ahoj chtel bych se vas zeptat co byste mi poradili v teto cenove kategorii.Zatim jsem nasel PElls speedy carbon 105.
ahoj chtel bych se vas zeptat co byste mi poradili v teto cenove kategorii.Zatim jsem nasel PElls speedy carbon 105.
Skvela volba i cena, ja u nich koupil letos v unoru taky silnicku – Gianta a spokojenost…
co rikate na toto: http://www.cykloworld.eu/…-carbon-105/
tak 105 je sice o tridu niz nez ultegra ale funkcne temer shodne, Aksia taky nejsou spatny… ale s ramy Pells zkusenost nemam…
Já taky ne, ale všude sem četl a slyšel jen samou chválu…
Nechci tady zase rozpoutat přestřelku mezi zastánci Pellsu a jejich odpůrci, ale konkrétně co se týká té zadní stavby u jejich kombi rámů, tak jsem mluvil s lidma, kteří za ně jezdí a po několika trénincích to zahodili a dnes se neoficiálně říká, „Že jezdí na cizích rámech a jenom to mají přestříkané jakoby na Pellsy“, kolik je na tom pravdy a kolik výmyslů, nedokážu posoudit …
zato Pells karbonovy sedlovky tu nekteri dost casto lamou co tak ctu… ale je pravda ze tam to chce pouzit spec.montazni pastu na karbon.dily a pak se to nemusi skoro vubec dotahnout a presto sedlovka se nezasouva… kdybych to sam nezkusil, kdyz mi sedlovka „cvakala“ v ramu pri slapani, a pritom se nezasouvala tam bych neveril… ta pasta byla posledni reseni a pomohla i kdyz to neni moc levny reseni
nemám toho moc co do zkušenosti, ale já osobně rozdíl vůbec nezaznamenal..řekl bych, že je to vyšší řada jen pro váhovej rozdíl, pro hobby jezdce směšnej…
Jakýho?
vážně skvělá cena při té výbavě, jen ta kola neznám..
mě se líbí url.http://www.ghost-bikes.cz/detail/63/Race-5500 za ty prachy taky ujde, ikdyž je to „jen“ 105…
Ten vypadá pěkně…
Taky vypadá slušně i za dobrou cenu, pro hobbíka plně vyhovující
mě se moc líbí..uvažuju o tom trojtácu…
to spis ber kompakty… ja mam klasiku 52/39 a vzadu 12–25 a naprosto v pohode i na stoupani 14% kopcu…a to jedu 15km/h, kompakty mas 50/34 myslim ze na silnicce asi nebudes kopce jezdit 10km/h
Já jo :-)
ale 2. varianta teda je 50/34 a 12–13/27–28 nebo jak to je…
Já potřebuju taky extra lehké převody na asfaltu, právě třeba i kvůli zimě, kdy chci jezdit nízkou intenzitu a rozhodně se nechci kvůli tomu vyhýbat kopcům.
A na poslední silničce jsem měl kompakty 50/34 a k tomu Veloce kazetu 13/29 a na zimu na kopce na základní vytrvalost (žádný cílený trénink, tedy občasné překročení AP je úplně fuk) to nestačilo ani náhodou a naopak 50/13 už také úplně nestačilo a hodil by se těžší. Na to by mě nestačila ani trojplacka s 30tkou nejmenší a 12/27 Shimano kazeta. A protože něco na zimu na asfalt (a případně když je hodně bahna a nechce se mi do něj) jsem chtěl a navíc jsem chtěl pohodlný posez a pohodlnější širší pláště a nechtěl řešit problém s převody, tak jsem se na silničku vykašlal úplně a řeším to jinak (něčím mezi bikem, crossem a fitness, tedy přesně něco co splňuje všechny moje požadavky na asfalt). A budou tam převody 48/36/26 × 11/32 (biková 9tka) a ještě uvažuju, jestli to tak nechám nebo tam hodím klasické bikové kliky (44/32/22). 44/11 vím, že mi zcela stačí s těmi plášti co tam budu jezdit (Schwalbe marathon racer 700/35).
Tedy otázkou je, zda je vůbec ideálním řešešním silnička, třeba ano, třeba ne. Já jsem silničku jezdil skoro 20 let a vím, že to v současnosti pro mě řešení není.
„ze na silnicce asi nebudes kopce jezdit 10km“
Proč by někdo nejezdil? Někdo třeba ne a pod 15 nepůjde, někdo půjde i výrazně pod 10 (třeba v zimě budu chtít jezdit převážně nízkou intenzitu, mám menší výkonnost a nebudu přeci kvůli převodům jezdit jen rovinky, což je hrozná nuda).
Já jezdívám kolem desítky kopce často. Nepotřebuju k tomu ani dlouhý kopce, ani stojky. Stačí k tomu nebýt chrt a jde to. :-) Dokonce zvládám jet i na silničce pod deset. V Alpách bych asi nasadila ryhclost 5, 6 km/h. :-)
To jsme na tom úplně stejně. Moc dobře si pamatuju na Dolomity před xx lety, co jsme z 90% odjeli na asfaltu. Bylo to sice na biku, ale bylo ještě s pevnou vidlicí (odpružená vidlice byla v té době ještě hodně neobvyklá záležitost a superdrahá), k tomu jsem jezdil nějaké rychle semislicky. Tedy v dlouhých kopcích pro mě téměř to samé co silnička (v té době jsem měl i silničku, tu jsem kvůli převodům na tu akci okamžitě zavrhnul a navíc se něco malinko v terénu jelo, i když minimum).
A moc dobře si pamatuju, jak jsme několikrát stoupali třeba 3 hodiny v kuse rychlostí 6–8km/h a pár úseků (třeba ty prudké úseky těsně pod vrcholem asfaltu na Tři Cíny), kde se jelo chvilku třeba jen 5km/h.
Na silničce jsem měl ale limitní rychlost i při 50/34 × 13/29 kolem 10km/h (nepočítám lámání ze sedla kratších úseků), níže už to bylo utrpení s nízkou kadencí. Proto nakonec teď nebude už žádná silnička, ale takový „divný hybrid“.
v sobotu jsem na cesťáku lámal praděd, většinou na 39/23 s občasným přecvaknutím na 39/25 a rychlost kolísala mezi přibližně 9 a 6 k/h. takže nic není nemožné :-)
Jasně, možné to je, jenže taková situace má pro mě dva zásadní nedostatky. Unaví mě to více než kdybych měl hodně lehký převod (navíc bych jel na ten lehký převod o něco rychleji) a hlavně to vyloženě nesnášim pokud bych měl lámat delší úsek s hrozně nízkou kadencí.
A právě ten tebou popsaný případ je pro mě dost nepochopitelný, to tě to takhle vážně baví? V extrému si při těch chvilkách při rychlosti 6km/h (předpokládám, že v tu chvíli si tam měl 39/25) to lámal kadencí 30ot./min (pro mě příšerná představa).
mě to ani nějak moc nevadilo. mám hodně silný nohy, takže mi lámačka kopce na těžší převody vyhovuje víc než kadenční ježdění. na rovině jsem se už kadenčně naučil, ale kopce holt rvu…
je teda pravda, že kolem těch 6 k/h jsem se už velice neochotně zvedal ze sedla, abych to popohnal na nějakých 10 k/h. nicméně „Strmilovák“ na Pradědu jsem vylámal snad jenom 5 k/h v sedle :-) ale ten má jenom snad asi 10 metrů
z přiloženého obrázku si lze udělat představu, že žádná vrchařská muška nejsem :-)
tady je to snad vidět ještě líp, co jsem za kus hovada :-)
A nemluvě o tom, když jezdím s manželkou. Sama jsi viděla, že jezdí třeba oproti tobě mnohem pomaleji, i když lecos také bez problémů ujede. To pak když jedu někdy s ní její tempo jsou potřeba ještě lehčí převody.
Mloku,Ty jsi obdivuhodný metodik!
a co teda rikate na ten pells speedy carbon je to pro hobika dbry stroj?
já bych raději vzal ten Ghost
105, Aksia … urcite dobra volba a ram snad taky…
Bál bych se té zadní stavby viz výše …
se mi vic libi ten pells nez host ale zase ted nevm jak ta zadni stavba
Osobně bych šel do té Meridy, je to o třídu výš za stejný peníz, tady je i rozhodující jakou máš figuru, protože Merida je kratší a menší, ten Ghost taky, ale Šírery jsou dost dlouhé, tak se musí také přihlížet na to co komu lépe sedí …
jo, ta merida je super
asi skoro určitě je, ale taky bych vzal toho ghosta… ještě mrkni na šírery…
a myslite ze je lepsi Merida na Ultegre nebo Sirer 502 s Campa Mirage – cena stejna, jen ta campa asi vic vydrzi jak to tu tak ctu a barva taky jede ne :)
s Campou zkusenosti nemam, ale ulterga je druha nejvyssi sada kdyzto mirage druha nejnizsi… tak rozdil asi bude…
Nj, ale realita je taková, že až se celá tvoje ultegra sada bude válet na smeťišti, Mirage bude pořád vesele klapat…
Jediný skutečný zápor tohoto kola je hmotnost rámu, která je ve velikosti L, lehce přes 2kg :-(
Kolik let ti vydrzela Ultegra a kolik let jezdis na Mirage?
realita bude spis takova ze tohle nemuze napsat nikdo kdo ma prehled kolem kol ale spis nekdo kdo fandi jedne znacce, staci projit par testu treba na Tour-magazin.de za poslednich par let… viz http://www.tour-magazin.de/?… a http://www.tour-magazin.de/?… … a to mas e-shop?? to chudak komu pak poradis…
Dovol abych ti odpověděl tím, že mám ve správě silniční kolo, které je osazeno sadou DAYTONA RV.98 (majitel si už není jistý…), tyhle komponenty do dneška chodí jako nový. A kde je dneska Ultegra z roku 98? Já bych řekl, že leží někde na šuplíku a vesele se na ní práší, protože rohatka v jednom z STI je dávno stržená a přehazovačka má takovej vakl, že jí můžeš dát svý ratolesti místo chrastítka :-)
Jedna prasklá klika vůbec nic neznamená, hlavně vzhledem k tomu, že u té fotografie jsi sám uvedl, že kliku majitel pravděpodobně přetáhnul :-)
Já mám na svém kole(viz profil)sadu Shimano 600 ultegra,kupovaná v roce 1996,ročně jsem najel cca 4000km a funguje dokonale,akorát jsem měnil rolničky v přehazovačce.Řetěz a bovdeny a lanka nepočítám:-)
Mam to same, 96–97, funguje dobre, jen je to 8kolecko…
kamarádův otec vozí dualy RSX z roku bůhví kolik, jsou už z třetí ruky, nalítáno mají x km a chodí pořád solidně
Přesně tak…
jj pretazeny to asi bylo, ale vyvoj za 10 let je u kol vyrazny a nedrzel bych se toho ze co bylo drive plati stale, spis bych neodsoudil ze ultegra je spatna a mirage je na veky, to neni nazor toho kdo prodava kola ale spis tak do teleshopingu, kazdy ma svy a spis zalezi na udrzbe a jak se k tomu kdo chova
A ještě je mi úplně jedno co si tam dá jestli Campu nebo Shimano,ale nemůžeš srovnávat Mirage s Ultegrou-nebuď směšný.:-)
Uznávám, že nelze srovnávat druhou nejvyšší sadu s druhou nejnižší, ale co kdybys srovnal Ultegru s Chorusem nebo Centaurem? Uznávám, že SH dává za menší peníze vyšší sady, ale to je jedině díky prodejní politice…
Moje zkušenost vyplívá ze třech silničních kol, které jsem jezdil a jedno z nich ještě jezdím. Měl jsem RSX komplet sadu, odešla rohatka v pravé páce, pak to byla Tiagra a světe div se, zase odešla rohatka v pravé páce, teď mám dualy 105 (ST5500) a zas už pravou pákou lovím převodi jak v trabantu… To je moje osobní zkušenost o kterou se opírá názor, který jsem prezentoval…
Tak proč jsi po dvou zkušenostech nepřešel ke Campě:-/ A ještě k tvé poznámce o pár řádku níže,nevím komu to patřilo ale píšeš tam jak kdyby jsi všechny jmenované osobnosti znal.
Neznám ani jednu z níže jmenovaných osobností i když třeba pana Campagnola bych poznal docela rád…
Nepřešel jsem z velice prostého důvodu, silniční kolo jsem vždy pořizoval s dírou v kapse a campa je zkrátka a jednodušše dražší…
Ja mam zase ve svem okoli dve kola na Sh 600 z nichz jedno jsem drive jezdil sam. Jedno je z roku 1993 a druhy 1994 a obe maji najeto hodne pres 50tis km a vse od Shimana kromne kazet, prevodniků a retezů je puvodni a chodi to stejne spolehlive a bez vaklu jako moje desitkova Dura. IMHO kvalita sad Campy a Shimana ve vyssich radach je naprosto srovnatelna a jde jen o to co kdo preferuje a co komu lip sedi. Moje prvni dualy na silnici byly prave SH600 a tak jsem si na ne zvyknul, ze mi Campa prijde strasne neergonomicka a razeni na ni prilis hrube, ale rozhodne Campu neodsuzuju a nikdy bych si nedovolil napsat takovy žvást jako ze jedno je kvalitni s nekonecnou zivotnosti a druhy je neco jako chrastitko. Zalezi kdo na tom jezdil a jak na tom jezdil.
Campa Mirage 2004,kliky-jinak kdyby někdo chtěl tak prodávám levou kliku a převodníky jeté cca 2000km.
"Nj, ale realita je taková, že až se celá tvoje ultegra sada bude válet na smeťišti, Mirage bude pořád vesele klapat… " :D (Tak toto je uz iny humor. Campa je campa, ale mirage to uz campa hadam skoro ani neni ;)
Budu to opakovat, ale vím že je to jako házet hrách na zeď. Současný Xenon až Centaur mají vnitřnosti pák naprosto totožné. Díky jednodužšímu systému s absencí G pružinek může tenhle systém naopak být mnohem spolehlivější při zanedbaném servisu než Chorus a Record. Samozřejmě pokud člověk oželí řazení na menší pastorky o více najednou. Ovšem není vůbec žádný problém secvakat celou kazetu i s jednodužším systémem. Časový rozdíl tam sice je, ale nepatrný.
Vnitřnosti Shimano pák jsou složitější, což prakticky neznamená horší životnost, ale jak se něco podělá, tak je to v háji.
Řetězy Shimano jsou kapitola sama o sobě.
Vyměnit řetěz jednou za sezonu(cca 3000km)pro mě není zas taková položka:-)A nehádej se Jardo,víš že to nemá cenu:-))))
U tebe by to bylo jednou u mě 3X :-) A mě nebaví se pořád štvát s nýtováním a neustálým přeměřováním. Nahodím C9 (i na biku) a nemusím se s ničím štvát. Zaprší? Však co ono to nerezne. Jednou za 1000Km vemu ze zajímavosti šupleru, zjistím že se prakticky nic nezměnilo a jezdím vesele dál. Na zimáku mám nějakou shimu řetěz a z novoty má stejně jako C9 po 10 000Km, co na to chceš říct? A ještě ta svině rezne :-)
NIc já Ti to neberu,nová campa má 132,2mm a šimano 132,4mm.Kolik stojí campa řetěz a kolik šimano,no nic jdu pojest a hůrá do terénu.:-)
Nebo v kolik jdeš na žiletku že bych jel s tebou kolem půl páte vyjíždím když tak se ozvi na mobil
Dneska nikam. Je tu furt všelijak hnusně, byla robota a navíc mě od rána neskutečně bolí hlava :-(
Souhlas.
A jen dodám, že pokud jde o campa x shimano, tak já bych osobně volil především dle duálů, jak mi které sedí (a to má každý jinak a je třeba vyzkoušet). Sám nemám vyhranění názor na jeden z těch systémů, že by mi seděl jeden výrazně více, jen mírně preferuju Campu (ale i s Ultegrou, kterou jsem tak tři roky jezdil jsem byl zcela spokojený).
A řetězy, ty mě vůbec netrápí. Samozřejmě souhlasím, že Campa řetězy vydrží výrazně déle, ale třeba u mě na silničce je to úplně fuk. Shimano řetěz mi také vydržel přes 6tis. km na silničce a nebyl ještě KO a životnost jsem zjistit nestačil, protože šla silnička na prodej. U Campy jsem to na silničce nezjistil už vůbec, protože přes 10tis. km (což odhaduju, že by mi řetěz vydržel minimálně) jsem na žádné svojí silničce nenajel.
Tady na BF nemá cenu se vyjadřovat v jiných tématech, než třeba „vtipy“, protože tady každý ví o kolech všecko, zná se s panem campagnolem a byl u toho, když vymslel první RU, každý tady objel TdF 3× a vždycky v horský etápce u toho pokecal s Armstrongem o testosteronu a skoro bych zapomněl, že tu každý byl včera na obědě s designéry od Shimana a ví naprosto přesně, jak to funguje a co je lepší :-)
Tleskám všem zdejším znalcům za jejich prézíravost a nadhled, není nad to, dát se do řeči s odborníkem na slovo vzatým. Smekám před Vámi a třesu se až budu tak osvícen, jako vy ! :-D
Blbost. Nikoho dalšího jsem si na včerejším obědě s lidmi od Shimana nevšimla.
njn, já byl zas večer na čaji s klukama od campagnola a až do půlnoci jsme kecali o řetězech :-)
šimáno je prostě šimáno :-)
mam podobnu skusenost ako ktosi vyssie – na Shimano 600 (predchodca Ultegry) som nabehal 20.000 km a doteraz funguje. Pravda, nemal som este dualy ale dvojpacky na rame, ale myslim to nie je to hlavne. Loziska nabojov, hlavove zlozenie, dvojpacka, prehadzovacka, kazeta, brzdove paky aj celuste povodne. Iba stredove zlozenie ma asi o 4000 km menej, lebo to prve v servise chlap zatiahol v domnienke ze je to zapuzdrene a mohol som ho vyhodit.
kdyby bylo shimano tak spatny tak uz davno neni na zadnym kole… protoze by to uz nikdo nekoupil, tu nikdo nerika ze je odbornik ale jen svou zkusenot od toho preci tu forum je, je ty tu kazdyho kdo ma jiny nazor nez ty odsoudis
Já netvrdím, že SH je tak špatný, já jen říkám, že s ním mám velmi špatné zkušenoti a pokud kdy budu stavět další silnici, bude to na campě, možná na sramu…
nezahmlievaj, tvrdil si, ze „…až se celá tvoje ultegra sada bude válet na smeťišti, Mirage bude pořád vesele klapat“
diky za rady nejvice se mi libil ten pells ale jak vidim vsichni radite meridu nebo ghosts.jeste nahodou neni tu nekdo kdo ma zkusenosti stim pellsem.Porad se mi zda ze za tu cenu je to dobry kup ale nevim co ta zadni stavba.
Já bych doporučil – http://www.bike24.com/1.php?…
nebo
http://www.zweirad-stadler.de/…ormation.php?…
a nebo
http://www.zweirad-stadler.de/…ormation.php?…
a taky není špatný
http://www.zweirad-stadler.de/…ormation.php?…
Oproti Meridám a Pellsum jsou to slušná kola za super ceny v Čechách by jsi dal v kameňáku tak o 30–50% víc!
jj jenze jak to vyzkouset jakou velikost kola.maji i kamenny obchodv nemecku nebo rakousku?
Jasně že mají v Německu prodejny a tam je ještě lepší výběr. Na silničce zas není zas tak nad čím špekulovat protože každá firma má rozdilné značení :) Tak obědnáš to co by ti mělo velikostně sedět a posed sy upravíš podle sebe.
je to dražší, vim, ale ta váha :-)
Celkom sa mi pozdavali co som videl porovnavaci test v niektorom Vele priblizne v tej kategorii Giant a Trek. Aj Pells tam vysiel dobre.
vim,ze to patri na bazar, ale neni na tebe nikde kontakt, prodavam treka 1400 na 105 ce, najeto necelych 600 km., ale chces asi funglace co? koupeno loni v cervnu, vse v zaruce jak novy
no radsi bych poridil neco novyho
jj jasne, ale on je jak novy :) vcetne servisky, paragonu, nic najeto krom tech 600 km :) samo, ze nepremlouvam, ja bych starsi kolo nekoupil :)
znas to nove je nove:-)
pošli velikost a cenu na mail.Ď.
kdyz uz se tu resi silnicni kolo do 28tisic,taky se zkusim zeptat.nejaky tip na silnicku v teto cenove relaci?problem bude spis mych 201cm/95kg.funkce jasna-najizdeni km.premyslel jsem o Sirerovi,ale kdyz jsem pak videl jak tady nekdo to kolo ma pri stejne vysce,hruza vysunuta sedlovka,prisel mi dooost malej.spis asi neco jineho
pripomnelo to mi to hlasku z trznice:
velikost moooc dobra, vy velkej :-D
koukni na meridu – ta ma u race-ovych ramu i velikost XXL nad 195cm
Jestli Ty nemáš na mysli můj stroj…:-)
jo jo ten jsem myslel,mozna fotky klamou,ale vzhledem k sedlovce mi to prijde prtave:-)
Hodně to dělá fotka, ale i ve skutečnosti mám sedlovku víš, než je běžný. Navíc je u rámu celkem výraznej sloping, tak to docela mate. Jezdí se mi na tom dobře, kolo mi sedí, ale možná jsem spokojenej proto, že je to moje první silnička a já nikdy nepoznal nic jinýho ( myšleno posed na kole s pro mě vhodnou velikostí ). Takže je celkem možný, že je rám menší, než bych měl mít. Každopádně příští rám plánuju ( i když jsou to jenom plány do budoucna ) Duratec, kterej ti postavěj s ohledem na tělesný proporce. A pak se uvidí, jestli byl můj Širer malej, nebo ne:-))
vidim ze debata se krasne rozvinula:-)do netusenych rozmeru:-) ale nekdo kdo jezdil nebo zna nekoho kdo jezdi Pells speedy ramy sem tu neobjevil.
treba je to skvely bajk a majitele misto drbani na foru chrochtaji blahem na cestach ;-)
na cyklodiskuzi je uživatel „swe“, který speedyho má. zkus tam kouknout a kdyžtak mu písnout nebo se na CD rovnou zeptat obecně. nic proti bajkfóru, ale CD je přece jenom trochu víc silničně zaměřený server
mam ho a nelituju, pokud bych vybiral znovu urcite by to byla varianta
od jara jezdim pells speedy carbon tiagra a slouzi k naproste spokojenosti, samo nemam moznost srovnani takze neposoudim kvalitu zde zminovane zadni stavby, rozhodoval jsem se podle testu ve VELU, speedy byl spolu s meridou (nevim uz model) hodnocen jako nejlepsi z 5 kol, a hlavne se mi libi ta barva !!! :D
tak dik vsem co mi poradili ti ostatni se dobre pobavili:-)
Já bych při podobném dilematu vzal asi toto
Takze nakonec jsem koupil Pells speedy carbon 08 osazeni SH 105 za 23 tisic.:-)
Tak to je dobrej kup, kdes koupil? A klasiku nebo compact? dej sem pak nějaký zkušenosti a dojmy, až budou..
tak hodně radosti a zábavy a ať se Ti auta vyhejbaj…
koupil sem to na www.cykloworld.eu. ale v obchode maji jeste nizsi cenu nez v eshopu. Jinak prevodnik je kompakt
Ty jo, zajímavý ceny…škoda že na ultegře nemaj L, to bych snad začal se přesvědčovat, že není fakt, že ho nepotřebuju..
a pak taky škoda, že je to tak z ruky..po tom netu nakupovat, no, díly občas, kolo asi nikdy…
ale vážně asi dobrej tip pro jiný…
no ten obchod je docela zvlastni s cenama – oproti netu fakt neco vejs neco niz, jinak teda docela dobrej shop to jo :)
Pre mna je jednoznacne favorit v cenovej kategorii 1000 EUR tento Canyon Roadlite 5.0, velmi vazne nad nim uvazujem, v tej cene som lepsiu vybavu ani hmotnost este nevidel :-)
Pokud ovšem nějaké letos ještě budou…
No planujem ho kupit na dalsiu sezonu, tak objednam s predstihom :-)
Otazkou este je, ci ten canynon zvladne mojich cca 110 kg :-)
Nejspíš jo v loňském manualu bylo i u silniček 120Kg (letos je asi zvlašť pro MTB a ROAD..) Problém muže být jen MAVIC