Shimano hydrailiky a kapalina DOT

54 nepřečtených
  • juris3

    Ahoj,

    nepomohlo by dat misto oleje DOT, aby to netuhlo? Ve čtvrtek jsem se vracel po 30 km vyjiždce terenem  a skoro jsem nedojel (-6 C). Obe brzdy drhly a chod paky byl bez vule. Uz me ty brzdy Shimano pekne serou. Mam LX 08. Vyrobce na to prdi, aby prijmal reklamace. Kdyby alespon udelal nejaky servisvi kit, ktery by to odstranil.

    Je zajimave, ze cyklodiskuze jsou toho plne, ale v nasich casopisech ani slovo.

    0 0
    • kubad  

      pomohlo, otázka je na jak dlouho :-)

      0 0
    • Vilém  

      Servisni kit:) od shimana?:) vsak jsi asi cetl vyjadreni, ktere tu komusi poslali z Paul Lange, ne? Nasere to, ale nenadelas s tim zatim nic.

      0 0
      • juris3  

        Jo cetl a napsal jsem jim to same. Pockam tyden a pak to poslu na Shimano Japan

        0 0
        • Vilém  

          zkusit to muzes, pak sem prosim hod nejaky vysledek, pokud se ho dockas.

          0 0
        • vitki  

          nazdar, nelej tam tu DOTku, mozno by si to mohol skusit riesit tento problem cez pre­dajcu. On by mal potom kontaktovat shimano, ale som velmi zvedavy, lebo ja mam xt08 a podla toho co som cital na nemeckych forach, tak tam im tuto „vadu“ uznavaju. Vsetci to tam riesia cez predajcu.

          0 0
          • jIrI___  

            U nás to neuznávají, už jsem psal mail k Paul Lange. Jeho kopie tu je někde ve dvou vláknech týkajících se XT.

            0 0
            • vitki  

              ved prave, podla mna jedine co mozes robit je, ze to pojdes reklamovat predajcovi a ten nech si to potom riesi so schimanom, ale pravdepobne ta posle do ..... Ale ak by bolo takych pripadov viac, tak predajcovia by mohli spravit tlak na shimano aby sa tymto problemom zacalo zaoberat.

              0 0
            • misak.kadlec  

              Nenašel by se tu nějaký dobrodinec který by se pokusil informovat Schimano japan o chování paul lange k zákazníkům f. schimana, něco jako že poškozují jejich dobré jméno tím, jak vyřizují reklamace xt brzd a jak je vyřizují v Reichu?

              • třeba zjistit nějakou ofiko informaci jak se k tomu problému staví výrobce. Chtěl jsem to zbastlit sám ale zas tak angličtinou nevládnu.
              0 0
              • Vilém  

                Ono je spis zajimave, ze v nemecku je dovozcem take firma Paul Lange, akorat jeji nemecka podoba. Takze to bude asi pristup mistniho vedeni firmy, nebo nevim.

                0 0
                • vitki  

                  Dnes som napisal mail do paul lange.de ci fakt uznavaju tuhnutie ako vyrobnu vadu atd., tak som zvedavy co (a ci vobec) mi odpisu.:)

                  0 0
                  • juris3  

                    dnes se mi ozvali z Paul Lange CZ, ze to vymeni. Nevim, ale za co? Jde li o konstrukci vadu, tak to asi bude delat zase. Zitra jim budu volat.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Jako že ti vymění komplet brzdy (třmeny a páky) za nové? Že by změnili od doby mého dotazu postoj k problému?

                      0 0
                      • vitki  

                        tak to som zvedavy, co som sa docital, tak v nemecku menia bud tesnenie v „trmeni“, alebo cely trmen, paky nechavaju tie iste.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Mě v mailu odpověděli, že problém je v pákách, ne ve třmeni. Tak teď teda nevím co si myslet :-/

                          0 0
                    • Team6  

                      jestli si tam dnes volal tak co ti rekli?

                      0 0
                      • juris3  

                        Vymeni neco na pakach nebo cele paky a pak to nebude delat. Mluvil jsem ze servisakem.

                        Vedi o tom. maji nove dilce po konstrukcni uprave, tak, aby to nedelalo.

                        At zije Shimano-SRAM je mrtev:-)

                        0 0
                        • Martin  

                          že bych kontaktoval kupkolo kvůli reklamaci?

                          nevíte někdo, jak dlouho by to trvalo? asi ten klasickej měsíc, ne?

                          0 0
                        • Ricci  

                          No neviem,ja som neil celu paku XT 2008 za novu,lebo mi povodna praskla po naraze a nenastal ziaden rozdiel v spravani sa brzd v mraze…

                          Vcera vecer som si dal robotu,bike som zobral domov,komplet precistil brzdy a premazal valceky, brzdy chodili krasne,potom som ich nechal celu noc na balkone v mraze cca –6C a rano to bolo tak ako predtym, chod sa skratil,valceky sa nezasuvali tak ako maju atd…

                          Dnes otestujem zeninho bika,daval som jej tam nove SLX brzdy, tak som zvedavy, ci ten problem zaznamenam aj u nich…

                          0 0
                          • Vilém  

                            To ze jsi dal novou paku, ale neznamena, ze v ni uz je tato popisovana chyba odstranena. Ja to pochopil tak, ze Shimano doda langemu nejake servisni kity a pomoci nich budou pri reklamacich paky opravovat.

                            0 0
                            • Ricci  

                              To je pravda, ked je chyba v pake, tak to nepomoze…

                              Ale ja osobne to aj tak typujem na tesnenie okolo piestikov…

                              0 0
                              • Vilém  

                                Sakra, tak ted se ztracim, nevim do ktereho threadu vlastne pisu:) V jednom threadu ohledne sh brzd, je popsana komunikace vlastnika sh brzd s firmou Paul Lange, ale to uz jsi asi cetl. Sam jsem zvedav, jak ty brzdy budou fungovat, az nekdo tuto opravu podstoupi.

                                0 0
                                • vitki  

                                  juris3 ma ale lx 08 a nie xt 08 ako to pisal hned na zaciatku, mozno pri lx 08 je ina zavada v pakach:)

                                  0 0
                              • Garyk  

                                Tipuješ správně. V Německu se to řeší už druhou zimu. Jejich Paul Lange vloni aspoň na férovku přiznal, že o závadě Shimano ví, ale zatím hledá řešení. Od začátku letošního roku už reklamace uznává a vyměňujou třmeny kvůli vadnému těsnění. Jsem zvědav, jak pomůže ta výměna páky, kterou to řeší český Lange :-)

                                0 0
                                • vitki  

                                  presne to som sa docital na www.mtb-news.de, v tom threade na ktory som nechal odkaz niekedy davnejsie. Dokonca tam jeden typek pisal, ze ani nemusi poslat cele brzdy, iba caliper.

                                  0 0
                                • Team6  

                                  tak sem poslal moje tekouci brzdy xtr langemu. tuhly mi rovnez ale vzlinajici olej okolo pistku je trosku zavaznejsi problem :-). sem zvedavej co se mi vrati a hned jak prijdou tak pujdou do lednice do zimy na otestovani. sem zvedavej jesli zmizi i ta tuhnouci paka

                                  0 0
    • kyl  

      Nalej tam DOT a zežere ti to těsnění,pro DOT jsou jiné gumičky než pro minerální olej.

      0 0
    • Ricci  

      Kludne tam nalej DOT,aspon budes mat dovod si rychlo kupit nove brzdy :-)))

      0 0
    • Team6  

      resim ted s brzdámá táký jeden problem. pri výjizdce mi komplet vsechno výteklo. ják páký ták trmený. býlo okolo ±0C. volál sem lángemu ále technik má náke skoleni ták se mám ozvát prý pozdeji. sem zvedávej co mi povi ná tohle. jsou to model ták 07. máte nekdo zkusenosti jestli tecou i tý novejsi rocniký? jestli jo á výmenilý bý mi to ták bý to býlo trosku z blátá do blátá.

      0 0
      • Vilém  

        Klavesnice se ti taky nejak porouchala.

        0 0
        • Team6  

          Správně

          0 0
          • kubad  

            kudy ti to vyteklo?

            0 0
            • Team6  

              okolo pistku ják u pák ták u trmenu. moje verze: zimou se „neco“ smrsklo á tlákem pri brzdeni to výteklo. (jinák mi ná ntb nepisou klásický á ý ták proto pisu dlouhejmá)

              0 0
              • kyl  

                Mám M525 deorečka a ještě se mi nestalo že by se zimou pochcaly,akorát se uvolnily šrouby co stahujou poloviny třmene k sobě a tama mi to chytalo luft.

                0 0
                • pitos  

                  protože ty staré 525ky jsou asi momentálně nejlepší a nejspolehlivější brzdy od SH:)…je to jediná věc na mém biku (už na třetím s těmito brzdama) u které nespěchám s výměnou,snad le­tos?

                  0 0
    • Michell  

      Cuká mi očičko při pomyšlení, že tam tu DOTku fakt někdo nalije.

      To je jako nalejt do vidlice místo mazacího oleje benzín. :D

      0 0
      • kyl  

        :-)))

        0 0
      • ptrs  

        čemu kromě těsnění by to podle tebe vadilo?

        Pokud jsou pístky kovové nebo z PE tak by ta DOTka  nemusela vadit.

        Pokud vím tak DOT leptá pouze syntetický kaučuk,takže pokud by se vyměnily všechny těsnění za silikon nebo PUR tak by to fungovalo.

        0 0
        • kubad  

          zkus to a uvidíš, pokud si si jistý tím co píšeš :-)

          0 0
        • miki  

          Jak bys nahradil toto těsnění?.

          0 0
          • ptrs  

            a jseš si jistý že je z kaučuku?Spíš bude z něčeho jiného.

            Možná by stálo za to ,pokud má někdo staré nebo poškozené zkusit ho namočit do DOTky co to provede.

            Neříkám že to stoprocentně musí jít ,jen když se zamejšlím nad vlastnostmi brzdy nevidím až tolik důvodů proč by to jít nemohlo.

            0 0
            • Michell  

              Kdyby to ta ubohá brzda věděla, tak by škemrala: „nedělej to, slibuju, že budu v létě zase brzdit“

              0 0
              • ptrs  

                Elegantnější by asi bylo použít olej pro nízkoteplotní aplikace.

                Podle mě je problém zatuhnutí brzdy způsobený změnou viskozity oleje za nízské teploty.

                0 0
                • kubad  

                  zimni napln :-) to by asi bylo reseni. k te zamene, mechanik jednou omylem pouzil tesneni z shimana na brzdy Hope, hadej jak to dopadlo :-)

                  0 0
                  • ptrs  

                    No u stavebních strojů a v chladících aplikacích se využívají oleje které při nízských teplotách nemění tolik svoji viskozitu.Pokud je samozřejmě ten problém způsobený změnou viskozity oleje?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Nj, ale u stavebnich stroju, ten olej stale koluje diky olejovemu cerpadlu, tudiz i kdyz je mraz, tak je stale teply.

                      0 0
                • Zdyn  

                  No olej na to nemuze mit vliv. Uz z toho duvodu, ze Shimano pouziva porad stejnej do vsech brz.

                  0 0
                  • ptrs  

                    V tom případě by to mohla být malá výrobní vůle mezi tělem třmene nebo páky a pístem.

                    Případně velký rozdíl v roztažnosti materiálů ,např pastový píst vs. kovové tělo.

                    Tělo se vlivem nízské teploty ztáhne a neštěstí je hotovo.Pak by to jasně byla výrobní vada ,ale hádej se se Shimanem ,že soudruzi v Japonsku udělali chybu :-)

                     
                    0 0
    • vlk  

      By mne zajímalo kterou konkrétně součástkou to opravdu je. Mám LX z prvního roku výroby, kdy se vyráběly. Zrovna tak přítelkyně na kole je má datovány z toho prvního roku a v zimě jsou bezproblému. Zato Deore co jsem koupil loni maj v zimě problémy.A jak tak čtu, tak i loňské LX. že by někde použili jiný materiál.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.