Čaw, chystám se přejít z 3×9 :-( na 2×10 a už několikrát sem slyšel že shimano vs sram je sram lepší jak to je v praxi díky :-) a popř koukal sem na to co se dá sehnat a našel jsem Sram GX to je co X5 atd znám ale to Gx je pro mě novinka díky
Čaw, chystám se přejít z 3×9 :-( na 2×10 a už několikrát sem slyšel že shimano vs sram je sram lepší jak to je v praxi díky :-) a popř koukal sem na to co se dá sehnat a našel jsem Sram GX to je co X5 atd znám ale to Gx je pro mě novinka díky
Když už, tak bych šel na 2×11 nebo 1×12.
GX je relativně nová sada 1 nebo 2×11 rychlostí (a teď i GX Eagle 1×12), měla by být někde na úrovni Deore/SLX, ale spousta lidí tvrdí, že funguje líp než Deore/SLX.
já přechod z 3×9 na 1×11 vyřešil přechodem na 1×9 s tím, že někdy v budoucnu bude možná rohloff nebo taky ne-)
A kolik do toho chceš vrhnout chechtáků?
Tak převodů budeš mít méně, zato dražší spotřební materiál (řetězy, kazety). Sám jsem nahradil trojpřevodník dvojpřevodníkem, pak jsem musel řešit zvětšení největšího pastorku, i tak mám menší rozsah převodů. Dvojpřevodník má výhodu v tom, že na velkou jde jet celá kazeta, u trojpřevodníku by se to moc dělat nemělo, ale vyloženě bych se toho nebál.
2×10 od Sramu už asi ne. Sram tento systém už dále nevyvíjí, je pro něj v segmentu horských kol mrtvý. takže nekompromisně vyklízí pozice a dvojplacky nechává jen na Shimanu.