silniční turistické tretry+silniční SPD pedály Shimano

41 nepřečtených
  • plevka

    Ahojte,

    minulý rok jsem se stal i silničářem a baví mě to. Doposud jezdím v bajkových turistických tretrách s pedály SPD. Ale protože chci na silnici trávit více času a v historii jsem se zde na BF dočetl, že čistě silniční tretry jsou dost nepraktické např. na chůzi po schodech a já po schodech musím pokaždé..a prostě celkově na chůzi, tak mě zaujaly turistické silniční tretry na SPD, např. Shimano SH-RT80 v kombinaci např. s těmito pedály

    Máte někdo zkušenosti s takovouto nebo podobnou kombinací?

    Díky všem za případné reakce..

    0 0
    • Singlespeed  

      Jsou to úplně normální jednostranná espédéčka, pasují do nich běžné bajkové kufry. Klasická oboustranné espédéčka jsou lepší, lépe se do nich nastupuje. Kupovat k tomu ještě jedny tretry, když už jedny máš je zbytečné. Bajkové se vzorkem jsou praktičtější než de facto ty samé jen s hladkou podrážkou. Takže nekupovat ani jedno.

      0 0
      • plevka  

        já to pochopil tak, že ty tretry mají kufr více zapuštěný v podrážce a tím pádem v kombinaci s tímto pedálem, se tretra opře i o tu klec, takže je styčná plocha větší..

        0 0
    • Stancek  

      Cau, ses si jistej, ze pujde nacvaknout uvedena bota s spd kuframa do tech pedalu? Ja to predevcirem okukoval v shopu, ze bych taky neco podobnyho potreboval a prislo mi, ze ta podrazka je udelana tak, ze tam pujde jen normalni spd – 520, 540 a podobny, ciste bajkovy, me spislo, ze by ty ohradky na pedalech z obrazku vadily.

      Ma s temato pedalama a botama nekdo zkusenosti? Vaham mezi timhle a nejakyma klasickyma silnicnima botama a pedala… Tohle by se mi libilo, prece jenom sem tam i na silnicni vyjizdce slezu a s takovyma botama se treba do/z hospy pujde lip, nez v klasickych silnicnich a taky asi dyl vydrzi.

      0 0
      • plevka  

        určitě půjde, v Shimano katalogu to aspoň tvrdí, všechny tretry SH-RT** by měly být s tímto kompatibilní.

        Tak jsem rád, že nejsem jediný, kdo přemýšlí, jestli totok nebo čistě silniční anebo, jak píše Doom níže, zůstat u bajkové klasiky:)

        0 0
      • plevka  

        ale ještě musím dodat, že pokud se bota neopře o tu klec pedálu, jak píše výše singlespeed, tak by to vyšlo úplně nastejno, jako bajkové SPD, jenže já stejně naivně doufám, že by se opřít bota o tu klec mohla :)

        0 0
        • Martin  

          technická – co od toho vlastně očekáváš? lepší přenos síly? pohodlnější šlapání díky větší opěrné ploše ve spoji tretra pedál?

          0 0
          • plevka  

            hlavně image silničáře :)

            0 0
            • Slavoš  

              Tak kup normální silniční,na kufru se naučíš balancovat jako všichni.:-)

              Jsem si musel rýpnout.

              0 0
              • plevka  

                dělal jsem si srandu, samozřejmě očekávám lepší přenos síly a větší pohodlí, jak píše Doom výše. Kluci z práce říkali, že se silničníma tretrama poznali rozdíl a to nejsou žádní závodníci. Tak mě napadla ještě tato turistická možnost, ale asi vyhrajou ty silniční a budu si muset zvyknout :) Ještě bych chtěl znát názor někoho, kdo tu kombinaci jezdil/jezdí, ať mám jasno..

                0 0
                • Martin  

                  jestli chceš fakt lepší přenos síly a pohodlí, tak jdi rovnou do echt silničních – time, look, SPD-R. tretry SPD, byť se tváří jako silniční, jsou pořád SPD :)

                  0 0
                • Slavoš  

                  Looky ti můžu půjčit,aby sis udělal obrázek.

                  0 0
                • antt  

                  tyto pedály jsem chvíli vlastnil a zdání klame. Zámek je docela nad úrovní spodní části s plochou, takže se o ní spd bota neopírá. Navíc jsou takovéto jednostranné pedály docela otravné, jak při použití s spd botkama tak s obyčejnou obuví.

                  MTB pedály s ohrádkou jsou pro měkké turistické tretry ideál, ale v kombinaci se silničkou.. Třeba by si toho nikdo nevšiml a krom místního osazenstva to asi nikdo řešit nebude :)

                  0 0
                  • plevka  

                    no já si toho nevšiml v mém počátečním nadšení, že ty PD-A530 jsou jiné než PD-A520 nebo PD-A600

                    Každopádně zatím to vypadá, že pořídím ty silniční a nějak se naučím v nich chodit po schodech, ale nechci to uspěchat.

                    0 0
                    • antt  

                      celou diskuzi jsem se neprobádával, nějaké doporučení tu jsou, já bych se třeba nebál použít ty tretry, které jsi dával hned v prvním odkazu (rt80) + klasické nášlapné sh520.

                      Na vyjížďky kolem 100km to musí stačit a z kraje sezony tím tuplem. Na léto bys mohl pořídit nějaké lehčí, pevnější, třeba lépe odvětrané, využil bys určitě oboje dle příležitostí.

                      0 0
    • Martin  

      já bych to nekoumal. pokud nechceš jezdit nějakou opravdu výkonnostní silničařinu, jasná volba jsou normální bajkové tretry a pedály M520.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ja jezdim k naprosty spokojenosti bikovy tretry (Spesl comp) s pedalama PD-A520

      Tohle je jednostranne spd s ohradkou pro oporu, ty 530 jsou jedna strana spd, druha klasika.

      0 0
      • teepeex  

        a pak stezuj, ze te po trista kilometrech bolej chodidla;)

        bych se zamyslel nad silnicnima botama pabe kolego,

        s kompozitovou podrazkou, nebe dudy a to nemusi byt za majlant

        0 0
      • plevka  

        aha, já si toho rozdílu nevšiml, měl jsem na mysli takový styl jako jsou ty PD-A520 nebo třeba PD-A600

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ty jsou hezky, ty PDA600

          0 0
        • scalar  

          Tyhle dvoje jsou to, co hledáš. Úplně stačí PD-A520, oproti malým bikovým SPD poskytují lepší záběr a nevypadají blbě ani na silničce.

          0 0
          • Ma7ous  

            no silniční pedály a tretry se nekupují kvůli designu, ale kvůli pohodlí a lepšímu přenosu momentu což tyto pedály nezlepší

            0 0
            • scalar  

              Klasické oboustranné SPD pedály vypadají na silničce jaksi nepatřičně.

              Pedály PD-A520 vypadají na silničce podstatně lépe, jsou to silniční pedály a díky zvětšené ploše zlepšují přenos síly (s kvalitní tretrou).

              0 0
              • Ma7ous  

                osobně je mě fuk jak vypadají pro okolí pedály na kole, ale jaký to má dopad na mě :) nehraju si na žádného rádoby profíka tady už mě vlak dávno ujel

                0 0
                • plevka  

                  mě nejde o to, jak vypadají(to bych tam teď neměl staré M520), ale o to, ať jsou pohodlné, mají lepší přenos síly a dobře se chodí v tretrách

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Tak, podrazka ma po stranach kufru plochu ktera doseda na ohradku pedalu po stranach zamku. Na tech tretrach nahore je to videt. I u bikovych treter od speslu je tam takovy rovny okraj. Spis ale poznas posun od mekke turisticke tretry.

                0 0
                • plevka  

                  takže poznals rozdíl při nasazení těch A520 oproti bajkových?

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Hmm asi ani ne kdyz se tak ptas. Ale uz jsem na to tak zvyklej.. na silnicce mam s ohradku, na sinicni festce bez… Ale hodne jsem poznal prechod z turistickych Lake na tuzsi spesl compy.

                    0 0
            • Vlady  

              Plevka o nich uvažuje právě kvůli pohodlí – pohodlí mimo kolo a ty klece kolem zámků mají právě funkci desigenu – imitují silniční pedály. Soused se rozhodl také pro spd na silničku a má na ní SPD PD-M540, vypadá to naprosto idiotsky. Já jsem přešel před lety ze silničních Looků na SPD a spokojenost. Vedle toho, že v nich jde i trochu chodit, jdou vzít ty samý boty i na MTB, kombinace zámku plech/plech je nezničitelná, umělohmotný kufry na Looku odcházely dost rychle… Na přenosu síly na pedál jsem rozdíl nepoznal, jsem ale pouhej turista. I na SPD zámky se dělají boty s karbonovejma podrážkama, tak bych v tom přenosu síly až zas takovej problém neviděl…

              0 0
              • plevka  

                a TY tam máš prosímtě jaké SPD na té silničce? nějaké s tou klecí(A520,A600)?

                0 0
          • Singlespeed  

            Ty jsou taky nahouby. Zlaté PD-M520, buď navěky pochváleny včetně jejich dražších sester.

            0 0
            • scalar  

              Já s těmahle mrňavýma pedálama při jízdě mimo terén, když se můžu soustředit na šlapání, mám pocit, že neposkytují dostatečnou plochu pro přenos síly.

              0 0
    • Vrci  

      Já bych se na takovýho kočkopsa vyklašlal. Měl jsem silniční jednostranný spd od VP. Narozdíl od klasiky, pedály zůstávaly po vystoupení v libovolné poloze. Pohodlí, přenos síly a prohybání podrážky neposoudím, ale nastupování bylo nepříjemné

      Buď si nech klasiký MTB oboustraný pedály nebo kup Looky případně spd-sl. Pokud máš strach z chůze, tak spd-sl má gumové rohy kvůli chození, na looky jsou gumové návleky. Samozřejmě, že v nich budeš chodit jako kačer a na velký procházky to není. Jsou ale určený na ježdění ne na špacíry.

      Dřív jsem musel v botech od bytu k silnici celkem daleko (schody, dvůr a průchod druhým domem, vše samozřejmě s kolem), řešil jsem to tak, že tretry jsem měl v autě a přezouval se na ulici.

      Takže za mě, kup silniční tretry a pedály.

      0 0
      • plevka  

        díky za doporučení, čím dál víc se přikláním k těm silničním. Kolo musím snést před barák po schodech a občas někam při vyjíždce odskočím na občerstvení, jinak žádné dlouhé chození neplánuju, takže to asi bude nejlepší možnost..

        0 0
    • Krušnohorec  

      Vím, že zde už jste to dávno vyřešili, přesto přidám svůj názor pro případné návštěvníky z budoucna, kteří (stejně jako já) shledají tuto diskuzi velmi užitečnou pro ty, co chtějí jezdit silnici, ale nechtějí (nebo nemohou) obětovat pohodlnost chůze. Nemám auto, takže silničku musím nějak přenést do vlaku nebo na bus, takže po nádražích chodit prostě musím a boty na přezutí s sebou vozit nemohu. Mám tři kola (trekové, XC a silnici), na všech SPD (takže jedny tretry na vše), na treku mám naprosto ohavně vypadající PD-M647 a na silnici zase až dětsky směšně působící PD-T421 (ano, fakt mají odrazky). Oba typy poskytují díky ohrádce slušně velkou plochu na opření tretry, speciálně ty PD-M647. Na silnici ale tento robustní typ působí strašně, takže tam mám ty subtilní „dětské“ PD-T421, které jsou jednostranné, což využívám při přesunech na závody – když prší a nechci mít tretry mokré ještě před startem, na start jedu v sandálech a tretry nazouvám až na závod. Působím tam sice asi vždy jak mimozemšťan, ale zatím se mi nikdo nesmál. Na vlastní oči jsem to neviděl, ale prý čas od času nějaký silniční švihák pedály SPD používá, takže to zřejmě bude nějaký dálkoplaz ze staré školy jako já, který prostě maximálnímu přenosu síly na pedál nemůže obětovat úplně vše, protože by taky nemusel ve zdraví dorazit vlakem domů. Pokud byste někdo dokázal porovnat, jak moc se podle vás liší přenos síly na klasický silniční pedál od kombinace SPD s ohrádkou+poměrně hodně tvrdá tretra, budu vám vděčný.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.