• http://cykl.cz/…b-bez-udrzby – co si o tom myslet,že by byl konec neustálé očisty a následného mazaní a stačilo by pouhé utření řetězu do hadru s troškou tef. oleje.

    0 0
    • kubad  

      stačí pořádně číst :-)

      Další výhodou by mělo být podstatné zjednodušení údržby, která spočívá de facto pouze v samotné očistě, případně v následném lehkém prostříknutí řídkým teflonovým olejem. Nechme se tedy překvapit, na kolik se samomazným řetězům podaří prosadit v praxi.

      a je celkem jasné že mazání a očistě se nevyhneš, jak velký přínos to bude těžko říct, podle mě další marketingová bublina

      0 0
    • Hornet  

      Mozno to prinesie trochu menej cistenia a mazania, ale nevyhneme sa tomu… a snad trochu dlhsiu zivotnost. Ale dlhsia jazda v solidnom blate preveri ten teflon :-)))

      0 0
      • vifon  

        jj, dlhsi pobyt v blatistom terene a ako dezertik s primesou piesku nevydrzi zadna uprava.

        0 0
        • Hornet  

          Mozno pri nie moc blativom pouzivani, sa prejavi nejake zlepsenie. Ved to niekto otestuje a hodi sem vysledok :-)

          0 0
    • TJK  

      Tak ja mam za to ze nejaky extra mazani a podobne na zivotnost retezu moc vliv nema, ok cistej a namazanej retez jde tiseji lepe se ohyba do zubu a kladek a lepe radi, ale mam za to ze zivotnost retezu zalezi na matrosi ze ktereho je vyrobenej a styl jizdy, jestli je silovej nebo vic svihovej a v neposledni rade i vaha jezdce, proste z mechanickeho hlediska povrchova vrstva ma nulovy vliv na natazeni retezu coz ja povazuji za hlavni znak zivotnosti!

      0 0
      • DaSnail  

        ja mám za to, že čistá a namazaná reťaz by vydržala skoro večne. akurát že v paxi sa tam vždy nejaký bordel dostane a začne obrusovanie…;o)

        0 0
        • TJK  

          Tak obrusovani tam probiha to je jasny, ale nemyslim si ze to je hlavni aspekt natahovani retezu…

          0 0
          • DaSnail  

            ja si myslím, že je. ale možno sa mýlim…

            0 0
            • M_ishak  

              Já si myslím, že se nemýlíš, pokud ten řetěz nezatížíš tak, abys v materiálu docílil trvalé plastické deformace, jakože při šlapání nemáš šanci. A i kdyby, spíš bys otlačil zuby z blatooceli, než legované a tepelně zpracované řetězy.

              0 0
              • TJK  

                Zkousel si nekdy tahat za clanky na starym mrtvym retezu? na tom obrazku je sice ten princip dobre patrnej ale to opotrebeni bude v ramci setin milimetru a rozhodne ti nebudou valecky cvachtat v tech clancich.

                0 0
              • kubad  

                tak tak

                0 0
              • zichis  

                Test na rozlišení kvalitní legované tepelně zušlechtěné ocele od blátocele: vezmi malý pilník, stačí i „jehlový“: http://www.nakol.cz/…0001311.html ne diamantový) a párkrát s ním přejeď po vnitřním článku řetězu. Pokud „bere“ čili se ti zadaří udělat vryp, máš v ruce blátocel.

                0 0
          • Vilém  

            „Natahovani“ neni nic jineho jak vzajemne obrusovani cepu a rolnicek retezu. Kov se ti na retezu urco neroztahne.

            0 0
            • Flegmatik  

              Takže je jedno, jestli někdo jezdí frekvenčně (a tedy protočí řetěz po oběhu vícekrát), než někdo, kdo jezdí silově (protočí méněkrát)…? Teoreticky jo, ne?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • M_ishak  

      Teflon je plast. A jak se zachová plast když ho přejedete šmirglpapírem, tak se zachová plast (vrstvička v řádu mikronů) nanesený na kovu, když se dostane do styku s prachem. Řek bych, že je to kravina na vyždímní peněz od jisté skupiny lidí, kterým se stačí zmínit o materiálu vyvinutém pro kosmické účely a oni hned bez zapojení selského rozumu zaplatí.

      Pozn: pokusy ukázaly, že teflon nanesený na nástroji se sedře polymerní taveninou během jedné směny. Tak co tu kdosi chce řešit s brusnou pastou olej + křemenný prach, to mi fakt hlava nebere :O)

      0 0
      • vladaza  

        přesně, díval jsem se na orig stránky výrobce, kde se stručně mluví o nanesené vrstvě teflonu – ta nemůže být samozřejmě moc „tlustá“, protože by se změnily rozměry řetězu a přestalo by to chodit, klasická ptákovina. pozor – jako základní ošetření řetězu proti korozi po výrobě to bude možná lepší než lepivý vosk. aby došlo ke skutečnému zlepšení funkčnosti musely by se začít používat /podobně jako na motocyklových řetězech/ tkzv. o- kroužky zabraňující pronikání svinstva kolem čepu řetězu

        0 0
        • zichis  

          … takovej oKroužkovanej řetěz by musela roztáčet jedna koňská (či volská) síla navíc. Ovšem vosk taky brzdí, takže asi vyjde nastejno, jestli dát oKroužky nebo vosk.

          0 0
          • M_ishak  

            Úplně nejlepší by byl pohon kardanem. Ale z pohledu hmotnosti by pravděpodobně bylo efektivnější celý řetěz dokonale zakrytovat , aby na něj nemohlo svinstvo.

            0 0
            • vladaza  

              kardan se občas objevuje a objevoval, napadá mě USA Schwinn, v jeho neprospěch mluví kromě hmotnosti i nižší účinost oproti převodu řetězem /změřeno, zdokumentováno/

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Jenda  

        tak dovolil bych si trochu oponovat – teflon tam predpokladam pisou pro snazsi pochopeni ale fakticky to bude neco na bazi fluorovaneho DLC. Jestli to bude mit lepsi treci vlastnosti a jaka je mechanicka odolnost to vi tak max. vyrobce a dost mozna ani ten ne:-). Jinak DLC vrstvy se normalne na nastroje pouzivaj a prekvapive to i funguje. Nicmene myslim ze prinos na tom retezu bude zanedbatelnej a je lepsi koupit C9 nez samomaznej BBB :-)

        0 0
    • black.horse  

      Hehehehehehehe­hehehehehehehe­hehehehehehehe­hehehehehehehe

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.