Zdravím vás všechny. Mohu poprosit o vaše názory na velikost kola přítelkyně má 172cm a zkoušíme Tarmaca F9 velikost 52 představec 90mm ,kliky 170, řídítka 42 otázka – bude stačit…
Zdravím vás všechny. Mohu poprosit o vaše názory na velikost kola přítelkyně má 172cm a zkoušíme Tarmaca F9 velikost 52 představec 90mm ,kliky 170, řídítka 42 otázka – bude stačit…
Stačit nejspíš bude, možná bude dokonce i velký. Je dost možné, že bude příjemnější dát pro začátek představec o malounko kratší.
Tak, jak to má teď, se mi zdá, že má sedlo zbytečně vysoko nebo vzadu nebo obojí. Pro jistotu proveď měření a výpočet kalkulátorem CC
Ja mám 170 cm a velikost 52 Tarmacu je akorát. Představec taky 90 mm a kliky 172,5. Velký ji to rozhodnĕ nebude, protože nad 172 cm doporučuje spesl velikost 54. Sedlo dopředu, níž sedlovku a budeto ideál. Bude mít ještě asi tretry s kuframa a ty ji taky přidají než normal boty.
Já mám 185 a mám Meridu velikosti 52 a je mi akorát. Individuální proporce, muž vs. žena, síla, účel.
Když se podívám na porovnání Specialized Tarmac vs. dedikovaná dámská řada Dolce, tak rámy Dolce jsou výrazně kratší, mají větší sloping a i v malých velikostech mají o několik cm vyšší hlavu. Tarmac je rám se závodní geometrií a hodně sportovním určením.
Ženy zpravidla nemají tak silné ruce a takovou techniku šlapání, aby se udržely na delších rámech s pokrčenými lokty, na to je potřeba brát zřetel při nastavení posedu, resp. výběru velikosti rámu resp. modelové řady.
jo tak spíš mě to přijde delší na pohodlne ježdění, ale ještě se dá centimetr sundat na představci nebo jiných beranech
Když si sedne na kolo pořádnĕ, tak ji to bude akorát. Sedí na nĕm na půl a na sedle moc vzadu, takhle určítĕ na tom nebude sedět za jízdy :-D
Právě, že bohužel bude.
S jednou nohou za kolem určite… Delám si srandu. Můj názor je, že pokud si sedne na kolo pořádnĕ a s tretrama a pohraje si s posedem, tak ji to bude akorát. Rozhodnĕ menší kolo ji už bude hodně malé :-)
Kolik lidí, tolik názorů. Pokud to nemá na závodění nebo na opravdu rychlou a agilní jízdu, tak bych asi doporučil nějaký rám s přívětivější geometrií, je na výběr, měla by z něj větší radost i užitek.
Vidět muže dobře sedět a šlapat na správně velkém rámu je šance tak 1:1, ale vidět takto ženu je pomalu na národní svátek a fanfáry. Tady to trochu odhaduji na mámení velkého ‚S‘, nic proti němu. Bylo by potřebné vědět, kolik ročně najede a k čemu si to kolo kupuje.
Jinak to vidím tak, že se bude vždycky nacházet na dolní hranici možných nastavení, ale bude zároveň bojovat s nízkou hlavovkou. S jinou volbou geometrie (=modelové řady) by se mohla dostat doprostřed intervalů s rezervou na obě strany.
… a přitom zůstat u magického velkého S.
Tak ať vezme Amiru nebi Dolce, který jsou dělaný pro holky pokud chce spesla :-) Třeba je holčina trénovaná a Tarmac ji sedne, ale to my zatím nevíme :-)
Pánové děkuji za vaše postřehy roční nájezd bude cca 5000 km jedná se o krátké švihy 70 Km intenzivního šlapaní cardio trénink. Musím říct, že je to její první kolo, můžeme mít ještě Tarmaca 54 ale 52 nám přijde tak akorát možná je to na hraně 54. Jinak do teď jezdila mou 56 Synapse a tam se trápila, jak byla natažená.
Tak jsem to přesně myslel :) Brácha má 173 cm a má Tarmac 54, já mám kolem 170 cm a vyhovuje mi 52. Ať vyzkouší co jí více padne :)
5000 km/rok už je celkem dobrá porce, opravdu pečlivě nalaďte posed, tedy hlavně polohu sedla (výška i předozadní), kalkulátor CC zatím nezklamal, orientujte se na COMP FIT – vychází krátký a sedlo vepředu pro intenzivní a kadenční šlapání. Nebo BG FIT od Specialized. Přeji šťastnou ruku při výběru sedla.
[Mám ženu cca 172 cm a syna skoro téže velikosti, každý má svou silničku, každá je jiná. Pro rychlou jízdu je vel. 52 lepší a zábavnější, vychází na ni delší představec a řízení je takové jistější. Skoro lepší mi přijde pro ženy (a děti) kratší rám a větší drop řídítek, kdy ruce vychází více dolů než před sebe.]
Ahoj všem tak jsme prošli BG Fitem ,nastavovalo se snad vše od kufru po sedlo výšku sedla a řídítek co mě zarazilo otočení představce do pozitivu .Před úpravou dost bolela krční páteř teď uvidíme.
Přikládám naměřené hodnoty+ foto:
Výška sedla od středového složení po horní hranu sedla: 740
Předozadní pozice sedla vzdálenost od nosu sedla ke středu: 47
Dosah od nosu sedla po střed řídítek: 496
Drop: 54
Flexe koleni pro DMB: 32 °
Délka klik: 170,00
Délka představce, úhel 80-+8
Šířka řídítek 420
Tak to mas celkem dlouhe nohy (nebo ja kratke). Merim 178cm, inseam 82 cm a sedlo na BG Fitu mi vyslo taky 74cm.
Představec do pozitivu zkrátí trochu posed a zvýší řídítka, dostanou se tak cca do pozice výše zmíněné dámské geometrie Dolce. Možná po čase pocitově půjdete se sedlem o cca 0,5–1 cm dolů (a třeba na začátku sezóny, než se nohy rozmotají), protože BG je hodně orientovaný na výkon a kadenční šlapání, takže nastavuje sice výkonové optimum, ale ne každý je ochoten či schopen se na něm pohybovat trvale.
Děkuji, jenom mě přijde esteticky nepřirozeně představec do pozitivu stále mě napadá myšlenka špatná geometrie rámu nebo velikost možná by byla vhodná 54, ale tam by byla asi natažená. kolo už má tak uvidíme…jezdit chce ,ale bez bolestí v zádech.
Zdá se, že to chtělo méně závodní geometrii, ale to už bylo zmiňováno dříve. Něco s vyšší hlavou.
No a fotka za jídy z boku by se taky hodila, pro zajímavost.
Presne tak, je to ram se zavodni geometrii (s nizkou hlavou) kde se pocita s dobrou ohebnosti zavodnich zad a vetsim dropem…
Taky se mi to takto vzhledovne nelibi, to jste ale meli vzit jiny ram s vyssi hlavou, jak tady na zacatku radili ostatni (napr. Dolce).
Na saddle_handlebar=496 mm rám vel. 54 ani náhodou. To by pak vycházel strašně krátký představec a kolo (zvl. takto závodní geo) by bylo vratké. Při volné chvíli Ti to třeba přímo na Tarmac nakreslím v CADu, abys měl porovnání
Ok tak to by bylo fajn pro porovnání, nic méně zatím bude jezdit představec do pozitivu +8 a časem uvidíme a popřípadě budeme ladit úhel představce.
A děkuji.
Nejaky progres? Je to po nastaveni lepsi? Presla bolest krcni patere?