Silniční brzdy nejdou seřídit

35 nepřečtených
  • Kublaj

    Zdravím, brzdové botky nejdou seřídit tak aby se celé dotýkaly brzdné plochy ráfku, v brzdách jsou špalky co nejvýše to jde a stejně je kus mimo :/ V čem je zakopanej pes? Brzdy jsou starší shimana 105, ráfek Rigida dp18up, brzdové botky Force. Předem dík za jakoukoliv radu, přemýšlím nad novými brzdami ale nevím zdali mi to bude co platný :))

    0 0
    • michals1  

      Zkusil bych spalky zespodu seriznout, aby dosedaly pouze na brzdnou plochu rafku.

      0 0
      • Kublaj  

        No já bych radši kdyby špalky dosedaly na plochu celé ;))

        0 0
        • blisterexist  

          propilovat drážkuv brzdě:-)

          0 0
          • Kublaj  

            to mi muze vis co ;)) na zkousku nasazeny kamosovi shimana 105 novejsi a problem nebyl, tak doufam ze novy sory budou stejny jako ty novejsi 105 :))

            0 0
        • michals1  

          Tve spalky jsou od pohledu neobvykle vysoke. Tento typ ma take dost nekvalitni smes a likviduje rafky.

          Bezne se pouzivaji cartridge, kde jsou nizsi vymenne botky. A brzdna ucinnost muze byt u nich vyssi.

          0 0
    • Zdenda CUBE  

      Kup jiné origo špalky i s botkama, tyto tam nepatří!! A uvidíš, že bude klid.

      0 0
    • Vilém  

      Bud to propiluj, nebo porid brzdy se spravnou vyskou:)

      0 0
      • kyl  

        Tak nějak jsem dopadl já když jsem přestrojoval favoritku na rám Spyder a musel koupit nové čelisti protože to vycházelo asi tak stejně.

        0 0
        • Vilém  

          Nevim urcite zda je to tento pripad, od pohledu se zdaji nizke dost. Treba pomuzou jine spalky, nebo botky, jak psal zdendaCube. Kazdopadne se muze podivat na presny typ brzd a kouknout, zda je to ta nejnizsi velikost co se delala.

          0 0
          • kyl  

            Když jsem špalky posunul co to šlo tak taky dosáhly na brzdnou plochu ale ne na celou.Nové brzdy už vycházely tak napůl a po měsíci tam šla komplet řada Mirage.

            0 0
            • kyl  

              A byl jsem mrknou a špalky jsou na brzdách Campa Mirage taky uprostřed drážky.

              0 0
    • Vrci  

      kup jakýkoliv dvojdílný špalky (botka + guma) pro shimano.

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • Newman  

      zdravím, nechci zakládat zbytečně nové téma, tak to zkusím tady. Jsem cyklolaik, moc si toho na kole neudělám. Můj nejmenší syn má malé 12 kolo, nějak se mi naněm podařil úplně rozhodit přední brzdu a teď vůbec nebrzdí, jde o silniční typ brzdy (viz foto), nevíte někdo kde najdu nějaký návod jak dát brzdu dokupy? Případně poradit postup?Díky moc..

      Martin

      0 0
      • tromboonen  

        POvol sroub co drzi lanko (ten spodni), zmackni brzdu rukou k rafku a sroub lehce dotahni, pak malinko povol aby se trochu tevrela (5 mm), zafixuj lanko… pak povol matky na spalcich (ty mas nejake pokrivene), syn at zmackne a drzi brzdovou paku (pomalu, nez se uplne zavre, nasteluj spalky tak, aby dosedly presne na brzdnou plochu), pak at to poradne zmackne a drzi, Ty mezitim dotahnes ty matky spalku aby se pri tom spalky nepohly… tot asi tak vse, na netu najdes tisic navodu https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • zdenal8  

          Jenom bych v jeho případě doporučil ještě před tím nastavováním štelovací šroub lanka brzdy (ten co je na něm i ta matička) vytočit co nejvíc a pak teprve nastavovat brzdu. Aby pak po nastavení brzdy a při maximálním zašroubování došlo k maximálnímu rozevření brzdy a šlo vyndat přední kolo. Řekl bych, že to využije při zapojování kola na tažnou tyč. Pokud se nepletu, tak na fotce je vidět i závěs od tyče DOMADO. Tam je třeba demontovat přední kolo. Ostatně tohle bych řekl, že bude taky hlavní důvod, jak došlo k tomu rozštelování brzdy.

          0 0
    • Doktorzet  

      Řešil jsem ten samej problém, hold špalky za 30 kč se prostě nevyplatí. Koupil jsem špalky s botkama a vše ok ;)

      0 0
    • Newman  

      tak moc dík za radu, zkusím to …snad se zadaří :) špalky s botkama = V brzdy?

      0 0
      • Vilém  

        Nebyl bych si tak jisty, ze to bylo na tebe, myslim, ze ten nad tebou uz radit prispevky umi:)

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Jinak ještě podle té fotky: máš rozpletené lanko, které bude dělat paseku v bodenu a na kraji seřizovacího šroubu. Lanko se musí vyměnit !!

        0 0
    • Tuplak  

      Mám opačný problém jak zakladatel vlákna. Po nasazení nové zadní brzdy Shimano 105 BR-5800 je moc vysoko a špalek zasahuje do pláště. Neporadíte, co s tím? Díky.

      0 0
      • 123J  

        Udělěj si ještě jeden držák pro brzdu. Držák přišroubuj k rámu a až na ten držák brzdu.

        0 0
        • Vilém  

          Dobra cunarna, vcera jsem ji zrovna zahlidl ve fotogalerii u jednech ozivovacu mrtvol.

          0 0
        • Kouba_2005  

          Na takový kolo je to přesně to, co potřebuje :-) Tohle jsem viděl snad jen jednou někdy v 90.letech a bylo to na nějakým Fáčku a ke všemu z hliníkovýho plechu.

          0 0
      • nooski  

        Rám bude dělaný na delší silniční brzdy: http://georgenaterry.com/…8/brakes.jpg

        0 0
        • Tuplak  

          Díky za info. To by mne nenapadlo, že jsou 2 druhy silničních brzd :(

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Přebývají mi jedny funglové brzdy SH _ R450 s delšími ramínky, ale stříbrné.

        0 0
        • Tuplak  

          Být černé, tak je vezmu hned. Ale ty stříbrné by byly jak pěst na oko na černém rámu.

          0 0
    • Le Corbusier  

      Potřeboval bych poradil se seřízením silničním brzd. Jedna strana (levá) se mi po zabrždění nevrací a zůstává na ráfku. Nevíte co s tím?

      Druhý dotaz je na jejich výkon – je to cca 23 let staré kolo, nedělám si iluze, ale nemám zkusit vyměnit třeba špalky? Stávající jsou sice v dobrém stavu, myslím že jsou dokonce měněné (staré cca 2 roky). Ale klidně bych zkusil nějaké lepší…aby víc brzdily:)

      Předem díky za případné rady.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Zkousel jsi, jestli chodi lehce v tom hlavnim cepu? Mas tu celist spravne vystredenou?

        0 0
      • jecnak  

        Mas asi zatuhly hlavni cep – rozdelat, vycistit, namazat, slozit. Celkem bezna klasika. Spalky nevypadaji jako vykrik techniky, tak pokud vyresis zatuhly cep, koupil bych nejake trojbarevne BBB. Za tu cenu brzdi slusne a delaji je snad stale i jako komplet spalky, ne jen gumicky do botek.

        Edit. Jak pise kolega nade mnou – zkontroluj vystredeni.

        0 0
      • tromboonen  

        Leva na te fotce nebo leva kdyz sedis na kole, a vzadu nebo vepredu.. no ono je to jedno, dalsi cast, ktera to muze „drzet“ jsou zalepene/zarez­le/pozohybane bowdeny, obrousene koncovky atd.. pokud to ani rozborka celisti a vymaz cepu nezlepsi, nebo pokud chces jit jeste dal, tak i rozborka bowdenu a bud jen nove zastrihat a zabrousit konce a dat nove koncovky, nebo vymenit, lanka urcite, cim mene je tam odporu, tim lip. Spalky souhlas s Jecnakem, udelaj hodne, i ty BBB, taky jsem je jednou mel, ted je ma syn na 24 silnici a brzdi slusne.

        0 0
      • Le Corbusier  

        Děkuji všem, zkusím to celý rozebrat a promazat (kromě těch špalků). Jen nevím jak se „vystřeďuje čelist“:(

        trombonen – na fotce je zadní stavba. čelist je levá z fotky i z pohledu jezdce. Natahat nový lanka můžu taky zkusit.

        0 0
        • Vilém  

          Pokud tam neni serizovaci sroub, tak pootocenim na hlavnim sroubu.

          0 0
          • tromboonen  

            V zavislosti na konstrukci brzdy nekdy taky pomuze „vyhnout“ to zahnuty pero vic ven na te strane, co to zustava bliz k rafku, pokud je jen na jedne a je to ta opacna, tak naopak dovnitr… ale poradny rozhejbani a namazani by to patrne melo vyresit i bez toho.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.