• Hanz_Zlin_CB

    Zdravím, stal sem se šťastným majitelem stroje Favorit F1 na výbavě Campagnolo Nuovo Record, chtěl bych Vás poprosit o jakékoliv informace, odhadnutí data výroby o tomto stroji z nedávné minulosti kdy se na všechno stály fronty. Jinak kdyby ste se chtěli někdo zbavit nějaké staré závodky pod 1980 tak uvítám nabídky :) díky za pomoc při pátrání

    0 0
    • favorit.  

      nepomuzu, ale aspon pochvalim. Naaadhera!!! F1 favorit byla moje prvni silnicka. Je to srdecni zalezitost :-)

      0 0
    • Pebe  

      tak ten je naprosto nádhernej, v krásnym stavu !

      0 0
    • mijur  

      Je to krásna klasika po ktorej tužili nie len všetci hobíci pred skoro štvrť storočím. Rok výroby by mal byť vyznačený na spodnej rámovej mufne. Nuevo Record sa vyrábal koncom 80-tych rokov.Vaš stroj je krásny a do dnes dodnes použitelný model. Gratulujem !

      0 0
    • easyrider  

      hmmm tenhle rám mám doma a taky plány na jeho luxusní resuscitaci. Nehodily by se ti starý věci od favorita-šaltry, brzdy, smyky kola… budu vyklízet sklep a přišly by na skládku.

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        dík za nabídku ale ani ne toho je kotel :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Ferdyš  

      Krásný kousek,gratuluji.F1 bylo moje první pořádný kolo,jen jsem měl rám bez navářek a vybavení Renak,Favorit a Centrik. Rok výroby byl někdy do 1980,tenkrát pouze Tuzex.

      0 0
    • Ferdyš  

      No vlastně navářky si nedokážu vybavit,bo pod horní trubkou byla luxus origo pumpička s ještě lepším držákem.Někdy se pokusím to kolo vynajít v propadlišti dějin a oživit,ale origo stav to určo nebude a původní zelená metla taky ne.

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        cituji z senio.cz/?w=ar­t&id=1898&rub=22&s=

        Nejvíc jsme pochopitelně byli unešeni naším československým teamem na nádherně modrých kolech „Favorit F1“

        tak ta modrá tam asi sedí :)

        0 0
        • yetti  

          Jenze ten ceskoslovensky team nejezdil na Favoritackych ramech, ale na ramech koupenych na zapade, ktere byli pouze nastrikane, aby vypadaly jako Favorit. Take jsem jezdil ram F1 a muzu rici, ze jizdni vlastnostinebyl nejhorsi, ale po roce provozu mi prasknul v miste, kde je spodni ramova trubka vsunuta do mufny hlavove trubky a pri tehdejsi zarucni dobe me s tim poslali do pr… Ale bratranec, ktery je odvaznejsi nez ja si ten ram nechal opravit u Kozelky a to kolo existuje dodnes :-)

          0 0
          • Vilém  

            To bych netvrdil, ze jezdili na prestrikanejch kolech. Pokud vim, tak nakupovali kvalitni znackove trubky a varilo se to ve Favoritu. Se seriovou produkci to nemelo nic spolecnyho.

            0 0
            • yetti  

              V nejakem cyklistickem casopise po revoluci vysel rozhovor s bud s Kovarikem nebo s Kozelkou, coz byli ramari, kteri delali ve Favoritu a oba se po revoluci pustili do stavby vlastnich ramu. A v tom clanku to bylo popsane jak pro reprezentaci kupovali nejake ramy tusim v Italii a prestrikavali je do barev Favoritu. Uz si to moc nepamatuju – je to uz sakra davno :-)

              0 0
              • Hanz_Zlin_CB  

                Tak ja se poptám za týden Honzy Šírera ten myslím bude moudřejší a když ani on ne tak cinknu Babickýmu :)

                0 0
              • Vilém  

                Zadny znalec jejich historie nejsem. Jen jsem cetl nejaky povidani s p. Babickym ,jednak v pelotonu a jednak neco bylo na netu, akorat to nemuzu najit.

                0 0
              • vladaza  

                zmámej kdysi jezdil závodně a říkal, že rám je z Reynoldsu, ale jestli to mastili ve Favoritu nevím, F jednicové rámy se dělali z běžné, uhlíkové oceli

                0 0
          • Hanz_Zlin_CB  

            já na něm pojedu tak leda do města vycházkovým tempem tam ho nafotim a uložim do exozice mé sbírky :) a tam bude čekat nasvou slávu :)

            0 0
          • qwerty  

            Mně nevydržely původní ráfky – po pár trénincích vytrhané niple. Tak jsem „v jednom malém bytě na Karlově náměstí“ („nazdar, pane“) pořídil „stříbrný Mavicy“ za tři stovky pár. Chtěl jsem GP4, ale ty byly za tři kila kus a to sem fakt neměl. Od té doby kolo sloužilo dlouho a tvrdě.

            0 0
        • qwerty  

          No jo, jenže „nádherně modrý“ byly tenkrát VŠECHNY favority, takže já jsem ten svůj při první příležitosti nechal přestříkat na černo. A dnes přemítám, jak ho dostat do původního stavu :-| Mám to kolo rád, moje první vopravdická kampa, asi už si ho nechám.

          Můžu se na Tebe, jako na znalce historických kol, obrátit s dotazem k jinému kolu? Kdyžtak mi, prosím, napiš na mail v profilu, Tvůj se nezobrazuje. Předem díky!

          0 0
    • les  

      Mám favorit galuskáča r.v.57.Ale na prodej není :-)

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        mohl bys mi ho aspon nafotit včetně detailů a poslat na mejl?

        0 0
        • les  

          Právě je v rekonstrukci.Má vytrhaný některý špice a tak,ale je krasně zachovalej.Jinak přehazka má plochou plechovou pružinu-jak nůžky na stromy,polohy se řadí přez malý řetízek,který přetahuje tu pružinu.No a přesmyk je bez lanka-na šaltrpáku.Barva favorit blue.Bohužel foťák přítelkyně pujčila kamarádce,ale jak ho příští týden vrátí tak to kdyžtak nafotím.

          0 0
      • hanzi111  

        zdravím ,narazil jsem na tohle forum náhodou, chci se zeptal zda je možné zaslat na mejl nějaké foto toho tvýho favorita, nechci vypadat jako drzoun  kte­rý je zde nový a hned si piše o fotky tvého kola, ale pár věcí které popisuješ doma mám ale celý kolo ne, trošku se o favority zajímám a tvé kolo bych chtěl opravdu vidět, pokud budeš mit zájem můžu ti poslat nějaké fotky věcí které mám.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ja bych to tipnul na tesne porevolucni kus; navarky na horni ramovce, Favority produkcni mely vzdy rocnik ve vyrobnim cisle, jako extra dvojcisli (s malym f). Jinak nikdy jsem nevidel favo s chromovanou vidlici. Nebo se zpetej rovnou Babickyho, ten je varil vlastnorucne. Skoda ze uz nevisi na webu ten rozhovor s nim, tam to popisoval, ze tech F1 byly 2 kategorie (F1, ktery mel misto i na blatnik na zimaky, a F1 special ze zahranicnich trubek (ktere ale pry byly uvedene). Montovali na to co kde zrovna bylo.

      0 0
    • vladaza  

      ráfky Mavic GP4?

      0 0
    • Hanz_Zlin_CB  

      oficiální info o kole model F1

      F1-ve většině případů byly vyráběny pro oddíly. To platí hlavně o výbavě Campagnolo. Jinak rámy stavěl ve většině případů Fr.Babický.

      Ale byla tam i malá pomocná dílna,dělal to tam občas Bohouš Kasl a ještě jeden,ale dělali i jiné práce. Spíš Franta rámy,oni jejich dočištění a montáž celého kola. Pár těchto kol se dostalo ven bokem pro tzv.komunistické známé a potřebné…. J

      0 0
    • Hanz_Zlin_CB  

      oficiální info o kole model F1

      F1-ve většině případů byly vyráběny pro oddíly. To platí hlavně o výbavě Campagnolo. Jinak rámy stavěl ve většině případů Fr.Babický.

      Ale byla tam i malá pomocná dílna,dělal to tam občas Bohouš Kasl a ještě jeden,ale dělali i jiné práce. Spíš Franta rámy,oni jejich dočištění a montáž celého kola. Pár těchto kol se dostalo ven bokem pro tzv.komunistické známé a potřebné…. J

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hanz_Zlin_CB  

      Nejjednodužší způsob jak poznat F1 speciál, je to, že Fjedničky používaly sedlovku průměr 26,2, jelikož se stavěli z chomutovských „rollek“ chrommolibdenových trubek, kde na sedlovou trubku se používal trubka průměr 28/0,8. Kola stavěné na Waltru nebyly F1special, byly to jen trochu na zadní stavbě zkrácené F12, které měli jen prodejní název F1 a rámy byly pájené z obyčejné uhlíkové oceli jako všechny ostatní kola vyráběná ve Favorit Rokycany a sedlovku používaly myslím průměr 25,7 proto ,že sedlové trubky měly pruměr 28/1mm. F1speciál se nevyráběl velkoseriově ale jen v rámci speciální dílny Favoritu, jako, maloseriová ruční výroba , řádově desítky kusů za měsíc a pan Babický dělal už jen speciální výrobu hlavně pro potřeby reprezentace, a jednalo se už jen o pár kousků za měsíc. Před rokem 1989 nebylo možno F1 speciál normálně bez protekce koupit, vůbec nešli do obchodní sítě, byly jen na poukaz Československého svazu cyklistiky,pro potřeby oddílů cyklistiky. Waltry se daly sehnat sem tam v tuzexu, ale F1speciál se myslím do tuzexu nedodávaly vůbec. Prodejní cena pro členy oddílů rámu F1speciál v roce 1986 byla 4250 Kčs a maloobchodní cena rámu co se používal na Waltra byla zhruba 2200Kčs a cena rámu F12 byla zhruba 1900 Kčs, vše to byly ceny za rám včetně vidlice.

      0 0
      • jama  

        Hanz má správné informace. Jenom bych doplnil, že skutečně závodní ambice má pouze rám F1 Special (sedlovka 26,2 a šikmo ploché zakončení vzpěr zadní vidle pod sedlem) ručně stavěný v Rokycanech z chomutovských trubek a občas i některé z Reynoldsek. Tyto rámy mají i dnes hodnotu. Seriová produkce, má dnes cenu šrotu, ale řada lidí bere Favotit, jako Favorit, i když jde většinou o „bezcenného“ cesťáka.

        0 0
    • littlebiker  

      Kdo by chtěl nějaké náhradní díly, válí se mě doma nejaké zbytky, stáří 30 let, z toho některé díly úplně nové(myslím, že se jednalo o zadní náboj, 3 pastorek a řetěz)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.