Tak už je venku, cena očekávaně “lidová"
Tak už je venku, cena očekávaně “lidová"
Anketa: Shimano 105 di2 nebo Sram rival etap
Pouze na kotouče,
12-speed,
1 730 GBP / 1 890 $ / 1 869 EUR
Přesně.. Chvilku jsem o tom uvažoval.. Ale zůstanu u mechaniky, neboť mám rafkovy brzdy. :-(
Starnu a cim vic cpou vsade mozne elektroniku, tim vic se mi po stare dobe styska.
Chorus je mechanika a stojí na bike24 míň než 105. Navíc kazeta 11–32 je lepší volba a zdá se mi, že i 11–34 má jemnější odstupňování uprostřed kazety.
Tak doufejme, ze to campa nezarizne. Mohla by to byt jeji renesance.
Docela dost jsem doufal, že nová elektrická 105, bude jen přebrandovaná původní Ultegra. Ale stejně to ve výsledku celé zabije aktuální (ne)dostupnost čehokoliv.
Snazim se mit kolo co nejmene poruchove. Nejsem cilovka pro novou sadu. Mam par kolegu co nejzdi, protoze reklamace Di2
Člověk aby měl pomalu obavu naklopit kolo na pravou stranu, aby neurval ramínko hazky. Už je skoro až po zem.
Jinak kliky hezké, páky taky. Preferoval bych kazetu 11–30, nebo 11–28 bez klasického shimano 2 zuboveho skoku uprostřed kazety.
Rafkovym brzdam budiž země lehká.
Zatím pouze kompakty v kombinaci s 11–34. Kolik lidí 34–34 využije?
Jsem zvědavý, co to udělá s teď už nižší střední třídou kol okolo 50–70 tisíc. Snad hodně vylepší tiagru.
První odstavec = nesmysl, ty sady se už jezdí hodně přes půl roku, absolutně bez takových problémů, viz výše uvedené vlákno…
Bylo to samozřejmě myšleno v nadsazce…
Houby je po zem, je to silnice. Na mtb je to k zemi ještě blíže a taky s tim neni problém.
Kolik lidí využije 34/34? To by ses divil, lehoučký převody chce spousta lidí
Neříkám, ať není 11–34 v nabídce. Spíš by bylo praktičtější nejdřív vyjít s kazetou, co odstraní ten 2z skok. Což vadí hodně lidem.
Který dvouzubový skok? Mně spíš vadí ty třízubové… :-D
Když to někomu vadí hodně, tak holt přihodí pár kaček za Ultegru… Beztak se 105 míří Shimano spíš na méně výkonné hobíky a pro větší Borce je tu Ultegra s 11–30z…
Co to udělá se střední třídou kol je vcelku jasné, když samostatně ta sada je za 50 :) Přesune se cenou do vyšší střední třídy :) Navíc 12sp. 105 mechanika by měla snad zůstat.
Kolik lidí využije 34–34 (případně i 34–36)? Hodně, ne každej potřebuje třeba do práce dojet po kopcích propocenej jak dobytek :) A když je tenhle převod ve standardu u GS ramínek 11sp. současné 105 i Ultegry, tak asi nebudou řešit „downgrade“ rozsahu na 12sp.
Mám 32–34 a nestydím se za to, ale se 105 bych mohl mít i 32–36, což zní zajímavě… :-D
Mám 31–34 a nestydím se to občas použít :)
Jedna věc je, že vydupat kopec si můžu třeba na 50–23 (když se chci vydusit), ale když chci dojet někam v rozumné „formě“, s HR pod 140 (kdy se začnu potit jak zvíře), tak proč bych tu možnost nevyužil? :)
U 12 sp. je na Ultegře kazeta i 11–30, tak koho to „irituje“, nebo operuje skoky, tak může použít i tu, navíc zase i tak menší skoky díky 12sp.
Prostě samá pozitiva a sociální jistoty, teda až na tu ohlášenou cenu… :D)
Nejsilenejsi cena jsou ta zapletena kola, cena sady bez nich mi neprijde tak strasna.
akorat pred nekolika tydny jsem menil puvodni 11–28 za 11–34 a uz jsem to mel udelat davno..,.
Taky jsem to tak udělal a nebyla to nejlepší volba (11sp). Takže druhá změna byla na 11–32 a to už jde, mnohem lepší odstupňování odspodu. 11–34 šlo na zimní záplety.
Když 36–34 využijí v profi peletonu, tak tím spíš pupíci 34–34 :)
Přesně tak…
Když dáš kompakty a aspoň trochu jezdíš tak tu 34 fakt nutně nepotřebuješ. Je pravda že na 28 se mi teď jezdí lépe než na 25, ale o moc víc už v našem terénu nechci.
To je hrozně relativní. Zase v profi peletonu ten rozsah kazety s klikama 52/36 využijí na „alpský“ brutality. S 12sp už neni problem s odstupnováním kazety, tak moc nevidím důvod chtít třeba 11–28 a pak trpět do nějaký stojky. Ve chvíli kdy mají 11–34 i na časovku a vyhrávají s tím, tak to pro nás nemá smysl nějak hrotit.
Samozřejmě každý to má jinak, jezdí jinde a má jinou výkonost, takže souhlasím že se nedá zobecňovat, alw tohle je můj názor a zkušenost – a tu prostě máme každý jinou.
Profíky bych do toho úplně netahal, tu budou jezdit to, co jim tam dá tým, navíc jak sám píšeš, ty kazety pak kombinují s většími klikami.
Ale 105 je od počátku kompaktní sada, větší převodníky tam teď nedáš, takže máš pak na silnici převod 1:1 jako základ nebo můžeš mít ještě lehčí. A podle toho taky vypadá přehazka. Možná je to jen dojem, ale na pohled je to raménko ještě delší než u Ultegry. A už tam je to vzhledově docela děs. V tomhle jsme konzerva a raději bych kratší. Na kole nechci mít převody, které nepotřebuju – že nepotřebuju cokoliv těžšího než 50/11 už asi po 30 letech na silnici snad můžu říct a naopak nechci vozit vzadu zbytečně velkou cirkulárku, když ji zařadím 1× za 2 roky v nějakém extrému.
Ale je pravda že asi nejsem cílovka 105, i když bych si některé díly na kolo klidně dal.
Každej to má jinak, ale je faktem, že cílovka 105 sad byl vždy mírně pokročilej začátečník (co asi nebyl v kondici drtit kopce na „profi“ klikách a převodech), nebo naopak někdo, kdo na tom ujel ročně takovej hektar a ve všech podmínkách, že mu bylo líto či ekonomicky naprosto nevýhodné, kupovat něco jen o trochu dražšího.
A dnes je to hojně používaná skupina na endurance a ty silničnější verze gravelů, takže za mne ty převody u 105 cajk. Ostatně kompakty budou jako první verze, časem avizujou i semikompakty 52/36.
Spíš, ať nechaj v rámci DI2 systému kompatibilní „všechno se vším“ – příklad – nechci páky bez tlačítek a ještě chci přídavná tlačítka, koupím si Ultegru či DA páky a zbytek pohonu je mi optimální na té 105 verzi – vyhovuje rozsah převodů, nevadí „ošklivější“ přesmyk a je mi šumák, že to nebude řadit v režimu hyperglide +…
Prostě aby je nenapadlo to různě firmwarově zablokovat, očesat, jak tomu bylo u prvních 11sp. Di2 DA, Ultegra, XTR, XT. Něco s něčím chodilo, něco nikdy (ač to logicky chodit klidně mohlo), něco po dvacátém firmware, ANT+/BT jednotku si připojil, ale jen k „nové“ baterce atd…
Upřesňují své vyjádření
Po prostudování více zdrojů musím bohužel napsat, že aby to dělalo, co bych si představoval, bych si tam nakonec asi dal jen třmeny a kliky. Zbytek by musel být minimálně ulterga.
S kazetou souhlasím, tak bych bral 28 a k tomu kratší ramèénko, ale Shimano zřetelně kvůli minimalizaci nákladů už půjde dál jen jednou variantou
Po prostudování to vidím jasně – na kolo půjde nová 105 s výjimkou kazety, která bude určitě Ultegra, k tomu možná i smyk a otázka je, jestli bude chodit 105 s menší kazetou s hyperglide+ stejně dobře jako Ultegra.
Nezahlédl někdo někde, jestli mají páky servo wave?
Pokud vím, páky Servo Wave nemají…
Tak opravdu bohužel nemají.
Zase neblbnete:) ze ma shimano sady v elektrice neznamena, ze jde svet do ******:)
Moje zatim dojmy:
Elektrika je spolehliva. Ne 100%, ale to neni ani lanka…
Radi to lip a nemam ve svym okoli nikoho, kdo by po porizeni elektriky sel zpet na lanko (silnice di2, mtb axs).
A trochu si dovolim porovnat s auty. Vzpomente si na hybridy od toyoty. Kdyz byl prvni prius (a ten samy predsudek platil jeste u treti generace), tak spousta clanku a nazoru byla o tom, jak je to novy, neprovereny atd…a dnes je to prokazatelne jeden z nejspolehlivejsich pohonu, co jde koupit.
Já bych elektriku na biku taky bral, ale když si vezmu cenu, že to váží víc a přinese mi to jen cool efekt, tak si to nějak nedovedu obhájit. U silnice je to aspoň lehký.
No hlavně při me spotřebě prehazovaček, tak 1 na sezónu by to dost bolelo :-(
Zrovna na mtb mám radši funkční ale levnej šaltr…vždyť se to hned zničí
No právě, na 10s mám deore a spokojenost, řadí to a když to zničím tak to tolik nebolí. Mít tam elektriku za ranec by bolelo a deore už je v pohodě, levnější určitě nebrat
Presne proto jezdim Deore saltr – kdyz ho urvu, ve sklepe ceka dalsi (aktualne mam v rodine v provozu 4 kola s timhle saltrem a je pohodlne mit nahradni dil po ruce). Na funkci ma stejne vetsi vliv packa – tam se vyplati sahnout pro XT (Cimz dekuji studnici znalosti bikefora za tenhle tip, fakt bodnul – sam bych na nej asi neprisel. A nezistne sirim dal:)
Přesně, na silnici bych to bral. Na MTB si počkám, až nebude kůrovec nebo až lesáci dostanou rozum. Takže to asi bude trošku delší čekání… ;(
Já jsem se z di2 vrátil na mechaniku. Ale taky z kotoučů na ráfky. Di2 funguje samozřejmě skvělě, ale mechanika mě z nějakého důvodu baví víc.
Blbý ale je, že s ráfkem a lankem budeme za chvíli ve skupině snobů a budeme si za to i připlácet…
Zkusím toto vlákno.
Má už někdo zkušenost s s nastavením nové di2 12s přes app?
Jaká je pro to třeba aplikace?
Je stále potřeba dokoupit bezdrátovou jednotku? Nebo toto nové di2 už funguje bez ní? Jak dobře, nebo špatně aplikace funguje? A co vše se dá přes app nastavit?
Mám zkušenosti s ultegrou 12s. Název aplikace je E-TUBE. Bezdrátová jednotka je v šaltru, tedy nic není potřeba dokupovat. Nastavit se dají jednotlivé tlačítka co kam má řadit, dále se přes aplikaci dají aktualizovat jednotlivé komponenty kromě pák, pokud jsou připojené drátem, tak se dají aktualizovat i ty..
Ok díky, a jak je to s přenosem informací o baterií a převodu do garminu?
Úplně stejné jako s 11 rychlostním Di2…
Tak zkus i toto vlákno… ;o)
Těch informací jsou tam tuny, včetně těch pro nové uživatele…
12-speed Di2 New User Guide
Prosím mám dotaz. Nějak se mi nedaří dohledat, kde se na pákách 105 DI2 12sp stěluje vzdálenost páky od řídítka (reach).
Tam to není, ale už jsem to našel. Zezadu je červík.
Samozřejmě, že to tam je
Tohle je stará páka. Ale je to tedy stejné jako na obrázku vlevo.
Píšou tam: Společné pro hydrauliky R8070, R9170, R7170, R8170 a R9270 a tenhle obrázek!!! Dokonce je to i v tom videu. Takže asi tě to překvapí, ale je to společné pro Ultegru 11s Di2, Dura ace 11s Di2 a nové 12-ti rychlostní Di2 105, Ultegra i Dura ace…ráfkové ST-6770, ST-6870, ST-R8050, ST-R8150, ST-9070, ST-R9150 a ST-R9250 mají šroub seshora.
Sorry za lama dotaz, ale jsem v tomhle fakt nový:)
Mám 105 di2.
Stáhl jsem appku E-Tube, zaregistroval se, propojil kolo, updatoval všechny jednotky, který mi to nabízelo.
Ale pokaždý, když znovu spustím apku (obr 1), tak to chce znovu nejdříve napárovat jako nové kolo (obr 2) a pak se to tepve propojí (obr 3).
Propojí se to s kolem pouze tehdy, pokud na přehazce zmáčknu tlačítko tak, že bliká modrá ledka.
A při dalším spuštění apku opět nanovo.
Čekal jsem, že jakmile se to jednou spáruje, tak už si to bude pamatovat.
Dělám něco blbě? Nebo je to standard?
Ne, to není běžné chování, opravdu si to zapamatuje tu jednotku a uloží…
Párování se aktivuje tím tlačítkem na přehazovačce, v E-Tube to má ale zůstat uložené…
Mám nové kolo s komplet sadou Shimano 105 Di2 2×12. Již od začátku se při jízdě na víceméně hladkém asfaltu, zejména, kdy jsou drobné nerovnosti povrchu rovnoměrně rozloženy, se rozdrnčí (rozvibruje) něco na tlačítkách v pravé páce. Vydává to takový bzučivý zvuk. Když dám prst na tlačítka, tak to přestane. Samozřejmě to nemá na funkci vliv, ale je to nepříjemné neustále poslouchat. Zkoušel jsem, zda není povolen nějaký šroubek, co by mohl způsobit vibrace, ale vše viditelné je utažené.
Nevíte někdo, co by to mohlo způsobovat a jak by se to dalo odstranit?
Je to pružinka v tlačítku řazení. Mě to zabzučí jen výjimečně, takže jsem to nerozebíral. Jinak by to měla být pružinka, zkrz kterou je šroubek, který drží tlačítko řazení. Dle zástupce shimano, pružinku máznout vazelínou. Jiné řešení zatím nemají.
Takhle mi to řekl klučina, kterého jsem potkal na švihu a dělá v nějakém cykloshopu.