silnička pro 140kg do cca 80 tis Kč, prosím jen k věci

24 nepřečtených
  • Tesi

    Měl bych zájem si postavit silničku, pokud možno pohodlnější na tréningové kilometry, spíše na švihový typ jízdy v sedle, než na silové kroucení rámem ze sedla do kopce, něco pro moji váhu co je dosti tuhé ale přesto pohltí vibrace a přesto se pode mnou nezkroutí ve sjezdech. Děkuji předem všem, kteří k uvedenému tématu mají skutečně co říci. Zajímají mě především vaše názory na komponenty – rám, kliky, typ převodů, náby, ráfky, vidlice, řidítka … dík

    0 0
    • Vrci  

      rám: celohliník bez vlepované zadní stavby, nezeslabovaný (je v podstatě jedno co vezmeš, protože všechny takové rámy jsou v podstatě stejné), neměl by mít větší sloping než cca 5 cm kliky: teď koncem sezony by mohly být za rozumnou cenu rekord a chorus (jsou na krátkou osu), možná bych uvažoval o kompaktech převody: 53/39 s 12–25 nebo kompakt 50/34 s 11–23 nebo znovu 12–25 (záleží jak jezdíš) náby: tam je to v podstatě jedno, vem dle své peněženky ráfky: něco polovysokého cca 20 – 25 mm protože jsou tužší, i když trochu víc vytřesou (sunbow, taurus od remerxu) vidlice: buď ocelový krk plus karbon, celoocelovou, celouhlí asi jen od renomovaných výrobců (Mizuno, Look, Time) řidítka, představec: znovu bych se vyhnul karbonu a vzal oversize (Deda BigPiega, Magic; MoDoLo Q-Race nebo nějakej Pells) přidat dvě korkový nebo gelovou omotávku

      Ostatní osazení: veloce, centaur

      0 0
    • BH  

      V prvni rade by jsi mel uvest kolik meriz, proto vyska ramu bude hrat take dulezitou roli. pokud potrebujes vetsi ram osobne bych volil neco slopingoveho, nebot kazda velka koza, tedy klasicky ram od 60cm nahoru se ti bude kroutit pri tve hmotnosti.Cim vetsi ram potrebujes, tim hur pro Tebe, nebot kazdy silnicni ram pujde do vrtule, kdyz se do nej opres. Dokonce si myslim, ze v tvem pripade je rozumnejsi volit nejaky ram typu cross a ten osadit silnicnimi komponenty(dokonec by jisi tak elegantne vyresil problem brzd, Vecka jsou ucinnejsi nez silnicni celistove brzdy). mam obavu, ze vetsina silnicnich ramu se pod tebou zborti.Sada maximalne Ultegry a Veloce, spise 105 a nebo Mirage by ti mela postacovat.takze davat do takoveho kola 80 tis,a tedy jit do nejakych super odlehcenych ci karbonovych ramu je hloupost, nebot tato kola jsou delana na usporu vahy, nikoli vydrz.Mozna bych radeji volill neco od Campa je to vetsi drzak nez Shimano, ale je otazka zda potrebujes berany a nebo rovna riditka, kdyz si predstavim 140 kg a ted se neuraz, tak vidim ponekud vetsi vanu(bricho) a nevim jak bys ses skladal nad berany. Pokud rovna riditka tak volil sady SH pro rovan riditka.prevody compact (50/34) a nebo trojtac. U vypletu je to otazka, nebot zapletena kola maji neuveritelnou pevnost, ale pokud ti tam prdne spica tak jsi ztracen,na ceste to neopravis(vetsinou) u klasickeho bypletu si drat muzes doplnit( vozil bych sebou nahradni)Az shodis , tak si porid neco poradneho, ted je to ale skoda penez, nebot ten matros bude trpet.

      0 0
      • Stancek  

        Neco k tem brzdam, po kazdym presednuti z bajka na silnicku se mi zdalo ze ty brzdy nebrzdi, tak mi DoomHammer poradil nasadit na silnicni brzdy dlouhy bajkovy spalky a brzdi to bezvadne, proc kazit silnicku navarkama na V.

        0 0
        • yetti  

          jj kdyz das kvalitni spalky, tak to brzdi skvele. Nesmis zapominat, jakou mas stycnou plochu pneu se silnici. U mych Ulteger s kool stopama neni problem zablokovat na silnici obe kola, takze bacha :-)

          0 0
    • yetti  

      Ja bych na Tvou vahu stavel kolo asi tekhle: solidni Cr-Mo ram, protoze ten jedinej te spolehlive uveze. Kliky Dura Ace nebo Ultegra Hollowtech II, protoze svoji robustnosti a tuhosti podle mne nemaji konkurenci. Kola bych volil asi spis klasiku na 32 nebo 36 dratech zapletenou na nejakych robustnejsich nabach (mozna i bikovych) a vysoke rafky (aspon 30mm) neco jako Mavic CXP14, nebo koupit nejaky levny zapleteny jako Mavic Axium nebo SH550 s tim, ze ti holt tak dlouho nevydrzi a budes je muset za cas vymenit. Sedlovku a predstavec bych dal asi spis bikovou, nebo univerzalni verzi nez ciste silnicni a riditka 100% carbon.

      0 0
      • Vrci  

        zadní bajkovou nábu nedá do silničního rámu

        0 0
        • Mamut  

          Do ocelaku da. Navyse dnes uz solidny Cr-mo ram nezozenie inak ako na zakazku. A tam mu mozu spravit zadnu stavbu siroku 132.5mm a moze do toho dat, co chce.

          Presne takto to ma spravene brat, ktory si nechal asi pred 3 mesiacmi u Baresa spravit cyklokrosovy ram.

          0 0
          • black.horse  

            můžu se optat na nějaký info? třeba kolik za něj dal?

            0 0
            • Mamut  

              Momentalne bicykluje po Norsku este na starej plecke, tak viem len tak nejak popamati: cca 6–8000 aj s vidlicou. Navyse si na tom rozkazal extra navarky na nosice po celom biku (aj na vidlici). Matros tusim Zona.

              0 0
      • Tesi  

        Kluci, díky za názory, pro doplnění: měřím 194 cm a z profilu poznáte, že spíš než rozměklej jsem jen trochu přerostlej :-), jezdím na pevňáku od Duratecu a rám mám malinko menší, aby se nekroutil a vyrovnávám to dýlkou představce, jinak vloni 4,5 tis km, letos zatím ke třem, říkal jsem si, že bych mohl víc najezdit na silničce, hlavně se naučit jezdit trochu víc švihově, prostě se odklonit od silovýho ježdění, za rok cca 5× pasklej řetěz (roztaženej článek), je jasný, že při mejch kilech to do kopce moc nejede, resp nejede moc rychle. Takže jsem se chtěl zeptat právě na nějaký konstrukční záležitosti, vím, že mi u Duratecu za příplatek rám zesílí, k tomu dutý kliky –105 nebo tak něco, ale jde mi spíš o to jestli třeba nevzít raděj trojpřevodník a jemněji odstupňovanou kazetu, než compakt a nějakou BBB 12–28, jesli vzít třeba remerxy ty vysoký, nebo jestli mě unesou i normální, kolik a jakejch drátů a jakej výplet, jestli řešit náby, nebo koupit raději lepší bytelnější (DT 340), zda mě uveze celokarbonová vidle, nebo jestli je někde nějaká s ocelovým krkem atd.Na bajku mám WCS carbony řidítka a vše OK, tak jestli pořídit i na silnici karbonový křídla, nebo jsou jen pro chrousti atd. S Blackhorsem (i když je lehčí než já:-) )jsem už lecos probral, ale zajímají mě i názory dalších. Jinak děkuji všem, za dosavadní příspěvky

        0 0
        • orca  

          I při tvé výšce bych doporučil nějaké to kilečko schodit – nic ve zlém ale na 120 by to neměl bejt takovej problém . přeci jenom fšechna silniční kola jsou dělaná z cca 90% pro lidi do 80–90kg …

          0 0
        • yetti  

          Jestli ti muzu poradit, tak kliky minimalne Ultegra, protoze 105 jsou mekky i na mych 92kg. Mel jsem 105 sadu a vymenil jsem ji prave kvuli klikam za Ultegru a je to o 100% tuzsi. Co se tyka trojprevodniku jedinej problem je ze to to radi hur nez dvouplacka. Zalezi na tom kde jezdis, jestli tam mate prudky kopce nevahej a jdi do trojplacky, jinak opravdu budes trhat retezy, ale jestli tam moc prudky kopce nemate, tak jklasicka dvouplacka 53/39 – 12/25, popripade 12/27 (to pobere i kratky raminko prehazky) staci skoro na vsechno. Ja jsem si delal takovy graf jak navazujou prevody u compactu a klasiky a u tech compactu ty kvalty hur navazovali na sebe pri podrazeni nez u klasiky. Takze jsem nakonec koupil prave 53/39–12/25 misto 50/34–11/23. A jak jsem psal uz vcera sel bych do ocelaku, protoze je to sichr. Nechal bych si ho udelat u Kovarika nebo Barese, nebo bych se mrknul na zahranicni E-shopy, protoze se obcas objevy ve vyprodeji nejakej italskej ocelak za slusny penize. Solidni karbonova vidle te 100% uveze. chce to ale volit nejakej robustnejsi model renomovane znacky. U tech se pak lisi hmotnost v zavislosti na poctu namotanych vrstev pri vyrobe, takze kdys najdes znackovou karbonku kolem 500g, tak mas pevnost zarucenou. BTW jezdil jsem 6let karbonovou vidli LOOK s ocelovym krkem (440g), ktera byla lehci nez moje soucasna celokarbonka IKE a byla o 100% tuzsi a vydrzela. A to byla profi vidle urcena pro zavody, takze urcite ne na zivotnost. Kvalitnich karbonovych riditek bych se taky nebal, protoze zatim nikdo nic bezpecnejsiho nevymyslel. Ja bych je taky jezdil, ale na me je to drahy, ale ty mas mnohem vyssi rozpocet nez ja. Ale vykasli se na no name vyrobce a vem neco treba od Cinelli, nebo LOOK.

          0 0
        • Thorn  

          Hlavne nebrat zapletene kola, Campa v manuali uvadza ako maximalnu „bezproblemovu“ hmotnost 82 kg, myslim, ze 140 je (aj s vedomim konzervativnosti ich limitu) privela. Ked mas rozpocet do 80k, tak by som asi skutocne zvazil stavbu na zakazku s konzultaciami u skutocneho odbornika…

          0 0
          • orca  

            Asi bych doporučil si zajet ke Kovaříkovi do Oseku a nechat si poradit , při tomhle rozpočtu nebudeš asi muset tolik dělat kompromisy…

            0 0
        • Vrci  

          Tak vzhledem k tvojí výšce neuvažuj o jiných klikách než Rekord nebo Dura. Potřebuješ minimálně 180 mm a ty se v jiných sadách těchto výrobců nedělaji. Jsou samozřejmě i alternativy (stronglight – Z´Lihgt, Speedlight; fsa – starší model team), ale jejich dostupnost je špatná.

          Upřednostnil bych délku před systémem uložení ložisek. (radši 180 na čtyřhranu než 175 na HT II nebo podobném systému)

          0 0
    • peky  

      Koukám samá žiletka tady :D

      0 0
    • vt  

      Hlavne jestli chces jezdit svihove, tak kup Compact drive.

      0 0
    • JirkaJi  

      Ahoj, moje zkušenost: Jezdím na silnici, sem-tam maratony (a sem-tam na horší cesty) na duralovém cyklocrossu Fort, CrMo vidle, rovná řídítka a Sh.LX. Jezdím třítác, abych měl jemnější odstupnění na kazetě. Zadní nába DT Onyx, ořech klekl po 21000 km, ale za 600Kč v Otrokovicích u dovozce výměna ložisek atd., jsou velmi solidní. Mám to několik let, je to bytelné a ty bajkové brzdy by se ti s tvou váhou líbily. Velký fofr na silnici je se slabou brzdou o nervy i o hubu…

      0 0
      • Janes  

        Jsem teda o něco menší(asi bych Ti měl předat svůj nick)ale už hafo let jezdím rám od Bareše na míru a drží,železo je železo:)Big Ben

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.