich by tato diskuze a především bajkové zážitky z RS nikdy nevznikly.

      Cílem tohoto „výzkumu“ je mimo jiné pokusit se zachytit, co bajkery do Rychleb přivádí, jak bajkeři RS vnímají, co si z Rychleb odvážejí, zkrátka (a teď prosím o velkou shovívavost, když to řeknu), pokusit se nahlédnout do bajkerské duše. Nakolik se to povede, uvidím.

      Mám pocit, že se diskuze rozjíždí do všech možných směrů a témat, což ji pomalu ale jistě činí méně a méně přehlednou.

      Ač získaných dat mám víc než jsem si kdy představoval, diskuze poběží dál. Zkuste ale prosím maximálně dodržet dané téma, pokud máte k tématu co říci, píšte. Pokud se váš příspěvek netýká zážitků z RS, založte téma nové. Rád si počtu. Opravdu.

      Díky všem za spolupráci. Přeji hezké dny. A pojďme jezdit!

      Karel

      0 0
      •  

        snad budeš mít kliku aby se tady přestali vyjadřovat fanatici z pidiskupinky kteří si bláhově myslí že rychlebky se dají srovnávat s tím co čembouni předvádějí v podnikatelském záměru osvíceného, samozřejmě že nedají, možná že jim to někdy dojde, vlastně nedojde…,ještě že zkoumáš něco čistýho co má smysl,hrabat se ve sračkách je teď v módě

        0 0
        • nara  

          Ano přesně tak Romane dvojko. Tvůj příspěvek do diskuse je jasný a věcný…plně s Tebou souhlasím!!! Jsem moc rád, že to tady celé takhle rozdmýcháváš tvými příjemnými a čtivými příspěvky…jen tak dál!

          0 0
    • RomanH  

      100% souhlas s Bufem

      0 0
    • Sapi1  

      nikdy jsem nepřemýšlel o celopéru, dokud jsem nejel RS ;-) vážně přemýšlím, že si za pár let koupím nějakýho triala se zdvihem 120+ a budu tam jezdit pravidelně se vyřádit ;-)

      0 0
      • Sapi1  

        jinak nádherná příroda, těžký výjezdy a technický sjezdy :) prostě paráda :)jinááák se má se prý v příštích letech dělat mnoho dalších km RS…live tastes great! :)

        0 0
      • Vilém  

        celoodpruzeny trialovy kolo jsem teda jeste nevidel.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.