Sava Gravel Carbon G 1.2 unboxing a sestavení

378 nepřečtených
  • Vlasticz

    Ahoj, kdyby někoho zajímaly zkušenosti s gravelem Sava koupeným v akci na Alze:

    • kolo bylo v krabici dobře zabalené, všechno olepené pěnou a bublinama
    • velikost XL na mých 187cm vyšla na hraně, stačilo by L (sedlovka zaražená na max, budu zkracovat)
    • váha vyšla bez pedálů na rovných 10kg (výrobce uvádí 9,3 asi pro M), to jsem čekal
    • ke kolu je potřeba přistupovat jako k DIY projektu, VŠECHNO rozebrat, zkontrolovat, domazat, dotáhnout, seřídit, jinak hrozí nebezpečí!
    • hlavní nedostatky: moc zafrézovaná horní miska hlávka, ložisko je utopené, potřeboval jsem 3 1mm stavěcí podložky – číňan to mezitím do krabice dotáhl a prachovka už stihla odřít rám. Levné náboje a kotouče – vyřeším po sezóně najednou, hodím tam Tiagry.
    • drobné nedostatky: stavítka lanek na bowdenech pod řídítky přímo naproti sobě – klepe to o sebe, vachrlaté průchodky bowdenů do rámu, lanko přesmyku pod středem natažené mimo vodítko

    ZÁVĚR: za necelých 15 tisíc v akci super kolo za cenu sady, sestavení vyžaduje zkušenosti nebo servis, chápu, proč to Alza neumí/nechce dělat:).

    9 0
    • Aduldinho  

      Díky za postřehy, přeposílám kamarádovi, též si objednal to samé kolo, nechá si ho sestavit v Kolofixu, tak snad mu jej sestaví zodpovědně, jako si to provedl ty! ;-)

      0 0
    • Prasopes  

      zajímavé, 15 tis za karbon gravel je dost bizár cena… Jako to DIY by mi nevadilo, za tu cenu bych to čekal, to hlávko je trochu strašák.

      tak dej i nějaký zkušenosti po pár kilometrech, jestli přežiješ:-)

      1 0
      • jardalee  

        meli tam jeste vetsi extrem za 24k gravel karbon ram+vidla karbon rafky a grx 2×11 + hydraulika :) tu savu grus 6.0 akorad me na ni prekvapilo ze ma jenom 35mm plaste a tohle za 15k ma 40mm plaste

        https://www.alza.cz/…ava-grus-6-0?…

        1 0
        • Vlasticz  

          jj, zaváhal jsem, ta byla nej. Je tam ještě ta dražší 8.0, ale GRX jednoplacka má malý rozsah převodů. A jesli bych se savakarbonu někde už bál, tak jsou to ráfky:))

          0 0
          • jardalee  

            no ja ho prave nebral kvuli tem rafkum sem si rikal ze uz je trochu moc a muzou byt krehky a jeste me prekvapila ta sirka plastu jenom 35mm a rikal sem si jestli tam neni mensi pruchodnost,protoze ideal vidim nekde okolo 43mm

            0 0
            • Vlasticz  

              S odrenyma usima by minimalne dopredu vlezla nejaka decentni XC guma 29×2'', je tam dira jako krava. Vzadu jsem nekoukal na pruchod spodnimi rameny, ale 50mm by tam melo vlezt jak nic. A cinska specialita, vsechny jejich gravel ramy vypadaji stejne, lisi se jen osazeni (doufam, ze nedavaji do nizsich modelu ramy, co neprosly QC, moc pojiva a tak..)

              1 0
        • Tatut  

          dokonce pěkná barevná kombinace :)

          0 0
        • Dag  

          Na těch carbon rafcích vozím Tufo plaště 700×40 úplněbez problému. Do rámu vlezou i větší.

          1 0
        • Kemis  

          Dnes byl skladem :) ale jestli je to extra dobry kup netuším. Už je pryc

          0 0
      • Vlasticz  

        Mám od nich i ebike, v Beskydech je to občas lehce za hranicí XC a čínský karbon drží. U hlávka se max rychleji ochodí horní ložisko, ale není problém koupit zvlášť, dotáhnout to po vypodložkování šlo hezky.

        1 0
    • jardalee  

      a co ty hydro brzdy nebyl s nima nejakej problem vsechno si seridim ale s tema brzdama by mohl byt problem

      0 0
      • Vlasticz  

        Brzdy jsou v pohodě – třmeny jsou Shimano Tiagra + originál ventilované destičky. Slabší jsou kotouče, to je nějaký chinesium alobal, ale vyměním je později i s nábojema taky na Tiagru, nestojí to moc.

        1 0
        • jardalee  

          ok dik,by me zajimalo jestli by to sneslo 160mm,proc zvolili zrovna 140mm jestli by to nedaval ten ram

          1 0
          • Aduldinho  

            JJ, těma 140mm kotoučema mě taky celkem překvapili, zvlášt u XLka? ;-)

            0 0
          • Vlasticz  

            Nechci kecat, ale všechny tyhle silniční flat-mount brzdy snesou 160 kotouč, akorát se otočí ta černá montážní destička, přes kterou jsou přišroubované k rámu.

            2 0
    • jardalee  

      jinak na fotkach je teda posed na 187cm u xl velikosti ?

      0 0
      • Vlasticz  

        jj, budu tu sedlovku muset trochu říznout, ať mám rezervu pro spouštění. Celá ta sedlovka je dost bizarní, atyp, drží na klínku, který se povoluje imbusem. Počítám, že to bude držet, ale sundávat to v průběhu vyjížďky bude pěkný vopruz. Naprosto zbytečná slepá ulička, přitom na MTB a eMTB mají normální kulaté sedlovky s objímkou..

        0 0
        • jardalee  

          no ja objednal xl a mam teda taky 187cm ale prave jestli se ta sedlovka o neco zarazi tak asi pro me dobre,protoze sem cetl ze rada zajizdi a tohle by to vyresilo :) tocit se asi taky nebude :)

          0 0
          • Vlasticz  

            Tocit se fakt nebude:). Proti zajizdeni maznout pastou na karbon, mam ji ted necely cm nad „zarazkou“ a fakt nechci, aby to drzelo zarazene, mam strach, ze by to mohlo podelne prasknout, kdyby to omylem schytalo nejakou poradnou ranu v sede.

            1 0
            • jardalee  

              jj uvidime ja ho du vyzvednout zitra tak o vykendu se na to mrknu,hlavne sem se modlil aby nebyla poskozena ta krabica sem videl naky videa z doby kdy to asi lidi kupovali v cine a prislo jim to ruzne poskozeny v lepsim pripade poskrabany v horsim i poskozeny razeni nebo prave ty trmeny brzd ,tak diky za info

              1 0
        • jardalee  

          ono to hodne pripomina spis silnicku me prekvapili ty 140mm kotouce ktery jsou taky typicky spis pro silnici nez gravela a ta „aero“ sedlovka je taky spis na silnicu ale ja to teda kupoval na cyklostezky a silnice takze v pohode :)

          0 0
    • sorak  

      Chlape, tebe me byl cert dluzen :D

      Budu rad, kdyz pripadne doplnis dalsi nalezy :)

      1 0
      • Aduldinho  

        Hlavně, aby nebyly ztráty! :-)

        0 0
      • Azmir  

        Tak to je zrovna jeden z těch nákupů, který tě nemusí mrzet. I když to kolo rok pojezdíš a rozhodneš se ho zbavit, pravděpodobně ho budeš schopný prodat za stejnou nebo vyšší cenu, než za jakou si koupil ;-)

        1 1
        • jardalee  

          prave pokud ho za 3mesice das na bazar za 14k a alza ho teda nebude mit :D tak asi zmizi rychle

          0 0
          • Azmir  

            Možní si příliš pesimistický, ja Savu v mém profilu koupil za 16k a prodal za 21k, ted je na alze podobně vybavený novější model za 15k. Když se koukneš na bazar, za 15k tam je většinou nějaká 7 letá hlína na podobné výbavě jako má ta Sava nová.

            1 0
            • Vlasticz  

              Sava v 50% akci není kolo, ale komodita:)))

              3 0
              • Azmir  

                Nene, je to investice (:

                0 0
              • sorak  

                Hele vidim to podobne.. loni jsem byl s kamarady v Italii pojezdit nejake kopce na stare karbonove silnicce s rafkovymi brzdami jsem to vyhodnotil tak, ze jiz nikdy vice – malo zubu do kopce a malo jistoty z kopce..

                Sice muj ideal by bylo neco uplne jineho, ale co si budem povidat, priority jsou ruzne a lepsi vrabec v hrsti nez holub za 2–3roky mozna nekde na strese..

                0 0
            • jardalee  

              jj to je nejhorsi moznost :) no oni i ted maj peknej vyber u tech 29er a maj tam i kola prakticky za cenu te vidlice FOX :) ktera je na kole

              0 0
              • Azmir  

                To zas přeháníš, je to nejobyčejnější rhytm. Nová se dala koupit okolo 350 eur a na bazaru je bežně okolo 5 tis.

                0 1
                • jardalee  

                  jo je pravda ze se v tom neorientuju a teda ty kola mizi pred ocima mam dojem ze tam bylo s tou foxkou i kolo okolo 24999 a ted uz ho nevidim a co sem dal do vyhledavani nova ta vidla stala okolo 20k

                  0 0
      • jardalee  

        tak kdo neveri cinskymu karbonu tak tohle taky neni za uplne spatnou cenu

        https://www.intersport.cz/…741.100.html

        0 0
    • Cyklofanatic  

      https://m.alza.cz/…8-0-vel-m-17?…

      Co si myslíte o tomhle? Je to stejnej rám jako má Azmir profilu? Na druhou stranu by to asi chtělo vyjádření někoho kdo se v těch karbonových rámech detailně vyzná, takto těžko soudit. Navíc 27 tt. už není úplně málo na nějakej experiment – o pár tisíc víc už začínají (i když základní) Procalibry, BMC apod.

      0 0
      • Azmir  

        To mi moc nedává smysl, proč by to někdo chtěl. Fox a sem tam XT za každou cenu. To jak píšeš, budu radši mít Procalibera na Deore. Tohle je tak na výstavku před hospodou, koukejte já mám xtéčko a foxku…

        To mi větší smysl dává tenhle novější rám, s pevnýma osama, slušnou vidlí a za půlku ceny. Jestli chceš, tak si na to koupíš XT kliky na bazaru, na aliexpressu Fox polep a nikdo nepozná, že máš kolo za půlku, než si postoval.

        0 1
    • mr.nikdo  

      Cos rval na to hlavko a kam?

      Taky mne ceka… :D

      A to kolo nevi, co ho ceka…

      0 0
      • Vlasticz  

        Na třetí fotce, ta kónická věc, co dosedá na ložisko. Je pevná a po obvodu má gumovou prachovku. Má to fungovat tak, že pevná část stlačí ložisko a prachovka jemně dosedá na rám, aby k ložisku nešel bordel. Když je ložisko moc utopené, při dotažení se prachovka smáčkne a tvrdá část dosedne na rám. Projevuje se to tak, že hlávko je i při silném dotažení ježka volné a to víko drhne rám. Řeší se to tenkýma podložkama, které se dávají mezi kónické víko a ložisko, dokud není víko ve správné výšce. Vím to, páč jsem to posledně řešil u supr dupr surového rámu spyder, který jsem si sám brousil a stříkal. Ušetřil jsem pár tisíc a ztratil čas a nervy:))

        0 0
        • mr.nikdo  

          Vyborne. Diky.

          A ted prosim znovu a stejne – cos tam rval?

          Upresnim – jake presne podlozky? Foto/odkaz, … :)

          0 0
          • marshalll  

            Já je bral třeba odsud

            Používal jsem to, když jsem dával nějaký nižší víčko hlávka kvůli shotgunu a to samo nesedělo. Doma možná ještě nějaký mám, kdyby někdo chtěl ;)

            1 0
            • mr.nikdo  

              Se ozvu asi behem vikendu :D

              0 0
              • Polka  

                Kdybys kupoval čajna rámy, tak jich máš doma hafo ;-) Kolik jich potřebuješ? Pár jich mám navíc…tloušťka cca 0,3mm.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Dik. Jsi schudnejsi nez Lanskroun.

                  No, mel jsem TW/CN, ale ten mel kvalitu jinde :D

                  Dam vedet, teprve to je na ceste do PV, tak jak bude na stavu, tak uvidim, co mu chybi :D

                  0 0
    • Vlasticz  

      Najit to na netu je docela peklo, ale pro představu je jedna nebo víc těch podložek přibalená k většině integr. hlávek. https://www.dookie.cz/…6-cerna/534/

      Je to sofistikovane asi jako hrebik, v kazdem kamennem krame toho bude pul kila;)

      0 0
    • M1C84L  

      Ahoj díky za příspěvek, uvažuji taky o tomhle kole ale nejsem si jist při výšce 195 cm jak mi bude sedět. Je ten rám dost velký pokud to můžeš odhadnout?

      0 0
      • jardalee  

        ja mam 187cm a velikost XL sedlovka tam zajela skoro cela nakonec ji mam vytazenou jenom 1cm od dorazu nohy mam odhadem 88cm ale to si nejsem uplne jistej :) takze kdyby se to tykalo jenom sedlovky tak 195cm bych rekl ze problem nebude,u riditek je to tak ze kdyz bych dal predstavec dolu tak mam drop tak 5cm kdyz ho obratim tam mam 1–2cm a delka je 100mm takze tam by mohl byt problem ze bys byl mozna vic na ridikach,prijde me ze jiny gravely maji tu predni hlavovou trubku delsi treba klidne 220cm u XL taky je kratsi

        0 0
        • sorak  

          Hele, uplne nesouhlasim, resp. je to podle me hodne o telesnych proporcich..

          Mam tez 187cm, ale dlouhe nohy, doted jsem jezdil silnicku s ramem 60, delka stred – spicka sedla 76cm, taky me ta Sava dnes dorazila a po nejakem zakladnim nastaveni posedu mam sedlovku na znacce 3, tj. pomerne dost vytazenou z ramu.

          Gravel jsem doted nikdy nejezdil, abych se priblizil posedu ze silnicky, tak budu muset pridat jeste asi 2cm na predstavci (prodlouzit) bo mi to prijde kratke.

          1 0
          • Ales007  

            Sakra, to kolo vypadá fakt dobře! ;-)

            0 0
            • vn25  

              Vyfocený naživo vypadá opravdu super

              0 0
              • jardalee  

                aji realna barva je pekna akorad je na ni vsechno videt porad sem se dival ,***** skrabanec nebo nejakej oder a pokazde to byl jenom prach,i ten lak vypada bytelne :)

                1 0
    • Tatut  

      ještě než to všichni koupíte tady je menší recenze https://www.youtube.com/watch?…

      0 3
      • jIrI___  

        Vždyť ten rám dostáváš v aktuální akci vlastně zdarma ke komponentům, nad nulovou kvalitou lze přimhouřit oko. Osobně se divím, že se holé rámovky ještě neobjevují na bazarech :)

        4 1
      • vn25  

        Já to jen tak v rychlosti přeletěl, v kterém času je řeč o Savě?

        0 0
      • Dag  

        Gravel rámy jsou jiné než silniční. Měl jsem v ruce silniční rám z videa a je to bahno. Kroutí se atd.

        Gravel rámy jsou mnohem tužší a líp zpracované.

        Jezdím od 08/23 a zatím nemám problém. Asi jsem trefil dobrý kus. :-)

        1 0
      • sorak  

        Kdo chce psa bit, klacek si vzdy najde..

        Je mnoho „velkych“ znacek, ktere muze clovek hejtit kvuli kvalite a problemum v minulosti..

        Namatkou treba cannondale a (ne)cistotota karbonovych ramu zevnitr.. spesl a jeho povestna kurvitka (atypicke sroubecky, tesneni, nastroje).. Focus a problemy se symetrii vahadla a zadni stavny u celoper.. Ghost a praskani Alu ramu kolem hl. trubky.. ARC a upadavajici kliky na karbonovem ramu > jejich hl vyvojar se presunul do BMC, jeden kamarad to oznacil za duvod, proc si neporidi BMC.. a samozrejme mnoho dalsich..

        Chci verit, ze to jsou vesmes chyby konkretnich kusu, prip. nedotazene designy, ze kterych se vyrobci poucili.

        1 1
        • mr.nikdo  

          Tak tak.

          Dobry je na YT Mapdec… Kde krasne ukazuje velke problemy s kvalitou a tolerancemi.

          I u jendoduchych silnicek.

          Zrovna Focus tam onehdy chvalil za kvalitu.

          0 0
    • Potkan007  

      Ještě že na XL nemám šanci vyšplhat, já bych to snad koupil. Žlutý model mají v M a L, ale ten nevypadá osazením zdaleka tak zajímavě. Roky říkám, že bych gravel chtěl zkusit, ale zatím nebyla příležitost na déle než pár minut.

      1 0
      • jardalee  

        meli vsechny velikosti a obcas se jeste objevi,bud to lidi nevyzvednou nebo jim asi jeste neco prijde

        0 0
    • Chlebovnik  

      S přihmouřením oka mají na tom kole nějakou hodnotu tyto komponenty:

      • Páky a třmeny
      • Představec (Do foroty třeba na plečku. Na tom SNAD není, co zkazit.)

      Zbytek má hodnotu limitně se blížící nule. V součtu mi tedy 15 tisíc za 10rychlostní páky se třmeny nepřijde jako výhodná koupě.

      1 4
      • jardalee  

        taky sem to pocital a paky trmeny hadice 9000kc + prehazka a presmykac je taky shimano takze rekneme 1000kc,k tomu to vypada ze ty plaste jsou kevlar 500g a vzorek je slusnej takze za 2kusy by clovek dal klidne 800kc,ty kliky nebudou nic moc ale se stredovym slozenim i low kliky 800kc roztec neni zadna exotika ale 110bcd ,vyplety nebudou taky uplna tragedie a za 1500kc bys je asi nekoupil,a kdyz se clovek podiva co za ty penize nabizi konkurence nebo spis nenabizi :) protoze za 15 000 proste nekoupis nic nebo 15kg MTB s pruzinovkou a silenyma prevodama 1×7 :D pripadne zase savu z alzy a jeste musis brat 2roky zaruka a je fakt ze alza nedela problemy ani s vracernim penez

        0 0
      • jardalee  

        tam je spis celkove otazka dyz sada pak hydro GRX 2×11 se da sehnat okolo 7000kc pro koncovyho zakaznika tak proc jsou ty gravely porad tak drahy u tech renomovanych znacek,Alza mela i tuhle savu na grx 2×11 s karbonovyma kolama za 24k tak proc konkurence zacina nekde na 50k kdyz to vyrabi stejne v cine

        1 0
    • jardalee  

      tak dneska sem ho taky rozbalil a teda zatim na prvni pohled bomba :) krabice neposkozena kolo neposkozene,se­dlovka tak 1cm nad dorazem mam 187cm a XL/56cm,kolo je vyzualne malicke :) berany me prijdou uzke ale to je mozna nezvyk z MTB a ruznych cestovnich,problem s lankem sem nemel,to lozisko trci stejne ale odreny nic nebylo pravda ani dotazeny,takze zatim sem tam dal jenom podlozku bez toho kryti,jedinej problem je prekryzeni hadic,bohuzel nemam zkusenosti jestli se to da nejak u tech beranu rozpojit ale bohuzel asi ne potreboval bych proste jednu hadicu dat pres vsechny ostatni :) jinak dojem super za 15k je to sileny :)

      3 0
      • jardalee  

        jo tak berany jsou normalni 44cm nahore u pak a 50cm dole hmotnost je tech 10kg bez pedalu tak jak ho vytahnete z krabice a sestavite,nakonec i ty vyplety vypadaji bytelne,ty naboje asi nebudou uplne spatny ,akorad noname ,cvrk zni jak neco drazsiho :) a rafky jsou silnicni 30mm vyska,zatim sem to sestavil jenom na hrubo casem to ruzne zkontroluju a pripadne promazu ale vypada to ze nektery casti uz jsou i promazany od cinanu,spis asi zkontrolovat to dotazeni,serizeni prehazka presmykac taky v pohode a prehazuje to v pohode,akorad teda je zvlastni ten shimano system zvlast nahoru :)

        0 0
        • jardalee  

          tak dalsi poznatky :) retez je sram PC 1031,kazeta je sunshine,ty vyplety jsou na prumyslech a pekne zakrytovany ,vyplety tak jak jsou s kazetou plastema dusema a kotoucema vazi 3kg,a je fakt potreba cely kolo zkrontrolovat dotazeni,zatim byly povoleny kliky a miska pod talirem,kliky maj hlinikovy prevodniky,potom byl ne uplne dotazenej zadni trmen brzdy,u me byl povolenej komplet predstavec apod. neco sem domazal ale to neni uplne potreba a teoreticky by na 187cm stacila i velikost L ale to je tezko rict kdyz to clovek nemuze vyzkouset

          1 0
    • jardalee  

      hele u toho hlavovyho slozeni spis chybi jeden dil me to gned zaujalo a podle me tam chybi ta vystredovaci podlozka co prave das pod tu krytku a potom by to cely vyslo

      3 0
      • Vilém  

        Kdyby to tam chybelu, tak si trofam tvrdit, ze toho vaklu by si vsiml.

        0 0
        • jardalee  

          covece nevsimnes kdyz to dotahnes na prase tak se to lehce vycentruje i tak ale odre ti to ram jak na obrazku ,dole to vystredeni nechybi,ja to prave hned rozdelaval a koukam kde je ta vystredovaci podlozka a neni tam :) nevim proc,ja tam proste zatim dal klasickou podlozku a je to tak normalne to dotahnes vachl tam neni lechce se to samo vystredi ale samozrejme ne uplne na stred,takze zkusim prohrabat zasoby nebno proste koupim neco nejlevnejsiho :) nastesti staci cokoliv :) na fotce je jak to vypada kdyz to normalne dotahnes ono to ma snahu se vystredit ale samozrejme to neni ideal

          1 0
          • Vilém  

            Takze ten koment se tykal tveho kola a tipujes, ze stejne by na tom mohl byt i zakladatel vlakna?

            0 0
            • jardalee  

              pocitam ze jo,on mel problem ze ta krytka byla nizko a proto daval podlozky ale kdyby tam byla ta mezipodlozka na vystredeni tak je hned i ta krytka vys a cely to pasuje jak ma,me zase zaujalo ze proste mezi vidlici a tim hornim loziskem nakej milimetr je a neni tam nic na vystredeni a pak sem nasel nakres toho force a bylo to jasny

              0 0
            • mr.nikdo  

              Koukni na hned 1. fotku – tez to nema.

              Nechapu, jak to seridil :D

              0 0
              • Vilém  

                Tak ted si nejsem jist o ktere fotce je rec. O fotkach od Vlaticz? Z prvni bych nepoznal nic, na treti muze byt konus vysunuty vyse na krku a schovavat se pod krytkou hlavka.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Tak sorry. 3. fotka, jak pises.

                  U ni psal, ze je lozisko utopene – nevypada tak.

                  Kazdopadne mas pravdu. Ale ja tam ten konus taky nemam. Jako Jardalee.

                  Vlaticzi – tak mas tam ten konus anebo ne? :)

                  0 0
            • sorak  

              Ja jsem to hlavko kontroloval jen zbezne, lozisko koukalo vyse nez na fotce od Vlasticzi a nikde nic podreneho, tak jsem to zatim neresil/nestudoval.

              Pocitam s detailnejsi rozborkou, kontrolou a sborkou v pristim tydnu (pres vikend jsem pryc).

              0 0
          • jardalee  

            v te original krytce je i vybrani pro tu vystredovaci podlozku ale proste tam nebyla :D jinak sem na dalsi problemy nenarazil

            0 0
      • mr.nikdo  

        Hlasim se do klubu… Celkem smutny pribeh.

        Jinak ja porad koukam na foto Vlasticze – to lozisko nevypada utopene, ale chybejici vymezovaci krouzek udela presne tohle, kdyz chces dotahnout.

        Btw na oba: Jak se toci na volnobeh zadni kolo?

        Kdyz dotahnu osu, abych byl spokojeny, tak pridrhava orech.

        Ale je fakt, ze jedna pruzinka je nejaka pevnejsi.

        Jo a predstavec sel rovnou do pryc – krive plochy.

        1 0
        • jardalee  

          zadni kolo se toci dobre ,loziska venku jdou normalne sametove a orech chodi taky dobre bych rekl s tim sem problem nemel,osu dotahuju tak nejak s citem,jako ten orech ma trochu vetsi odpor nez treba shimano ale to bude spis nejakou kontrukci jak kdyby nejaky silny pruzinky :) ale s loziskama problem nemam

          0 0
          • mr.nikdo  

            Nemam s lozisky problem, ale pri musim nechat osu treba na 3 Nm, aby se nekousal.

            Jinak zpracovani orechu je na pohodu.

            0 0
            • jardalee  

              no ja nemam momentak :)

              0 0
            • LM  

              Ty 3 Nm nejspíš budou na pevnou osu moc málo. Na bajku mám vepředu předepsáno 9 Nm a vzadu 15 Nm…

              2 0
              • mr.nikdo  

                No ja vim. Proto zminuji problem.

                Po projeti si to sedlo.

                1 pruzinka se zdala pevnejsi. 3 byly ok.

                Jako tohle neni kolo pro amatera, co si to slozi sam…

                0 0
                • LM  

                  Pevnější pružinka se dá s trochou opatrnosti kleštičkama trochu „odpružit“ :-)

                  0 0
      • Vlasticz  

        To by byla dobra haluz, kdyby mi tam chybela ta vlozka. Mrknu vecer a napisu. Je fakt, ze na moji fotce c.3 neni..

        0 0
        • mr.nikdo  

          Si nedovedu predstavit, jak moc bys to musel mit stahle, aby to nemelo vakl :)

          0 0
          • Vlasticz  

            S tema podlozkama co jsem tam nacpal to nakonec vakl nemelo a pretazene to nebylo, kazdopadne pokud zjistim, ze mi tam chybel ten vystredovaci hajzl tak tim lip, pohledam ho v krabici nebo tam vrazim jiny z domacich zasob:)

            1 0
            • mr.nikdo  

              By mne zajimalo, jestli tam je anebo ne :D

              0 0
              • Johny.Merida  

                Přesně…tahle vložka je , řekl bych docela základ hlávka :-))

                0 0
                • jardalee  

                  no ja sem to rozdelal a ja ji tam proste nemel nakonec sem to udelal samodomo z jine hlinikove podlozky 3mm a nasel sem fotky asi nejpodobnejsiho hlavka a jeho dilu

                  0 0
            • Vlasticz  

              Ha, fakt jsem to tam neměl a hlávko bylo dotažené bez toho už v krabici viz lehce odřený rám na fotce č.3. Po doplnění z jiného hlávka + 2 0,3mm podložky je hlávko bez vaklu a chodí lehce. Problem solved:)!

              4 0
              • mr.nikdo  

                Jak jsi bez toho mohl nemit vakl? :D

                0 0
                • Vlasticz  

                  Ty tenké vymezovací podložky jsou na průměr krku dost napřesno, tak možná proto, nijak přetahovat jsem to nemusel. Co jsem v minulosti rozebíral hlávka, tak jsem tam prostě vždycky dal všechno, co tam bylo původně. Vůběc mě to netrklo:)..

                  0 0
    • sorak  

      Tez mi dnes dorazilo, venoval jsem tomu doma asi 2h na sestaveni, dotazeni, kontrolu atd.. kratce to projel a posteloval jeste posed.

      K reseni jsou tam jen drobnosti – to divne vedeni lanek/hadicek od riditek.. retez byl zapadnuty mezi kliky a ram, tak jsem kliky sundaval at to neposkrabu – zaroven jsem konktroloval jak to vypada s usazenim, dotazenim misek a tak.. posouval jsem predstavec dolu a zjistil jsem, ze byl malo dotazeny jezek ve vidlici.. trochu skrtala predni brzda, tak lehce postelovat.. horni doraz hazky je treba postelovat bo se nechce retezu na nejvetsi kolecko.

      A budu potrebovat cca o 2cm delsi predstavec at mam posed na ktery jsem ± zvykly.

      Projel jsem to jen par set metru bo u nas je kosa velika a tma se blizila, brzdy koutoucove na silnici/gravelu jsem zkusil poprve, cekal bych vetsi jedovatost, ale na nezajetych deskach a 140mm kotoucich asi nemuzu nic moc cekat.. takze to se teprv uvidi.

      Vaha s pedaly Look Keo ukazala 10.2kg (XL).

      1 0
      • jardalee  

        ja to jeste neprojel ale ty brzdy taky nic extra :) ale mozna je to fakt tema 140mm ale ja ani nejezdim moc rychle a nakonec tam placnu asi NW prevodnik 38zubu,protoze to razeni zvlast presmykac je sileny :) ale to neni chyba savy ale shimana :)

        0 0
        • Vilém  

          To spis bude chyba serizeni.

          2 0
        • makimaki  

          Tiagra přesmyk nebo řazení je bez problému, třeba se do musí trochu zaběhnout … neházej flintu ještě do žita.

          0 0
          • jardalee  

            jj dneska sem to konecne projel a musim uznat ze dvojplacka a cely shimano v pohode a meveril sem za vyuziju 50zubu ale ono to dava smysl a jede to pekne,ty plastne jsou pocitove velice rychly i na asfaltu,takze pokud tam ma clovek vsechno a umi si to seridit tak prakticky kolo bez investic,navic me teda jede uplne potichu zadny klepani apod. :) mozna predstavec bude nekdo menit

            0 1
      • Milkis  

        A teď hlavně pořádné životní pojištění. Nikdo neví, kdy ten čínskej rádoby „karbon“ praskne. V 60–70 km ve sjezdu to až tak velká sranda nebude. Absolutně nechápu, že někdo takové kolo, na němž de facto není nic k použití, může koupit.

        0 7
        • ceo  

          podatelna@coi.cz

          Pokud jsi přesvědčen o pravdivosti svých tvrzení, podej podnět na nebezpečný výrobek ČOI… Zachráníš mnoho životů.

          9 1
        • Vlasticz  

          De facto není nic k použití, hlavně ne sada v ceně 80% kola. A největší ******* je, že na Alze si jako spotřebitel nic nevezmeš, normálně zavřou krám a máš smolíka..

          1 0
        • jardalee  

          A kde je napsany ze ti ve sjezdu nepraskne renomovany vyrobce kterej dela 99procent ramu taky v cine a silne pochybuju ze je prohlizi nakym defektospokem,cin­skej karbon je tady snad deset let a jediny na co se prislo ze to obcas ojebou skelnym vlaknem,tenhle ram navic neni nejak extra lehkej ale muze mit klidne i 1,5kg,velice lehky jsou vyplety a ty jsou normalni hlinik odhadem maji bez kazety plastu a kotoucu okolo 1700g

          0 0
    • mr.nikdo  

      Se divim, ze nikdo nepisete, jak lanka mlati uvnitr ramu :D

      A vzhledem k tomu, ze uvnitr jsou jen lanka, tak vytlumeni – nic moc.

      0 0
      • jardalee  

        to se dalo cekat ze to tam bude mlatit celkem bezna vec u vnitniho vedeni ale rekl bych ze to budou spis hadice v nakym videu je i cinan navlika do nejakyho molitanu tady to evidentne nikdo neudelal a dodatecne to asi bude problem

        0 0
        • Vilém  

          Zda se mi, ze tu nekde nekdo popisoval, ze na hadice daval takovy ty navleky, takze by to melo jit.

          0 0
          • Kouba_2005  

            jo jo, taky to někdo pořád dokola prodával ve zdejším bazaru.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Jo. Ale to nejsou hadice.

            Koncovka konci nahore v ramu a dole mas normalni slide na lanka.

            A i to mlaceni – bowden tuka. Tohle cvaka – mlati lanka. Neco, jak stare ramy a volnejsi lanka dole.

            0 0
      • Kouba_2005  

        Koukám, že je to model spíš pro kutily a spoustu jich se tu v tom našlo :-D

        5 0
        • LM  

          DODO: dodělej doma :-)

          3 0
        • mr.nikdo  

          Presne :-D

          Na przneni v bordelu dobry.

          Nejvice mne bavi to, ze na ramu je typ: Road :D

          0 0
          • Kouba_2005  

            Abych pravdu řekl, tak jsem poněkud zmaten :-) Pohybují se tu nicky, které tu zaznamenávám už dost dlouho, tak jsem je bral jako otřelé a zkušené cyklisty, ale nějak se z nich klubou tydýti, co snad vidí kolo poprvé a jsou ze všeho vyvalení jak prso :-D Možná jen duplicita … snad.

            5 0
            • mr.nikdo  

              Musis to brat jeste tak, ze tam fakt je past vedle pasti.

              Ocividne obcas neco zapomenou nekam dat… :D

              Ano, jedno to kolo mam – na zimaka ;). Jezdit to bude. Ale fakt to chce rozborku/sborku.

              Takze se tim objevovanim celkem bavim :D (furt cekam na Vlasticze, jestli ten konus ma anebo ne) :D

              1 0
              • jardalee  

                No decathlon me prijde horsi tam sem myslel ze to nechaji v krabici no nenechali ale sestavoval to nakej idiot,nejenom ze na prednim naboji nebyla prachovka ktera se neda koupit,serizeni a brzdy taky zadna hitparada ,prakticky vsechno na sucho priladne zalepeny modrym locktitem ale zlatej hreb byla obrovska ryha na vidlici :) takze prvni kolo sem rovnou odmitnul prevzit a teda objednal to jinam podruhe ,tam aspon nebylo vyzualne poskozene ale nasledovalo rozebrani a serizeni :)

                0 0
                • LM  

                  Nasucho říkáš? To bych to měl po více jak dvou letech rozebrat a zkontrolovat. Teda jestli to ještě půjde :-)

                  Jinak já měl na Decathon rámu obtisky mastných rukou, omotávku popálenou popelem z cigarety a z nábojů vytékalo nějaké černé cosi po drátech. Řazení rozštelované, přesmyk ve špatné poloze, nedotažené šrouby. Dával jsem to do pořádku skoro celé odpoledne…

                  1 0
                  • MartyM  

                    no to je klasika. Kolega kdysi koupil od nich gravela a že doma jen přendáme pedály za SPD co jsem mu dovezl. Chyba lávky. Dva jsme na tom viseli a pedály nešly povolit ani boha. Jeden za obrovských porodních bolestech povolil, druhý až jsme sehnali trubku a zvětšili páku a i tak to byl boj o holý život. Zase řidítka v přestavci jen přichycené, že při prvním brzdění by se mu svěsily a rozbil by si ústa. Asi za měsíc jsem na jiné prodejně viděl borce jak „připravuje na prodej“ obdobné kolo: pedály dotahoval asi 60cm dlouhým monsterklíčem tak, že kolo ve stojanu zapřel zadním kolem o hruď a vší sílou oběma rukama zabral za ten klíč až se ten obrovský montážní stojan co tam mají zvedal.

                    2 0
                • Ales007  

                  Tak to já musím zaklepat, ale nemám s Dekáčem nejmenší problém. První Triban seřízen dokonale, stejně tak druhý Van Rysel. Asi hodně záleží na konkrétní prodejně.

                  1 0
            • sorak  

              Pobavilo! :D

              Kazdopadne dle meho je to proste kolo co ti prijde v krabici.. v techto pripadech vidim u libovolne znacky jako naprosto nutny pristup zkotrolovat, dotahnout a seridit.. pristup ze to vytahnu z krabice, nainstaluju pedaly, sedlo a riditka a vyjedu mi prijde naprosto naivni a hlavne nebezpecny..

              A podle me je uplne jedno, jestli to je Superior, Woom, Canyon, Ghost nebo Sava.. kdyz se nahodou povede to dorucit ve stavu, kdy na to skoro nemusis sahnout jsem velmi mile prekvapen, ale rozhodne to neni standard.

              1 1
        • jIrI___  

          Tak nějak, taky jsem tomu čínskému polotovaru dal druhou šanci a objednal :D

          3 0
          • mr.nikdo  

            Normalne se tesim, jestli z toho napises clanek :D

            0 0
            • mr.antik  

              asi by to byl nejzajímavější článek..... ikdyž se teda příznám že zatím unboxing článek jsem nečet, to radši těch 15 minut budu koukat z okna.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tak unboxing by byl nuda.

                Ale nastrahy levnych kol… Rozdily mezi cenou a znackou… Slo by to :)

                0 0
                • Tatut  

                  to by ale musel jiřině někdo zasponzorovat to drahé kolo…

                  0 0
            • jIrI___  

              Nehrozí, bo to neprodává mtbiker :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ale prave reklama pro ne, ze nemaji takove DoDo projekty :D

                0 0
              • foosi  

                To je skoro škoda. Taky se mi líbí a pokud si ho pořídíš, tak bys měl přímé srovnání se všemi mými favority (SUP vs CANYON vs SAVA) ;-)

                0 0
                • jIrI___  

                  Nebral jsem gravel, ale nejlevnější MTB. Už delší dobu jsem sháněl všude možně karbonový rám retro parametrů (přesmykač, rychloupínák apod.) a Sava byla levnější než samotný rám na ali. Navíc do druhého dne a bez papíroví CLO apod,, co více si přát :D. Jen teda doufám, že oproti pokus z loňska už dostanu rám s hlavovou trubkou, která nebude mít vybrání o milimetr větší než ložisko.

                  2 0
                  • jIrI___  

                    Tak prvotní kontrola u nejlevnějšího 29" HT (žluté) proběhla a zdá se být vše v pořádku. Dokonce i přehazovačka seřízená správně ani nechybí kus hlavového složení! Hmotnost poplatná ceně 12 tis Kč (vel. M), uvidíme o kolik se sníží po přestavění na XTR a tak :)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Si Te najdu! :D

                      Co to ma za vidlu? Nebyly tam nejake Kuato? :D

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Vůbec nevím co to je zač, prostě pružina jejíž název jsem nikdy neslyšel a detaily mám strach googlit. Co mě ale překvapilo je fakt, že se dá nastavit 25 % SAG i pro 60 kg člověka. Pamatuju si, že dříve se tyto nejlevnější držáky předního kola takřka nehnuly ani pod mým metráčkem.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Proto se ptam. No Name Kuato.

                          Tl nastaveni je zajimave info.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Kootu! A všechny komponenty jsou Kootu. Od kokpitu, přes sedlovku až po ráfky. Jedinečný ucelený design, žádný komponentový mišmaš :)

                            3 0
                            • tomo_111  

                              Takze FoXka z nocni smeny!

                              1 0
                            • mr.nikdo  

                              Presnost dobra?

                              1 0
                              • Vilém  

                                A tohle vadi cemu, pokud je teda dira pro riditka kulata?

                                0 1
                                • mr.nikdo  

                                  Esteticky. Zcela ocividne to je jindy vyrobce a jina kvalita. Takova CN – neco dobry, neco ne.

                                  Kamos takhle mel sroub v zajimavem uhlu. Co nebyl 90°

                                  0 0
                                  • Kuba78  

                                    ale takhle má ten šroub o několik stupňů lepší úhel, bude více přimknutý směrem k řidítkám a může tak celý komplet mít o 0,017% lepší aerodynamiku ne?

                                    1 0
                    • jIrI___  

                      Takt trochu na hmotnost klesla. Čekal jsem sice ještě o něco lepší výsledek, ale na cyklostezky to Savo bude fajn kolo.

                      0 1
                      • mr.nikdo  

                        To je jen ta vymena sady?

                        Slusna vaha na 29' pro dnesni dobu.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Zůstal vlastně jen rám. Kromě toho XTR je to jinak nižší třída (Raidon, dvouplacka SLX, 10 sp kazeta XT, gravelové DT CR1600, sedlovka a řidítka čínský karbon). Jen na vidlici by se dalo dalšího půl kila ušetřit :)

                          1 0
                          • mr.nikdo  

                            Si rikam, ze to je uspora…

                            Kazdopadne slusny.

                            0 0
                          • Aduldinho  

                            Tak ukaž celý výsledek nebo z toho bude článek? ;-)

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Článek nebude, výsledek ukážu až bude v nějakém prostředí vhodném k focení. Ale není na tom nic zvláštního, prostě low-cost kolo na cyklostezky, za kterým se člověk ani neotočí :)

                              2 0
          • jardalee  

            Tak stejne co chces v tom pocasi delat ,idealni na domaci prace na kole :) to kolo ma potencial ,me to trochu laka i jako prestavba na nejakej lehkej fitnes s rovnyma riditkama,ani ten ram nebude uplne spatnej

            0 0
            • MartyM  

              jako kdybych to měl kam dávat, tak taky vezmu jedno na hraní. Za ty kačky… V té červené to vypadá hodně dobře.

              0 0
    • otecius  

      Čau kluci, kdyby se náhodou někdo chtěl zbavovat velikosti M, Tak mi prosím dejte vědět koupím ho klidně za tu cenu co jste je kupovali.

      Kdyžtak zprávy.

      Díky moc!

      0 0
    • undulus  

      Já jsem taky neodolal a minulý týden koupil na Alze Savu Grus 6.0

      O víkendu jsem to skládal, je fakt, že jsem nezkoumal hlavový složení a jak to tu čtu, asi se tam podivám.

      Co mám za problém jsou brzdy, jak přední, tak zadní. Předni mě škrtala o kotouč, sundal jsem ji, zkoušel písty, jestli nejsou vyjetý, nic nepomohlo, na jednom místě to furt škrtalo, štelování taky nic, takže nakonec jemně ohnout brzdový disk a přední brzda snad ok.

      Ale zadní mám problém, nefunguje vůbec,páku normálně promáčknu na maximum a písty se ani nehnou… Zřejmě to nějak souvisí s tím spojením brzdových hadiček před beranana, trošku mi tam při mačkání páky protíkal olej, takže jsem ten spoj útahnul, ale nepomohlo mi to.

      Bude to zavzdušněné? Nemám minerální olej Shimano, zřejmě se naseru a hodím to do kolofixu ( mám jen olej RB na magrury, co mám na mtb, navíc ani nálevka nebude kompatibilní)

      Jinak jsem ještě řešil na ty karbonové ráfky dát bezduše, ale sava v ČR mi napsala, že tyto ráfky na bezduše nejsou – nevím, zkoušel to někdo?

      V každém případě vyměním pláště z 35mm na 40mm ( ty 35tky jsou beztak ještě s drátovou patkou)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jestli ze spojky tece olej, je tam neco spatne… Trn/oliva.

        0 0
        • ceo  

          Co jsou zač ty spojky? Vidím to prvně

          0 0
          • mr.nikdo  

            Netusim. Ale kamos na to asi kapl.

            Kvuli prohazovani brzd leva/prava.

            Nemusi sundat omotavku, nemusi menit cele hadice… Proste pod riditky prohodi.

            0 0
            • jardalee  

              Ale kdyz to rozdelas tak ta kapalina vytece ze jo

              0 0
              • mr.nikdo  

                Pise, ze mu ted z toho tece – je tam chyba.

                Zkus prohodit hadice na „anglicana“. Projdi si jen v hlave, co vsechnk musis udelat, kolik je to casu.

                Na biku je taky jen prohodis a odvzdusnis.

                Odvzdusneni uz je brnkacka.

                0 0
            • ceo  

              Mně by se to líbilo na jeden rám, kde mám vnitřní vedení a který bych mohl používat v alternaci mtb/gravel

              Pokud vím, tak silniční páky jsou kompatibilní s mtb třmeny a na jazyku je taky řešení

              0 0
              • mr.nikdo  

                Kompatibilita – netusim.

                Ale asi jo. Nove brzdy maji i zatky, co bys tam mohl davat.

                Ale je to pekne hnusne. Neni to Quick connect – mas normalne sroub na temanovani olivy.

                0 0
      • MirosPikos  

        Věčný problém Sava montáže obecně. Četl jsem to v recenzích na dětský Barn 4.4 a samozřejmě mi to vychcalo u klukovo kola v Bratislavě. Cajku jsem bral hodně, ale na tohle jsem nepomyslel. Tak kluk brousí pumptrack kde to naštěstí až tak nepotřebuje.

        Takže jednoznačně zkontrolovat brzdy, jak je zalisováno. Kdybych na to měl trochu víc času, tak mě to muselo kopnout. Všiml jsem si totiž mastnoty na vidlici a sjížděla plastová krytka z páky, zřejmě solidně promazaná minerálem.

        0 0
    • undulus  

      A zkoušel někdo tu savu předělat na bezdušáky teda?

      0 0
      • Dag  

        Mám model s carbon ráfky a tam šlo na bezduš v pohodě. Bylo třeba dát pásku, ventilky, mlíko a jiné pláště pro TR

        2 0
    • Vlasticz  

      Tak jsem to poprvé byl projet a mám parádní rohlík. Jede to, po asfaltu, po šotolu, po hlíně, po kořenech:)! Dal jsem tomu necelou hodinu po městě a okolí, parky, cyklostezka, kousek silnice, kousek lesem. Jsem nadšený. Postřehy:

      • Mám 106kg bez hadrů a kola a nemám pocit, že by se kolo jakkoliv kroutilo, ani záplety.
      • Rám ve spojení se 40mm plášti je fakt pohodlný (srovnání s Al silničkou + karbonová sedlovka, 28mm gumy).
      • Skákání obrubníků, kořenů, malé dropy nejsou problém, lehce bolí ruce z dopadů (zase ve srovnání s MTB, na silnici bych nic takového nezkoušel)
      • Párkrát jsem se nechal unést a vjel do zatáčky a přes kořen moc rychle, tak moc jistě to působí:).
      • Neskutečný pocit jet rychle po asfaltu a konstantní rychlostí zahnout do parku nebo seskočit z obrubníku, to je prostě pecka.
      • Kotouče potřebujou zajet, začínalo to pořádně brzdit až ke konci.
      • Dvoutác do lehkého terénu neva, je to malá placka do parku a velká na silnici, časté řazení netřeba
      • Přehazku Tiagra vyměním za GRX 400 s napínákem, Tiagra řadí krásně, ale nedrží řetěz, v terénu to bude mlátit.
      • Velikost mi sedla, spouštění sedlovky jsem při tomhle použití řešit nemusel.
      • V létě jsem tady přeprodal gravel vidli MRP Baxter, teď lituju, posunula by to ještě o kus dál.
      7 0
      • Potkan007  

        To zní až moc pozitivně. Fakt škoda, že M vyprodali.

        edit: Zatraceně, je skladem.

        1 0
      • Kouba_2005  

        Učiněnej zázrak! :-)

        8 0
        • Vlasticz  

          Třeba to podemnou praskne:-)). Upozorňuju, že jsem nikdy nejezdil na žádné moderní drahé silničce. Ta co mám, s mojí váhou vyžaduje hladký asfalt a hustím na 8 ATM. Ebike i full jsou zase strašná nuda pri přesunech pod kopec a domů.

          0 0
          • LM  

            No aby to naopak nebylo moc tvrdé pro lehčí jezdce :-)

            Když jsem „zajížděl“ plečkosilničku z Decathlonu, tak jsem to občas protáhnul i cestou, kde to chtělo spíš HT nebo fulla a kolo přežilo. Jen mám trochu obouchané ráfky (s 28 mm pláštěma to ani vyšší tlak úplně nezachránil).

            0 0
        • mr.nikdo  

          Jsi zly!

          0 0
      • jIrI___  

        Pozor na tu přehazku, nejsem si úplně jistý, že hazka GRX je kompatibilní s pákami Tiagra…

        0 0
        • Vlasticz  

          Měla by být, cable pull ratio je na Tiagře 4700 stejné jako na 11sp Ultegře, 105 a GRX. Dorazama se pak z 11sp udělá 10sp.

          0 0
      • jardalee  

        no ja to tak trapit urcite nebudu ale taky sem se pravidelnym cvicenim dostal na 108kg :D z ceho bych mel strach jsou spis ty hlinikovy osy jinak by to asi melo vsechno drzet ten ram neni uplne lehkej ja mam nakej trekingovej 22palcu a ten ma 1800g a tyhle aero v nakym videu vazili a maji okolo 1300–1400g takze materialu tam bude dost,jinak na predni kolo si muzes dat snadno kotouc 160mm to je asi nejlevnejsi a nejrychlejsi upgrade,jinak ten presmykac ma jeste jednu vadu ze kdyz clovek prehodi na velkou placku tak je tak 2–3milimetry od gumy,takze teoreticky by se tam dali dat sirsi plaste ale jenom s jednoplackou nebo jinym presmykacem

        0 0
        • DDDD  

          Seš na hraně nosnosti udávané v popisu, tak aspoň uděláš objektivní test odolnosti :)

          2 0
          • cyklista86  

            Ale u te udavane max nosnosti 110kg jasne pisou, ze to je vaha vseho vcetne kola dohromady. Takze kdyz vemes v potaz vahu kola, vsech serepaticek co na to nahodis, kosiky s flaskama, brasnu + vsechno co ma dotycny na sobe, tak max vaha mozna tech 95kg. Kdyz by chtel brat nejakej tezsi batoh, tak by musel drzet tyden pust a pred jizdou si dat projimadlo..

            0 0
            • gerrard  

              Já bych tu udávanou max hmotnost nebral zas tak vážně. Nejhorší je smrt z vyděšení. :)

              1 0
              • cyklista86  

                Ale přesáhnout ji třeba o 20kg asi taky nebude optimální..

                0 0
                • jardalee  

                  no co sem hledal horem dolem tak ram vydrzi hodne,vidlice to uz bude horsi ale asi to nebude taky tak hrozny a vetsinou nejhur jsou na tom vyplety a tady jsou teda 28dratu a vypada to na silnicni vyplety a navic hodne lehky kdyz sem jenom vyndal predni a zadni kolo a zvazil tak to vyslo na nejakych 3100g coz je velice slusna hodnota,a co sem cetl tak u tezsich jezdcu spis hrozi treba castejsi centrovani nebo dotazeni vypletu,pripadne to proste predelat na tradicni 32dratu nebo DT swiss dela pro elektrokola i naboj 36der,ja uvidim jak se to bude chovat a pripadne mam v planu prave preplest zadni kolo na neco odolnejsiho a treba mtb rafek mit aero rafky me prijde zbytecny :)

                  0 0
                • gerrard  

                  Jediné čeho bych se bál, tak jak se budou kroutit ty kola s 28 dráty.

                  3 0
                  • jardalee  

                    no on je tam ten rafek vyska 30mm a ty byvaj celkem pevny

                    0 0
                  • Dag  

                    Vážím 98 kg a nekroutí se to a ani se nepovolují výplety. Hodně ježděno i v terénu spíše pro XC. Za mně v poho.

                    0 0
      • had_zachau  

        tak jsem taky objednal :D

        0 0
        • liborg1982  

          No tvl, za chvíli bude půlka B-F na kole z Alzy.

          On ten „zelený skřet“ není úplný debil :-)

          1 0
          • had_zachau  

            tak je to první gravel na zkoušku, pokud mě to bude bavit, nechám ho tatovi a pořídím klidně lepší :)

            1 0
            • Potkan007  

              To je přesně důvod proč bych do toho šel, jen mi někdo to M sebral pod rukama, než jsem dodělal práci. Už je zase vyprodané.

              Jít a vysypat 40k za gravel vedle horáka, když nevím, jestli mě to chytne, se mi moc nechce. Tohle je cenově přijatelné a dodělat si něco sám nemám problém.

              1 0
      • mr.nikdo  

        No tvle. Konci RB a zacina Alza a Sava!

        Nova dynastie!

        7 0
      • Milkis  

        Tak přeji hezké poježdění. Snad Vám to aspoň půl roku vydrží. Bohužel znám už několik lidí, který ten čínskej „takykarbon“ odešel ve sjezdu. Ještě si ty zlomeniny léčí.

        0 3
        • cyklista86  

          Ze by fatalne praskl ram toho bych se az tak nebal, ale u te silnicky ten predstavec s riditkama v kuse z toho mam obavy. Ted jsem zase vlezl do „rabbit hole“ ohledne problemu s tema karbon rodlama jeste k tomu od no name znacky a myslim, ze se na to fakt vyprdnu a to uz jsem byl kliknuti od objednani lol. :D

          0 0
        • Vlasticz  

          Jasně, a teď tu o červené karkulce. Dovedeš si představit ten dopad pro distributora i výrobce? Prodávat spotřebitelům něco co praskne při běžném použití si nikdo velký netroufne.

          0 0
          • Hagner  

            Jsi nikdy neviděl prasklý rodla? :-D

            0 0
            • Vlasticz  

              Jenom na fotkach a z terennich gravity disciplin nastesti. Nejak se mi nechce verit, ze by to na silnicce prdlo jen tak, unavou materialu..

              2 0
        • Jason Voorhees  

          „několik“ ? Kolik teda? Neznám nikoho.

          0 0
    • mr.nikdo  

      Dalsi nepochopitelna vec.

      Nikdo nekomentuje nazev jejich komponent, co pripomina jmeno Kuato…

      0 0
    • Tatut  

      Vezmu ten laviny ebajk pro manželku. Za 22k je to pecka!

      A děcko kolo Sava 24 někdo nezkoušel?

      0 0
      • DDDD  

        Min jeden report o 24" je ve vlákně dětská kola 24"

        0 0
      • Vlasticz  

        Barn 4.4 mam, koupeny jako pouzity za 5800, mel jen z prepravy omlaceny ram na zadni stavbe, pouzity nebyl. Mel jsem stesti, vse ok. Dalsi Barn 4.4 od kamose mel totalne zavzdusnene brzdy a u Barnu 4.2 jsme museli po dvou hodinach laborovani vymenit retez, porad padal z prevodniku, pak ok. Je tam nesmyslne dlouhy predstavec a nepouzitelne pedaly. Jinak je to super kolo, po upravach je mala spokojena a vali na tom po meste i pumptrack. Z tech dvou 24'' je urcite lepsi ta kotoucova 2.4, veckova 2.2. ma hnusne vecka a rafky a tenke gumy.

        0 0
    • kvaska  

      Ahoj, složil jsem Savu Grus 8.0 mám vakl v hlavku, mám stejné hlavko jako Vy. Zjistil jsem že horní ložisko je doslova položeno ve vidlici a dá se vytáhnout bez problému, neměřil jsme to, ale je tam prostě vůle. Jsem amatér, ale řekl bych že toto je špatně, nebo to je v pohodě a dá se ještě nějak opravit? Asi zanesu na reklamaci do Kolofixu, jen mě štve, že už asi nedostanu další kus, protože už na Alze mají vyprodáno…Napadlo mě, jestli by to nešlo nějak loctitem doplnit, ale potom zase bude složitá údržba, máte nějaké zkušenosti? Díky a závidím Vám kolo bez vaklu, tak jsem se na něj těšil :(

      0 0
      • jardalee  

        ten ram aji to hlavovy slozeni je uplne stejny takze hlavne zkontroluj jestli tam mas opravdu vsechny dily,to lozisko jde normalne rukou ven na tom neni nic divnyho tyhle loziska se tam nelisuji nebo neco takovyho,samozrejme pokud tam ten dil nemas tak stejne ideal jit do kolofixu tam proste hodi novy integrovany slozeni a je to

        0 0
        • kvaska  

          Tento díl tam mám, četl výše velmi vtipnou komunikaci o tomto kroužku a i tak mi to nejde seřídit, už jsem se objednal na středu do kolofixu, tak snad mi pán pomůže, jak říkám nejsem žádný expert.

          0 0
          • jardalee  

            ok tak jeste jedine zkontrolovat zkoseni lozisek oni maji urcite zkoseni a podle toho se vkladaji,kdyz to horni otocis tak to taky nepujde seridit ale to bys asi videl na prvni pohled :)

            0 0
            • kvaska  

              Aha, tak snad se to povede vyřešit v kolofixu, máte někdo zkušenost s opravou? Mám očekávat opravu na počkání, nebo jen odevzdám kolo?

              0 0
              • Kouba_2005  

                Vzhledem k počasí si asi počkáš. Je hezky, lidi šílí a tahají kola ze sklepů, takže servisy začínají jásat a plní se jim kalendáře.

                0 0
              • Kemis  

                Ahoj, jak to dopadlo? předpokládám že po těch měsících už vyřešeno :) já teď řeším to samé, díly viz. foto výše tam mám. Když rozdělám a dotáhnu tak to je OK, ale po jízdě „v terénu“ se vůle vytvoří.. tak nevím jestli víc dorvat ježka, nebo jestli je problém někde jinde..U mě to vypadá jak kdyby mírně povyskočilo to ložisko a pak to chytá vůli.

                0 0
      • Vilém  

        Horni lozisko je polozene spis v ramu, nez ve vidlici. Je to normalni, vule se vymezi po dotazeni hlavka, lozisko si sedne a vystredi se dosednutim do ukosu v hlavove trubce.

        Pokud tam mas vsechny dily a nechybi ti tam to co se resi vyse, tak staci jen vymezit vuli.

        0 0
        • kvaska  

          Máš pravdu, je to v rámu. Jak jsem psal výše možná to je jen moje nešikovnost a v servisu mi to dají dohromady, ale dělal jsem vše podle doporučení a prostě se mi to nepovedlo seřídit.

          0 0
          • sorak  

            Jeste muzes mit problem v tom, ze jezek je volny – mel jsem to ja, tj. snaha o utazeni hl. slozeni inbusem zvrchu neprinasi vysledky, protoze to utahnes jen proti jezkovi, ktery ale neni zapreny ve vidlici > dat pryc vicko, zkontrolovat jezka a dotahnout inbusem nejdriv jezka, pak vratit vicko a opakovat pokus o stazeni hl. slozeni.

            1 0
            • MirosPikos  

              Hlavně toho ježka dotahovat s citem ;)

              2 0
            • kvaska  

              Díky, zkusím doma. Vezu to tam až zítra, ježka tedy utáhnout na citovku jen. Dám vědět, díky za všechny rady.

              1 0
      • Vlasticz  

        Lehce volne lozisko v ramu nevadi, to se vystredi tim stribrnym bazmekem, pripadne tam ani byt nemusi:)). Problem je vyska pod vikem, je to tu nahore ve vlakne, chce to par vymezovacich podlozek a je po vaklu. Na Kolofix bych uplne nespolehal;)

        0 0
        • kvaska  

          Moc tomu nerozumím, když tam dám přeci vymezovací podložky, tak nahoře na víčku udělám ještě větší mezeru a už to neutáhnu vůbec ne? Vymezovací podložky mi dávají smysl, když tam nemám ten bazmek co si neměl Ty a nebo po složení a dotažení mám tuhý chod řídítek. Zítra proměřím a nafotím jak to vypadá, zkusím změřit kolik mm mám mezeru u víčka.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Hmmm… Mel jsem podezreni a ted i jistotu.

            Kterypak jsi? :)

            1 0
          • Vlasticz  

            Ty vymezovaci podlozky sedi jen na tom vystredovacim konusu, viko tlaci pres ne a pres konus na vnitrek loziska. Moc podlozek = viko moc vysoko, prachovka nedoleha na ram a na lozisko jde bordel, ale na dotazeni a funkc hlavka to nema vliv. Malo podlozek = viko tlaci pres cele lozisko nebo hur netlaci na lozisko vubec a tlaci okrajema na ram kolem loziska, hlavko jde dotahnout blbe nebo vubec.

            1 0
            • kvaska  

              Díky za vysvětlení, zkusím utáhnout ježka jak psal „Sorak“ a potom bych případně řešil podložky s Kolofixem a nebo sám, když mi Kolofix neporadí :)

              0 0
    • kvaska  

      Vakl je pryč, díky moc všem za cenné rady, Kolofix zatím ruším :) Snad už mě žádný šotek nepotká a jen budu počítat kilometry.

      4 0
    • Potkan007  

      Čistě ze zvědavosti, ptám se pro kamaráda a určitě se nemůže stát, že mě za pár dní potkáte na Savě :D

      Stačí na 173/81 cm M? Podle parametrů na Alze ano, podle prvního příspěvku (187 na XL a stačilo by i L) ano, ale velikost rámu 51/M mě lehce zneklidňuje, když obecné tabulky velikostí na 170–175 doporučují 54–56 a 54 je až to L.

      1 0
    • PatrikKalista  

      Tsunami přichází:

      https://sport.bazos.cz/…-vel56xl.php

      8 0
      • Aduldinho  

        TVL, že já jich nekoupil kamión, na každým pěkně 4 litry a jsem milionář! :-D

        0 0
        • LM  

          Pak by došly z finančáku, že máš nezdaněný příjem, dostal bys pokutu a musel doplatit daň :-)

          1 0
        • PatrikKalista  

          https://sport.bazos.cz/…e-zaruka.php

          Měl si koupit tyhle a mohl si mít 8ku:-)

          1 0
          • ceo  

            5 ku. Tento model stál 28.

            Vypadá to easy, ale když to člověk spočítá, tak na 1M před zdaněním by pro zisk 4000 na kolo potřeboval 250 kol, měl by vázané podle modelu cca 5 000 000 Kč…

            Těch 250 kol by rozprodával jak dlouho 3–5–7 let? Hádky ohledně vadných kusů, náklady na skladování a dopravu…

            Nic moc

            3 0
    • Potkan007  

      Tak jsem si vyzvedl velikost M a na boku krabice mám napsáno Manuf date: 20221117. To by potvrzovalo některé zdejší hypotézy ohledně slev.

      1 0
      • Kouba_2005  

        Kolik měříš a inseam máš kolik? Díky.

        0 0
        • Potkan007  

          173/80–81, snad to velikostně klapne. Právě jsem tu řešil, jestli jít ještě do M, nebo už do L. Podle tabulky na Alze jsem těsně ještě M, podle tabulky na stránkách už těsně spodek L a podle dotazu tady to M vypadalo jako lepší rozhodnutí.

          1 0
          • cyklista86  

            Mam stejny nohy ale vrch o 4cm delsi. Tak sem pak dej foto s nastavenym posedem jak to vypada.

            0 0
      • Azmir  

        To je snad celkem normální, že se modely 2023 expedují před koncem roku ne? To bych čekal i dřívější datum.

        0 0
    • jardalee  

      nema nekdo srovnani s jinym podobnym kolem,me hrozne prekvapilo jak to kolo dobre jede a premyslim cim by to mohlo byt,jestli jsou tak dobry ty plaste nebo to dela ta hmotnost,prave jezdil sem jiny kola i s ruznyma drazsima plastema treba panaracer graverking SS ale s jednoplackou a tezsi a tohle me prijde ze jede lip :) na 106–108kg to pumpuju na 60psi vzadu a 40psi vepredu a je to velice pohodlny a prave rychli

      0 0
      • Tatut  

        tohle je už fakt závislost…

        Holy grail cyklistiky Sava od alzáka za 50% :D

        1 0
        • jardalee  

          nj ja necekal nic :) mozna lepsi tlumeni kostek a tak a kdyz sem videl tu dvojplacku s 50zubama sem si rikal tak tam hned hodim nejakou 38–40zubu jednoplacku podle toho co jezdim ted jenze tedka hodim na rovince treba 50×19 a ono to jede jak svina a celkem bez namahy :) ja mel ruzny spis trekingovy kola a treba 38×11–42 a prislo me ze sem se nadrel vic :) ale ty kola meli 13kg nemeli aero rafky ale plaste vsechny mozny od panaraceru snad vsechno co vyrabi ,od continentalu prakticky taky :)

          0 0
          • mr.nikdo  

            A ted si sednes na silnicku a zjistis, jak leti :R

            6 0
            • Potkan007  

              To bych asi taky zíral. Já jsem vyrostl na horáku, na silničním kole ani gravelu jsem v životě neseděl. Chtěl jsem ho zkusit, ale jít a vysolit vysoké desítky tisíc jen abych si to zkusil se mi moc nechtělo. Proto jsem vzal tohle za 15 a třeba mě to chytí, prodám všechny MTB a koupím si drahou silnici, kdo ví. Ber to tak, že podobně na tom podle debaty tady je daleko víc lidí. Prvně sedí na něčem, co fakt jede, takže i kdyby to jelo o třetinu hůř, než nic moc silniční kola, budeme z toho všichni na větvi.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Nevyvracim.

                Ale odpovida to i reakcim nekterych tady. Coz hodne udelat celopevne kolo, uzsi kola, atd.

                Jako realne drazsi kolo bude bud pevnejsi a poleti vic anebo bude pohodlnejsi v bordelu :).

                0 0
    • Potkan007  

      Tak jsem to teda složil, M na 173/80–81 cm a sedlovku mám nastavenou stylem „až na doraz a 2 cm povytáhnout“, ještě laboruju s náklonem. Byl jsem to kousek projet jen abych ho zkusil, bylo z toho asi 50 km a pocity úžasný.

      5 0
    • Hlavis  

      Dneska asi propadne moje objednávka Sava Grus 6.0 ve velikosti L. Měla být pro kámoše… Tak to můžete někdo sledovat a ujmout se jí :D

      0 0
    • sorak  

      Mel bych navic 1ks tohoto Gravel Carbon G1.2 ve vel. XL, sestaveny, serizeny, projety jen par set metru kolem baraku, nebyl zatim cas to zkusit vic.

      Povedlo se mi totiz odchytit skladem tu vybavenejsi verzi Grus 4.0 na 105tce (kdyz jsem objedanval G1.2, byla vyprodana, ted se zas objevila) tak nez vratim ten puvodne koupeny do Alzy, tak se ptam tu, jestli se ho nekdo nechce ujmout (cena 15tis), idealne z Moravy.

      Jsem schopen to pripadne nekde priblizit, ale nejak rozumne.. tj. idealne pro zajemce v oblasti Ostrava – Zlin – Olomouc – Opava.

      0 0
    • Kuba78  

      Tak co, chyti se nekdo..? :-)

      https://www.cyklobazar.cz/…ravel-1-2-xl

      1 0
      • Jason Voorhees  

        A dopr… Akce končí? Asi mu dám dvacet radši :-). Ať mi to neprodá, ať to neuteče.

        0 0
    • maajkee  

      Nestačím se divit, to ty kola kupujete prostě jen protože jsou levný? Já měl už 3 gravely na servis a musím říct, že kam až se dá zajít s nekvalitou zpracování, to se člověk nestačí divit. Nevyfrezovany sedlovy trubky, křivý uchyty na brzdy, špatně vyfrézovaný plochy pro ložiska hlávka, křivá středová trubka, křivá zadní stavba. Enjoy! Myslel jsem, že Sava vlna už pominula, otevřu BF a jen zírám.

      5 3
      • Kouba_2005  

        Tady se to teprve rozjizdi. Teda rozjelo by se, ale kola pry dochazi :-) Cesi proste maji radi akce, procenta slevy tahnou, ze se tomu neda odolat :-)

        0 0
        • LM  

          Teď se možná v Decathlonu drbou na hlavě a diví se, proč jim klesají prodeje :-D

          1 0
          • bluerider  

            A taky v Decathlonu zvedli ceny, takže ty jejich kola přestávají být zajímavá.

            6 0
          • Jzy  

            Tak to se třeba vrátí na loňské ceny kol :-)

            0 0
            • POC74  

              Čistě teoreticky Gruz 8.0 je dobrý kauf v té slevě? Kámoš má v merku Gravel Merida, ale hůře vybaveny.

              0 0
    • freschka  

      https://www.cyklobazar.cz/…hal-hlavacka a překupníci už jedou ve velkém ne jen tady teda

      2 0
      • DDDD  

        Nevím jestli to Alza má, ale někde jde připlatit za prodloužení možnosti vrácení nebo mají automaticky víc jak 14 dní.

        Na jednom fóru v jiným segmentu se už někdo touhle praktikou chlubil. Skupuje věci v akci a dává s přirážkou na bazar. Když mu něco zůstane, vrací.

        3 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • liborg1982  

          To je slušné čurákovství.

          1 1
          • Cyklofanatic  

            Jako souhlas. Ale defacto stejnej princip jako když prodejce třeba z večerky koupí v Lidlu banány za dvacku a prodá za 40.

            0 0
            • liborg1982  

              Může je vrátit?

              1 0
              • cyklista86  

                To je prasarna to vraceni no. Jako neporusujou tim nic, ale z moralniho hlediska..

                1 0
                • DDDD  

                  Vratky jsou segmentu velkoobchod-maloobchod běžné, tady to dotáhli k dokonalosti na nižším segmentu :)

                  0 0
        • xtonda  

          Ono reálně máš právo odstoupit do 14 dní, tj. pošleš mail, že odstupuješ a pak máš dalších 14 dní na to to vrátit. Čili v podstatě je na to skoro měsíc času.

          0 0
          • Raf  

            Moment, do 14 dní od zakoupení/doru­čení/vyzvednu­tí je potřeba to i fyzicky vrátit, ne?

            0 0
            • marshalll  

              Do 14 dnů je jim potřeba dát nějakým způsobem vědět a od té doby je 14 dnů na doručení zboží nazpět. Pokud zboží nedoručíš, tak se odstoupení ruší. Takže pokud si nejsi jist a dáš jim vědět na konci té 14 denní lhůty, tak si koupíš další 14 dnů během kterých se můžeš rozhodnout a je z toho prakticky měsíc.

              0 0
              • Kemis  

                A to se těch 14dní počítá ještě od „vyzvednutí na prodejně“, ne? Takže objednám 4ks, jeden převezmu, vyfotím a nainzeruji, ostatní nabízím. Za pár dní vyzvednu na prodejně, pak 14dní na info o vratce a 14dní na vrácení, takže ještě o pár dní víc :)

                0 0
                • Tatut  

                  ano pro pár ušmudlaných tisícovek v tom držet 60 klacků a to se vyplatí :)))

                  0 0
                  • Kemis  

                    No na druhou stranu na spořícím účtě za 60 dostaneš 250kč/měsíc, takže vlastně jo, vlastně se to vyplatí :) Pokud se s tím chce někdo zaobírat a peníze má na účtě.

                    3 0
            • xtonda  

              Ne, do 14 dnů od převzetí můžeš odstoupit a do 14 dnů od odstoupení musíš vrátit s tím, že rozhodující je datum odeslání.

              https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89#…

              § 1829 a § 1831

              0 0
      • Jzy  

        Mimochodem, máte někdo zkušenost, jaká je v tomhle ohledu uplatnitelnost záruky? Může to kupující řešit rovnou s Alzou nebo musí přes překupníka?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vlasticz  

          Samozřejmě, že to kupující může řešit rovnou s Alzou. Solidní prodávající kupujícímu předá původní doklad o nákupu na Alze a pro jistotu i podepsané postoupení práv z vadného plnění. Vzor je tady: https://www.dtest.cz/…dneho-plneni

          Alza k tomu přímo na stránkách uvádí tohle: Pokud zakoupené zboží prodáte nebo darujete (případně jinak k tomuto zboží převedete vlastnictví), musíte nás o tom vy i nový vlastník informovat. Pokud tak neučiníte, budeme k vám, jako k původnímu kupujícímu, přistupovat jako k vlastníku věci (např. při reklamaci budeme jednat s vámi a při případném vrácení peněz budeme peníze vracet vám). Zdroj https://www.alza.cz/…ky-art10.htm#…

          Není zač;)..

          0 0
    • jardalee  

      Kdybyste si to kolo chteli trochu vylepsit za rozumny penize a priblizit to gravelu tak dopredu si dejte 160mm kotouc a dozadu jde dat prehazovacka grx rd-rx 400 ktera umoznuje 36zubu na kazete a ma brzdu na raminko

      4 0
      • jardalee  

        A tady je jeste seznam kazet co jdou potom pouzit

        0 0
      • Vlasticz  

        Yup, tohle je naprosto klíčový tip na upgrade, jinak v terénu řetěz dost mlátí! Palec hore.

        1 0
      • Potkan007  

        Ta přehazka zní velmi dobře, včera jsem si zrovna říkal, že na polní cestě občas klepne a úplně by to dělat nemusela.

        0 0
    • RUSH  

      Chtěl bych vyzkoušet posed – Sava Gravel Carbon G 1.2. Nemáte někdo XL sestavené a v Praze? Mám 191 cm a sedlo cca 81–82 cm. Díky.

      1 0
      • kupi  

        Do Prahy to mám daleko, ale mám 190 cm a sedlo cca 82,5 cm. Sedlovka je úplně na limitu.

        0 0
      • Hlavis  

        Ja mam G 7.3 sestavene a Grus 6.0 v krabici, budu ho bratrovi teprve stavet. V Praze v XL, ram je stejny jak G 1.2…

        0 0
      • Potkan007  

        Mám G 1.2 velikost M sestavené a kamarád dneska vyzvedl XL v krabici, ale skládat ho podle mě nebudeme dřív jak ke konci týdne.

        0 0
    • Vlasticz  

      Tak dneska konečně další výjezd na Gravelu 1.2 a luxus – 20 km podél Olše, část hlína zbytek asfalt. Je to rychlé a zábavné. Zatím žádné problémy, seřízení drží, sedlovka nezajíždí. Co ostatní, nějaké problémy?

      0 0
      • jardalee  

        taky nic pohoda kolo,cim vic sem ho rozdelaval a kontroloval serizoval a mazal tim vic bylo videt ze to neni vubec osizeny kolo a neni to proste nejaky dobrodruzstvi z aliexpresu :D navic me jede uplne potichu a nikde nic neboucha apod. akorad sem si hodil chranic ramu pod retez,protoze zatim mam puvodni prehazku

        0 0
    • Potkan007  

      Měl bych dotaz na ty nešťastlivce bez vystřeďovací podložky. Moje kolo bylo úplně v pohodě, kamarád pořídil XL, včera jsme ho chtěli složit a podložka samozřejmě chybí. Kde ji sehnat, z čeho ji tam dát? Nebo existuje nějaké podložkově kompatibilní hlávko, které jde pořídit a z kterého jde vzít?

      0 0
      • Tatut  

        :D

        Obrať se na prodejce.

        0 0
      • jardalee  

        Asi nejjednodussi to dat do toho kolofixu a tam proste daj jinaci,jinak tam pasuje kazdy integrovany 1/18 na 1/12 nebo tak nejak :) proste dve loziska a dva ty vystredovaci krouzky,casto je tak napsanej i prumer v mm kdyz to kupujes ,podle obchodu a slevy zalezitost asi za 300–500kc treba https://www.pepebike.cz/…egrov-cerne/

        1 0
    • vylizplech  

      Ten odbornik ktery tam montuje ty hlavove slozeni trpi zrejme alzheimerovou chorobou.

      2 0
    • jardalee  

      no tak sem doladil posed udelal upgrade asi za 2000kc kotouce 160mm dopredu i dozadu a prehazka grx a vytvoril kolo co konkurence prodava okolo 60tisic :D

      1 2
      • Vlasticz  

        Jeste kazeta 36z;)!

        0 0
        • jardalee  

          jo to mozna prijde me tahle prehazuje pekne a zase nejezdim naky ultra kopce :)

          0 0
          • PatrikKalista  

            A pochlubíte se?:-)

            0 0
            • jardalee  

              Pochlubim se,nakonec sem ty savy totiz koupil tri :) 2XL a jednu L,to L zmizelo za 20 000 :) to jedno XL sem predelal na jezdeni a to posledni XL mam zatim v krabici,bud ho rozprodam a necham si ram nebo jeste uvidim,od zacatku sem totiz planoval naky lehky kolo s rovnyma riditkama na karbonu a s blatnikama pro kamosku :) navic vsechny co sem rozbalil tak po sestaveni a serizeni jedou absolutne potichu,zadny mlaceni bowdenu hadic nic

              1 3
      • maajkee  

        To rozhodně ne ;) Zásadní komponenta tedy rám, zůstal stejný, rozuměj nekvalitní :)

        3 1
        • Vlasticz  

          Geo mi sedí, pohodlné to je dost, za pedálem to jde. Takže zbývá nečekané strukturální selhání nebo mě má ta „nekvalita“ trápit ještě jinak?

          2 2
    • Vlasticz  

      Update po dalsich 50km: jede to fajne, je to primerene pohodlne a rychle, stejne vybavene a lehke jako strejduv Giant Revolt Advanced 3, ktery stal jen 4× vic. Naprosto zasadni upgrade bude kazeta 36z, hazka grx 400 jako nice to have. Nakonec mi ty kotouce 140mm nijak nevadi, mych 105 kg ubrzdi jak nic i na lesni ceste z kopce.

      4 0
      • jardalee  

        no ja mel pekny cerveny kotouce ashima uz koupeny a lezeli me tu tak me to lakalo je tam dat :) takze akorad koupit adapter dozadu a hotovo

        0 0
      • ceo  

        Nemám žádné srovnání, kromě MTB HT, ale za mě dnes velké pozitivní překvapení na šotolině a polňačce. Na 48mm bezduších překvapivě komfortní jízda.

        1 0
        • Lukster  

          48mm? To už je jak MTB v devadesátých letech,to musí být pohodlné, i kdyby to bylo nevím z čeho ????

          0 0
          • ceo  

            Já to tak v podstatě beru

            dnes gravel – dřív XC

            dnes XC – dřív trail

            dnes trail – dřív enduro

            dnes enduro – dřív FR

            1 0
      • Peslezedirou  

        Ty jo, buď rád za ty kotoučky. Na předchozím kole 140, teď 160, brzdí to líp, ale je to hnusný…

        0 0
      • Jason Voorhees  

        No tvle, SAVA rulezz!

        0 0
    • jardalee  

      Nechce nekdo z brna prodat ty plaste tirent dal by za oba 500kc :)

      0 0
      • Azmir  

        Kdyby ses ty zbavoval Savy, taky ji vezmu za půlku nákupky :)

        0 0
        • jardalee  

          zadnou uz nemam :) na prodej teda,nakonec sem krome prehazky kotoucu,prepletl i ty kola na aero draty,vepredu radial a vypada to a jede zase jeste lip :) za me naprosta bomba kolo a kdyz se podivam na facebooku do skupiny Gravel tak okolo 20 000kc za ktery se to kolo prodavalo na bazaru tam neni jedina konkurence :) takze kdo nekoupil tak prohloupil ted si muze koupit hlinik s mechanikama a rychloupinakama za 20k ale s prestiznim napisem :D a muze se utesovat ze prodavajici mu ukaze fakturu na 30k a vic :D to dalsi sem prestavel na fitnes a strelil kamosce s pohonem 1×11 a deore brzdama a taky paradni kolecko pro 65kg holku,super jsou ty kliky protoze stacilo nahodit NW prevodnik 42zubu 110bcd za par korun a dozadu kazetu 11–51zubu za pakatel :)

          1 2
          • mr.nikdo  

            Tak to bacha.

            GT Grade je hlina, celokarbon vidle (i krk), mechanicke brzdy, horsi prevody, pevne osy.

            Vahove to bude niz nez Sava 1.2.

            0 0
          • Kouba_2005  

            Vypadá to, že se tu utěšuješ jen ty, jak jsi dobře nakoupil :-D

            4 0
          • Hrabex1  

            uklikl jsem se

            0 0
      • Boris  

        Budu je mít volné. Příští týden pojedu do Brna. Bydlím kousek.

        2 0
    • Aduldinho  

      Tak moje nedávná osobní zkušenost je taková, že za málo peněz poměrně dost muziky, ale bohužel kamarádovi tento stroj sestavili a následně provedli garanční prohlídku v Kolofixu v Olomouci jaksi ledabyle (prostě na houno), ze spoda vedení smyku nebylo v drážce, hazka rozladěná a hlavně totál suchá sedlovka a zalomený šroubek v zámku sedlovky a k tomu klínek nejde od sedlovky vůbec oddělat, je to provrtané až do ní, je fakt, že na tom jezdí 120kg chlapík, ale i tak tedy zkalmání, to už by bylo lepší, kdyby si to dal snad dohromady sám (manuální antitalent)! :-(

      0 0
      • Azmir  

        A u kolofixu jakožto tak velké společnosti neexistuje něco jako reklamace nebo si aspoň pobrečet na sockách?

        2 0
        • Aduldinho  

          Asi dalo, ale to záleží na kámošovi, jak to bude nadále řešit?! ;-)

          0 0
      • jIrI___  

        Jsem si myslel, že heslem „nekvalita za nerozumnou cenu“ se řídí jen ostravská pobočka kolofixu, ale vypadá to na globální problém :)

        0 0
    • ceo  

      Řekl bych, že hodně muziky za ty penize. Kolo mě čím dál víc baví.

      Čínský vydrby:

      • kola jsou silniční (platí pro Kootu carbon), tváří se jako

      i22, ale mají Hook a reálně je to i19. Ofiko nejsou tubeless, ale tubeless fungují. Vleze se do nich 48mm plášť.

      • přijde mi, že výplet není úplně rovnoměrně napnutý, ale nehází
      • ježek – má tendenci se trochu povolovat
      • střed – osazení je komplet Shimano, ale střed je nějaká no name Čína
      • drnčí bowdeny

      Klady:

      • rám v létě zvládne 50mm plášť
      • nedrnca – fakt ke to strašně pohodlné. Jestli někdo bude vykřikovat, já gravel oproti mtb ht drncá, tak ano, nemá odpruženou vidlici, ale já se z delších vyjížděk vracím podstatě min rozbitý než z MTB
      • progresivní geo – diky delšímu zadku (430mm) a HA 70,5 je to stabilní

      Jestli někdo na kole řeší každou blbost a chce vše na 100%, ať si raději vezme nějakou značku za násobek ceny. Kdo chce funkční kolo na kterém nebude moc řešit na funkci nemající vliv záležitosti, dostal za malo peněz hoodně muziky..s trochou dodo nebude co vytknout

      Jediné co mě osobně trochu znervózňuje je životnost vidlice. 60% mám mimo zpevněné plochy a dostává dost rány. To by ale platilo o každém gravelu s pevnou.

      1 0
      • otecius  

        Ahoj, víceméně potvrzuji.

        Jen doplním svoji zkušenost:

        Výplet mi přijde OK u těch mých, silniční jsou každopádně a přijdou mi pěkně zpracované..

        Bral jsem tehdy tu variantu s pískovým rámem a pak tu nejlevnější žlutou a vzájemně jsem přeházel komponenty kvůli velikosti.

        Střed jsem měl na vyšším modelu Shimano, na horším osazení byl nějaký no name.

        Omotávka je šílená, ale výměna pár korun.

        Zpracování rámu uvnitř mi paradoxně přišlo o chlup lepší u nižšího modelu.. venek obráceně – zalepené šrouby asi na blatníky epoxidem.

        Vnitřní vedení rámem totální masakr to přeházet, ale dost způsobeno tím, že nevlastním žádné spešl nářadí, takže jsem sundal střed a přes něj vše roztahal, pár kurev a bylo to :-)))

        V tom co mi zůstalo doma jsem vrtnul plastové vstupy do rámu a protáhl celým rámem bowden na řazení pro příští snad jednodušší výměnu.

        Jezdí na tom manželka a je spokojená, jen jí na to koupím větší kotouče, abych na ty karbonový kola dal silniční pláště a přehazoval kola mezi mým gravelem a jejím dle potřeby :-D

        0 0
    • Vlasticz  

      Zdarec mazec, kdyby někoho zajímalo, jak to jezdí po jedné skoro ukončené sezóně. Jezdí to dobře:). Všechny Srávy kromě téhle a dětských jsem prodal, ze silničky Vegar 4.0 mi zůstala karbonová kola na 28mm pláštích, takže mám univerzála a střídám kola podle potřeby. Nejhorší terén, který jsem na tom jel, byla beskydská hřebenovka z Javorového, tam už by to chtělo širší pláště a gravelovější řídítka s větším flare, ale šlo to v pohodě, nic neprasklo. Na silnici na druhé sadě kol je to úplná lahůdka. Původní 11–32 kazetu jsem přehodil na silniční kola, na gravelová jsem nahodil 11–36. Ještě plánuju výměnu hazky Tiagra za GRX 400 kvůli napínáku řetězu v terénu. Jinak jsem nic neměnil ani neopravoval, jenom mazal a jezdil. Pocitově nevidím moc rozdílu oproti Giantu Revolt 3, který jsem mohl projet a porovnat. Za 15k už asi nic lepšího neseženu :). Srávu zdar!

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.