Silniční řídítka vs délka představce

48 nepřečtených
  • hfx9

    Zdravím všechny,

    koupil jsem nedávno silničku a řeším následující:

    Pokud držím řídítka za rovnou část je mi posed pohodlný, ale když přechytnu na brzdové páky tak jsem podle pocitu moc natažený když držím řídítka dole skoro nedosáhnu na brzdové páky.

    Přemýšlím tedy o změně řídítek případně představce.

    Dokáže výměna řídítek (rozměr reach a drop) pomoct, nebo budu muset zkracovat i představec (teď má 10cm).

    V obchodě i zde na fóru moc zkracování představce nedoporučují, kvůli ovladatelnosti ko­la.

    Díky za rady

    0 0
    • scalar  

      A s čím ten posed srovnáváš, s nějakou dřívější silničkou nebo s bikem?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • hfx9  

      Tak moje stávající řídítka mají parametry:

      Reach 75

      Drop 125

      Šířka 420

      Průměr 31.8

      Tak to vypada spíš na představec

      0 0
      • Orbicek  

        Tak menší reach a stop se snad ani nedělá, ale může pomoct je trochu pootočit dolů a páky posunout nahoru, to může reach tak trochu zkratit

        0 0
    • platypus  

      Nechal bych to tak protože ve sjezdech to pak bude stát za prd, jezdím deset procent času za páky nebo spodní úchop a žiju

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • robb  

      Možná by pomohl jiný tvar oblouků. Některé mají v podstatě jenom oblouk, jiné mají pod pákou rovnou část – viz fotky

      https://www.kupkolo.cz/…/36967_3.jpg?…

      https://www.kupkolo.cz/…/14765_3.jpg?…

      0 0
    • Singlespeed  

      V praxi je krátký představec na silničním kole v pohodě (vozil jsem 80 mm). Určitě je lepší mít větší kolo s 80 mm představcem než menší kolo se 130 mm představcem (takové máme taky doma, humus :-).

      0 0
      • mastihuba  

        jj souhlas

        0 1
      • jonti  

        Nesouhlasim, manzelka ma 90mm predstavec, kompaktni riditka a je to velmi vratke.

        Kdyz to chce jeste kratsi predstavec, je lepsi vymenit ram.

        0 0
        • janyxx  

          mam predstavec 70mm a nepozorujem ziadne zhorsenie ovladania oproti 100mm.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jezdil jsem vice silnicek dlouhodobe s 90mm predstavcem a dobre to tedy moc nebylo, vratke opravdu hodne.

          Ja ale nemel na vyber u seriovych ramu. U kratsiho ramu s delsim predstavcem byla na me vzdy hrozne kratka hlava i kdyz jsem vzdy vybiral ramy s co nejdelsi hlavou (naposledu Roubaix 56cm i kdyz na delku bych byl na 54cm).

          0 0
      • Chlebovnik  

        No počkej, až si to přečte Krab. Ten ti dá. =)

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jak jaké kolo, jak na co, jaké rychlosti. A také záleží na velikosti rámu – ze zkušenosti se spíš snese kratší představec s menšími rámy.

        Zase lepší krátký představec a správná délka posedu než stylový dlouhý a natažení na skřipec.

        Třeba u spousty „klidnějších“ gravel geometrií se už s krátkým představcem rovnou počítá. U rychlých sportovních silniček, kde se v podstatě veškeré zatáčení řeší náklonem, je 100 mm zdravým základem, aby bylo kolo vychované a nepanikařilo na nerovnostech a ve vlásenkách.

        0 0
    • jonti  

      Reach a drop mas uz minimalnico se dela.

      Nejakou dobu bych to nechal, je treba si zvyknout, predstavec mozna 9cm.

      Ale nejspis podle toho co pises ti je ten ram velky.

      0 0
      • hfx9  

        To že mi je rám velký si nemyslím.

        Měřím 181cm a mám velikost M (toto kolo)

        Mít velikost S by byl nesmysl myslím

        0 0
        • tromboonen  

          Zmer se a spocítej na CC, at nehadame z koule…

          0 0
          • platypus  

            Na chuja… Ještě bych zkusil dát cenťák nebo dva sedlo dolů kvůli spoodnímu úchopu a rodla přihnout trošku k sobě kvůli tomu úchopu za páky, kdyby ani to nepomohlo šel bych do devítkovýho představce

            0 0
          • hfx9  

            Top tube 54.9 – 55.3

            Seat tube CC 51.7 – 52.2

            Seat tube CT 53.3 – 53.8

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              BB-saddle, saddle-setback, saddle-handlebar. Tyhle tři údaje se týkají nastavení posedu a jsou opravdu podstatné. Zbytek je víceméně orientační.

              0 0
        • madik  

          Takže máš M se 110 mm predstavcem? Prostě vymen představec za buď 100 nebo 90 mm podle toho jak moc potřebuješ posed zkrátit. Snaž se na silnice vyjezdit, zvětšit flexibilitu a casem třeba zase posed natáhnout. Další věc je také výška řidítek, kolo prodejce většinou předává s maximem podlozek pod predstavcem. Máš pak více narovnána záda a nedosáhnes na páky pořádně. Takže další věc co bys mohl vyzkoušet je dát představec níže a zkusit jak to bude sedět, třeba zjistis že bude poloha lépe vyhovovat. Jen se neboj pokud by bolela záda, posílením si zvyknou (samozřejmě všeho z mírou..).

          0 0
          • hfx9  

            Jo 110mm představec.

            Dnes jsem trošku vytočil řídítka nahoru a posunul sedlo malinko dopředu tak uvidíme

            0 0
            • mastihuba  

              to neni dobře posunovat sedlo dopředu. zadelavas si na jiny problemy. nastav to jak píše Spartakus a neboj se si tyden zvykat. predozadni pozice sedla udela až 4 cm na jeho výšce. až ji budeš mít dobrou, teprv potom hledej spravnej predstavec.

              0 0
              • hfx9  

                Já to právě podle toho dělal a vyšlo mi to tak, že jsem sedlo musel posunout dopředu.

                Podle měření na CC bych měl mít stem 10cm takže to tak nějak do sebe zapadá, vyměnit 110 za 100 a bude to cajk.

                0 0
            • gerrard  

              Sedlo si nastav, tak jak ma byt spravne a pak uz se snaz doladit predek. Zacal bych s delkou predstavce.

              0 0
    • tromboonen  

      Jak napsali jini, ladit delku posedu posunutim sedla je poradna kravina, pripravis se o efektivitu slapani a mozna si jeste neco pokazis… sedlo se nastavuje podle polohy stredu a delky nohou/pomeru stehen a lytek.

      Kdyz uz ses spocital a vyslo ti TTh 55, tak nam jeste prozrad co mas za ram a jaka je jeho TTh.

      Jinak predstavec 90 mm se da, ale zalezi na geometrii kola, jak moc je jankovite… krome delky horni trouby ovlivnuje to jak moc si natazeny i vyska dropu a sirka rodel, jen o 2 cm sirsi nez idealni uz Te natahujou, ditto drop.

      Tady mas nejake pojednani o nastavovani posedu, doporucuju prostudovat a zkusit aplikovat, napred nahrubo, pak male zmeny v radu 0.5–1 cm a vzdy jen jednu a vyzkouset, taky neskodi nechat si poradit od nekoho, kdo o tom neco vi.

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://blog.bikefit.com/…oad-bicycle/

      0 0
      • hfx9  

        Se sedlem jsem hýbal na základě toho, co psal Spartacus (to s tím kolenem a pedálem), jinak bych jen tak se sedlem nehýbal.

        Pokud je TTh myšlena horní rámová trubka, tak moje velikost M ji má 545mm.

        0 0
        • tromboonen  

          V tom případě by to mělo být vpořádku, teda podle toho jak velkej máš drop, čím větší, tím se víc ohejbáš a máš pocit natažení… dej fotku kola, třeba i s tebou sedícícm šlapajícím a bude jasno.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Asi tak: může se stát, že budeš i s délkou 545 mm na hraně, záleží na proporcích, ale měl by ses nejspíš hladce vejít do normy. Ze zkušenosti drop nezáleží jen na ohebnosti, ale i na délce paží – v poměru delší paže = spíš sneseš větší drop. Pak je to i o zvyku a také o zlozvycích při šlapání, o síle břišního svalstva, stabilizaci trupu, napětí v pažích, síle sevření řídítek atd.

          Se zvětšujícím se dropem řídítek je dobré v nějakém intervalu mírně zkracovat dosah na ně. Takže řídítka vysoko (těsně pod sedlem) vycházejí třeba o 1,5 cm dál, než řídítka 10 cm pod sedlem. Bylo by dobré publikovat úplné míry podle CC a úplné aktuální nastavení kola (BB_saddle, saddle_setback, saddle_handle­bar, drop).

          0 0
          • ms82  

            Muzu poprosit o vysvetleni toho zkracovani dosahu pri vyssim dropu? Je to mysleno tak, ze kdyz mam vetsi drop, mam se postupne snazit zkratit posed? Anebo je to jen srovnani vetsiho a mensiho dropu vs dosahu?

            Moje aktualni miry z Tve posledni zavorky jsou: 809, –68, 595, –117. Je to po mereni posedu, ale zatim kratce. Nicmene na starem kole mi mereni pomohlo podstatne – posed jsem mel moc kratky a vysoky, sedlo nizko.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Přesně tak, optimální doporučený dosah není číslo, ale interval, který je (i čistě z ergonomických důvodů) zajímavé aplikovat tak, jak jsem napsal.

              Dosah máš na silničním kole opravdu 595 mm? Nehledal jsem míry Tvé maličkosti, poloha sedla odpovídá inseam~88 cm a takřka normálnímu poměru stehno/holeň, pokud nemáš >190 cm, tak budeš asi hodně natažený. Ale možné je samozřejmě skoro všechno.

              0 0
              • ms82  

                Ano, skutecne :-) Merim 189 cm a rozkrok priblizne 91 cm, ale to jsem se meril sam, takze tam muze byt jista chyba. Na starem kole (predelana cyklokroska na silnici) jsou miry: 820, –78, 586, –123. Jenze rozdil je v riditkach, ktere na starem jsou delsi, tudiz dosah na paky je vic natazeny, na novem jsou kratsi, takze pak uz musi byt delsi dosah na riditka. Sedlo je dost jine, coz by mohlo vysvetlit rozdil vysky. Pocitove se mi zda ale na novem stejne trochu nizko, uvidim, az to trochu zajedu. Uhel v zadech dle mereni na obou kolech 40 stupnu.

                S puvodnim predstavcem (12 cm misto aktualnich 14 cm) jsem hodne citil bedra, trapezy a tricepsy. Pri prodlouzeni to vymizi (soude dle starsiho kola).

                0 0
    • IndyCZ  

      Tak oni včera shodou okolností představce řešili včera na GCN, závěr sice dopředu jasný, ale stejně mě to baví. :-) https://www.youtube.com/watch?…

      Jinak já na silnici s 90 představcem nějaký čas jezdil a zas tak dramatické to nebylo. Akorát vlásenky a podobné vracečky se jezdily hůř, ale není jich tu zas tolik.

      0 0
    • hfx9  

      Tak nataženost při držení řidítek za brzdové páky vyřešena vytočením řidítek trošku nahoru a posunem sedla malinko vpřed (stejně bylo potřeba skrz pozici kolene vůči ose pedálu).

      Přetrvává už jen problém s tím, že pokud držím řidítka v dolním oblouku, nedosáhnu na páky od brzd abych mohl brzdit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.