V čem tkví výhoda silničních komponent oproti MTB?

62 nepřečtených
  • Mufi

    když pominu ty silniční páky, co se dávají na berany a berany samotné, tak v čem jsou vlastně lepší silniční komponenty (Tiagra, 105) oproti MTB (Deore, XT) ?

    Protože zatím, když se tak dívám na ty ceny, tak mám chuť si postavit krosové kolo na Schwalbe Almotion bezdušácích, s normálními rovnými řidítky, na které si dám rohy.

    Moc mi nejde do hlavy ta tzv. geometrie krosky vs silničky. To je přece, pokud pominu manévrovatelnost, úplně jedno, jakou geometrii má rám, protože jízdní pozici a praní do pedálů kompletně urči výška sedla, posun sedla vpřed/vzad, vzdálenost k řidítkům a jejich výška. Nic víc. A když pojedu v přímém směru jako to dělám 98% času, tak je přece jedno, jestli má rám takovou nebo makovou geometrii, vždyť to musí vyjít úplně na stejno. Můžu přece mít jednu a tu samou jízdní pozici na silničce i na MTB rámu, když pominu, že to bude vypadat divně.

    Nemůžu si pomoct, ale u cyklokrosu mi vychází jinak jen jediná věc a to jsou berany a tím variabilita úchopu. Nic víc z toho oproti krosovému kolu mít nebudu, teda kromě starostí, protože najít second-hand cyklokrosové kolo s diskovými brzdami je docela problém.

    Nepíšu to abych provokoval, já jen jezdím každý den do práce 2×20km přes rozbitou cyklostezku a chtěl bych pořádně natrénovat a zlepšit si výkon, tak proto mě napadl ten cyklokros, že jako tam bude lepší jízdní pozice co mě bude více motivovat se do toho opřít. Chtěl jsem si to vyzkoušet, ale nějak si to začínám rozmýšlet.

    0 0
    • Mufi  

      Já to kašlu, jdu si koupit cyklokrosku z druhé ruky za 15000,– , ať tam má klidně ráfkové brzdy, však retro neuškodí. Chci zase jezdit!

      Tchán z Londýna co vydělává jako právník přes 10000 liber měsíčně jezdí každý den do práce na silničce se Shimano Claris a to je docela obstojný sportovec. Přece se nenchám zahambit ježděním na nějaké parádě!

      0 0
    • novas752  

      Hlavne jsou delany na silnicni pouziti. Treba mtb presmykac pro dvouplacku na cx nebo silnicnich prevodnicich sotva rozchodis. Radici packy maji casto jine tahy lanka na jeden prevod, takze se casto nedaj seridit se silnicnim presmykem/pre­hazkou. Komponenty na silnici jsou lehci atd.

      Ale na nekterych fitness kolech je specialne udelany klasicky mtb razeni co chodi i se silnicnima 11spd komponentama. Akorat nevim jestli se to prodava samostatne.

      0 0
      • jeniiiik  

        Prodava se to zvlášť a je to o hodne levnější nez klasické dualy. Proto jsou i dobre osazene fitnesky levnější nez stejnou sadou ale s dualy osazene silnicky.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Hlavně na fitness kolech s rovnými řídítky jsou silniční páčky na rovná řídítka a nikoliv MTB, značeny jsou tedy silničně (např.Tiagra nebo Ultegra – k nim existují odpovídající brzdové páky); řadící páčky mají chod pro silniční přehazovačky/přes­mykače, byť zmíněná 10 sp Ultegra by nejspíš (jako všechny 10 sp Ultegry) chodila hladce i s přehazovačkou MTB 9sp.

        Kvůli ceně a dalšímu bych ale, v případě rovných řídítek, instaloval asi raději MTB sadu s i-spec uchycením k brzdám.

        0 0
    • Bubaaak  

      Silniční komponenty jsou stavěny na nižší odpor vzduchu a hmotnost (u tý hmotnosti né vždy pravda a většinou je to stejný hlavně u nižších řad), MTB jsou víc na rasovinu… Dnešní MTB komponenty od Shimana nejsou kompatibilní s dnešníma silničníma komponenty od Shimana.

      Geometrie je stejné.. tak si kup BMX a dej si na to Ultegru..... Ty kráso to se nedá :D

      Každy kolo je stavěno na něco, dle toho je navržena geometrie

      trek – pohodlný posed, jízda po zpevněném povrchu, občas lehký terén

      MTB – Mountain = horské = rasovina

      CX – prostě Crosska – Silničář neměl v zimě co dělat, MTB opovrhuje, tak udělal kolo, co je nepřekonatelný na šotolině a bere si z tábora MTB a silnice jen to nejlepší, aby ve výsledku nefungoval ani na jednom povrchu tak dobře a MTB na silničních pláštích se mu mohlo smát na asfaltu :D

      Silnice – zaměřeno na rychlé hltání kilometrů

      Grevl – Silnice co si hraje na cyklokrosku, ale zachovala si nižší těžiště, takže vlastně trek v rouše silničním, Nebo CX si nižší průchodnosti a pohodlnějším posedem, takže silnice s širokýma plaštěma

      Fitness – MTB zavidělo silničářům rychlost a tak to doprasili jak to jen šlo a kolo si bere jen to nejhorší z MTB a Silnice a nefunguje to nikde

      BMX/Dirt/DH… – poserte se, seru na Vás, ja chci ***** žít!

      A krom toho, vhodnou geometrii muže být grevl hravější jak CX. Nebo Trek hravější jak MTB.. ale to hraje roli délka zadní stavby, uhel hlávka… na všem. Proto jedno MTB může být uplně na houby a druhý nepřekonatelný

      0 0
      • Martin  

        Z toho vyplývá, že nejlepší je skládačka na Rohlhofu.

        0 0
        • Bruca  

          nejlepší je monstercross přece. ten je tak skvělý, že ho nemá čím zkritizovat, tak ho tam radši ani neuvedl :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  

        uff…tak takový přehled …to je masakr…a mě tady někdo obviňuje , jak jsme negativní a shazuju vše nové a „pokrokové“ :.-)

        0 0
    • raskin  

      Změna geometrie rámu v milimetrech ovlivní jízdní vlastnosti, to si piš

      0 0
    • Mufi  

      Mohli byste mkrnout na tato kola rict, ktere tak vzit?

      RR

      https://www.cyklobazar.cz/…rb-rr-vel-58

      https://www.cyklobazar.cz/…93316/merida

      RX

      https://www.cyklobazar.cz/…obite-tiagra

      https://www.cyklobazar.cz/…croix-de-fer

      Merim 183cm, vyska ramu mi vysla 58", jenze vazim 110kg a vubec nemám tušení, co se stane s těmi výplety, když najedu do díry.

      0 0
      • Martin  

        s touhle váhou raději dělej sumo

        0 0
        • Mufi  

          Proč, já bych tě zmlátil i bez něj, tyčko.

          0 0
          • mr.ricardo  

            My se tu neperem, tady se jezdi na kole. Jestli se chces prat, tak si radsi kup hokejku.

            0 0
            • MiKED  

              je rozdíl mezi silniční hokejkou a krosovou?

              0 0
              •  

                mezi hokejbalovou, ledně hokejovou, florbalovou…jsou rozdíly…:-)

                0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Neorientuj se podle výšky rámu, ale podle délky!

        RB RR 58 bude skoro s jistotou dlouhé, Merida také. U CX nemohu sloužit.

        0 0
        • Mufi  

          Ale me vychazi i ta delka na 58", je to primo ze stranek RB. Taky tu kolovaly stranky kde se da asi 10 tělesných mír a tam mi vyslo to samé, délka té vodorovné trubky 58". Mám to do rozkroku trochu kratší než je průměr, 84cm.

          0 0
          • Martin  

            na rámu dlouhém skoro metr a půl bych jezdit nechtěl

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Jestli Ti vychází TTh~580 mm a nemáš chybu v měření, tak se 183 cm budeš mít určitě krátké nohy (malá výška rozkroku), tedy budeš mít na velkých rámech zásadní problém se standover výškou.

            Tedy musíš hledat extrémně slopigové rámy s hodně skloněnou horní rámovou trubkou, pak možná nebudeš zpívat sopránem.

            0 0
            • Mufi  

              Mám krátké nohy

              Actual Inseam84 Cm

              Trunk65 Cm

              Forearm32 Cm

              Arm83 Cm

              Thigh61 Cm

              Lower Leg59 Cm

              Sternal Notch150 Cm

              Total Height183 CmEDIT

              VYSLEDEK

              Top Tube Length 58.1 – 58.5 Cm

              Seat Tube Range CC 55.6 – 56.1 Cm

              Seat Tube Range CT 57.3 – 57.8 Cm

              Stem Length 10.8 – 11.4 Cm

              BB Saddle Position 78.7 – 80.7 Cm

              Saddle Handlebar 57.2 – 57.8 Cm

              Saddle Setback 4.9 – 5.3 Cm

              Seatpost Type Setback

              0 0
              • Mufi  

                Jenže u velikosti RB rámu 58 je vyska sedlove trubky 520mm, takze toto by mi taky mělo sedět.

                0 0
              •  

                pokud to bereš vážně,,nech si seřídit posez u profíků..trvá to tak 3 hodiny a stojí okolo 3 tisíc Kč (Specilized Pardubice)…pokud bych s cyklo začínal-udělal bych to! od toho se můžeš odrazit a dle toho volit rám-nebo si ho nechat udělat na zakázku-ale to bys nmusel brát cyklistiku fakt vážně! :-)

                0 0
              • Al Stra  

                nemáš krátké nohy, já měřím 183 a rozkrok mám 83-)

                0 0
          • Zivocich  

            Délka horní rámové trubky 58cm se mi zdá jako přiměřená. Mám také 183 nebo 184 cm a silničky jsem měl vždycky 58cm, cyklokroska by mohla být klidně o centimetr nebo dva kratší, záleží co na takovém kole chcete opravdu jezdit.

            Dřív se dalo orientovat podle délky sedlové trubky, ale dnes jsou již některé rámy fakt dost slopingové a je lepší se orientovat podle délky té horní trubky.

            0 0
      • Zivocich  

        Ohledně kol si nemyslím, že by v tom byl zas nějaký velký rozdíl, když vletíte do díry pořádně. Jak to nechytne plášť, tak to prostě schytají, minimálně patka půjde…, ta je všude zhruba stejně silná…

        Jiná otázka je tuhost, životnost, (častější dotahování).

        Jinak já prodávám toho Trilobita (psali jsme si v noci maily) a pokud byste neměl důvěru v kola, tak by se šlo dohodnout, že bych kola prodal zvlášť a vy byste si vybral takové, kterým věříte. Zavolejte, dohodnem se.

        0 0
      • Mufi  

        Já do toho asi praštím a vemu tu bílou RB silničku, když už tak už a za ty prachy…

        0 0
        • Alojs01  

          Tak počítej rovnou s novýma kolama. Ty Bontragery, co tam jsou, pod tebou dlouho nevydržej.

          0 0
          • Mufi  

            Ani když trochu podhustim plaste? Treba na 4–5 bar.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Se 110 kg, na silničce 4–5 bar?

              0 0
              • Mufi  

                Ok ok, prostě jiné kola…

                0 0
              •  

                a proč ne? záleží kudy jezdí a jak rychle.. Já takhle hustil galusky (85 kg) a kolega s 65 kg hustil na 6 atm…no a defektů jsem více neměl…

                0 0
          •  

            Nestraš! Spíš ho podpoř – ať si to užije…a až přijde problém-prostě vymění…za lepší!

            0 0
    • milan.v  

      To je zase téma a navazující filozofické pojednání…

      0 0
    • milan.v  

      To je zase téma a navazující filozofické pojednání…

      0 0
    • nooski  

      Nejde ti do hlavy geometrie.. coz takhle si nejakou cyklokrosu a silnici vyzkouset? Vysvetlovat rozdily v geometriich a jejich dopad na ovladani kola mi prijde naprosto zbytecne. Budes se hodne divit.

      0 0
    • t29  

      Silniční komponenty nejsou lepší než MTB komponenty, jsou prostě stavěné pro jiné použití, jiný rozsah převodů. MTB komponenty jsou obecně levnější, protože se jich prodá víc.

      Říkáš, že mezi krosovým kolem s rovnýma řidítkama a cyklokrosovým kolem s berany není rozdíl, protože si posed vždycky nastavíš stejně. Tak proč by tě teda měl cyklokros „motivovat“ díky lepší jízdní pozici? Není ta motivace spíš proto, že silnice/cyklokros reaguje rychle, citlivě a přesně, zatímco kros/MTB je prostě takový tupý? Asi jako když srovnáváš sporťák/buginu s limuzínou/džípem.

      K té variabilitě úchopu – ve větru na rovných řidítkách plachtíš ať se držíš za rohy nebo ne, na beranech se sbalíš do dolního úchopu, zakousneš se do představce a jedeš.

      Pokud můžeš, půjč si cyklokrosku a projeď si tu svoji trasu, ať vidíš, do čeho jdeš.

      0 0
      • Alojs01  

        Aniž bych se ho chtěl dotknout, ale při 183cm a 110kg, se myslím na beranech nesbalí do spodního úchopu… :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Spodní úchop není ten nejrychlejší na delší jízdu proti větru, takže to nevadí. Úchop s vodorovným předloktím a vodorovným trupem bývá rychlejší. Se 110 kg bude mít jiné starosti, než řešit aerodynamiku posedu.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  

            no..z hlediska fyziky…jezdec s 65 kg a jezdec se 110 kg…proti větru…dovolím si tvrdit, že nakonec je na tom lépe ten těžší (byť větší aeroodpor) než ta horská blecha ! :-)

            0 0
      • JFtryall  

        Tvrzeni, ze MTB ma tupejsi ovladani nez cyklokroska s tim rozhodne nesouhlasim. Ja bych naopak rekl, ze MTB je daleko ovladatelnejsi. Cyklokroska mozna rychle reaguje, ale je to dost vratka zalezitost, ktera je sice vhodna pro toceni kolem koliku, ale jak se rozjedes na 50 ve sjezdu, tak to je uplne jinak. Proste kazdy kolo ma svoje.

        0 0
        •  

          možná je to myšleno ve smyslu pohyblivosti ve s.ačkách…s širokými plášti je to asi něco jiného než s terénní galuskou a užšími řidítkami

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          S čím nesouhlasíš, když to pak potvrzuješ?

          Silničně orientované geometrie mají ostré řízení, zatímco MTB geometrie jsou tupější.

          Silnici i pro prudší změnu směru stačí mírně naklonit, zatímco MTB musíš do ostřejší zatáčky víc položit a často i přesunovat váhu. Silnice je mnohem citlivější a líp v té zatáčce drží rychlost, zatímco MTB je stabilnější a líp drží trakci.

          Jsou to prostě vlastni kol. Jet přes 50kmh na silničce z kopce může být mnohem nejistější pocit než jet na MTB stejnou rychlostí v terénu.

          0 0
          • JFtryall  

            No nesouhlasim, ze ostre rizeni znamena ovladatelnejsi kolo, jak asi myslel kolega. To tak proste neni. Bike ma ve finale mnohem lepsi ovladatelnost nez cx kolo i kdyz se do ostre zatacky muze skladat trosku hur. :-)

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Schvalne se znovu podivej na muj komentar a najdi tam slovo ovladatelnost.

              Spoiler: Nenajdes ho tam protoze je zavadejici a to, co kolo dela ovladatelnejsim, se lisi podle terenu a situace.

              0 0
              •  

                no jednoznačně-na silničce mám pohodovější geometrii a hůře se mi kolo skládá do zatáček..a naopak na biku mám „divočinu“ -ostřejší geometrii-ale to je samozřejmě dáno i těžištěm..

                0 0
      • Goob  

        Jestli máš tupý bike, tak bych se možná zamyslel nad úhlem hlavy + délkou představce + šířkou řidítek,

        0 0
    •  

      tak nejlíp otestuješ geometrii při jízdě „bezdrže“, v prudkém kopci, při „losím testu“ , při jízdě před kostky, při jízdě „na hraně“ v zatáčce, při brzdění, při jízdě proti větru…atd.

      Když objedeš na kole párkrát celou zeměkouli a vyzkoušíš pár typů kol- pak pochopíš! a k tomu ještě přidej tuhost a „tlumivost“ (absorbce vibrací) různých druhů materiálů rámu..

      prostě vyladit kolo – rám , komponenty, posez, tretry, hadry, helmu..to je alchymie na úrovni ladění vozů Formule 1 !

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.