• jenicek

    Zdravím,

    nedávno jsem si taky pořídil první silničku, zatim jsem jezdil bajka, ale spíš jen do hospody.

    Začal jsem na ní jezdit, ale zjistil jsem následující problém. Po rovině a z kopce to jede jako kráva, není problém průměr 25 za hodinu, to na bajku nešlo niky. Jenže do kopce to vůbec nejede, jako kdybych měl furt píchlý kolo. Jakoby se to lepilo a přitom gumy mám normálně nafoukaný. V servisu mi řekli, že je kolo v rychtiku, ale mě se to nezdá. Můžou bejt moc utáhlý křídlový matky u kol? Bojim se je ale povolit víc, aby mi kolo neupadlo.

    0 0
    • Vilém  

      Koupil sis silnicku s kridlovejma matkama?

      0 0
    • Kublaj  

      nebude to kolo těžký jak… ? gravitace je sviňa ;D

      0 0
    • mr.ricardo  

      a zkousel jsi trochu slapat do pedalu, kdyz jedes do kopce?

      0 0
      • jenicek  

        já šlapu hodně, 2,4 někdy 2,3 když je to prudký, ale vždycky jedu tak osum

        0 0
    • kubad  

      silnička má špatný motor :D

      0 0
    • McBlacky  

      pokud po rovině jedeš průměr na silničce 25km/h a máš pocit, že alespoň trochu makáš, tak zákonitě máš do kopce problém.

      pokud chceš skotačit s lehkostí do kopců, tak bys po rovině neměl mít problém jezdit alespoň 30, spíš ale 35km/h

      0 0
      • Rubi  

        +1

        0 0
      • jakub_kencl  

        Neplatí vždy ;-) 30 – 35 na rovině dávám, ale do kopce mi to nejede :-((( Asi to půjdu taky reklamovat. Třeba budou na skladě nějaké lepší nohy :-)

        0 0
        • McBlacky  

          jasně ale už je šance, že se někam vysápeš celkem v klidu, v rámci ČR a kompakt převodů bez prokládání chůzi v krajnici :)

          0 0
        • vsn  

          mám to naopak … při závodech (na biku) se modlím za kopce … po rovině když nejsem v háku mi každej ujede :(

          0 0
          • alinceb  

            Když vážíš 60kg i s postelí, tak se není čemu divit…:D

            0 0
          • McBlacky  

            Kopce se lehkej rider naučí jezdit úplně zadarmo i bez tréninku. Ale najít tu balanci mezi kopci a rovinami to už je velký oříšek.

            Pak přijdou kopce level dva, v plným laktátu opakovaně. To už ale souvisí s tolerancí na laktát a tento trénink je hodně o dispozicích a pak o letech speciálního tréninku (typickým příkladem odolných jedinců laktátu v ProTour jsou Rodriguez a Gilbert).

            0 0
            • Alibaba  

              Laktát mezi bikery je něco jako kastrát mezi sboristy?

              0 0
            • mr.antik  

              ještě že nemusim sledovat laktáty, mě akorát bolej nohy

              0 0
              • McBlacky  

                to asi nikdo nesleduje real time. Jde o specifické ježdění v kopcích, které vyladí již předtím natrénovanou jízdu v tempu

                0 0
      • martin66  

        Jak teda berete ten „průměr“ ? Já myslel že průměr je z celé vyjížďky a ne že jedeš 10 km po rovině 35/h.

        0 0
        • McBlacky  

          když je rovinatá trasa tak 35km/h je z celého švihu

          0 0
          • alinceb  

            Co je pro tebe „rovinatá trasa“? Na okruhu tady kolem Turnova (skoro bez kopců) jezdím max 34km/h a to jsem na pokraji zhroucení…:D

            0 0
            • maajkee  

              Sám, kolem turnova a 34 průměr? Hmm, tak to jezdíš hodně dobře, to musíš valit po rovině skoro ke 40ti. A na jak dlouhým úseku?

              Já když jedu tady, sám, tak mám tak na 70km trase průměr tak 31 když celkem frčím. Dost mi to sráží vítr, kterej vždycky jednu polovinu trasy fouká, protože tady v nížině se nemá o co rozbít.

              0 0
              • alinceb  

                Sám ne – skupinka 4–5 lidí…:)

                0 0
                • maajkee  

                  To tak tam už je to pak reálný :)

                  Já jen, že jsi psal „jezdím“ a né „jezdíme“ :)

                  0 0
                • Kublaj  

                  Vždy žasnu nad tím jak Tomáš(skad) vypráví o jeho průměrkách 35km/h a pak z něj vyleze že to jsou jen úseky z celýho švihu :))

                  0 0
                  • alinceb  

                    Těch mých 34km/h je ale průměr z 65km švihu, kde si ještě v Příšovicích dáme 1–2 pivka a přestanou jet nohy…;)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      no ale jestli jedete ve více lidech, to se nepočítá

                      0 0
                      • alinceb  

                        Ale kuš!

                        33km/h sem měl solo průměr na trase Leogang – Fusch loni v létě…a to se počítá…:P

                        0 0
                        • JSt  

                          33kph bez piva je solidni. s par kouskama normalka. ;-)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Zajímavý je, že tebe pivo nakopne, ale mě vždycky spolehlivě zastaví nohy…:D

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Kublaj  

                Tvl kde to berete ty průměry :D já se tady na tý placce s průmerem nad 30km/h dostanu jen občas a navíc to dost svižně jedeme střídavě dva :D asi jinej gang :))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • McBlacky  

              jak jsem psal, moc tu silnici nedrtím. Ale třeba východní klasika Praha-Poběbraby-Praha je rovina.

              0 0
      • maajkee  

        To je špatná poučka. Já jsem těžkej (96kg) nohy mám celkem silný, takže na rovině klidně těch 35km/h jedu, ale tahat pak prostě ty kila do kopce je těžký jak sviňa a s lehkostí do kopců rozhodně nejezdím :) Každopádně tedy o něco rychleji než na bajku.

        0 0
        • alinceb  

          To bude tím, že než se z HK doplazíš k nějakému kopci, tak už musíš být úplně hotovej…;)

          0 0
          • maajkee  

            20km k prvnímu kopci, tam jsem raz dva.

            0 0
            • alinceb  

              Já to mám k prvnímu kopci 20m a taky sem tam raz dva…:D

              0 0
              • maajkee  

                To se ale pořádně nerozehřeješ, to je na hovno, to bych nechtěl, myslím to upřímně :)

                0 0
                • alinceb  

                  Než se vymotám od baráku, tak to mám uličkama asi 500m do mírnějšího kopce, pak asi 2km po rovině nebo mírně zvlněně a pak začíná stoupání do Jizerek…:)

                  0 0
                  • maajkee  

                    To je na prd, já potřebuju alespoň tak půl hodinku na zahřátí, pak mi to teprve začíná trochu jet, mít v cestě hnedka kopec, tak mě vomejou :)

                    Jinak dneska vyzvedávám rám na poště.

                    0 0
          • mirabike  

            :)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • felix.org  

      Jak píše McBlacky, jestli děláš po rovině průměry 25km/h, tak do kopců budeš trpět :-) On totiž průměr 25 na silničce po rovině není nic, co by měl user B-F říkat nahlas, natož se tím chlubit :-D

      0 0
      • Peewit  

        Nemá tam nastavený míle? :-)

        0 0
      • Dejv94  

        Asi na tom něco bude, 25 průměr na silničce asi není nic moc. Občas se na 25 průměr dostanu s bajkem, když se dobře vyspím. Někde bude zakopanej pes.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Kamikaze 591  

          Hmm, tak já na silnici průměr 21 km/h :D.

          0 0
          • Martin  

            to jsi lepší než já :)

            0 0
            • Atilla  

              Kuwa kluci, to si děláte srandu? XCčko kolem 50km zajíždím na drgastrovi s průměrem 18,5km/hod

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Fakt ne :) Asi jinej gang jak psal někdo výše. Pravda, že jak teď kolo přestěhuju do Olomouce, tak se možná ten průměr malinko zvedne.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak u nás velehory nejsou, ale k Hradci to má hodně daleko:)

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    No divej, tady to je přesně jak někdo píše nahoře, tak pánové kdo ho má většího. Mě to je celkem fuk jak jezdím. Teda fuk ne, ale že bych si ho tady měl přeměřovat, to ne :)

                    0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Otázka je, co se bere jako rovina, třeba 1500 výškových na 100 km?

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Vážně . co je pro vás rovina, do kolika výškových na kolika km…?

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            A jak to je, když třeba 1500 nastoupám a 1300 klesám, to jedu skoro rovinu, ne? :)))

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Lada,s  

            Asi záleží jak kde a jak pro koho, pro mě je rovina do 500m / 100 km (okolí brna)

            0 0
          • duk  

            Já bych bral jako rovinu cca do 1000m/100km, to se ještě na průměru moc nepodepíše, pokud to nejsou žádný delší kopce a jedeš svižně.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Sám píšeš, pokud tam nejsou žádné delší kopce, což jsou. Ty nejsou jen při do 500 m/100 km (např. Pardubiko). Od 500 do 1 000 m/100 km je běžný zvlněný terén ve vnitrozemí na hlavních tazích (silnice 1 třídy) a kopcovitý terén začíná od 1 000 m/100 km. To se dá najít jen v horách nebo na nějakém okruhu s kopcem, ale v žádném případě to nenastoupáš, když pojedeš po hlavní napříč republikou.

              0 0
            • McBlacky  

              1000/100 už na silnici docela poznáš. Za mě tak těch 500. Ale já silnici jezdím jen hodně svátečně, tak nemám desítky tras na srovnání.

              0 0
              • duk  

                Asi jo, těch 1000 na 100 už úplná rovina nebude, když tak koukám do tras co mám objetý, to jsem střelil tak od boku.. Ale rozhodně to nejsou žádný hory, jak píše turista. Kopcovitý terén na silnici beru od 1500/100 víc :-) Když jedu občas ze školy na otočku domů Liberec-Čl-Liberec, tak je to trasa cca 110km s jedním nepříliš dramatickým kopcem, většina po rovině a podle garmina nastoupáno 1260, takže nějákejch 1150/100 a jako kopcovitá trasa mi to teda nepřijde :-)

                0 0
                • alinceb  

                  No když pomineš Passo Výpřež, tak je to skoro po rovině…:D

                  0 0
              • marios  

                Je to tak, rozdělil bych to jako RT:

                0–500m/100km rovinatej švih

                do 1000m zvlněněj, nad 1000m kopcovitej , nad 1500 horskej

                nad 2000 velehorskej

                Průměry moc nesleduju, rekord mám na 150km králi něco nad 34, při švihu tak 28–32, čím delší, tím rychlejší-eliminujou se prodlevy z města, terén u nás zvlněnej – kopcovitej

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jo, dlouhý KŠ i BT mi vychází okolo 1 800m/100 km.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Z toho mi ale vyplývá, že Jizerky + k tomu kraj Krknoš sousedící s Jizerkami jsou velehory.

                  Letos co si pamatuju z hlavy, tak jsem tam jel dvě asfaltové vyjížďky z Hejnic (v tom trošku šotoliny, ale téměř vše z toho by šlo objet po asfaltu s podobnými parametry výškové metry/vzdálenost):

                  • jedno na Voseckou boudu, těsně přes 70km a 1600m nastoupáno
                  • Ještěd (ne nejkratší cestou) 108km a 2300m nastoupáno

                  U obou tras žádné (nebo jen pár kilometrů nutných, kde to jinak rozumně nešlo) hlavní silnice.

                  A kolem Plzně mám i horskej terén :-)

                  • co jsem jezdil i na silničce před lety (tedy žádné ani krátké úsekyšotoliny), tak jsem často jezdil okruh přes Liblín, který míval 65–100kmdle varianty a nastoupáno cca 1100–1700m (tedy 1100m pro 65km variantu a1700m pro 100km).

                  Ono to naskáče jak se na té trase neustále sjíždí dolu k řece nebo k přejezdu řeky (Berounka, Střela) nebo k nějakému potoku, který se do nich vlévá.

                  A přitom na celé trase není jediný opravdu dlouhý kopec, vše má pod 200m výškových v kuse (dole u Berounky, přítoků je to vždy kolem 300m, nejvyšší bod trasy něco přes 500m, ale nikde na trase není stoupání s nejnižšího dobu do nejvyššího v kuse).

                  A dle toho co tu píšete, tak jsem snad rovinatou trasu v životě nejel :-)

                  Pár vyjímek se najde, kdysi jsem jel třeba Praha → kousek vedle Nymburku.

                  Letos na Lipnu jsem odjel jednu vyjížďku 150km a 1100m nastoupáno, kde v prvních dvou třetinách to bylo ještě jen asi 100km a 650m a pro ty první dvě třetiny jsem si říkal, že jsem už hodně let tak málo kopcovitou trasu s tolika rovinami nejel.

                  Zřejmě to bude tím, že už hodně let se opravdu co nejvíce vyhýbám hlavním silnicím (když jedu asfaltovou trasu) a to i posledních několik let co jsem měl silničku.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Tak sem se nespletl – byl jsi to ty …:)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Asi nějaký vzdálený příbuzný, já tam byl v jiném termínu :-)

                      0 0
                      • Alibaba  

                        Nebo tam po tobě něco v listí zůstalo? Je to takové rozmazané a mazlavé…;)

                        0 0
                  • mr.antik  

                    nojo, ale tyhle převýšení lze zcvrknout třeba do 30–40km, pak to vypadá víc kopcovitější

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak myslíš scvrknout do 30–40km? Já to jel na ne zrovna krátkých trasách (přes 100km není zrovna už krátká trasa), co byly okruh.

                      Pokud by se vybralo jen určitých nejvíce kopcovitých 30–40km, tak to půjde do úplně jiných čísel než jsem uvedl.

                      Třeba v tom Ještědu byl začátek trasy a to zrovna ne málo kilometrů naplánován cíleně s co nejméně kopci (začátek z Hejnic Viniční stezkou na Filipku a pak přes Chrastavu až dozadu pod Ještěd (ze severní strany) nastoupáno zcela minimálně (celé to bylo převážně mírně z kopce).

                      Pak se ale z té serverní strany výjezd na Ještěd vyloženě „zadařil“, několikrát se tam sjíždělo co už se nastoupalo a na Ještědu ještě ani ne v polovině trasy jsme měli přes 1000m nastoupáno.

                      A zpět přes Liberec, Bedřichov, přehrad Bedřichov, kolem Ptačího vrchu, Knajpa, Smědava, tam to pak naskákalo taky hodně.

                      Chtěl jsem ukázat, že nad 2% se není u nás problém na asfaltové vyjížďce dostat i na delší trase v horách aniž bys cíleně plánoval kopcovitější trasu.

                      Takže to tak prostě na té trase vyšlo bez jakéhokoliv cíle tam mít nějak moc kopců.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        dobře na silničce po Viniční :)

                        ale chápu, než šlapat Raspenava-Sedlo

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já to na silničce nejel, jel jsem to na celopevňáku.

                          Jak jsem ale psal v tom předchozím příspěvku, že to nebylo celé po asfaltu, ale že by všechny úseky šly jet po asfaltu tak, aby to bylo podobné na vzdálenost/nas­toupané metry.

                          A konkrétně ta Viniční se na silničce celkem dá. Během té akce jsme Viniční jeli 5× nebo 6× a několikrát jsme tam potkali někoho na silničce, i když většinou to bylo něco ve stylu starý Favorit.

                          V té trase bylo pár úseků, které by šly na silničce tedy proklatě hůře než Viniční :-)

                          Celé jsem si to prošel v mapě a srovnal kudy by se to objíždělo po silničce po asfaltu, proto ty ± stejné nastoupané metry i pro silničku.

                          0 0
                  • Ma7ous  

                    Taky mě pobavilo místní rozdělení podle metrů, jsem z Plzeňska a není problém najet okruh 100 km a nastoupat 1500 m s tím že největší kopec na trase nebude ani 600 m.n.m .

                    Holt na Plzeňsku rovinky nejsou a nebo tomu čemu říkáme my rovinky jsou už kopce :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak nějaké „rovinky“ by se taky našly. Vhodně vybrat trať směrem na Dobřany a kopců může být poměrně málo. I když i tímhle směrem když jedu cíleně s minimálním množstvím kopců, tak se dostávám nad 0,5%.

                      Nebo jezdit pořád dokola Zoo (nebo Kalikovák)-Touškov a zpět :-)

                      Tam by to do 0,5% už šlo…

                      0 0
                      • Ma7ous  

                        Pravdu máš kalikovák – touškov tam je asi jediná pořádná rovina pro silničku. Taky s větrem v zádech se tam dá sólo jet i 50 km/h průměrka.

                        0 0
                    • Honz8t  

                      Oblíbená kratochvíle na plzeňsku – počítání řek a potoků…

                      0 0
        • mr.antik  

          otázka je, jak se bere průměr na rovině, to si mám jako vynulovat tacháč až narazim náhodou někde na rovinu?

          0 0
          • alinceb  

            Ta se tady hledá trošku hůř…zkus Č.Dub – Mn.Hradiště. Je to +/- rovina, možná malinko z kopce…

            0 0
            • mr.antik  

              No právě, mě stačí malinko z kopce a hned to máš třeba 5kmh navíc. Nebo vítr v zádech, ten udělá ještě víc.

              A kdyby se jel celý okruh nebo tam a zpět, tak rozhodně víc než 30kmh průměr nedám ani na tom relativně rovným useku.

              0 0
              • alinceb  

                Tak si to dej v protisměru a uvidíš…;)

                0 0
                • mr.antik  

                  vždyť já vím

                  0 0
                  • alinceb  

                    Pojedeš někdy s náma? Vesměs jezdí samí jablonečáci…;) Ale teď už je brzo tma a zima. Zas asi ke konci jara…

                    0 0
                    • mr.antik  

                      od dovolený jsem na tom neseděl, teď je o víkendu bajková akce, no a pak už bude sníh :-)

                      0 0
          • Rychlej turista  

            Čím kopcovitější terén, tím musíš po rovině jet rychleji, abys měl stejný průměr, jako v rovinatém terénu. Pokud chceš mít ve zvlněném terénu (500 – 1000 m/100 km) průměr 32 km/h, tak roviny musíš jezdit od 36 km/h nahoru a z kopů drtit šajbu.

            0 0
            • saddik  

              Tak tak. Spousta lidí má představu, že když jedu 5 km do 2% kopce a pak 5 km z 2% kopce, tak že se to na průměru srovná, ale to by muselo být 5 minut a 5 minut, aby to platilo. Čím strmější kopec, tím větší rozdíl v rychlosti a tím více z celkového času je ten pomalý výjezd a průměr padá.

              0 0
      • fousac  

        tssss… nahodou, ja se za svejch 25,5km/h prumeru pri solo jizde 230km/1850m vubec nestydim…

        0 0
    • couffy  

      Kurňa chlapi,nestraš­te,teď jsem zrovna doskládal zimáčka a tak se těším jak to bude na silnici odsýpat a teď tohle.

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Možná by ledasco vysvětloval fakt, že jsi zatím na kole jezdil tak akorát do hospody. Čili to chce jezdit, jezdit a zase jezdit – to by v tom byl čert, aby to nejelo čím dál tím líp…

      0 0
      • jenicek  

        hele, v tom problém nebude, já právě jezdím každý den, dvacet deně ujedu vždycky. Jako pravda je, že si po jízdě dám tři piva, ale to na to nemůže mít vliv. No, jak říkám, rovina sjezd dobrý ale ty kopce mě trápí, lepí to, žvejká se to, funím jako blázen a nejede to. Pomohly by možná nášlapy, ale to snad až příští rok nebo k ježíšku.

        0 0
        • saddik  
          1. Dvacet je málo. Že je to denně je fuk, radši třikrát týdně aspoň

          50, aby byl vliv alespoň nějaký.

          1. Pivo má vliv.
          2. Pokud jezdíš silničku bez nášlápů, tak je jakákoliv snaha o cokoli

          téměř marná, protože pravděpodobně nešlapeš vůbec do kulata, ale dupeš zelí.

          1. Zkontroluj tlak v pláštích.
          0 0
          • Vilém  

            V prvni rade by mohl osvetlit o jaky kolo vubec jde. Kdyz popisuje zavodne zkraceny kridlovy matky ap.

            0 0
    • ememem1  

      mozes byt uplne kluldny, je to v nohach, mam podobny problem a to jazdim vyssie priemery ako ty. nicmenej ked nahodou zajdem na preteky tak rozhodne mam pocit ze tiez jedu jak krava, taka velka, tazka, pomala…

      0 0
    • Jonáš1  

      Co je ta blbost jak nejede ???

      0 0
    • radek01  

      Na silnici jezdím normálně kolem 25km/hod a to se neflákám si myslím :-) Je pravda,že všude kolem baráku samé kopce. Vychází mi to v průměru za sezonu 100km/1200m nastoupáno.

      0 0
    • devet  

      Uklidní Tě, že jezdím kolem 5–6k/rok. Šlapu do kulata i s nášlapama. Průměr 25–28. A nohy mě bolí, kopce dávám pomalý…Jo a je mi 61.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.