Silnička cca 30tis., malý rám, sloping

73 nepřečtených
  • mr.antik

    Rozhodl jsem se využít výprodejů a koupit si konečně „pořádnou“ silničku na občasný ježdění, žádný velký tréning, prostě jen pro radost z rychlosti na rovinkách a v kopcích.

    V základních komponentech se tak nějak vyznám, spíš čekám nějaké tipy a zajímavé postřehy. Trošku mě omezuje moje výška (166cm), krátké nohy – od šlapacího středu po lyžiny mám na mtb cca 65cm – a z estetického hlediska bych rád aby sedlovka trošku čouhala :-)

    Hrozně se mi líbí rám BMC Streetracer, ale poměr cena/výkon je žalostný, upgrade (minimálně kola) by se dost prodražil

    http://www.bike-discount.de/…compact.html?…

    Asi největší kandidáti zatím jsou:

    Radon 4.0:

    http://www.bike-discount.de/…/r1–4–0.html

    Snad až na barvu mi přijde dobře vybavený, jsou slušné ty Aksium výplety? Každopádně cena mi umožní to ještě dost doladit, ale nějak nevim co je tam k vylepšení. Blbá je dostupnost velikosti a nevím, 53 nebude moc velká.

    Radon 5.0:

    http://www.bike-discount.de/…/r1–5–0.html

    Barevně mi se mi moc nelíbí a v podstatě nechápu moc cenový nárust oproti tomu předchozímu.

    Canyony mě zklamaly – nejlevnější model je až na Atheně 11sp, což přináší určité nevýhody a cena už je mimo

    Cube – asi bych si vybral, ale ty levný řady se mi nepozdávaj a ty drahý jsou drahý :-) Ale zas maj pěknou geometrii, ještě o 1cm níž než Radon a dělaj i 50ku.

    Ještě – jakou mám volit délku? Na endurku mám vodorovnoou délku v místě řidítek (střed řidítek – osa sedlovky) cca 60 a myslim že berany by se mi tak držely pohodlně :-)

    Dávejte sem co vás napadne, ať mám inspiraci, dik.

    0 0
    • Kouba_2005  

      tohle by se ti nelíbilo? velikost pro tebe myslím v pohodě, geometrii mají na stránkách.

      0 0
    • karliner  

      Předběhnu ječňáka – změř se

      0 0
      • mr.antik  

        No ono je to tak že XS-S rámy se pohybují v délce 520 – 535 mm, tak nevim jestli je to nutné se nějak detailně měřit.

        0 0
    • Darkson  

      já mám slabost pro Fondriest…

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • alinceb  

      Hele zkus napsat Payiovi – za těch 30k ti v pohodě postaví celokarbon na Duře se soldníma kolama…;) :D

      0 0
      • mr.antik  

        snad radši né, nechci nic co vypadá jako nové ale co je nové a nekradené

        0 0
    • mr.antik  

      Tak tady je nějaké to měření, aspoň pro orientaci:

      0 0
      • mr.antik  

        říká to někomu něco? Jakože když má ten Radon délku 535 tak to padá? Mohl bych dát 90mm představec, to silnička zkousne, ne?

        0 0
        • mr.antik  

          a co ten setback 5cm, není to trošku moc? na žádném kole to tak nevozim.

          0 0
          • alinceb  

            Na malém kole bude 80mm forbec optimální – můžeš dát klidně i kratší. Sedlovku si doladíš podle kolen nebo podle pocitu při šlapání…;)

            0 0
            • mr.antik  

              no aby to zas nebyla úplně divočina při zatáčení :-)

              0 0
              • alinceb  

                Proč by měla? Stejně budeš většinou držet rodla za páky…;)

                0 0
                • mr.antik  

                  no já jsem spíš takovej vrchař, takže je držim dost za trubku

                  0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    535 horní délka je na tebe moc. Měřím 178 a vozím horní délku do 530mm. Ty potřebuješ rám 48 max 50ku s horní délkou 480 – 510 mm tedy kratší geometrii. Taky si pohlídej aby měl rám větší sloping. Příklad – Giant, nebo Specialized Rubaix atd.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Podle toho French Fitu by to nemuselo být až tak mimo. Každopádaně to poměřím ještě se starou silničkou, abych měl představu, jak moc natažené ty hodnoty jsou.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      ještě nevim jestli jsi koukal na ty hodnoty, ale myslim že oproti standardu mám spíš kratší nohy a delší tělo.

                      MTB vozím délku asi 55cm + 9cm představec, enduro 56cm+ 6cm představec a přijde mi to v pohodě.

                      0 0
                      • Zdenda CUBE  

                        U silnice musíš počítat s tím, že oblouk u řidítek posune při držení za páky o dost dál úchop, než než na biku. A tam se to drží nejčastěji.

                        0 0
                      • siafu  

                        třeba Pozzovivo /165 cm/ má podle tohoto Colnago 480 mm + představec 110 mm, takže silničku zatím s délkou vidím spíš na něco kratšího

                        0 0
    • JMT  

      Fondriesta (jesli sezenou jiny nez xl) z kolokramu nebo arbicko :-)

      0 0
      • mr.antik  

        no RB je trošku loterie, na stránkách prodávaj jen půlku kola a zas rád bych brzo jezdil, to spíš kdyby nic neklaplo…

        0 0
        • JMT  

          chybejici pulku naladis treba na kupkole

          0 0
          • mr.antik  

            jasně, ale to už mi finančně právě moc výhodný nepřijde. Navíc by to ještě chtělo trošku hezčí vidlici, protože ta originální je divnej oldschool. A samotný vidle jsou celkem drahý.

            0 0
            • JMT  

              aliexpress.com :-)

              0 0
              • mr.antik  

                to né, ja chci prostě koupit, až mi to praskne tak reklamovat, což věřim že u němců půjde, i když to třeba berou ze stejný továrny…

                0 0
    • Vrci  

      Jak píše Zdenda, radon je na Tebe dlouhej. Předpokládám, žes ho porovnával s Canyonem Ultimate AL 8, je ale spíš srovnatelný s Roadlite 7.

      Možná bych popřemýšlel o Feltu

      Velikostně pro Tebe budou vhodnější než Radon.

      0 0
    • migo  

      Neviem co konkretne sa Ti na lacnych Cube nepozdava. Ja som si pred 2 mesiacmi kupil toto:

      http://www.cubebikes.cz/…ct-2012.html

      a musim povedat, ze je to parada. To iste skontatoval aj borec co jazdi s-works, bol z toho biku dost nadseny za tie peniaze.

      0 0
      • mr.antik  

        Na Cubech se mi nepozdává oproti Radonu a Canyonu cena, hlavně na Alu modelech Peloton a Agree. Ten levnej karbon GTC už vypadá lépe, ale je to nad limit a nevim jestli v tak levným provedení nevolit spíš hliník s lepší výbavou než horší karbon a o třídu horší výbavu.

        0 0
        • migo  

          Volba je na Tebe. Ja som pred tym vozil ocelovy ram a musim povedat, ze s karbnou som velmi milo prekvapeny. Co sa komforu tyka aj tuhosti. Co som sa povozil na alu ramoch tak to bolo uplne ine. 105ka funguje uplne dostacujuco, ale pokial ides na vahu tak nie je o com. :)

          Nechem agitovat ani mudrovat, iba hodnotim moju skusenost. :)

          0 0
        • Yura  

          Ja jsem hledal silnicku kolem 30000kc fakt dlouho a nic lepsi nez Canyon Roadlite 7.0 jsem nenasel. Vaha pod 8kg, komplet na ultegre od zname Nemecke znacky…

          0 0
          • mr.antik  

            Roadlite se mi nelíbí – možná to nemá valný význam, ale masivní hlavovka přecházející ve vidlici je prostě parádní. A to mají až řada Ultimate, která se zase nedá koupit v rozumnější (levnější výbavě).

            Snad jedině, že by měl někdo zájem koupit Campagnolo Athena za rozumný prachy a já bych na to nasadil 105ku, jenže ještě by se asi musel řešit ořech :-))

            0 0
    • jecnak  

      Mrkni do mailu.

      0 0
    • mr.antik  

      Jak to tak pozoruju, tak bych se chtěl zeptat zkušenějších jezdců jestli by šli řekněme např. okolo 35tis spíš do silničky na karbon rámu s horší výbavou (105,obyč výplety) nebo spíš do hliníku s lepší výbavou (Ultegra, ksyria, karbon doplňky).

      Kolo určitě nekupuju s pomyšlením na nějaký postupný upgrade, to je cesta do pekel :-)

      0 0
      • buzerant  

        To by mě taky zajímalo…

        0 0
      • buzerant  

        To by mě taky zajímalo…

        0 0
      • TJK  

        za me ber hlinu a lepsi vybavu.. nebo ja to tak udelal a nelituju ani malinko, na dobrej karbon nemam ani chut, ani prachy ani vykonnost a ani cas a lepsi hlina bude furt ± to samy co radobysupercupr karbon z ciny za par susni…

        0 0
        • zzabak  

          Sorry ale v tvem pripade je tvoje tvrzeni dost mimo, na tvem Storckovi jsem i neco najel a ve srovnani se starsi karbonovou Koutou Khan, kterou mam, je Storck nepohodlny trakar s horsi tuhosti. proste uplne jinde…

          0 0
      • Vrci  

        Záleží jekej karbon. Ale pravděpodobně karbon, základní sadu (veloce, apex, tiagra), slušná kola a vše ostatní hliník.

        0 0
      • jecnak  

        Nova 150 chodi velmi pekne. Dural je podle me na silnici uplne mimo hru.

        0 0
        • Vrci  

          uber

          0 0
          • jecnak  

            Kdyz se podivam na cem se jezdi v Rakousku, Italii, Francii, tak trend je jasny.

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Více méně souhlasím s tvým názorem. Ale dle mého nejde vůbec o trend někde za čárou, ale o vlastní pocity. Většina z nás více už si pamatujících, jezdili ocel, dural a poslední léta karbon.Osobně už bych jiný než karbonový rám na silnici nikdy nechtěl. Prostě pokrok šel dopředu a ocel, nebo hlína je dávno překonaná a proč jezdit dobrovolně na horším, když už jsou dnes na trhu kvalitní rámy za slušné peníze. Taky v dnešní době nikdo nejezdí na rovných dřevěných lyžích s našroubovanýma hranama a řemínkovým vázáním v gumových lyžákách. Tenis se také nehraje s dřevěnýma raketama. Prostě pokrok jde dál a doba kovových trubek je pryč.

              0 0
              • jecnak  

                Tak nejak to vidim taky. Radsi pujdu spat, kdyz to tu po sobe ctu, tak pisu jak hotentot.

                0 0
              • mr.antik  

                Dík, tak uvidíme, jaký budou letos akce :-)

                0 0
              • maajkee  

                Prostě pokrok jde dál a doba kovových trubek je pryč.

                Není a ještě dlouho nebude, neviděl bych karbon jako evoluci hliníku, je to spíš prostě jen něco jinýho. Technologicky je skoro nemožný chrlit ve velkým a vyrábět tak levně kvalitní karbonový rámy stejně jako hliníkový, takže hlína bude mít ještě dlouho místo.

                A myslím, že pro nezávodního hobby jezdce, na najíždění kilometrů je hliniková silnička dostatečná, co jsem zkoušel karbonovýho gianta, žádnej rozdíl oproti hlíně na který teď jezdím jsem nezaznamenal. Tuhost rámu nějak nedokážu posoudit a co se týče pohodlí, tak daleko větší rozdíl udělá rozdílnej tlak v pneumatikách, sedlovka a sedlo.

                Ale tvůj názor ti neberu a taky až nebudu roupama vědět co a silnička mě bude pořád bavit, tak budu pokukovat po nějakým karbonu.

                0 0
              • Yura  

                To je pravda, ale treba ja osobne neverim levnemu karbonovemu kolu, ktery je od nejake hong dong znacky za par supu, kdezto hlina se da poridit kvalitni od znameho vyrobce za prijatelny penize. Jak tu nekdo psal, kdyz bych bral kolo s karbon ramem, tak od kvalitni zname znacky a to uz nestoji par korun a kdyz jo, tak osazeni a kolanestoji za nic. Proste pro normalniho cloveka co nejezdi 1000km tydne je podle me kvalitni hlina na ultegre naprosto dostacujici. :)

                0 0
                • gargamel  

                  1000km týdně? Chtěl bych mít tolik času!

                  0 0
                  • alinceb  

                    Já bych chtěl mít čas aspoň tak na 200km týdně. Občas to nevyjde ani na blbou stovku…:(

                    0 0
                    • Yura  

                      Taky se snazim o tech 200km tydne aspon, ale u me to neni ani tak o casu, jako o energii. Stehovani+cyklis­tika to neni zadna prdel. :(

                      0 0
      • Lister  

        Tak podle mojeho kola je asi jasné, co ti napíšu – karbon ráj, FuRa1 + Veloce :-)

        Takže za mně první možnost – ale když už karbon za tu cenu, tak se asi zaměřit na to, hlavně ať to trochu „žehlí“.

        0 0
        • karliner  

          Podle jakých kritérií vybíráš karbonový rám „aby žehlil“? Spíš monocoque nebo tube-to-tube, nebo podle použité technologie výroby, druhu karbonu, množství a druhu pryskyřice? Nebo prostě podle obecného tvrzení „karbon žehlí víc než dural“?

          Spíš jsem si vždycky myslel, že pro pohodlí je důležitá vidlice, řídítka + omotávka, sedlovka, sedlo, kola, pláště a tlak v nich a rám je na jednom z posledních míst, ne-li na úplně posledním.

          0 0
    • buzerant  

      A brali byste radši toto http://www.cubebikes.cz/…ct-2012.html nebo http://www.canyon.com/…es/bike.html?… A ještě mě napadlo poskládat něco na rámu RB, třeba na SRAMU Rival.

      0 0
    • xp3  

      Když BMC a Streetracer, tak co třeba toto?

      link

      Je to sice loňský model, ale za ty prachy to už teď tak hrozný není ne?

      0 0
      • xp3  

        Aha teď vidím velikost, bude ti to velké. Mají tam i samotný rám v 51, i to bude asi na tebe moc…

        link

        0 0
    • maajkee  

      Jen kdyby náhodou, brácha chce teď prodat svýho Gianta, kupoval ho v červnu, najel na tom tak 400–500km, takže defakto stav novýho kola. Nevim jak velikostně, je to M, tuším že 52–53ka. Nějak ho prej silnice nechytla.

      Nejlevnější na netu se dá koupit za 42, představoval by si prý tak 35.

      Silniční kolo Giant TCR Composite 2

      rám: Giant Composite Technology

      vidlice: Advanced-Grade Composite, Alloy OverDrive Steerer, 1 1/8"-1 1/4" Bearings

      řídítka: Giant Connect, 31.8

      představec: Giant Connect SL

      sedlovka: Giant Vector Composite

      sedlo: Giant Performance Road, Men's

      řazení: Shimano Ultegra

      přesmykač: Shimano 105

      přehazovačka: Shimano Ultegra

      brzdy: Shimano R561

      brzdové páky: Shimano Ultegra

      kazeta: Shimano CS4600 12×28, 10-Speed

      řetěz: Shimano CN-4600

      kliky: FSA MegaExo Compact, 34/50

      středové složení: Shimano, Press Fit

      ráfky: Giant P-R2

      náboje: Giant Sealed Bearing 24/28h

      dráty: DT Swiss Competition, 14/15g

      pláště: Giant P-R3, Front and Rear specific, 700×23

      velikosti: M

      0 0
    • mr.antik  

      Díky za příspěvky, nakonec teda nějak takhle, viz foto.

      Je to sice na desitkové Tiagře a low komponentech (low spíš hmotností, funkcí asi ne), ale zase slušnější rám s vidlí a Fulcrum 7 kola.

      Díky košíkům se cena přehoupla 340,– nad limit :-)

      Začne se ladit posed (představec zkrátit na 90, možná na 80) a pak možná 28z kazeta, uvidim podle našich kopců ale do (Alp radši jo) A pak už jen jezdit.

      0 0
      • siafu  

        jen pro info, jaká je to velikost?

        0 0
        • mr.antik  

          Je to S, délka 530, je to teda jentaktak, delší už bych nemohl. Budu to zkoušet s 90kou představcem.

          0 0
      • johnny_B1  

        To vypadá moc pěkně. Kupovali jsi ho v kolokrámu?

        0 0
        • mr.antik  

          přesně tam, původně jsem chtěl teda tu verzi na Ultegra řazení, ale ono to vychází tak nějak na stejno cenově.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Tomu tedy nerozumím, jestli to vychází cenově nastejno, tak proč jsi nešel do té ultegry?

            0 0
      • alinceb  

        Tak to byl fofr – ať slouží, raketa…:) Tak to honem polaď, ať můžeš někdy vyrazit s náma (dokud je světlo)…;)

        0 0
      • johnny_B1  

        Mám v plánu koupit stejné kolo. Nejsem si ale jistý velikostí. Přikládám výsledky z kalkulátoru. Můžete někdo prosím poradit? Díky.

        0 0
    • Lister  

      Nepřijde mi, že máš krátké nohy, protože ližiny máš od středu stejně vysoko jako já a to jsem o 10cm vyšší!

      Podle délky noh bys neměl mít s vysunutím sedlovky problém. pokud vezmeš slopingovou velikost 52, tak to bude asi akorát.

      0 0
      • mr.antik  

        už je nakoupeno – viz obrázek, délka je 530. Musim říct, že výsledky z kalkulátoru docela sedí.

        Nejprve musím stabilizovat polohu sedla, teď ještě splašit nějaký představec 90mm na otestování, pak ještě poladit výšku beranů (teprve musím vyčíst, podle čeho se to určuje) a pak dát finální představec. Letos nic víc řešit už nemá smysl.

        0 0
        • Lister  

          Aha, to jsme nějak přeskočil.

          S rodlama je to dost individuální, já jsme po koupi kokpit musel vyhodit a pořídit nový – kratší představec naopak širší ale mělčí řidítka. Ale na to přijdeš až při jízdě.

          A podle čeho se to nastavuje – přece podle toho, jak ti to bude sedět :-) Ač silnička tak mám rodla stejně vysoko jako sedlo, zase mám páky na obloucích níž než to vozí jiní – ale líbí se mi to rozhodně mnohem víc, než řidítka strčené frajersky co nejníže a páky směřující k nebi.

          0 0
          • mr.antik  

            jasně, tak asi budu měnit kokpit, ale to nemá smysl hned, chce to projet a třeba až budou omotáky nekoukatelný, tak se rozhodnout, taky mám radši širší řidítka, přeci jen nejsem tak zkušenej silničář.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.