• slaveklama

    Ahoj, úplně si nejsem jist, ale cena mě trochu zaskočila – horský kolo Apache dámské.

    Nové špalky a jedno lanko k přehazovačce.

    to jsou položky cca 150 kč.

    Ale za 3 hodiny práce 1750 kč? Je to normální?

    Díky za reakce – bežny servis ve středočeském kraji u Čáslavi.

    slávek

    0 0
    • novas752  

      A co se tam všechno dělalo? Takhle to vychází na 600Kč/h což na obecnou hodinovou sazbu není nijak extra moc, mnoho servisů si účtuje 1,5× tolik nebo i víc.

      1 0
    • Jason Voorhees  

      Je no, počítej tak 5–6 stovek za hodinu.

      Vloni: nová jedna galuska (v nákupce cca 800,–) Tzn odlepení starejch (chtěl jsem tu druhou starou přehodit dozadu) + centrování kol a nalepení nový, toť vše. Jako bonus mi vyčistil kazetu (to jsem nechtěl). Řekl si asi 4k. Ale zase to bylo pintlich no.

      1 0
      • ms82  

        Galusku jsem si radeji lepil sam, nechci se rozbit. Ale nalepil jsem ji krive a drbal jsem se s cistenim rafku dva dny. Takze 4k je proti tomu zadarmo, jestli to udelali dobre.

        0 0
    • Kurt  

      1750 Kč je za 3 hodiny práce normální sazba (cca 500 na hodinu + DPH) – ale vrtá mi hlavou, co ti na tom kole 3 hodiny technik ladil.

      4 0
      • Esi  

        Z popisu těžko říct, vyměnit lanko +špalky je tak max půl hodiny.

        0 0
        • Tomcat  

          A stejně si zaplatíš celou.

          1 0
          • Esi  

            To je jasne, pokud otravuješ servis takovou kravinou jako je výměna špalků a lanka, tak si nic jiného ani nezaslouziš :-)

            2 2
            • Hrabex1  

              Ze chces neco opravit, neni otravovani, at se jedna o cokoli. Spis nasere to, ze si vsichni na opravu vzpomenou na zacatku sezony. Za to at si priplati. Ale pokud se opravdu jednalo jen o tyto 2 ukony, jsou 3 h nehoraznost.

              0 0
              • Slavik  

                Vždyť to píšeš, třeba to chtěl hned do zítřka, tak třeba zaplatil expresní příplatek. Nikdo tu jeho fakturu neviděl, nikdo neví co se tam dělo. Mohlo toho tam být i víc, třeba příplatek za zaprasené kolo apod. Rád bych slyšel i vyjádření „druhé strany“…

                0 0
                • Breakpain  

                  Taky obcas zaskocim do servisu, pokud chci prednostne – neni problem, priplatek 100%. (na pockani)

                  0 0
    • Alojs01  

      Cena za praci je normalni. Otazka je, co vse ti tam ty 3 hodiny opravovali. Jestli jen ty spalky a lanko, tak to je nejak dlouha prace :-).

      0 0
    • Tomik_S  

      Spíš by tě měli předem informovat kolik to bude cca stát.Výměna špalků,lanka a nic jinýho a vybafne na mě 1750,– to bych je poslal dopr**le.

      3 1
      • tomxxx  

        Si měl stoupnout doprostřed obchodu, stáhnout kalhoty se slovy: „Za ty prachy čekám ještě blowjob“.

        10 0
      • novas752  

        Pokud to byly 3h práce tak bych tipoval takový komplet servis. Umytí kola vyčištění řazení, kontrola výpletů, případně seřízení nábojů, kontrola případně vyčištění hlávka a středu, seřízení řazení, brzd, šrouby. Něco takového je cca na 3 hodiny a je to takovej nejběžnější balíček.

        9 0
        • Georrge  

          Njn, ty balíčky… To nejde nechat si vyměnit jen špalíky, vždyť ty ani nejsou v základním balíčku, to si musíš připlatit za nadstandardní balíček. A ten samozřejmě nejde koupit zvlášť bez toho základního balíčku. A co čert nechtěl, výměna lanka je taky nadstandard balíček, ale úplně jiný, než ten balíček se špalíkama. Suma sumárum může být rád, že ho základní a dva nadstandard balíčky stály jen 1750.

          4 0
          • Synnex90  

            No mě minule dostalo, že centrování není v základních servise. Takže garanční servis byl za 1000KČ. Jinak by byl za 600KČ.

            0 0
            • mirorek2  

              400 za vycentrování obou kol se ti zdá moc?

              0 0
              • Synnex90  

                Nezdá ale v jiném servise to je součástí, bohužel jsem se přestěhoval a má to 60KM. Dobrej byl Decathlon kde jsem servis platil asi 200KČ plus materiál. Teď mě to donutilo si ten servis dělat sám o víkendu.

                0 0
                • novas752  

                  Skvělá příležitost si tam otevřít servis a dělat to levněji.

                  0 0
                • mirorek2  

                  Jedno kolo sundat, očistit, sundat gumu, prokapat niple, ocentrovat a vše zpět za 200 je pro Tebe moc? Zabere to s bezdušema třeba i více než hodku, pokud to opravdu centruješ, ne jen pošolicháš.

                  Divná doba

                  1 0
                  • Esi  

                    za opravdové centrování mi přijde 200kč za jedno kolo bez materiálu hodně málo. za tuhle cenu se obávám že je to taková ta klasická prasárna kdy hodíš kolo do stojanu necháš ho obuté a tak nějak trochu pošolícháš nějakou větší osmu nebo povolený drát. Tomu že za 200kč bude někdo zouvat bezduše, čistit ráfek centrovat, obouvat a dolejvat tmel aby to zatěsnil, tomu moc nevěřím.

                    1 0
                    • kubad  

                      bude, ale všechny ty práce se musí účtovat zvlášť

                      0 0
                      • Esi  

                        tak to potom jo, samotné centrování a 200kč mi přijde přiměřené pokud to není moc dojebané, tak to má zkušený mechanik za chvilku

                        0 0
                        • mirorek2  

                          200 přiměřené? Polovina kol je zarostlých a s 20 drátama třeba, tzn na jedné straně 2× na druhé přímé, to je labůžo.

                          Poslední kolo, co jsem jen takto centroval, dopadlo akcí na půl den, niple na sraczku…

                          1 0
                          • Esi  

                            To je fajn ale na druhou stranu asi těžko můžeš chtít za samotné centrování 800 když ti někdo přinese kolo které má lehkou osmu kterou srovnáš utažením 3 drátů a to kolo je třeba půl roku staré tak že se s tím nemusí dělat nic víc.

                            Samozřejmě kolo co popisuješ jako poslední tak asi nebudeš dělat za 2 kila a je to o nějaké komunikaci se zákazníkem než se tím budeš nějak zabývat, buď přijme to že je to práce na 2 hodiny a cena práce je 500Kč/h + materiál pokud se budou muset měnit dráty nebo niple. pokud zákazník neodsouhlasí tak nezbývá než mu kolo vrátit v původním stavu ať si na to najde nějakého jiného nešťastníka

                            1 0
                          • Synnex90  

                            Ano za garanční servis je to opravdu přiměřené.

                            0 0
                            • mirorek2  

                              Tak jak má garančka stát 600, když centrování bude stát 400??

                              0 0
                    • novas752  

                      Centrování je centrování = docentruješ holej výplet. Pláště duše bezduše galusky už je úkon navíc.

                      1 0
                      • Esi  

                        to jde jen o to aby zákazník z ulice už předávání kola byl srozumněný s tím že centrování je za 200kč ale to že to kolo někdo vyndá z rámu zuje a udělá spoustu dalších úkonů ho bude stát dalších 400kč :-)

                        0 0
                        • novas752  

                          To se dozví nejpozději na zakázkovym listu při příjmu zakázky žejo.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Nebud naivní. Bohužel velké množství servisů at už kol nebo jiných výrobků podobných praktik využívá. Jsme v česku a „každý chce každého ojebat“, co si budem.

                            0 0
                            • novas752  

                              To je ale pak každýho blbost, že se ojebat nechá. Na zakázkovym listu jsou sjednaný servisní úkony a díly k (předpokládané) výměně a s čimkoliv navíc by si měl být nejprve obeznámen a odsouhlasit to. Když se o tom dozvíš až při vyzvednutí zakázky tak je jenom tvoje blbost že to zacáluješ…

                              0 0
                              • Azmir  

                                Ale to 60 letá teta na vesnici neví a cítila by se trapně, kdyby jenom pípla. Takhle to má hodně lidí a servisy toho využívají.

                                Taky jsem jel do mojekolo.cz si nechat vyměnit řetěz dle ceníku tehda na počkání za 50 Kč – když to je na počkání, tak samozřejmě nemůžeš čekat ani žádný papír s úkonama. Po pár minutách mi přinesl kolo a povídá už nevím přesně plácnu 380 Kč a já na něj čumím, že jestli si dělá prdel, že jsem chtěl jenom vyměnit řetěz. A on, že musel seřídit brzdu a řazení, tak jsem se s ním začal hádat, že jsem ho o to nežádal a umím si to provést sám. Vytáhl sem kovových 50 Kč z kapsy, že sebou ani nemám peněženku a nic navíc platit nebudu a odjel jsem. Věřím ale, že třeba i víc než polovina zákazníků by mu to zaplatila.(je to i opodstatnitelné, protože se může stát, že se řazení rozhodí při výměně řetězu, stejně tak brzda při sundání kola, když nemá člověk pevné osy – ale mohl na mě spoza závěsu houknout a řekl bych mu, at to nechá tak, že si to udělám a to neudělal a zákroky provedl)

                                0 0
                                • novas752  

                                  Říkám, to už je každého blbost. Ojebávat zkouší kde kdo a když mu to prochází tak ojebává i nadále, dokud mu to někdo razantně neutne.

                                  Já dávám papír i k zakázkám na počkání – mimo jiný tam ten člověk nemusí půl hodiny zevlovat – může mezi tim zařídit něco jinýho a kdyby něco, mám na něj telefon a i ten dotyčnej tam má jasně vypsaný úkon – například výměna řetězu (bez čištění a bez seřízení) – nebude se pak se mnou hádat že to neřadí…

                                  Chápu že v menších městech a na venkově je to pro lidi bez auta složitější, a pro starší lidi a lidi co tomu vůbec nerozumí taky, ale to se týká tak nějak všeho.

                                  0 0
                                • bara2  

                                  A ten nový řetěz sis tam dovezl vlastní?

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    jaký je v tom rozdíl?

                                    0 0
                                  • Azmir  

                                    Samozřejmě. Stál mě 2 kila, oni ten samý měli za 450 :)

                                    0 0
                                    • bara2  

                                      :-)

                                      Za půl sta vymění jen ten, co si u nich koupíš ;-)

                                      Je zcela běžné, že někde servisují jen kola, která si tam koupíš.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Jako že s jejich řetězem za 450 Kč je méně práce než s totožným řetězem za 250 Kč? Jako asi vím jak to myslíš, ale připadá mi, že tohle zcela neskrývané ojebávání zákazníků se šíří jako mor českými servisy. Měl jsem jeden oblíbený, kam jsem chodil zaplétat a centrovat všechna (nejen) svá kol po dlouhé roky, ale když jednoho dne byl účet za vypletení o 50 % vyšší než minule, tak jsem zpozornil a vyžádal si rozpad ceny na jednotlivé položky. Ten jsem po lehkém kroucení majitele dostal a ejhle, přibyla položka „práce – vlastní materiál“. A už ten servis není mým oblíbeným :)

                                        3 1
                                        • J1RKA  

                                          proc ojebavani?

                                          0 0
                                        • xtonda  

                                          No některé servisy chtějí mít jakože příznivé ceny za práci a nahání to marží na materiálu. Takové servisy se pak netváří, když člověk chce jen tu práci, případně pouze úplně drobný spotřební materiál. Tenhle přístup osobně moc nemám rád.

                                          1 0
                                          • K2  

                                            Je na to více pohledů. Někdy ještě zákazník očekává, držení záruky na něco, co montoval servis, ale zákazník si přinesl materiál a pak začne dohadování, jestli porucha nebyla způsobena chybnou montáží a pod.

                                            Pokud je prodejna/servis v nájmu a má zaměstnance (prodavače a servisáky), za které se platí daně, mají stravenky a dovolenou, nemocenskou tak se to nedá dělat zadarmo.

                                            Férový servis by měl mít vyvěšený ceník prací nebo hodinovou sazbu. Zákazník si pak může vybrat, zda cenu akceptuje nebo si koupí nářadí a udělá si to sám…

                                            Zadarmo to ale nejde

                                            1 0
                                            • K2  

                                              Ještě si vzpomínám na jeden motoservis, kde jsem chtěl výměnu řetězové sady na běžné motorce a ptal jsem se na cenu.

                                              Pán mi říkal: To se nedá říct, to je podle časové náročnosti, jestli nenastane nějaká komplikace a není potřeba opravit něco dalšího…

                                              Tak prosím alespoň o přibližnou cenu práce.

                                              To se nedá říct…

                                              Tak jsem šel do jiného servisu, kde mi řekli cena materiálu podle toho, co si vyberete + cca 1000 Kč za práci (možná trochu víc, možná trochu méně)

                                              0 0
                                            • xtonda  

                                              Nikdo to nechce zadarmo, já opak chci aby si servis účtoval pro něj rentabilní (pro někoho zdánlivě vysokou) cenu práce aby ji nemusel křížově dotovat z napálených cen dílů. Pak nebude mít potřebu kroutit se a chovat se trapně u zakázek kde je požadována jen ta práce nebo se uchylovat k praktikám jako je měnění řetězu a destiček dřív než je potřeba.

                                              5 0
                                          • novas752  

                                            Ono je to těžký.

                                            Buď nebudou jinde koupené díly montovat vůbec – hajzlové nutěj lidi aby to kupovali u nich!

                                            Nebo budou cizí díly montovat s přirážkou (takže buď připlatek nebo naopak sleva na montáž dílu kouprného u nich) – hajzlové ojebávaj lidi co si to umí sehnat levněji!

                                            Nebo budou všechno montovat za stejný ceny – hajzlové to maj drahý a jestě chtěj platit za montáž!

                                            A teď si vyber…

                                            1 0
                                          • Johny_r  

                                            To je běžná klasika u autoservisů. Já celkem nemám problém zaplatit někomu za práci, kterou sám neumím nebo na kterou nemám vybavení, ale odmítám zaplatit servisu 600 Kč za litr oleje, který sám koupím za 130. Je to klasický český mor, kdy se lidi stydí říct si o peníze za něco, co umí a přitom se nestydí narazit si 300% na materiál (nemluvě o tom, že servis bude mít třeba ten olej nejspíš ještě daleko levnější než já, co ho kupuju po litrech).

                                            Řešení – vše, co jde si udělám sám. Na kole, na autě, na čemkoli. Nejde o prachy, jde o princip. Nemluvě o dobrém pocitu, že se člověk něco naučil. Naposled to byly brzdy na autě. Náklady na matroš asi 6000, dvě hoďky teoretická příprava, 4 hoďky práce. Servis (neautorizovaný) chtěl asi 24k. Pokud počítám, že jim by to trvalo tak půlku času (maximálně, fakt jsem nespěchal), tak při stejné ceně materiálu mi hodina jejich práce vychází asi na 9000 Kč. Chápu, že provoz servisu nejsou jenom platy mechaniků, ale 9k? Tolik jsme si neúčtovali ani ve firmě plné lidí s doktorátem, kteří poskytují odborné služby s maximální možnou kvalifikací a zkušenostmi.

                                            4 2
                                            • K2  

                                              Mrkni se, za kolik ti olej dodá originál Škoda servis při běžné výměně oleje.

                                              Je to zkrátka cena za ten hezký autosalón, veškerý personál, školení, záruku, likvidaci nebezpečného odpadu…

                                              0 1
                                              • Johny_r  

                                                Tak já nemluvím o autorizáku ale o běžném „no name“ servisu. Autorizák na tom bude ještě hůř. Ale jak říkám, nemám problém zaplatit, mám problém v tom, že skrývají „těžko stravitelné“ náklady do ceny materiálu, což je prostě podvod. Když mi servis řekne, že olej stojí stovku, k tomu dvacku za likvidaci, tisíc za hodinu práce atd., tak nemám problém. Když budou chtít za litr oleje 600, jdu jinam.

                                                1 1
                                                • krabica  

                                                  Přesně tak, ale já to chápu, za tu mizerně odvedenou práci, co autorizáky předvádějí, se bojí říct o lepší peníze…

                                                  0 0
                                                • kubad  

                                                  servis si může říct kolik chce, a není to podvod, zase se mírni. je pak na tobě jak se k tomu postavíš, nikdo ti ani v autorizáku nebrání si dovézt vlastní díly, ale samozřejmě na sebe bereš pak případná rizika, ale to je na jinou debatu

                                                  1 0
                                                  • liborg1982  

                                                    Mám poprvé nové auto, nemám zkušenosti. Zkusím to a přijdu na servis s vlastním olejem a filtry.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Musíš najít takový, kde to tolerují. Já takový našel a když pak v práci řeknu, kolik mě stála výměna oleje, tak nevěřícně zírají (700 Kč za 5 l oleje doporučovaného výrobcem, 130 Kč olejový filtr, 5 Kč mosazná podložka ke šroubu na vanu, 600 Kč práce včetně likvidace použitého oleje), ostatním v tom lítají těžké tisíce Kč :D

                                                    1 0
                                                  • liborg1982  

                                                    Kde? Myslím to vážně. Jsem kousek od OV.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Je to servis v Novém Jičíně, o jméno si kdyžtak napiš do SZ. Ale je fakt, že mám starého křápa, s novým autem nemá smysl uvažovat o ničem jiném než o servisu autorizovaném. Se všemi „bonusy“, co to přináší ;)

                                                    0 0
                                                  • liborg1982  

                                                    Aha. Takže nic.

                                                    0 0
                                                  • MartyM  

                                                    S firemnim embeckem jsem jezdil do adivu na Ruske a vzdy hlasil „olej vlastni“ (fasoval jsem ho od spravce vozoveho parku) a nikdy nebyl problem. Zbytek co nevesel mi jeste nechali v jedne flandere v kufru.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    tu cenu 5 kc za tesneni udavaji jen proto, abys nepojal podezreni, ze olej vycucnou vrchem. ;-P za sest kilo ti dneska nikdo nesunda ani susplech. :-) otevrit kapotu a odsroubovat vicko by cene odpovidalo. material je za bezne dostupne ceny normalnim smrtelnikum, to je cajk.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Ty komponenty si nakoupím sám a předám jim je v igelitce spolu s klíči od auta. Odkud odcucnou olej mi je úplně ukradené. Podložku do igelitky přikládám od té doby, co mi za ni naúčtovali 50 Kč.

                                                    0 0
                                                  • Azmir  

                                                    Nepodezřívám, jenom se ptám. Kontroloval sis někdy čistotu oleje po výměně? Aby jenom třeba nedolili.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Ne, stejně bych to nepoznal. Při přebírání vždycky na měrce jen kontroluju, jestli je po rysku.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    no vidis, mam octu ii a vymena mi stoji 1500kc a jeste dostanu nahradni auto, nebo me odveze do a z prace :D tak nevim, a kde mas naklady na koupi tech dilu?

                                                    0 0
                                            • novas752  

                                              Ono je trochu problém v tom že velký eshop nakoupí ty díly klidně někde v zahraničí a v obrovském množství (objednávka klidně za několik mega VOC) a vzhledem k jejich efektivitě jim na tom stačí hodně malá marže (do 5–10% z celkové ceny), v rámci různých strategií prodeje budou něco prodávat klidně malinko pod cenou aby si tam nalákali víc lidí kteří udělají zisk na jiných položkách které si k tomu koupí.

                                              No a v malym servisu koukneš do b2b dovozce a máš tam nákupní cenu v podstatě stejnou jako najdeš na těch eshopech…

                                              0 1
                                              • embi  

                                                A proč si chudáčci v servisech nejsou kuva schopní říct peníze za práci? Já chci platit servis za práci, né za přeprodej dílů. Protože v přeprodeji dílů stojej úplně za hovno. Mají velký kulový a ještě drahý.

                                                Servisy si mají účtovat za práci tolik, aby jim bylo u ****** jestli si dotáhnu vlastní tašku dílů nebo ne.

                                                3 0
                                                • LifeIsRide  

                                                  Ne že bych to nějak obhajoval, ale v čem je rozdíl? Jestli si řekne 600 Kč za litr oleje a 300 Kč/hod nebo to udělá opačně, zaplatíš stejně tak jak tak…

                                                  0 1
                                                • enjoy  

                                                  Dříve jsem dělal ve velkoobchodě s autodíly a díky tomu poznal poměrně hodně servisů(malých i velkých). A nevím o nikom, kdo by si účtoval za díly víc, než byla doporučená cena. Že je doporučená cena nadhodnocená, aby Auto Kelly a spol. mohli dávat 70% rabaty servisům, to je věc druhá.

                                                  To co ty popisuješ je bohužel přirozený vývoj, jelikož v ČR se nenosí to, aby byla dobře ohodnocená lidská práce. Češi(v obecné rovině) si myslí, že když ta práce není jakože pak na autě vidět, tak proč by za ní měli platit. Jsme národ kolenovrtů a musí se na nás holt bohužel jinak. V Rakousku si řekne instalatér úplně normálně 60 éček na hodinu. Takže je dost drahý se s ním i jenom zakecat. Pak ti může fakturovat sifon za eshopovky z Hornbachu, úplně v klidu. Tady je to ale jinak.

                                                  Teď dělám nosiče na auta v kamenné prodejně a když si někdo něco objedná na eshopu(za eshopovou cenu, která v zisku blíží jednotkám %) s osobním vyzvednutím, tak 90% lidí si úplně klidně řekne o sestavení a montáž zdarma. Práce klidně na půl hodiny i víc. Zadarmo. 10% lidí napadne nechat stovku.

                                                  0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    syn dela autodily, muj servisak jede presne podle pravidla, mam laciny dily a drahou praci, prace ma tak akorat a vydela si, pac tam nejezdi ti kolenovrti :DDD

                                                    4 0
                                                  • gerrard  

                                                    Tvl to jsou starosti. Tak si to naúčtujte. :)

                                                    0 0
                                                  • enjoy  

                                                    Víš jak.. ten prodejce dá dopravu zdarma jako benefit. Druhý to vidí, tak dá sjednocení zámků a dopravu zdarma. Další to vidí a dá dopravu, sjednocení a k tomu montáž zdarma.. někdy se bížíme do situace, kdy snad budeme platit my zákazníkům, aby si to koupili u nás:-D

                                                    0 0
                                                  • gerrard  

                                                    To je maloobchod. Jinak nejhorší co jsem zažil byly subdodávky stavařům. Tam se začínalo na marži –20% a všichni se modlili, aby to nějak dopadlo.

                                                    0 0
                                                • novas752  

                                                  Protože by jim tam kuva nikdo nechodil. :-)

                                                  Tak choď tam kde to takhle nastavené mají žejo. Já s tim třeba problém nemám.

                                                  Problém je v tom že je to pokřivené z druhé strany. Doporučené MOC stanovuje dodavatel a většina servisů jede podle toho a pak nějaké svoje slevy.

                                                  Že to právě ty velké eshopy přeprodavají po tunách aniž by se nějak výrazně museli starat neni vina servisů…

                                                  0 0
                                                  • gerrard  

                                                    Ty zákazníci to jsou hrozné svině. :) Oni chtějí za svoje peníze nějaké služby a kvalitu. By mně zajímalo co by plačky z maloobchodu dělaly, když by narazili na nějaké nákupní oddělení velké firmy hodnocené za to kolik ušetří. By se možná divili i ušima co se dá vymyslet.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    coby, narazím 20% nahoru a pak jim 10% sundas. Velka firma potrebuje dobrou službu a ne nízkou cenu. :)

                                                    0 0
                                                  • gerrard  

                                                    :) No tak to přesně nefunguje.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    nj pak je treba se zamyslet jestli nahodou neprodavam to co kazdej druhej a nezměnit nebo rozšířit portfolio abych mel oproti ostatním nejakou výhodu, ktera mi přidá plus body.

                                                    0 0
                                                  • VojtaXY  

                                                    Staci nabizet krome prodeje i sluzby.

                                                    Typycky pro sedla nejake mereni, poradenstvi a idealne i moznost si sedlo pujcit.

                                                    Pro boty a obleceni moznost objednat vic kusu, vyzkouset velikost a tvar a zaplatit jenom to, co chce zakaznik.

                                                    U spotrebaku to nejde.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Na nákupní oddělení do automotive průmyslu s tebou, tam bys teprve viděl jak se dá čarovat… :)

                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    myslis jako ceny dilu seat audi?

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    To opravdu nemyslím. Spíše takovou tu obchodní kulturu a především styl vyjednávání, který praktikují vůči subdodavatelům výrobci třeba těch tebou zmíněných dílů. Pak by novas752 byl rád za Frantu z Horní Dolní, kterému se nelíbí předražené díly, které vůbec nechtěl, ale byznysmen mu je nacpal k servisu úplně jiné součástky :)

                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    na sub musis byt prisny, jinak te casem polozej :D

                                                    0 0
                                                • JSt  

                                                  pokud se bavis o autech, je tam situace takova, ze stejny dil koupis znackovy nebo nasobne levnejsi znacek pochybne kvality jako treba starline. asi pochopis, ze si mechanik nechce posramocovat povest instalaci kramu a predejde tomu tim, ze montuje jen nim koupene a osvedcene dily. ;-)

                                                  0 0
                                              • Cyklofanatic  

                                                Navíc nikdo nikoho nenutí nikam chodit. Může jít přece jinam nebo se to naučit. I když je trh různě deformovaný, tak furt buďme rádi, jak to funguje ….

                                                0 0
                                        • mirorek2  

                                          Přesně, nas_rat! Sám díly od CZ distribuce už nekupuju leta, nehodlám platit třeba 2× tolik za ty samé krámy

                                          To samé je automoto dílna, která mi nenamontuje značkové díly, které mám 3× levnější.

                                          0 0
                      • Polopol  

                        Jak na přesno je podle tebe profesionálně vycentrované kolo? Já to zvládnu tak na 0,5 mm. Možná ani to ne. U rafkovych brzd by to šlo, ale u kotoučů ty ráfky kolikrát nejsou přesně rovné a navíc jsou tam často nálepky, které to taky zkreslují. Kdysi jsem dal výplet do kolofixu, ať vidím, jak to dělá profík a udělal to možná na necelý 1mm. Jsem právě čekal, že to bude úplně dokonale rovné, tak asi to tak stačí??

                        0 0
                        • oddie  

                          Já to taky dělám na těch asi půl mm, víc už se mi to většinou lovit nechce, ale co jsem měl nové výplety na přání od Trynera nebo od maajkeeho, tak ty teda běžely absolutně rovně, ty byly snad max na desetinu.

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Mám to také tak – chtěl jsem si to vyzkoušet a trošku se to hýbe do těch 0,5mm snad :-) … neměřil jsem to raději ;-).

                            Každopádně obvykle chodím k Richardovi „Hnoj“ a to je prostě úplně něco jiného :-) – kolo se točí, neuhýbá … holt zkušenosti :-).

                            0 0
                            • tomxxx  

                              0,5 mm je kilometr, karbon jde na 0,1 stranově a 0,2 výškově, otázka je, jestli je to nutný.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Tak zapletal jsem si kolo poprve a nechtel jsem u toho stravit mladi :-)

                                Porad je to odhad, meraky nemam ;-) a ani jsem to nekontroloval, proste mi to prislo uz akceptovatelne, ale vim, ze to jde udelat tak, ze se to ani nehne :-).

                                https://youtube.com/…/Blb05CdebBk?…

                                0 0
                                • Esi  

                                  Na zapleteni bych si asi netroufl, ale centruju si sám, i tenzometr jsem si koupil a v takovém tom rozpětí 0,5mm to udrzim a na mtb mi to přijde více než dostatečné, většina plastu hází víc :-)

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Ja to chtel zkusit, co z toho vzejde a jestli se zvladnu zachranit v ramci dovolene treba :)

                                    0 0
                                    • Esi  

                                      Tak asi bych to taky nějak vypletl, zatím moje paranoia postoupila jen té úrovně ze když jedeme někam autem na 3 dny tak beru box s vercajkem kde mám kromě nářadí i bezdusovou pásku, dráty, drzaček na ploché dráty, tenzometr, desričky, náhradní SPD a podobně :-) dohromady ma ten box tak 10kg

                                      0 0
                                • Breakpain  

                                  Btw jestli nekdo koukne na vysledek ze servisaku, jak moc spatny to je?

                                  0 0
                              • kubad  

                                Ale zase nepřeháněl :)

                                0,5mm je naprosto Ok

                                0 0
                              • obda  

                                Není to nutný.

                                0 0
                • krabica  

                  Jo, v Decathlonu budou určitě kvalitní zkušení servisáci. :-D V Ostravském sice jednu dobu dělal kámoš, ale jen zaučil nějaké základy mlaďochy a šel pryč.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    1 1
                  • Synnex90  

                    Záleží jak kde, někdy je to lepší někdy horší.

                    0 0
                • Breakpain  

                  Co si budem nalhavat, to bys musel mit kliku, ze v dekaci bude nekdo jinej nez brigadnik.

                  V mem okoli se to pohybuje 0,7–1,3 / hod. Servisuju solo, ne kvuli cene, ale dobre udelany servis je bohuzel vzacnost a ja jsem puntickar.

                  Kdybych si otevrel servis, chcipnu hlady, bo ten cas, co tomu dam je nekrestansky.

                  1 0
          • novas752  

            To už je jen o domluvě, nabidce a poptávce. Servis který dělá jen nějaký balíčky úkonů je naprosto v pořádku pokud si to najde a udrží klienzelu. Stejně tak jsou servisy, které balíčky nedělají vůbec ale když tam přijdeš s více požadavkama tak tam necháš o dost vic než by si jinde nechal za obdobný balíček…

            Když ti někde „jen to a to“ udělat odmítnou tak můžeš jít jinam. Když to odmítnou i jinde tak tam bude asi nějakej rozumnej důvod proč tomu tak je. Ať už že na to nemají čas, není to pro ně v dané době rentabilní, nebo nemohou garantovat kvalitu odvedené práce – kolo ve stavu šrotu je ve stavu šrotu i s novym lankem.

            0 0
      • adam1  

        No ale přijdeš na garančku s autem do KIA a řeknou 12k :)) Jste se zbláznili ?Buďte na mě hodní prosím ,ok tak 9k :))))

        Ale i tak no ,musí se prostě vydělat na ty managery v kanclu no :)na ty homeoffice taky :))

        2 1
    • designer  

      Trošku to rozveď. Nahodil jsi téma, ale moc jsi neupřesnil, co se přesně dělalo.

      Pokud se ptáš, jestli je 500 na hodinu normální sazba za práci člověka, tak ano.

      Pokud se ptáš, jestli je normální měnit lanko a špalky 3 hodiny, tak ne.

      Takže to zkus trošku upřesnit.

      7 0
    • Ondrejst  

      Presne, ťažko povedať čo všetko tam robili.

      0 0
    • xtonda  

      Zajímavý, po mě za namontování hlavovýho složení do rámu před pár týdny chtěli 150 Kč.

      0 0
      • J.e.n.i.k.82  

        To je ale v pořádku.

        Mají to za 10 minut hotové, tzn. že za hodinu jich stihnou 6. Celkem je to 900 Kč/hod. :-)

        0 0
        • Slavik  

          Zapomněl jsi započítat prostoje a hned z toho máš sotva polovinu…

          0 0
          • KAPLIS  

            Plus vercajk k tomu určený. Nemyslím kladivo a prkýnko…

            0 0
        • xtonda  

          Však jo, bylo to teď koncem Dubna, tedy v době největšího návalu, udělal mi to do druhého dne. Nevím tedy jestli musel i opracovat rám nebo to šlo rovnou, nechal sem jim dvě kila.

          0 0
    • designer  

      Tak vidím, že zakladatel vlákna nemá o diskuzi a radu stejně zájem… V podstatě se kvůli tohoto dotazu jen zaregistroval a zase zmizel.

      0 0
    • Azmir  

      Zase jedno vlákno, ač s dobrým flamem, kde se ovšem už nikdy nedozvíme, jak to vlastně bylo :D bf klasika

      2 0
      • Slavik  

        Sláveklama registrován 22.5. a je to i jeho poslední přístup.

        Při registraci by mělo být moratorium třeba 7–10 dní na zakládání témat, protože nováčci zásadně nečtou proběhlé diskuze. A jestli mají dotaz, mohou se připojit již k existujícímu vláknu. Myslím si, že tehle zakladatel si udělal druhý nick, aby si přišel pobrečet a nyní jede ve starém nicku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.