Komu z vas praskla, nebo jezdite treba dele nez rok karbon sedlovku z ciny. Ram, kola, riditka, predstavec bych si nelajzl. U sedlovky furt vaham. Mam sedlo z ciny a jsem s nim spoko.
Komu z vas praskla, nebo jezdite treba dele nez rok karbon sedlovku z ciny. Ram, kola, riditka, predstavec bych si nelajzl. U sedlovky furt vaham. Mam sedlo z ciny a jsem s nim spoko.
Na silničce jezdim 3 roky a jsem spokojený. Má tušim okolo 180g ve 30,9×350, stála tehdy asi 400Kč.
Objednával jsem snad 10 sedlovek, hromada z nich jezdí více než 5 let. Když pominu nutnost zkracovat stavěcí šroub, tak naprosto bez problémů.
Karbon vidlice BXT 3 roky na silnici.
Sedlovka BXT 3 roky na silnici
Sedlovka BXT 2 roky na CX
Karbon košíky BXT, karbon objímka sedlovky 3 roky.
Všechno jede do teď :)
Linky plz?
takovou sedlovku mám ve 31,6 na silničce a v pohodě.
Díky
nějak mi nedochází, proč kupujete karbon sedlovky s 220g. Nemá to ještě uvnitř schovanou hliníkovou sedlovku?
Jakou máš ty?
Prasklé sedlovky jsou celkem vážné téma, tak by se to nemělo brát na lehkou váhu. Ale ten můj dotaz ber trošku s nadsázkou. Rád bych věděl, jestli ty 120–130gramové sedlovky nemáme kupovat.
Máme právě ten typ Elita one, co praskla inspektoru Trachtovi (viz jeho profil). Jde sice o dětské kolo, ale ty šrouby jsem utáhl asi víc, než jsem měl, tak jsem zvědav, kdy to rupne. Má asi tak 125g. Jinak ještě mám na jiném dětském kole hliníkovou GUB, a tam ta hmotnost se mi vybavuje právě kolem 220g.
Rozdíl je, když do té karbonové sedlovky čínan vlepí těžkou hliníkovou hlavu, a vůbec přitom nemusí být pevnější. Viděl jsem fotky odlomené celé hlavy, a lidi chválili Elita one, tak jsem ji vzal. Nyní ale postupně zjišťuju, že Elita one vyrábí hromadu dalších konstrukčně odlišných sedlovek a není to tak jednoznačné, co vydrží a co ne.
dodatek po 2 letech: zatím ElitaOne drží, ale už teda vím o dvou lidech zde na Foru, kterým na tom něco prasklo
(pozn. vybírám díly na nový bajk a náhodou jsem narazil na svůj 2 roky starý příspěvek)
Mám již dva kousky 27,2 mm hmotnost cca 130 g ten starší přes 3 roky a v pohodě. Mladší 2 roky jezdím na gravelu a bez potíží. Cena cca 600 kč, můžu doporučit.
Mám již pár let zkušenosti pouze s karbonem z fcbc shopu. A všechny drzi v pohodě.
Aktuálně mám na graveli sedlovku už 2 roky a drží v pohodě 90kg chlapa.
Osobně mám zkušenost se třemi karb. sedlovkami (jedna brandovana cina, dvě ofiko čína).
Všechny tři mi praskly – jedna vydržela cca měsíc, druhá rok a půl, třetí jednu vyjížďku. Záhadou pro mě ale je, že všechny praskly ve stejném místě – lehká vertikální praklina v místě, kde sedlovka vstupuje do rámu (v zadní části jak je na sedl. trubce ten výřez). Vzhledem k okolnostem si myslím, že ten problém není v sedlovce, ale někde jinde. Dotahuji momentakem na 5nm, používám pastu na karbon, poslední sedlovka byla menšího průměru a nainstalována s redukcí.
Neřešil to někdy někdo? Nechce se mi věřit tomu, že jsem měl 3krat štěstí na vadu materiálu na úplně stejném místě.
Co takhle ostre hrany v miste rozriznuti a zakonceni sedlove trubky?
To mě taky napadlo, proto jsem poslední sedlovku objednal s menším průměrem a použil s plastovou redukcí…jedna vyjížďka a je KO. Je ale fakt, že i ten plast má celkem ostré hrany.. Teď si pořád říkám, jestli tomu dát ještě jednu šanci, nebo ne. Jinak mi přišli sedlovky dobré, průměr 30,8 i nádherně pruzil a cítil jsem se jak v bavlnce. Ovšem bohužel jednu vyjížďku.
Neni jednodussi ty hrany srazit?
Asi ještě zkusím i to.
Hmotnost jezdce? Přijde mi, že podle fotek v profilu to je fest vysunuté. Každý centimetr vysunutí zvyšuje působící sílu, navíc pokud máš ještě offset.
75kg, kupuji 400mm sedlovky a mám ještě 4 cisla rezervu před max.
Tak dalo by se to udělat tak, že si půjčíš nějakou, co už funguje delší dobu. Taková náhoda, to by bylo fakt divné. Nebo teda místo 5 ks čínských jednu pořádnou.
Půjčit je problém, na pořádanou sedlovku myslím pořád, jenže pokud ten problém bude jinde, než v Alikarbonu, tak by brzy mohla dopadnout stejně, do toho risku se mi popravdě moc nechce.
Tak teď z toho mám Bobky. Doufám, že je to tvým rámem…
Ani v jednom případě nešlo o nějaký fatální zlom, spíš jen malá ryha/prasklina. Vždy jsem na to přišel až když mi začala sedlovka sama zajizdet do rámu. Až se dostanu domů, tak to vyfotim.
třetí jsem nefotil – ta prasklina je tam cca 5mm
To spíš vypadá jako vydřené než úplně prasklé, nebo ta fotka klame?
Přesně. To je spíš od nějakého otřepu při zajíždění sedlovky do rámu.
Popravdě si jistý nejsem, každopádně jsou teď už nepoužitelné hlavně proto, protože je už není možné udržet ve správné pozici. Ze začátku jsem s tím problém neměl.
Taky bych řekl, že je to jen podřený od nečeho v sedlové trubce.
Zpochybňovat tohle ničím nemůžu – i mě to napadá a možná na tom něco bude. Asi zkusím jednu rozriznout a uvidím, jestli je to zkrz na zkrz nebo pouze na povrchu.
Mne to přijde jako omačkané od sedlové trubky – ta vystouplejší část bude mezírka na sedlové trubce, kterou utahuješ objímkou.
Problém vertikální praskliny v oblasti upnutí do rámu ( pod objímkou) jsem řešil už dvakrát – nakonec jsem přišel na to, že objímka nemá vnitřní průměr přesně kruhový, ale v místě svěrného šroubu je vlevo více (asi o 5 desetin) zahnutá dovnitř.
Při řezu poškozené sedlovky v místě svěrného spoje a prozkoumání řezu pod mikroskopem se to potvrdilo – jedna část – jeden okraj té vertikální praskliny byl vmáčknutý dovnitř.
Po výměně sedlové objímky za přesně kruhovou (raději jsem sám vyrobil) se problém vyřešil, nicméně stálo mě to dvě sedlovky, jednu bohužel dost drahou.
Díky za reakci, tu objimku zkusím ještě jinou
Na dětském kole se mladýmu rozštěpil konec sedlovky v rámu
Byla přímá sedlovka, tuším od BXT z ofiko shopu na Ali
Kámoš z práce vozi Toseek rodla, sedlovka, představec a vše ok po 2 letech. Jezdí lesy sjezdy traily… Žádný problém.
Mam nejaky riditka – https://www.bike-forum.cz/…ove-kormidlo
Od 2012 jezdi porad. Jednu dobu to byl zimak a ted je to kolo manzelky.
Zadna prasklina, zadne trepeni. Drzi.
Jedna sedlovka FCFB 27,2 mm byla na mém gravelu 5 let bez jakéhokoliv poškození (90 kg), partnerka má jiný typ FCFB 31,6 mm dva roky a taky bez problémů. K tomu vozí karbonová FCFB řidítka i představec. Ale se sedlovkou Ullicyc jsem měl problém – měla příliš měkký lak, vymačkala se v oblasti objímky a pak pod mou jateční hmotností zajížděla. Obecně pokud půjdeš do zavedených čínských značek, tak bych se toho moc nebál. Nicméně lehké obavy asi jsou na místě a člověk si musí sám rozhodnout, zda mu pár ušetřených tisícikorun stojí za podstoupení rizika s nejistou a nestálou kvalitou čínských výrobců.
Ony praskají i „originály“ a není to nic výjimečného.
Při skoku nebo při čem víš?
FCFB 31.6, jezdeno dva roky na ocelovem celopevnaku, nekolikrat s plnym batohem na vicedennich akcich (vaha mohla atakovat cca 100 Kg), a uplne bez problemu.
U sedlovky uvaž konstrukční typ. Já mám 2× elita one. Jedna praskla-viz můj profil a foto. Druhý typ jsem koupil tu samou firmu, ale jiná konstrukce-masivni hlava a závit ve vloženém válečku a ta drží už skoro rok
První dotaz viz obrázek, jen abych tomu líp rozumněl. U obou je totiž „závit ve válečku“. Možná vyrábí ještě jinou konstrukci. Tak mě zajímá, která je dobrá.
A druhý dotaz, co se týká tlaku zámku sedlovky na ližiny sedla, tak jsou obě okay?
U té vlevo (co ti asi praskla) jsem to teda dotáhl víc jak 3–4Nm, na děcko kolo… tož tak jsem zvědav.
Tuhle mám nyní. S tím tlakem nevím jestli rozumím, ale obě držely ok, tu první jsem měl s ofsetem a díky zalomení jsem byl na limitu s natočením sedla do roviny. Musel jsem jeden šroub měnit za kratsi, aby to vyslo. A ano, ta první je praskla, tu druhou prikladam fotku
Aha, tak díky za info, tak to máš teď jiný typ, než jsem si myslel (obrázek vpravo je tedy irelevantní). Z tvého profilu jsem viděl tu prasklou (na obrázku vlevo).
Na té první jsem objel většinu S24, když mi praskla sedlová objímka a vyměnil jsem krom ní i sedlovku se sedlem. Ale od pohledu ve mně prostě důvěru příliš nevzbuzuje a tak jsem ji letos pro jistotu vyměnil za tu níže, co má INSP.TRACHTA.
A tahle je ještě jiná? Je toto uchycení lepši?
Používám napodobeniny ritche ,před tím tam bylo logo opera se to pořad mění :)vozím /me cca 2–3 roky a ok .
Kdysi stála cca 17$
Naopak jsem viděl nedávno prasklou u obímky u nejmenované značky kol jak se o ni říká že praskaj :)
Všechny co jsem dával já i kamarádi na dětských kolech bezproblémové.
tak 270g je odporna vaha… Ja mam znackovy karbon a ma 164g
A není lehčí a levnější odlehčovat z toho metráku než z těch 10 kg na kole? :DD
Není, ty odlehčené gramy na kole si koupíš skoro hned teď, ale na těle musíš dlouhodobě něco dělat :-)
Však se odlehčuju, na kole a na stavbě. Uhlíkovou jsem chtěl kvůli tlumení rázů, ať nejsem z lesa tak natlučenej.
Jazdim tuto cinsku klasiku s offsetom rok velmi intenzivne, 92 kg, vazi pod 200 g, pruzi, velmi spokojny
Od září r2018 jsem z Aloše objednal již 12 sedlovek různých průměrů a délek, vše rovná s uchycením na válečky s váhou cca 130g. Jezdí to více kolegů v různých váhových kategoriích a do teď nevím o žádné prasklé. Stejně tak jako ani jedny z 6ti řidítek. Takže já zatím jen pozitivní zkušenosti..
Jezdím tuhle Elite one na silničce se 70 kg a jsem spokojený. Mám ji 3 měsíce. Váha 152gr místo deklarovaných 130gr
Máte někdo aktuální zkušenosti se sedlovkou z Číny?
Začátkem prosince jsem objednal z Ali kopii Canyon pružící sedlovky, párkrát jsem se na ní už projel a dobrý. Je to dostatečně aktuální? :-)
Určitě je to nejaktuálnější, diky ;-) ale sháním něco pevného na mtb :-)
Jako jo ,ale „originál“ bude nejspíš lepší ?Co pozoruji na fejcích tak prasklinky/ny se tam časem objeví no :(
Ale zas lepší když ti je.ne sedloffka než rodla ?:(Tam bych byl obezřetnej :)
No podle mě je obojí na hovno … sedlovka možná taky tím že když ti to rupne, tak si na to hovno možná chvíli nedojdeš :D
jo, byly takovy pripady. Neriskoval bych ani 1.
A co myslíš – originální, značkové a značně drahé sedlovky a řídítka v karbonu nikdy nikomu nepraskly? :)
Klasickej „fejk“ sedlovky nebo řídítek s pajcovaným logem a nápisem značky bych si nikdy nekoupil (to jsou obvykle materiálově ty nejhorší věci), osvědčené čínské „značky“ (kam se číňani nebojej dát nějaké svoje logo) jsou v kvalitě a funkčních vlastnostech většinou naprosto v pohodě.
To jen aby si někdo nemyslel, že když si koupí echt originál sedlovky nebo řídítek od renomované (drahé) značky, tak že se mu nikdy ta součástka nezlomí nebo nepraskne… :)
hlavne to bylo mysleno tak, ze spolehliva riditka nejsou dulezitejsi nez spolehliva sedlovka. Osobne bych si noname karbon nekoupil. Verim, ze existuji spolehlivy cinsky znacky, ale jak ji poznat? Ale mas pravdu – prasknout muze vsechno, jde jen o pravdepodobnost.
Já právě sedlovka vs. řídítka vcelku nevidím rozdíl v nebezpečnosti (pokud by naráz praskly) – jsou situace, kdy prasklá sedlovka či řídítka mohou být jen o tom, že bude problematická cesta zpět (nebo i nemožná a budeš muset jít pěšourem někam k vlaku či volat taxíka) a samozřejmě opak – kdy může dojít k fatálnímu pádu či zranění – opět si dokážu představit obojí – jak u sedlovky, tak u řídítek.
Těch vcelku spolehlivých čínských „značek“ je už celkem dost – nestojej několik dolarů, ale třeba třetinu, čtvrtinu těch známých značek a jsou dostatečně prověřené dobou i zkušenostmi lidí na celém světě – stačí trošku zagooglit.
Však tahle sedlovka je taky pevná, jen pěkně pruží na nerovnostech ;-)
jakejma momentama dotahujete ty šrouby na sedlovce? hlavně teda ten šroub dole, co spojuje ty dvě půlky k sobě
Ten šroub dole jen lehce aby se to samo nehýbalo. Pak to stejně stáhneš sedlovou objímkou.
děkuju
Ten tvuj odkaz na Ali vyse – nevidim u nich na webu moznost volby prumeru sedlovky. Jaky prumer ti prosimte prisel?
Průměr a offset sedlovky se volí v přepínáku Color. Já jsem si navolil průměr 27,2 mm a offset 5° a to mi i přišlo.
Jo uz to vidim. Dik.
Slepej jak patrona :D
Ano, nejstarsi ma pres 10 let, vsechny, co jsem kupoval funguji.