chci se zeptat, jestli se dá nejak exaktne urcit, o kolik je pomalejší jízda na kole s šířkou pláštů 2,25 oproti 2,1 řekněme při 30 km/h při stejné vynaložené práci.
chci se zeptat, jestli se dá nejak exaktne urcit, o kolik je pomalejší jízda na kole s šířkou pláštů 2,25 oproti 2,1 řekněme při 30 km/h při stejné vynaložené práci.
teoreticky dá, ale ty rozdíly se mění podle terenu kde jedeš, a za určitých podmínek může být 2,25" rychlejší, takže je to vlastně k ničemu :D
v jakém případě by byla rychlejší 2,25 co se týká aerodynamiky?
Kdybys jel s větrem rychlejším než ty v zádech :)
ptal ses na jízdu na kole, pokud bys řešil čistě aerodinamiku
tak teoreticky pokud bude foukat vítr do zad stejně rychle jak jedeš tak rozdíl nebude :D
jinak to nemá smysl řešit protože jak sem psal záleží na nafoukání a na terénu , 2,25" za určitých podmínek může být rychlejší.
Aerodynamiku kol/plášťů neřeš proboha. Řeš deformaci pláště a s tím spojený valivý odpor, řeš šířku záběru, řeš váhu pláště …
hehe to už řešit nemusím, to už mám vyřešené :D
A výsledek?
Podle mého názoru více než aerodynamika hraje roli hmotnost – stejný plášť při větším rozměru bude zřejmě těžší. Gramaření má IMHO smysl právě na „pohybujících se“ komponentech – kola, řetěz, kliky atd.
Jak exaktně měřit aerodynamický odpor mě nenapadá, ale někde jsem měl test valivého odporu různých plášťů. Možná bych to ještě našel, co si pamatuju je, že Kenda Nevegal má valivý odpor snad největší mezi testovanými a relativně dost dobře dopadl Nobby Nic.
v pripade rovnomerneho primocareho pohybu po rovine (cili ciste teoreticky) nebude hmotnost hrat zadnou roli…
a ani si osobne nemyslim, ze by ten rozdil v aerodynamice byl vetsi nez zanedbatelny v ramci jednoho plaste v tech dvou rozmerech… ;)
v pripade rovnomerneho primocareho pohybu po rovine (cili ciste teoreticky) nebude hmotnost hrat zadnou roli…
a ani si osobne nemyslim, ze by ten rozdil v aerodynamice byl vetsi nez zanedbatelny v ramci jednoho plaste v tech dvou rozmerech… ;)
tvoje starosti bych chtěl mít :-)
neřekl bych, že mi to leží na srdci nějak moc, spíš jenom pro zajímavost :)
řekl bych, že ta aerodynamika je zanedbatelná…daleko větší roli hraje směs gum, jak moc je to nafoukaný, jakej to má vzorek… nehledě na to, že skutečná velikost se u některých výrobc§ podstatně liší
Mohu porovnat schwalbe rara 2,1 a 2,25.Na asfaltu jedou 2,1 lépe.Na delších silničních úsecích udržuji rychlost 30 km/h.Na 2,25 to taky udržím, ale makám více:-) Vykládám si to tak že 2,25 má větší figuru.
Silničku nemám, tak drtím silnici na horáku:-)
Řekl bych ,že větší vliv bude mít spíše odpor valení,třecí.
S 2,1 pojedeš i při vichřici, 2,25 tě odnese až za hory
hustý … nebude muset na ně vyjíždět :) … běžím koupit 2,25 :)