• kolotoman

    Jaro je tu, můj vůz pozvolna sžírá koroze a já po temných nocích vybírám oře k mému chlebodárci. Do oka mi padl Specialized Allez, myslíte, že se jedná o vhodného býka pro každodenních 30 km, 7 měsíců v roce, lehce zvlněnou krajinou s občasným výpadkem v černém mechu, jak je ostatně v českých luzích zvykem? Který subtyp mi doporučíte? Sport či Elite? Bude pro mne vhodná velikost 52? Má ulita měří 171 cm. Prozatím jsem brázdil kopce lesním strojem, silniční komponenty jsou pro mne španělskou vesnicí. Díky moc za jakoukoliv radu, jež mi bude nápomocna – světlem v temném lese.

    0 0
    • Freeky  

      Elite je na Tiagre 10 kolečko. A Sport je na Soře 9 kolečko. Takže lepší je A. Ale zase dražší :) Jinak dobrej výběr, i když hodně lidí tady ti řekne Spešla nebrat, ale za mě bych ho bral. Taky jakej ročník koukáš 2015 ?

      0 0
      • kolotoman  

        2015, eventuálně 2014, i když tam asi bude problém sehnat správnou velikost.

        0 0
        • tromboonen  

          Urcite bych sel do te 105tky/10 sp

          .. a mam dojem ze mezi 2014 a 2015 neco zmenili, ted nevim ktery je lepsi, nekde jsem neco cet, zkusim se po tom podivat az budu mit chvili..

          tady mas recenzi na 2014 co zni docela dobre, i kdyz mistni odbornici mi tvrdi, ze to je vsechno marketing:)

          http://www.cyclingweekly.co.uk/…elite-review

          Ja na Allez nejel, tak nemuzu posoudit..

          0 0
          • Freeky  

            Jj na B-f je dost lidí co nenávidí S. Jinak na 105 je verze Comp a ta je cenově jinde. Jinak nekoukal jsi na Secteur. Je to vlastně podobnej rám jako Roubaix a možná by se na naše silnice hodila víc než ten Allez. To je „čistokrevná“ silnička. Píšu to do uvozovek, aby to tady někoho neurazilo. Jinak kolotomane, koukáš jen na new kola a nebo i bazarovky?

            0 0
            • tromboonen  

              Ja na nic nekoukal, jsem stastnym majitelem Roubaixe… ale s tim Secteurem mas pravdu, bude to univerzalnejsi pokud to ma na dojizdeni, a ve verzi s lehcimi koly a plasti porad dostatecne svizne jako silnicka, pres zimu tam muze dat neco tlustsiho a odolnejsiho, me se do Roubaixe vejde 27 mm, do ramu by se vlezly i 33mm CX plaste, bohuzel brzdama neprojdou, takze tady bych se klidne priklonil i k tem kotoucum, ale to uz asi bude zase drazsi..

              0 0
              • Freeky  

                Copak máš za rok ten Roubaix? Já 2009 Comp a jsem velice spokojenej. I když kola dnes, už jsou ohodně dál.

                0 0
                • tromboonen  

                  Mam 2014 SL4 S-works ram, zbytek mix 10sp Dura a Ultegra… ten ram je na moje jezdeni az moc luxus, ale mel jsem stesti, koupil jsem jej za dobre penize na eBay, za stejne jsem mohl mit novy/nepouzity starsi, tusim 2011, ale barevne je ten novej uplne jinde, matna cerna s par cervenymi prvky, taky by mel byt tuzsi (stranove) nez starsi modely, ale to ja rozhodne nepoznam, alespon myslim…

                  0 0
                  • Freeky  

                    Jestli máš ten Šedo/červenej rám, tak to musí být pecka. Nemáš fotku? Ja tu 2009 koupil taky za super peníz.

                    0 0
                    • Vendys76  

                      Jestli se můžu přidat…

                      loni jsem si pořídil taky Roubaixe SL4 10r. Je to model 2015, vybavení Ultegra.

                      0 0
                    • Vendys76  

                      … taky spokojenost

                      0 0
                    • tromboonen  

                      Mam stejnej jako Vendys, anorat jinej napis a min cerveny, fotky nemam a ted mam prezuty kola na zimu/CX, az koupim nova na jednici nafotim a dam do profilu, je to tenhle:

                      http://www.cyklo69.cz/…14-carbonred

                      .. akorat za normalni penize a bez te sedlovky s postevakem, normalni starsi Pave staci..

                      0 0
                      • Freeky  

                        Moc pěkný! Zavidim vám kluci ;) Jinak poštěváčkem :D Dobrý :D

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Vendys76  

                        Ty máš S-Works, tedy 11r (lepší vlákna než 10r), ale máme stejnou barvu, tak to bude jezdit asi stejně :o)

                        Jinak poštěvák je dobrej. Já mam ze sportu zrakvenou páteř (2 plotýnky v bederní části) a když to srovnám se zimákem, kde mám klasickou sedlovku, tak moje záda poznají, kdy jsem na sedlovce s poštěvákem a kdy na klasickej. Na MTB z tohohle důvodu vozim teleskopickou sedlovku. Takže pokud by někdo řešil pouze otázku pohodlí, tak za sebe můžu doporučit.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          No tak ja si myslim, ze to jedno r-ko navic v ramu nepoznam:)

                          A postevak jiste funguje, ne ze ne, jen to vypada hrozne, takze jsem volil starsi Swks Pave sedlovku, ta ma uvnitr vlozenej elastomer, nevim, jestli funguje ten elastomer nebo spis sedlovka sama, nebo zbytek kola, nebo plaste… ale prdel si nestezuje..

                          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kamaro  

      Jezdím v podstatě to samé co ty, 30km jedna trasa, 9 měsíců v roce. Zvláště na jaře a potom na podzim jsou nutností blatníky. V podstatě střídám dvoje kola. Silničku bez blatníků zejména v létě a těžší kolo (takového zimáka) s blatníkama na okrajích sezóny. Když počasí nevypadá moc dobře, beru zimáka i v létě. Takže bych se mrknul jestli se tam vlezou blatníky. Možná i ten CX rám, jak bylo zmíněno.

      0 0
    • bernie  

      Svůj vztah k ostrému „S“ nebudu komentovat, ale velikostně pro tebe OK, výbavou lépe a cenou bych řekl nastejno a na kompaktech – ne každej má hned zjara nohy na 53/39 :)

      http://www.kupkolo.cz/…pact_z95399/

      Já dávám denně 50km tam i zpět a zimáka jsem vyměnil za CX /na blatníkách/ a podle zkušenosti minulé sezony jsem na letním karbonu našlapal něco málinko přes 7k, zbylých 13k bylo právě na zimáku, takže já bych výbavu zimáka vůbec nepodceňoval.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • les  

        Ty vole 20 litrů !-D Z tebe musí mít Soňa Radost :) Jinak souhlas, na celoroční ježdění do továrny, je hlavní kůň zimák s blatníkama.

        0 0
        • bernie  

          Na kole nejezdím Soni pro radost :) v tom budeme mít jasno!

          A cenu za Cube Cross Race Disc si nasosej sám. Váha holátka 10,2kg. V zimě na kilečko navíc nehraju.

          0 0
          • les  

            Až po cestě z hokny, někde za Adamovem, mě došlo, že ty bobánkovi a Tvoje reakce jsou nějaký divný. A pak mě to trklo. Ne.. Opravdu jsem se nebavil o penězích. / podle zkušenosti minulé sezony jsem na letním karbonu našlapal něco málinko přes 7k, zbylých 13k bylo právě na zimáku /. Moje reakce byla mířena na najeté kilometry a z toho plynoucí náročnost časovou. Kór u nás, co máme rodiny :) Tož to jen tak pro pořádek :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • avionic  

      Také bych volil CX z vlastní zkušenosti kdy se stal hlavním koněm na ježdění do práce a „zimák“ do hnusného počasí.

      Když nové tak např. toto:

      http://www.bike-discount.de/…072/wg_id-40

      http://www.bike-discount.de/…107/wg_id-40

      0 0
      • jecnak  

        Jinak kdyby mel nekdo zajem o cyklokrosku, tak budu prodavat sveho Crocketta. Dojde mi totiz cca do 3 tydnu Boone. Na Crockettu bude z Boona kompletni novy pohon, brzdy, kola vcetne plastu, sedlo, riditka, predstavec atd. Bude na nej jeste rok zaruka.

        0 0
        • Freeky  

          Zajímavá volba na každy straně jiná omotávka? Jinak jak drží ta Lizard skins? Mám ji dvoubarevnou. Ale v přechodu se mi už trhá. Byla chyba, že mi ten přechod dal navrch. Tak mám koupenou novou a nějak najaře ji dám omotat. Jinak a lépe :D

          0 0
          • jecnak  

            Na Boona uz mam take pripravenou na kazdou stranu jinou – tam je navic na kazde strane jinak barevny ram, tak to bude pekne ladit. U motani bacha na napinani omotavky – pak se takhle trha. Obecne ale neni problem ji premotat a schovat prosoupana mista. Delam to tak. Zvlast na krosce omotavka v miste nahore u pak hodne trpi, takze je to treba. Jinak mnohem odolnejsi, ale i tezsi by mela byt silikonova ESI.

            0 0
            • Freeky  

              No mě to dělal servisák, nechtěl jsem se do toho pouštět, bez žádných zkušeností. Jinak za ten 3/4 rok celkem dobrá omotavka, jen jsem dal červenou na vrch a dost trpěla, od rukavic dost zčernala, ale dalo se to saponátem umýt. Chtěl jsem dvoubarevnou, ale krom tý Lizardky jsem nic jinýho nenašel.

              0 0
              • rasto  

                napr. Silva ci Fizik

                0 0
                • Freeky  

                  Myslel jsem jako že půlka omotávky je červená a druhá půlka černá. Takovou jsem našel jen od Lizardu, jinak nic.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Neni problem ji napojit v miste paky- v miste toho vlozeneho pasku. Akorat nevim jak to popsat, prvni motas odspodu a ukoncis na boku paky, a druhou pak zacnes na druhem boku paky a udelas jeden zavit pod paku, pres tu prvni pasku.

                    Napojoval jsem takhle homemade kozenou, protoze krava neni dvoumetrovy jezevcik.

                    0 0
                    • Freeky  

                      Jo chápu tě, ale nevim jak to bude taky s výdrží. Asi v tom spojení by to časem odešlo. Ale tak na zkoušku potom to není špatnej nápad. Já dostal k vánocum novou tu Lizardku. Tak dám tomu ještě jednu šanci s tím, že to napojení dám vespod a snad to vydrží déle, než ta první.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Hlavně je třeba se při motání řídit návodem.

                        0 0
                        • Freeky  

                          Jestli myslíš ten video návod, tak ten jsem zkouknul, ale pak mi to motal týpek, co mi dělal kliky a ten to video neviděl. Ale nemyslim si, že je nějakej rozdíl mezi jinym motáním, nebo je?

                          0 0
                          • jecnak  

                            Jde o to, ze se omotavka nesmi moc natahovat, protoze se pak otrha svrchni vrstva, ktera neni pruzna. I kdyz je to jasne napsano i na baleni omotavky, mnozi se tim neridi a pak se divi.

                            0 0
                            • Freeky  

                              Ahá, no viděl jsem jak domotával jednu stranu a nezdálo se mi, že by to moc natahoval. Ale co je moc, co? :) Jinak ona je super, nikde žádnej problém, jen v tom napojení těch dvou barev. Je to v místě, kde držím kolo z 80%. Takže prostě to tam šlo do kytek. Ale tak až to dám těd na omotání, tak mu řeknu svoje postřehy.

                              0 0
                              • modbic  

                                omlouvám se za OT, ale když už se to tady řeší, zeptám se jakou zvolit tloušťku té Lizard omotávky – 1,8 nebo raději 2,5 mm ? Díky za případné reakce ;-)

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Podle velikosti dlani. Pripadne i podle textury povrchu omotavky, kterou mas rasi.

                                  0 0
                                • Freeky  

                                  Čim tlustější, tím bych řekl, že „pohodlnější“ Dělají i 3,2 mm. Cena tý 1,8 a 2,5 je stejná, bych vzal tu 2,5 ;) Zlatej střed.

                                  0 0
                                  • modbic  

                                    jsem si taky říkal, že bych vzal tu 2,5.Teď mám ještě původní korkovou omotávku, ale budou nový rodla a tahle se mi líbila.

                                    Bohužel na omak dát nemůžu, vybírám ji z internetu :-)

                                    0 0
            • Jezevec70  

              Takhle jsem kdysi dával mladému, když si ještě pletl pravá/levá, gripy. Na každou stranu jinou barvu.

              Místo povelu „doprava/doleva“ pak bylo „na červenou/na zelenou“. :-D

              0 0
        • TUNER  

          Na kolotomana bude 58ka velká,ale další trek by se mi určitě hodil,takže jakou máš představu o ceně ? ))

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pijer  

        Já bral pro mlaďase u Němčíka stavěnou krosku Maxbike na Tiagře a cena mi přišla slušná. Bílé kolo na fotce je přímo to naše.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kolotoman  

      Díky za příspěvky. Vždy pro mne byla jen silnice a les, nic mezi tím, nebyl jsem nikdy příznivcem kříženců. S CX jste mi každopádně zamotali hlavu. Nevím jak je to se servisem silničky, ale rozhodně bych nechtěl čarovat s centrklíčem po každém výmolu, nebo poslouchat unikající vzduch… Na druhou stranu mám obavu, že na CX s nějakým tím gramem navíc nedosáhnu touženého zrychlení a lehkosti, jako na silničce. Blatníky neřeším – nepoužívám.

      0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Tahle obava je naprosto lichá…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • bernie  

        Jen něco málo shrnutí zkušeností s CX. Mám na tom „CUBovi“ najeto téměř 2k km.

        Vzpřímenější posed avšak na kratším rámu při jízdě v obloucích víc kulatí záda, takže výše psané o pohodlí no nevím nevím, ale už jsem si zvykl.

        Toužené zrychlení a akcelerace – právě na zimu mi převodníky 46/36 zase roztočily nohy, protože na zimáku v teplotách kolem nuly to pro mě na 53/39 fakt není.

        Když se vrátím k tomu posedu, tak zatím nejdelší švih 110km úplně na pohodu. Když bude lepší počasí, ale ne zase tak dobré, abych přesedal na silničku, dá se v pohodě i víc. Ale měnil jsem sedlo – výrobcem dodávaná měkká, široká lopata mi nesedí.

        Už jsem sebou i docela drsně škrábl. Kolo naprosto v pohodě, snad jen doma estetické přemalování lakem na nehty boku pedálu, ale v cyklokrose padají snad všichni. A díry na hadrech jsou známka punku!

        A docela bych si vyjel s někým na MTB pro srovnání /začít cyklostezkama Kalečík nebo ideálně Valašina atp.- do bahna podle nátury bajkera se přizpůsobím.

        Řetěz 11sp – výměna po 1700km – holt shimano a přeci jen zima /sračky jsou, ne že ne.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • tromboonen  

          Tak jestli jezdis prevazne na silnici a nechces mit kulata zada, co Ti brani dat tam delsi predstavec? Ja s tim taky experimentuju, kdyz jsem stavel, udelal jsem to podle doporuceni aby posed byl cca o 1–1.5 cm kratsi nez mam na silnicce, ale jelikoz teren s tim moc nejezdim, poridil jsem o 2 cm delsi predstavec, uvidime co mi sedne lip..

          0 0
    • kolotoman  

      Co si myslíte o tomhle:

      http://www.giant-bicycles.com/…15199/67012/#…

      0 0
    • šlapatko  

      Přidám něco do pranice :-) Tohle vypadá zajímavě, chybí mi tam jen navárky na nosič. Představoval bych si univerzální kolo s oblouky, širší pláště. Jezdím asfalt polňačky atd. Občas se dostanu na stávající silnici do lesa a musím jet zbytečně pomalu:-) Párkrát do roku nahodit na nosič a tradá někam na výlet.

      http://www.gtbicycles.cz/…cni/enduroad

      tohle splňuje všechno, jen se mi moc nelíbí zadní stavba.

      http://www.giant-bicycles.com/…19459/78001/

      0 0
      • Freeky  

        Ty GT jsou super, až na ty řídítka, jak jsou hodně vykloněný, tak to se mi moc nelíbí. Ale nemít silničku a krosku, tak bych o tom přemýšlel :)

        0 0
      • jecnak  

        Ten Giant je ale uz opravdu velka turistika. Denne bych na nem jezdit nechtel.

        0 0
      • McBlacky  

        to jsou oboje docela hnusy :/

        GT díky svému marketingovému taháku TT musí dělat štafle a proti současné slopingové produkci vypadá příšerně. U giantu jsem si myslel že lomení rámů Defy a Propel je max jak to prznit a hle, není

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          No s tou soucasnou slopingovou produkci to neni tak zhave, kdyz se podivas na letosni kola v pro-tour, tak je jasne videt navrat ke klasice, uplne nebo mly sloping.

          http://cyclingtips.com.au/…pro-peloton/

          Ten Giant je ale fakt osklivej.

          0 0
          • Freeky  

            To kolo pro Lotto. Nějak vysoko sedlovka a i sedlo se mi zdá nějak moc ve předu, nebo je to normální?

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              ne, to je extremni posed Adama Hansena.

              0 0
              • Freeky  

                Ahá, to je ten „čecháček“ :D Už chápu. On má nějak i mega široký řídítka, co jsem slyšel.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Pod obrazkem pisou 38cm, coz je spis mega ouzky :-)

                  0 0
                  • Freeky  

                    Ahá, až teď vidim ty popisky. Koukal jsme jen na fotky :D Tak, o kom to mluvili, zdálo se mi že o něm, a nebo říkali právě, že je má hodně ouzky. Je to možný :)

                    0 0
          • Freeky  

            Jinak asi foceno v Australii. Jinak moje pořadí jak bych bral kola: 1,Katusha 2,LottoNL-Jumbo 3,Tinkoff-Saxo(Giant)

            0 0
            • McBlacky  

              já mám Etixx na prvním fleku. Těm aero nemůžu přijít na chuť

              0 0
          • McBlacky  

            hodně to jde s nástupem ´aero´ modelů. dost stájí je bude vozit koukám standartně, místo možnosti volby jako to bylo dřív

            0 0
          • Freeky  

            Všimli jste si, že krom Astany,AG2R a Cannondale mají všechny kola elektronické řazení. Náhoda a nebo záměr? Jinak Belkin, dnes tedy už Lotto-Jumbo bude jezdit ve žlutém. Zajímavé :)

            0 0
            • bernie  

              …tak u „ažedezér“ na Sramu je to snad jasný, že zůstávají lanka :)

              Tahle kombinace Focus + Sram se mi začíná líbit čím dál víc a profil spodní rámové trubky á la roura od kamen u modelu Cayo je super.

              0 0
          • Peslezedirou  

            Treček je snad jediná pěkná žiletka, některé ty posedy jsou sakra rychlé :-)

            0 0
          • Ice-goofy  

            Za mě TREK letos povedenej

            0 0
      • honhav  

        cim dal vic se mi tohle libi… jsou jeste nejaky alternativy?

        0 0
        • jecnak  

          Treba od Treku se sportovnejsi geo Crockett a nebo karbonovy Boone. S tim, ze oba maji uchyty na blatniky. Nosic s lehkou bagazi by asi taky sel. Pokud by clovek chtel tezsi bagaz, tak staci pouzit univerzalni nosic od Thule.

          0 0
          • honhav  

            dost drahy na tu vybavu… :(

            0 0
            • McBlacky  

              Trek má silnice (a asi teda i krosky) obecně dost drahý, proti Giantu o 20–30% třeba.

              0 0
              • honhav  

                libilo by se mi neco na tiagre do 25 tis. Strelil bych svoji meridu road race (to potrva protoze kdo by chtel 63 ram :D) a tohle bych u nas vyuzil lip. Na silnicku se mi vetsinou moc nechce, protoze peknych okresek tu je malo, casto prostridane rozbitym asfaltem a ja jsem nejakej zpovykanej z fulla :)

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Zas obecne, CX na silnicnich plastich te asi vytrese znatelne vic nez cistokrevna silnice (teda pokud to neni supertuhy silnicni zavodak, nebo naopak Boone s IcoFlow)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • šlapatko  

      Ideálně dva páry kol. V zahraničí tomu říkají monstercross.

      Taková holka pro všechno. Možná přeskládám silničku na crossový rám :-)

      0 0
      • georgio  

        Dopadl jsem presne tak…prestavuju silnicku na cross, vzhledem ke stavu ceskych silnic je to myslim ideal i na silnice :)

        0 0
        • šlapatko  

          Ahoj, rád bych viděl výsledek. Klině na email.

          0 0
          • jecnak  

            Proc ne sem? Taky jsem zvedav. Mimochodem mozna by stalo na CX silenstvi zalozit nove vlakno, kde by se resila ciste technika.

            0 0
    • šlapatko  

      Tak proč ne, někdo se jen stydí za odlišnost. Až něco zbastlím, hodím foto. Jen nevím kdy.

      0 0
      • odik  

        Já do toho taky šel-ze staré silničky jsem udělal skoro cyklokros a jsem z toho nadšenej -nic jinýho nejezdím :-)

        0 0
    • Egesi  

      zrovna minulej týden sem tady psal o podle mně super kupu:

      http://www.bike-forum.cz/…do-30ti.html#…

      nevim vubec co a jak pošta atd., jenom sem na to namátkou narazil, prohlídl a poslal kdyby to někoho zaujalo

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.