Zdravím, kdo z vás má zkušenosti s XTčkama a zároveň i nějakýma Formulema? Přilepšil bych si nějakým modelem brzdným výkonem? Diky
Zdravím, kdo z vás má zkušenosti s XTčkama a zároveň i nějakýma Formulema? Přilepšil bych si nějakým modelem brzdným výkonem? Diky
Anketa: Co se týče brzdného účinku
Měl sem RX a byly to pěkný sračky, už bych je nechtěl. V hlasování sem se překlik, sorry
A pro co bys hlasoval?
XT s nějakejma kvalitnějšíma deskama koolstop, swissstop. Organický/sintrovy, to je na tobě. Mně se osvědčily goldfreny, který jsou poměrně levný. Možnost jsou taky nějaký desky s chladičem, brzděj trochu lépe, měl sem je na SLX, ale už to nevozim, stačej mi obyč desky.
SRAM Guide
Měl jsem nový The One na Cube Stereu,zkousel jsem nový desky,kotouče,odvzdušňovani, měnit kapalinu a pak šly dolu.Ze zastoupení mě poslali odkaz na jiný model Formule, že ty brzdit budou lépe, takže Formule už ne a blbuvzdorny Shimano XT a mám klid.
Mám TheOne2013 a XT 2016 a nepatrně líp brzdí Formule. A má takovej jinej projev, je ostřejší, někdo říká že digitální :-) zapnuto vypnuto. Mě ale sedí a když se to člověk naučí dávkovat, tak moc lepších kotev na trhu nenajdeš.
Tahle reakce se mi zatím zamlouvá
Kdo chce kam… :D
Formula Oval jsou neskutečné kotvy
Formule všeobecně brzdí dobře modely T1 a RO, jen servis je peklo.
RX je LOW End – nebrat
Formula R1 – ostrý, brzdí velmi dobře, pro mne v podstatě jen dvě polohy – nebrzdí/brzdí fest, takže dávkovat se musí hodně s citem, minimální mezera v třmenu, v kombinaci s origo R1 kotoučema, rychloupínákem a novejma organikama takřka nenastavitelné, aby si každou chvilku necinkaly/neškrtaly, po sundání kola pak 10 minut „centrování“ třmenu, utahování a povolování kola s papírkama vecpanejma do třmenů mezi destičky atd. – stejně to za pár minut zase cinkalo. Při brždění obvykle zvuky „prudce brzdícího vlaku…“ (na organice, u sintru by to bylo asi ještě horší. Časté odvzdušnění/výměna brzdovky, aby to fungovalo.
Vyměnil jsem za XT785, od té doby ticho, žádné škrtání ani kvílení (kotouče mám furt stejné R1).
Dávkovatelnější, lehce houbovější (ale právě tak mi to vyhovuje), po prvotním odvzdušnění teď asi 1500 km bez servisu – fungujou stále stejně. Nicméně kolo používám převážně jako dopravu do práce/z práce, takže nejsem žádný závodník.
XT jsou pro mne prostě pohodové a tiché brzdy s dostatečným účinkem pro běžné ježdění (90 kilo + 11 kolo + dalších 5–10 batoh a oblečení), Formule (R1 co mám odzkoušené) bych dával jen na pevnou osu a pokud někdo potřebuje opravdu maximální brzdu s minimální váhou a nevadí mu častější servis- brzdný účinek jako takový je prostě ještě o trochu větší a „syrovější“. Nicméně podle testů by měla konkrétně R1 a XT785 mít na třmínku stejný maximální účinek asi 103 Nm.
+1 úplně stejné zkušenosti, poznatky.
Tak to sem si asi naivně myslel že Formule jsou trochu lepší liga ;/
Měl jsem chvilku Formula T1S, nebrzdily vyloženě špatně, jen měly takový zvláštní nástup, zprvu mírné přibrždění a teprvé poté kotvy :)
Se Shimano XT nic nezkazíš.
Formuly The One tuším nejsou zrovna nejlevnější brzdy. i když brzdí dobře, tak se je třeba o ně víc starat.
Osobně bych nejdřív zkusil sintrované desky na XT a jak ti nebudou stačit, tak Shimano Saint nebo Zee.
Tak tak, sintr destičky (nějaké odzkoušené a obecně chválené), případně dobré kotouče (klidně Ice Tech), ubrzdí to cokoliv (když pominu opravdu extrémy), v téhle kategorii brzd je to spíš o projevu co komu vyhovuje, ve váze, tvaru pák, servisu a v neposlední řadě o ceně. Když nebude brzda uvařená po nějakým extrémním sjezdu, bude brzdit při podobném tlaku na páčku tak, že kolo se točit nebude – spíš bude vždy problém přenést tření vůči kolům a podkladu.
Vyzkoušeny XT i Formula R (na vlastních kolech). XT mají sice slabší výkon, ale sednou mi tak nějak lépe než Formulky. Formulky škrtají jednou na levé, podruhé na pravé desce. S těma jejich děravýma kotoučema to má při silném brzdění takový divný hrubý projev (s origo deskama, i s Aligatorama, mezitím myslím Goldfreny a s těma taky). Prostě spíš bych se klonil k XT.