SIXFIFTY - 650b /27,5"/ vlákno od Tiny vol. 2

387 nepřečtených
  • Tina

    Prvé vlákno je už dosť objemné a hlavne na mobilných telefónoch sa dlhšie načítava tak som aj na žiadosť viacerých užívateľov založila druhú časť.

    Pravidlá platia rovnaké ako v mojom prvom vlákne a tak prosím pridávajte príspevky iba k téme a tak, aby ste sa za ne nemuseli v budúcnosti hanbiť.

    Pokiaľ sa vám táto téma nepáči, alebo nemáte čím by ste prispeli k téme, prosím ignorujte ju a pridajte si ju do blokovaných, aby sa vám nezobrazovala

    0 0
    • Tina  

      Najľahšie plášťové kolesá na trhu od Uliho. Tune Skyline 3C (Prince + Pricess + Superspokes + karbon ráfky z vlastnej produkcie 3C = 1.086g). Dostupnosť: Únor 2013, cena páru kolies 2.499,– Eur

      0 0
    • Tina  

      Pre záujemcov o galuskové kolesá SIXFIFTYBÍ. Asi najznámejšie a najúspešnejšie sú galusky Dugast. Dostupné sú v dvoch dezénoch. Prípadne je možné zaslať hocijaký 27,5" plášť s obľúbeným dezénom do Dugast a oni vám ho nalepia na novú galusku.

      Druhou a možnosťou sú galusky od domáceho a vo svete uznávaného výrobcu Tufo Na webe nemá uvedené galusky v tomto strednom rozmere. Avšak Tufo mi potvrdilo, že pre galuskové ráfky v tomto rozmere je možné použiť 29" galusku. Pri objednávaní treba uviesť, že galuska bude pre ráfik 27,5". Oni ju pri výrobe ešte urobia mierne úpravy. Na požiadanie je možné zaslať svoje galuskové 27,5" kolesá do Tufa a oni vám galdy aj nalepia :)

      Pokiaľ niekoho napadá ďalšia možnosť, sem s ňou ;)

      Na obrázku galuska Tufo XC2 Plus na ráfku Gipiemme Kenya 27,5".

      0 0
    • black.horse  

      Ze zvědavosti: existují 27,5 slicky nebo semislicky v užším rozměru? Na 26" slicky jsou prckové, velký obruče + 1,5" guma začíná být u řady vidlic/plášťů problém, ale co třeba 27,5×1,5 slic­k/semislick v 26" rámu/vidlici. to by mohlo jít dobře…

      0 0
      • Tina  

        Možno Schwalbe). Avšak, pozri si rozmery kolies hneď v úvode tohto vlákna. Silničné koleso hravo vojde do každej 26" MTB vidlice aj rámu. Stačí si zapliesť jeden pár diskových kolies na siničných ráfkoch a nahodiť širšie 28mm plášte.

        0 0
        • black.horse  

          Jsem to myslel maličko jinak. 28mm silničních je málo. Mám doma Schwalbe Marathon Racer 26×1,5 a je to super guma na druhý pár kol pro bike. Jsou lehké, rychlé na asfaltu, ale zároveň s omezením na to, že nemají vzorek zvládají i lehký terén za sucha. Jediné co bych ocenil, kdyby měli větší obvod, takhle jsou to pidi kola. Možná drobnost, ale existovat to v 27,5 a vejít se to tak akorát do rámu/vidlice, bylo by to dle mě geniální. Silniční pláště 28mm, by sice byly fajn na asfaltu, ale takhle univerzální službu neodvedou (do terénu moc užovka a snadněji to cvakneš). Vím, že to jsou už drobnosti, ale právě vychytané drobnosti je to, co dělá lidem spokojený úsměv na tváři:-)

          0 0
          • Tina  

            Možno by tam vošli aj trekingové 35mm plášte. Zisti si polomer trekingového kola s takým plášťom.

            0 0
    • Zlatka  

      Schwalbe plášť Rocket Ron II EVO – PaceStar 27,5" – model 2013

      • hmotnost : 431 g ( rozměr 2,1" ) !!! … skutečnáhmotnost oproti katalogové hmotnosti 460g !!!
      • Tubeless Ready – při použití tmelu možnost tytopláště použít i jako bezdušové. !!

      936,– kč :)

      0 0
      • TJK  

        uz jsem par fotek videl, myslim ze jsem daval i vahy do predchoziho topicu… pro me byla ta vaha to co me od nej odradilo, preci jen se mi to uz zda dost papirovy s touhle vahou… ale bude zajimavy jak pojedou, asi je taky vyzkousim

        0 0
        • Zlatka  

          Dopředu je jasné, že bočnice budou smrtelné. To je největší mínus těchto plášťů.

          0 0
      • Hnoj  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • roman 3D  

      bude ty Reby za tyhle prachy vůbec někdo kupovat? :-)

      http://www.kupkolo.cz/…/27–5er791/

      0 0
      • Azmir  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • kubad  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Georrge  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Hnoj  

        Kdyby jste se podívali pořádně, všimnete si, že ceny jsou stejné u všech, bez ohledu na model, tzn. Ms.Kuk vytvořil jednu vidli a tu pak kopíroval na další produkty, které postupně upraví.

        Jinak AFM reba by měla stát kolem 10 litrů v eshopu (bez ohledu na rozměr), kolem 11–11,5k na krámě. To, že se už dneska prodávaj reba 26" modely 013 za míň než je VOC s citelnou slevou je jen smutná realita… (Velice bych prosil, abych byl ušetřen reakcí jako: Když se ti to nelíbí, tak neotravuj. Je to dobře pro zákazník a pod. Dokážu si je domyslet sám. Děkuji.) Konstruktivní odpovědi vítám s náručí otevřenou.

        0 0
        • Georrge  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Peslezedirou  

          Možná jen testuje zájem, předtím než nějaké 27,5 vidlice objedná.

          0 0
    • roman 3D  

      mám špatný monitor či blbě vidím jednohrbýho velblouda:-)

      http://www.prodejkol.cz/…-kola-27–5//

      0 0
      • Tina  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • black.horse  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Zlatka  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Hnoj  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • bimjeam  

        Na Slovenskej stránke majú uvedenú len veľkosť 18"

        Ak je to na fotke 18" tak amen tma :D

        0 0
        • DaSnail  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • bimjeam  

          Máš pravdu da snail je to 20", už stihli aj opraviť stránku a napísať, že momentálne nie je k dispozícii ;)

          0 0
      • black.horse  

        tohle je hnus k blití… a cenzura tomu nepomůže!

        0 0
        • Tina  

          Koníčku, príspevky som zmazala, nie kvôli kritike bajku, ale pre OT príspevky ako je tvoj. Myslím, že nikoho nebude po čase baviť čítať milión „vtipných“ poznámok aké je to kolo hnusné. Ani mne sa ten bajk nepáči. Ale je to 650b bajk a je tam aj priamy link na predajcu a o tom toto vlákno je.

          0 0
          • black.horse  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Zlatka  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
      • Pavel  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Peslezedirou  

      Než budu zablokován, tak se zeptám, kolik bajku jezdí v kombinace 27,5/26? Protože je 27,5 blíže 26, tak by to nemuselo být uplně špatné, rozhodně lepší než 29/26. Viděl jsem tuhle kombinaci na scottu při jednom světovém poháru. Kdyby jste někdo hodil foto, tak budu rád.

      0 0
      • honzour  

        No Scott to sice není, ale i tak …

        0 0
        • jirkas  

          bych řek,že tohle je 29/26

          0 0
          • honzour  

            Já to pochopil, že chce 29/26, ne e ?

            0 0
            • Milvus888  

              neřekl bych :) Než budu zablokován, tak se zeptám, kolik bajku jezdí v kombinace 27,5/26? Protože je 27,5 blíže 26, tak by to nemuselo být uplně špatné, rozhodně lepší než 29/26

              0 0
              • Zlatka  

                O tom jsem již psala hodněkrát, stačí hledat v historii. Již to tady i pár lidí jezdí.

                0 0
      • black.horse  

        Dle mě to může být i alternativa k „úpravě“ geometrie rámu, když chceš trošku podseknout vidlici, dáš model s lehce vyšším zdvihem a nebo od nynějška 27,5 přední kolo.

        0 0
      • antt  

        jo takový 67er by mohl být mnohem zajimavější jak 69ka. Chci si něco takového zmastit s pevnou vidlou, ale na slickách, které zatím nějak nejsou k mání, nobo jo? Ideálně conti 1.3

        0 0
      • deekay  

        http://svenklein.zenfolio.com/…01/h4B2D07F8#…

        trebas tady je jeden 67er :)

        0 0
      • antt  

        tady takový pokus 27,5/26 s pevnou vidlou.

        Funkčně paráda, na živo to vypadá taky zajímavě, foto z mobilu

        0 0
    • Hnoj  

      Tak pro zdejší uživatelé, kteří rozumějí americky jsem nasnímnul článek z trošku fundovanějšího magazínu, než české Velo vedené Pepíly a Lojzy, kteří píší, jak jim Pell´s a spol. platějí.

      Soubor si nasosněte zde a super-tajný heslo pro jeho otevření zní: 650b. Přeji příjemné počtení !

      0 0
      • Tina  

        Pekné čítanie. Dík. Krásna veta na záver „Unless you´re racing where every second counts, then there are many more factors to consider, most impotantly having fun – and that´s possible on any bike regardless of its wheels.

        0 0
      • Zlatka  

        Paráda, díky..

        0 0
      • Azmir  

        Zajímavé a pro mě hodně překvapivé počtení.

        0 0
      • MlokCZ  

        Pěkné srovnání pro HTčka. Pro HTčka mi jejich závěry nijak nepřekvapily.

        Chtělo by to ještě stejné srovnání pro fully různých zdvihů, kam se to s narůstajícím zdvihem bude nebo nebude posouvat…

        0 0
        • Azmir  

          Mě hodně překvapilo, že 26 dopadla nejhůř ve stoupání, přitom by to mělo být přesně naopak.

          0 0
          • Zlatka  

            Jak jsi k tomu došel?

            0 0
            • Azmir  

              Tak teoreticky menší sila potřebná k rozotčení u 26 by měla být plus, jelikož ve stoupání jedeš většinou pomalu a tudíš by se 29 měli hůře roztáčet.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Zlatka  

                Tak to ano, to platí ve většině případů, tedy až na to, jaké je stoupání a jaký je jeho povrch. Mně se ty rozdíly nezdají být nijak markantní a už vůbec ne vypovídající k takovým závěrům.

                0 0
                • Milvus888  

                  1+

                  0 0
                • Azmir  

                  No odpovídající jsou podle mě až moc, sice nevím jaké stoupání tam bylo v tom testu, nevšim sem si že by to bylo uvedené, ale potom by ten graf měl být přesně naopak, kdyby třeba 29 byla poslední o minimum tak neřeknu, ale aby 29 vedla o relativně dost se mi nechce věřit a překvapilo mě to, ještě by mě zajímalo jakou měl ten jezdec třeba průměrnou rychlost.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ten rozdíl potřebné energie dle různých hmotností kol různých velikostí se tu pořád děsně přeceňuje.

                Pokud jsou kola lehčí (pro všechny velikosti), rozdíly jsou poměrně malé.

                Už se to tu i v historii počítalo pro kokrétní případ a bylo to kolem 1% rozdílu potřebné energie v té nejhorší situaci (čisté zrychlování).

                Oproti tomu třeba rozdíl v záběru stejného typu pláště (26" x 29") je znát v situacích, kde to je na hraně opravdu hodně. Teď mluvím o HTčku, kde tomu nepomáhá odpružení.

                A ve výjezdu stačí když kolo má jezdcem neregistrované mikrosmyky při záběru a ztráta to může být na energii daleko větší než 1%.

                Ve výsledku jsou ty rozdíly nakonec stejně na hranici toho co lze rozumně změřit (tím jak nelze zaručit 100% stejné podmínky).

                A na typu kola ve výsledku téměř nezáleží. Spíš záleží na typu kola v tom, co komu vyhovuje a na čem se mu jede lépe (pak je schopný podat i trochu lepší výkon).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já mám třeba dlouhodobě vyzkoušeno, že na 29" celopevňáku v prudkých výjezdech v terénu vyjedu výrazně více než na 26" celopevňáku.

                  Mám tedy ± stejně těžkého celopevňáka, takže na energii neztrácím nic (mám o 100g těžší kola, ale zase o 100g lehčí pláště, jak jsem musel opustit USTčka co jsem jezdil na 26tce).

                  A díky lepšímu gripu (stejný typ pláště na 26" i 29") + lepšímu překonávání překážek to jde mnohem snáze.

                  0 0
              • Georrge  

                rozdíl v rotaci kol jak píše mlok moc nebude, a celkový rozdíl hmotnosti (který při stejné ceně vychází pro 26" nejlíp) byl srovnaný zátěží, takže tady taky nic :) asi ta 26" bude mít trochu horší grip při stoupání, a z kopce zase víc drncá tak si to jezdec tak nepustí :D

                0 0
      • yetti  

        Hezký čtení, ale z mého pohledu je rozdíl strašně malej na to aby z toho šlo něco usuzovat. Ty grafy jsou schválně vyříznutý tak, aby to vypadalo jako velikej rozdíl. Možná, že kdyby ta 29ka byla na XT ane na výrazně lehčím SramuXX, tak by třeba ten graf vypadal úplně jinak. Prostě myslím, že by to chtělo měřit kola na shodném setupu!

        0 0
    • česílko  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • nox159  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Tina  

      zaujímavý článok v MTBS ohľadom 27,5" kol a DH špeciálov

      0 0
    • bimjeam  

      Focus raven 650b cena cca 2700€ / 67 tis Kč

      0 0
    • Tina  

      Pokračovanie o 650b galuskách. Tu je stručný zoznam výrobcov galuskových ráfkov tohto „stredného“ rozmeru:

      • BOR XMD 309 Tubular: Alu kalíškovaný ráf. Dovozca do ČR www.Airoo.cz
      • FRM XMD 309 Tubular: pravdepodobne rovnaký ráf ako BOR. Dovozca doČR www.Airoo.cz
      • Gipiemme Kenya: Alu kalíškovaný ráf. Dovozca do ČR www.haven.cz
      • Gipiemme T584: Karbon ráf
      • AX Lightness: Karbon ráf 240g. Max hmotnosť bajkera 110kg.
      • Alchemist 27,5": Karbon ráf 265g. Max hmotnosť bajkera 90kg.
      0 0
    • Tina  

      Hongfu full suspension 650b

      0 0
      • Azmir  

        Až moc nápadně to připomíná Scott Spark, by mě zajímalo, co s ním má společné, nemá někde hongfu geometrii k tomuhle rámu, aby to šlo porovnat? A dělají i nějaké barevné varianty nebo jenom v tomhle „surovém“ stavu?

        0 0
        • kubad  

          co má společného :D muheh to že je to kopie

          0 0
          • Azmir  

            Není kopie jako kopie, proto se ptám, jak moc je to věrná kopie a jestli o tom někdo něco neví :)

            0 0
            • kubad  

              :D

              jako že přes den Spark a v noci tohle? tak to fakt není

              je to jiný rám jiný výrobce jiný materiá, HongFu vcelku ujde

              fungovat to bude cena fajn

              0 0
            • Tina  

              Až taká kópia to nie je. Scott má jediný karbonový full pre 650b kola a to je Genius so zdvihom 160mm. Tento Hongfu je XC rám so zdvihom údajne 110mm. Tento istý rám som už videla pred pár mesiacmi v ponuke inej čínskej firmy na Alibaba, ale už ho tam nemajú. Scott Spark sa robí zatiaľ iba pre 26" alebo 29" kola.

              0 0
              • Azmir  

                Třeba jsou hošíci z hongfu rychlejší než u scottu, sotva to má scott na papíře a oni už to perou na linky, co ty víš :o)))

                0 0
            • TJK  

              Jak pise David, zrovna Hongfu je asi jedina cina ktery bych byl ochoten verit… na zahranicnich forech na tom stavej celkem hodne drahy kola a zatim jsem se nesetkal s tim ze by nejak extra praskaly apod… a za tu cenu to bude dobrý kup.

              0 0
              • Zlatka  

                Boha toto jsou vždycky takové hodnotné příspěvky, kvalita tzv. kopií natolik vzrostla, že je již dnes téměř nerozeznáš od originálu a to i co se týče designu. Prostě dnes není jen dobrý Hongfu, ale obrovská spousta dalších Čínských, Asijských „značek“, kteří bohužel okopírují kdeco velice schopně a konkurenčně. Je to nekonečný boj „značek“ a je to na druhou stranu jenom dobře..

                0 0
                • kubad  

                  jj okopcit to umi a material ojebat vcelku fest taky a vo tom to hlavne je

                  0 0
                • šlapatko  

                  To je opravdu ideální řešení.Nový trend tady.Koupit no name čínu a najebat na to top komponenty.

                  0 0
                  • Azmir  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
                  • hony007  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
              • destr  

                Tu cenu vidíte kde?

                0 0
        • Milvus888  

          Docela dost mi to taky „připomíná“ scott

          0 0
      • Tina  

        myslím, že zdvih zadnej stavby je 120mm. Osobne sa mi páči. Asi preto, že aj Scott sa mi páči :)

        0 0
    • bimjeam  

      BAUM extensa 650b

      0 0
      • Tina  

        Odlepiť z ráfkov nálepky ENVE to je už vyšší level :) Inak krásne jednoduchý a funkčný bajk

        0 0
        • Azmir  

          Funkční jak pro koho, já bych třeba 1*11 nechtěl.

          0 0
        • TJK  

          tak vzhledem k tomu ze ma odlogovane vsecko a je to rekneme takovy Darrenuv styl.. ze ma pouze svoje logo a lakuje komplet bike tak si myslim ze to je i ku prospechu veci, ac mam rad enve logo po designove strance tady by to bylo asi az prilis…

          0 0
      • Kubiczech  

        Teda jak má silnice krásný, tak tohle se mi nelíbí vůbec.

        0 0
    • Zlatka  

      650B/27.5 All Mountain Bike Round Up

      THE Ultimate All Mountain Bike Platform?

      Fakt pěkné biky!

      http://youtu.be/upv429GUBVE

      http://youtu.be/a48PqZhbdxc

      Predictions for the future of 650b? More, much more 650b bikes will be coming from major manufacturers who have had their ear to the ground and have been doing plenty of their own secret testing and research on this exciting new type of mountain bike. By the time the Sea Otter Classic rolls around, we expect many of the big bike brands to have their 650b All Mountain bikes ready (at least in prototype form). For more in-depth analysis, photos, specs and info about each bike click an image below.

      0 0
    • roman 3D  

      první vlaštovka od Sr,levná dvouapůlkilová 27,5 vidle

      http://www.kupkolo.cz/…r-lo_z93892/

      0 0
      • Zlatka  

        Pro ty co budou mít všechny komponenty a bude chybět jen vidle je jako prozatímní možnost skvělá nebo na držáky kotlíku/rožně nad táborákem, než naspoří na skutečnou VIDLICI.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Uvidíme na kolik potom vyjde epicon. BTW máš už nějaké info kdy by jsi měl mít od RB rám?

        0 0
        • roman 3D  

          rám se mi už dělá, objednán před 14-ti dny, komunikace přímo s P.Heinikem a doufám že v průběhu února bude hotovej, kola jsem už vyřešil a největší problém je vidlice, moje představa je max.9–10 tis.Kč,teda na rebu 27,5 to prozatím nevypadá:-)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Tak přinejhorším na čas pořídit pevnou, ať zažiješ útrpné právo :-)

            Kolik je jinak cena rámu? Myslím, že jsi psal, že zadní osa je pevná, co tam budeš dávat za náboj?

            0 0
          • Tina  

            Ahoj Roman, nechcel by si moju Foxku? Jazdená 4mesiace. Teraz v zime odpočíva v poličke a nebudem mať pre ňu využitie. Skvelý stav. Dám ju za 5.300 aj s poštou. Tapered krk.

            0 0
      • Tina  

        ale skladom zatiaľ nemajú ani jednu odpruženú vidlu :) je to zatiaľ iba „namotávka“ ;)

        0 0
    • Tina  

      Saracen Kili Flyer

      0 0
      • roman 3D  

        už u nás prodávaj Rubeny 650B?

        0 0
        • Zlatka  

          Ale Rubeně nevím, ale o Kendě ano (nevegal 2.35 kevlar).

          0 0
          • roman 3D  

            já mám raději něco co trošku jede i když to zas tolik nedrží:-)

            0 0
            • Zlatka  

              Já je jezdím, jsou bombastické, nejedou, ale neskutečně drží.

              0 0
              • roman 3D  

                věří ti, kdysi jsem měl G Reign a tam byly, vlastně jsem je tam dlouho neměl a dal NN

                0 0
        • TJK  

          Bikesport ma za dobrej peniz RoR 2.1 ty pojedou paradne a vaha kolem 430g kus je pecka… RaR 2.25 neco kolem 540g jedou super a drzi rekl bych taky paradne… ted ma Z-max WCS Shield .. z vetsi casti to vypada jako okopceny Contik Race King supersonic, na sirku krapewt podvyziveny avaha 520g kus, ale zase vypada odolne i na bokach.. jak to jede jedte nevim.. nebyl cas otestovat

          0 0
          • kubad  

            leti leti leti :-)

            0 0
            • TJK  

              aby neletely do kose :))

              0 0
              • Slavoš  

                Jo jo mě u 26" uletěla patka.

                0 0
                • TJK  

                  kdyz me naserou vemu Rony a budu – 200g :)

                  0 0
                • TJK  

                  kdyz me naserou vemu Rony a budu – 200g :)

                  0 0
                  • Slavoš  

                    Letěl do kontejneru,naštvalo mě to ,musel jsem vylít mlíko a dávat duši .Byl jsem rád,že jsem vůbec dojel těch 11 km co zbývalo.

                    0 0
          • roman 3D  

            ty nemáš žádný jméno?:-)

            0 0
            • roman 3D  

              á máš, mě se normálně zobrazil anonym beze jména:-), tys někde viděl contiky RK supersonic v 27,5–650B?

              0 0
              • Milvus888  

                Ja bych rekl ze mysli 26 conti a 27,5 ritchey

                0 0
                • roman 3D  

                  tak to jó, 26 conti rr supersonic jezdím a ty jedou jak sviñ akorát maj svý limity, a ritchey jsem nikdy nepřišel na chuť jakýmukoliv vzorku, takže favorit na 27,5 bude asi RR, někde jsem na výstavě viděl právě rubeny ale jestli je plánujou vyrábět sériově ví bůh

                  0 0
                  • TJK  

                    prave ten ritchey je skoro to samy co contik, mel jsem je vic nez sezonu a byl jsem z nich nadsenej limity mely ale docela citelny, jezdil jsem je radsi nez RaR.

                    0 0
          • Tina  

            ja som ináč fakt zvedavá, či budú naozaj aj RaR EVO 27,5×2,1". Na bikesporte majú napísané, že „dostupnosť 17-dní“

            0 0
        • bimjeam  

          Podľa mojich vedomostí budú dostupné (skladom) až v apríli

          0 0
        • bimjeam  

          Podľa mojich vedomostí budú dostupné (skladom) až v apríli

          0 0
    • bluma  

      Další 650b testík tu

      0 0
    • TJK  

      Litespeed 650b line

      0 0
      • Tina  

        Zaujímavý počin. Tie zadné koncovky sa mi však nepáčia. Tam majú ešte rezervy :)

        0 0
        • TJK  

          ja bych byl dokonce jeste prisnejsi.. sou hnusny jak prdel a pekne se na to vyflakli… na biku za takovej ranec bych chtel rozhodne hezci… vzdyt i nejobycejnejsi hlina ma hezci patky jak tohle… a ramy se mi taky nelibej kvuli tomu zprohybani a navic u Citico ta kombinace spodni obly a horni hranaty roury.. to vymyslel uplnej magor.. vzdyt to k sobe vubec nepasuje

          0 0
          • Tina  

            :D súhlas. Tak ako sa mi nepáčia pokrútené Lynskey tak sa mi nepáči hranatá „top tube“ na Citico. Navyše týpek povedal, že pracnosť výroby tej trubky sa rovná pracnosti zvyšku rámu. Pokiaľ nemá tá rúra nejaké „superduper“ vlastnosti tak iba zbytočne špatí rám a zbytočne zvyšuje cenu :( Mám titanové bajky rada aj kvôli rovným a jednoduchým trubkám guľatého príp. oválneho priemeru.

            0 0
            • TJK  

              jj souhlas… jeste ze muj Lite je starej dobrej klasickej ram bez zadnych picacin :-D

              0 0
              • Tina  

                jj. tie sú krásne minimalistické. Odporúčala by som týždňú stáž u Toma Ritcheyho. Koncovky aj riešenie montáže kotúčoviek na jeho P-650 sa mi veľmi páčia.

                0 0
                • TJK  

                  pro me jako totalniho minimalisto a cloveka co zere jednoduchej cistej design je tole normalni porno! ukazka jak jednoduse jde udelat neco nadhernyho…

                  0 0
                  • Tina  

                    jj, tieč by som si takéto niečo priala na mojom VN

                    0 0
    • Tina  

      Nová Fox Float 32 2013 CTD s plášťom Maxxis High Roller II 27,5" v šírke 2,4"! Spredu pod podkovou je stále ešte nejaké miesto na „suché“ jazdenie, ale pri stlačení vidlice nadoraz už tento balón zachytí o korunku. U takto širokých plášťov je však podľa mňa použitie tejto 26" vidlice s nohami 32mm nezmysel a užívateľ už mal použiť „trailovú“ 650b vidlu s nohami 34mm.

      0 0
      • zdenekhubner  

        Docela jsi mě vyděsila, měl jsem v plánu přes letošní zimu hodit dopředu 650b na vidlici Fox Float 140 RLC model 2011. Dělám to mimo jiné kvůli změně geometrie, která bude pro mě ku prospěchu.

        Myslel jsem, že má obecně Fox velké rezervy. Dozadu bohužel 650b nedostanu, mám rám Giant Trance X 2011. Co jsem tak Googlil, mohl bych s Racing Ralphem 2.25, kterého vozím, počítat tak s 3–5 mm od spodního můstku zadní stavby.

        0 0
        • kubad  

          a jaké rezervy čekáš?

          2,4" Maxxis High Roller II je fakt pořádný balon a má vysoký vzorek

          a to fakt do 26" vidle nenarveš

          s 2,25" Schwalbe to je bez problémů

          0 0
          • zdenekhubner  

            Tak čekal bych, že i 2,4 proleze. Ideální by bylo, kdyby mi někdo potvrdil, že má stejnou vidlici a 650b. Nerad bych to zjistil po napletení. Nebo si od někoho půjčit přední kolo, ale to se taky těžko organizuje. Ve svém okolí nikoho na 650b neznám.

            0 0
        • Tina  

          Staršie ročníky Fox fungovali. Ty máš 2011. Skús vidlu vyfúknuť a stlačiť nadoraz, či bude korunka pod úrovňou podkovy. A budeš vedieť ako na tom si ;) Plášť 2,25" by nemal byť problém. 2,4" musíš vyskúšať.

          0 0
          • zdenekhubner  

            2,4 neplánuju. Zatm vozím Racing Ralphy 2,25 a klidně u nich zůstanu. Maximálně bych zkusil opěvovaný Nobby Nic, občas za mokra je to s Racing Ralhy o držku.

            0 0
    • Tina  

      DH team SC-Intense bude v sezóne 2013 jazdiť rámy Intense M9 na kolesách v rozmere 650b s ráfkami Pacenti obuté do Schwalbe. Majster Švajčiarska v DH 2012 Lars Peyer odjazdil posledné 4 závody minulej sezóny na kolách tohto stredného rozmeru s výbornými výsledkami.

      (na foto minuloročný model ešte obutý do plášťov Kenda Nevegal 27,5" x 2,35").

      0 0
      • Tina  

        Ten Fox vypadá veľmi sľubne. Hlavne sa mi páči veta „Mark said they their goal is to be the leader in this new wheel size platform“.

        0 0
      • antt  

        netušíte, jestli ten HD je na běžné foxce pro 26" nebo jestli to už je ta z toho odkazu níž?

        0 0
        • kubad  

          Fox má nálepky 34, a s ohledem na tu mezeru to bude 650B

          a ta v dalším odkazu je podle mě 2014 model

          0 0
        • Tina  

          tá z prvého odkazu je 650b vidla model 2013 (160mm zdvih). V druhom odkaze je model 2014 so zdvihom 140mm.

          0 0
    • black.horse  

      Prosím, neví někdo, zda jde dostat do zadní stavby Superior Team Sc (asi 2008 ročník) plášť 650B (třeba i nějaká užovka)? Případně mohl bych u někho v Praze vyzkoušet 650b zadní kolo nasadit? Díky, červíček hlodá:-)

      0 0
      • TJK  

        kdybys mel cestu na libere tak by se dalo prubnout… ale muzes prohledat thread na mtbr.com jestli to tam nahodou nebude.. ale spis asi ne

        0 0
      • raf007  

        Ahoj, vyzkoušený mám SUPERIOR TEAM RACING CARBON 2010 (vel.20"). Tam se to pohodlně vleze se Schwalbe RaRa 27,5×2.25. Vyz­koušení obutého zadního kola není problém, klidně napiš.

        0 0
    • Tina  

      Takže túto sezónu aj Hermida a Merida. A kto bude ďalší? nechajme sa prekvapiť do prvého sveťáku :)

      0 0
      • bluma  

        Špatně pochopené, to je Hermidovo 650té kolo na testování, asi je moc náročnej a hned tak něco mu nesedne :-P

        0 0
    • Tina  

      ráf Mach1 Neo 27,5" je skladom u slovenského aj českého distributéra. Cena SR/ČR: 18,50Eur/526,– Kč.

      0 0
      • šlapatko  

        Mám ho na dílně a chystám se zaplétat.Zpracování vypadá slušně.

        0 0
        • Tina  

          osobne som s frantíkmi nikdy nemala problém. mach1 mám aj na cyklokroske. dôverujem im viac ako jednému nemenovanému miestnemu výrobcovi hoci som aj od nich chcela kedysi testnúť 650ku. už ma to prešlo :)

          0 0
        • antt  

          ten byl můj, už ho mam na kole, dík!:-)

          0 0
          • šlapatko  

            David mě předběhl:-) Někdy se zastav chci prubnout zda vleze do 26 vidlice Reba SL.

            0 0
            • antt  

              v sobotu se půjdu projet, tak jestli tam budeš, tak se můžu stavit, mám na tom obutý ten ritchey shield co je na fotce výš, na obvodě to má šířku necelých 50mm

              0 0
              • šlapatko  

                Necháme to na jindy momentálně jezdím na zimáku s pevnou.Ta nic neprozradí.

                Stejně tomu nedávám šanci, kdyby 650B tak celý bajk.Rád vozím širší pláště 2,25 a někdy dávám i 2,4 na přední kolo :-)

                0 0
                • antt  

                  trocha punku nemůže být přece na škodu:)

                  ja potřeboval trošku přizvednout předek na pevné vidli mosso – force, což se s 650b povedlo akorád.

                  Vzadu zůstane i nadále 26"

                  0 0
            • Tina  

              Nevleze…

              0 0
            • alinceb  

              Nevím, o kolik má Reba vyšší korunku, ale do Sida nevleze ani omylem…

              0 0
    • Tina  

      Intense M9 650b. Dostupný aj na bežný predaj od apríla (dubna) tohto roku. Intense Pro team ho bude jazdiť tento rok na sveťákoch

      0 0
      • roman 3D  

        pro ty koho zajímá RB CRR 650B tak v novým Cykloservisu 3/2013 je test jejich prototypu + další informace ohledně 650B u ostatních modelů RB

        0 0
    • Tina  

      Mavic sa už tiež pripravuje na 650b boom. V USA práve vystavuje Crossmax SLR na svojom 650b softajle titanový Moots. A vypadá to, že bajk je osadený aj prototypom novej FOX 650b XC vidlice so zdvihom 100mm (že by konečne boli Foxky dostupné aj v čiernej farbe?).

      0 0
      • Tina  

        ešte som zabudla priložiť foto…

        0 0
        • kubad  

          http://www.trekbikes.com.ua/…try_2012.pdf

          na tu 2014 Fox s 32mm nohama už kus nahoře odkaz bluma dával

          0 0
          • Tina  

            bluma dával odkaz na trailovú vidlu Fox so zdvihom 140mm. Na tom Moots to vypadá na XC vidlu so zdvohom 100mm.

            Ten odkaz na Trek som nepochopila :)

            0 0
            • kubad  

              sorry sem vkopiroval omylem jiný odkaz.

              jinak jasné dával odkaz na 140mm vidlu, ale 32 mm nohy takže základ je

              0 0
              • Tina  

                jj, každopádne sa som veľmi zvedavá čo „soudrouzi od Foxu“ pečú na pre 2014 ;)

                0 0
    • Tina  

      Ani Shimano si nechce nechať ujsť vlak 650b a pre 2014 predstavilo kolesá WH-M785 (Deore XT) a lacnejšie WH-MT35 aj v rozmere pre 27,5"

      0 0
    • comac  

      Nějaké praktické zkušenosti s kompatibilitou rámu merida tfs a kol 650b

      0 0
    • Tina  

      Novinky s Taipei:

      • Elsworth Epiphany 650b 140mm
      • Polygon Orin Carbon 650b 160mm
      • Polygon Karro Carbon 650b 140mm
      • Suntour Auron 650b 160–120mm 15mm osa
      • American Classic Allmountain 650b 1.673g/pár
      0 0
      • Georrge  

        auron? Nějaký nový model? Ten zbytek je hrozný hnus.

        0 0
      • black.horse  

        ten Ells je mňamka, jen nechápu, proč to vystavujou v týhle nehezký pozici se sedlom dole:-(

        0 0
    • Tina  
      • Marzocchi 380 C2R2 Titanium DH – titanová pružina, 38mm vrchné nohy,zdvih 200mm, pre kolesá 26" a 27,5"
      • X-Fusion RV1 DH – pružina, 200 – 180mm zdvih, v ponuke 2 verzie(pre 26" a 27,5"), 36mm vrchné nohy
      0 0
    • Tina  

      BH bike 650b. Nový týmový bajk Suntour/BH Teamu. Uvidíme na ňom aj July Bresset?

      0 0
    • Tina  

      A je to tu! RB IQ5 650b. 150mm a Horst link!!!, zadná brzda post mount, directmount prešmyk, 142×12mm zadná osa, vedenie pre teleskopickú sedlovku vnútrom sedlovej trubky.

      Maratónska verzia IQ275 so zdvihom 120mm bude predstavená na For Bikes.

      0 0
      • Kubiczech  

        Na Facebooku RB jsou také fotky IQ a CRR ve verzi 27,5". Vše bude k vidění na For Bikes.

        0 0
      • roman 3D  

        no, vypadá to že pošlu svoji ninety six po létu do světa a přes zimu si postavím IQ275 když bude rozumná cena rámu

        0 0
    • Tina  

      more 650b news

      • DAN ATHERTON na prototype GTEnduro 650b na Enduro pretekoch v UK
      • RockShox Pike je späť. Tentokrát aj vo verzii pre 650b s nohamiprieme­ru 35mm
      • WTB ďalšie modely v rozmere 650b
      • KonaExplosif 650b v predaji už od Februára (Února 2013) steel is real
      0 0
    • Tina  

      Giant Proto

      0 0
    • Tina  

      Pyga

      Tento by som aj mohla. Tá farba je skvelá! Ale tá cena :(

      0 0
    • wenda.simon  

      Ani Santa neváhá…

      Santa Cruz Bronson 650b 150mm VPP

      Jak na hlíně tak i carbon.

      0 0
    • Tina  

      Zaujímavý článok o prieniku 650b do DH scény 2013. Minimálne 4 tímy budú jazdiť bajky s kolesami 650b. Fox Racing Shox testovaním zistil, že bajky s kolami rozmeru 650b sú rýchlejšie o viac ako o pol sekundy na 1 míľu opro­ti 26".

      0 0
    • Tina  

      Norco

      Pivot

      Focus

      0 0
      • bimjeam  

        Norco revolver, scott scale ;)

        0 0
      • Rubi  

        crest rafek na tomhle? to fakt?

        0 0
        • Tina  

          Sú tam aj ľahké plášte Racing Ralph. Takže bajk pre bajkerov, ktorí vedia jazdiť a neničiť materiál a užívať si nízkej hmotnosti kolies ;)

          0 0
          • Rubi  

            spis pro bajkery, kteri se svymi 140mm pod zadkem nesjedou nic drsnejsiho :) fajn ze si uzivas papirove kola, kdyz se ti houpe cely bike pri kazdem slapnuti, je si treba uvedomit ze na tomhle typu kol se jezdi prijemneji z kopce, nez do kopce

            meli by to spis testovat na tech svych kanadskych trailech a moc dlouhou zivotnost bych crestum na 27,5 na takovem all-mountinu nedaval

            0 0
            • Tina  

              Nie každý, kto má 140mm full jazdí iba „nothshore“ zjazdy. Niekto si proste chce užívať ľahkého fulla aj pri jazde do kopca. Je to „trail bike“, to znamená že nie je určený primárne na jazdu z kopca.

              Ak sa ti full húpe pri šliapaní, asi máš niečo blbo nastavené ;)

              0 0
              • Rubi  

                spis mas neco blbe nastavene ty, pokud se ti 140mm full nehoupe…

                0 0
        • bimjeam  

          a čo je na tom divné? Tiež jazdím cresty s RaRa/RoRo 2,25 v 650B a v ničom ma to nelimituje na 100mm XC HT

          0 0
          • Rubi  

            no jenze na 140mm all mountinu se predpoklada vetsi narez :) proc ho vlastne nejezdi na DH nevis? kdyz tebe to na 100ht nelimituje :D

            0 0
            • bimjeam  

              Myslel som, že narážaš na ten Norco Revolver nad tvojim odkazom ;)

              Tak pokiaľ má jazdec 60kg a nedáva na tom 140mm AM-ku dropy, možno by to aj vydržalo niečo

              0 0
        • Kubiczech  

          Neviděl bych to tak jednoznačně. Vozil jsem Cresty na devětadvacítkovém Triggeru, což je něco mezi all-mountain a enduro kolem. Sto kilo živé váhy, Železné hory, pár bočáků, kdy jsem si myslel, že půjdou zákonitě do háje, šutry, kořeny, skoky. A světe div se, kola se ani nehnula.

          Pakliže se chystáš podotknout, že jezdím jak bába na hřbitov, tak prosím, ale s tím metrákem tomu naložím i tak víc než šedesátikilový endurista.

          Ale jinak ano, sám od sebe bych tam ty ráfky taky nedal.

          0 0
    • Tina  

      zapletené kolesá Shimano Deore XT 650b

      0 0
    • Tina  

      Conti Trail King, Mountain King, X-King a Race King od leta v ponuke aj v rozmere 650b.

      0 0
    • Tina  

      Aj u Geaxu sa už vyfarbili

      0 0
    • Tina  

      Nový 650b enduro prototyp od GT, ktorý bude jazdiť Dan Atherton už tento víkend na open enduro závodoch vo francúzskom Metabief

      0 0
      • Azmir  

        Mi se to teda nelíbí, pokroucená zadní stavba, tlumič skrz sedlovou trubku, ale tak zas je to něco jiné.

        0 0
      • Bafoon  

        Arch na enduro?!

        0 0
      • Vilém  

        Nevim proc, ale prijde mi to jak Frantova Hnida.

        0 0
        • black.horse  

          protože to má hodně podobnej přední trojúhelník, Franta jim totiž prodal licenci za několik milionů EUR a teďka už bude svařovat rámy z Bahamských ostrovů a posílat je do čech na dobírku:-D

          0 0
    • cbb  

      zdar,

      quick re-fresh – skusal niekto vidlicu DT Swiss XRC100?

      Na mtbr.com som nasiel „chabe“ info o 650B nekompatibilite, ale kedze to nebolo jasne potvrdene, skusam v tomto vlakne. Ak som to tu prehliadol, tak sorry, I have to wipe my glasses :) Rad by som nahodil kombinaciu Schwalbe RaR alebo RoR, 2.1" max Vdaka za info.

      0 0
      • TJK  

        Rar 2.1 myslim ze neni jeste.. k vidli sorry, nevim :-)

        0 0
      • raf007  

        Ahoj, jezdil jsem tuto vidlici loni s RaRa 27.5×2.25. Jde to, ale místa málo – na velké bahno to není.

        0 0
        • cbb  

          dakujem obom za odpoved, budem teda zvazovat dalej :)

          0 0
          • TJK  

            Jen takovy rychly postreh.. vozim ted Ritchey Z max Schield WCS 2.1 .. na bezdusich nas ZTR Crest.. real sirka je nekde kolem 51mm , vaha stabilne 510–520g na plasti… vzorek skoro to same co Race King, jen s malymi detaily… oproti kamosovi co vozi RK 2.2 na dusich ana 26er to ma realne lepsi grip, rychlostne je na tom stejne, na mokrym to relativne drzi.. ale zadny hit… sterk a sypky veci se tomu vylozene nelibi… z myho pohledu a 2 sezonach na RoR a Rar … bych stopro volil ve 2.1 RaR… papirovej plast je to stejne jako ten Ritchey ale za stejnou cenu realnbe o 100g nizsi vaha a drzi a je stabilnejsi diky spuntum vyrazne vic…

            kdybych to vzal ale uplne osobne co by se mi fakt libilo tak bych si nechal 2.25 RaR na predek i zadek… ale nemam na to vzadu dost mista s rezervou a vetsi objem bych bral kvuli pevny vidli…

            0 0
            • kubad  

              tak dej dopředu 2,25" Rona tváří se u mě vcelku dobře a měřím 58mm šířku :D na mém podměrečném W35 650B ráfku

              0 0
              • TJK  

                Dam :-) uz sem celkem rozhodnutej ze poslu Ritchey do sveta a dopredu dam 2.25 rona a dozadu 2,1 rona :-)

                0 0
            • Tina  

              Ritchey Schield ;)

              0 0
    • VanVren  

      Nevozíte někdo tenhle rozměr v oblasti Ústí n/L., Děčín, Česká Lípa, Teplice? Potřeboval bych si to zkusit nasadit do svýho rámu/vidle, jestli se to tam vejde. Díky

      0 0
      • scret  

        bohuzel:(

        0 0
      • TJK  

        V CL mam druhou pulku rodiny… byvam tam tak 1 mesicne… zadni kolo dovalit muzu ale s prednim ti moc neporadim.. mam lefty nabu…

        0 0
    • Tina  

      Kola Cobalt a Hutchinson Cobra v rozmere 27,5"

      0 0
    • Tina  

      Niečo pre DH bajkerov. Manitou Dorado pre 650b kolesá.

      0 0
    • Tina  

      Ladies and Gentlemen, meet Trek Remedy and Slash 650b :)

      0 0
      • wilda81  

        No ehm, designově spíš slabší kousky.

        0 0
        • Kubiczech  

          V tomhle Trek nikdy neexceloval. S touhle konstrukcí moc parády udělat nejde.

          0 0
          • Milvus888  

            Náhodou mě se líbí, žádné složitosti, pěkný čistý design..

            0 0
      • Tina  

        Článok, podrobnejšie info a stručné a celkom názorné porovnanie všetkých 3 rozmerov kolies na Bikerumor. K bajkom TREK v rozmere 650b môžeme samozrejme počítať aj so zapletenými kolami a plášťami Bontrager. Ponuka sa teda opäť rozširuje.

        0 0
    • Turbo  

      Jediný správný rozměr!

      To už tu jednou bylo ne?…

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • MlokCZ  

        To video to jednoznačně dokazuje, že tak je to nejlepší.

        0 0
        • Turbo  

          Zajímavá je taky skladba komponentů co používaj. Na to, že je to promo.

          Shimano s Hope kotoučema, XX1 s vodítkem…

          0 0
        • Tina  

          A čo je na tom screene špatne? Toto predsa urobí každý bezdušák (26", 27,5" aj 29") tisíc krát za vyjížďku. Duša by už bola pravdepodobne niekoľko krát cvaknutá.

          0 0
          • MlokCZ  

            S velikostí kol to nemá společného vůbec nic, jen mi to zaujalo.

            Pokud by tohle dělalo tisíkrát za vyjížďku (tedy v každé druhé situaci), tak máš za chvíli ráfky na kaši.

            0 0
          • Bafoon  

            nevím, ale přijde mi, že si děláš prdel

            0 0
      • mr.antik  

        Docela by mě zajímalo, jak to bude u Giantu s 26kama. Jestli nemám něco teď po sezóně koupit do zásoby…

        0 0
        • Turbo  

          Určitě, ale jen přechodně. Za pár let bude 26" ten nejlepší rozměr…

          0 0
        • ememem1  

          tak jak u vsetkych ostatnych, 26 sice neni mrtva ale umiera a lepsi bike uz na 26 nekupis. este mozes vyskladat ale aj u ramov to je uz pomaly bieda. jak sme mohli doteraz jazdit na takychto shitoch nechapem. a ma tak napada jak uzasne rychla by bola taka 38", snad na to niekto konecne prijde, vedecky to dokaze a urobia ozajstnu 38", a nie ze to odrbu jak 27.5" ked je to v skutocnosti 27.09". pokrok nezastavis.

          0 0
          • roman 3D  

            kdybys poslouchal co ti loni tvrdili Zlatka s Tinou tak bys tady teď nemusel brečet že nebudeš mít na čem jezdit a že nás případně ošidili o 0,41" :-)))))

            0 0
        • mr.antik  

          jo, tohle mě ráno potěšilo. Reign a Reign X naštěstí chybí…

          0 0
          • Tina  

            Asi ťa nepoteším „The Trance SX 650b replaces the Reign in Giant’s 2014 mou­ntain bike line“…

            0 0
            • mr.antik  

              Takže asi definitivně je to v háji, s takovou dlouhou krávou se bude člověk do všecho rovnat hodně blbě… ale třeba geometrie v malých velikostech překvapí. Akorát mi to přijde docela divná strategie pohřbít to jméno, na kterém ta firma hodně vyrostla…

              0 0
              • Tina  

                A prečo by to mala byť v tomto rozmere „dlouhá kráva“?

                0 0
                • mr.antik  

                  Tak nějak se tam ten rozměr dostat musí. Trance SX má 140mm rám (snad možná i trošku vyztuženej?) 160mm vidlu (asi 34mm), úhel 66st a má to nahradit Reign X 170/170 – imho to kratší nebude. Ale počkáme si na finální nabídku protože se mi fakt nezdá, že nad Trance SX už bude jen Glory po tom, co zabili Faitha

                  Chápu že ty kola o něco víc převalí a tím jakoby 1cm zdvihu třeba přidaj, ale jak se to bude chovat třeba na 3m dropu tam žádný rozměr kol nepomůže přece?

                  0 0
                  • Tina  

                    Giant will still offer its key 29er XC racing bikes next season and the Reign-X and Glory will be 26-inch only – for now – but the writing is definitely on the wall at Giant USA.

                    0 0
                    • Turbo  

                      Pěkně na to jdou.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      no, fakt zajimavé… vypadá to jako že sami nevědí co se bude za rok poptávat – kam vítr tam plášť. Asi tak jako u agangu :-)

                      0 0
    • Tina  

      Ako som už písala v minulosti Giant ako najväčší výrobca bicyklov na svete masívne prechádza na rozmer 27,5". Nahrádza nimi top-end 26" modely a dokonca údajne aj niektoré 29" modely. Predstavili dokonca aj vlastné 4 modely zapletených kolies. 2 páry na XC s karbonovýcmi ráfkami a 2 páry trailových kolies.

      Prvé predstavenie Giant 2014

      Giant nezabudol ani na nás a jeho dámska kolekcia bajkov 2014 vypadá fakt skvele. Opäť veľmi masívny prechod na 650b a aj top karbonové modely porovnateľné s pánskymi. Paráda!

      0 0
      • roman 3D  

        to emememovi1 prdne žilka v hlavě, všude kolem něj samá 27,5 a jak vyváděl když se mu to loni říkalo:-)

        0 0
    • zapla panbůh  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Tina  

      Takto to vidí na základe 2 ročného testovania Giant. "Why 650b (27,5)?

      0 0
      • Georrge  

        maji to udelane hezky, skoda ze to je uplna kravina…

        0 0
        • mr.antik  

          tak pochopil jsem, že v negativech je to blíž k 29tce a v pozitivech blíž k 26tce, čili je to asi dobrý :-)

          0 0
          • Georrge  

            nejlepší! Jinak by to nešlo prodat né :) musí nějak zaplatit ty dva roky testování…

            aby tomu člověk nevěřil, když na obrázku mají průměr 27,5 blíž k 29", místo aby byla blíž k 26" jak je to správně :) pak to vypadá věrohodně, kecy o hmotnosti atd se z obrázku špatně odhadují, takže pohoda :D

            0 0
            • Tina  

              Ukľudni sa mladý muži. Nikto ťa nenúti si taký bajk kúpiť. Je to iba info o rozdieloch medzi 26", 27,5" a 29" kolami tak ako teraz už okrem Scottu potvrdil aj Giant. Ty ešte zo svojou 26kou pár mesiacov vydržíš. Takže pohoda ;)

              0 0
              • mr.antik  

                no mám trošku obavu, abychom my prcci měli ještě na čem jezdi, jakmile se nám podělaj současný rámy

                0 0
              • Georrge  

                pleteš se, já proti 27,5" nic nemám, ostatně už při oznámení se mi tento rozměr zalíbil a bylo mi jasné, že moje příští kolo tento rozměr mít bude, ale z úplně jiných důvodů než popisuje giant či scott. Naopak mě dost štve tahle mediální masírka, která argumentuje kravinama, už mi takhle zprotivili jeden rozměr. Ty jejich čísla jsou dost přikrášlené, bez žádného důkazu, prostě masírka… ale jasný, oživení trhu musí bejt :)

                0 0
                • roman 3D  

                  myslím že na masírku rozměru 29 to ještě zdaleka nemá

                  0 0
                • Tina  

                  Presne tú o marketingu stále omieľa aj ememem ;) Aký dôkaz by bol pre teba relevantný?

                  Na druhej strane sa nesmieš mediálnej kampani diviť. Investovali a chcú predať. Avšak keďže máš svoj vlastný rozum a aj úsudok, tak o tvojom budúcom bajku rozhoduješ iba ty sám. A keď sa necháš nachytať na marketing tak je to potom tvoja hlúposť ;) Ja vo svojom vlákne o 650b nikomu nič nevnucujem. Ja sem iba vkladám najnovšie info o tomto rozmere a dostupnosti. Nepíšem do vlákien o 29er, že je to kravina, masírka a bez dôkazu. Každý rozmer má niečo do seba. Momentálne to však IMHO vypadá, že 26" je za svojim zenitom a bude postupne nahrádzaná 27,5" a 29".

                  0 0
                  • Georrge  

                    jaky dukaz? No treba aspon nejaky :D ne ze to jen napisou… si muzu taky napsat co chcu, ale ja vim, nejsem giant takze ode me to neni verohodne. Kdyby ukazali fotky, ci nakresy pro kazdou situaci, a z toho vyvozene graficky ci pocetne ty jejich hodnoty, bych tomu veril, ale koukni na ty grafy, na jejich vysledky, a hned ti to musi prijit divne… ty jejich hodnoty proste nejsou realne, a podlozene to nemaji, proste vymyslene. A dost me to stve, jsem giant mel za solidni firmu.

                    0 0
                    • Tina  

                      to si fakt písal triezvy? :D

                      0 0
                    • nitraq  

                      Otevřel sis ten odkaz vůbec? Sorry, ale všechny ty argumenty tam jsou čistá geometrie/fyzika. Prostě vezmeš rozměry, pravítko a kalkulačku a počítáš, nic víc, nic míň.

                      0 0
                      • Georrge  

                        no právě, a vůbec mi to nevychází jak jim, tak by mě zajímalo, jak to měřili, že jim to vyšlo takhle „hezky“ :)

                        0 0
                        • nitraq  

                          Já to nepřepočítával. Nepočítám totiž s tím, že tak elementární počty by fixlovali, když se to dá v mžiku zkontrolovat.

                          0 0
                          • Turbo  

                            By ses divil co lidi z marketingovýho vyrábí za píčoviny.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak si to přepočítej. Mají tam u něčeho dobré nesmysly.

                            Hmotnost a akceleraci jsem nepřepočítával, tam to tak ± bude jak to mají uvedené, tedy nemělo cenu to počítat znovu. Tedy bude to blíže k 26" než k 29".

                            Ovšem ten nájezdový úhel na překážku vychází naprosto odlišně. Počítal jsem nájezd na překážku vysokou 6cm (nakonec jsem to hodil do Excelu, takže to hned přepočte pro libovolně vysokou překážku a všechny 3 rozměry kol) tvaru kvádru. A pak úhel tečny bodu dotyku překážky a předního kola vůči vodorovnému pokladu.

                            A nejen, že vychází daleko menší rozdíly těch úhlů, ale hlavně to stejně jako hmotnost a akcelerace vychází daleko blíže k 26" než k 29". Jak se ostatně dalo čekat.

                            Délku dotyku se zemí jsem nepočítal, ale rozhodně to bude opět vycházet blíže k 26". To co tam mají jsou matematické nesmysly.

                            Je to prostě dle očekávání a také i praxe. Tedy všechny vlastnosti jsou o něco blíže k 26" než k 29". A žádné zázraky typu, že ty vlastnosti co se jim hodí jsou blíže k 26" a jiné k v 29".

                            0 0
                            • Turbo  

                              asi tak…

                              0 0
                              • roman 3D  

                                ještě že existuje matematický výstup zdali je ten či onen rozměr vhodný či není:-), já jsem si to nedovedl spočítat tak jsem si jednu ht 27,5 postavil spolu s 2×10 39–26 abych poznal že je to k…a lepší než nějaký poleno 29 či morálně zastaralá 26:-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Žádný takový výstup ale není. Matematick výstup pouze srovnává přesně jednotlivé vlastnosti a tady se řeší, že ho mají špatně.

                                  Který rozměr si kdo vybere je na něm, matematický výstup nic neříká o tom, jak je která z těch jednotlivch vlastností pro konkrétního jezdce důležitá. To je jen na každém jezdci.

                                  Jediné co matematick výstup jasně ukazuje, že prostě všechny vlastnosti jsou o něco blížek k 26" než k 29". To může být pro někoho dobře, pro někoho špatně.

                                  Jinak já jen doufám, že zůstane do budoucna slušná nabídka kol i dílu na všechny rozměry, ať si každý vybere co mu sedí.

                                  Jen aby to nedopadlo tak, že kvůli tomu, že bude tolik rozměrů, tak třeba nabídka plášťů bude stát za prd pro všechny rozměry (když by výrobce plášťů kvůli nabídce více rozměrů výrazně omezil nabízené verze plášťů pro jednotlivé typy plášťů).

                                  0 0
                                  • roman 3D  

                                    však jo, k výsledku se dá dojít různými cestičkami, já zkouším a občas to stojí pěkný peníze, jistě nejsem sám, pláště samo 27,5 degraduje, mám polomrtvý scylla 27,5 a čekám n conti raceking supersonic 27,5

                                    0 0
                            • nitraq  

                              Debatovat s Mlokem o číslech je marnej boj, vzdávám se bez mučení:)

                              0 0
                              • Georrge  

                                no prosím, jak s tím přijde mlok, tak všichni couvnou :D aspoň někdo napište, že jsem měl pravdu :D

                                0 0
                            • mr.antik  

                              taky mi to trvalo hlavou, ale neměl jsem na to si to takhle ověřovat :-)

                              0 0
                  • hary jablonec  

                    tohle dohadování mi přijde zbytečné, bo 100% pravda se stejně nedá zjistit. já loni obul 26tkový celopéro do 650b bezduše a musím říct, že při změně rychlosti (s kopce dolů) oproti ostatní klukům ve skupině jedu o pár metrů líp. Ale nevím, jestli za to může rozměr či přechos na bezduše. vzpomněl jsem si ale na tuto polemiku letost v Kitzbuhelu, kde všichni jezděj carvingový lyže a nikdo „nekrájí“, bo je to sakra máročný na prostor a fyzičku a jak mě vyškolil kámoš na 10 let starých obřačkách 190cm, jenže on ten filuta uměl. A myslím, že by mě vyškolil na jakýchkoliv prknech. Tak jestli to s těmi rozměry není podobný, kdo umí a má švih a sílu . ..

                    Ale prostě trh a výrobci si žádají změnu a naše peníze . . .

                    0 0
                • ememem1  

                  to ludom niektorym dvom konkretnym ludom bez elementarneho vzdelania pre ktorych fyzik = fyzicky pracovnik a k tomu celkovo ducha prosteho nevysvetlis, zbytocne sa namahas, nikdy to nepochopia.

                  0 0
      • logoman  

        Smankote jak my chudaci muzeme na te 26 vubec jezdit …

        0 0
    • logoman  

      http://www.mtb-news.de/…-droessiger/

      Zajimavy, to by bral. 160mm 650

      0 0
      • Georrge  

        pordany stroj pro poradne chlapy :D skoda ze je to tak skarede… a taky to asi bude docela tezke. Ale tahle kombinace zdvihu a kol se mi libi :)

        0 0
      • mr.antik  

        No píšou 160mm ale pak že tam bude pike a ten je v tomhle rozměru snad 150mm, ne?

        0 0
        • logoman  

          aji 160, kukni na RS stranky …

          Kdyz kouknu na stranky drosingeru, maji i ramy (starsi modely, tyto jeste nenabizi) za 1k ecek, to jde.

          0 0
    • Tina  

      Ach! To je paráda! Kde na to má človek brať? :)

      0 0
      • ememem1  

        nesmies kecat na fore, snorit po novinakch ale pracovat.

        0 0
      • mr.antik  

        tak je to určitě lepší než stávající ženský modely…ale proti „pánským“ je to pořád slušná kroucenina

        0 0
        • Tina  

          Neviem prečo, ale páči sa mi práve taká „kroucenina“ ;) Bohužiaľ samostatný rám je v ponuke iba v panskej verzii. A ešte k tomu s modrou farbou :(

          0 0
          • 650b  

            A to by se mi možná i líbilo, záleží jaká je cena samostatnýho rámu. Tím předpokládám, že nebude z těch pro normální lidi, teda aspoň pro ty co maj rodiny.

            0 0
            • mr.antik  

              tak vzhledem k tomu, že samotný rámy alu jsem dnes okolo 35tis tak to v karbonu uplně levný nebude

              0 0
      • Turbo  

        Ten název je zajímavej.

        0 0
      • Kubiczech  

        Feministky mají u Giantu silné slovo. První hezký Giant po sto letech a on je dámský. (:

        0 0
      • bluma  

        Kdyby to bylo v 26", tak by ses ani neotočila, že?

        0 0
        • Tina  

          Mýliš sa veľmi hlasno. Skús pohľadať v histórii. Už som pár krát v minulosti písala, že fully Giant sa mi veľmi páčia.

          0 0
      • 650b  

        Má to takové hezoučké barvičky :o) no, no to by bylo něco pro mou starší dceru.

        0 0
    • martinjan  

      Zdravim, neviete nahodou niekto specifikacie vidlice SR Suntour XCR – vzduchova verzia? Samozrejme 27.5 :) Skusal som google, ale zatial bez uspechu :(

      0 0
    • Tina  

      Ponuka Schwalbe v rozmere 27,5" je naozaj slušná.

      Taktiež Continental má v tomto rozmere širokú ponuku.

      Na Eurobike taktiež ukázali svoje modely v rozmere 27,5" aj ostatní výrobcovia ako Hutchinson, Kenda, WTB, Maxxis, domáca Rubena, ONZA, Michelin. Myslím, že ponuka je naozaj dostatočne široká.

      0 0
      • Tina  

        Dobrá správa pre XC chrtov je, že Racing Ralph bude aj v šírke 2,1" (bol v tejto šírke aj vystavený). Obe ponúkané šírky (2,1" a 2,25") sú aj vo verziách Snake Skin.

        0 0
      • bimjeam  

        Vyrába continental aj TLR verzie 27,5" plášťov v 2,1–2,2" rozmere ?? Nejako sa mi to nedarí vypátrať

        0 0
        • Tina  

          Keď si rozklikneš konkrétny plášť v odkaze čo som dala vyššie, tak tam máš tabuľku v akom rozmere a technológii sú ponúkané. Napr. Protection 27,5 znamená, že plášť je aj TLR. Majú to modely Mud King 1.8, Mountain King, X-King a Race King.

          0 0
    • Tina  

      V novom katológu SR Suntour 2014 je takmer každý model vidlice ponúkaný aj pre rozmer 27,5" (Auron, Axon, Epicon, Raidon, XCR, XCM, XCT).

      0 0
    • Dendakenny  

      Merida Mission Lite 2004

      0 0
    • Miro73  

      Nemá niekto skúsenosť s týmito kolesami:

      http://www.kupkolo.cz/…2013_z93905/

      sa mi zdá váha ráfiku 350 gramov málo, asi to moc tuhé nebude. Poprípade v podobnej cenovej relácii niečo pre jazdca 95Kg aby to aj chvíľu vy­držalo. Dík za tipy.

      0 0
      • kubad  

        s 95 kg zapomeň na na ty AC

        za tu cenu se dají složit už hodně slušné kola,

        0 0
      • Azmir  

        Jestli kola s 350g ráfky váží 1700g to ty náboje a dráty musí být pěkné ingoty :o))

        0 0
        • biker jura  

          myslím, že to tam blbě připsali, tahle váha ráfků platí pro model RACE

          0 0
      • Miro73  

        Zatial je výber hotových kolies v SK a CZ e-shopoch obmedzený a ako som pozeral aj s dåžkami špicí to nieje rúžové (napr. DT competition).

        Inak tie kolesá potrebujem s osami 15mm a 12×142mm

        0 0
      • Tina  

        Nemyslím, že potrebuje poradiť z bajkom. Takéto vlákna si okamžite dávam do blokovaných ;)

        0 0
    • roman 3D  

      na koloshopu už naskladnily nový 27,5 pláště od Continental, po letošní trápení s Rubena scylla se už nemůžu dočkat na mé oblíbené Race king http://www.koloshop.cz/…-plaste-292/?…

      0 0
      • bimjeam  

        Ja som prešiel zo Scylly 2,1" na scylu 2,25"

        A potom na Rocket Ron/Racing Ralph v 2,25"

        K Scylle by som sa už nevrátil.

        Za mňa schwalbe: cena narovnako, hmotnosť lepšia, výdrž lepšia, nasadzovanie horšie a odolnosť proti prerazeniu postačujúca

        Continentaly sú o rádovo 100g ťažšie, otázne koľko znesú

        0 0
        • roman 3D  

          já jdu tady do těch http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

          530 gr na 27,5 plášť je super a po zkušenostech jak jedou 26 Conti race king supersonic tak jdu do nich

          0 0
          • bimjeam  

            Race sport nie sú tubeless ready.

            V protection (TLR) verzii to bude cez 600g

            0 0
            • roman 3D  

              my ještě jezdíme s dušema:-)

              0 0
              • bimjeam  

                Tak potom máš moje požehnanie. Ja som svoje duše upísal bezdušovému diablovi a cesty späť už niet :D

                0 0
        • Chiron  

          Pár Continentalů jsem jezdil. RK protection a kevlar, starý MK a XK RS, ten jeden ještě mám. Ten bych asi hodnotil jako nejlepší, hlavně vzadu, dopředu bych ho už znova nedal. Se schwalbe můžu porovnat jen minimálně, ale subjektivně bych řekl, že Conti je o chlup odolnější a míň se sjíždí. Každopádně mají své mouchy a proto sem dozadu pořídil Maxxis Ikon a nemůžu si stěžovat.

          Na novém biku budou NN, ale mám v plánu dozadu dát asi Ardent Race, pokud v 27,5 bude dostupný za nějaký normální peníz, což u maxxisu mám docela pochybnosti. Ty jejich top verze sou drahé jako prase. Každopádně na NN jsem něco najel a přišlo mi to vzadu už takové docela líné.

          0 0
    • zdenekhubner  

      Nenašel by se zde někdo na Žižkově a okolí, kdo by mi byl ochoten půjčit na vyzkoušení přední 650b kolo s 15 mm osou. Myslím tím na vyzkoušení na místě, nikoli na víkend v terénu. Předem děkuji za nadstandardní ochotu. Rád bych posadil na 650b přední kolo svého 26" Trance.

      0 0
      • jeff393  

        Uvazuji o 27,5 a proto jsem zkusil experiment s malou mezerou pro pneu,ram canyon nerve am 2011 a vidlice epikon TT 15mm pevna osa ,ujeto 20km bahinko normal az docela dost a tak 20% silnice jinak les viz foto a jdu bez problemu do 27,5 prikladam foto :-) snad to nekomu pomuze

        Jinak vse nej a hlavne zdraví do noveho roku a hodne ujetych km :-)

        0 0
        • zdenekhubner  

          Takže u toho zůstáváš? Jaké jsou pocity změny? Kde sis půjčil kola?

          0 0
          • jeff393  

            zustavam,asi jsi me spatne pochopil.ja jsem upravil vidlici i zadni vzperu u ramu tou gumou o 15mm, na fotkach je to videt ,zkusil jsem to na 26 kolech se projet v bahne ,slo me o to jestli to nebude problem pri jizde s malou mezerou u pneu a vidlici na doraz nedostanu ani pri skoku pri mem jizdnim stylu ,aby si korunka skrtla o plašt, tak si ty 27,5 koupim :-) az budou, dam ti vedet a pujcim ti to predni kolo, bydlim kousek od prahy

            0 0
            • šlapatko  

              Nazdar, u epiconu je místo i při dorazu. Plášť nechytne o korunku. Mám to otestované s pláštěm rocket ron 2,1 a vleze i 2,25.

              0 0
    • Tina  

      26 ain´t dead ;)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Zeptám se zkušených 27,5čkařů je v čr nějaký rám za slušnou cenu, řekněme do 10tis, případně k tomu pevná carbonolaminátová vidlice, našel jsem jen MRX…

      0 0
    • Tina  

      Rozmer 650b postupuje nezadržateľne do kategórie, kde sa to očakávalo s veľkým záujmom. GT na čele s fenomenálnymi súrodencami Athertonovými budú v tomto roku DH závody jazdiť na prepracovanom Fury s kolami 27,5". Uvidíme ako sa im bude dariť. Závodná sezóna začína na budúci mesiac.

      0 0
    • Mucin  

      Devinci DH

      0 0
    • Peslezedirou  

      Jen se zeptám, jaké vozíte převody na 27,5, XC/trail bike, chci převody jako jsem měl na 26bajku, v mém případě 42/32/22 a kazeta 11–32 (10speed). V době bezpřesmykačové už je troj placka mimo, ale chtěl bych ji zachovat, jediné co je možné vzít, jsou kliky 40/30/22 a k tomu kazetu 11/34? Nebo dvě placky 40/28? a kazetu 11/36?

      0 0
      • satch  

        naklikej si to tady, klidně všechny 3 varianty vedle sebe a uvidíš, jak se to bude lišit.

        http://gears.mtbcrosscountry.com/

        0 0
      • alinceb  

        Záleží, kde jezdíš a jak šlapeš. Na rovinaténebo rychlé XC bych vzal klidně 40/28, ale pokud jezdíš kopce a technické traily, tak radši 36/24 s kazetou 11–36.

        0 0
      • allrose  

        38/24 na 11/36

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.