Pokud někdo máte doma nějak poškozený, nefunkční tlumič fox tak sem s ním.
na nějakou cenu se domluvíme.
chci použít vnitřek… tlumící část atd.
Díky za nabídky !
Pokud někdo máte doma nějak poškozený, nefunkční tlumič fox tak sem s ním.
na nějakou cenu se domluvíme.
chci použít vnitřek… tlumící část atd.
Díky za nabídky !
Tak co nikdo nic ?
Kdyby měl někdo floata na odpis, tak se hlásím. :)
Toho bych měl.
Rozteč 200
Utekl tlak z expanzky… Takže repase a nebo na díly.
Kdyžtak napiš
Nemáš tu uvedený mejl, tak mi napiš pls do mejlu ty představu o ceně a třeba se dohodnem. :)
Tak se spokem to neklaplo, ještě tedy doplňuji že bych potřeboval RP2 nebo RP23 verzi. Hodlám z toho vykuchat točítko odskoku – viz foto.
Musím tě uprozornit že vyndavat točítko odskoku nebo jakékoli jiné doma nelze!
Ne že by to nešlo ven ale zpět to nikdy nedostaneš.
Točítko odskoku je přímo v kontaktu s táhlem které ovládá ventil odskoku. To táhlo není na prižině ani ničem jiném.
Je pod tlakem dusíku který je v expanzce vespod pístu.. expanzka je tlakovaná specialní jehnou která se píchne do zaplombovaného šroubu u oka tlumiče.
Tohle doma nikdo neudělá.. je potřeba znát kolik dát oleje do pístu aby měla expanzka správný objem a taky přesně znát jaký tlak dusíku napustit..
Dělal jsem s tím pokusy.. Mám i tu jehlu a zkoušel jsem tam dát vzduch… On tam jde a zdánlivě to i funguje. Ale vzduch má jiné valstnosti než dusík a proto to bude vždycky na prd.
Ve vzduchu je totiž vlhkost a voda je nestlačitelná.
Samotný dusík má tyky velké molekuly a ty neproletí těsněním.. vzduch ano. Vždycky se to zavzdušnilo.
Jediné východisko je servis.. i když se to nezdá. Bude to asi drahé ale jinak to fakt nejde.
expanzka je vidět tady.. dole http://ep1.pinkbike.org/…b8122546.jpg
Vím jak to funguje a už mám vymyšlený „fígl“ jak to tam dostat. Bohužel nemám ono točítko. A proč to vlastně všechno dělám …
Jsou tu i taci, kteri to doma davaji.
No vzhledem k tomu ze vzduch je z 80% dusik, tak to nebude az takova prekerka, zbytek je vpodstate kyslik plus nejaka ta voda a kdyz rikas ze dusik ma velky molekuly a ostatni ne tak po case ty ostatni plyny prolnou pryc krz tesneni a bude tam jen ten N, ale mam ten dojem ze tahle teorie ve skutecnosti neplati.
To jsem si taky říkal.. Chvíli to i fungovalo ale pak se ti právě ty řidší plyna dostanou přes těsnění do oleje a všechno je ztracený. Můžeš začít znovu.. Foukal jsem tam i biogon což je v podstatě dusík. Ale taky to nevyšlo.
úplněj břídil zase nejsem ale uznávám že profi vybavení nemám. Je na každém aby si to zkusil. Tak drahý to zase neni :)
Tu jehlu máš nějakou origo? nebo něco podobného ? Mám přístup k plničce dusíku do 100bar. Tak možná by mi stačilo zjistit jen kolik se tam má natlačit :)
Mam něco podobného.. Přístup k plničce je fajn ale stejně nikdy přesně nezjistíš kolik tam má být oleje. Když dáš moc tak pístek exp sjede níž a expanzka bude moc velká.. Bude mít velký objem a bude to skákat jak klokan.
Taky to půjde až moc do zdvihu. Objemy oleje se liší podle délky lumiče, nastavení propedalu atd.
Počítá se i s odvzdušněním a tím pádem částečným únikem oleje.. Malým červíkem nad pístnicí.
Tohle právě vůbec není sranda.
CO jsem mluvil s technikem v písku tak se tam dává něco kolem 300psi Ale jak do čeho a jak něco kolem 300psi.. to ti nikdo nepoví
Podle me je to hovadina, proc by se teda nemely ty jiny plyny dostat ze vzduchovy casti do tlumice? Se tam fouka i vetsi tlak nez je v expanzce a narozdil od expanzky tam tlak narusta pri pouzivani tlumice, takze bych si vsadil spis na tohle, pokud jde o teorii.
V tvym pripade bych si spis typnul ze si tlumic jenom spatne odvzdusnil, ono odvzdusnit tlumic neni uplne jednoducha operace. Prolinani plynu krz tesneni bych bral jako posledni moznost, proc to nefunguje.
Při troše šikovnosti to tam dostat lze (a v historii je tu i popsaný případ, že se podařilo). Táhlo se podrží zmáčkuté třeba kancelářskou spojkou, která se prostrčí dírou na pojistný červík.
Tím se vyřeší problém, že kolem točítka odskoku není místo kudy táhlo podržet zmáčknuté pro vložení točítka.
A tedy vůbec se neřeší rozborka celého tlumiče.
Nevím. Možná je to možné.. to by bylo fajn. Ale táhlo jen tak něčím nepodržíš. Ven to fakt letí…
Já to vím jak to je (a zase až takovou sílu to táhlo nemá), protože jsem to sám kdysi zkoušel. Tenkrát mi ale samotného ještě nenapadlo, že by to mohlo jít dírou na pojistný červík a bez toho se nezdařilo jak tam není nikde místo okolo štelovátka.
Podržet táhlo se mi podařilo na spoustu způsobů (i poměrně tenkým nástrojem kdy jsem se pokoušel okolo toho procpat štelovátko, což se ale opravdu nikdy nepodařilo).
A já tenkrát tlumič ještě vracel (problém otočení páčky propedalu o 180st. na sterém Stereu) a v TFTuned si naúčtovaly jen pár liber za vrácení zpět (bez celkové rozborky, jinak psaly, že by to bylo daleko dražší).
Pak se to tu řešilo a ten popsaný postup je vyzkoušený z praxe, že zafungoval.
Spoku,
kolik je asi té vody ve vzduchu? Při 20 st. C za běžných podmínek asi 12 ml na 1 000 000 ml vzdušné směsi.
Co se týče molekul a jejich velikostí, nejsou si náhodou dusík a kyslík hodně podobní?
Uplatním-li tvoji logiku, tak kyslík setrvá v uzavřeném prostoru lépe než dusík.
Musím ale uznat, že tvůj „odborný“ projev může na někoho udělat dojem. Těžko na úzce zaměřeném fóru.
Tohle ale není nějaký můj poznatek. Je to tvrzení servisního technika který s tím pracuje každý den.
Později jsem si to ověřil v praxi.
Věř mi že pokud tam dáš vzduch, bude se kvůli vlhkosti plynů roztahovat a když se tlumič zahřeje, bude k nepoužití..
To jsem si zkusil
Před chvilkou byly ještě kapaliny v tvém dřívějším příspěvku nestlačitelné. Ony ani neexpandují (za běžných provozních podmnínek).
Věřím ti, že servisák se na učňáku problematice plynů na jejich molekulární úrovni věnoval.
Kapalina je nestlačitelná ale při odpařování samosebou expanduje.
Abych to uvedl na pravou míru
v tlumiči bude asi 0,05 ml kapaliny – vody.
Za běžných podmínek (jak jsem uváděl) dojde k nějaké změně vody na páru?
Ale ne. V tlumiči zádná voda šplouchat nebude :)
píšu tu o vlhkosti plynů a závislosti jejich objemu na okolních podnímkách.
Třeba RS mají tlumiče uzpůsobené na foukání vzduchem.
Mají jiný tlumící system než fox.
Dovoluje to nižší přesnost bez toho že by to mělo vliv na funkci.
Navíc ti přesně řeknou kolik oleje do jakého tlumiče dát.
U foxu je to pokus-omyl. Ale povést se to jednou musí :)
Takze aj servisni technici Foxu pracuju metodou pokus-omyl?
RS asi, narozdil od Foxu, zverejnuje servisni manualy.
Přesně tak.
Když se zeptáte kohokoli u foxu kolik oleje nebo jaký tlak, řeknou vám tolik aby to dobře fungovalo.
Tady se to nedá udělat přiměřeně jako u zalejvání muškátů.
Zkoušel jsem s tím laborovat a jde o mililitry. U tlaku + – 10psi a je z toho úplně jiný tlumič.
Pravděpodobnost že se to povede trefit tak jak to má být a ještě s tlakováním vzduchem je takřka nulová.
Aspon ze DHX-a jdou servisovat bez problemu… Dusik se tam ani nedava, jen to treba poradne odvzdusnit
Tak princip je u RS i Foxu stejný. Jak také jinak u tlumiče, že? Prostě olej se tlačí přes díry a planžety. Ten plyn má za úkol přes plovoucí pístek (IFP) tlačit na olej a udržovat ho pod tlakem.
Pro servis se určuje většinou poloha tohoto pístku, např. od hrany pístnice. To udává jak Rock Shox, Fox, DT swiss a další. Že to někteří běžně nezveřejňují je jiná věc. Rozhodně to ale není systém pokus-omyl. Ale také to samozřejmě jde takto udělat. Jinak tolerance jsou poměrně velké. Nejde o každou desetinu. Stejně i Fox a další mají předepsané tlaky, které tam patří.
U RS je sympatické, že všechny tyto informace uvádí do běžně dostupných manuálů.
myslím,že teď už by žádný dotaz padnout neměl:) .Řekl jsi to vše.Kdyby tuto informaci řekli Spokovi i kluci z cyklošvec,tak by nedocházelo k takovýmto tahanicím o velikosti molekul atd.
:-)
Informace od servisních techniků se musí brát s rezervou. Dusík má hlavní výhodu v tom, že se dodává jako technicky čistý plyn. U běžného vzduchu je trochu problém právě vlhkost, která není přesně definována. Hlavní problém může být koroze způsobená vlhkostí, ale u běžných tlumičů to není hrozba. Rozdíl mezi velikostí molekul kyslík/dusík je zanedbatelný. Únik plynu přes těsnění, z důvodu rozdílných velikostí molekul, je v tomto případě nesmysl řešit. Rozdíl v charakteristice při použití čistého dusíku a nebo normálního vzduchu je u cyklistického tlumiče prakticky neměřitelný. Ostatně někteří výrobci pro tlakování používají také normální vzduch (např. Rock Shox).
A kompletní servis tlumiče doma je samozřejmě proveditelný, ale musí se vědět, jak na to.
Nechci se hádat ani nikoho shazovat
Je t jen moje zkušenost.
Zkus si to sám a uvidíš jak to bude fungovat.
K celku bych řekl…
Vůbec to neni prdel. Je potřeba o tom vědět asi tolik jako servisák..
Právě že jsem to sám zkoušel mnohokrát :) a servis tlumičů jsem také dělal a dělám, ikdyž teď už spíše okrajově. Sám mám možnost foukat si tlumiče dusíkem, ale většinou používám vzduch, páč je to pro mě rychlejší.
+1
+1
Kolem toho točítka odskoku mi prochcal olej a přestalo fungovat tlumení :(
Mám dva nefunkční: RPL a RP23.
Kolik dáš?
Záleží jak moc jsou nefunkční? Asi bych radši tu rp23 :)
RP23 vytekla sama od sebe, když sem ji vezl v autě.
RPL ale na tom bude asi hůř, tu sem prorazil v zamčeno v lese.
Máš mail :)
kdyby byla volná ta modrá páčka dej prosím vědět,ale já bych potřeboval z RP2.