Seřízení kotoučových brzd Avid Elixir 5

32 nepřečtených
  • moneytoo

    Zdravím,

    trochu víc jsem před týdnem čistil kolo a u toho jsem sundaval a nandaval zadní kolo. Již dříve jsem měnil duši a vše ok.

    Teď jsem však měl kolo plášti vzhůru a po nandání zadního kola zpět mi nefungovala brzda – i po stlačení až na doraz nekladla brzda takřka žádný odpor, ale nebrzdila.

    Odmontoval jsem brzdové destičky a všiml si, že jsou sjeté až do té míry, že chybí dva rohy pérka, které je rozevírá.

    Dokoupil jsem tedy nové originální destičky a zkoušel je namontovat.

    1. Nedaří se mi zcela zatlačit jeden z pístů válce a zůstává

    vysunutý možná něco přes 0,5 mm. Je pravda, že jsem zrovna u sebe neměl šroubovák, abych to rozevřel jím a zkoušel jsem jen inbusy. Nebo je na to nějaký trik?

    1. I po opětovném nandání starých sjetých destiček brzda nebrzdí a

    neklade odpor. Můžu něco zkontrolovat?

    Samozřejmě navštívím servis (zvlášť když jde o zadní brzdu), jen chci pochopit vše jak funguje a opravit, co je v mých silách.

    0 0
    • maajkee  

      zvlášť když jde o zadní brzdu

      To nechápu, důležitější je vždy přední, ale dle toho že máš víc jsetou zadní, tak špatně brzdíš.

      Pístků se neboj a zatlač je co to jde. A jestli kouká jen 0,5mm tak se tam nový sedky musejí normálně vejít bez problémů.

      0 0
    • juli  

      Odvzdušnit – rozhýbat pístky ve třmenu – případně znovu odvzdušnit.

      Konkrétně o těchto brzdách je tady napsáno mnoho. Použij vyhledávání.

      0 0
    • Adin  

      Nedávno jsem měnil desky u Elixírů, roztáhnout pístky je docela fuška. Páku dej do servisní polohy, tzn odtáhnout od řidítek, cvakne to. Pak jsem tam strčil starý desky, mezi ně velký plochý šroubovák a různě s ním kvedlal, až se mi tam vešli nové desky.

      Propadlá brzda u Elixírů po tom co na delší dobu otočíš kolo je prý normální. Já měl problém když jsem hodil kolo do auta na bok. Zajímavé, že mi to dělala jen zadní brzda a po posledním servise už se to snad ani neděje. Mačkej opakovaně páku ono se to napumpuje. Pamatuji si, že jednou mi to trvalo snad 5 minuty než se s tím dalo brzdit.

      0 0
      • pardalis  

        Není to normální. Máš to zavzdušněné.

        0 0
        • Adin  

          Bavil jsem se o tom se 4 ruznejma servisakama.

          0 0
          • MirosPikos  

            Servisáka taky dělá každej, kdo má do ****** díru.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • juli  

            Můj ty Bože…

            Kde takovýhle exoti servisují?

            0 0
            • BigKarel2  

              třeba tady :D :D :D ww.bike66.cz

              0 0
              • juli  

                Zas na druhou stranu…

                „pár minut pomačkat páčku, pane máte to odvzdušněný, 250 korun, děkuji.“

                Není zas tak špatný kšeft :-)

                0 0
                • BigKarel2  

                  No myslim že zrovna treba tendle vocas ani tohle nesvede :D :D

                  0 0
                  • juli  

                    njn, jak napsal MirosPikos, …každej, kdo má díru do ******…

                    Je to smutné.

                    0 0
                    • André Vebr  

                      Normální to vůbec není, brzda je zavzdušněná. Nejsnažší je kolo postavit na zadní, promačkat páku až se propadne a v téhle poloze přeodvzdušnit. Jo a taky mám díru do ****** :)))))

                      0 0
                      • juli  

                        :-) zpravidla ten otvor má většina z nás, co se kolem bicyklů pohybujeme ;-)

                        Jinak si myslím, že ten mezikrok na zadním kole je docela zbytečný. Stejně je potřeba kapalinu systémem protlačit tak, aby vzduch, pokud možno všechen, odtud zmizel. Jinak je velká pravděpodobnost, že při dalším postavení kopytama nahoru se bude všechno opakovat znovu.

                        0 0
                        • André Vebr  

                          Proč zbytečný? Nejlíp se brzdy odvzdušňují demontovaný z kola, ve svislé poloze. Tímhle tu brzdu do té polohy prakticky dostaneš a pokud promačkáš páku a ta se propadne, máš vzduch kde potřebuješ – v páce. Tady jen povolíš odvzdušňovák a vzduch si vytáhneš ven. Práce na minutu, výsledek 100% (nebo aspoň hodně blízký, v té kapalině vždycky nějaký minimální vzduch zůstane).

                          0 0
                          • juli  

                            Svěšený brzdy z kola se odvzdušňují nejlíp, votom žádná. Pokud možno při tom třmenem otáčet, aby se vzduch uvolnil z kapes ve třmenu. Takhle to dělám nejčastěji, nebo alespoň demotuju třmen. Protože zpravidla kapalinu, protlačuju od třmene dole k páce nahoře, při tom třmenem otáčím, tak prostě předchozí mačkání páky mi připadá zbytečné, když se mi tím vzduch z vnitřních prostor třmene dokonale neodstraní. Tož proto.

                            0 0
                      • Vilém  

                        Souhlas, tento postup se osvedcil.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
          • Atilla  

            úroveň některých servisáků je opravdu prabídná.

            Zase ne druhou stranu dobře odvzdušnit elixiry je někdy na 5 minut a někdy ne 5hodin:)

            0 0
      • kravjec  

        jednou je to uzavřený okruh ,tak že pokud ti to dělá tohle máš tam bublinku která cestuje

        0 0
      • marapara  

        Uďo, to není úplně noumální :)

        0 0
      • flyman  

        U brzd bez nádobek to není normální. Je tam vzduch. Hele ještě mě napadlo, že nemusíš špatně brzdit. Opotřebený desky můžeš mít právě z toho blbýho odvzdušnění resp. ti přibržďuje zadní kolo. Bublina v třmenu je kujva.

        0 0
    • mr.kokos  

      Napíšu to sem, zrovna mě to napadlo, když jsem si četl tvůj příspěvek.

      Mám taky Elixiry 5 a zadní brzda při brždění vydává zvuky, jako kdyby v ní byl nějaký písek či co. Nejvíc to dělá při střední rychlosti, při větší a malé rychlosti většinou v pohodě. Při delším sjezdu to přestane a vydává normální zvuk.

      Co s tím? Vliv na brzný účinek to myslím nemá, ale prostě to tak divně skřípe.

      0 0
    • chose-cb  

      mam ty same brzdy a rikam na stopero je mas zavzdusnene! pistky roztahni tak ze vyndej desky vem si ten plastovy kolik cos dostal k brzdam a tou tlustou stranou to tam vsun a chvilu to tam nech krasne me zalezli.

      0 0
    • mtbben  

      Po té co jsem tuto sobotu v Alpách sjížděl z Ramsau do Schladmingu bez zadní brzdy, jsem se včera posunul ve svých bikesservisních metách zas o jednu výš – už mo chybí jen rozborka/sborka páček řazení, čehož se doufám nedočkám – vypadjí uvnitř jak hodinky s orlojem a vodotryskem a navíc každý typ jinak…

      Inspiroval jsem se tady http://www.pinkbike.com/…es-2010.html sadu jsem nahradil injekční stříkačkou, kouskem staréhp šlaušku, půllitrem brzdové kapaliny DOT4 (můžu ted odvzdušnit 1/2 Opavy) a ručně vyrobeným vypou/napouštěcím bazmekem z 5ky šroubku , který jsem podélně provrtal 1.5kou vrtákem a seřízl hlavu (závit na tom šlaušku nepasuje). Onanii s dvěma stříkačkama, poklepávaním a posíláním si 2ml brzdovky tam a zpátky s nejistým výsledkem jsem chyrře (jak jinak) nahradil přestřižením stahovacích pásek (práce na půl minuty) a umístěním celé brzdy hezky svisle a následným vtlačením kapaliny od třmenu nahoru k páce brzdy, po pár vybryndaných kapkách na brzdě zašroubovat, pak bez prudkých pohybů zašroubovat dole na třmenu a je to.

      Jo a dobře umýt brzdovka rozpouští lak…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.