Ahojte, mám dotaz ohledně rámu kola. Chci koupit novou silničku a řeším jestli se vyplatí připlatit cca 20k za stejně osazené kolo v karbonu nebo ne. Jde mi o životnost především. Díky
Ahojte, mám dotaz ohledně rámu kola. Chci koupit novou silničku a řeším jestli se vyplatí připlatit cca 20k za stejně osazené kolo v karbonu nebo ne. Jde mi o životnost především. Díky
O jaké kolo se jedná? Obecně jsem pro karbon. Pokud praskne, jde většinou opravit. Kolo bude lehčí, pravděpodobně pohodlnější.
Cannodale synapse carbon 4. Z hliníku zatím vybírám, ale v hledáčku je Trek Domane 4.
Ber karbon. Nového Synapse? Chvíli jsem na něm pojezdil a je to moc příjemné kolo, řídí se fakt jak silnička.
Ty joo…67 litrů na Tiagře? Brutál! Ale kolo celkem pěkné :-)
Kdyz Domane, tak jedine v karbonu. Ten isospeed na hliniku nebyl znat (pravda, zkusenost je par let stara)…
Osobně bych kouknul jinam, budou to dobrý kola ale Američani jsou dražší, jinak jsem určitě pro karbon, míval jsem taky hliník s podobným ročním nájezdem jako ty a od tý doby co nám karbon tak jezdím dvoj až trojnásobek a co se týká spolehlivosti tak už čtvrtý rok bez problémů
Jednoznačně karbon, řešil jsem něco podobného, vzal hliník a teď lituji, že jsem si nepřiplatil. Pokud chceš dát 70K za karbon, mrknul bych se třeba na Giant, bude mít o hodně lepší výbavu než SC 4.
To je cenovka… Kdyz Defy 2 byvala kolem 45 :D
Ale to byl ještě s ráfkovama, nee? Jde to nehorázně nahoru, všecko, všecičko :-(
To už bude ale hodně let nazpět…
Fakt ne :D
Tak 4 roky…
karbon
Za mně také karbon, jezdím na karbonovém veteránu z r. 2008 , cca. 3500km a ročně rám je přes různá drobná poškození stále bez problémů.
Tak Carbon je fajn ,ale otázka peněz no :)pokud na to mám tak Carbon ,když ne tak i hlína poslouží a s najezdem 3000/rok nesmrtelné :)
Jinak ty nové ultimate od canyonu vypadají šik.
Jak už bylo řečeno, karbon. Jestli chceš ušetřit, tak zkus jiné značky. Viz ty Gianty.
Karbon.
Zvláště u takového kola jako je třeba ten Domane, kde hliník moc nedává smysl. Synapse se mi taky líbí, bohužel cenovky jsou vyšší. Ale na to si asi budeme muset zvyknout.
Jinak donutil jsi mne podívat se zase jednou na stránky Canyonu a to jsem neměl dělat.
Mít omezený rozpočet, tak bych hooodně premýšlel. Tenhle model tam ještě nedávno nebyl a dle mého to je pecka.
https://www.canyon.com/…ad/3086.html?…
Chtěl jsem ten rám na zimu, ale bohužel pro mne nepochopitelně nemá přípravu na blatníky.
Určitě karbon.Od té doby,co jezdím na karbonu mě nebolí záda.
:)))jako že Carbon je celoperko proti al ? Nevěřím že až tak :)
Věř. I aero rám je mi pohodlnější než obyč hlína.
Edit: Samozřejmě můžeš najít výjimky, ale těch nebude tolik.
Věř.
První setkání s karbonem byla výměna vidlice na al.rámu.Mizuno.Pak přišla karbonová sedlovka.FSA.
Teď už mám třetí karbonovou silničku a tuhle i se středně vysokýma karbonovýma kolama.
Je to žehlička!!!
Placebo:)),kdybych ti zavázal oči tak budeš váhat :) ,ale jasan Carbon je lepší souhlas
A proč Ty jezdíš na placebo kolech?
Tak jasně Carbon je fajn ,ale nedávno jsem jel na hlině a že by to nejelo tak to určitě ne :) spíš se mi to zdálo pohodlnější ?Ale zas tam nebyly tak tvrdé kola(pancho) jako karbonové
Ale muže to být jen pocit ?
Stejně to je v nohách a hlavě :)
Ve finále to dopadne stejně že jdyž tě to chytne tak z al přejdeš na karbon a pak už ti nestačí kolo za 70k a toužíš po mašině za 320k a tak :) Prostě silnic je best :)
Já se nechci dohadovat.Jezdím léta letoucí stejné trasy(okruhy) a tak si si myslím,že srovnání mám opravdu objektivní.
Také neřeším jestli to,,jede,, nebo ne.Určitě moderní hliníkové silničky jedou a oproti starším umí i něco,,požrat,,ale moje tělo hovoří jasně :-)
Kolo mám v základu za 70
a záplety za 25.
Je to radost a lábuž.
V pohodě ,dohadovat určitě ne tak jsem to nemyslel :)
Karbon je fajn i co se tyče disajnu ale zase věc názoru každý ať si jezdi co mu vyhovuje a na co má .Kolega který na to má chtěl “klasiku” tak vzal ocel
Mám Ronina:-)
Ale u mě to byla spíš nouzovka na stavbu gravela.
Vyhlídnutej karbon gravel na mě už nezbyl.
Hezký zbytek večera.
To bude spíš geometrie.
Tak je to pořád dokola… Kdo má peníze a nebo prostě může si to koupit/dovolit, zvolí lepší variantu karbon… Pak jsou tu zastánci hliníku, a nebo ti, co si to nemohou dovolit, tak si začnou namlouvat, jak je to vlastně super… A nebo marginální rozdíly… A tak i se záplety, sadami, atd… Další věc je životnost hliníku, pokud chce někdo kolo na deset, patnáct let, v minulosti ty slitiny měnily po čase své vlastnosti, měkly, nevím ale, jak je to technologicky dnes…
Špičková hliníková kola samozřejmě špatná nebudou a něco se na nich najet určitě dá (Allez Sprint například), nevěřím ale, že to bude stejně super jako například na Tarmacu…
Je to tak pokud na sveho hlinikoveho zimako/CX (GT Grade) dam stejne plaste jako na silnici (karbonove TCR ) tak je to rozdil docela zasadni
Pokud tam nedáš komplet kola, tak je to srovnání nesrovnání…
Taky geometrie, chca nechca gravely jsou rizenim proti silnici jak zpomaleny film.
Nektere Grade byly tezitka… Jeste navic.
Nektere ano moje ma pod 9 kg s hromadou moznosti kde to o dost srazit. Ale nechapu co to ma spolecne s pohodlnosti ramu.
Rychlost a tuhost vs. Hmotnost.
Viz nize, ono to moje je spis CX nez gravel takze rizeni je naopak hodne citlive, ale jakej to ma vliv na pohodli nechapu ???
Jako ze 40mm karbony budou mekci jak stejne tezke nizke AL rafky ? :) ale ano mas pravdu chtelo by merit nejak exaktneji nez pocitove …
Mam hliníkové rámy z let 1996, 1997 a 2005. Bájné měknutí nepozoruju, ale samozřejmě teoreticky by karbon měl vydržet déle. Každopádně prasknout může cokoliv. Já nikdy nejel na top oceli a vyzkoušel jsem jen titanového fatbika, zajímalo by mě, jak se tyto materiály chovají na silničním kole. Ocelový Fort byl strašlivé bláto, stejně jako klasický Favorit.
Kopil jsem si ocelového ronina sl a ten rám se kroutí když trochu přišlápnu do kopce uplně neuveřitelně.
Ten Ronin bude na urovni Fortu :-) Ale na gravelu by mi to nevadilo, stejne tam ma clovek podhustene balony, ale na silnici by me to stvalo.
Když jsem měl ocel fořta z Columbusu Zona tak to bylo super kolo z mého pohledu , na mých 70kg rozhodně dostačující a v kopci jsem s tím zajel co už nikdy -)
Ja to tak mam s RB, pred mnoha lety, kily a bez inzulinu mi to jezdilo jinak :-) Ale Cannon je nesrovnatelne rychlejsi kolo, pritom pohodlnejsi.
Ta tvoje Cannonáda je prostě, nooski, krasavica přenádherná! ;-)
Ono to nesrovnatelné je ale povětšinou jen v nástupu a při vyšší rychlosti, částečně pohodlí ale na delší štrece setrvalým tempem nebo v delším kopci to je dost zanedbatelné, aspoň z mojí zkušenosti.
Taky tak, na dvacetileté hliníkové silničce jsem si dal letos delší švih, a šlo to i s pěkným průměrem. Měknutí jsem nezaznamenal, jasně moderní kola mají výrazně lepší tuhost při šlapání. Taková ta udrncanost (kterou u karbonu nepozoruju) tam ale pořád byla :)
Nepatřím rozhodně k těm, kteří by mohli radit, sám se zatím neumím rozhodnout co koupím, ale rozhodně mohu říct, že rozdíl karbon/hliník poznám i já. Abych si to zkusil, půjčil jsem si v jeden den na hodinu Allez a hned potom Tarmac. Vlastně mi to majitel obchodu nabídl sám, abych si udělal představu. Obě kola byla byla na zápujčku vybavená stejnou sadou kol, kterou mi přendávají z kola na kolo , i když je to práce navíc s nastavením brzd a seřízením přehazovačky, ale nezkresluje to pohled na ten zbytek, protože vliv kol a obutí je tím vyloučený.
Rozdíl Allez/Tarmac byl ale znát docela dost, popsat to moc neumím, ale Tarmac mi přišel že jede snadněji, byl jistější v náklonu, prostě jsem měl na něm o dost lepší pocit. Asi z toho co jsem zatím zkusil je to nejlepší kolo, určitě pocitově nejrychlejší.
Karbon je u silnicky urcite lepsi, ale zalezi fakt na tom co to pro tebe je tech 20 tisic. Pro nekoho to je dost. Vzal by spis treba hlinik a tech 20 dal do kvalitnich treter, helmy, pripadne hader.. Jestli tohle vsechno mas a prachy na ucte na kolo jsou ready. Tak vem karbon. Bez debat..
Já bych radši vrazil peníze do lepšího rámu, protože ten má životnost celých 15 let, tak to se ten cenový rozdíl 20tisíc amortizuje že měsíčně je to něco přes stovku. Rukavice, tretry, řetězy, kazety, pneu, světla… jsou ve finále spotřebák a dá se do nich nasypat víc peněz třeba za dva roky – kdežto rám nejspíš po tu dobu měnit nebude.
Kdo by chtěl za 15 let jezdit na 15 let starém rámu? Stačí se podívat, jak vypadají 15 let staré karbonové rámy dnes. S ničím novým nekompatibilní zastaralé krámy s loupajícím se lakem :-) .
Já bych klidně na tom svém starém rámu jezdil dál, kdyby mi neodešel. Kompatibilní by byl dodnes úplně v pohodě. Jasně měl rychloupínáky, ale díly se daly sehnat všechny :-)
tak kup karbonový rám na bazaru a do 10000 se vlezeš
Znám lidi co mají 10+let rám i sadu, kdo jezdí za sucha a stará se o to, tak proč ne. výkonnost je stejně u nás rozhodně větší problém než kolo takže když vyloženě neřeším vzhled, disky a aero, tak je i 15lety kolo naprosto v poho, když v tom nekřupe.
Tak vám hoši nevím, letos můj Fondík oslavil 10 let a stále je to moje nejoblíbenější kolo a rám je opravdu původní, i když poznamenán časem a různými nálepkami z „vrcholných“ akcí atd.! :-)
Že se ti chce jezdit na deset let starém rámu!
Takové rebelské individua konající proti žádoucímu hospodářskému růstu je třeba zavřít… nebo zdanit.
Neboj, mám teď i funglovku rám: https://img32.rajce.idnes.cz/…6_162142.jpg?…
Avšak něco v něm nehezky lupe, musím to došetřit, takže zatím zase zpátky v sedle „veterána“, kde jen občas lupne střed :-)
Avsak to je pekne a krasne barvy.
Děkuji ;-)
Zadna trapna cerna :D
Čti pečlivě, jestli má mít kolo na 15let od teďka, tak za těch 15let si pořídí další.
Dá se to pojmout i naopak, raději karbonový focus než hliníkový trek. Stejně potom člověk příjde na to, že aby to jezdilo jsou potřeba hlavně dobré záplety.
Tak ale kupuje „levnější“ silničku skoro každý – ideálně koupit co nejlepší osazení, co si člověk může dovolit, a další sezónu vyměnit záplety za lehké karbony…
Za mě hliník a OEM kola bych vyměnil za karbonový.
rám je důležitější než kola a ty se navíc mnohem jednodušeji do budoucna mění
Proto píšu hliník :-)
Pokud člověk chce nové kolo s výhledem těch třeba 10let, tak (jedině) karbon a disky. A když neboli úplně 10tisic sem tam, tak koupit co člověk fakt chce. Jinak za ty prachy by byla 5× hliníkova silnice z bazaru -D
Jede všechno slušně, kdo nemá ambice a vykonnost ty rozdíly pozná spíš ve formě placeba. Taky geometrie se trochu posunuly (k endurance)
Díky všem za postřehy. Netušil jsem že je tu omezený počet reakcí na 2, při nové registraci, tak jsem musel den čekat.
Vesměs jste mi potvrdili, co jsem si myslel. Bude lepší koupit karbonový rám s tím, že si to pak můžu ladit postupně (lepší záplety, sada, karbon sedlovka, řidítka, apod.) k obrazu svému, případně vyměnit za lepší až to odejde.
Co se týče variant typu Giant, tak tomu se chci vyhnout. Nechci na kole, které bych rád měl co nejdéle, atypické tvary čehokoli – viz sedlová trubka od Giantu ve tvaru D. Chci co nejjednodušší kolo. Jak kvůli servisu, tak pro možnost většího výběru při upgradu. Navíc celoživotní záruka na rám u Cannondale je fajn. Nevím jestli to mají i ostatní značky.
Takže vlastně vybráno ;-)
Nevím, jak přesně funguje celoživotní záruka u Cannondale, ale u Specialized je celoživotní záruka na max. 5 let – tak abys nenaletěl pokud plánuješ kolo mít 10 let ;)
není to tak jednoduché :D a u silniček už vůbec ne
Dostanes novy ram, popr. dostanes podobnou nahradu nebo u starych kol kredit.
pozri si aj co ta ‚celozivotni‘ zaruka obvykle u vyrobcov znamena. Inak menit sadu nepatri vacsinou k najlacnejsim ukonom by som povedal (hlavne pokial sa jedna este o rozdiel rychlosti napr 11 vs 12)
k čemu je na silnici 12 sp?
mne k nicomu, ale nova ultegra a 105 sa napriklad robia uz len di2 a 12 speed alebo sa mylim?:)
za 6–8 rokov ak bude chciet nieco upgradovat, na co to asi bude? Inak v suvislosti s tymto by ma zajimalo aj aky plan maju nadalej vyrabat nahradne diely – ak sa dnes rozhodnem pre mechanicku Ultegru 11s, kupim na nu za 3–4 roky vobec este prehazku?
Se podívej jak staré věci jdou koupit toho bych se nebál :)
Pokud chci co nejjednodušší kolo, které nemá žádné specifické a atypické díly, tak si určitě nekoupím Synapse ani Domane. Asi tu jednoduchost vnímáme každý trochu jinak.
Si prave rikam.
D Shape sedlovku vynalezly asi dalsi 3 znacky po Giantu :D
Za me je to OK u synapse v karbonu i v domane na hline (mezi cimz vaham jestli se vyplati priplatit). Standardni sedlovka a objimka, stred sroubovaci, zadne silene vedeni kabelaze hlavou a podobne veci.
Nektery veci je rozumne neresit…
Do ted si vzpominam, jak jsme kdysi kupovali prvni mycku a poucen od znamych mel asi 10 podminek, co to muselo splnovat a nakonec jsme myli celou dobu na 2 programy…:-)
A s kolem je to stejny, napriklad ta sedlovka u Giantu funguje skvele a neni potreba ji menit, na 3tis km rocne je uplne jedno, jakej to ma stred, bowdeny na silnici menim jednou za 4–5 let, tak je uplne jedno, kudy vedou…:-)))
Kamos prave resil sedlovku u Guiantu tak dlouho az kolo radsi prodal. Mozna proto tomu chci predejit. Ale je to asi jak rikas:) vic jezdit, min resit:)
A co na ni resil? A ktery rocnik?
Porad mu zajizdela. Nevim jestli byla vada na tom systemu utahovani nebo nekde jinde. Kdyz se to podarilo vyladit, tak tam prej lupalo. Taky mu lupalo ve stredu. Mel ketosni revolt 0. https://www.giant-bicycles.com/cz/revolt-0
Mám taky Ginat, sedlovku D, 3 roky, cca 7000 km a žádný problém, je to karbonová sedlovka, takže je potřeba karbonová pasta. D sedlovka není jen výmysl Giantu, má to více značek. Když jsem si před časem kupoval radar Garmin, v balení byl držák i na sedlovku D, takže to nebude nic ojedinělého :-)
Nejake rocniky mely problem se zamkem…
Jako nechci nic rikat nahlas, ale ocividne (fotky v odkazu) tam jde dat teleskopka, ktera nema D prurez. Takze tam kamos mohl dat normal sedlovku s nejakym adapterem…
Ale jak pise jirkaRS dole – karbon pasta. Mam to na modelu 2016, poradne pasty. Co rok-2 staci vycistit, namazat a drzi.
Ano, stejně jako u BMC Twostroke – buď originál D sedlovka, nebo redukce do sedlové trubky na kulatý profil a klasická nebo teleskopická sedlovka 27.2.
Já mám na Fondíkovi deset let starou funkční sedlovku, je aero a s tou fakt nikdy žádný problém nebyl! Ťukám silně na dřevo, snad mi ještě pár let Fondík bezpečně poslouží! ;-)