Silniční kolo, ale fakt závodnička!

140 nepřečtených
  • Rogosek

    Tak mi teda řekněte jedno – připadá mi, že koupit dneska silniční kolo vyloženě s geometrií závodničky je neskutečnej problém. Proč všichni vyrábí ty tzv. endurace kola? Některý značky už ani jinou silničku než endurace prakticky nevyrábí, jiný značky je vyrábí, ale cenově začínají na 50 tisících. Co když se mi prostě nelíbí krátký endurace rámy a ještě k tomu slopingová štangle? Dyť je to hnus!

    0 0
    • Yura  

      To se me zase nelibi na modernich MTB. Vsichni na tom sedi jako urednik za stolem. Az se me rozpadne starej horak, na kterem mam pekne natahlej posed diky dlouhemu ramu, tak fakt nevim na cem budu jezdit.. :(

      0 0
    • black.horse  

      Stavět závodní/sportovní silniční kolo pod 50 je jako stavět závoďáka Formule 1 s rozpočtem na Fábii… jinak pokud nejsi spokojen s nabídkou, postav si vlastní stroj, ale musíš počítat s tím, že cenově zajímavé/výhodné spektrum nabídky bude vždycky odpovídat masové poptávce a pro drtivou většinu hobíků takové kolo jaké sháníš bude zbytečnost.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        zajímavé/výhodné spektrum nabídky bude vždycky odpovídat masové poptávce… no, asi ano. Ale je třeba říct, že tu masovou poptávku je před tím potřeba jaksi vyrobit v marketingových odděleních :)

        0 0
        • Rogosek  

          Tyhle zmutovaný silnice už stavěj i Italové:( i ti se nechali strhnout. Líbí se mi třeba wilier GTR team, ale i to je prostě turisťák…

          0 0
          • mr.ricardo  

            Cannondale Supersix nelibi?

            0 0
            • Rogosek  

              Líbí, ale už je trochu přes limit. Líbí se mi i caad 12ka, ale zas mi přijde nemoudrý dávat 40 k za hliníkový kolo. Ale věřim, že bude fakt dobrá – to zas jo…

              0 0
              • MI.KU  

                Na Ultegre za 55 je fakt dobrej ;) Dokonce jede lip jak SS – ten bych kupoval až Hi-Mod ale to je od 120.

                0 0
                • JakeF  

                  No nekecej… Podle všech diskuzí tady mi vyplynulo, že Caad, kterej vlastníš, je úplně nejlepší na světě. Rám lepší než karbonovej, kola lepší než karbonový, brzdy lepší než kotouče… Ale gratuluju, malými krůčky už se dostáváš do reality, i když ještě to je dlouhá cesta, tak nepolevuj.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Chjo ty mě bavíš – tak si ty dvě kola půjč – CAAD a SS ve stejne výbavě projed si je a dej vědět co bylo lepší ;)

                    Mimochodem i těch recenzi par je – odborných – i od uživatelů ze zámoří – když nevěříš mě.

                    Kotouče sou věc názoru ;) Já je proste na silnicku nikdy nekoupim. Až budu řešit nejakej gravel potom klidně ale na čistou silnicku já nikdy :)

                    Ale jinak sem tu dával odkaz na SS na 105 model 2016 za 35000 novej – bike24.com

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já bych si hliníkovou silničku nekoupil, zbytečný ničení páteře, karbon tlumí daleko líp vibrace a poměr váha/tuhost je taky daleko lepší než u hliníku. Jediná nevýhoda je cena, no…

                      Odborný uživatel ze zámoří, to je pojem už skoro jako britský vědec. Napadá mě k tomu tohle :).

                      Dokonce jsi objevil, že existujou posezónní výprodeje, gratuluju. Proč by ho taky někdo kupoval za původní cenu, když Caad je lepší?

                      0 0
                      • MI.KU  

                        O jakem ničení páteře prosím mluvíš? Nezdá se mi že bych byl nějak zdrcen po jízdě.

                        Poměr tuhost? Děláš si srandu viď – to kolo sem upřednostnil před SS právě kůli tomu že bylo tužší – Sixe na Ultegre jsem mohl mít dokonce po přepočtu o 5000 levněji než CAAD a na Ultegre.

                        Ale jeden z nás píše obecné teorie o kole které nikdy nejel a ok zkušenosti z jiných kol a druhý z nás píše zkušenosti z praxe a porovnání těchto dvou konkrétních kol.

                        Nenapsal jsem odborní uživatelé ze zámoří – tos opět něco vytvořil – napsal jsem odborné recenze – a – uživatelé ze zámoří.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Hliník daleko líp přenáší vibrace od silnice, který při absenci pružení jdou od zadního kola rovnou do páteře. Karbon tyhle vibrace daleko líp tlumí… Při jedný jízdě to nepoznáš, ale dlouhodobě to páteři neprospívá. Na bajku, kde to drncá přecejen o něco víc, jsem to poznal už i při delších vyjíždkách, kdy po přechodu na karbon začínaly bolet záda daleko pozdějš. Silnici už bych dneska při rozumným rozpočtu o hliníku ani neuvažoval.

                          Já bych ty recenze nebral moc vážně… Pokud nemáš přímo měření tuhosti apod při stejných podmínkách, tak je to hodně subjektivní a hodně záleží, proti čemu to porovnáváš. Pokud srovnáš Caad s jinými hliníkovými koly, tak věřím, že vyjde super. Srovnávat ho ale proti stejně osazenýmu SuperSixu, tak už člověk vybere Caad jedině kvůli lepší ceně nebo protože je prostě zapálenej odmítač moderních vymožeností jako ty :).

                          0 0
                          • TeryPV  

                            Ty vždycky pobavíš :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              A jéje… Tady někdo na karbon nemá keše, to zas bude diskuze na úrovni plná zkušeností.

                              0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Pokud nemá srovnatelná měření rychlosti na téže trase a s wattmetrem, tak jsou to jen pocity.

                            I já mám hliníkové kolo rychlejší než karbonové (měřeno ve sjezdu s identickými záplety dva dny po sobě na stejné trase mnou osobně), ale na dlouhodobou jízdu jednoznačně volím karbon. Co do absolutní tuhosti je pak pocitově nejlepší z našich domácích karbonových rámů souměřitelný s lešenářskými trubkami RB, ale k tomu je současně i přiměřeně pohodlný.

                            0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Dodám, hlavně pro Kubu, že mám jedno karbonové kolo a to teda vibrace netlumí vůbec. Nejspíš proto, že to po něm nikdo nechce…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Podle mě mluvíš o něčem trochu jiným než já… Něco jinýho je tlumit nerovnosti typu když projedeš díru, druhá věc jsou drobný vibrace od silnice, který prostě karbon jako materiál tlumí líp… Ono se úplně stačí zamyslet, proč se i na hliníkový rámy (včetně toho zmiňovanýho Caadu) dávaj karbon vidlice a karbon sedlovky.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Obávám se, že ví dost přesně, o čem mluví. Jeho smrtící kombinace RB RR (se Shamaly) s karbonovou kozou budiž toho dokladem.

                                  0 0
                                  • kokoska.rokoska  

                                    Tak, tak :-)

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak srovnávat kozu s klasickou silničkou nemá moc smysl… Tam jsou priority jinde, jiný profilace trubek atd atd. Srovnávat hliníkovou kozu a karbonovou kozu, tak to vyjde stejně.

                                    0 0
                                    • kokoska.rokoska  

                                      No, já myslím že nemá hlavně smysl generalizovat. Karbonové kolo (koza, silnička, mtb,…) může mít prostě téměř jakékoliv vlastnosti, dle uvážení výrobce. Může lépe tlumit než hliník, ale nemusí. Nic víc, nic méně.

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        Někdy i proti uvážení výrobce, když se to nepovede…

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        OK, formuluju to jinak… Karbonovej rám proti hliníkovýmu stejný kategorie a srovnatelný tuhosti v záběru bude v drtivý většině případů líp tlumit vibrace.

                                        Řešili jsme Caad vs SuperSix, což jsou zaměřením prakticky shodný kola. Argumentovat kozou, to už to rovnou můžeme srovnávat s gravelem…

                                        0 0
                                        • MI.KU  

                                          Ale vždyť já tu už několikrát psal ze Six tlumil lip – to bez debat – jenže nebyl tak tuhej jako CAAD.

                                          Proto sem si raději priplatil za CAAD proti Sixu – respektive v ČR bych za Six 15 priplatil – v UK vyšel o 5 min jak CAAD. Obojí 2016 Ultegra.

                                          Neslo mi o co nejvíc pohodlne kolo – to bych dal přednost třeba Synapse.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Máš tu lepší tuhost nějak potvrzenou? Ideálně nějakým měřením deformace rámu při zátěži nebo alespoň jízdy s wattmetrem? Co jsem to rychle zagooglil, tak jsem našel srovnání jen tohle "

                                            „There was no obvious flop or sway when I was sprinting out of the saddle and attacking steep pinches, however the CAAD12 always seemed to have an edge over the SuperSix EVO. I can’t say if the CAAD12 is actually any stiffer than the SuperSix EVO; I simply preferred the way that it responded to my sprinting efforts.“

                                            0 0
                                            • tromboonen  

                                              Nema, proste to vic drncalo a zvonilo, pripadne melo tvrdsi kola a jeho pocity to vyhodnotily jako „tuzsi“… bezne placebo.. leda ze by MI-Ku mel vetsi paru nez celej profi peloton dohromady, ktery si na netuhost podobnych kol jako je ten Six pokud vim nestezuje…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Vidím to stejně… Byť si myslím, že čistě do záběru jde postavit hliník podobně tuhej. Delší jízda na takovým rámu už je ale spíš utrpení a člověka to nezrychlí.

                                                0 0
                                          • gerrard  

                                            Ty si radsi koupis hlinik i kdyz muzes mit levnejsi karbon i kdyz ti sedi ti obe kola a maji totoznou sadu? Ty si taky tezkotonazni jako ja a mas strach ze to pod tebou prdne a jen to nechces priznat? Nebo jen udelalas blbost a taky si to nehces priznat? :)

                                            0 0
                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              Je to přesně opačně. Karbon, rozumně vybraný, pod těžkým jezdcem přežije víc, než skoro jakýkoliv hliník, lehký zejména.

                                              0 0
                                              • gerrard  

                                                :) Tos me krabe nemel delat. Sebrals me posledni berlicku proc si nekoupit karbonove kolo.

                                                0 0
                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  To je první důvod pro těžkotonážníky, proč si karbon při větším nájezdu koupit, klidně s Tiagrou. Nesmíš se ale divit, že takový (byť značkový) karbon není lehčí než hliník. Když najedeš 2.000 ročně, stačí hliník, když 10.000, tak bys také mohl elegantní hliník měnit každý rok nebo po dvou letech, zatímco karbon si svých třeba 80–100.000 odjezdí bez závady.

                                                  0 0
                                                  • jecnak  

                                                    To neni jen o hmotnosti jezdce. Spis o celkovem vykonu, ktery je schopen podavat a pak samozrejme o najezdu. Nedavno jsem tu zminoval, ze jsem ze stejnych duvodu poslal do sveta vsechny duralova riditka, sedlovky a predstavce.

                                                    0 0
                                            • JakeF  

                                              A to se ho radši neptej, jestli nelituje, že nevzal kotouče :D.

                                              0 0
                                              • MI.KU  

                                                Ne opravdu nelituji.

                                                Vzal sem raději CAAD protože mi pocitově přišel lepší.

                                                Hele všimni si ze v tom testu ale srovnávají CAAD 12 se Super Six Evo – jenže Hi-Mod verzi – tedy karbon s cenou 120 tisíc ve stejném osazení co CAAD za 60 – nesrovnávají to s ,,levnou,, karbonovou verzi za 80 tisíc ;)

                                                Je rozdíl mezi SuperSix a SuperSix Hi-Mod ;)

                                                Takže ano – když porovnas Alu CAAD 12 s karbonem za 120 tak je test jaký je – dost vyrovnaný – myslím ze dost ke cti toho hliníku. Když ho srovnas ale s běžným karbonem tak ten alu mi proste přišel lepší ;)

                                                Tím nikomu neberu ať si každý koupi co chce – tím říkám ze dokud to kolo neprojedes tak o něm nepis teorie ze je nutne horší – není. A pokud tady kolega uvažuje o kole kol 40 tisíc tak říkám ze tento rám je opravdu skvelej.

                                                Mimochodem na západě se ta 12 dost kupuje i ve verzi Black Inc. – tedy s výbavou a cenou kolem 120 tisíc a majitelům opravdu nevadí ze mají alu rám.

                                                Ale chapu v ČR je to ,,karbon *****,, ;)

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tak ještě jednou… Prohlásil jsi tu, že Caad je tužší než SuperSix. Máš to nějakým způsobem podložený?

                                                  Že srovnávají verze v různý ceně je právě nejlíp relevantní pro naše srovnání, protože maj víceméně shodný osazení, takže můžeš porovnat rozdíl, co udělá samotnej rám. Ale samozřejmě jak říkáš, cena je u hliníku hlavní (ne-li jediná) výhoda.

                                                  Osobně nemám nic proti hliníku… Nakonec sám mám jedno kolo hliník, jedno karbon. Je to materiál, kterej má svoje místo a opodstatnění. Nevidím úplně smysl připlácet si nebo dělat kompromisy v osazení (především pružení) u MTB fullů, kde máš pružení a bezduše. Nicméně u kol, kde čekáš od rámu, že bude tlumit vibrace nebo nerovnosti – silnička, XC HT, tam mi přijde karbon zdaleka lepší volba a ty kompromisy i v osazení dávaj smysl.

                                                  0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Mas stejně osazeny Super Six za 80 jako CAAD za 60 a jako Super Six Hi-Mod za 120 – jsou to 3 rámy se stejnou geometrii stejným osazenim jen je každý jinak vyroben.

                                                    Podloženy to mám úplně stejně jako ty. Odtatně i v té recenzi co si sem dal to mas napsaný – závěr také jednoznačný – koupit CAAD a za usetreny peníze lepší kola.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tys tu psal, že jsi to četl v odborných recenzích… Já našel jednu a ta to netvrdí. Jinou jsem nenašel žádnou. Mohl bys prosím poslat odkaz?

                                                    0 0
                                                • Coural  

                                                  Co s tím hliníkem budeš dělat za 2 roky, až se z něj stane kroutící se, praskající srágora?

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Pochválí Cannondale, jak to udělal dobře, že rám kopíruje jeho životní cyklus, protože jak stárne, tak už nepotřebuje tak tuhej rám do sprintů a naopak měkčí rám mu šetří záda, který ho ze záhadnýho důvodu teď bolí víc než dřív. :)

                                                    0 0
                          • Martin  

                            jestli seš z Prahy tak se někdy můžeme potkat při tréninku a prohodit si na chvíli kola, no a uvidí se

                            0 0
                            • JakeF  

                              Proč ne, jen moc nevím, co bys tím chtěl dokázat… Kdyby se ti válelo doma stejný kolo jako mám já, jen na hliníkovým rámu, to by mohl být zajímavej test, i když výsledek by počítám nikoho nepřekvapil.

                              0 0
                              • Martin  

                                no jen že bys zjistil, že karbonovej rám je neskutečnej kostitřas, resp. umí být, za jisté konstelace, rozhodně tvrdší než slitina hliníku

                                navíc hliník časem měkne

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Je otázka, jestli stihne dřív změknout nebo dřív prasknout.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    než řachne silnice únavou to se ***** projedeš :) s normální váhou sportovního jezdce kolem 70kg

                                    0 0
                                    • ˘Ö˘ Krab  

                                      Problém je ve druhé části výroku: kolem 70 kg.

                                      0 0
                                    • kokoska.rokoska  

                                      Jak píše Krab, 70 kg je váha chcípáka vrchaře, ne sportovního cyklisty. I u profesionálů jsi s průměrem kolem 75 a to nemluvím o sprinterech. Takže běžný sportovní cyklista, byť by byl vysekaný jako profík klasikář, když bude mít ruce v kterých unese aspoň igelitku s nákupem, bude rázem spíš k 80 kg (nebo jen lehce pod).

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        kokosko, kokosko, vůbec netušíš a motáš dojmy s pojmy

                                        0 0
                                        • kokoska.rokoska  

                                          Nejen tuším, ale i vím. Svým blábolením to nezměníš.

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            průměrná váha v profipelotonu je prý 75 kg… snad vůbec největší pitomost, kterou jsem tu kdy četl… tady se odborník nezapře

                                            přál bych ti vidět třeba Luboše Loma po jedné sezóně u profíků (a to nebyl specialista vrchař)

                                            tak třeba já, když jsem závodil, jsem měl na 188 cm jen 69 kg a hádej, chytrolíne, kolik jsem v té době dával v zimě v posilovně na bench press?

                                            0 0
                                            • plzakj  

                                              110

                                              0 0
                                            • blackseal  

                                              Musis upresnit, ci serie alebo max. A ak v seriach, po kolko opakovani. Potom sa bude lahsie hadat :-)

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                ale, není to žádná anketa, ani žádná úchvatná váha, v zimě obvykle 3×10 s 80 kg, maximum jsem dal, když jsme zkoušeli kolik kdo dá max, tak pokud měl někdo pod činkou ruce, tak 100 kg

                                                ostatní dávali ± taky tolik

                                                žádný zázrak, samozřejmě, ale když tu pak čtu ty směšné laické názory, že hubený cyklista vrchař neuzvedne igelitku, musím se bavit

                                                0 0
                                                • blackseal  

                                                  To je klasicka hyperbola, to nikto nemysli vazne :-). V zime si ale 69 kg zrejme nemal ;-).

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    váha mi v té době kolísala od 73 kg, které jsem měl po zimě až po 68 kg, když jsem měl ke konci sezóny rekordně nejméně, množství podkožního tuku v té době pod měřitelnou hranicí, tj. méně než 3%, teď mám 75 kg ± celoročně a 5%

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    A nestydíš se přijít mezi normální lidi?

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    někdy jo

                                                    0 0
                                                  • Milenius  

                                                    To je jak s oblečením – není špatné počasí, jen špatné oblečení. A s jídlem je to taky tak, pokus seš hubenej, tak jíš hubený jídlo :) Je třeba přidat knedlík, bůček a pivo :)

                                                    0 0
                                            • kokoska.rokoska  

                                              Kolik jsi dával je mi celkem jedno. Jestli neumíš použít google, najít si váhu všech jezdů a spočítat si průměr, popros o to děti. Ty to zajisté zvládnou.

                                              A když už jsi u toho chlubení, psal jsem o profi-cyklistech. Což, jak jistě sám víš, nejsi, nebyls a nikdy nebudeš…

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                nepotřebuju googlovat, po 35ti letech aktivního sportování jich pár znám a na rozdíl od tebe vím o čem je řeč

                                                kokosko, kokosko, že já s tebou vůbec diskutuju… opatruj se, chytrolíne

                                                0 0
                                                • tromboonen  

                                                  Děte někam, vychrtliny, většině z nás stačí 80–85 a připadáme si štíhlouni, a to jezdíme o dost pomalejc, tak si ty svoje výměny nechte na jindy, oba to asi drtíte o dost líp, ale není třeba to tak zdůrazňovat.

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    ale já nemám potřebu nic zdůrazňovat, jen reaguju na blábol toho pitomce kokosky, že hubený cyklista neunese igelitku, reálnými argumenty… ona totiž naprostá většina těch hubených cyklistů má prostě jen minimum podkožního tuku a víc svalové hmoty, než většina těch osmdesátikilových, jenže to ten blboun ani netuší a tak blábolí a blábolí nesmysly

                                                    již staří Římané říkali „papír snese vše“ a platí to dodnes, z internetové anonymity je možné vypustit libovolný blábol, ovšem prezentovat to osobně, ouvej, to by byla jiná

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                      • Leeroy  

                                        ja se musim Trepifajxla zastat, 70 (v mem pripade 69) kg vrchar fakt muze mit docela silu – rozhodne o dost vetsi, naz na co vypada :)

                                        0 0
                                • jecnak  

                                  Rika nekdo kdo jezdi nabuseny 21mm galdy ;-)

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    jasně, ale myslím to tak, že na tom karbonu to bude opět o kus větší kostitřas, jde o tu relativní hodnotu rozdílu a ta bude opět na obou rámech stejná, jak s tenkými tak tlustými galuskami

                                    0 0
                                • JakeF  

                                  Myslíš tu Madonu? Na Madoně jsem jel před pár lety a rozhodně to nebyl extra tvrdej rám. Je možný, že od tý doby přitvrdili, ale zase přidali tu pružící sedlovou trubku s čepem…

                                  Jinak opakuju, bavíme se o srovnání podobnejch kol svým zaměřením a tuhostí… Pokud vezmeš nějakej blátivej hliník a srovnáš to s oldschool tvrdým závodním rámem, tak to není moc relevantní.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    jo, jo, myslím, tahle je 7.9/2014, žádný pružící prvek ještě nemá

                                    jinak máš samozřejmě pravdu, ideální by bylo srovnávat srovnatelné, jenže kde vezmeš jednoho výrobce, jednu totožnou geometrii ajeden totožný model, vyrobená jednou v karbonu a podruhé na hlíně?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Blbě, většinou jsou hliníky jen jako levná alternativa, ale zrovna u toho řešenýho Cannondalu to srovnání je celkem dobrý.

                                      Osobně nevím o hliníkovým rámu, kde by se zároveň povedlo dosáhnout rozumný míry pohodlí a tuhosti do záběru, vždycky je to jedno na úkor druhýho. U karbonu už to dneska lepší značky umí velmi dobře a fakt by mě nenapadlo, že v roce 2017 bude ještě někdo obhajovat použití hliníku u silničního rámu :).

                                      0 0
                                      • MI.KU  

                                        Tak si to kolo projeď – ať víš o čem píšeš.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Vždyť sám píšeš, že to pohodlí je horší i proti SuperSixu… Takže reálně to pohodlí musí být u Caadu fakt tragický, když to řekne takovej odpůrce karbonu :).

                                          Osobně jsem teď zvažoval Cannondale při výběru nový silničky a spíš jsem byl přikloněnej k Synapsu než k SuperSixu, takže Caad by pro mě fakt nebyl… Když se člověk v čechách nechce motat mezi auty na frekventovanejch silnicích, tak je potřeba rám, co něco potlumí. Nakonec jsem ale zůstal u Giantu a vzal Defynu Pro v topu. Na to moje plácání to stačí.

                                          0 0
                                          • MI.KU  

                                            Já psal že Six žehlí líp – né že to u CAAD nestačí – na 25 s tím občas jedu i polnacku a jezdím malé rozbité silnice a okresky 3 třídy a takové ty lesní spojovacky. Nemám s tím problém.

                                            Na tlumení sou pláště kvalitní sedlo a kvalitní kratasy – vybírat sportovní kolo podle toho jak jeho pevný rám tlumí je jako vybírat sportaka podle velikosti kufru ;)

                                            Synapse fajn ale pro mne je to úplně jiný kolo s absolutně jinou geometrii – tak na kochacku dlouhé vylety a třeba až budu o 15 let starší – teď si chci ale užívat to co endurace kolo nedokáže nabídnout.

                                            0 0
                                            • RomanF  

                                              Toto je to kolo na kochacku a vylety pro duchodce ktere jsi mel na mysli? ;-) https://roadcyclinguk.com/…-hi-mod.html

                                              0 0
                                            • JakeF  

                                              Na Filipínách jsou zase lidi, co se nechaj dobrovolně přibít na kříž, takže tvůj masochismus zas není až takovej extrém…

                                              Defy má celkem sportovní geometrii a ten rám je do záběru velmi slušně tuhej, na jednom slušně frekventovaným sprintovacím segmentu už je přede mnou akorát Vakoč, takže mi fakt nepřijde, že by mě to kolo omezovalo… Už na trochu horším povrchu jsem rychlejší, než jsem byl na závodně střiženým TCRku a požitek z jízdy samozřejmě úplně jinde. Navíc to kolo vyhrálo Paris-Roubaix, takže jak vidíš, i sporťák může mít velkej kufr :). A na ty moje kochačky s průměrama kolem 30 km/h to úplně v pohodě stačí, přecijen už na kole skoro nejezdím…

                                              To je totiž přesně ta výhoda karbonu, můžeš udělat rám do boku a do záběru tuhej, přitom schopnej vertikálně schopnej pobírat nerovnosti. U hliníku to jde do daleko menší míry a je to víc o kompromisu buď tuhej rám co netlumí nic nebo žvejkačka, která stejně tlumí blbě.

                                              0 0
                                  • Tomas S2  

                                    Starší typ Madony opravdune byl extra tuhej (podobá se spíšdnešní Emondě). Já jezdil modely 5.2 a 6.5, nová aero madona je ale úplně jiná, rám je mírně těžší (úplně nejlehčí rám ani neni potřeba, na váhovej limit se stejně dá dostat i s ultegrou), ale je extra tuhej a aerodinamickej. Jízdní vlastnosti jsou úplně jiný. Já z první jízdy byl dost vykulenej a úplně jsem se necejtil (měl jsem problém v průjezdu zatáček asi kvůli nezvyklý geometrii a právě tuhosti rámu), myslím ale že pro závodníky je super. Můj kamarád jezdí na 9.5 a nemůže si ji vynachválit. Mluvíme ale o kole za 250…

                                    test top kol zde: http://www.cyclingweekly.com/…stest-326667?…

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      přesně tak, já mám Madonu 7.9 z roku 2014, holej rám má 640 gramů a je přitom extrémně tuhej, až je na tom ježdění po českých silnicích ne vždy úplně příjemné. dnešní Madony jsou něco úplně jiného, zaměřené spíš na aerodynamiku, , koncepčně ze starších Madon vychází dnešní Emonda, na pohodlí byla vždy řada Domane

                                      0 0
                      • blaf  

                        zbytecny niceni patere a celyho tela je samotne jezdeni na kole, jedno na jakem ;)

                        0 0
              • Leeroy  

                cannondale supersix jsem par let zpatky kupoval ani ne za 50, to bych rekl ze neni jeste tak hrozny, a rozhodne super kolo (jasny, za tu cenu nemuzes cekat zazraky ) )

                0 0
    • gerrard  

      Podivej se na Haibike. Ty jsou dlouhe s nizkou hlavovkou.

      0 0
    • McBlacky  

      author by tě mohl zaujmout…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Author už není, co býval (jejich velikost 48 s délkou 545 mm a hlavovou trubkou tuším 110–115 mm).

        0 0
        • McBlacky  

          mě přijde, že ruku na srdce, pokud někdo nemá opačný problém než já a to extremně krátké nohy, tak se na dnešní geometrie složí lépe než na starší. Na klasické geo jezdit v dropu bylo jen pro tvrdáky, dneska jezdí v compaktech i turisti :)

          a kdo chce race geo, Trek dělá H2 nebo Race (nebo jak se to jmenuje) v ProTour jezdí jasně tu Race, ale kdo z nás každý den hodinu cvičí a strečoje jako oni,

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Jak se tak amatérsky patlám ve fitech, začíná být občas opravdu na silničkách problém dostat se do dropu, zkrátka hlavovky jsou na slopingových rámech tak vysoké, že se třeba (ani na rozumně malém rámu) přes 10 cm nedostaneš, pokud neseženeš představec (neestetický) se sklonem hodně přes –6°.

            0 0
            • McBlacky  

              s tímhle problém nemám :) ale obecně souhlasím. Kdo není taková anomálie jako já, vozí často sedlo zároven s rodlama a to je na silnici hnus + nepraktický

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Celé to vyplývá ze dvou věcí. První: klesající kondice a pružnost většinové populace. Druhá: se zvyšováním životní úrovně se zvyšuje výškový průměr, díky lepší výživě a menší fyzické zátěži se může více uplatnit dlouživý růst kostí končetin (stačí se podívat, jak se člověku zdají staří a zvlášť chudí lidé, třeba z vysočin a podhůří, na fotkách „připosražení“). Japonci už v posledních dvou generacích dosáhli takřka výškového průměru stejně starých Belgičanů a jsou o dvě hlavy vyšší, než jejich prarodiče. Takže výrobci rámů reagují na oba tyto trendy. Co mě naštvalo, tak i „moje“ RB. Takže custom geometry.

                0 0
                • krabica  

                  Zajímavéje, že silničky a XC jsou kratší a vyšší, ale vysokozdvihové fully jsou delší a nižší. :-)

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Jenže tam se hraje na krátké až skoro žádné představce a položené úhly vidlic.

                    Další věc je, že i na dnešních základních „nezávodních“ silničkách se dá jezdit velmi obstojnou rychlostí, protože se, na rozdíl od „echt závodních pologaluskových“ Favoritů, neohnou v každé zatáčce pružně do banánu. Také škrtající záplety a převodníky jsou spíš výjimkou až raritou.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Já mám jako Blacky opačný problém, ale nechce se mi věřit, že by se pokud někdo chce a má na to parametry (růstové i ohebné) nedal vybrat rám, který umožní požadovaný drop, jsou značky, které mají „delší“ rámy, stačí vzít o jedno menší velikost, většinou rozdíl 2 cm a dohnat to rodly nebo představcem a už je drop větší, ne? Koneckonců většina profis má dropy obrovské a jezdí na sériových rámech (ve stejné geometrii dostupných i v nižších řadách).

                      A každý výrobce má kromě endurance a jiných masovek i závoďáckej nebo aero model

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Jenže profis jsou (vyjma Gorily a pár výjimek jemu podobných) v podstatě konfekční a zhusta ještě celkem malí. Navíc, jak jsem někde zachytil, mají občas k dispozici rámy stejné řady v provedení sloping i nesloping, ale na trhu jsou z toho jen jedny. Podívej se třeba na Meridu, Scultura nabízí u nižších řad hliníkové rámy a rozměrově identické CF2 s pohodlnou geometrií, agresivnější CF4 najdeš až na kolech nad 55.000 po slevě, resp. od modelu Scultura 6000 nahoru.

                        Zvětšit kolo jen představcem a podložkami nejde vždy a nedá se to dělat neomezeně, nejdřív narazíš (a to doslova) kolenem do objímky představce.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak že jsou profis všichni konfekční je statisticky nemožný, přece jen jde o poměrně velkej vzorek populace, o blechy nejde, ale takový ty diesely na roviny, velcí, dlouzí, Hanseno třeba, určitě tam jsou ti s krátkým i dlouhým vrchem.

                          O tom jaké jsou na trhu rámy se s tebou hádat nebudu, máš větší přehled, já vybíral cíleně co nejvyšší hlavu a enduranci, protože to potřebuju, ale co jsem viděl některý geometrie tak mi nepřipadalo, že sehnat dlouhou nízkou hajtru by měl být problém (může to ale být tím, že jsem čuměl často po bazarech atd. a byly to kola cca 5 let starý, ale u jednotlivých značek se to s časem moc nemění, teda pokud se nebavíme v horizontu 10+ let)

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Mění. Zajímalo by mě třeba, kolik se prodá v poměru geometrií H1/H2/H3 od Treku, jestli má třeba závodní H1 běžně v nabídce a v jaké cenové úrovni. Logicky to tak dělají všichni, vydělají na mase a pohodlí, ne na iluzi závodníka. Sám jsi toho příkladem. Dlouhé nízké rámy na levnějších kolech (dejme tomu do 45.000) si z poslední doby pamatuji snad jen u Kellys.

                            0 0
                            • jecnak  

                              H1 uz jedou jen u nejvyssich modelu. To bude v prodejich kolem 1%. Ale jak jsem psal nize, da se zavodit a fungovat i s H2 ani by to clovek omezovalo. Je potreba se jen trochu zamyslet nad vyuzitim oblouku a posed optimalizovat tak, aby v nich jezdec vydrzel a bylo mu to pohodlne. Protoze neni nic horsiho nez koupit super aero ram, kola, kombinezu a mit pritom posed jak pani radova.

                              0 0
                            • Honzis  

                              řek bych že H1 bude vůbec problém v čr koupit :-)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Tomas S2  

                                H1 je záležitost hlavně na objednávku, zejména u modelů Projectone. Jsou ale i jezdci Treku v ProTour kteří jezdí H2 protože se na H1 neposkládaj.

                                0 0
                        • vik  

                          Greipel j nějak výrazně nekonfekční? 184/75?

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Na wiki má uvedených 82, ale dle jeho komentáře k výstupu z wattmetru měl před klasikama ještě o kus víc.

                            0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Třeba Pavel Boudný – 187/87 až 90 ;)

                          0 0
                          • mr.ricardo  

                            Nojo, ale Boudny je monstrum :) kdyz vidim ty jeho haksny … neco jako Forstemann

                            0 0
                          • Honzis  

                            a zrovna na mtbs je test Boudy bika a nechápou že vozí řídítka „proklatě nízko“ a sedlovku s offsetem a sedlo max dozadu i na top modelu od Spešla který má normálně rovnou :-)

                            0 0
                          • McBlacky  

                            na závody co jezdí mu to vyhovuje. KPŽ má krátký kopce a zbytek jsou rubačky rovin a mírných sklonů, kde je to o síle a ne o váze.

                            0 0
                            • Člověk a jeho svět  

                              KPŽ jasně, ale i na silnici si klasické silničáře namaže na chleba, třeba Beskyd Tour, Brno-Bíteš-Brno atd.

                              0 0
                            • JakeF  

                              No, Bouda taky vyhrál mistrák XC v Peci, což je trať 4,5 km se 400 m nastoupanýma… Jeli tuším 7 kol.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                  • Milenius  

                    Protože na přední vidlici s velkým zdvihem při zaboření z kopce s delším představcem přepadneš přes řidítka, zkrácením představce zmenšíš dopřednou sílu. Tam má krátký představec smysl.

                    No a mezi náma, já jsem taky na kole krátce po koupi vyměnil vidlici, přidal jsem dvě podložky a zkrátil představec, takže jsem trošku zvýšil zpřímenost a zkrátil posez. Prostě záda při tom dlouhým posezu trpí a každý nemá za sebou tým masérů a fyzioterapeutů, aby ho napravoval.

                    0 0
          • jecnak  

            Vidim to stejne. Navic po ciste zavodni geo, ktera se vozila na Tour a kterou jsem pred par lety vozil a mel pod predstavcem 10mm podlozek jsem presel na sloping ram s vyssi hlavou a hodil predatavec az nad poklicku a tu dal nizsi a jsem na tom stejne. Takze asi tak. Riditka mam akorat s o malicko mensim dropem a dik tomu aspon vydrzim dole v obloucich neomezene dlouho – predtim tak 30minut. Kolo je rychlejsi, tuzsi a vic aero a pritom uz to neni topmodel znacky.

            0 0
      • Honzis  

        souhlas, Author má pořád nízkou hlavu, tam vozí podložky de facto všichni!

        Ad Madona – moje 5.5 Pro 2009 model má hlavu nízkou a mám tam bez podložek představec –7 do negativu.

        Když jsem kupoval cca 2009 Schwinna na Tiagře tak měl v L-ku 110 či 120mm představec, který jsem dokonce dával kratší – rodla 440 a hlavovka asi 160mm.

        geometrie se prostě přizpůsobují částečně trhu – závodníci si nekupujou kola do 30 000Kč a naopak i pupkáči s 100kg chtějí top modely, tudíž poptávka určuje nabídku bych řekl. Nehledě na to že když jsem 24hodinovku na čistě závodním posedu tak to bylo celkem hrana i když jsem byl mladej a ohebnej :-D

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.