• jIrI___

    Mate nekdo zkusenosti se samolepicimi zaplatami na duse, konkr. Park Tool GP-2 nebo nejakymi podobnymi? Po posledni vyjizdce jsem zjistil, ze mam prasklou tubicku s lepidlem a jak jsem se dival jakou koupit narazil jsem prave na ty zaplaty. Hlavne by me zajimalo, jak drzi. Jestli je muzu pouzit jako plnohodnotnou nahradu klasickeho lepeni na duse.

    0 0
    • chodec  

      Mám ji vyzkoušenou jako spolehlivou minimálně na provizorní dojetí (kvůli montáži v bahně jsem to doma musel stejně celé předělat v klidu).

      Dlouhodobě mi kdysi použitá samolepka jezdí jen na Kubíkově kočárku:

      http://www.cemba.cz/…141.jpg.html

      na zachyceném stroji ;-))) bohužel není patrný atipický rozměr pneumatik, ale jsou to v principu duše foukané na cca 20–30 psů, tak by to mohlo vydržet i na kole. Vozím je s sebou každopádně – jednou za rok preventivně nespotřebované kousky z načaté krabičky vyhodím a koupím novou, abych měl přiměřenou jistotu, že budou lepit až je budu potřebovat další sezónu.

      0 0
      • jIrI___  

        Ja jsem uvazoval, ze bych si je dokoupil jeste ke klasickemu lepeni. Prece jen to asi bude pohodlnejsi a rychlejsi nez se patlat nekde v terenu s lepidlem.

        0 0
        • chodec  

          IMHO nemá smysl vozit oboje. Pokud nepřejedeš zastavovací pás po délce, tak nemáš šanci použít tolik záplat. S sebou vozím jednu duši a jedno lepení (dříve s lepidlem, teď samolepky). Původně jsem je pořídil do kola manželce, neboť jsem nedoufal, že jí zaškolím na odbornou manupulaci se smirkem, lepidlem přítlakem záplaty při vulkanizaci a následně klouzkem/křídou při montáži. Nakonec to jsem to stejně dělal sám, protože sama nikde nepíchla a když jsem byl poblíž, tak jsem neměl to srdce jí trénovat v použití montpák ;-). Tak jsem ty samolepky ozkoušel u ní, pak i u sebe a na kočáře – minimálně na dojetí mi v rozsahu, co jsem potřeboval, zafungovaly, tak je teď vozím (menší a skladnější krabička). Pořádné lepení mám pak doma, kde si v klidu v dílně, suchu, teple a čistotě kolečko opravím ex post.

          0 0
          • jIrI___  

            Ja to taky myslel. Jako ze sebou budu vozit samolepici a doma v dilne necham „klasiku“ pro pripadne opravovani…

            0 0
          • Milenius  

            taky to tak delam, sebou samolepici, doma pak zalepim normalne, nekdy i lenost zvitezi a mel jsem tam zaplatu s ty samolepici asi pul roku a drzelo to porad dobre

            0 0
    • kubad  

      mám je odzkoušené, jsou OK, ale není to na pořád chce to dát doma v klidu klasický flek

      0 0
    • Blacks  

      Na dojetí to stačí stoprocentně. I když je pravda, že mám doma i duše na kterých sem je nechal a v pohodě to těsní.

      0 0
    • tulda  

      jiny lepeni nepouzivam, spokojenost maximalni.

      0 0
      • jIrI___  

        A na dusi, kterou tema samolepicimi zaplatami zalepis, jezdis jeste bez problemu porad dal?

        0 0
        • Blacks  

          Dotaz sice nebyl na mě. Ale já osobně na duších, co sem zalepil těma samolepícíma normálně jezdim.

          0 0
        • tulda  

          na biku jich mam takhle zalepenejch vic a drzi to v pohode, zadny prelepovani klasickou zaplatou neresim. blby je, kdyz je potreba zalepit v miste, kde se duse dotyka rafku, tam ty zaplaty moc nedrzej

          0 0
    • voytaa  

      Já bych se na to vykašlal, teď budu kupovat duše no-flaty. Lepení tím, doufám, odpadá..

      0 0
      • jIrI___  

        Nad tim jsem taky premyslel, jenze kdovi jak to zaceli treba obycejne procvaknuti nebo vetsi diry…

        0 0
        • voytaa  

          No viděl jsem to naživo,cvaknutí to zacelí úplně v poho, musel bys asi tu duši úplně rotrhnout. Záplatu si klidně můžeš vzít třeba pro tenhle případ,ale to se zase moc často nestane

          0 0
          • MlokCZ  

            To bych tedy chtěl vidět, jak to zacelí větší díru po cvaknutí. A má prosím po ruce odkaz na duše no-flat? A kolik taková duše váží?

            Ono když větší díru nepoberou ani bezdušáky s tmelem nebo klasické pláště s NoTubes, tak si nedokážu představit, jak by to mohlo větší díry pobírat u duší, když tam je pořád ten problém tenká duše, která se nestáhne kolem defektu, jak to píše daf v tom odkazu, co jsem dával níže.

            0 0
            • voytaa  

              Zkus třeba No-flats.com :-D nebo pro česko je dsitribuuje bikezone. jak říkám, kolik váží, nevím,ale to zvýšení bude asi úplně stejný, jako když si napatláš tmel na notuby, akorát plus ty duše. To znamená tak 200g, chápu, že jsou tu lidi, co jsou ochotni vozit na mtb dvojtác, jen aby ho odlehčili, pro ty je to děsivá oběť,ale mně se to zase tak hrozný nezdá

              0 0
              • jIrI___  

                Jooo, tsk to jsou ty co maji v bikezone… Jsem si rikal, ze jsem to no-flats uz nekde videl :-)))

                0 0
                • voytaa  

                  JJ, jako něříkám, váhu tím určo zvedneš,ale nebude to zase tolik. Nebo se dá koupit i ten jejich nutobe systém,ale ten stojí komplet kolem šestnácti stovek

                  0 0
                  • jIrI___  

                    A tak to zas radsi koupim samolepici zaplaty za 80,– a budu lepit jak o zivot :-)))

                    0 0
              • MlokCZ  

                Jsem hledal no-flat a našel milión podobných věcí a tu adresu to nenašlo. S no-flats jsem to taky našel hned.

                Ona přeci jen váha na obvodu kola je vždy důležitá i když člověk není supergramař. A když už dám pořádné pláště, což je mnohem důležitější, tak dalších 2× 200g na obvodku kola navíc je už fakt hodně.

                Mě by to oproti 120–130g duším co teď vozím za to nestálu. Jak píšu níže, vozím pořádné pláště, s kterými stejně téměř nedefektím.

                0 0
      • MlokCZ  

        To se řeší tady a zdá se to fuční dost omezeně (i dle vyjádření těch co to používají). Navíc ta váha těch duší…

        Takže když už, tak NoTubes.

        0 0
        • voytaa  

          No tam se řeší Slime, ne no-flats. Musím říct, že nevím, kolik váží, nicméně viděl jsem to an vlastní oči a nezdálo se mi, že by to bylo nějak funkčně omezený

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, řeší se tam jiné, ale stejně si nedokážu představit jak by to mohlo fungovat. Mě prostě přijde dost kontraproduktivní dávat jakoukoliv sra…u do duší a dělat tak nejtěžší variantu, co snad lze jezdit (to už se dostane výše i než UST pláště, nemluvě o tom, že dnes už začínají být i klasické UST hodně odlehčené nebo varianty tubeless ready nebo samozřejmě nejlehčí varianta klasika + NoTubes) a přitom těkžo fungující než ty varianty bez duší.

            Jediná výhoda je lehčí prvotní montáž.

            0 0
            • jIrI___  

              Takze rikas radsi zustat u klasickych dusi a lepeni, i kdyz mi o vahu vubec nejde?

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pokud ti o váhu nejde, tak těmi variantami duší s tmelem (ať už prodávaných rovnou s tmelem nebo přidaným ručně) nic nezkazíš. Maximálně při větším defektu to budeš mít všude zas…ý.

                Pokud ti jde o snížení defektů, tak je to stejně především v pláštích. Já už jsem v tuhle chvíli v kombinaci SS alpencross/Albert překročil 3tis. km bez defektu a část z toho s ultralight dušemi (ale ne super ultraligh, jen 120–130g). Na RR, který jsem jezdil na zadním předtím bych už měl za 3tis. km cca 7 defektů (měl jsem něco přes 10 na 5tis. km).

                Pokud by mě nešlo o váhu vůbec a pláště, které mi vyhovují se dělali UST, tak budu vozit UST. Pokud se nedělají, tak zkusit NoTubes.

                0 0
              • MlokCZ  

                A samolepící záplaty proč ne. I když třeba já duše vůbec nelepim, při tom minimu defektů co teď mám…

                Lepil bych jen když bych měl 2 defekty při jedné vyjížďce a to už se mi nestalo několik let.

                0 0
                • pepek  

                  Taky tak a když už by ten 2 defekt byl, tak ty 2–3 minuty navíc s normální záplatou a dobrým lepidlem za tu jistotu, že to nikdy neupadne, stojí.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tak to jsem jednou byl na vyjizdce a za tu dobu jsem mel ctyri defekty, rozrizly bok plaste a jeste spalene stare kotoucovky. Na to v zivote nezapomenu :-D

                    0 0
                    • voytaa  

                      A slepils ten bok?

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Uz to domu bylo nastesti jenom par kilometru a pro jistotu jsem vybral cestu po asfaltu. Normalne jsem ten plast ze spodu podlepil obycejnoi zaplatou na duse a doma ho pak vyhodil. Nastesti uz byl celkem sjety, tak mi ho ani nebylo lito :-)

                        0 0
                        • drtyc  

                          tak jsem riznul dneska poprve… kupodivu ve meste a ne nekde venku. otazka za 10 bodu zni.

                           

                          vyhodit nebo dojet? posledni fotka je po podlepeni a nafoukani malinko vic nez provozni tlak bez prosednuti.

                          mam v tom nulovou praxi, tak bych nerad vyhazoval neco co bude treba bez problemu fungovat dal a prispival na haldy pneumatik driv nez je nutne, ale osobne kdyz to vidim, tak bych to asi vyhodil, ale zeptam se tu. plast ma cca 500km i kdyz ma uz dve polsky, kde je jak detska prdylka jak jsem to probrzdil smykem do skrz vzorek az je z toho na stredu behounu slick.

                          obrazek s carama: cervena-cervena porezeny. zluta stred behounu. podel ruzove je to durch.

                          0 0
                          • teepeex  

                            vyhod to, uz je to strasna backora

                             
                            0 0
                          • fousek  

                            No spravit se to da, Gung-ho by ti k tomu povedel vic, myslim ze sesit nakou reznou niti zakapnout vterinakem a podlepit zaplatou (kvuli tomu aby nit nebo vterinak nerizedrela dusi), ale tohle bych uz taky neresil, max. to udela bouli, stejne ten plast je odjetej

                            0 0
                            • drtyc  

                              nenech se mylit je to 28" zezadu. mimo mista, kde dostal podkourit smykem ma proti novymu porad 2/3 vzorku a ty postranni jsou skoro netknuty. Do terenu jeste porad staci v zaberu akorat to tam nebude tak dobre brzdit… v zaberu to prosednu, tak zabira i kraj. pri brzdeni se to trosku odlehci, tak ten kraj toho moc nepobere…

                              0 0
    • SNAIL  

      Jak už tu bylo psáno, na dojetí jsou dobré, po delší době se však začnou postupně odlepovat a ucházet. Už se mi několikrát stalo, že jsem hledal dirku kde jsem píchnul a pak zjistil, že to pomalu utíká pod záplatou. Takže pak jsem musel všechny takto opravené duše přelepit.

      0 0
    • karliner  

      Tebou zmiňované samolepky Park Tools používám už léta, bez problémů, vydrží dlouho, jen je potřeba okolí díry v duši pořádně očistit a pečlivě nalepit, protože když to odflákneš, tak dříve nebo později nastane situace, kterou výše popisuje Snail. Vloni jsem koupil v Halfords nějaké jiné samolepky, ale zatím jsem je neměl možnost (naštěstí) použít, takže jak drží nevím. Taky se ještě prodávaly (možná ještě prodávají, nevím) samolepky Author, ty byly úplně nahovno, nedržely, nestačily ani na dojetí. Tedy pokud jsi nepíchl přímo před barákem :-)

      0 0
      • Flegmatik  

        Ty od Authora jsem jednou koupil. Jednou jsem zalepoval díru doma, tak jsem tu zkusil s nima. Obrousit duši, odmastit, nalepit záplatu a 5 minut mačkat (podle návodu) – pak záplata držela až do skonání duše, čili pořád. Pokud ale to člověk dělal v terénu, obrousil a nalepil, tak to nestálo za nic moc, ani na to dojetí. Nevím jak to mají ParkTool, ale pokud i tam se musí 5 minut záplata držet, tak časově to vyjde na stejno, jako studená vulkanizace alá Ferdus :-) Navíc ta je i jistější.

        0 0
        • karliner  

          park tools nalepíš a jedeš, moje obvyklá doba držení max 10 sekund, doba držení záplaty na duši – velmi dlouhá

          0 0
      • drtyc  

        ty autoracky nebo jaky bezne pouzivam. neni na nich tusim napsany primo autor, ale takovej obrazek kola barevne bily podklad, cerne/sede obrazky a nejaky cerveny a zluty cosi cely v mini-sacku.

        ty nebudou drzet pokud je venku mokro nebo pokud tece slime z duse pod zaplatu. takhle skoro v zime u cesty, kdyz sem lepil dusi se slimakem deravou u rafku tam, kde to slimak nezalepi, tak se mi to nepovedlo ani na 5ty pokus. Ale nemozny to taky neni – staci hodit pres roh stolu nechat styct slimaka dolu vytlacit vsechny zbytky pryc od diry a dal uz to znas… drzi uz rok a vpoho.

        0 0
    • Krutor  

      Zkušenosti mám, ale s obyč. Authráckými. Na nouzové použití úplně dostačující, víc než na dojetí. Vozím jednu duši a minibalíček samolepek v každém kole a jsem v klidu. Dokonce se mi stalo, že jsem na samolepící zápaltě jezdil ještě půl roku, zapomněl jsem přelepit po dojezdu domů :-))

      0 0
    • chodec  

      sice netuším, kde se tu to vlákno po roce reinrarnovalo, ale doplním čerstvou zkušenost. v Út jsem dojel do práce a večer, když chci odjet koukám, že zadní kolo prázdné. Při hledání díry jsem našel prošoupanou (ano opravdu prošoupanou) duši v místě, kde jsem měl podlepenej plášť páskou – ta se nějak na hraně odchlípla a šoupala duši – kdysi na novém plášti jsem jsem udělal podobnou skobu skrz výztuhu jako drtyc zvěčnil v tomhle vláknu výše a tak jsem ho takhle nakonec úspěšně na 3000 km resuscitoval.

      No ale k věci – byl jsem zvědav jak si s takto podivně odřenou duší poradí samolepička od Park Tool – v tomto případě navíc už přes rok vožená v brašně. Nebyla to totiž jako v případě píchnutí čistá dirka na hladkém povrchu, ale celkově pochroumaný povrch duše okolo místa, kde to šlo skrz a říkal jsem si, že ta relativně negumová záplata s tenkou vrstvičkou lepidla by s tím zraubovaným povrchem mohla mít problémy.

      Abych nenapínal, letmo jsem osmirkoval okolí, plácnul záplatu, přimáčkl na pár sekund a nafoukal nejprve jen aby se mi vypnul plášť a později na nějakých 35 psů, co to vozím a po dvou dnech zatím únik veškerý žádný. Takže resume – alespoň tenhle Park Tool si zdá se poradí i s věcmi, které bych od něj moc ani nečekal a na běžná píchnutí a průrazy tak mám zas o trochu víc důvěry.

      0 0
    • RomanH  

      Se samolepicimi mam jen zkusenost s temi od Authora pred cca 5ti lety. Nebyly k nicemu, sotva jsi nafoukal trosku vetsi tlak, ihned se odlepila. Pouzivam k plne spokojenosti klasicke lepidlo Ferdus, jenze to docela casto vyschne (i neotevrene). Kamarad (Paja) ale pouziva ty samolepky ParkTool a pry bez problemu. Chtel jsem je zkusit, ale pokud se musi casem prelepit, tak do toho nejdu, protoze urcite to posledni, co bych chtel doma delat, je ynovu lepit jiz jednou lepenou dusi…

      Zneuziju tohoto vlakna – je nejake lepidlo, co nevyschne ?

      0 0
      • Paja  

        Zkusenost po case – samolepky od Parktoolu narozdil treba od tech suntu od Authora funguji, ikdyz to neni 100%, zalepil jsem s nima asi 8 der, minimalne jedna se po case odlepila a aspon u 2 dalsich se tim napinanim a zase pokrcenim (pri dalsim z defucktu) cast odlepila (presneji ne odlepila, ale jakoby zvlnila) – ale puvodni defekt zustal zalepeny. Nicmene po podzimni defetove urode, kdyz jsem ty dve baleni spotreboval asi za mesic ;-/ jsem naznal, ze je to drahej spas a Parktool vozim v podsedlovce pro pripad dvou defektu za jeden den a doma lepim klasicky.

        0 0
        • drtyc  

          tak sem koukal co to mam pac uz doslo i na me.

          samolepky v zime na dusi se slimem na pruraz rafkem … uspech 0 z 5 pokusu

          samolepky na trny, ostre zlomeny vetve a pres behoun 100% uspesnost a dlouhodoba tesnost.

          samolepka na riznuti z boku. dira cca 2mm a zkrablatila se po cca 4 dnech a ujde – zacalo to jak pomaly defekt, ale ted uz je to spis rychlejsi, ale ne okamzity. na dojeti stacilo.

          0 0
      • pepek  

        Ferdus nebrat, ten vyschne eště než ho otevřeš. Vždy sháním nějaký čínský, a když vytlačím  před uzavřením vzduch, tak mi vydrží  až do úplnýho konce (2–3 roky). A fleky drží – za 16 let se mi odchlípla 1 (slovy jedna) záplata a to letos v zimě, při –8 st a tlaku 0,8 barů.

         
        0 0
        • drtyc  

          no mam za to, ze 30–60 psu zvladaji jakykoliv zaplaty lip nez maly tlaky, protoze to je jak by tu zaplatu nekdo pritlacel… a taky lip nez ty velky tlaky – jina roztaznost materialu atd.

          0 0
        • jIrI___  

          Kupuju Ferduse a vždycky mi dřív dojdou záplaty než vyschne lepidlo. Kupovat samotné záplaty se moc nevyplatí, takže mi přebývají lepidla :)

          0 0
          • Wojtek  

            ně zase přebývaj fleky,dycky vypatlám lepidlo první

            0 0
          • zichis  

            jednoduchá pomoc, divím se žes na to už dávno nepřišel – místo origoš záplat dávej kousky staré gumové pásky do ráfku.

            0 0
            • Wojtek  

              a duše se taky dá?

              0 0
              • zichis  

                možná jo, ale nezdá se mi na to vhodná, tak jsem to nezkoušel. Klasická duše je totiž tlustější, míň poddajnější, musel bych u toho „fleku“ seříznout (ztenčit) okraje do ztracena, jinak se ty kraje budou při manipulaci odlepovat.

                0 0
    • teepeex  

      s Park toolama 100% spokojenost, nikdy jsem zadnou neprelepoval a drzi

      jsou naprosto stejne elasticke jako duse, a to i ultralighty

      jedina nevyhoda pro me je, ze to baleni je tak titerny, ze to casto nekde necham a to se celkem prodrazuje:)

      0 0
    •  

      oživuju mrtvolu, ještě pár z nás používá duše a který samolepící záplaty nejlépe drží, který jsou vhodný na latexový duše. Tyhle na klasický duši drží jak sviň, na latexu ještě nemám ozkoušeno http://www.bikesport.cz/…zaplaty_5191

      0 0
      • ememem1  

        dost pochybujem ze to drzat bude, aspon ja co som skusal zalepit latexovu dusu na vinnom sude klasickymi flekmi tak ani omylom, samolepky na tom asi o moc lepsie nebudu.

        0 0
        •  

          no právě, latexový duše vozí i scalar tak třeba napíše zkušenost, je fakt že za dvě sezóny jsem na latexových duších neměl defekt s Conti raceking supersonic a to jsou pěkný šlupky

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.