Lze provádět v domácích podmínkách základní servis těchto tlumičů? Tj. výměna oleje v doporučovaných intervalech atp. Je dusík v těchto tlumičích pod tlakem? Z jakého důvodu se tam dává? Co mi biketechnici poradíte…
Lze provádět v domácích podmínkách základní servis těchto tlumičů? Tj. výměna oleje v doporučovaných intervalech atp. Je dusík v těchto tlumičích pod tlakem? Z jakého důvodu se tam dává? Co mi biketechnici poradíte…
mozna napisu blbost ale jakej dusik??v pruzinovym tlumici muze bejt tlak vzduchu jen v expanzce a tam sem foukal normalne vzduch pumou na vidle.Jinak kdysi sem si plnil tlumic rst a byl k tomu potreba klic na rozdelani tela tlumice a pak
no u manitou tlumičů je to prý jednoduchý, dá se i na netu stáhnout montážní manuál… žádnej dusík tam asi nebude, ale mrkni na tenhle dred:
kurnik šopa, blbě zařazený
jo napsal si blbost..některý pružináče sou skutečně tlakovaný dusíkem :-))
:D sem si myslel..A k cemu to je?nemeni vlastnosti v zavislosti na teplote?
podle všeho k tomu aby ses v tom nerejpal doma.
kvuli korozi a nerozpinavosti, jinak je to fuk
Jde mi konkrétně o X-FUSION glyde R. Nenašel jsem na něm žádný venkovní ani zaslepený otvor, kterým by se do něj dusík tlačil. Jaký servis mi ev. doporučíte?
Oživím starší téma.
Dostal se mi do rukou rozebraný tlumič Manitou Metel R (model bez expanzky) a chtěl bych ho zprovoznit. Potřeboval bych zjistit kolik kapaliny (oleje?) do něj patří. Délka tlumiče je 190mm a zvdih 50mm. V manuálu ani na netu jsem nic nezjistil. Hledal jsem také servisy manitou a našel jsem pouze servis vidlic.
Na obrázku je označen „ventil?“ se šroubkem, jeho význam mi zatím také uniká.
Poradí někdo?
Oleje tak aby byl plny. Pod tou sipkou je ventil, kterym se fouka dusik pod plovouci pist, ktery kompenzuje jednak roztahovani oleje zahrivanim a jednak zmenu objemu oleje pri zasouvani pistnice.