Nevíte kdo v Brně zvládne běžný servis téhle vidle? Vyčištění + výměna oleje.
Popřípadě jestli návod na ivelu ( http://www.ivelo.cz/…s-vidlic/fox ) lze aplikovat i na tuhle vidlu, a jaký oleje a hlavně kolik kam nalít…
Nevíte kdo v Brně zvládne běžný servis téhle vidle? Vyčištění + výměna oleje.
Popřípadě jestli návod na ivelu ( http://www.ivelo.cz/…s-vidlic/fox ) lze aplikovat i na tuhle vidlu, a jaký oleje a hlavně kolik kam nalít…
spravny dotaz:-)…zajimalo by me to i u me vidlice FOX Forx 32F-RL, 120mm
správny dotaz:-)…zajímalo by mě to i u mé vidlice FOX Forx 32F-RL, 100mm…:-)
Nemáš ji ještě v záruce? To by chtělo autorizovaný servis, ne? Ten je, myslím, jenom v Písku.
mam..tod prave lehky zardhl…ani bych ztratil zaruku do toho vrtat nehchcu…ale zas skrz vymenu oleje to posilat do Pisku…ehm…to se me moc nehce:-/
Njn, daň za „luxusní zboží“ :-/
Kolik na ní máš najeto, jestli se můžu zeptat? Já na své foxce nalítel jen něco malinko přes 1000 km a to v celkem šetrných podmínkách ( sucho, žádné extrémní bláto, trochu prachu ), vidli jsem čistil a stiráky „dopoval“ silikonovým olejem. Takže já pro letošek na nějakej servis asi prdím a nechám to po příští sezoně…Nebo dělám chybu?
V záručáku k vidli by jsi měl mít, po kolika km (hodinách provozu)/po jaké době by jsi ji měl do servisu dát.
Ano, ty servisní intervali tam uvedený jsou, to ano. Jen mě zajímá, jestli je někdo dodržuje ( mě ty intervaly přijdou docela krátký a kdo trošku víc jezdí, by tu vidlu měl v servisu snad každej druhej týden ). Nehledě na to, že někdo jezdí po asfaltových ztezkách a někdo se brodí po náby v bahně = tam potřeba servisu bude asi taky odlyšná…
…intervaly…stezky…odlišná…no já tomu dávám dneska na prdel…Mě snad někdo přehodil klávesy na klávesnici:-)
pokud ta vidle dostala nažrat v bordelu rozhodně bych jí ten servis dopřál.
bohužel počítej že se to prodraží, protože se nebude jednat jen o výměnu oleje, ale i těsnění atd..
tak jak to předepisuje servisní manuál.
…jak jsem psal, jezdil jsem ji v šetrných podmínkách a celkem málo km, takže proto zvažuji, že servis odložím na příští rok…
jo blbě čtu
tak to možná může vydržet
Ja mam na ni najeto asi 3000km (pravidelne cistena a mazana) ale ted jsem ji dal dost zabrat v takovym desnym bordelu, a zda se me ze nechodi jak chodila (asi se dostal bordel pod stiraky).
Na strankach FOXe jsem nasel navod na rychle vycisteni, nezkousel jsi to nekdy?
Co myslíš tím pravidelně čištěná a mazaná? To já na ni najedu 3000km tak za tři roky…
Tim myslim po kazde vyjizdce otrit vnitrni nohy a nastrikat silikonovym olejem, propruzit a zbytek oleje utrit.
Ja jsem to kolo kupoval v pulce Srpna, najeto mam neco pres 3000km ;)
Já od března, ale co jsem koupil silničku, kterou jsem chtěl jako doplněk k MTB, tak se stalo MTB doplňkem k silničce:-))
ja mam nalitano taky kolem ± 1000..kolo sem mel az v cervnu..jinak doposud bylo kolo jezdeno v suchych podminkach, takze zadnej marast…ted sem jen chtel zkontrolovat mnostvi oleje co tam soupli z vyrobu(nejak me drazdi cervicek ze to tam lijou od oka jak RS…ale treba Foxaci si dali vic zalezet)..ale jak sem psal Lisakovi tak posilat do Pisku se me to nechce…skoda ze neni v Brne autorizovany servis podobne jak to ma treba RS u Hanaka..
tady máte tabulky
Nasel jsem primo u FOXe velmi podrobnej servisni manual:
takhle se to nauč vkládat
To umim, ale jsem linej.....
hele jen tak mimochodem na kolik prijde vymena oleje a stiraku ve Fox aut. servisu?..u Rs me to stalo: olej+ vlastni praca=50 Kc…to asi u Foxu neuhadam ze?:-DDDDD
přesně tolik mě stála výměna u mý vidlice fox.Joo co si doma neuděláš.........
Ted me zrovan odpovedel cyklosvec na e-mail. Ptal jsem se kolik by stala bezna udrzba = vycisteni + vymena olejů (o stírácích nebyla řeč) a přišla mě odpověď 2200,–Kč.
Takže pokud bych vidlu servisoval dle doporučení výrobce, tak by mě roční servis přišel dráž jak nová vidla.....
takže kašlu na záruku a budu rozebírat sám..... chjo…
Nic to není .prostě to opatrně rozeber vyčisti a nalej novej olej přesně podle manuálu na stránkách Fox.Je to práce na hodinku.
nejde o postup…roezebres sam,slozis sam…je to normal vidla…ale rozebranim ztratis zaruku…tod aspon muj pripad!!
Hoši to samé se týká tlumiče dokud neteče tak na servis kašlat pouze strikat silikonem a mit ochranou puncosku. Svec je bohuzel jediny autorizak a taky se podle toho chová. Za rocni servis vidl+tlum. si rekl 3600Kč !! To znamená vidlice v bike shopu za 500 servis + olej a tlumic mam druhý rok a chodi bez problemu. Cena nového tlumice neco kolem 5000Kc.
Tys to nekdy delal sam? Co jsi tam lil za olej?
Nedelal, davam to do servisu.
no vidle fox se maj posilat do servisu jednou za rok, aspon tak mi to rikal servisak kdyz sem jim ji tam chtel poslat po bahenni lazni
Neposílám ,vyčistit a vyměnit olej není problém.
A co tam lijes za olej?
běžně v cykloobchodě dostupnej olej do vidlic Motorex
Já jsem další z těch , kterej není ochotnej platit takový hříšný peníze za servis u Švece, seru jim na to (s prominutím). Dokud mi z toho nic neteče, tak ošetřuju pouze silikonovým olejem a jednou za dva roky nechám vyměnit olej (víc než čtyři roky stejně vidli mít nebudu a za ušetřený prachy za předraženej servis si koupím vidli jinou, zrovna drahej Fox to bejt nemusí. S tlumičema od Foxe jsem nikdy žádnej problém neměl (už mám třetí v řadě), silikon to jistí a dál to nehrotím.
A kterej? Ja mam doma Motorex Fork Oil – ale to je tlumicovej. Takze na mazani kluzaku pouzivas kterej? Racing Fork Oil?
Na kluzák vzduchový části jsem nalil kapku motorovýho oleje .Ten originál olej Fox není žádnej zázrak planety.
No jasne, ale zas kdyz se ti s ni neco stane (vznikne vule, utrhne se pistek v tlumici, neco se zlomi) tak potom na tebe udela svec dolouhej nos a muzes nahradni dily zacit shanet na ebay. Ovsem asi sem do svece vidli posilal poprvy a naposled.
pokud se něco stane, tak si to samozřejmě zaplatím (moje chyba), ale nejsem přesvědčenej, že intervaly předražený údržby maj ve 100 % zabránit chybě/únavě materiálu.
no tomu samozrejme nezabranej, ale davaj nadeji ze ti to vyreklamuje, pokud si vidli servisujes sam, tak mas jistotu ze ti nic nevyreklamuje:-)
naděje je hezká věc, já potřebuju jezdit, nežnabych čekal jestli náhodou bude reklamace oprávněná (zvlášť když vím že jsem něco zanedbal), tak raději rychle zaplatím za opravu a když to vyjde, tak za pár dní jezdím a nečekám měsíc jestli se něco náhodou nevyřídí v můj prospěch.
reklamace a opravu je časově +/- stejná bude to řešit ta stejná firma ten stejný mechanik
Pokud vím, tak 3vec co se týká výměny těsnění, oleje a zákl. náhradních dílů je celkem rychle, pochybuju, že v případě reklamace bude stejně rychle (možné to je, ale moc tomu nevěřím)
u me trvala reklamace + servis asi tejden
Možná by ses divil ale i za čárou směrem na Západ se dá nechat udělat servis vidle FOX a nemusím se dopršovat v Písku u Švece za nehorázný peníz.Zatím jsem to nepotřeboval neboď na vidli jsem odjel 2 roky bez oficiálního servisu a Švec mojí vidli neuvidí .
pánové, já měl taky trošku problém, ono chudák mladá si říkám , že si udělám servis sám.....na netu jsme našel z americkych stránek fox návod
„fox – manuál “:http://service.foxracingshox.com/…rs/index.htm
..geniální tj. tak jsem si ho stahnul přeložil a s pomocí českého manualu jsem vymenil olej u vidlice FOX F80X Terra Logic
jen olej jsme tam nedal originál FOX, ale Motorex na vidlice o cca stejne viskozite
a co se nestalo, vidlici spojim ocistim..dal jsme ji na jeste nedoskladaneho bika parkrát jsme zapružil ,ale ten terra logic nefunguje…na druhou stranu je to mozna dobre, ze jsem se ho zbavil..mozna se sam jeste rozchodi jak se to odvzdusni…ale kazdopadne nechci cekat na tu chvili jak se mi nohy zadrou…a vidlice konči.. nenasla by se pomoc? :) krom odkázání do fox servisu?
díky čau Lucke
tak to musíš opravdu počkat a ta vidle se o rozchodí ,měl jsem stejnej skoroproblém.
parada:) vdechl jsi do me dalsi nadeji!
Na jare jsem mel Talase v servisu na vymene pouzder. Po navratu se mi zdalo, ze tlumi trochu jinak, nez drive, zejmena posledni cast navratu na max. zdvih jako by byla mirne nedotlumena. Nijak jsem to neresil, neb to byl pouze dojem a jezdil. No a pri predposledni vyjizdce mi vidlice pri navratu zacala „klepat“. Doma jsem pak experimentoval s nastavenim hejblatek a po tom, co jsem snizil zdvih na 100 a parkrat zapruzil, zacala vidle i po zvyseni na 140 opet tlumit. Zaradoval jsem se, ze Woknoidni „vystoupime-natoupime a treba se to rozjede“ opet zafungovalo. Jenze ma radost mela kratke trvani. Vcera pri vyjizdce jsem byl nucen tuto akci opakovat velmi casto – jak byla cestou najaka korenita, kamanita atd. pasaz, vidle zacala opet mlatit.
Netusite nekdo, v cem by mohl byt zadrhel? K Sevci se mi ji hned posilat nechce, neb pristi tyden je akce, ktere bych se rad zucastnil. Kdyby to treba byl jen nedostatek oleje, to by mohl zvladnout i nejaky servis tady.
Zkontroluj kolik je tam oleje, mělo by být 160ml v tlumici části!
Lze to provést neprilis zrucnym mechanikem v domácích podmínkách? Vrtat do Talase jsem si tedy jeste netroufl …
olej je naprosto v pohodě
http://service.foxracingshox.com/…rs/index.htm
vlevo dole dej souhlas a pak si najdi v levo na nové stránce service oil talas je tam návod v obrázkách.
já to doma dělal a v pohodě! :-)
Dik, uz jsem tam hledal driv, ale nejak jsem si nevsiml, ze na strance s komletni rozborkou Talasu je jeste odkaz na navod pouze na vymenu oleje. Jaky jsi pouzil olej, original, ci neco jineho ?
A jeste jeden OT – nezkousel nekdo, na jaky zdvih lze stlacit vyfouknuteho Talase (s pouzitim primereneho usili) ?
Já tam mám Motorex 7,5W a místo modrého Foxáckýho oleje je tam Redrum od Rockshoxu.
OT: měl by jít na maximální zdvih tzn.na doraz.
Jen dej bacha ať neotevřeš tu nohu s nastavením zdvihu. Je tam tlak ve třetí komoře 150psi, a může ti to pěkně vystřelit! A sestavení talase je pěkná práce! Drž se návodu a nic se stát nemůže! :-)
Zrovna jsem navod dostudoval. Vypada to, ze bych to mohl i zvladnout ;-)
Jen pro upresneni …
Ad.1 Přesně tak, nahoře! dole je to v pohodě jinak by jsi totiž nestáhl vnější nohy.
Ad.2 Fox fluid se myslím dává na stíráky. Prostě kde uvidíš Fox fluit ( modrá malá ampulka ) lze nahradit redrumem! :-)
to je myslim Float Fluid
na nějakém slovenském serveru jsem četl, že místo toho fluidu jde použít převodový olej PP80.
Chci teď někdy měnit olej a fluid nemám(zdá se mi drahý), Redrum jsem nesplašil, ale ten převodový se mi válí v autě.
Nemůže být problém se složením toho oleje? Bojím se aby nebyl příliš agresivní
Tam jde o hustotu! Tenhle olej je hustší než standartní co se leje do tlumení. Zkus nějaký bike servis, tam ti určitě trochu odlejou :-)
takze redrum sa dava na tie penove stiraky namiesto modreho float fluid od foxu?
Jo, je hustší. Kdyby jsi ho nalil do tlumení, tak to přetlumíš,a ani nevím jestli by to proteklo přes planžety.
Redrum dej na o kroužky, na stíráky atd.
tak, olej vymenen. Opravdu to nebylo nic svetoborneho. Zitra podniknu testovaci vyjizdku, ale mam obavu, ze problem bude jinde, nez v mnozstvi oleje. Sice jsem presne nemeril vypusteny objem, ale v totoznych nadobkach jsem mel jak stary tak i odmereny novy a na pohled se to nejak moc nelišilo.
Nevim, jakou barvu mel puvodni olej, kdyz byl novy, ale nyni tedy moc vzhledne nevypadal – a to mel jen neco pres 1000km.
Já jsem vyměnil 10W za 7,5W a je to poznat… trochu tuningu do toho! :-)
ja tam dal Motorex 7,5W. Co tam bylo pred tim, netusim
Jo dal jsem tam totéž :-) původně tam byl nějaký foxácký 10W tedy podle manualu :-)
Na jare jsem po 300km reklamoval na novem kole tlumic FOX. Prodejce ho poslal do Pisku a kdyby mi (prodejce) nezapujcil jiny tlumic,tak jsem minimalne mesic nejezdil.Ty servisni intervaly jsou doopravdy dost kratke.
Tu je dobry video navod na vymenu oleja a stiraku.
Mám taký problém… Točením červeného kolečka odskoku doľava na mojej Float 140R sa mi potočil aj ten šróbik, takže ho potrebujem zatiahnuť. No imbus 1,5mm je veľký a 1,25mm je malý. Aká je to teda veľkosť? Myslím, že 1,3mm ale nie som si istý…
Zbruš 1,5 :-)
tiez som nad tym rozmyslal…
Rozhodoval jsem se mezi posláním do servisu a firmou „udělej si sám“… Zvítězila méně náročná druhá varianta… Fotky z rozborky FOXky 32ky 140 mm zde:
http://750176.rajce.idnes.cz/…loat140_RL/
To jen pro představu. Dost jsem čerpal i z youtube, než si překládat nějaký americký návody. A návod na iVelo sice dobrý, ale občas mi tam něco chybělo… ;-)
pěkný, s takovýmhle návodem bych si snad taky troufnul. kolik tri to trvalo času? gufera a molitanove kroužky jsi teda recykloval?
Zmovu odemykám…nemáte prosímvás někdo odkaz na shop, který nabízí kit (kroužky, stíráky) na FOX 32 TALAS R? Nemůžu najít…a klidně přihoďte i odkaz, kde mají kit na RP23, ideálně stejný shop.
Předem děkuji za případně projevenou ochotu…
Zkus Bikelive
Napíšu jim.
A ještě dotázek pro někoho, kdo ví…dá se změnou viskozity oleje či jinou jednoduchou metodou zlepšit:
linearita zdvihu,
odtrh,
popř. obojí? – u TALASe 32 R 2009.
Talase jsem ještě rozhozeného neměl, nemám ponětí, co v něm je nebo není, žádné schema jsem zatím neviděl…
Nikdo neví, nezkoušel?
http://service.foxracingshox.com/…rs/index.htm
Špatně hledáš :-)
U Švece mají komplet kit i s olejem.
Pěkné, cenově jinde, ale zase je tam všechno, děkuju!
Omlouvám se, že furt otravuju s Talasem, ale nemáte někdo odkaz na fakt dobré video, na němž se na Talasovi 32 R mění komplet stíráky – kroužky a oleje?
Bylo by bezva vidět přesně tu moji vidli, jak ji někdo krok po kroku rozdělá, očistí, vymění vše potřebné a nalije oleje tam a tam…
Tu je video na Talas. Nevím jestli je to přesně tvoje vidla
cast 1: http://www.youtube.com/watch…
cast 2: http://www.youtube.com/watch…
Není to úplně ona, ale video je opravdu podrobné, což jsem chtěl. Věřím, že střeva budou totožné.
Díky za chuť pomoct!