silniční záplety do 4000 a 1800g

44 nepřečtených
  • Rubi

    Stale vybiram a nemohu se rozhodnout nad novymi zaplety na silnici/cx do 4000,– a idealne kolem tech 1750g, zatim vozim shimano 105 5600 a jsem spokojeny, problem je ze uz jsem temer probrzdil rafky a na to ze byly s kolem z druhe ruky, tak toho vydrzely fakt hodne…

    Chtel bych spise tovarni zaplety, tem rucnim se po mnoha spatnymi zkusenosti z bikovych docela vyhybam a taky aby byly nove, nechci ty rafky pristi rok resit znova. Idealne co nejvic bezudrzbove. Vaha 76–83kg.

    Dospel jsem k nekolikati adeptum a potrebuju to nejak rozseknout:

    Mavic Aksium S WTS (http://www.bikesport.cz/…m-s-wts_3417)

    • plaste a duse navic
    • orech uz vychytali? praskani rafku?

    Campagnolo KHAMSIN, Asymmetric 2014 (http://www.kupkolo.cz/…ric_z95686/¡)

    • vyssi rafky, zvuk naby, vzhled
    • drazsi se shimano orechem (kolem 3900, s campa orechem 3400)

    Mavic Aksium RACE (http://www.kupkolo.cz/…-race_z5895/)

    • nizsi cena, ale bez plastu a dusi
    • vaha, to same co nahore

    nebo nejake tipy na neco jineho?

    zajimaly by me hlavne zkusenosti s praskanim dratu, rafku, loziska; vydrz kol…

    0 0
    • Bukowski  

      Trochu přitlač cca 1500,–- a kup Campagnolo VENTO Asymmetric. Nejezdím je, ale všude na ně čtu samou chválu, jak výdrž, tak váha, cena …

      0 0
    • jecnak  

      U Aksii je orech porad stejny. Staci se pri kazde vymene retezu podivat dovnitr, vycistit a namazat (5minut max) a vydrzi totez co ty kola.

      0 0
      • Rubi  

        to se da… orech se vytahuje jen rukou, nebo je s tim nejake vetsi stvani? a maze se to necim specialnim, nebo staci ridky olej treba do vidlice?

        0 0
    • šlapatko  

      Hlasoval jsem pro aksium race. Vozím je mám kolem metráku a kola drží. Porovnání mám jen s klasikou 32 drátů.

      Aksia mají lepší akceleraci.

      0 0
      • maajkee  

        Tak tam bude nejvíc záležet na hmotnosti ráfku a pláště. Zrovna Aksia nemají ráfky uplně lehký.

        0 0
    • žvejk  

      trošku přitlač a vem fulcrum racing 5

      0 0
      • Singlespeed  

        Racing 5 jsou parametry na urovni Aksiku, takze priplacet za ne se moc nevyplati.

        0 0
        • jecnak  

          Bral bych ty co jsou levnejsi. Vychazeji ± nastejno jak do problemu tak do opstatnich parametru.

          0 0
          • Rubi  

            jake problemy mas na mysli?

            ty fulcrumy jsou drazsi, vaha stejna a kvalita si myslim taky, zatim me nejvic lakaji ty aksia s tema plastema, plaste stejne bude treba koupit, no jeste projdu nejake eshopy, vys jit nechci, na to moje sudlani v bordelu je toho skoda

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Vyhoda aksii je, ze az probrzdis rafek, tak se tam na puvodni vyplet pasuje 20 der alcyon za petikilo (teda na neaky starsi, ted jsem to nezjistoval). Na FR5 jsou ted nejaky novy asymetricky vzadu, nestandard 18 vpredu, a stoji min. litr. Alu niple nove u FR5 taky do bordelu nejsou idealni.

              Mimochodem proc nemuzes vymenit jen rafek?

              0 0
              • Rubi  

                chci na ne nahodit CX plaste (s mensim tlakem pri objemnejsim plasti se o ty rafky nebudu tolik bat) a budu je mit jako druhe kola na cx… foto nekdy z vanoc

                0 0
                • jonti  

                  Sila pusobici na plast je primo umerna tlaku i sirce plaste, moc si tim nepomuzes.

                  0 0
                  • Rubi  

                    35 cx plast na 3 bary a 23 silnicni plast na 8 baru, to by musel mit ten cx plast 2,7 krat vetsi plochu a to si myslim ze nema…

                    0 0
              • Dumbíček  

                Proboha po kolika tisích km se probrzdí ráfek? Já už budu určitě jídzy na kole neschopen, než odrovnám svá Aksia. :-)

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  To staci treba se kochat na retezovem moste pres Luznici, a zapomenout ze je blbost se tam otacet kdyz ma pricne mezery mezi tramy :-) a ne nebyl jsem to ja.

                  Kdyz tvuj rafek vypada nejak takhle, tak uz to bude brzo (tohle byla nejaka levna shimana, prisla ke mne uz dost jeta, praskla vlevo asi po 1/4 obvodu). Ted se mi tomu zadni FR3 zacina neprijemne podobat, po ca 30kkm. Predni je OK, zlozvyky, no.

                  0 0
            • jecnak  

              Aksia – orech u lidi co pecou na zakladni udrzbu a uz jsem videl i prakly naboj – uchyceni dratu. Ale bylo to po 100+kg a nekolik desitek tisic km bez udrzby.

              FR5 – praskajici draty a rafky vzadu, loziska mi taky prijdou trochu horsi nez u Aksii.

              0 0
    • mastihuba  

      To je docela smutný ze neznas kseft kde by umely vyplest kola. :(

      0 0
      • Rubi  

        njn a to je ten clovek paradoxne nejslavnejsi na BF v oboru motani kol, pry to bylo niplema, coz bude asi jedno z rozumnych vysvetleni, ale uz v to nemam moc duveru…

        0 0
        • maajkee  

          Tak třeba to zaplétal v pátek odpoledne no :)

          A cos měl za kola? Jaký ráfky, dráty, náboje a niple? Praskaly ti dráty jestli tomu dobře rozumím?

          0 0
          • Rubi  

            zavodni set:

            ztr olympic, cx-ray, hope, alu niple – predni super, zadni 2* povolene uplne ze neslo dojet, pak prdnul jeden drat, pak jsem vymetl klackem pul vypletu a kopl rafek(byl nahore trochu zplostely a vyboceny), tak se to nejak stahlo(to uz ciste na moje riziko), ale povolovalo se to kazdy tyden, po sezone jsem vymenil rafek a prolock niple, kazdopadne vyplet se mi zdal nejaky mekky a po dvou zavodech jsem prodaval kolo a presel na 29

            vetsi horor byl tenhle zimni set:

            wtb ST i19, 2mm obyc draty, author naby, alu niple – predni povolilo dost ale dotahlo se a byl klid, zadni 2* totalne povolene z toho jednou vydrena drazka od plaste do karbec ramu, pak 2* ustrizeny nipl kdyz kolo stalo pres noc, nakonec vymena za prolock niple a pak jsem presedlal jsem na 29, kola lezi doma a maji jit na detske kolo, vyplet se mi zda strasne mekky, ale pry to tak ma byt, tak nevim

            kazdopadne vzdy byla vpohode domluva, niple a draty vinou prodejce meneny zdarma (pry byla spatna varka niplu, JakeF mel podobne problemy), ale stvalo me tam porad chodit a jen ztracet cas… uprimne jsem rad ze uz na tom nejezdim, tovarni zatracovane zaplety 105, MT65,DT, roval control bez chyby

            0 0
            • mastihuba  

              Popravdě nejsi jedinej. Jestli jsem na neco alergickej tak na jeho frajersky reci o zaplitani tady na foru. Z meho blizkeho okoli jsou tu dalsi dve ovecky, ktery dopadly stejne.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Mozna vis o 3, ale…

                Takhle jsem slysel a videl 2 stope kolo. Rozpraskane niple. Nakonec diky nespravne delce dratu.

                0 0
                • mastihuba  

                  I ty brute? :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ja nastesti ne. Ja mel epizodky Viking a Crosstrail :D.

                    Ale na jedne Marinade… ;-)

                    0 0
                    • mastihuba  

                      ten je právě započítanej :)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ah. Neva. Ale mam pocit, ze rikal, ze vi jeste o nejakem podobnem problemu. Takze je docela mozne, ze to porad + 1 je :-D.

                        Ja uz byl prave varovany :-D.

                        0 0
                • Rubi  

                  se nam ti „spokojeni“ zakaznici nejak sbiraji :D

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    To mas tak. Mas jich tady kotel, ale v konecnem dusledku, kdyz nespokojeny neco napsal, dostal virtualne pres hubu :-). Na takove psani si tady zive pamatuji.

                    0 0
            • maajkee  

              Možná mu špatně ukazoval tenzometr :) Ne, dělám si srandu.

              S těma prvníma kola, když jsi kopl ráfek, tak to bych se pak nedivil ničemu.

              Co se týče těch měkkých WTB ST i19, tak to nevím, zaplétal jsme na tom kola i pro jednoho 135 kilovýho typa, Sapim Leader 2.0mm dráty a celou loňskou sezónu na tom v pohodě odjezdil.

              Ale každopádně s obyč mosaz niplema. Upřímně nechápu proč na takový low-end záplety jako na těch wtb dávat alu niple.

              U těch prvních to chápu, ale stejně mám radši mosazný niple.

              Nedávno jsem to vážil, jakej je v tom rozdíl. 100 kusů alu niplů 65g a 100kusů mosaz niplů 99g.

              Když vezmu jedno kolo se 32 dráty, tak je to rozdíl cca 10–15g na kole a vzhledem k tomu, že alu niple někdy rády praskaj, tak se snažím doporučovat spíš mosaz.

              Každopádně to, že může být nějaká vadná série niplů a praskaj víc, to může být taky možné.

              0 0
              • Rubi  

                ale to kolo se nejdriv povolovalo i pred kopnutim… jinak netvrdim ze byl mekky rafek, ale vyplet

                k mosazi bych cekal ze bude vychazet hure, to na nejake treningove kola asi jasna volba

                0 0
      • Rubi  

        tak od remerxu davam radsi ruce pryc, to je tak 50/50

        0 0
    • RaBL  

      Nevíte, zda by na ty Aksia S WTS pasovala i 9 speed Shimano kazeta?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.