• Luke89

    Ahoj, dnes jsem měl možnost testovat tohoto scotta. Chtěl jsem se zeptat, jestli ho někdo nevlastní a jaké má zkušenosti popř.

    Mě teda opravdu chytil za srdce, jen ta cena je trochu děsivá. Žiji v Německu a vychází mi to tady kolem 2700 euro cca 70 000 ,– dle kurzu. V ČR je o něco dražší, co jsem hledal. Ještě mě zajímá, jestli nevíte nějakou alternativu k tomuto kolu, že bych ještě prostudoval. Díky moc Lukas.

    https://www.kolalevne.cz/…-940-r-2017/?…

    0 0
    • ihik  

      Podle mě ten model nedává úplně smysl, pokud ně něj není úplně super cena. Co si pamatuju ceny (když jsem kupoval svoji 930 r 2017), tak 940 a 930 nebylo od sebe cenově moc daleko. 940 má alu rám, 930 karbon. 930 je „hůř“ vybavená. GX vs. XT. Ale dneska bych to vnímal jako výhodu, minimálně tu jednoplacku, ostatní je individuální. Ale na jednom kole mám XT8000 a na druhém GX11sp a už bych volil jen GX (no flame pls). 930 má ošizené brzdy, zatím 940 tuším XT brzdy.

      Mezi modely 2017 a 2018 budou jen malé rozdíly, rám je stejný. 2018 vyjíždí hodně na GX12sp, ale pokud budou na 2017 zajímavé slevy, neřešit (i kdyby to někdo chtěl přestavět, tak je to za 10k? a to může být míň než rozdíl v té ceně).

      Jinak tohle kolo je hodně populární, všichni recenzenti pějí chválu, vyhrálo spoustu testů. Určitě s ním neuděláš chybu.

      Za sebe musím říct, že se mi tak nějak změnil způsob ježdění. Najednou furt hledám v okolí traily, daleko míň jezdím na „výlety“, ale mnohem víc za nějakou atrakcí, něco si sjet. Každý výjezd je s cílem namotat co nejzajímavější trasu, objet si svoje nejoblíbenější místa. Často si ty pěkné úseky dám zpět nahoru a znovu dolu. Možná to souvisí i s obecnou popularitou trailcenter a způsobu ježdění, který člověk s trailama okusí.

      0 0
      • Luke89  

        Díky za reakci. Momentálně jsem ho našel ve svém sportu kolem 65 000,– což je zase o kousek lepší. Já mám staré MTB asi 10 let, tenkrát za 20 000,– jen s přední vidlicí. Takže z tohoto jsem opravdu nadšený, ale dlouho jsem nesledoval trh atd. tak už se v tom tolik nevyznám. Tak si rád nechám poradit, než to vše načtu. Ano má to brzdy XT. 930 co jsem koukal je též myslím v ALU rámu. Nejsem si 100% jistý.

        K tomu ježdění, právě bydlím u velkých jezer, hodně lesů, kořenů atd + to mám asi hodinu cesty do tyrolských Alp, takže úplně parádní místo na nějaké takové cesty. Využitelnost si myslím by byla adekvátní.

        Ještě se chci zeptat na co je na té shimano XT – Shadow ta páčka vzadu.. co to dělá? Díky.

        0 0
        • Kire  

          To je tzv. brzda, co napíná řetěz, aby tolik nemlátil o zadní stavbu.

          Co konkrétně o tom Sparku chceš vědět? Mám vyšší model ročníku 2018, najeto pár set km a spokojenost.

          0 0
          • Luke89  

            Ahoj. Trochu se zpožděním … No kupuji si momentálně silničku a moje staré kolo MTB s přední vidlicí už pomalu odchází, tak bych chtěl něco dobrého do terénu. Na tohle mi stačilo sednout a věděl jsem, že ho chci .. trochu mě mrzí, že to není už v carbonu .. ten tvůj model už je? Kolik má na váhu? Jinak, když jsi spokojený, tak to je dobrá vizitka.. tyhle modely od scotta mi přijdou prostě perfektní..

            0 0
            • Kire  

              Rám je karbon, zadní stavba alu. Mám velikost M a váha souhlasí – 12,8. Ale je tam docela rezerva v kolech a pláštích. V XC setupu se dostanu k 12 kg.

              0 0
    • PavlikXSS  

      Kucí když sparka tak jedině karbon :) mam hlinu a jezdil jsem i na karbonu a prostě karbon je o 10 dimenzi dál :)

      0 0
    • Luke89  

      No já právě to trochu studuji i papírově zrovna … A koukám, že Spark 940 je poslední Alu a pak už 930 začíná s carbonem. Ovšem netuším, jestli je lepší jezdit na Shimano XT 2×11 nebo na tom Sramu GX1 1×11? Já mám teď Deore 3×8 :D Takže pro mě je to španělská vesnice.

      Jinak u těchto kol rozdíl nevidím kromě carbonu a řazení…

      0 0
    • Luke89  

      Na kolech je pak rozdíl kolem 100 euro .. což je nic už … milan.v zrovna jsem nějaký příspěvěk četl, ale tam se od 5 tého komentáře začínají dohadovat, kdo šlape rychleji do kopce, tak vím prd… zrovna to projíždím.

      0 0
    • Luke89  

      Tak jsem to porovnal, pročetl a vidím to, že bude nejlepší carbon s převodem 2×11. Ovšem Scott má aktuálně 940 v alu a 930 na 1×11 Sramu. :/ Pro rok 2018 už je ovšem model 930 jak v carbonu, tak na XT 2×11. Tak jedině si počkat až mu spadne cena. Sakra… :/

      0 0
      • PavlikXSS  

        Napis mi PM poptam se ti.

        0 0
      • Kire  

        15% sleva se dá dosáhnout. Když tak PM.

        0 0
      • ihik  

        Lituju všechny ty, kteří musí levou rukou brzdit, ovládat twinlock, teleskop sedlovky a ještě přesmykač.

        Kluci, vykašlete se na ten smyk. Jestli vám chybí převody, tak to předělejte na GX Eagle. Ale za mě 1×11 nemá chybu a je to tak osvobozující řešit jenom řazení nahoru/dolu.

        0 0
        • Kire  

          Teleskop je vpravo. Twinloc je návykový, i když na Sparkovi od 2017 není až tak třeba. Je to jen o zvyku, zvládám ovládat vše. A předělat na 1×X není problém.

          0 0
    • PavlikXSS  

      Sparka staci furt vozit na prostredni polohu a je klid. Letos kdybych bral sparka jdu do rc900 pro :)

      0 0
      • Luke89  

        No to bych asi doma nevyřešil už kolo za 4000 – 5000 euro :D :)

        0 0
    • Luke89  

      A tedy ještě mě napadá … nějakou dobrou alternativu třeba k tomuto kolu? Na podobných parametrech a dobrém rámu? V podobné cenové kategorii… napadá vás něco ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.