SCHWALBE SMART SAM-odolnější verze- kevlar vs drát/doubledefense?

32 nepřečtených
  • d69

    Jezdím SMART SAMy vpředu 2,25/vzadu2,1 .Na jaře jsem přezul nové pláště (performance -kevlar) a včera už 3 defekt na zadním kole.Protože mi SS jinak vyhovují chci pořídit nový plášť a zeptat se bude drátová verze na běhounu odolnější proti píchnutí než kevlar ? (nebo je to jedno) Má smysl pořizovat něco se zvýšenou ochranou běhounu HD guard- našel jsem SS Doubledefense ale nevím jestli ta odolnost je fakt lepší, není moc na úkor kvality jízdy (valivý odpor,váha) nebo manipulace při nasazování. .

    Díky moc za rady a zkušenosti.

    0 0
    • Singlespeed  

      Většina defektů je chyba jezdce. Takže nejprve analyzuj příčinu defektu, typ defektu, zda ti po prvním defektu nezůstalo něco zapíchlého v plášti, co způsobuje další defekty.

      0 0
    •  

      kvalita jízdy,valivý odpor, váha mě teda se smart samem nejdou vůbec dohromady, poslední dobou jsem si všimnul že je dávaj hodně na elektrokola

      0 0
      • xtonda  

        Mají speciální verzi Smart Sam Pllus pro e-biky https://www.schwalbe.com/…am-plus.html co je ještě odolnější a ještě hůř jede, což na elektru tolik nevadí. Marathon Plus MTB je ještě trvanlivější a odolnější https://www.schwalbe.com/…lus-mtb.html

        0 0
        • d69  

          Díky na to jsem taky koukal a právě to „e-bike ready“ mě trochu děsí. Zkusil jste na tomSmart Sam Plus někdo jet ?Jestli to fakt vydrží víc – případně jestli to o hodně húř jede ?

          0 0
          • xtonda  

            Tak jestli máš teď Performance, což je nejméně odolná verze Smart Sam, tak Smart Sam Plus je druhý extrém, mezi tím je ještě Samart Sam v provedení RaceGuard a DD Race Guard

            0 0
            • Sigina  

              Zrovna jsem začal jezdit 29" 2.1 a 2.25 Smart Samy Plus na normálním kole (ne e-bike). Je to teda pořádný kus pláště. Docela i těžký, že se i dost víc nadřu, ale doufám, že mi to vynahradí odolností. Přeci jenom za poslední 3 týdny, jsem 3× píchnul, tak teď doufám, že defekty už nebudou…

              0 0
              • d69  

                Vloni jsem nakonec nazul na zadek SS RaceGuard – je to drát v addixu,těžší než klasický SS ale lehčí než SS plus a zatím cca 8000 bez jediného defektu ! Předchozí roky nebyl problém píchat 5–6× do roka.Je sice trošku těžší,ale přijde mi že se tak rychle nesjede .Ze začátku mi akorát mi na novém vzorku vadilo že hodně chytá kamínky a trochu víc ustřeluje v zatáčkách než starší design s kosočtverci.Jinak ale výdrž perfektní. (Doufám že jsem to právě nezakřikl ) :)

                0 0
              • novas752  

                Dobrý řešení na zimáka, tam defekt fakt nikdo nechce, ale na normálnim kole bych se s tim teda netahal. Ono nejen že to nejede, ale ten plášť pak ani neni pohodlnej.

                0 0
                • Sigina  

                  Jo jo na jaře zase vrátím WTB nano ale bez duši … Ten rozdíl je veliký. Plast mi nepřijde ze by nebyl pohodlný, ale na to má spis vliv moje váha. Podle mnou bude každý plast pohodlný :)

                  0 0
    • scota  

      tak zkus Continental X-king protection ;-) který se nyní jmenuje Cross King ProTection

      0 0
      • d69  

        dík za tip-máš osobní zkušenost?Je jen v kevlaru nebo i drát?

        0 0
        • scota  

          Mám kevral na biku a drát na crossu. Je to poměrně rychlý plásť s nízkým valivým odporem na tvrdší povrch. Doporučuje se také kombo X-king / Race king.

          https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

          0 0
          • d69  

            a rozdíl x-king/race king by měl být v čem? Nehoním rychlost ani gramy,spíš dlouhé celodenní vyjížďky ve všelijakém terénu…

            0 0
            • scota  

              Ardent Exo Protection TR na předek a X-King Protection na zadek

              0 0
    • d69  

      Ještě jednoduchý dotaz-ten samý plášť v provedení drát/kevlar- bude se keromě váhy (a ceny) lišit ?

      1. v odolnosti běhounu proti defektu ? (podlle mě ne)
      2. v manipulaci př nasazování ? kevlarový(= skládací) se bude líp nahazovat (nebo je to jedno,nebo naopak)?

      když tak mě opravte…

      0 0
      • d69  

        ?

        0 0
        • scota  

          Může se lišit konstrukcí kostry TPI (tedy i odolností) a použitou směsí (dvou směs, troj směs), takže chování může být jiné (zejména v terénu). Vzorek bývá stejný výška vzorku se může lišit i dle rozměru. Hmotnost je u kevralu logicky nižší.

          0 0
          • scota  

            Oprava u Smart samu je pouze jedna směs Addix, ale různé stupně ochrany.

            Double Defens – Double protection. All around SnakeSkin + RaceGuard under the tread provides maximum security for off-road tires. The ideal requirement for the use on E-MTBs.

            Smart Sam Plus – 3 mm extra ochrana GreenGuard

            https://www.schwalbe.com/…art-sam.html

            0 0
    • novas752  

      Hele na Smart Samech kevlar Performance mam najeto asi 12 000km na obou kolech a 3000 na zadnim a defekt jsem mival asi tak jednou za 3000km, i pres jizdu v kamenitym terenu okolo akatu, sipku a ostruzin. Naopak predniho Nobby Nica jsem za tech 3000km bodnul 3×. Snad ten novej vzorek tak nezprasili, vzadu me ten plast vyhovoval.

      0 0
      • d69  

        jj já dosud taky spokojenost na obyčejných SS performance-dual compound kevlarech-ročně kolem 8000 včetně šutrů,lesa,polńaček a většinou max 2–3 defekty/rok (samozřejmě vždycky vzadu:).

        0 0
    • d69  

      Dík za rady a tipy! Pořídil jsem na zadek SS RaceGuard – je to drát v addixu,ale běhoun je na pohmat tužší,vyztužený +plášť má oproti starší verzi jiný (na běhounu jemnější) vzorek.Tak uvidíme…

      0 0
    • d69  

      máte zkušenost při sundavání /nahazování pláště po píchnutí v terénu:

      je to jedno zda je patka kevlar/drát nebo to jde s kevlarem líp/(hůř) ??

      0 0
      • novas752  

        kevlar jde líp

        0 0
        • d69  

          dík! sem si to tak myslel

          0 0
        • MlokCZ  

          Od té doby, co se u TLR plášťů více hlídají tolerance a často jsou těsnější (menší průměr) než dříve, tak jdou i často hůře sundat/nahodit. Tím nechci dělat žádné obecné závěry (určitě bych si nedovolil tvrdit, že kelvarové jdou lépe, ale ani bych to obecně netvrdil naopak), bude to stejně vždy kus od kusu jak píšu níže.

          0 0
          • novas752  

            No to jo, ale u plášťů na cenovém pomezí drát/kevlar (en/dh pláště vynechme) tubeless moc nelze očekávat. Když porovnám Smart Samy, tak jdou kevlarový nazout snadněji, stejně jako drtivá většina podobných dostupnějších ne-tubeless plášťů.

            0 0
            • MlokCZ  

              O nějakém cenovém rozmezí nebylo řeč, o typu jestli zrovna XC nebo EN/DH taky ne. Dotaz byl jestli jde lépe kevlarová patka nebo drátové.

              A TLR se právě postupně propadají i do levnější nabídky. Třeba RaR je TLR už i ve všech levnějších performance verzích a postupně toho přibývá čím dál více.

              Všechny drátové pláště co jsem v poslední době řešil (moc jich nebylo, sám je nevozím), tak jsem nasadil jen rukou a to ještě bez jakéhokoliv úsilí. Ale ani z toho nedělám žádné obecné závěry, to bylo jen pár kousků.

              0 0
              • novas752  

                Cely vlakno je o Samrt Samech, takze uvazuju XC plaste v podobny cene. Rukou jde vetsinou nasadit temer vsechno, na nektere rafky s hlubokym zlabkem uplne vsechno.

                0 0
      • MlokCZ  

        Určitě nelze obecně říct, vždy to bude dle konkrétního kusu pláště (opravdu kusu, nejen konkrétního modelu pláště).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.