Scott karbon rám - model 2008 +/-

21 nepřečtených
  • Hobbik

    Ahoj, potřebuji dořešit prasklý rám (opravený) a mám možnost koupit starší Scott mtb karbon rám, model 2008, tehdá samozřejmě 26ka.

    Můžete mi prosím sdělit nějaké zkušenosti, předat názor, zda tento rám s netradičním umístěním tlumiče vně rámu, tj. mezi sedlovou trubkou a zadním kolem, je vhodný pro náročné mokré terény (marast a slota)? Nepřispívá toto řešení z důvodu přímého vystavení odletujících nečistot z kola k nadměrnému opotřebení tlumiče nebo selhání jeho funkčnosti?

    Předem velký dík za názory a zkušenosti.

    hobbik

    0 0
    • Tomcat  
      • jake rám
      • jak opravený
      • jaká velikost
      • jaký tlumič
      • jaká hmotnost jezdce

      Podle dotazu jsi ideální zákazník který koupí předražený a poškozený rám, který asi jen tak nikdo nechce…

      0 0
      • Hobbik  

        Asi jsem to špatně popsal. O zavařenỷ rám nejde. Ten jsem chtěl nahradit rámem Scott Genius, model 2008. Ale zde si nejsem jistý koncepcí, tj. výhody a nevýhody umístění tlumiče hned na raně u kola a marastu, který odletuje. A jak jsem se dozvěděl umístění tlumiče není ten největší problém. Problémem je údajně jeho jediný výrobce, nekompatibilita s jinými tlumiči a taky princip tlumení. Zde se olej nestlačuje, ale rozpíná. Nasvědčuje tomu konstrukce přepákování.

        0 0
        • Tomcat  

          .

          0 0
        • Tomcat  
          • olej se rozhodně neroztahuje ani nestlačuje . Pruží tam vzduch ! Olej slouží jako tlumící medium, kdy zpomalené proudění brzdí zpětnou reakci na pružinu(vzduchovou, ocelovou,tita­novou,karbono­vou)
          • ano není to běžný tlumič
          • ano nejde vyměnit jen tak za jiný
          • ano bude na něj také létat bordel od zadního kola

          Jedinná spolehlivá ochrana je nějaká forma blatníku

          http://www.bikeradar.com/…iewtopic.php?…

          …Fyzika pro ZŠ, kapalina je v naší atmosféře považovaná za nestlačitelnou …Zde se olej nestlačuje, ale rozpíná… z toho by fyzikář blil. Jediná opravdu patrná roztažnost je teplotní, nikoliv mechanická. To by pak hydraulika neměla význam.

          0 0
          • vantom28  

            naštěstí nejsme na fyzikářském fóru, a holt někdo umí to a ten zas todle ;-)

            0 0
          • kesu  

            To není úplně pravda..

            Pokud se nepletu tak je to generace s názvem oil transfer shock. A funguje to tak, že v hlavní komoře je olej, na ten působí tlak/tedy tah od zadní kyvky. Ten olej pak protéká ventilama a až následně tlačí na dvě vzduchové komory. Ventilama se ovládá lock a poloviční zdvih. Dále pak je v hlavní komoře vzduchová část, tedy negativka. No a tlumí to olejem jak jsi říkal.

            Jinak tehnle model neměl až takový problémy s tlumičem, repasuje to Bikelive. Zadní stavba není nicmoc tuhá do strany. Chodí to dobře a díky zamykání docela jede. Geometrie na dnešní dobu předpotopní.

            0 0
            • Tomcat  

              Jak není pravda? :-D Olej je nestlačitelný, to jestli tlačíš první na olej, nebo na vzduch nemění nic na tom, že je stlačován\pruží vzduch. Olej je tam pro kladení odporu \brzdění\tlumení těch sil.

              Pokud jde o tlak nebo tah v jednom směru(podélná osa tlumiče), jedno jestli působíš na sestavu těles v pořadí A B nebo B A . Z pořadí se nemění mechanické vlastnosti těles A a B. Pokud olej bude A a vzduch B . Nikdy se ti nepovede vyvolat takovou sílu aby si tlakem ten A olej a vždy tlak nebo podtlak bude působit na B vzduch.

              0 0
              • kesu  

                to mas pravdu, vlastnosti plynu a kapalin jsou mi zrejme. chtel jsem naznacit slozitost tlumice, kde obzvlaste pri vyssi hmotnosti jezdce dochazi ke prelejvani oleje do vzduchovych casti. Narazkou na tebe jsem myslel to, ze olej je v tlumici nejenom tlumici medium ale slouzi i k prenosu tlaku. Ve vysledku je to nachylny na tesneni. Cas od casu se objevi stuckdown. Proste pokud zakladatel neni fanda tak bych to nestavel

                0 0
                • Tomcat  

                  Jo tahle myšleno jo . Upřímně podle laického dotazu on si víc složitější tlumič asi vybrat ani vybrat nemohl.

                  0 0
                  • kesu  

                    ja si treba letos postavil scotta ransom z roku 2007, protoze se mi to proste libi. Ale ten koncept je silene slozitej, staci treba nejdrive vypustit pozitivni komoru a cast tlaku z negativky je v oleji. Krom toho na mych 95 kg foukam 28 baru.

                    Servis stoji oficialne 140 euro.. Ale ten na tom geniusu neni tak hrozne natlakovanej. Treba ale pri vaze jezdce do cca 75 kg to funguje perfektne. Ostatne zena ma Jekylla s touhle konstrukci tlumice ( myslim, ze konstrukterem byl nejdrive pro scott a pak pro cannondale Peter Denk) a funguje to mnoho sezon uplne bez problemu. Ale obdobnej tlumic na geniusu 2 ( tlumic od dt) se 105 kg jezdcem neda bez stuckdownu ani 1500km bez repasu. A ten na Ransomu na tom je velmi podobne..

                    0 0
          • Hobbik  

            Chlapci :) všem děkuji za příspěvky a rady. Jak je výše uvedeno, jsem hobík a tlumičům moc, resp. vůbec nerozumím. Hlavně těm cyklistickým. Nicméně fyziku a tlumiče na staré dobré Jawě 250 jsem ještě ovládal. Nu co, časy se mění. Jinak na kole si, krom tlumičů a svářečských pracích, dělám skoro všechno sám. Ale od Scotta rámu jsem už upustil. Jen doufám, že se ten můj svařovaněj Supík pode mnou nerozlomí někde na závodě uprostřed divočiny.

            0 0
        • McBlacky  

          za pár korun proč ne. takhle starý jetý full je stejně jen sázka do loterie a ty si to děláš ještě složité díky atyp tlumiči.

          0 0
    • Sunshine 29  

      Myslíš tlumič Scott Equalizer (výroba tuším DT Swiss)?

      Kámoš ho má, bez problému funguje, repasi umí třeba tam kde dělají Cannondale, je to obdobný systém jako Dyad.

      Bordel na to nelítá, samozřejmě závisí o jakém rámu se přesně bavíme.

      Není to zase raketová věda :)

      0 0
      • kesu  

        ten byl na veniusu dva a servisuje to bottico..

        ale to neni 2008 ale tak 2010 myslim

        0 0
        • Sunshine 29  

          Kámoš má Genius LT model 2012 nebo 13 (26er).

          Takže jiný tlumič?

          Servisovali v Bikeclinic, co vím tak umí i u Štěrby a určitě i jinde.

          0 0
          • kesu  

            Ransom repasují v Německu, nebo Bikelive

            Genius 1 (RC/MC) do roku 2008 repasují v Německu, nebo Bikelive, výroba je Scott

            Genius 2 obyč i LT (od 2009) má tlumič od DT a posílá se to do Bottica

            Genius 3 má relativně běžnej tlumič a dělá to předpokládám Fox

            0 0
            • Hobbik  

              Chlapci :) všem děkuji za příspěvky a rady. Jak je výše uvedeno, jsem hobík a tlumičům moc, resp. vůbec nerozumím. Hlavně těm cyklistickým. Nicméně fyziku a tlumiče na staré dobré Jawě 250 jsem ještě ovládal. Nu co, časy se mění. Jinak na kole si, krom tlumičů a svářečských pracích, dělám skoro všechno sám. Ale od Scotta rámu jsem už upustil. Jen doufám, že se ten můj svařovaněj Supík pode mnou nerozlomí někde na závodě uprostřed divočiny.

              Ještě jednou díky. Reagoval jsem už někde uprostřed vlákna.

              0 0
            • Sunshine 29  

              Tak to je ten od DT Swiss. Umí to udělat skoro všichni.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.