• pavlicek.david

    Zdar borci,

    Jsem ve fázi kdy se poohlížím po novém silničním kole. Mám na to cca 50 tisíc a požadavky jsou následující:

    • Sada Shimano 11sp
    • Kotoučové brzdy – hydraulika, ne RS 505
    • Karbon rám
    • Slušná kola

    Zatím připadá v úvahu:

    • Kellys URC 70 2017 (mužů mít za cca 55k) plusem jsou kola, snad kvalitní značka a komplet Ultegra. Mínusem je snad jenom loňskej model Ultegra, ale to je zřejmě drobnost.
    • Merida Scultura disc 6000 2017 (54k) specifikace zhruba stejná jako u kellyse, jenom jsou tam fulcrumy. Navíc se mi moc líbí barva ;)
    • Merida reacto disc 5000 (52k) letošní model, plusem je nová Ultegra a aero rámy jsou prostě cool ;) minus jsou kliky fsa, kola Merida a je trochu těžší.

    Co byste brali? Případně hoďte návrh na něco jiného…

    Můj roční nájezd je kolem 5 tisíc, dojizdim do práce po rovině plus víkendové vyjížďky 70–100km.

    Anketa: Jakou silnici s kotoučema kolem 50k byste brali?

    7x
    35%
    0 0
    • tom xtr  

      Jezdili jsme M. Scultra letos i vloni na Mallorce, ne teda model 6000 ale 5000 (myslím to bude stejný rám, jen jiná výbava) a na Vbrake.

      Na první výjezd pár věcí trochu nezvyk, ale rychle se to upravilo. Stručně: tuhé sportovní kolo, naproti tomu při prvním svezení nezvykle hodně vzpřímený posed, spíše méně obratná v zatáčkách a spíš drží směr – dá se rychle přivyknout, poměr cena výkon imho OK.

      0 0
    • Rowdy  

      Co Canyon Endurace CF SL 7.0 ?

      0 0
      • pavlicek.david  

        Za tu cenu je tam jenom 105ka… No a nevím jestli je ten rám o tolik lepší než u kellyse nebo meridy…

        0 0
        • JakeF  

          Kellys je onálepkovaná Čína za pár korun.

          Rozdíl mezi 105 a Ultegrou na funkci nepoznáš, radši bych bral kvalitnější rám.

          0 0
          • milan.v  

            Rozdíl mezi 105kou a novou Ultegrou R8000 ale poznáš…

            0 0
            • JakeF  

              V čem? 105 řadí parádně.

              0 0
              • pavlicek.david  

                Žena má R8000 a rozdíl je třeba v seřizování… Imbusy vs křižáky a jiný (podle mě jednodušší) způsob nastavení presmykace. Pro někoho možná kravina, ale já dávám palec nahoru… No a na 105 kolech mi extrémně vadí ty RS505 dualy… Funkce OK, ale vzhledově hrůza… To mi domů nesmí 

                0 0
                • gregorus  

                  To řeší nová 105 R7000. Ale na canyonu prý bude az na 2019 modelech.

                  0 0
            • Rowdy  

              Jenže za 50K Ultegru R8000 nepořídí.

              0 0
          • pavlicek.david  

            Dnes je všechno z karbonu vyrobené v Číně… Někde jsem viděl video kde probírali právě canyony a ty se taky mlátí v Číně, v Německu se provádí jenom poslední kontrola a skládání… No a upřímně, pokud rám vydrží dva roky (česká záruka), tak už vydrží nejspíš napořád… Lepší/horší rám je podle mě čisté pocitová záležitost. Někomu vyhovovat může a někomu ne. To ovšem člověk nepozná dokud kolo nevyzkouší a to je v Čechách bohužel dost problém.

            0 0
            • JakeF  

              Že je něco vyrobený v Číně je jedna věc a není moc důležitá… Ale je důležitý, JAK to bylo vyrobený. A levnej karbon proti kvalitnímu rámu je znát hodně, zvlášť u silnice. Pocitová záležitost to rozhodně není… Naopak víceméně pocitová záležitost je rozdíl 105 a Ultegra, obě sady řadí jak mají.

              A napořád ti nevydrží žádnej rám. Zvlášť pokud kupuješ kolo na dlouho, tak se vyplatí radši trochu oželet na výbavě a vzít něco s celoživotní zárukou.

              0 0
              • pavlicek.david  

                To se asi neshodneme… Většina OEM výrobců v Číně má karbon zvladlej na vyborné úrovni. V reálu může být Kellys upečen ve stejné továrně jako canyon nebo pinnarelo a ze stejných materiálů (netvrdím že je). Taktéž defektoskopie je u těchto firem běžnou praxí. Pokut to vydrží dva roky, tak už je to víceméně na pořad. Schválně se zeptej v nějakém obchodě kolik reklamaci na výrobní vady mají po dvou letech. Většina prémiových značek se nám snaží namluvit že karbon je hi-tech záležitost, ale to už dávno není pravda… Dnes se jedná o běžnou technologii. Snaží se tím jenom ospravedlnit větší marže, které poté putují do reklamy a financovani protourovych týmu 

                0 0
                • JakeF  

                  http://www.velonews.com/…erfeit-bikes

                  Přečti si třeba tohle… Meleš kraviny.

                  0 0
                  • pavlicek.david  

                    Já ale nemluvím o levných napodobeninách které se dělají někde v Číně v garáži… Mluvím o OEM výrobcích, kteří delaji rámy podle specifikací dannych značek.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kellys je na stejný úrovni, jen místo fejkový nálepky Spešl tam máš nálepku Kellys, tím veškerá „specifikace“ kon­čí.

                      0 0
                      • pavlicek.david  

                        A tuto informaci máš odkud? Máš s tím osobní zkušenosti? Nebo to je zase zaručeně pravdivá informací co říkal kamarád strýce výčepního v místní nálevně… Informace bez zdroje není informace, ale spekulace…

                        0 0
                        • JakeF  

                          A ty máš nějakou informaci, co by naznačovala opak? U těchto menších značek je to naprosto standardní postup, že jenom objednaj rám z Číny z katalogu.

                          Například nikdy jsem neviděl nic o tom, jak se Kellys rámy vyvíjí. Tím se značky většinou rády chlubí, když mají čím…

                          0 0
              • pavlicek.david  

                No a jak se říká, dokud neuvidím, tak neuvěřím… Chtělo by to mít všechna kola vedle sebe a pořádně si je vyzkoušet… Já nejsem žádnej střelec, takže u mě to bude spíš o posedu a pocitu… Podle mě nejde objektivně určit kdo dělá lepší rámy. Je to jenom o míře důvěry v danou značku no a o tom pocitu. Na YouTube je borec z Austrálie, kterej rozřezává rámy vsech značek a rozdíly tam víceméně nejsou žádné.

                0 0
    • lac1  

      Mrkni na Rose, mas tam moznost si to nakonfigurovat.

      https://www.rosebikes.de/…egra-2660809

      0 0
    • Chlebovnik  

      Navyš rozpočet. Měl jsem stejné zadání a takhle jsem ty kompromisy, které jsou v ceně kolem 50k nevyhnutelné, hodil za hlavu. Jezdím TCR Advanced Pro 1 Disc.

      0 0
      • pavlicek.david  

        Jo TCRko je fajn, ale už je to hodně přes rozpočet, to by mi doma neprošlo 

        0 0
        • Chlebovnik  

          Chápu. Ale když jsem si spočítal, že za rok dva budu stejně chtít vyměnit záplety a tady už mám v základu karbony na DT nábách s váhou <1500 g, nebylo co řešit. Integrovaný senzor rychlosti+kadence a bezduše v základu taky potěší.

          0 0
          • JakeF  

            Pod 1500 g bych jim moc nefandil…

            0 0
            • Chlebovnik  

              Tak jsem je převážil. 1591 g vč pásek a ventilků. Ok, máš pravdu, ale i tak je ta hmotnost fajn na kola, která de facto nemají váhový limit.

              0 0
              • JakeF  

                Tu hmotnost bych jim odpustil, zvlášť pokud nemaj váhovej limit, jak říkáš… Ale že je problém nahodit i origo Giant pláště, to je celkem zklamání.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.