• Ondrash

    Mám dotaz,

    nikde jsem nenašel doslovné srovnání horského kola a silničního. Rád bych se nějak souhrně dozvěděl jaký výkonostní rozdíl bude mezi člověkem na horském a silničním kolem. Dejme tomu že to bude na dokonalé rovině při rychlosti 30km/h dá se říci o kolik více km ujede stejný jezdec na silničce při totožném výkonu ? Nebo na opak že bude 50 km vyjížďka a o kolik rychleji budu moci jet na silničce ? Jak moc na tom záleží kola (váha, výška ráfku) .. vím že na kole to až tak razantně znát není jen truchu ve výšlapu.. jak moc je znát váha u silničky ?

    Děkuji za odpověďi

    0 0
    • Espen  

      Zrovna poslední dobou střídám bike a silničku. A vůbec nevím, jak bych ti na tohle měl odpovědět. Jezdím pro zábavu. Prostě jak se mi zrovna chce na tom vyjedu. Někdy mám pocit, že bike jede líp jak silnička, jindy zas nejede bike. Pro mě v tom zas takový rozdíl není.

      0 0
    • vp2  

      Myslím, že při rychlosti 30kmh ujede silniční kolo na dokonalé rovině tak 38km a horské tak 25, možná i 23. Ale musí to jet fakt stejný jezdec při totožném výkonu. Do analýzy 50 km vyjížďky se nepustím, to už je vysoká matematika.

      0 0
      • BlickM  

        Myslím, že při rychlosti 30 km/h ujede silniční kolo řekněme za hodinu 30 km a horské kolo také 30 km :-) Trochu se v tom motáme :-)

        0 0
      • mart910  

        30km je 30km ne snad ? :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Kalic  

        Za tuto perlu by se nestyděl ani Robert Budižmulehkázem Bakalář!

        0 0
        • Delkim  

          a kolik je to přepočteno v poměru Petřín na Muzeu, nebo jak byla ta jeho hlavní hláška? :)

          0 0
    • Doktorzet  

      Už léta jezdím na mtb a nedávno jsem koupil silničku. Když ujedu 45km na silničce tak se mě zdá jako bych nejel ( prostě nejsem utahanej. Když ujedu 45 km na mtb tak mě bolej nohy a celej člověk. Ale asi je to taky tím že jezdím terénem, takže zase víš kulový :D

      0 0
      • mr.antik  

        na rovně na asfaltu jedu při podobné námaze tak o 10km/h rychlejc

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Podobnou námahu máš podloženou třeba tepovou frekvencí nebo jde jen o pocit? Jakou máš silničku a jaký bike? Jsou alespoň přibližně z podobné cenové úrovně? Jaké máš na biku pláště? … a spousta dalších podobných rýpavých a nezásadních otázek.

          0 0
          • Doktorzet  

            Je to jen můj pocit. Kola jsou přibližné stejné cenové relace. No spoustu nezásadních otázek odpovídat nebudu :D :D :D

            0 0
          • zdenal8  

            Na biku pláště terénní, na silničce silniční, to je snad jasný ne?

            To je srovnávání nesrovnatelnýho. To je jako jestli je na silnici rychlejší Veyron nebo Hummer.

            0 0
          • jonti  

            Podle profilu má mr.antik reign x, a tam asi budou terénní pláště.

            Já když můžu porovnat silničku a XC kolo a RoR, RaR, tak na podobných tepech okolo 135 po rovině jedu na biku asi 30 a na silnici 35.

            0 0
        • blaf  

          o 10 kmph? neblazni, teda pokud neporovnavas tt kolo s nejakym fr :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • zdenek  

      Přes zimu jezdím po silnici na MTB. Když na jaře přesednu na silniční, zvýší se mi průměr o 10–15%. Když později přesednu na lepší silniční, je to zrychlení o dalších cca 10%.

      Z toho plyne, že jaksi záleží jaké silniční a MTB se porovnává.

      0 0
    • pelhrimov  

      Aerodynamika!!! Geometrie kola a s tím související posed dělá velký rozdíl. Průměrem 30 km/h můžeš jet po silnici i na biku, když si napumpuješ kola, ale třeba průměr 35 km/h už je pro bike problém. Do kopce je to na biku špatné vždy, jednak celková váha a pak při nerovnoměrném šlapání se negativně projeví váha kol. Rozjet bike po rovině někam k 50 km/h je problém, na silničce to na krátkém úseku jde.

      0 0
      • pelhrimov  

        Jestli chceš srovnání tak na Vysočině v kopcích je na 25 km rozdíl tak 5 min. ve prospěch silničky, ale pokud se začne tlačit na pilu, tak je to více. To je můj odhad z několikaletého celoročního dojíždění do práce. Na čisté rovině pokud by se jelo svižně bude relativní rozdíl vyšší.

        0 0
    • nox159  

      pokud to jen tak šmrdláš tak bude rozdil skoro zanedbatelný, cím rychle jezdiš tím je rozdil znát vice…

      0 0
    • Erknold  

      Silnička vůbec nejede. Dnes jsem na švihu nepotkal ani jednoho na silničce. Ani na modré turistické, ani na zelené a dokonce ani na červené. A to tam místama byla i ta rovina. Tak nevím. A bylo jedno, jestli to byla jen pěšina, cesta lesem přes kořeny, nebo uježděná polňačka.

      Takže za mě jede lépe bajk. Alespoň dnes ;)

      0 0
    • bagr84  

      Tak treba u me je rozdil na vicemene rovinate trase pri stejnem usili (odpovidajici tzv. tempu) nekde kolem 3 km/h. Vypozorovano na 30 km trase.

      V kopcich si to netroufnu srovat, tam me pri mejch rychlostech aerodynamika vazne netrapi a naopak bych rekl, ze v mym pripade je bajk ve vyhode diky lehcim prevodum – preferuju vyssi kadenci, silnice je spis o sile coz mi moc nesvedci :).

      0 0
    • obda  

      Tak hmotnost kola na rovine nepoznas. Podstatny bude rozdil v aerodynamickem odporu – vzprimenejsi posed, sirsi plaste se vzorkem …

      0 0
      • Yura  

        Ani hmotnost rafku? Jestli mas nejake vysoke tezke rafky nebo lehke do kopcu? Rozdil v hmotnosti urcite poznáš i na rovine, jde ale o to, kde ta vaha je..

        0 0
    • prochm  

      Běžně jezdím z kámošem co má 9kg silničku a nezdá se mi, že by byl nějak rychlejší. Mé horské kolo má 13 kg a po rovině jezdíme spolu a v pohodě mu stačím. jediný rozdíl je při jízdě do kopce, kdy jsou ty kila hodně znát a tam mi i ujede. Nebo když fouká silný protivítr tak mám také velkou nevýhodu. ale z kopce jezdím rychleji a na rovině jsme na tom stejně. Počítám, že až teď budu mít nového horáka, který by měl vážit také kolem 9kg, tak už mu budu stačit i do toho kopce. Jinak výkonostně jsme na tom ±stejně. když jedeme stejnou trasu nějakých 50km každý zvlášť na maximum tak on má o nějakých 2–3km/h průměrnou rychlost vyšší neš já. Tak že já jsem raději pro horské kolo, s kterým můžu jet všude a raději oželím tu menší rychlost 3km/h.

      0 0
      • Yura  

        Prochm, nekdy si tu silnicku projed. Ty uzounke, hladke a nabombene plaste na 10 baru jedou uplne jinak nez rapate tluste plaste na MTB. :) Nehlede k tomu, ze tobe to kolo pruzi při zaberu, kdezto na tvrde silnicce kazda vynalozena sila na pedal se prenese pouze do pohybu vpred. :) Ja mam teda ted starého horaka s malejma kolama, ale mam tam aspoň hladke plaste, nechapu jak muzes jezdit s drapakama po asfaltu by me mrdlo. :))

        0 0
        • prochm  

          Jasně ale to už si raději hodím nějaké úzké silniční pláště na toho horáka. Jinak je mi jasné, že se na tom horáku nadřu podstatně víc.

          0 0
          • Yura  

            S tvou postavou by to byl ořech se nejak poskládat na silnicku no. Ale třeba by te to chytlo a jezdil bys nejaka kritéria. :D

            0 0
      • jonti  

        Nejde tolik o ty pláště, ale když se to na silnici rozjede po rovině na 42km/h, tak na silnici jen výrazněji přidáš a na biku nemáš šanci.

        0 0
      • zdenal8  

        Píšeš tady, že mu stačíš. Ale zkus si to prohodit a tahat ty na horáku. On si za tebou pojede na silničce výletním tempem a vůbec se nenadře zatim co ty budeš vyflusanej. Ber v úvahu, že jede s ohledem na tebe.

        Kdyby za to vzal, tak ti na tom ujede, ani nemrkneš. Stačí na chvilku zabrat, aby se ti trhnul a už ho nedocvakneš pokud zase výrazně nezvolní.

        0 0
    • Bumerangista  

      Moje zkušenost:

      • rovina áčko: 3km/h rozdíl v prúměru
      • rovina tvrdá šotolina: 2km/h rozdíl v průměru
      • kopcovité áčko: 3km/h rozdíl v průměru
      • kopcovitá měkká šotolina: srovnatelné, občas aj výhodnépro bike

      Ovlivňuje to v toto pořadí:

      • Šíře a vzorek plastů na biku
      • Šířka řídítek na biku
      • Tuhost bika zadní stavby
      • Psy jak v silničce tak v biku

      Váha téměř není znát, ale psychologicky je to hodně důležité :) Můj výpočet je, že při rovnoměrné jízdě se stoupáním 10m/min ti udělá 1kg navíc cca 2W. Celkově ale cyklista při stejném stoupání vydává řádově 150W.

      No a teď ten hlavní gól: rozdíl ve výkonnosti dvou kámošů bývá časo větší než ty 3km/h, takže to je asi nejsměrodatnější, jestli se ptáš pro možnost ježdění skupiny bike/silnička.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Tady to mas prehledne zpracovane ve forme fotostory

      0 0
      • Delkim  

        jj, známá to postavička co na horáku předjede i zarputilé silničáře na časovkářském kole :)

        0 0
      • blept  

        Perfektni

        0 0
      • Amoondre  

        Uz jsem to tady zahlidl, ale fakt by me zajimalo jakou „sportovni historii“ ma za sebou Biker333 vs zbytek pelotonu?

        0 0
        • Delkim  

          osobně nevím, já jen viděl fotky a znám z vyprávění jak si dá s klukama na švihu +8 knedlíků a pak prohání časovkáře na horským kole :)))

          0 0
    • Rychlej turista  

      Záleží na tom, jaké horské kolo to je. Pokud to bude něco těžkého, kde sedíš, jako v křesle a navíc se vše hýbe, tak to nemá smysl vůbec porovnávat. Ale na rychlém bajku je ten rozdíl už rozumný, výkonnostně tak rozdíl třídy. Tzn, že pokud jsi hodně dobrý, tak jsi schopný dávat se silničáři běžné švihy jako jejich rovnocenný kus. Pokud jsi výkonnostně na jejich úrovni, tak při běžných situacích budeš schopen pouze viset, ale kdykoliv se rozhodnou tě odpárat, tak to udělají. Při individuální jízdě mi to na 217 km okruhu s převýšením okolo 2 km dělalo při průměrné rychlosti lehce nad 30 km/h (31 – 33 km/h) rozdíl zhruba do 5%.

      0 0
    • Jirik123  

      Na silničce jsem na stejné trase asi o 10% rychlejší. Změřené to mám spíše na rovinatějších trasách bez velkých kopců s délkou 10 – 80 km.

      0 0
    • sharkeeCZ  

      Ai přitom stačí toto

      http://road.cc/…eigh-chopper

      0 0
    • Pepíček1  

      Ahoj,

      otázka bude asi součásti IQ testu, jako např. kolik je 2+3*2=? ( pro ty s méně jak IQ 90, opravdu to není 10)

      0 0
    • Charles2k  

      Po rovinaté trati s asfaltem mám rozdíl obvykle v rozmezí 3–5km/h ve prospěch silničky (silnička i horské v cenové relaci cca 30–40k)

      0 0
    • HonzaRez  

      Rozdíl mezi silničkou a bejkem je jedině a pouze v hlavě. Čili tím je větší množství uživatelů zcela eliminováno…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Teď jsi na to kápl. V normálních rychlostech (co je pro koho normální?) si běžný smrtelník není ochoten připustit, že by mohl jet po rovině i lehce přes 30 km/h, byť zrovna sedí na biku. Ale to se jedná zpravidla o lidi, kteří by déledobých 30+ stejně nedosáhli ani na silničce.

        Ale stále Ti zůstává otázka, co s tím zbytkem B-F, který má i morál i výkon na to, jet třeba desítky km relativně rychle na obojím. Jenže tito lidé to zpravidla stejně dobrovolně nedělají, protože proč takto jezdit na biku (rozuměj třeba: proč huntovat pláště), když na to mám silničku (která je k tomu určená).

        Je tu samozřejmě ještě lákavá možnost různých hybridů (CX, trek/cross …), kde lze rychlou záměnou zápletů (obutí) do značné míry změnit užitné vlastnosti celku, pokud tedy zároveň uživatel disponuje dostatečnou jízdní technikou pro terénní vložky.

        Sečteno a podtrženo – porovnávat silničku a bike na rovné silnici nemá smysl. Když chce někdo pravidelně rychle jezdit po silnici, koupí si přece silniční kolo. Když chce jezdit hodně rychle, koupí si kozu. Rychlé jízdě odpovídá nutně i nemalý nájezd kilometrů, dva bicykly se užijí a přiměřeně opotřebí.

        Když někdo jezdí rekreačně na biku, je pro něj rychlost jízdy po silnici lehce podružná (ale když to i tam jede, je to příjemné), důležitá je jízda v terénu, ať si pod tím představuje každý co chce. /Samozřejmě se bike vybere podle nejobtížnějšího terénu, čím více bike snese (bude nucen snášet), tím spíše se mu bude tolerovat ne úplně silniční chování./

        0 0
        • MlokCZ  

          Nějak ti do toho rozboru (těch s výkonem a morálem) nezapadá ani Rychlej turista, ani výše Hrochova fotostory :-)

          0 0
          • satch  

            Výhodu ht spatřuji v tom, že můžu jet cestou necestou a naplánovat to, kudy se mi zrovna chce, což umožňuje větší variabilitu tras v okolí. Proto možná teď hodně lidí má cx. Tím spíš v případě jednoho kola.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              A řešíš jako prioritu rychlost dosahovanou na silnici nebo průjezd terénem?

              0 0
              • satch  

                Priorita rychlosti není. Mám rád když to jede, většinou lehčí terén a k němu se nějak dostat. Silničku jsem měl, je to fajn, pořád po ní pokukuju, ale určitě ne jako jediné kolo (osobní názor ). Momentálně jsem rád,když mi vyjde čas se projet a protože nezávodím, průměry jsou mi jedno. Když to jede, tak tím líp.

                0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Výjimky potvrzující pravidlo. Kdo z nás na to má? :=O

            0 0
          • ememem1  

            ale v podstate ma pravdu :-)

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Ad Hrochova fotostory – těžko říct. Když nevíš, jak jeli, je celkem jedno, že to jeden z nich odjel na biku.

            0 0
          • Amoondre  

            vyjimky potvrzujici pravidlo

            0 0
        • Rychlej turista  

          A o tom to je, že většina lidí vůbec netuší, že se na kole dá jet rychle. Kdo začínal jezdit na silničce, tak si to pamatuje. Alespoň já, převlečený silničář, jsem si to první dva roky na bajku pamatoval moc dobře a na rovinách jezdil i na bajku ukrutnou kudlu, než jsem sílu, švih a vůbec výkon postupně ztratil. Nahrazoval jsem tím nedostatečnou techniku, takže přechod do terénu tak pro mně až tak tragický nebyl.

          S tím kolem je to u mně obráceně, ale to je asi dané tím, že kolo stále považuji především jako prostředek dostat se odněkud někam. Takže stroj postavený na rychlost, s nímž se však dá vjet i do terénu, takže nemusím řešit, kudy pojedu. Ale hlavně – můžu se flákat :-)

          Silnička je od toho, aby se jelo rychle, žádnou jinou zábavu silnička totiž neposkytuje, na rozdíl od bajku. Kdo nehoní průměr a chce se poflakovat, jezdí na bajku, protože na něm se jízda po rovině rychlostí 25 km/h ztratí a nikoho nevyděsí. Na silničce taková jízda vypadá až strašidelně a z tohoto důvodu mi silnička už několik let visí na zdi :-)

          0 0
          • Yura  

            Vidim, ze mas taky zajímavou skládačku. Me nejak minula ta doba, kdy se preslo z tech horaku(uzsi plaste, uzsi rovna riditka, vetsi prevodniky..) na ty monstra co se prodavaji dnes.. Ten starej horak, na kterym jezdim i dnes mi prijde jako idealni věc jak na silnici, tak na nejako tu polnacku. No dnes si většina lidi poridi tu obludu, která je vylozene delana do terenu a stejne pak jedou maximalne na nejake polni ceste.. Docela by me zajímalo je tu vůbec nejake oznaceni, pro ty starsi typy horaku co uz dnes pomalu vymiraji? :)) Borec co tu sklada kola a dava sem fotky, něco mezi fitnes a tim starym horakem s pevou vidlou. To je parada. Něco takového bych videl jako další kolo. Idealni na cyklostezky, silnice, ale i lehci teren. Na tom uz dnes bezne prodavanem MTB bych si pripadal na silnici fakt trapne. No většina lidi s rukama 2m od sebe si pripada hrozne cool při ceste na to pivo. :))

            0 0
            • MlokCZ  

              Co si postavíš a jak si to doladíš (na sériovce pláště, šířka řídítek a doladění posedu), takové to budeš mít.

              Já mám na jezdivé trasy taky jezdivější variantu a to celopevňáka (ten ještě v profilu mám, jen má drobné změny teď vozím Thunder burty a přijdou na výměnu nová kola).

              Posed mám takový neutrální, tedy ani superchrtí, ani alá paní Radová. Šířka řídítek ani superúzké jako se vozili dříve typu extrémy 52cm, ale ani přehnaně široké. Mám tam 62cm.

              Díky větším kolům se s tím dá celkem slušně i opravdu do terénu jen vše jedu samozřejmě o dost pomaleji než na fullu (co sjedu/vyjedu v opravdu terénu se moc neliší, nedám toho na fullu o moc více). Jen toho terénu nesmí být moc, to už mi pak nebaví a na takové trasy mám fulla.

              Pokud se nejezdí opravdu vysoké průměry, tak úzké pláště nejsou potřeba. Stačí aby byly rychlé a naopak mohou být objemné pro zachování pohodlí na horších cestách a možnosti dávat sem tam i opravdu terén.

              0 0
              • Yura  

                No tak to není nic nového, ze jak si to poskládáš, tak to mas. Ja jsem ale psal o srovnani toho starého horaka oproti tem co se prodavaji dnes. Kazdej není nadsenec do skladani.. Malo kdo toho je schopnej si poskládat kolo opravdu podle toho jak je stavenej a kde jezdi. Vetsina lidi proste poridi kolo a telo se prizpusobuje podle nej a ne naopak. :))

                0 0
    • zderes  

      Dotaz.

      Kopec 4400m, převýšení 231m.

      Silnička asi 7,8kg, bajk asi o trošku lehčí.

      Bajk pevná vidle, galusky Tufo XC2 plus 27,5”. Váha kol asi stejná jako na silničce.

      Váha jezdce 45kg.

      Klukovi se jezdí lépe do kopce na bajku, protože tam má lehčí převod, nevím o kolik.

      Když bude makat až nahoru, bude velký rozdíl mezi bajkem a silničkou? Byl by na silničce rychlejší?

      Nebo když bude mít konkurence stejný výkon a lepší silničku, ujede mu hodně?

      Díky.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Průměrná rychlost? Hmotnosti zápletů?

        0 0
        • zderes  

          Průměrná rychlost nevím, v osmi to měl za 19 min…

          Záplety taky nevím, bike lehoučký karbonový set, silnice klasický karbonový záplety a galusky.

          0 0
      • Rubi  

        Me se do kopcu taky jezdi pocitove lepe na biku, jsem na nej vic zvykly, i kdyz objemove mam vic nalitano na silnici. Pokud ma silnici pod 8, tak uz konkurenci lepsi silnicka nepomuze, stejne to bude o nohach…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Porovnej nejlehčí převod na obou kolech, tedy ve formě ujeté vzdálenosti na jednu otáčku klik.

        Zamysli se, jak mu na silničku dostat stejný převod a nejlépe tak, aby měly následující převody nad ním ještě jemné odstupňování. Klidně řeš převody i na ten jeden konkrétní závod. Co má teď na silničce za osazení? Nešly by tam přesunout třeba celé kliky z MTB? Nebo něco jiného, pokud je stoupání konstatntní, tak třeba nějaký jednopřevodník?

        Na MTB se asi kluk dostane na takovou kadenci, která mu umožňuje podat maximální výkon kolem FTP. Tak mu na silničce dopřej totéž, v tom okamžiku by na silničce měl být rychlejší.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • zderes  

          Vyčerpávající odpověď

          Díky ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.