Silnička - pár základních dotazů

89 nepřečtených
  • Eduard02

    Ahoj,

    rád bych se místních zkušenějších jezdců a jezdkyň zeptal na pár rad.

    momentálně mám all road/gravel kolo s pohonem shimano 105, jezdim cca 4000km ročně, občas vícedenní výlety, z 95% asfalt. Kolo má širší pláště (35mm), ocelový rám, hmotnost cca 11kg, rok výroby 2016.

    Už delší dobou zvažuju nákup silničky pro jednodenní delší vyjížďky. Koukám po kolech z bazaru, rozpočet je omezenej, nerad bych za to kolo dal víc jak 40k, ale hlavně řeším jestli to má vůbec smysl.

    Rád bych kolo s karbonovym rámem, ideálně hydraulický brzdy, ideálně Shimano 105 nebo vyšší řada.

    Vzhledem k tomu, že jsem na silničce nikdy nejezdil, mám pár laických dotazů:

    • pocítím výrazný rozdíl v rychlosti? Nejsem žádnej drak, jezdim teď průměr cca 23–25km/h..
    • jsou u karbonovyho rámu výraznější změny v jízdních vlastnostech? Vím, že karbon líp tlumí, teoreticky by měl být pohodlnější..
    • dává smysl koukat po starších kolech, nebo kvalita jednotlivých komponent neobstojí?

    Z bazaru mě zaujalo například tohle https://www.cyklobazar.cz/…ha-cca-6-8kg

    cena super, osazení vypadá dobře, ale myslim, že to je právě starší model, cca 2010.

    Další, který mi přišlo fajn je toto: https://www.cyklobazar.cz/…arbonovy-ram

    Díky moc za rady a omlouvám se, jestli už se to tu řešilo dříve..

    0 0
    • Jason Voorhees  

      Smysl to určitě má, jenom rozdíl 11kg vs třeba 8kg poznáš. Za 40k najdeš parádní bazarový silničky kolem 3–5i let starý.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      Kellys ARC 10 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Akce -17% Kellys ARC 10 kolo, modré

      od 17 999 Kč -17% MOC 26 499 Kč

      Kellys ARC 30 kolo, bílé Skladem 1 kus

      -9% Kellys ARC 30 kolo, bílé

      19 999 Kč -9% MOC 28 999 Kč

      Kellys ARC 50 28 kolo, modré Skladem 1 kus

      Kellys ARC 50 28 kolo, modré

      27 999 Kč MOC 34 999 Kč

    • nooski  

      Obě kola jsou na mechanických brzdách, ten Spešl i na galuskách – to bych už dnes začátečníkovi nedoporučoval. Taky ta sada se přestala vyrábět před 12 lety.

      4 0
      • UHU  

        ta sada by asi nevadila – je to zřejmě na dojetí a tak by se díly daly nahradit i z nižších sad – pořád jsou na bazaru. Galusky ne – tzn. jiná kola , brzdy ?

        0 0
        • matej1111  

          ta stara mechanika je stale lepsia ako keby to bola 10s di2 alebo 9000 di2 urcite spolahlivejsie riesenie len to chce riadne vyskusat ako to vsetko funguje po rokoch, hlavne ram v akom je stave ci tam nic nepuka,nevrzga, praskliny a kolesa su tiez solidne velmi lahke, vola sa da nastavovat na nabojoch, stredove zlozenie za par korun cena ak by to dal max 950€ to neni zla kupa len kolesa na bazare maju hodnotu 350–400€

          0 0
    • adam1  

      Zkus poptat prodejce z odkazu jestli něco nemá nebo nebude mít dle tvých představ ?Nepíšeš tvoje parametry kvůli velikosti :) Silnice je fajn a hlavně to jede :))

      https://www.cyklobazar.cz/…k-domane-sl5

      0 0
    • gemini  

      Možná by jsi mohl napsat, jak jsi vysoký – za 40 táců se už dají na bazaru sehnat slušný kousky…Co třeba:

      BMC

      0 0
    • Eduard02  

      Díky všem za odpovědi.

      Mám 179cm.

      0 0
    • Nějakej Vena  

      Z vlastní zkušenosti si troufám tvrdit, že pořízení silnice ti úplně změní vnímání cyklistiky. Ze ctyř bude najednou osm tisíc rocně, z 95% asfaltu bude 110% asfaltu a ze starýho kola bude maximálně zimák. Fakt je to těžce návykový.

      6 0
      • adam1  

        Lépe bych to nenapsal :))snad jen, že se to i dobře čistí :))

        3 0
        • Esi  

          Tak po takovém čištění bych byl sice o něco chudší, ale zase bych měl na kolo daleko více času, stačilo by jen aby v tomto okamžiku přišla žena z práce :-)

          0 0
      • ladys  

        To dost záleží, kde jezdí a kolik váží. Silnici jsem si koupil starou na trénink k biku, dnes v odjetém čase to bude 1:1. každopádně z pěti tisíc to bude letos asi šestnáct tisíc :)

        0 0
      • novas752  

        Každa mince má 2 strany, nemusí to byt tak růžový.

        Jestli teď jezdí 23–25 tak s podobnym posedem na silnici pojede 24–26, možná 27. Žádnej zázrak se nekoná.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          23 až 25 v porovnání 25 až 27 na průměrkách? Safra rozdíl si myslím.

          7 0
          • adam1  

            Přesně tak a když se časem zadaří a bude 29–31 tak paráda :) pak koukneš na Borce z tour 40–45 a řekneš si Marťaniii:)))

            0 1
            • gerrard  

              Ty průměrky na tour mně děsí jenom v kopcích. Ono totiž průměrku 40km/h jezdí v ČR junioři. Mladší žákyně – holky do 12 let měli tento víkend průměrku 34km/h na 18km. Asi byste měli trochu potrénovat chlapi. :)

              5 0
              • Melvin  

                Tak adam1 spíš asi myslel těch 29–31 km/h jako normální švih ne závod.

                1 0
            • puka  

              Jezdit v balíku a špuntovat silnici mi za vyšší rychlosti nestojí. Raději sám těch 25kmh

              1 0
        • Nějakej Vena  

          Zázrak se konat jistě nebude, ale zrychlení o 3–5 km/h jen díky změně kola za lehčí s užovkama je pro průměrnýho hobbíka k nezaplaceni. Motivace zamakat na sobě a ještě zrychlit je pak mnohem silnější.

          Když pak k sobě najdeš podobně postižený individua a jezdíte ve skupině, dostaneš se na průměrky o kterých se ti nezdálo.

          3 0
          • Krov  

            O 3–5 km/h zrychlíš na silničce možna proti fullu. Proti gravlu rozhodně ne.

            3 0
            • mr.nikdo  

              Proti fullu to je 8–12 km/h rychlejsi.

              1 0
              • Esi  

                No nevím včerejší vyjizdka na fullu 50km s průměrem lehce nad 25km/h, úplně si nemyslím ze bych na silnicce jel stejný profil s průměrem 35km/h

                1 0
                • Lišák  

                  Tak je full a full. XC obutý do jezdivých plášťů, nebo nějaký trail / enduro, obutý do Minionů. Od toho se taky, většinou, odvíjí terén, kde se dotyčné kolo používá. Pokud jedeš někde terénem dole kopcom stejně rychle, jako pak po nějaké lesní cestě hore, tak se ta průměrka moc nezvyšuje.

                  0 0
                  • Esi  

                    Jo tohle byl rovinatý okruh na 50km nastoupano 400m a bylo to po šotolině a asfaltu, nějak jsem neměl chuť přijet cely od bahna.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Tak to vem po asfaltu jen.

                      A pak na silnicnim kole.

                      50 km a 400 prevyseni jsem mival 30,neco km/h na silnicce.

                      Na biku bych to tehdy dal tak za 22…

                      1 1
                      • Esi  

                        Jen po asfaltu by to bylo tak 26, on ten asfalt na tom biku proti šotolině o tolik rychlejší nebude, silničku nemám, teda mám v trenazeru, ale ta nemá brzdy, ten 30 let starý ocelový rám je dole trochu zkorodovany a kola mají vyplet ve stavu ze by mě to neuvezlo a k tomu ještě nemám obute přední kolo :-)

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Jestli neporovnavas silnicku vs bike, jak muzes vedet, ze nebude o tolik rychlejsi?

                          Na sotoline by byla pomalejsi silnicka. Proto to pisu. I ten gravel muze byt pomalejsi – v zavislosti na hrubosti sotoliny + stavu cesty.

                          Zrovna dneska na HT jsem na ceste jel 25 km/h, na silnicce bych tam drzel kolem 33 km/h. Pri stejne namaze.

                          0 0
                          • Esi  

                            vědět to nemůžu, jen si nemyslím že bych na silničce byl schopen na rovině držet hodinu a pů rychlost 40+ aby mi to v součtu dalo 36km/h průměr, to je celé

                            0 0
                      • rejdy  

                        Tak to máš nějakej hodně pomalej bike, protože ten rozdíl je cca 15 % mezi silničkou a lehkým (XC) fullem, což jsem tu už někdy rok, dva zpátky dokládal záznamy ze Stravy O.Cinka, případně ještě z dřívějška K. Hynka. V jízdách na mtb po silnici měli průměr cca 26–27, silnička 30–31 na podobným profilu/trasách (Karlštejnsko, Řevnice) a wattech. Bavíme se tedy o průměru za švih v solo jízdě, ne nějaký krátký úsek – s vyšší rychlostí se rozdíl samozřejmě zvětšuje ve prospěch silničky.

                        3 0
                        • mr.nikdo  

                          No, radeji se vzdaluji.

                          Vidim, ze tady vsichni jezdi oboje a podle toho porovnavaji…

                          30–31 jsem jezdival sam, na silnicce. Nejsem trenovany a ani profi…

                          Pro doplneni: videl jsem jet MTB na spici baliku silinicaru, kterym jsem ani sam neuvisel.

                          Ale to byl ex profi jezdec.

                          0 1
                          • Melvin  

                            To bych chtěl vidět, jak neténovaný člověk jezdí švihy na silnici s průměrem 31 km/h. Respektive si pod pojmem netrénovaný předsavujeme každý něco jiného. Spíš to vypadá, že si měl na silnici blbě nastavené obvod kola a proto ti vychází tak propastný rozdíl mezi MTB a silnici.

                            5 0
                            • mr.nikdo  

                              Ok. Ten rok jsem dal celkem 6 kkm. Coz neni moc.

                              Obvod: jo, mas pravdu. Ja ho spatne nastavil.

                              Poradis mi, jak ho na Polarech s GPS modulem nastavit?

                              0 0
                              • Melvin  

                                Tak 6k km není teda aspoň pro mě netrénovaný člověk. I když jo není to třeba 20k km. Ale kolik procent lidí co jezdí na kole to má?

                                1 0
                                • Fazzy  

                                  Pokud dobre pocitam, tak je to aspon 25 kilometru 5 dnu v tydnu. Odhadem to muze dat 4–7 hodin na kole tydne. To opravdu neni malo a obvykle to staci, aby byl clovek ve velmi slusny forme.

                                  1 0
                                  • ladys  

                                    Z osobní zkušenosti, stačí to na kratší trasy. Pokud by chtěl jet delší v tempu, tak zakuká. A předsedou ho trénované děti :) Když se ježdění navýší a zkvalitní není problém jet průměr 30 i v dost zvlněném profilu na trase přes 100km

                                    1 1
                                    • Fazzy  

                                      Tak samozrejme, a kdyz se jeste vic navysi, je mozny uspesne zavodit atd :)

                                      S peti hodinama tydne, ale obvykle ani tech 100 km ve zminenym tempu neni nic nedosazitelnyho. Byt se danej jedinec musi zmacknout. Souhlasim, ze na 100+, uz to chce objemu vic, ale pro vetsinu lidi je 100 km uz hodne dobrej svih.

                                      0 1
                                      • ladys  

                                        Jezdil jsem 5h týdne a ještě běhal. Na biku jsem běžně jezdil 70km trasy. A byl problém vůbec těch 100km na silničce ujet. A na průměr 30 bylo nutné trochu potrenovat :) A tepovka byla dost vysoká… Dnes je 100km běžný trénink okolo 3h.

                                        1 0
                                        • Jáchym 1  

                                          A jiné sporty v mládí?

                                          0 0
                                          • ladys  

                                            Basket, a blbli jsme na kole, ve vodě, běhali za pukem. Od osmnácti nula. Postupně 10 let posilovna. Po čtyřicítce jsem zjistil, že jsem v prdel… začal jsem jezdit a běhat. Pak jsem si koupil trenažér, potkal jiného magora a je to …

                                            1 0
                                            • Jáchym 1  

                                              OK,ptám se z důvodu,že pokud někdo od malička dělá sport(hokej-fotbal-plavání)na vyšší úrovni,tak si to tělo pamatuje.I po mnoha letech má vyšší ,startovací,,ú­roveň,než když někdo začne od 0 až třeba po třicítce.

                                              0 0
                                        • Dumbíček  

                                          Tak ty rozhodně nejsi průměrný cyklista. V tvém věku nebude moc lidí, co dá kilo takovým průměrem. Můžeme diskutovat, ale odhaduji, že 90% z nás dá tu stovku průměrem 25 km/hod a budem rádi.

                                          A pak je tu zbytek populace, co na kole nejezdí a 100 km ujedou leda autem.

                                          2 0
                                          • ladys  

                                            Moje generace je hodně silná, tak z ní vůbec nevyčnívám. Psal zde Vik, že jeho táta v sedmdesáti jezdí tyto průměry denně. Kdo chce tak chce , kdo ne tak leží na gauči ;)

                                            0 1
                                        • Fazzy  

                                          Bude se to lisit u kazdyho jednotlivce v zavislosti na dispozicich. Ja jezdim rijen-duben jen 2–3 h tydne, v sezone 3–6. Ujet 100 km mi nedela problem a kdyz jedu tempo, tak i na 30 prumer. Ano, musim si davat, rozhodne to neni vylet, ale ani me to nijak nepopravi. Nad 100 km uz je to ale samozrejme znat a prumer de obvykle dolu, pokud to neni rovina. Nebudu ze sebe delat nejakej mustr, kazdej to bude mit jinak, nicmene 5h tydne uz je proste slusna trenovanost.

                                          0 1
                                          • ladys  

                                            Kolik byl průměrný tep? Čím to měříš? Kolik měříš a vážíš. Já mám 178cm 72kg, věk. 5h týden jen, stále začínáš…

                                            0 0
                                            • Espen  

                                              To kilo zas takový problém není. Když člověk trochu pojezdí, tak to není problém.

                                              Tady jsem byl v lázních. Dopoledne procedury, odpoledne dvě hoďky kolo a za dva týdny jsem to kilo taky musel zkusit, jak to bude vypadat. Mám 188/86kg,věk 40 v té době Tepovka byla 138. Kouřim 1,5 krabky denně.

                                              0 0
                                            • Fazzy  

                                              Merim vsechno garminem. Jak snimacem rychlosti, tak tepy, jen wattak mam Stages. 133 tepu. Maximum mam nekde lehce nad 170. Mam 188/85 a tahne mi pomalu na 40.

                                              Jasne ze 5h tydne je zacatek. Ale diskuze vznikla tvrzenim, ze clovek co jezdi 5h/t je netrenovanej. Coz plati mozna tak pro cyklistu se zavodnima ambicema. V porovnani s prumernou populaci, i tou co dela rekreacne nejakej sport, pujde vzdycky o cloveka s dobrou kondici.

                                              1 1
                                              • Esi  

                                                Stejne je zvláštní jak velký rozptyl je v maximálních tepech, mám 190/98, je mi 48 a maximální tep podle garmin 195, i ten prumer na běžnou vyjizdku pak mám kolem 150, jezdím teda jen mtb taková ta XCO turistika, ale to je asi nepodstatné

                                                0 0
                                                • Fazzy  

                                                  Jo takle vysoko sem nikdy nebyl. Nejvic pri zatezovym testu u doktora sem se dostal na 183. Ale to uz bude pomalu 15 let. Dneska se i na tech 170 dostanu jen zcela vyjimecne pri nejakym sranda zavodu co si jednou za uherak zkusim :)

                                                  0 0
                                                  • ladys  

                                                    To máš tedy dost nízko. Já mám pořád max okolo 190t ;)

                                                    0 0
                                                  • Jáchym 1  

                                                    Já mám taky tepy posunutý dolů.

                                                    Na 165 omdlívám.

                                                    0 0
                                                  • Esi  

                                                    já mám tmu až při 195 :-), v dlouhých prudkých kopcích vždycky hypnotizuju tepák aby to nepřelezlo 190 :-)

                                                    0 0
                                                  • Fazzy  

                                                    Ja uz to nehrotim, takze k limitum moc nechodim. Podle Garminu mam laktatovej prah nekde kolem 157, tak se motam tam a pres 165 nechodim i kdyz bych mohl. Nechci tu pumpu trapit vic nez mi staci k radosti na kole :)

                                                    0 0
                                          • Flip1111  

                                            Tak jsem projel stravu na průměrné rychlosti na 100 km. Taky se to motá kolem průměru 30 km/h. Přes zimu do cca 15°C jezdím na kole jen do práce 6 km. Když je teplo tak podle nálady 600 až 1200 km/měsíc. Když jsou dobré podmínky tak zvádnu i toto. I podle tepů je vidět že to není úplně výlet :)

                                            0 0
                                            • ladys  

                                              Průměr 170 :) To jsi musel na konci vypadat ;)

                                              0 0
                                              • Flip1111  

                                                170 to pro mě není žádný extrém. Moje srdce má rádo vysoké otáčky. :)

                                                0 0
                                                • tomvv  

                                                  Na kolika tepech máš horní hranici Z2?

                                                  0 0
                                                • ladys  

                                                  Pokud máš maximální tep 230, tak ano. Jestli do 200, tak je to spíš přetěžování. Pokud to není ze závodů.

                                                  0 0
                                        • ms82  

                                          To je solo? Vidim, ze je to rovina, ale i tak bych chtel jet na 33 km/h tyhle watty. Asi dobre CdA.

                                          0 0
                                          • ladys  

                                            Je to sólo intervalový trénink. 35minut na začátku a na konci zvlněný profil. Jinak hodně placaté. Na konci jsem se vyjížděl, klesly watty i rychlost. Nevím co to je CdA. A už jsem to našel :) Asi ano, ale vzhledem k tomu, že jsem točil dost wattů opakovaně, tak jsem jel více zvednutý. Lépe se dýchá a tím pádem je nižší tep. Úplně jsem aerodynamickou polohu neřešil. Je to na 12 let staré křusce :)

                                            1 0
                                • heerer  

                                  Tuplem mali do toho narpcnejsi praci a rodinu…ja jsem rad za 4k rocne..

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    To byl muj rekord.

                                    Hlavne silnice.

                                    Narocna prace a rodina. Ale taky Covid, deti porad nemocne, takze propustky byly.

                                    Porovnavam to s dobou, kdy jsem jezdil mene, ale intenzivneji.

                                    0 0
                                • mr.nikdo  

                                  V dobe prumeru jsem mel 2–4 kkm. Ale dost v kopcich.

                                  Hlavni tehdy byl trenazer a hodne najeto v zime. Tedy bez znacne prestavky.

                                  Co jeste muzu dodat – padaly tam 100, celkem dost. I pod 4 h…

                                  Hodne udelal system jezdeni.

                                  Ale porad – hlavne jsem jezdil silnice.

                                  0 0
                                  • nomecz  

                                    mozna jeste napis na jak dlouhe trase jsi ty prumery jezdil (jakej profil a hlavne kolik vazis a meris :-), at tady nekterym jedincum nepraskne zilka ze oni jezdi 10k rocne a maji prumer jenom 28 :-)

                                    po rovince ti na par desitkach km zvaldne dat prumer 30 + skutecne kazdej trosku tezsi trochu trenovanej jedinec, kdezto 50kg „horska blecha“ muze jezdit X x vic km a v neporovnatelne kvalite a prez tech 30 km/h se sam v zivote nedostane.

                                    1 0
                                    • KRoser  

                                      Hlavně by si měl ty průměry trochu přepočítat :), pokud se nepletu tak 100k za 4hodiny není 30 ani 31km/h, ale 25 :).

                                      5 0
                        • Lišák  

                          Citace: Ono totiž průměrku 40km/h jezdí v ČR junioři. Mladší žákyně – holky do 12 let měli tento víkend průměrku 34km/h na 18km. Asi byste měli trochu potrénovat chlapi. :)

                          :-)

                          1 0
              • Charles2k  

                O 8–12km/h – tak to ani náhodou.

                Třeba u mne silnička proti HT MTB rozdíl cca 3–4km/h. Proti gravelu bude méně.

                3 0
          • novas752  

            Mezi gravelbikem na dost úzkých pláštích a silnicí rozhodně nebude rozdíl průměrky 5 km/h. S podobným posedem bude dost rád za 2.

            Motivaci má každej jinou, zrychlovat se dá na všech kolech.

            3 0
      • Lišák  

        Fakt je to těžce návykový.

        Většinu svýho cykloživota (cca 35 let) jsem nějakou silničku měl. Do zhruba 30. let jsem na ní najezdil ročně asi 2× tolik km, co na MTB, tudíž tak nějak stejně časově. Pak jsem ji na deset let pověsil na hřebík a jezdil jen MTB. Ve čtyřiceti ji pak zase oživil a pak poskládal novou. Asi pět let jsem na ní jezdil, ale kilometrově to nebyla ani polovina toho, co na MTB v lese. Pak už jsem ji vytáhnul fakt jen sporadicky ( 5 – 10× do roka) a poslední čtyři roky už se na ni zase jen práší. Mám poskládaný „gravel“ z trekingovýho kola na jezdění do práce a když se někdy stane, že nemám čas třeba týden vyjet do lesa na bajka tak mě to hrozně vadí. Gravel mě nepřináší ty fajn pocity, jako jízda lesníma pěšinama přes kořeny a kameny. Čím jsem starší, tím víc jsem raději sám v lese, než se mrcasit s autama na silnici.

        Tolik pohled z „druhé strany barikády“.

        ;-)

        8 0
        • ladys  

          Okolo Brna na silnici jen na fullu..

          0 0
        • Esi  

          mám to úplně stejně, z mládí najeto na silničce dohromady cca 80 000km, posledních 15 let mám silničku jen na balkoně zacvaknutou v trenažeru. už jezdím jen takovou tu turistiku na fullu a k tomu na HT jezdím do práce do Prahy (tam a zpět 50km)

          0 0
      • jIrI___  

        Potvrzuji. Ne nadarmo jeden moudrý pán kdysi řekl, že cyklistika je jen jedna, ta silniční :)

        3 1
        • Hrabex1  

          kazdy to ma jinak, ale nezavidim tem, co maji jen MTB a ted musi jezdit porad v tech srackach. Ja do doby, nez to poradne zaschne, budu jezdit jen silnici, blato nesnasim.

          0 0
          • vaclaw  

            Mě je zase trochu líto těch, co si neumí užít to no control jízdu v pořádným bahýnku kdy nejde o to mít co nejlepší čas ale přežít ;)

            1 0
    • Kaire  

      Než na sadu řazení bych koukal spíš na dobrý kola.

      Žena má SL6 2021 na kterém má Tiagru a karbonový kola to poslala úplně jinam. Parkrát sem na tom seděl a i oproti mé SL7 na Di2 rozdíl v rychlosti prakticky nenajdeš.

      Takže koukat hlavně na rám, kola, brzdy a pak řazení.

      0 0
    • PLATYPUS3  

      Na delší jednodenní výlety stačí gravel, silnička je raubárna, kdo chce jezdit rychlejš musí počítat s patřičným následným vyšťavněním.

      0 0
      • Paulisjezdinakole  

        No tak to vyšťavení budeš mít na silničce menší než na gravelu. A o to jde, pokud někdo jezdí hlavně silnice, tak na silničce ujede víc a rychleji než na gravelu a ještě pošetří síly

        1 1
        • PLATYPUS3  

          Jestli pojede na silnici rychleji tak síly nepošetří, síly pošetří při jízdě za traktorem nebo ve sjezdech, kdy svěsí nohy.

          0 0
      • vaclaw  

        Naštěstí jde pořád ještě jezdit i pomalu.. ;)

        2 0
    • Eduard02  

      Z nových inzerátů mě ještě zaujalo tohle. Co na to říkáte? Budu rád za připomínky / zhodnocení..

      https://www.cyklobazar.cz/…aillant-2019

      1 0
      • UHU  

        za tu cenu OK. Radon má dobrá kola s nadprůměrným osazením. Kolo bude vzhledem k sedlovce asi tvrdší.

        0 0
        • gersa  

          Snad jen pruchodnost 28mm je tak na hrane

          tedy kdyz budu detailista

          0 0
          • UHU  

            To není MTB, předpokládá se, že to bude zřejmě jezdit po normální silnici. Je to zvláštní doba, šetří se na váze kol aby to lépe jelo a pak se tam přihodí čtvrt kila na pláštích…

            3 0
            • Hagner  

              Tak zase bych to nedramatizoval ;-) Je tam rozdíl 40 gramů :-D Na druhou stranu sám jezdím 25, ale mám druhý kolo Domane na 32 a mít možnost změny, když vím, že pojedu sračkovou silnicí je výhoda ;-) Ale třeba to má jinak :-)

              2 0
              • UHU  

                asi ano, ale jsem stará škola :). Já tam vidím rozdíl třeba u Conti5000 nebo Schwalbe větší + 2×.., ale to je jedno. Mám to podobné – „Endurance“ s 30/ 32 a třeba s kopce se na něm jede líp a hlavně to není třeba tak hlídat , ale svezení na silnici 25/28 je jinde.

                0 0
                • Hagner  

                  Těch 40 gramů je u Conti 5000 S TR (28–32), ale jak píšeš je to jedno. Chtěl jsem tím jen říct, že mít možnost změny je výhoda, teda aspoň pro mě. Kupoval jsem kola, tak jak jsem kupoval, dneska bych asi koupil jedno s možností dvou sad kol ;-)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.