když pominu ty silniční páky, co se dávají na berany a berany samotné, tak v čem jsou vlastně lepší silniční komponenty (Tiagra, 105) oproti MTB (Deore, XT) ?
Protože zatím, když se tak dívám na ty ceny, tak mám chuť si postavit krosové kolo na Schwalbe Almotion bezdušácích, s normálními rovnými řidítky, na které si dám rohy.
Moc mi nejde do hlavy ta tzv. geometrie krosky vs silničky. To je přece, pokud pominu manévrovatelnost, úplně jedno, jakou geometrii má rám, protože jízdní pozici a praní do pedálů kompletně urči výška sedla, posun sedla vpřed/vzad, vzdálenost k řidítkům a jejich výška. Nic víc. A když pojedu v přímém směru jako to dělám 98% času, tak je přece jedno, jestli má rám takovou nebo makovou geometrii, vždyť to musí vyjít úplně na stejno. Můžu přece mít jednu a tu samou jízdní pozici na silničce i na MTB rámu, když pominu, že to bude vypadat divně.
Nemůžu si pomoct, ale u cyklokrosu mi vychází jinak jen jediná věc a to jsou berany a tím variabilita úchopu. Nic víc z toho oproti krosovému kolu mít nebudu, teda kromě starostí, protože najít second-hand cyklokrosové kolo s diskovými brzdami je docela problém.
Nepíšu to abych provokoval, já jen jezdím každý den do práce 2×20km přes rozbitou cyklostezku a chtěl bych pořádně natrénovat a zlepšit si výkon, tak proto mě napadl ten cyklokros, že jako tam bude lepší jízdní pozice co mě bude více motivovat se do toho opřít. Chtěl jsem si to vyzkoušet, ale nějak si to začínám rozmýšlet.