Zdravím všechny,můj dotaz zní- ví někdo na jakém principu pracuje výškový snímač u SIGMY BC 14.16 ukazuje mi totiž rozdílné hodnoty na stejných místech kudy jezdím.A to někdy i s rozdílem 35 m.Díky!
Zdravím všechny,můj dotaz zní- ví někdo na jakém principu pracuje výškový snímač u SIGMY BC 14.16 ukazuje mi totiž rozdílné hodnoty na stejných místech kudy jezdím.A to někdy i s rozdílem 35 m.Díky!
Mam stejnou sigmu a napriklad vcera po 4h jezdeni byl rozdil vysky mista startu a cile 3m. Pokud je to u tebe jinak (>30m), uvazoval bych o reklamaci.
A co bys na tom chtěl reklamovat? Při velké změně tlaku to může být v extrému i 50m a samotný barometrický výškoměr (bez korekcí z jiného zdroje, např. gps) s tím nemůže vůbec nic udělat.
Často takové změny tlaku nejsou a častější jsou případy, kdy tlak víceméně drží a změna je třeba i jen do těch 3m. Ale stát se to rozhodně běžně může a chyba přístroje to není.
nechápu proč má někdo tu neutuchající potřebu vědět na metr přesně kolik na vyjížďce nastoupal metrů :-)
Já mám čísla docela rád, pak mám rád přesná čísla, co jdou srovnávat. Třeba i u teploty. Můžu mít teploměr doma, ale když se bude lišit třeba od 1,5st od skutečné teploty, tak by mi to nemuselo vadit, pokud ovšem v jiné místnosti je jiný teploměr, tak to už vadí. Pak se můžeme rovnou bavit, že nepotřebuji znát ani ujetou vzdálenost, můžu tam mít taky hausnumera. Když mám měřidlo na nastoupané metry, tak já chci, aby to ukazovalo solidní čísla.
Aby to ukazovala solidní čísla, tak musíš solidně šlapat :). Ale validní čísla by to ukazovat mohlo, to je fakt :)
řešit na kole přesnou výškovou polohu jako v letadle mi přijde ujetý :-)
Tak na kole nikoho moc nezajímá geografická výška, pokud se bavíme o tréninkovém ježdění, kde člověk jezdí někde v okolí bydliště a zná to. Ale od změřené výšky se odvozují i ty rozdíly. Takže mě by zajímalo, jestli to skutečně ukáže správně nastoupané výškové metry.
Já myslel přesná čísla z měření obecně, u obyčejných teploměrů. Ale mám měřidlo teploty i u cyklocomputeru, kde je nějaký posun, takže vím, že to ukazuje asi o 3–4 desetiny méně, než skutečně je.
Zkrátka já si docela potrpím na přesnost.
hele taky rád vím kolik najedu, občas se s tim pochlubim ale to je asi tak jediný k čemu to je. Tachák vozim kuli tomu, že nemusim pořád lovit telefon a při kotrole času :-)
Nicméně nikdy sem nepochopil proč bych měl řešit do detailu kolik jsem nastoupal / kolik sem ujel / kolik sem u toho spálil bigmeků apod :-) jezdím protože mě to baví a vím, že všechny tyhle „data“ se mi ukládaj do nohou :-)
Já bych nedokázal třeba jezdit po nějakém okruhu, třeba velodromu, a vůbec nevědět, kolik kol a tedy i metrů nebo kilometrů jsem najel. Najetá vzdálenost mě zajímá. Přitom na kole je dost něco jiného jet 60km po rovině za bezvětří a nebo když je silný vítr. A je rozdíl to ujet a nastoupat při tom určité výškové metry. Jako kluk pamatuju různé pojíždění na kole po lese. Pohyb to byl taky, měřit šel maximálně čas. Ale bezcílné a nijak neměřené ježdění mi nevyhovuje. Přitom vím, že na kole jdou i ty vzdálenosti a dokonce stejné trasy srovnávat jen zčásti, jelikož tolik záleží na protivětru.
no právě aby data byly co nejvíc relevantní bys potřeboval : vítr a jeho směr, teplota, vlhkost, tep (nelepší aby ti to ještě měřilo kvalitu spánku před tréningem), nastoupaný metry, povrch a v neposlední řadě jestli vejškový metry natočíš na dvou krpálech nebo na více táhlých kopečkách proto jediný co sleduju je vzdálenost a tu ještě beru s rezerou ;-) hlavní je se z toho nepos… :-)
Mám taky rád přesná čísla, ale u měření výšky (ať už barometricky, tak z GPS) to prostě s nějakou přesností nad ± 10% asi nejde (s „obyčejnými“ přístroji na tohle zaznamenávání.
Jezdím skoro každý den do práce/z práce, cca. 17.5 km tam a stejně tak zpátky, mám Garmin F3HR, ještě občas používám jako „promítač“ tepáku telefon s IPbike aplikací (umí údaje z ANT+ BT čidel a samozřejmě případně GPS), hodinky i IPBike se dají před jízdou kalibrovat na nadmořskou výšku startu. Schválně jsem si pár dní hodinky před každou jízdou kalibroval přesně na výšku, do práce to mám cca –100m, z práce tím pádem cca +100m a tím, že cesta je „zvlněná“ a nastoupám i sestoupám podobně, tak stejně jsou pak výsledky ± 10%.
Lépe to prostě funguje tam, když jedu velkej kopec a pak jej zase plynule sjíždím, než když jedu chvilku kopec, chvilku z kopce – ty rozdíly pár metrů nahoru a dolu prostě k přesným koncovým výsledkům moc nevedou. Porovnával jsem to z telefonem, který to bere z GPS a výsledky nastoupání/sestupu celkem podobné.
Tudíš to neřeším a spokojeně jezdím – důležitější je pro mne čas, průměr a výsledný průměrný HR. Nicméně i to je nic neříkající – stačí protivítr a jsem klidně o 3–4 minuty pomalejší, i když jedu na stejnou průměrnou tepovku.
Za mne – zaznamenávat ano, řešit, co se dá zlepšit ano, nicméně u měření výšky a nastoupání/sestupu se při použití barometru nebo GPS musí vždy počítat s nějakou odchylkou v řádu ± 10%. Asi by to šlo zpřesnit třeba kalibrací vždy po pár kilometrech, ale kdo by na to zastavoval a dělal jen proto, aby si výsledek zpřesnil z 10% na třeba 5% odchylky.
Ano, nastoupané metry se nejlíp určí, když je nějaký větší kopec, kde se trošku mění procenta stoupání, ale stále to stoupá, bez nějakých klesání. Naproti tomu jízda po rovině, kde jsou malinká stoupání, kde se vyjede nahoru pár metrů, pak zas trošku klesne, tak to se určí z mapy hůř a asi i měření nebude tak přesné. Na druhou stranu zde nemá tak velký smysl sledovat ty nastupané metry. Spíš to lze brát jako rovinu s mírným zvlněním. Při určité rychlosti by ten kopeček člověk vyjel setrvačností, takže jde spíš o krátkodobé zvýšení námahy nebo pokles rychlosti, jde to vyjet dvěma způsoby, nebo něčím mezi. U opravdového kopce jde ale o jinou věc, taky je rozdíl, jestli člověk na jednom kopci nastoupá 42m u délky cca 1km, nebo sice stejný svaz, ale jen pár set metrů nebo naopak kopec více kilometrů. Nastoupané metry beru tudíž jako určitý orietační údaj.
Ani hodnota HR tolik neříká. Jsem-li unavenější, TF mívám vyšší při stejném výkonu. Nebo i pocitově nejedu, že bych dával vysoký výkon, ale HR mi zvyšuje třeba vyšší letní teplota, v zimě naopak chlad TF snižuje. Objektivní jsou spíš watty. Já ale nechci na kole jet, aby jel jak na trenažeru, držet stále stejné watty případně je měnit dle předem připraveného scénáře. Vím, že po větru obvykle ze sebe vydám méně, proti větru naopak výkon vyšší. Proto beru ty údaje jako vzdálenost, rychlost a nastoupané metry spíš jen jako rámcové určení podaného výkonu. Nicméně u těch měření chci, aby to měřilo co nejpřesněji, počínaje kalibrací správného obvodu kola pro měření vzdálenosti.