Silniční karbonový rám do 25 tisíc?

64 nepřečtených
  • davidkoci

    Sháním silniční karbonovej rám do 25 tísíc. V týdle cenový kategorii jsem toho moc nenašel.

    Jedna varianta je toto … http://pcshop.pells.cz/…_d22714.html

    • vidlice a celý bych to mohl mít za 24 000 tisíc, což se mi zdá pěkný.

    Máte v týdle cenový kategorii nějaký jiný nápad?

    Díky

    0 0
    • mastihuba  

      http://www.e-hongfu-bikes.com/index.php…

      doprava 90 usd + 20% dph

      0 0
    • siafu  

      no nevím, přes 20 tisíc za Pellse? v této cenový kategorii by mě už zaujal set Kuota Kharma nebo se dá sehnat i Merida Sculture

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        http://www.airoo.cz/…a-p-132.html

        Naprostý souhlas, zrovna jsou v akci za necelých 21.000,–

        a to je super cena za tuto úroveň …

        0 0
        • nooski  

          Jakou úroveň? Za docela těžký a hnusný rám? ;-)

          0 0
          • prvniodkonce  

            Hnusnost je subjektivní, ale těžítko to docela je a žádný zázrak to není.

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Netvrdím, že je to extra zázrak, ale za 20k značkovýho itala, zas tak marný není. Každopádně je to lepší, než na čem jezdíš ty.

              0 0
              • nooski  

                Čoveče ta tvoje arogance a útočnost je neskutečná. Když se tady navážíš do kol jiných, čekal bych podstatně lepší a pěknější stroj, než to, co máš v profilu.

                0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Nechci tady z toho kočině dělat flame, ale psal jsem to proto, že mě právě připadá hodně „arogantní“ odsuzovat šmahem vše a přitom doma honit např. starého šírera. Ať si každý jezdí na čem chce, nebo může, ale takové ty hlášky jako hnus atd. jsou přece nesmyslný, protože se každému může líbit něco jiného, a zrovna tak každému vyhovuje něco jiného. Někdo preferuje tuhost, jiný pohodlí, třetí vzhled, další cenu atd., atd. Tak v čem vidíš jakou aroganci, když se tu pokouším umravnit zbytečně přehnané komenty…

                  0 0
                  • prvniodkonce  

                    Stačí?

                    0 0
                    • Zdenda CUBE  

                      Myslím, že jsem to v minulosti zaregistroval, že si na ní přesedlal, ;-) mám prostě názor, že ta Kharma je za dvacku slušná, i když víme, že je to jejich 4., nebo 5. úroveň …

                      0 0
                      • prvniodkonce  

                        Rozhodně, proto ji taky mám (i Šírera teda švihám s blatníkama). Jak jsem psal nahoře – je to akorát těžítko, ale na druhou stranu tuhost je perfektní. Zázrak to není, ale za tu cenu dobrá volba.

                        0 0
                    • davidkoci  

                      Davide jak se na tom jezdí? Jako myslim že z těch všech rámů to vyhrálo na plný čáře… Máš todle co? http://www.epic-cycles.co.uk/…F11–1000.jpg

                      0 0
                      • prvniodkonce  

                        Mám ho – jen rámovou sadu, osazeno to mám na Campě Chorus, kola (bohužel) R-sys.

                        Nemůžu prakticky srovnávat s ničím jiným než s Šírerem, ale jak už jsem tady psal, tuhost je perfektní, hmotnost už tolik ne, ale i tak mi to váží 7,4 kg v XXL, a to není zas tak nejhorší. Provedení laku 1*, vidle nemá karbonový sloupek, ale hliníkový…

                        Mám ho rok a jsem s tím maximálně spokojen (až na malou prasklinu snad na laku na sedl. trubce).

                        0 0
                        • kubad  

                          a co bys za vahu chtěl s tímto slušným, ale nijak extra lehkým osazením :-)

                          7,4 je super na XXL

                          jinak to má 3 roky záruku takže v klidu :D

                          0 0
                          • prvniodkonce  

                            Prakticky nic, jen bych se chtěl zbavit rsysů (unreal) a hodit tam normální kola, ale to se netýká rámu :)

                            0 0
                            • kubad  

                              :D jde to ale otázka je za kolik, to je to taková tragedie?

                              0 0
                              • prvniodkonce  

                                V kopcích jsou super, ale na větru jsou ty trubky dost znát, navíc se mi tam už mírně podělal ořech. Vidím to tak, že je ještě sezonu dokroutím, pak půjdou na plečku, a na tohle nahodím bory, nedá se nic dělat :)

                                0 0
                                • davidkoci  

                                  Prosim tě hod mi na sebe e-mail nebo něco podobnýho, bude to rychlejší než to psát sem :-D Dík

                                  0 0
                                • kubad  

                                  :D

                                  0 0
                                • max78  

                                  to jsou ty trubky vazne tak znat? vybiram kola a zuzil jsem vyber kol na Racing Zero a Ksyrium SR, ktere maji trubky na jedne strane zadniho kola. myslis, ze bych mel SRka z vyberu vyradit?

                                  0 0
                                • max78  

                                  to jsou ty trubky vazne tak znat? vybiram kola a zuzil jsem vyber kol na Racing Zero a Ksyrium SR, ktere maji trubky na jedne strane zadniho kola. myslis, ze bych mel SRka z vyberu vyradit?

                                  0 0
                                  • prvniodkonce  

                                    Vzadu to asi zas tak znát není, ale vpředu sakra hodně. Vozil jsem měsíc vpředu Campa Khamsin ze zimáka (protože u Mavicu se podělal náboj), což jsou kola za 3 klacky, a po rovině to jelo znatelně líp.

                                    Já po všech problémech s R-sysy už nikdy nepůjdu do Mavicu. Z těch dvou bych bral jednoznačně Fulcrumy – mají z těch hliníkových kol asi nejlepší aerodynamiku i tuhost, hned bych je za ty R-sysy vyměnil :)

                                    0 0
                                    • prvniodkonce  

                                      Jo a ještě něco – ty trubky povolí jinak než dráty, takže to dotahování a centrování je taky sranda.

                                      0 0
                                      • max78  

                                        dekuji moc za informace. to jsou presne ty veci, ktere jsem potreboval znat.

                                        0 0
              • prvniodkonce  

                Já na něm jezdím :D

                0 0
          • Zdenda CUBE  

            No od tebe, co si drncáš prdel na RB je to dost humorné ;-D

            0 0
            • nooski  

              Čekal jsem tuhle reakci. Raději desetkrát RB než Kuotu, to mi věř ;-) Pokud si dobře pamatuju, tak ta tvoje Kuota vyšla v testu tuhosti v časopisu 53X11 jako slušné bláto. Drahé, z východu, měkké nic pro mě ;-)

              0 0
            • gargamel  

              Nemyslím si, že by RB bylo nějak hodně drncavý. Asi je to díky komponentům (sedlovce a kolech), ale přijde mi to na mojí „turistiku“ pohodlné. Četl jsem hodně názorů na tvrdost RB silnic, ale já já byl překvapen, že se nic takovýho nedělo:-)

              0 0
              • michals1  

                O jaky se jednalo model?

                Co jsem poznal 3 modely XR1400, RR1100R a RR. Tak XR1400 relativně pohodlný, zřejmě tomu napomohl už vyměklý rám. RR1100R takový průměr mezi Al rámy. A horšího kostitřase než RB RR jsem zatím pod sebou neměl.

                0 0
                • jecnak  

                  Prakticky vic jak na ramu zalezi na osazeni – kola, plaste, tlak v plastich, sedlo, riditka, omotavka, sedlovka. I RB dokaze byt pohodlne a naopak pohodlny karbon se da postavit jako velmi slusny kostitras.

                  0 0
                  • michals1  

                    Jednalo se mi pouze o porovnání útlumových vlastností samotného rámu při použití totožného osazení.

                    0 0
                • gargamel  

                  Je to zrovna ten poslední model RR:), karbonové komponenty easton, kola easton.

                  Jak píše jecnak výše, bude to komponentama.

                  0 0
                  • Felda0  

                    Dobrý den,

                    chci si silničku na RB rámu postavit a rád bych se zeptal o jaké konkrétní Easton komponenty se jedná? Sám mám zatím v „merku“ sedlovku Easton EC70.

                    Díky

                    0 0
                    • gargamel  

                      Sedlovka a řidítka EC70, představec EA50, kola EA50sl.

                      Foto je ilustrativní (mám to přestavěný na jinou sadu)

                      0 0
    • Volf  

      Já mám s karbonem jeden zásadní problém a to je ten, že nikdo neví co se sním děje při pádu a nepoznáš, jestli tam není nejaký problém. Někde jem četl rozhovor mechanikem stáje Pro tour a tam psali, že po pádech automaticky rám mění. No a to potom z pohledu hobíka není nic ekonomického a dokonce se dnes otevřeně říká, že dobrá hlína není horší průměrného karbonu. Neumím si představit, že si koupím karbonový kolo, někde to položím a pak budu trnout jestli to opravdu náhodou někde neprdne.

      0 0
      • Zdyn  

        To se ti muze stat i u hliniku.

        0 0
        • Volf  

          Myslím si, že ale úplně jinak. Opomíjíš tvarové deformace kovu, které prostě karbonová pletenina nemá. Jinými slovy u hliníku můžeš posoudit mechanické poškození podle změny tvaru, u karbonu je to velmi nepravděpodobné.

          0 0
          • jecnak  

            U karbonu je velmi dobre videt jakakoli deformace ve svrchni kryci vrstve. Stejne jako u duralu jsou to ale velmi tenke vlasove trhliny v laku, ktere casto ani hned nejsou videt, az pote co do nich zaleze spina. Naopak vyhodu vidim v moznosti opravy trubky i ve stredu, ne jen pobliz svaru.

            0 0
            • Volf  

              To máš určitě pravdu. Já to bral spíš tak, že profík nemusí řešit případnou ztrátu rámu po kolizi.

              0 0
            • ememem  

              dovolil bych si trocha odporovat, neni to uplne jak pises s tou viditelnostou. volf ma docela pravdu, diagnostika carbonu neni vobec jednoducha vec, je dost problem sa vobec niekam dopracovat kde by to urobili, nie su na to v podstate ziadne normy, postupy a pod. aj ked „volaco“ zistis reps. ti zistia tak je docela problem jak to interpretovat. to u hliniku su tieto veci uplne jasne a zrejme a neni ani extra problem s dostupnostou takjeto sluzby.

              iba aby nevznikol omyl – silnicku mam carbon a ked budem kupovat dalsie mtb tak na 90% to bude tiez carbon.

              0 0
              • jecnak  

                Muzes prosim rozepsat jak to s tou diagnostikou u karbonu je? Zrejme jsi z oboru.

                0 0
                • ememem  

                  nejsom z oboru, len taky poznatok z praxe.

                  sme to raz obehavali s kolegom ked sa vysypal na carbon biku a nevedel ze co. u hliniku zajdes do akehokolvek diagnostickeho ustavu, strojarskeho podniku, univerzitu a pod. co vo vacsom meste neni az taky problem (konkretne trebars v BA vyzkumny ustav zvaracsky, mal som tam znamych preto som sa do toho namontoval) hodia ho na ultrazvuk a zo zaznamu vedia jak na zaklade skusenosti tak na zaklade definovanych postupov resp. noriem urcit ci sa jedna o trhlinu, lom, unavovy vrub, jak je to asi nebezpecne, jaky je predpoklad dalsieho spravania a pod. u carbonu je to horsie. ak sa vobec niekto do toho je ochotny pustit tak vzhaldom na chybajucu metodiku len uplne nezavazne po kamaratskej linii bez jasnej konkretnej odpovede. ono to asi neni ani uplne jednoduche, zatial co kov je izotropny s jasne danymi tabulkovymi fyzikalnymi parametrami (a rokmi skusenosti k tomu) tak carbon (teraz nechcem tarat uz si to presne nepamatam) je ortotropny alebo anizotropny navyse viac menej bez znalosti konkretnych fyzikalanych parametrov ktore asi vie presne len konkretny vyrobca. cize „volaco“ tam vidno bolo ale takmer nikto sa neodvazil povedat ze co, ci je to nejaka hrcka zaschnuteho epoxidu, vlakno navyse alebo vlasova prasklina a uz vobec nie ze co to bude casom robit. neexistuje na to nijaka prirucka, metodika, aj ked asi tusia ze co tak sa vsetci s konkretnou odpovedou osivaju lebo to proste na seba nechcu zobrat keby daco. pri hliniku sa mozu opriet o metodicky pokyn, normovy vyklad a pod. u karbonu nie lebo nic take neni. kazopadne na povrchu nebolo vidiet nic, nakoniec to nezavazne (s tym ze „ja som nic nepovedal“ ) uzavreli ze „to asi bude ok“ , nicmenej „nejaka imperfekcia tam je“ a nezabudli dodat ze carbon nedava nijake varovania. zatial co hlinik postupne plastizuje co je casto pocut a vidiet tak carbon proste prdne krehkym lomom a dovidenia.

                  no a teraz si vyber.

                  0 0
                • mastihuba  

                  v nějakým starým velu bylo popsaný jak se někdo vysypal na drahým karbonovým kole a pro pojišťovnu chtěl diagnostikovat rám. Celý to bylo popsaný od A až po Z.

                  0 0
                  • Volf  

                    Toto uvádí Ghost ve svém manuálu ke kolům

                    4.8 Poznámky ke karbonovým materiálům

                    Nebezpečí úrazu a vzniku materiální škody!

                    Karbon je moderní materiál, používaný v konstrukcích jízdních kol a motorových vozidel. Karbonové části jsou však křehké a citlivé. Chyby během montáže, nebo používání mohou vést k prasknutí karbonových částí, následným nehodám, pádům a vzniku materiální škody. Nezapomeňte dodržovat všechny pokyny týkající se používání karbonových částí. Obraťte se na svého prodejce, pokud máte jakékoli otázky týkající se karbonových částí.

                    Uživatelský manuál // Specifikace 2010 4.28

                    Nebezpečí úrazu a vzniku materiální škody!

                    Rázové zatížení, které může nastat, pokud jízdní kolo používáte k jiným než schváleným účelům (viz kapitola 2.1.3 a 4) a zásahy odletujícími kameny do karbonových částí, mohou způsobit neviditelné poškození karbonových vláken

                    a/nebo delaminaci (= odštěpení lepených karbonových vrstev).

                    Takové poškození pak spolu se silami působícími během jízdy mohou způsobit náhlé prasknutí karbonových částí a tím přivodit nebezpečné situace během jízdy, pády, nehody nebo vznik materiální škody. Používejte jízdní kolo jen k účelu, ke kterému je určeno (viz 2.1.3 a 4)

                    Po nehodách nebo jiných mechanických zatíženích, které nebyly způsobeny normálním používáním jízdního kola, nesmí být karbonové rámy a části nadále používány. Po pádu nebo nehodě neprodleně kontaktujte svého prodejce a dotyčné části zašlete výrobci k inspekci. Karbon je hovorový název pro plasty zesílené uhlíkovým vláknem. Tato směs vytváří

                    vláknito-plastový kompozitní materiál, ve kterém jsou uhlíková vlákna zapečena v několika vrstvách do plastové matrice. Tato matrice se skládá z plastické hmoty tvrditelné teplem(epoxidová pryskyřice) a jejím úkolem je přenášet a rozkládat při jízdě vznikající síly a také

                    fixovat karbonová vlákna. Kompozitní materiály, stejně jako všechna vlákna, mají podstatně větší pevnost v tahu než

                    v jejich příčném namáhání. Aby se uhlíková vlákna vyrovnala se všemi působícími silami,jsou ve tkanině uspořádána ve více směrech.

                    4.8.1 Informace o konstrukci rámu

                    Přesné analýzy a realistické simulace sil působících v rámu umoþnily v odlišných místech rámu, např. v oblasti šlapacího středu nebo hlavového sloþení, účinnější kladení vláken různými směry. GHOST karbonové rámy jsou vyrobeny pomocí Tube2Tube procesu, který perfektně ovládá jen pár výrobců. Tato technika umoþňuje přidat materiál do míst, kde je jeho větší mnoþství potřebné a naopak ubrat jej tam, kde rám není tolik namáhán. Při tomto technologickém procesu jsou části rámu spojovány postupně, dokud netvoří jednolitý celek. Protoþe jsou tyto vysoce kvalitní produkty vyráběny ručně, mohou se mezi jednotlivými výrobky objevit mírné rozdíly, které však nejsou důvodem k reklamaci.

                    4.8.2 Jak správně zacházet s karbonovými komponenty

                    1. Na karbonové trubky nesmí být þádné další díly připevňovány

                    sponami, šrouby, svorkami nebo jinými předměty či metodami, které by vyvinuly mechanickou zátěþ na karbonovétrubky. Působící síly mohou karbonovou tkaninu poškodit.

                    1. Upínání na montážní stojany:

                    Karbonovou trubku nebo sedlovku nikdy neupevňujte do čelistí montážního stojanu.

                    Uživatelský manuál // Specifikace 2010 4.29

                    Pouþijte hliníkovou sedlovku o stejném průměru a zasuňte ji do rámu svého kola tak, jak je popsáno v kapitole 7.3. Poté můžete kolo uchytit do čelistí montážního stojanu.

                    3. Dbejte opatrnosti při pouþití řetězových zámků proti krádeži jízdních kol. Za určitých okolností mohou poškodit rám jízdního kola. Při používání řetězových zámků se ujistěte, že se pouze dotýkají příslušných karbonových trubek a nijak na ně nevyvíjí žádnou sílu (tlak).

                    4. Podsedlová objímka / sedlovka: Maximální utahovací moment podsedlové objímky je 6 Nm (minimální utahovací moment 5 Nm). Sedlová trubka nesmí být rozšiřována nebo jinak mechanicky obráběna. Sedlovka a sedlová trubka nesmí být namazány. Používejte výhradně karbonovou montážní pastu dodávanou s kolem.

                    5. Držáky láhví: Pro komerční držáky láhví jsou dostupné speciální závitové sady. Maximální utahovací moment šroubů pro držáky láhví je 4 Nm.

                    6. Cyklo trenaþéry: Pouþívání cyklo trenažérů s pevným upínáním není povoleno. Pevné upnutí ramen vidlice, nebo rychloupínáků, působí zatížením, které se výrazně liší od povoleného zatížení během jízdy. To můþe vést k poškození rámu. Pouþití cyklo trenaþéru bez pevného upnutí je povoleno. VAROVÁNÍ: Za předpokladu potřebných znalostí!

                    7. Přeprava: Dbejte zvláštní opatrnosti během převážení jízdních kol s karbonovým rámem. Podobně jako hliníkové rámy, mohou být karbonové rámy převáþeny pouze uvnitř motorových vozidel. Především chraňte rám před kontaktem s jinými částmi jízdního kola. Použijte např. deky, nebo jiné ochranné přikrývky. Stejně jako se všemi našimi koly nemohou být k upevnění nebo připoutání použity rychloupínací popruhy ani jiné, podobné upínací příslušenství. Síly způsobené takovýmto zařízením mohou způsobit poškození trubek. Nepokládejte další předměty na rám. Ujistěte se, že jízdní kolo během přepravy nemůþe sklouznout

                    0 0
    • nooski  

      Mrknul bych na tohle http://www.bikesport.cz/…w-pro-orange

      0 0
      • nooski  

        Nějak to blbne. Prostě Beone Raw rámový set.

        0 0
        • biker007  

          a na chainu nebo wiggle byl jeste levnejsi nez na bikestoru, pokud mi pamet neklame..

          0 0
    • Doyle  

      Se clem i dph ti ještě dost zbude:

      http://www.ebay.com/…270879376226?…

      0 0
    • davidkoci  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • krotkyr  

      Ahoj, nevím jakou velikost potřebuješ, ale prodávám starší model karbonového rámu Trek Madone OCLV Carbon. Je nový, ještě zabalený. Můžu dát i roční záruku. Dostal jsem ho, ale nakonec nevyužil. Teď mi leží zbytečně doma. Na ceně se určitě dohodneme. K vidění je zde: http://www.vysocinacycling.cz/prodej.aspx

      0 0
    • davidkoci  

      Potřebuju někde sehnat KUOTA KHARMA rámovou sadu 2011 v tomto designovém provedení http://www.epic-cycles.co.uk/…F11–1000.jpg … Nevíte někdo kde to jde sehnat?

      Díky

      0 0
      • siafu  

        distributorem je airoo.cz – takže se zkus obrátit přímo na ně, že tam před pár dny měli zvýhodněnou nabídku na set Kuota Kharma, teď se mi pod těmi odkazy zobrazuje akorát error 404 – he tak nevím, co s tím webem dělají xD

        0 0
        • kubad  

          to byla asi doprodej, nové modely už se naskladňují.

          0 0
    • davidkoci  

      Už jsem jim psal, ale prý už nelze sehnat starší model. Tak hledám jestli to pude ještě někde jinde.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.