Ahoj, do čeho by jste šli vy? Nehledě na pořizovací cenu…
Ahoj, do čeho by jste šli vy? Nehledě na pořizovací cenu…
Anketa: Shimano XT vs Sram NX
NX razeni bych nechtel jinak nez jako nouzovku. (myslim jen samotne razeni)
Proc?
Kdyz jsem si ho osahaval, tak mi to prislo jako vylozene budget reseni. Neco jako (nevim jak je to u nejnovejsiho) SLX razeni s plastovou packou. Ne ze by nefungovalo, ale radsi bych si koupil neco jineho.
Jezdim s tim od podzimu celou zimu v mrazu, srackach a funguje zcela ok. Ta hlavni packa a pulka tela je hlinik, zbytek plast, me teda neurazi.
Nerikal jsem, ze by nemelo fungovat. Fungovat urcite bude, ale proste na me tehdy udelalo spatny dojem. Stejne jako se mi vubec nelibi oznaceni NX (Nic eXtra :D), ale to uz je ryze osobni a nepodstatna marketingova zalezitost. :)
Ok. Mne to prave prijde celkem adekvatni zpracovani oproti vyssim sadam, je to proste lowcost, porovnavat se da pripadne s Deore. SH na tom bude cenove i vahove lip, ale u me proste na mtb razeni a pohon uz jedine sram, napr. mi nevyhovuji prave SH packy, maji je proste jinak a neni to ono.
Ja ted sice jezdim 1×11 XT, ale packy mi osobne vyhovuji taky vic SRAM, ze ktereho jsem prechazel. Mel jsem dost problem naladit pozici packy, ale uz jsem si zvyknul a to dvojte odrazeni je fajn. Kazdopadne v budoucnu se chci zase vratit ke SRAMu, ale razeni minimalne GX.
Porovnáváš jiné cenové kategorie… To je jako třeba srovnávat Fabii s Octávií. XT je vyšší model než NX od SRAMu.
Já osobně mám radši SRAM, ale aktuálně mám GX řazení a hazku a to mi funguje perfektně…
Nezkoušel už někdo NX11 řazení v kombinaci s GX12 šaltrem a Sunrace 11–50z kazetou?
nevidim jediny duvod to takhle bastlit, kdyz GX eagle razeni stoji 800,–
Jemu jde ale o použití GX Eagle hazky na 11 Sunrace kazetu
Pořád ale zůstává otázka proboha proč, řazení NX 11sp je proti GX Eagle úspora jen 10 €, kazeta MX8 11sp 11–50 je oproti MZ90 12sp 11–50 úspora jen 27 €.
Prostě nechci dvanáctku. Užší řetěz a menší rozestupy mezi pastorky budou logicky citlivější na seřízení. Citlivější i na perfektně rovnou patku. Určitě se víc projeví drobné vůle například vakl ořechu. Navíc jsem si z 1×10 zvykl na větší skoky mezi převody.
Jde mi pouze o to jestli jde kombinovat jedenáctka a dvanáctka od Sramu. Na NX řazení netrvám, jde o zachování 11 převodů s Egle šaltrem.
Zkusenosti nemam, ale aby ses s tim porovnanim 11×12 u Sramu nespletl.
Mam pocit, ze tu par lidi (napr.Mc.Blacky) v nejakem threadu psalo, ze :
1×11 Shimano je po strance vydrze OK, ale nic moc odstupnovani
1×12 Sram odstupnovani OK, vydz+spolehlivost je porovnatelna, ne-li vetsi drzak
1×11 Sram je docela pruser – nic to nevydrzi
Blbost
pruser je 1×11, shimano retezy a kazety sou blato
sram 1×11 vydrzi vic a 1×12 dokonce trosku nelogicky jeste vic (nevim jak GX) narocnejsi na serizeni ale oproti 1×11 je
me na 11 shimano i sram vydrzelo stejne – malo, na 12 uz pry sram vydrzi opravdu dost, tak uvidime
Mne pri nastavovani Sramu GX nic narocneho nepotkalo. Proste jsem vse nahazel, seridil na prvni dobrou a funguje to bezproblemove.
ad 1×11 Sram) pripojuji se k nomecz…slaba je mozna vydrz tech levnejsich retezu, ale jinak je to jako celek ok, to co to vydrzi v bahne a bordelu je fakt uctihodne – zkusenosti ze zimaka. A eagle je na tom praveze jeste lip dle toho co tady lidi psali.
To stim Eaglem jsem Petrunovi psal, on se u 12 obava nizsi vydrze nez u 11. Jen mam pocit, ze tu prave Blacky (a nejen on) hanil tu 11 Sram. Hledat se mi to nechce, pokud to bude Petruna zajimat, najde si to sam.
Navíc mám doma hromadu levných NW převodníků z Číny které nevyhodím.
ty se daji pouzit i na 12…
Mezi NX a GX jedenáctkovým řazením je rozdíl 400 Kč, to opravdu není moc. Ale kazeta GX Eagle 11–50z za 4300 Kč oproti SUNRACE CS-MX80 11–50z za 1700 Kč (na velohanák.cz), to je obrovský rozdíl. Za ušetřených 2600 Kč mám nové kliky!
pise ti o kazete sunrace MZ90 na 12sp za 2300 cca, takze rozdil litr…
Už to vidím, máš pravdu.
Jenže 12s/11–50z nemá pro mně vůbec žádnou přidanou hodnotu oproti 11s/11–50z. Hrubší odstupňování mi vyhovuje a jedenáctka bude míň zlobit. Ten litr bych v podstatě vyhodil do kanálu..
zdar chlapi. rád bych se Vás zeptal, mám ted řazení 1×11 a kazetu 10–42, převodník 32 Ovál, u toho chci i zustat, ale zvažuji že dám jinou kazetu, chci mít víc převodu do lehka, tak co myslíte dát 11–42 nebo už 11–50 Sunrace. Převody chci kvuli spíš takovým těžším závodum, jako je třeba Kopřivnický Drtič a tam je asi 10–42 málo, né hned, ale ke konci už jo. Ano mám ted zadní kolo s XD ořechem, ale mám ještě jedno kolo a tam je normální ořech a tam bych to dal. Jo a stíhala by to současná hazka, je tam dlouhé ramínko, tak by asi měla, pak je už jen krátké ramínko a to je si myslím určené na 2×11. Tož hodte nějaké rady. PS: ano pisnete že i Sram má 10–46, ale tam je dost velký peněžní rozdíl.
10–42 a 11–46 je stejný rozsah, to už bych radši dal menší převodník, takže jedině asi 11–50 z těch levnějších možností.
dík za názor, ale stejné to nemuže být, pořád je tam rozdíl 4 zuby do lehka
Tak dobře, 10–42 je trošičku větší rozsah: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…
ano to skoro má, ale musíš dát na kazetu 10–42 převodník 30-tku
No tak dáš převodník 30z, jeden převodník je snad menší investice než kazeta. 32/46 je sice lehčí než 30/42, ale jen opravdu nepatrně. Možná bys mohl napsat co je cílem, jestli chceš rozsah převodů zachovat a jen posunout do lehka nebo ho rozšířit směrem do lehka a do rychla zachovat, kolik max do toho chceš vrazit a jakou máš přehazovačku, jestli vůbec ten 46z nebo dokonce 50z pastorek zvládne.
stačí přečíst víš a budeš vědět, nejde mě ani o váhu ani o nějaké odstupnuvání, a jak píšu jsem dost frekvenční jezdec, ale s 30 Ovalem to už bude asi mixer, si myslím.
Nerozumím. Máš 10–42 a chceš 11–42. Proč? Navíc bys musel měnit ořech, pokud máš 10–42 a chceš přejít na Sunrace. Vím že máš ještě jedno kolo s ořechem Shimano, ale lehčí převody bych asi řešil 30 z převodníkem. Jako zkouška je to za 1200 korun a uvidíš, třeba ti to přijde lépe než předělávat celý systém.
chlapi vy mi to nečtete pořádně. Nechci předělávat celý system, chci jen dát 11–46 nebo 11–50 a ptám se jestli to pobere i stávající hazka, je s dlouhým ramínkem, tod vše.
10–42 je stejný rozsah jako 11–46, to ti nic nevyřeší a je lepší koupit menší převodník. Aby sis polepšil, tak potřebuješ 11–50, ale počítej s tím, že to bude řadit hůř. Nenapsal si, jakou máš hazku, jestli aktuální Shimano 11s, tak by to pobrat mohla, Sram ne.
hazka je sram GX, na 11-tku dlouhé ramínko
Nemám to vyzkoušené, ale co jsem četl, tak Sram to nedá. Nejlevnější máš fakt vyměnit převodník, třeba jen na toho Drtiče a zbytek jezdit se stávajícím.
jak píšou všichni že 10–42 a 11–46 má stejný rozsah, ale to je tím že u 10–42 je 30-tka převodník a u 11–42 je 32 převodník.
No ale tys to v tom svém prvním dotazu napsal blbě…
co je napsáno blbě, až vím a dám to do pořádku?
…zdar chlapi. rád bych se Vás zeptal, mám ted řazení 1×11 a kazetu 10–42, převodník 32 Ovál, u toho chci i zustat, ale zvažuji že dám jinou kazetu, chci mít víc převodu do lehka, tak co myslíte dát 11–42 nebo už 11–50 Sunrace…
No tady bude asi malá chybka v tom, že píšeš kazetu 11–42. Asi jsi myslel 11–46. Protože proti 10–42 bys šel dolů s těžkým převodem o 10%. To jsem myslel, že nerozumím
jo myslel jsem 11–46. A ano, měl bych o jeden zub mín do těžka, při zachování Ovalu 32 z, ale 4 zuby si pomužu do lehka, nebo tam dát nakonec dvou tac 24/38 a je.
tak to jo. Poradil bych ti si půjčit 30z a zkusit původní variantu kazety, ale vidím, že to prostě „potřebuješ“ předělat, což samozřejmě schvaluju. Taky jsem měl minulý týden už 2× úplně zbytečně rozebrané kolo…:)
no, ta 30-tka, to je už tak na hraně, jak píšu ýše, jsem dost frekvenční jezdec a dost točím nohama. Jak tak jedeš závod a třeba fakt jen s mírného kopce nebo jinak, valite po rovině, jsi schovaný za někým který to dost valí, tak s tou 30-tkou, to už dost šlehaš. Co ty myslíš?
no jám 13 ti kilový enduro, takže ti nepomůžu. Sám mám najeto na 10–42 + 32z ovál asi 6tisíc a nevadilo mi to nikdy. A jezdím nahoru moc rád na kašpara, v klidesu, ale nezávodím, takže poznatky pouze hobbíka.
Nicméně asi bych ve Tvém případě nechal 32z, pokud se nechceš utočit do aleluja. Tak zkus ten Sunrace 11–46, ale na druhou stranu, jestli ti vadí točení při jízdě z kopce, tak s jakoukoli kazetou 11-něco ztratíš těch 10% právě na jízdě z kopce, proti Sramácké 10–42. Kompromis 34z ovál a kazeta 11–50 by snad mohla pomoct.
nemyslím točení s kopce, spíš jak jsem psal, jak se za někoho schováš co dost valí, tak spíš tam. Myslím si že ten jeden zub bych ještě nějak ustál a s tím točením to bude ještě zvládnutelné. zvažuji tu 11–50, ale nevím jak s hazkou, vezme to? víš mám napsáno jakou mám, ale možná že tá 11–46 by byla tak akorát.
to by chtělo dotaz na kluky, co jezdí tyhle kazety 11–50, s čím to kombinují. Ale pokud se nepletu, tak sram už od NX výše prodává jenom dlouhé ramínko. Já mám XX1 a je tam striktně napsáno „only 42 teeth“. Ale někomu to klidně pojede i se 46 zuby, akorát to nebude tak pěkně řadit.
a tak jaká by měla být hazka na 11–46 nebo 11–50, jaké má pak ramínko, tam je už asi spíš jinak vyřešena celá ta hazko,co, né jen raminko?
No asi to gx zvládne, ale bude se jí muset pomoct dorazovým šroubkem, otázkou je, jak to bude chodit. Jinak pak koupit ramínko One-up a k tomu šaltr XT M8000. No, ale to jsi v tom za 1700 šaltr, ramínko bude taky okolo 1600 plus kazeta. Má to smysl?
a nebo jít na 2×11, co, šel bys tak?
Nešel. Pokud to nebude nezbytně nutné 1×11 případně 1×12 už neopustím. Podívej se po bazarech, jestli někdo neprodává e13 9–44 případně 9–46 a budeš mít problém rázem vyřešen. Případně Leonardi. Chápu, že nové jsou drahé, ale třeba se zadaří. Já ti tu svoji klidně půjčím.
díky za rady a za ochotu, nějak to už pořeším, ale fakt dík
a na to GX se dá dát jiné ramínko? nebo se to u sramu musí řešit jen Eglem 1×12?
Na GX dělá ramínko Garbaruk, ale stojí 70 USD, dělají i 11sp kazety 10–46, 10–48 a 10–50 na XD ořech, ale stojí ranec kazeta + ramínko skoro 300 USD. To už ten Eagle nevyjde o moc dráž.
u GX mají napsáno taky 42 zubů, ale zvládne stopro 44, to mám vyzkoušeno. 50 zubů asi bude nad její síly :)
mám taky GX a myslím že dá i 46, někdo mě to říkal.
no tak ještě mám doma e13 9–44, jetou asi 2 tisíce, kdybys chtěl půjčit, je to na XD. pomohl by sis na cestě dolů i malinko nahoru :) Ale někdo o ní psal, že je na hovno, že je lepší novější 9–46, já s ní teda žádné trable neměl, ale začala střílet na prvních 3 pastorcích na novém řetězu, (mohlo to ale být taky mýma rukama), tak jsem dal novou kazetu, co jsem měl v nové sadě a ležela doma v krabici a tahle e13 se už rok válí v bedně. Je možné, že první 3 pastorky už nejsou zcela fit, ale dají se vyměnit za cca 1200 Kč.
ehm, s 30z převodníkem na 10z pastorku máš těžší převod (30/10=3.0) než s 32z převodníkem na 11z pastorku (32/11=2.9)
to on už ví…
Máš dodělanou základku? Umíš vydělit dvě dvojice čísel a porovnat výsledky? 30/10 je těžší (rychlejší) převod než 32/11.
Tedy abych to napsal ještě názorněji, na 29" kole při kadenci 80 pojedeš s převodem 30/10 rychlostí 33,12 km/h, s převodem 32/11 jen 32,12 km/h. Prostě nasazení kazety 11–46 místo 10–42 posune všechny převody víc do lehka a pomala než změna převodníku z 32z na 30z. Změně kazety z 10–42 na 11–46 by přesně odpovídala změna převodníku za 32z na 29,1 –29,2 zubu.
díky za rady a nechci je nijak hanit, ale jak to tady tak nějak porovnávám, a budu vycházet s 32–10 tak 30–10 je o 2 zuby do lehka a 32–11 je jen 1 zubu do lehka, tak by to mělo být něco mezi 32–10 a 30–10, si myslím já. Ale mě hlavně jde o přínos těch horních převodu, jak píši výše, víš, přečti si první mé vlákno mirage 26.11.2017 17:42 , ale jinak díky.
Myslet znamená hovno vědět. Vem si mobil, dej tam aplikaci „kalkulačka“ a vyděl ty tři dvojice čísel. Největší číslo znamená nejtěžší převod, nejmenší nejlehčí převod.
tak víš co je asi nejlepší, to prostě vyzkoušet a má člověk přímo zkušenost a to si nemyslím, ale vím.
tys byl asi na prevodove pomery ve fyzice nemocnej co ? :D
Tady už dostal odkaz na kalkulačku převodů a stejně mu to nepomohlo.
ale nechci tady nijak řešit ty převody do těžka, ale hlavně přínos těch 4 zubu do lehka, o to mě jde.
Když dáš 30z převodník a necháš 42z vzadu, tak to bude jakobys měl vepředu 32z a vzadu 45 zubů. Takže pokud dáš dopředu menší převodník, budeš mít vzadu tři zuby navíc zadarmo ;-).
díky za rady. a ty jezdíš co ve předu?
Na 26-er kole s jednoplackou mám 38z převodník.
já jezdím 29-tku XC
jo a jestli bych to měnil, tak bych dával Ovál 30-tku, ted mám 32 Oval
Jak píše Siglespeed, když dáš převodník 30z místo 32z, tak je dopad na převody bude úplně stejný jako bys nechal 32z převodník a dal kazetu 10,7 – 44,8 (samozřejmě technicky je kazeta s desetinou zubu nesmysl, tohle je pouze pro porovnání převodových poměrů).
Nemůžeš brát jen o 1 zub vs o 2 zuby, musíš brát, že to je 1 zub z 10 vs 2 zuby z 32 a 2 z 32 je prostě menší změna než 1 z 10, prostě se pleteš, 32–11 je lehčí a pomalejší převod než 30–10, proboha to je dělení 30 : 10 > 32 : 11, matika 1. stupně ZŠ.
Pokud chceš lehčí převod a zároveň se bojíš o ztrátu rychlého, tak by byla nejlepší kazeta s větším rozsahem, a to máš za úplně jiné peníze.
xtondo, máš naprosto pravdu, bohužel mirage se v tom trochu zamotal.
Mirage, postav si to do řádků a podumej.
stávající – mám 32z 10–42 a občas ((kolikrát za sezonu?) se mi zdá, že moc točím nohama při jízdě dolů a chtěl bych lehčí převod do kopce, mám šaltr GX
u 2 a 3 prostě ztratíš při rychlé jízdě a budeš točit a točit…
K variantě 3 ještě 34z převodník, získá malinko do rychla než má teď a nejlehčí převod 34/50 bude i tak lehčí než 30/42 i 32/46. Ale sou to další prachy.
Jojo. Takže za bůra minimálně.
děkuji všem za reakce :-))
A potom to je ;-)
Přesně
Ahoj. Našel jsem tohle. Bude Ti to k něčemu?
To Shimano s padesátkou je brutalita :-D
Z praxe vím, že na stojanu funguje všechno. Otázka je jak to bude fungovat pod zátěží v terénu. Asi mrknu na zahraniční fóra.
Ahoj, já mám přehazku Eagle X01, řazení 12 speed Eagle GX a kazetu 11 speed 11–50 a maká to výborně. Řetěz jsem nechal širší 11 speed.
To tedy znamená, že jsou rozestupy mezi pastorky stejně široké u 11sp jako u 12sp? Pak by to bylo naprosto logické. Dvanáctka kazeta by byla širší o jeden pastorek než jedenáctka. Pak stačí pouze zamezit dorazem v přeřazení do prázdna na neexistující pastorek. Je to ale opravdu tak?
Je to opravdu tak – jezdím to přes půl roku
Díky :-)
Co je to za kazetu?
To bude Sunrace.
Ahoj,
hodím dotaz sem.
Mám nově 1×11 shimano XT. Řadí to pěkně celým rozsahem kazety (11–46), ale přijde mi, že řazení na menší pastorky po jednom je pomalé, pokud chci rychle za sebou řadit na více pastorků. Na větší pastorky je to pohoda, navíc jde odřadit o více naráz. Na menší je převod zařazený hned, ale mám pocit, jako by trvalo delší dobu, než se páčka vrátí a můžu řadit hned znovu.
Jde to nějak seštelovat, abych mohl řadit na menší rychleji za sebou?
XT packy radi hned, ne az se vrati packa, stejne tak muzes radit o vice stupnu i na tezsi prevody.
Jinak ale muze nekde drhnout lanko atd.
Taky to nepokládám za normální stav. Bovden i lanko jsou nové. Mám vedení vnitřkem rámu, bovden mám po celé délce a pokud zatáhnu za jeden nebo druhý konec, tak se hýby, takže by nikde neměl být zbytečně namotaný uvnitř. Lanko napnuté… Když dojedu do krajní polohy, tak je páčka vyloženě mrtvá, na volno se po dotyku hýbe, dokud nezačnu zase řadit zpět
Hod fotku oka u hazky…
Když budeš řadit dolů palcem, jde to i rovnou o dva, když zmáčneš víc, ukazovákem jen o jeden. Každopádně zreviduj vedení, jestli někde nemáš bordel nebo rovnou vyměň bowden, není to zas taková položka.