• BikeRider

    Z aktuální situace u obou výrobců jsem poněkud zmaten. Oba výrobci přešli na desetipastorky, SRAM zdá se bude navíc razit hlavně 2X10, což mi přijde jako velká ztráta rozsahu převodů a ve výsledku vlastně úplný nesmysl. Jaká je vůbec budoucnost 3X10 u SRAMu? Počítám s tím, že 3X9 už zavrhli.

    A co se stalo s jejich vychvalovaným řadícím poměrem 1:1? Je to stále 1:1 s jiným krokem, nebo je to jiný poměr? A není to tak trochu naschvál Shimanu, které s Dynasys srovnalo řazení s předchozími řadami SRAMu?

    U Shimana se taky dějou divné věci. Stejně jako u SRAMu kolečko navíc neocením, spíše vidím samá negativa, ale dalo by se to skousnout. Shimano sice s 2X10 koketuje jen u XTR, ale ostatní DynaSys (3X10) řady mají jen a pouze podivné kliky 42–32–24. Jako zastánce 44z nebo ještě lépe 48z nemám na rozdíl od SRAMu na výběr vůbec (SRAM dělá alespoň 3X10 s 44z, otázka je na jak dlouho). Skoro mi tu zbývá jen Shimano v Cross variantě, kde se dají dobře nakombinovat varianty v XT 3×9 řadě s 48z klikami, ale člověk zase přijde o řadicí poměr 1:1 dynasysu.

    Na straně brzd váhám mezi Avid Elixir CR a novými Shimano XT 2012. U Avidu mě vyhovuje zejména INTL 6 uchycení kotouče, protože centerlock značně stěžuje sundání či výměnu kotouče, měl bych s tím dost problémů doma, natož pak někde v terénu. Naopak u Shimana ocením lepší dávkování, na kousavost Avidů si v mém okruhu stěžuje několik lidí a já sám ocením plynulejší měkčí krok brzdy. Také mě zaujalo, že Shimano používá ekologický minerální olej, na rozdíl od brzdové kapaliny DOT 5.1 u SRAMu, což je tak trošku svinstvo.

    Vypadá to, že aktuální produkce tlačí člověka k nepříjemným konpromisům :-(

    0 0
    • kubad  

      netlačí člověka vůbec nikam, jen máš strašně moc možností a variant jak si to postavit aby ti to sedlo

      0 0
      • BikeRider  

        Skutečně?

        42–32–24 u Shimano 3X10 je spíše méně variant, zvlášť, když nejsou kompatibilní se staršími 3X9 řadami, kde byl rozsah převodů skutečně větší.

        Na 2X10 u SRAM pak hledím s otevřenou pusou, jak tp může někdo vydávat za pokrok z 3X9.

        Kam to spějeme?

        0 0
        • kubad  

          a co ti brání dát si tam 44z?

          A o zpětné kompatibilitě nepiš když o tom víš prd, kombinovat 9sp kliky s 10sp zbytkem jde naprosto bez problémů

          0 0
          • Martin  

            přesně tak. já mám na biku komplet dynasys a devítkový kliky SLX

            0 0
          • BikeRider  

            A proč výrobci tvrdí, že je třeba jiný řetěz? U Dynasysu jsem to viděl mockrát, asi to má i logiku, když museli místo 9 koleček dozadu narvat 10. Když nepasuje řetěz, jak může pasovat zbytek? Máš pravdu nerozumím tomu.

            0 0
            • kubad  

              řetěz můžeš i na 10ku dát 9-kový vleze tam, není to úplně ideál, ale funguje to bez problémů,

              ale samozřejmě není problém používat 10sp Dynasys řetěz s 9sp

              klikama

              0 0
              • roud  

                je vidět že tomu vůbec nerozumíš ;o]

                0 0
                • kubad  

                  počkej na socce ti pumpičkou za jízdy přepočítám všech 24 drátů :D

                  0 0
                  • roud  

                    doufám že máš aspoñ carbonovou pumpičku jinak budeš za loosera :O)

                    0 0
                    • scret  

                      ted aby ji sel shanet:))

                      0 0
                      • kubad  

                        prd má strach o dráty, mám ocelovou, ta víc vydrží :D

                        0 0
                        • roud  

                          jen počkej já budu mít saxovy bezpláš´táky na lefty to budete všichni čubrnět :O)

                          0 0
                    • vikicek  

                      za losera je spíš ten, kdo neumí spellovat :D

                      0 0
          • ememem  

            uz som sa to pytal v inom threade ale zostalo bez odpovede tak to opakujem: ide na shimano 2*10 namontovat 24 zubov namisto standartnych 26? a existuje to vobec? dik.

            0 0
            • Tina  

              dá sa. je to štandard 4packy a rozteč 64mm

              0 0
              • kubad  

                XTR Race 2×10 Crankset uses an 88mm Bolt Circle Diameter (BCD) that is unlike anything else on the market. So that means only XTR double rings will fit. The XTR Trail triple and 28/36t double cranks do not share this BCD. This M985 Race crankset also has a 6mm narrower Q-factor than the M980 Trail crankset.

                0 0
            • kubad  

              ktere kliky myslis? XTR maji atypickou roztec a asi to jeste moc nikdo nevyrabi, ale proc se omezovat jen na Shimano kliky?

              0 0
              • ememem  

                myslel som xtr kedze pokial viem shimano ine kluky vo verzii 2*10 nerobi. cize je to atyp jak xtr vzdy :-), co ma potom na mysli tina ked pise ze je to 64mm standart? a ake ine kluky mas na mysli ty? dik.

                0 0
              • Tina  

                Davide, keď hovorí o 26z prevodníku tak myslí tie čo sa ponúkajú ako 38/26. A tie kľuky sú také isté ako tie trojprevodníkové 42–32–24. 38čka je na pozícii stredného prevodníka a 26z je normálne ako malá. Tam je štandardná rozteč 104/64mm. Označenie majú FC-M980.

                Dvojprevodník XTR je FC-M985 a tam je rozteč prevodníkov iná (88mm). Tam sa dá namontovať najmenšia placka 27z. V ponuke ju má Carbon-Ti.

                0 0
                • kubad  

                  jj zmatlo me to 2×10 :)

                  ty kliky co mysli sou prakticky na 3 placky

                  0 0
                • ememem  

                  aha, uz rozumiem. dik, to som nevedel. a este cosi.

                  1. ak bych tam dal 24 zubov poberie to este prehadzovacka aj presmykac

                  v pohode?

                  1. pasuje to do lozisek klasickeho HTII? cize proste len ze bych vytiahol jedny

                  kluky a zasunul druhe bez nutnosti demontaze misiek(lozisiek)?

                  uvedomujem si ze vacsinu toho co sa pytam bych asi zistil na sranke shiman ale za prve je ku…y neprehladna a za druhe nemam cas to tam hladat.

                  dik.

                  0 0
                  • Tina  

                    38/24 ti prešmyk v pohode vezme. Sama som to tak nejak čas jazdila. Mám prehadzovačku Sram X0 9spd so stredným ramienkom. Na 38z prevodníku som mohla používať všetky pastorky kazety. Na malej 24z placke mi prehazka vzala ešte 17z pastorok. Avšak ani som ho veľmi nepoužívala.

                    0 0
      • MlokCZ  

        Zatím ano. V tuhle chvíli je výběr a možností kombinovat obrovský, přesně jak píšeš.

        Horší to bude až za několik let zmizí devítka. Pak to bude třeba u převodníků složitější. Samotné budou na výměnu vždy, ale mohl by nastat problém třeba s přesmykači.

        Uvidíme časem.

        0 0
        • kubad  

          :D

          za pár let mužem jezdit třeba na 30rychlostním zadním naboji typu Rolhof s vahou pod 1kg a pak budou tyhle starosti celkem mimo

          0 0
          • pepek  

            Když tam bude integrovaný elmotor, tak bude stačit i 10 kvaltů.

            0 0
    • LáďaH  

      Kotouče na 6-ti děr má i XT… Záleží na náboji.

      0 0
    • Tina  

      Kľuky Deore XT XT FC-T781 Dynasys pre 10spd sú v ponuke aj v kombináciách 48–36–26 a 44–32–24.

      Rotory XT sú v ponuke aj na 6dier už od začiatku existencie diskových bàzd Shimano (cca rok 2001). Teraz budú v ponuke aj nové rotory ICE TECH na 6dier.

      Inak rotor na Centerlock odmontuješ ľahšie a rýchlejšie klasickým nástrojom na demontáž kazety ako odmontovaním 6 skrutiek.

      0 0
      • BikeRider  

        Díky za link.

        Když koukám na Shimano Europe. ak ti pitomci maji na webu neúplnou nabídku.

        0 0
    • Kublaj  

      převodník 48z jakej to má pro mtb smysl?:)

      0 0
      • nox159  

        A – neumi slapat

        B – ma extremne vysokou vykonnost

        tramtadadaááá… A je spravne ;-)

        0 0
        • BikeRider  

          C je správně. nejezdí klasické MTB ale spíš Cross a typické bikery si na silnicích a polnačkách dává k snídani. :-)

          0 0
          • nox159  

            bezna rychlost na techto silnicich nad 50km/h? pokud ano mas pravdu pokud ne A je spravne ;-)

            0 0
            • BikeRider  

              Ještě jsem neviděl Bikera jet v průměru 40km/h, vlastně je nevídám jezdit ani 30km/h. Většinou to točí někde kolem 25km/h a jsou rádi, přičemž se viklají na 100mm zdvihu a tváří se jak jsou cool.

              Ale nehodlám se tu dohadovat kdo dočůrá nejdál. Matematika 48/11 na 28"/29" proti 42/11 nebo 44/11 na 26" hovoří za vše. Mě osobně sice na rovině vyhovuje převod 48/13 někdy i 48/12, ale možnost podřazovat na 48/12 a 48/11 využívám prakticky denně. Co je na tom k nepochopení?

              0 0
              • nox159  

                no jde o to ze ten prevod tech cca 48/12 na 28" bude pri optimalni kadenci nekde pro rychlost kolem tech 40–50km/h ( pocitat se mi to nechce… jiste nekdo spocita presne za me)

                pokud nevidis bikera jet ani nad 30km/h a pritom rikas že ho diky prevodum dáš tak proste neumiš slapat :D

                na 30km/h staci prostredni placka ;-)

                jinak kdyz se ptas co je na tom k nepochopeni tak vubec nic, ja to chapu, ale spatne si zareagoval vyše kdyz jsem psal ze neumis slapat.

                Kdyby si napsal neumim slapat proto potrebuju velky prevodnik se 48 zuby tak by bylo vsechno ok :)

                0 0
                • BikeRider  

                  Moment. Ona je nějaká univerzálně platná jediná správná ™ kadence šlapání? 50km/h na 48/12 už mi připadá, že točím do prázdna jak pitomec. Poto mi vyhovuje 48/11. Proč se mám vysilovat nadměrným šlapáním? Já měl za to, že člověk řadí tak, aby udržoval konstantní zátěž, a tu si udržuje takovou, jaká mu vyhovuje. Mimochodem vždyť silničáři mají 53/11 nebo kolik!

                  0 0
                  • nox159  

                    jj na rovine cca 85–100ot /min a do kopce vetsinou tak 70–90ot/min

                    Proč se mám vysilovat nadměrným šlapáním? – to delas kdyz drtiš těžký převod ;-)

                    0 0
                    • BikeRider  

                      koukám, že nejsem sám komu 44z či 48z vyhovuje:

                      http://www.bike-forum.cz/…42-zubu.html

                      0 0
                      • v POHODÌ klokan  

                        Sám určitě nejsi, taky jezdím o dost nižší kadence, než má předepsaný nox159 :-) A přesto se hezky svižně projedu :)

                        0 0
                    • jIrI___  

                      Je to individuální. Já točím podstatně nižší kadence (při 50 km/h a zařazeném nejtěžším převodu na MTB už nešlapu) a když jsem jednu dobu vozil měřič kadence a zkoušel točit ty „doporučené“ otáčky, tak jsem byl během pár kiláků mrtvý. Měřič jsem zahodil, šlapu si to svoje a jsem spokojený :). Kdybych točil do kopce na kašpárka 90 ot/min, tak na tom skáču jak králík :-D

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • ememem  

                      lenze kadencia okolo 90– 100 je sice z isteho hladiska optimalna ale nie vzdy a pre pre kazdeho a rozhodne neni prirodzena. najprirodzenejsia a teda jaksi fyziologicky otimalna kadencia z hladiska vynalozenej energie je okolo 60 otacok. to neni z mojej hlavy to vyplyva z biomechaniky. cely problem je v tom ze pri takejto kadencii sa uz velmi neda zrychlovat lebo vynalozena sila je uz aj tak blizka maximu (samozrejme ze zalezi kde ho kto ma teda na akom prevode to ide ale plati to vseobecne). cize preto sa pri zavodoch slape na vyssich frekvenciach ako uvadzas a je to pri danom urceni optimalne lenze to neni nic prirodzene a treba sa to natrenovat a udrziavat. cize sa nemozno cudovat beznym hobikom ze slapu priblizne kadenciou 60 a ze si pri nej nahodia tazsi prevod.

                      0 0
                    • maroked  

                      Ja si taky myslim že je to blbbost mam brachu ktery drti pořad těžky převod.Ja si myslim že je to jenom o kondičce(bracha moc nejezdi).Mě se na težkych převodech hodně blbě šlape a myslim si že to bude mit vliv i na rychlejši vytahani řetězu.

                      0 0
                      • kubad  

                        jsem těžký, jezdím hlavně v kopcích nízké kadence na těžší převod, a řetěz nijak netrpí, problém je jinde

                        0 0
                  • Blade  

                    Zvykej si, na BF je mimo jiné i kadenční policie a jakmile nešlapeš přesně podle tabulek, tak tě zlynčují:)

                    0 0
              • vojtechposmourny  

                Ty jo, co bych dal za průměr 25km/h :-)

                0 0
              • JakeF  

                Vidíš, já na 44/11 prakticky nejezdím a průměry na asfaltu přes těch 30 dávám. Na rovinkách běžně jezdím kolem 35–40km/h. Kde máš matematiku teď? Většina lidí k tomu časem dojde, když se snaží zrychlovat, že vynaložit vyšší sílu na pedálu už se svaly učí pomalu, takže musí jít cestou zachování síly a zvýšení počtu opakování… Převod 48/11 je při optimální kadenci cca 52km/h, což dává výkon někde okolo 1000W :). Pokud tak jezdíš běžně, tak moc nechápu, proč zrovna nejsi v pelotonu TdF :). A to se na rovinkách jezdí spíš víc, než těch ± optimálních 90rpm.

                0 0
                • roud  

                  už to zase začíná kdo ho má většího já bych tě chtěl vidět jak valíš aspoň hoďku těch 35–40

                  0 0
                  • kubad  

                    ale no tak vis sam ze se nektere rychle maratony davaji prumerem 30km/h a to davaji i dobri hobby

                    0 0
                    • roud  

                      ale vím a zároveň vím že se na fóru hodně zveličuje :O)

                      0 0
                  • nox159  

                    ja bych to videt jiste nechtel protoze to bych mu asi ani na silnici neuvisel takze bych musel jet autem a divat se a to z auta by me nebavilo… :D

                    myslim ze JakeF da napohodu hodinu na rovinate trati s prumerem pres 35km/h

                    prumer kolem 30–32km/h bych na rovine po dobu 1h dal na biku asi i ja ale jel bych jiste tepove hodne vysoko…

                    0 0
                    • roud  

                      tak hoďka se jistě odjet dá ale silně pochybuju že v tomhle tempu jezdí všechny švihy a to ne jen ty na hodinu hehe

                      0 0
                      • nox159  

                        to ja nevim ale nedovolil bych si tvrdit to ze tak nejezdi…

                        ja mivat pri treninkach co jezdim sam ( na silnici v ZDV ) prumery kolem 28–30km/h ( 10kg silnice :D )

                        a jakeF je fyzicky trochu jinde nez ja…

                        0 0
                        • roud  

                          hele ja s tim nemám problém jestli tak jezdí budiš ale sám víš jak si tu spousta lidí čechrá peří a u spousty bych jejich výkony chtěl vidět a u tebe třeba ten tvůj ultratěžkej terén hehe :O)

                          0 0
                      • JakeF  

                        To víš, že nejezdím. Na silnici jsem jezdil na jaře objemy a teď akorát přejezdy mezi terénem a intervalový tréninky, kde to je na 2–3 hodiny a průměrka 26–29km/h včetně vyjetí. A to nejsou zdaleka po rovině. Jakej průměr bych zvládnul na hodině po rovině jsem nikdy nezkoušel, psal jsem akorát, že na rovinách jezdím kolem 35–40km/h, za čím si stojím, samozřejmě to není s prstem v nose :).

                        0 0
                  • kolda  

                    to vis, kazdej neni pozer, co jen ladi, nekteri i jezdi :))

                    0 0
                • destr  

                  Při 52km/h 1000W? Tak možná do 10% kopce. A na bajku těch 40/h bych taky rád viděl.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Odpor stoupá kvadraticky, takže těch 1000W je podle mě vcelku reálnejch. Navíc těch 1000W zvládnou krátkodobě i někteří hobby jezdci a nedovedu si představit, že by ušlapali 52km/h do 10% stoupání, což mimochodem vychází přes 2000W… Těch 40km/h na bajku bude kolem 500W, což je krátkodobě vcelku bez problémů.

                    0 0
                    • destr  

                      Tak sem to spočítal. Pro těch 52 km je to kolem 800W, horsky kolo a 40km/h je přes 550 W. Píšeš že na rovinkách to jezdíš běžně, čemuž se mi moc nechce věřit.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ale na silničce, borec psal o krosovým kole ;-). Psal jsem běžně 35–40km/h, což neznamená, že jedu 40km/h 2 hodiny v kuse, moc nechápu, co tady zkoušíš ;-).

                        0 0
                  • biker jura  

                    do 10% kopce…heh… docela mimo :)

                    0 0
    • Kublaj  

      Hlavní smysl 2×10 je právě v ubrání toho jednoho převodníku ;) poslední dobou sem 22z převodník jezdil opravdu minimálně a onen 26z by mohl být právě to pravé ořechové a místo 44 jezdit 42? převody 44×11 v terénu nevyužiju a na asfaltu max při spurtu nebo z kopce dolů :)) takže i ty dva zuby na větším nebudu postrádat. Lepší řadit více vzadu a méně vpředu. Shimano s 3×10 je podle mě úplně mimo, kdo využije všech 30 převodů? ale mít v dětství 3×10 to bych byl bůh :)) chystám se teď na přechod z 3×9 na 2×9 a myslím že i těch 18 možností bude ok.

      0 0
      • nox159  

        pokud nepouzivas malou pilu tak nejezdis do kopce protoze 22/34 je nekdy jeste porad hodne tezky prevod… :)

        2×10 idelani na zavody kde se da temer vsechno jet na velkou a malou tam mit jen v zaloze

        3×10 s tim ze das prevodniky 44–32–22 a kazetu 11–36 je dobry na turistuku

        ja bych si vybral… :)

        0 0
      • LáďaH  

        Vozím 3×10. Točím hlavně velkou pilu a vzadu dorovnávám. 2 točím většinou jen do kopce a 1 používám jako rezervu. Do hodně prudkých kopců a pak když už jsem značně unaven a na 2 to nedám. 3×10 vozím od konce února. Přemýšlel jsem o přechodu na 2×10, ale 24z převodník by mi tam občas chyběl, a těch pár gramů navíc mě nezabije, takže zůstanu u 3×10. :-)

        0 0
      • scret  

        ty musis mit ale silne nohy:)

        prijed k nam a uvidime jak nebudes potrebovat malou:))

        0 0
      • yetti  

        Ja jezdim na biku prevazne na Sumave a nejak si to bez 22 prevodniku neumim predstavit. A co teprve cyklistika v Alpách? Většina toho co jezdim na malou pilu by sice šlo vylámat na střední, ale asi bych pak daleko nedojel. Z mého pohledu je 2×10 dobrý na závody a do Polabí. Na horách má trojplacka své uplatnění.

        0 0
        • dancing dog  

          vidim to uplne, uplne stejne. ne kazdej, co jezdi na bajku je 65kg chrt, co nesmi o vikendech chybet na zadnem zavode. kdyz na to nemam, a to ja nemam casto, dam zoufalika a nijak me to nermouti, 27 prevodu odstupnovanejch jak byvaji mi bohate staci, stejne jako mi staci kompakty z 9×1 11–28 na silnicce.. Jinak prechod na stale vetsi pocet prevodu, zejmena u MTB, si vysvetluju hlavne snahou vyrobcu udelat ze soucastek spotrebak, co vydrzi cimdaltim mene, idealni stav za par let-

          jako doba expirace jogurtu..

          Moc neverim tomu, ze nove technologie ve strojirenstvi dokazi, aby retez na 11 vydrzel stejne jako na 8…

          0 0
          • camlost  

            zoufalik. super, to jsem jeste neslysel :-). diky.

            0 0
            • Hodo65  

              Fak nádherný slovní spojení, skoro jsem smíchy spad ze židle, když jsem si to přečet :-D.

              0 0
        • ememem  

          spesl montuje na stumpy 2*10 s custom made sram klukami resp. vlastnymi carbon. s-worksami 24/38 a vzadu 11/36 co prevod presne medzi 22/32 a 22/34 (cize ako keby 22/33). to by uz celkom slo. inak suhlas s tym co pises.

          0 0
    • Tina  

      Jazdím prevodníky 38/26 a upravenú 9spd kazetu s 36z pastorkom od FRM s rozsahom 11–36. Prevod 38/11 je rýchlejší ako 44/13 a 26/36 je dostatočne ľahký aby som dokázala „vylámať“ aj pomerne strmé stúpania. Prehadzovačka Sram X.0 nemá s 36kou žiadny problém. Na veľkom 38z prevodníku, ktorý je namontovaný na pozícii stredného prevodníku, môžem jazdiť celý rozsah kazety od 11 po 36 zubov. Na 26ke jazdím od 18zubov hore. Na nejaký ťažký maratón sa dá vždy namontovať 24z zubový prevodník a jazdiť kľuky 38/24.

      0 0
      • kubad  

        jj souhlas, já vozím 42/27 a 12/34 a přemýšlím tam zkusit 36z od FRM, ale někomu tohle prostě nevysvětlíš hlavně lidem co nutně potřebují 44/11 aby jim to jelo rychle :D

        0 0
        • Tina  

          jj :)

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak na celkovém průměru 44/11 nic nepřidá (pro ty co jezdí rozumné kadence).

          Ale občas v nějakém sjezdu se ten převod hodí. Já si třeba na fullu někdy rád přišlápnu i k 60km/h – ve sjezdech v lehkém terénu (typ široká cesta, jen místy trochu rozbitá, pěkná louka třeba na mírnější sjezdovce, atd.), které se dají jet rychle.

          44/11 převod tedy rozhodně není nutný, ale hodit se občas může. Chvíli jsem jezdil 22/36/rockring a zase jsem se vrátil k 22/32/44.

          A oba vystačíte s těžším nejlehčím převodem, takže pak to jde s dvouplackou snadno. Já bych se na fullech 22/34 rozhodně nevzdal.

          0 0
          • Rušín  

            Souhlasím s Mlokem: „44/11 se občas hodí“. Někdy bych bral i těžší převod.

            Občas jedu s kámošem-závodníkem-rychlíkem, zpočátku jsem měl co dělat ho uviset, nyní i vystřídám na špici. Jsem-li ve předu, točím vyšší kadenci a lehčí převod, když mě vystřídán, trochu zrychlíme, pak si v pytli dám těžší převod (nižší kadenci), aby si nohy trošku odpočinuly – změna rytmu, aspoň na chvilku, v těchto chvilkách by se mi i těžší převod než 44/11 šiknul.

            0 0
        • Martin  

          jen tak ze srandy jsem si na silnici zkoušel na rovině při rychlosti asi 34 k/h zařadit 44/11, když už mám obutého bika do silničních plášťů, a kadenci jsem měl dost nechutnou, nízkou :)

          0 0
        • biker jura  

          vím že to sem nepatří, ale jak se tam dává ta 36 od frm? díky

          0 0
          • kubad  

            prvni das tu 36 pak zbytek kazety a jeden pastorek vynechas ale nejmensi musi zustat 12z aby to slo dotahnout

            0 0
            • biker jura  

              dík

              0 0
            • Tina  

              Ja som na kazete Sram X0 z rozsahom 11–32 vymenila pastorky 12–14–16 za pastorky 11–13–15 z inej kazety. Takže teraz mám 9spd kazetu 11–13–15–18–21–24–28–32–36 ;) Na XTR to však nejde spraviť :(

              0 0
        • kolda  

          ty prevody, co ma Tina me prijdou ok a docela smysluplny.

          27/34 uz muze byt nekdy tezky.. kdyz mas v nohach >100 km a postavi se pred tebe prudky kopec.

          0 0
    • jachymk  

      Na tyhle poměry kašlu mám 3×9 sram a jsem spokojen.

      Ale k těm brzdám. Opravdu kašli na něaký ekologický olej když ti prdne stará nádrž u benzínky a vyteče ti tisíce litrů nafty je to úplně něco jiného než když by ti vyteklo pár kapek něaké kapaliny. To samé olejová vana v autě, taky pěkný svinstvo. Kdybys takhle přemejšlel za chvíli chodíš v sandálách z kůry, zahalen do bukových větví :D

      0 0
    • jIrI___  

      Jeden lehce OT dotaz. Dá se přesmyk 3×10 použít bez nějakých problémů na klasiku 3×9?

      0 0
      • kubad  

        ma trochu uzsi klec, funguje to, ale lepsi je nechat 9kovy .

        0 0
    • dua  

      přiživím se, co brzdy Shimano XT 2012? XTRka jsou hodně dobrý, jsou XT na tom podobně? Jak jsou na tom se servisem, bez problemu? díky.

      0 0
      • kubad  

        a tys je už někde viděl prodávat?

        0 0
      • pustipav  

        Krátce otestovány, získaly si mou přízeň, fakt bomba…

        nevadly, brzdnej výkon pocitově silnější než předešlý XTčka, pěkná páka, dobře padne do ruky. Pokud bych si měl kupovat zvlášť brzdy, budou tyhle nebo přepracovaný SLX na 1. místě…

        0 0
        • Kubiczech  

          Docela lákavé. Škoda, že to není v černé. Nikam se mi prostě nehodí. I ten vzhled bych překous.

          0 0
          • pustipav  

            Třmeny můžeš mít v černé :)

            0 0
            • Kubiczech  

              Teď jsem koukal na nové KTMko a to mělo i páky v černé (kromě krytky expanzky). Jde to ale někde koupit? Nejspíše ne. ):

              0 0
              • Chiron  

                Ale jo. http://www.bikesport.cz/…t,–mod.-2012 Hned bych je bral, ale za ty peníze se mi nechce :/ Spíš uvažuju o SLX. Ale stejně nejhezčí sou imho Deorečka 2010… Ale zas ty letošní SLX budou asi o třídu jinde…

                0 0
                • Kubiczech  

                  Díky. A když už jsme u toho nevíte někdo váhu? Já se dočetl dost rozporuplné údaje. Zajímalo by mě hlavně váhové srovnání s Elixíry R…

                  0 0
            • dua  

              ale pak jsou i páky skoro celé černé, chtěl bych stříbrné paky a černé třmeny :(

              0 0
        • jIrI___  

          Jak je to s gumovostí páky? Stejné jako u předchozího modelu?

          0 0
      • dua  

        tak brzdy jsou doma, kratce otestovane,brzdi pekelne, oproti CRkum znatelny rozdil,lehce seriditelne, vepredu jsem presel na 160 kotouc i tak brzdi skvele. Nic necinka,proste parada, jenom zkratit hadice :-)

        0 0
        • Dan.45  

          teď když to čtu je mi trochu líto(jsem zastánce Shimana, ale proti Sramu nic nemám), že jsem utratil peníze za nový XX, po těch XTčkách(celé sadě 2012) jsem se díval, ale zas tak mě to nemrzí za tu cenu;)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Dan.45  

      využiji tohoto vlákna a zeptám se na otázku Shimano XT modelový rok 2012, bude Shimano dělat i sady(kliky) 2×10 mimo XTR ??

      0 0
      • roud  

        bude

        0 0
      • JakeF  

        Důležitá otázka je, jestli i s rozumnou skladbou převodníků. Zatim co jsem čet, tak psali akorát o „XC“ verzi s 40/27, což je docela tragický, asi fakt budu muset začít šetřit na XTRka :(.

        0 0
        • pižmoň  

          a co je na tom tragickeho? cetl sem ze XT bude 38/26 nebo trojplacka

          0 0
          • ememem  

            tak pokial na to nebude pasovat standartney 24z maly prevodnik alebo ho k tomu aspon nebudu robit tak si to rovno mozu strcit. v tom pripade zostanem pri devine dokail ma okolnosti neprinutia to zmenit (cize sa prestane na nu cokolvek vyrabat).

            0 0
        • nox159  

          v cem vidis problem u 40/27 ?

          0 0
          • JakeF  

            Ta 40ka je už na přišlápnutí z kopce moc lehká, na 42z si ještě docela zvykám, ale začal jsem o dost víc řadit 11z vzadu, mít vepředu 40z, tak už by mi ten těžší převod určitě chyběl.

            0 0
            • nox159  

              prave ze ja jsem tedka uvazoval ze kdyz mi odcahzi velka pila ze bych nahodil 40 a cca 26, nemam to propocitane… nic jsem nezkousel… jen si rikam ze se stejne vsechno jezdi na velkou a ze na 40zubu s cca 34–36 zubovou kazetou by se toho dalo vyjet hodne…

              ale tedka jak pises tak zas nevim…

              0 0
              • JakeF  

                Tak ono na celkovým čase to pravděpodobně moc poznat nebude, ale přecijen na 40/11 už by 45km/h znamenalo kadenci 100rpm a to z nějakýho rovnýho klesání, nedejbože s větrem v zádech už bude docela k vzteku. Problém bych viděl taky v ostupňování kazety 34 a 36z, kde máš začátek na 11–13–15 a ten skok 11–13 budeš při 40z placce používat asi vcelku často, takže mě osobně by to začlo brzo štvát. Možná si jde zvyknout, ale radši bych viděl 36z kazetu s odstupňováním 32z 9sp, já kvůli tomu teď vozím 32z 10sp, což mi sice stačí, co se týče nejlehčího převodu, ale ten rozsah na velkou bych právě měl radši větší s 36z kazetou.

                0 0
                • nox159  

                  osobne tohle nejak moc neresim… na fulovi jsem tedka presel z 32 na 34 a ze bych poznal rozdil v odstupnovani to fakt ne… takze treba bych s timhle nemel problem zadny… tyhle veci treba zas nejak extra nepoznam nebo mi spis nevadi…

                  0 0
                • biker jura  

                  kadence 100rpm není nic neobvyklýho. Ale osobně kdybych nezávodil tak bych používal 42z převodník a 36z kazetu. ted mám 40z převodník a 34z 9sp kazetu a jel jsem s tím jeden sranda závod kterej byl furt jenom po silnici a posledních 10km z mírnýho kopce jsme jeli asi 50km/h pořád a rozhodně jsem neměl potřebu těžšího převodu, takže to záleží taky na tom jak je kdo zvyklý točit.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vždyť já ani netvrdím, že je, na rovinkách jí točím naprosto běžně. Taky mi 45km/h nepřijde moc vysoká rychlost. Těch 50km/h bude právě tak ta hranice, někde kolem 110rpm, co se ještě utočit delší dobu dá, ale je to už přesně to, co by mě mimo závod dost štvalo a radši bych tam ten těžší převod měl a v klidu si točil kolem 90rpm. A že jsou situace, kdy je potřeba si přišlápnout i přes těch 50km/h…

                    0 0
                    • biker jura  

                      jj souhlas. je fakt že kdybych tam neměl dvoutác kvuli závodum kde mi vyhovuje líp, tak bych tam v klidu nechal trojplacku.

                      0 0
          • ememem  

            v tom ze je to dobre leda tak na zavody typu KPZ kde sa o terene moc hovorit neda (s vynimkou drasala a pod. prosim nechytat za slovicka). aj ked si namakany chrt bych ta chcel s tymto prevodom vidiet v alpskom terene.

            0 0
    • šlapatko  

      Někteří zde mají ukrutnou sílu a potřebují pořádné převodníky:-D

      0 0
      • Martin  

        maj zátah vocpoda jak sviň pyčovole… diesel powah :)

        0 0
    • Kubiczech  

      Nemáte někdo nějaké porovnání nových XT brzd oproti Avidům R/CR/X0? Popřípadě i proti posledním XTR?

      0 0
      • dua  

        Brzdí znatelně líp, sice taková gumová páka, měl jsem problém zvyknout si na dávkování, zatím ale jenom jedna vyjíždka

        0 0
        • biker jura  

          nějaké nové zkušenosti? jsem dost nas.anej na avidy elixiry co jsem nedávno koupil tak přemýšlím jestli xtr trail 2011 nebo xt 2012, jestli brzdí opravdu srovnatelně. šetřit už nehodlám takže kdyby byla Rka lepší tak vezmu ty i když stojí podstatně víc

          0 0
          • MirosPikos  

            v čem že zklamaly elixiry a hlavně kolikátky?

            0 0
            • biker jura  

              jsou v pořádku funkčně ale mě nesedí do ruky ani projevem a proto je prodávám. brzdná síla super u jiných brzd jsem takovou neměl ale spíš jsem zvyklý brzdit prostředníčkem a to u avidu moc nejde a taky mi uplně nevyhovuje dávkování. mám to na závody a potřebuji aby to sedělo vše na 100%. shimano mi tomhle vyhovovalo víc. kdyby měl někdo zájem, tak je nechám za dobrou cenu skoro nové viz bazar.

              0 0
            • biker jura  

              jinak to byli X7 (Rka)

              0 0
    • BikeRider  

      O kolik lze vlastně přeřadit na jedno zmáčkutí nahoru/dolů u těchto páček:

      SRAM X.9 (9sp)

      SRAM X.0 (9sp)

      SRAM X9 (10sp)

      SRAM X0 (10sp)

      U Shimana pro rok 2010 vím, že sada XT umí totéž co XTR, tedy přeřadit o 4 pastory nahoru (nebo o 5?) a o 2 pastorky dolů..

      Jak jsou na tom SLX a Deore?

      0 0
      • blaf  

        X0 9sp na vetsi o tri, na mensi o jeden

        SLX 9sp navetsi tri, na mensi o jeden

        zkousel jsem to ted na stojicim kole takze to mozna vic nepustil retez, ale myslim si, ze to tak je

        starsi DEore slo myslim stejne, ale to nemam na kole tak to nemuzu vyzkouset

        nahoru vic nepotrebuju, dolu, jsem zjistil, s tim taky nemam problem

        0 0
        • MlokCZ  

          X9 9sp. umí proti pružině o 4 (já tedy o 4 za jízdy nezařadím, zvládnu max. o 3, dál už nedosáhnu). X0 nevim, ale že by uměla méně se mi moc nezdá.

          0 0
          • blaf  

            tak to asi bude o 4, zkousel jsem to v klidu a nechtel jsem to nejak rvat, asi to jen nepustil retez

            0 0
      • LáďaH  

        U toho Shimana má být 2012, že? :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BikeRider  

      Zdá se mi to nebo Shimano působí takovým „plastovým dojmem“ (nápř. páčkyú) i v sadě XTR, a design je stále kýčovitější a kýčovitější?

      0 0
    • mr.antik  

      Myslíte, že si pomůžu desítkovou XTR přehazkou oproti X.9? Jde mi o výdrž v terénu. X.9 vydrží hrozně málo – cca sezónu, ale moc km nenajezdim, kladky jako nové, ale vakl jak sviňa…

      0 0
      • LáďaH  

        Co X0? Ta je dokonce levnější než XTR. :-)

        0 0
        • mr.antik  

          No koukám že šla X.9 s cenou dolů… Takže se vyplatí koupit každý rok 2 nové kusy :-))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.