Máte někdo skušenost s botama na běžky Combi? jsou blíže klasice nebo scatu? Dá se na nich obstojně bruslit?
Máte někdo skušenost s botama na běžky Combi? jsou blíže klasice nebo scatu? Dá se na nich obstojně bruslit?
Jaky mas lyze?
skate salomon equipe 9 si ted kupuju a na klasiku sporten sprint a turistický boty
No to uz je hodne slusna lyze, ta by si skaty urcite zaslouzila.
Kombiky maj obecne mekci podeves a ne tak tuhy kloub kolem kotniku (i kdyz posledni dobou se u kotniku rozdil nejak smazava), kazdopadne doporucuju ciste skate botu.
moc se v tom totiz nevyznám a prodavac v obchode mi rekl, že alpine SR30 jsou na skate a ted jsem zjistil, že jsou combi. Řeším, zda je vrátit a nebo s je nechat na oboje
Nemuzu soudit, tuhle botu sem v ruce nemel.
zitra zkusim skateovy a uvidim, kazdopadne se uz tesim až to vsechno vyzkouším, oproti sportenum to myslim bude bezva, díky za názor
Kdybys chtel zustat u Alpiny, doporucit muzu model RS.
Oproti Sprintum to bude jina trida. Ne trida, liga. Co liga, to bude uplne jinej sport :-)
Sporteny i přes název snad ani nejsou na sport, ale na turistiku… na toulání a šmejdění po horách bez vteřinovek a pulsáku náhodou dobrý…
Pro cvičky pochopitelně špatný…
Mozna Bohemky. Mozna. Jinak mas pravdu.
Co lepšího se dá sehnat v kattegorii 3–4tisíce? Taky uvažuju o novejch skatech.
Treba
http://www.nyc-sport.cz/…e-p-571.html?…
To můžu potvrdit, měl jsem jen o třídu vyšší megasonicy a se strukturou a LF vosky frčely srovnatelně jako RCS. Jen ty Madsuhy jsou takový „živější“ lyže
ale máš tam podpis neee :)
aspoň máš poučení že nemáš věřit prodavačům…zvlášť ve sportissimu hervisu atp.-předpokládám že to máž z takovýhodle obchodu
ale sem hrozně zvědavej co ti ten chytrák řekne až to půjdeš vrátit.....dej vědět!
Já jezdil dlouho kombíky, teď takový levný měkčí skejt boty. Dá se v tom v pohodě jezdit celej den ale v dobrejch skejtovejch by to bylo určitě pohodlnější – miň unavený kotníky a klenba. Na klasiku pak můžeš koupit nějaký levnější nebo bazarový, tam je to jedno.
jo na RS jsem teď koukal, jestli je seženu za slušnou cenu, tak do nich jdu…se mi líbí ten čevenej design dost, už jsem rozhodlej-combiky zitra vrátím
Já jsem si 3 roky zpět omylem koupil skety Sporteny Sprint. A nakonec jsem za ně rád. Jsou tvrdší, méně se prohýbají, takže při klasice na ně musím víc dupnout, ale aspoň si člověk trochu vypiluje techniku :). Ale z kopce, stačí mírný, jen volám stopa, stopa… a běžkaři s běžkama na klasiku nebo kombíkama jen uskakují :)). Jedou z kopce fakt parádně. I do kopce mají dobrý skluz, když jsou dobře namazané.
Ty vo.e :-), aby neuskakovali, když si po nich někdo takhle nevybíravě žádá stopu. To je snad tvůj úkol vyhnout se těm před sebou, pokud jedete stejným směrem, ne? Pokud oni stoupaj ve stejný stopě tak o tom žádná. Zákon stopy. Aby po mě někdo chtěl, abych vyjela ze stopy, když mám smrt v očích a přemejšlím, jestli se vejdu do zatáčky, tak to bych ho pak snad dohnala a majzla hůlkou po hlavě. .-)
Pokud se nepletu, jedno z pravidel na běžkách je, že pomalejší pouští rychlejšího. Je jedno, jestli jede do kopce nebo z kopce. Prostě když mě někdo dojede, řekne stopa, tak ho automaticky pouštím bez řečí. Kdybys takhle někoho majzla hůlkou po hlavě, tak bych se nevidil, kdybys pak měla píchlou hůlku pod žebrem nebo v zádech :). I když ty možná ne, protože jsi ženská, ale chlap určitě :))). To je přece základní pravidlo.
Když někdo jede z kopce a já jdu do kopce, tak taky chodec do kopce pouští jezdce z kopce, to je další pravidlo.
tak to se sakra pleteš
Hm, tak tuná majú rovnaký názor ako marapara. A ešte to tam oddôvodňujú. Tie argumenty mi pripadajú rozumné.
Ešte dodám, že na bežkách nejazdím, ale chystám sa – zohnal som zatiaľ len lyže :) – a trochu snorím po informáciach.
Právě naopak, maj opačnej názor. Viz bod 6, předjíždění z kopce.
No vidíš, radšej si to prečítam doma v kľude a potom až budem mudrovať. Takže v podstate na rovinke na výkrik „stopa“ za mojím chrbtom uvoľnujem stopu, ale ak chce byť niekto v zjazde super mega najrýchlejší borec, musí si to ošéfovať sám. Znie to rozumne.
v podstatě na tebe nikdo nemá co křičet ani na rovince, pokud to nejsou závody
„Stopa, Viky, stopa!“
„Leda hovno…“
A ak by niekto zakričal „Stopa, prosím.“, alebo „Dobrý deň, uvoľnili by ste mi, prosím, stopu?“, tak by si ju ale uvoľnil, nie?
pokud bych měl kam, tak klidně…
na druhou stranu si představ provoz na tratích… ve většině případů jsou z obou stran lidi na klasikách, uprostřed bruslaři… a ty se přihrneš zezadu a budeš chtít, aby ten před tebou uhnul doprostřed? do kraje většinou není kam… řekl bych, že to je analogický k provozu ne silnici, předjížděcí manévr je záležitost toho vzadu… navíc je pro něj ten manévr i jednodušší a rychlejší
Na rovince je to jen o slušnosti, ne o povinnosti. Při čelným potkávání to platí stoprocentně, při dojíždění pak podle situace. Dojíždím skupinku (i to se stalo, ač jsem absolutní začátečník a stála jsem na prkýnkách celkem 4× – prvně před 12 lety:-)), tak si stopu „vymáhat“ nebudu. Stejně tak si umím představit další situace, kdy vstoupím ze stopy já a nebudu to chtít po dojížděném. A v kopcích to už není o slušnosti, ale o bezpečnosti. Jako začátečnici by mě fakt naštvalo, kdyby mě někdo ve sjezdu vyháněl ze stopy do hlubokýho (zatím tu máme jen vyšlapaný cesty a rolba nevyjela), když se sotva držím v poloze stojné i ve stopě. V upravený stopě by to asi nebylo o moc lepší. Že bych maraparu bácla hůlkou jsem myslela ze srandy, ale nějaká slova ve smyslu, aby se vzpamatoval, by ze mě vypadla. J
Já se těmihle bezpečnostními pravidly řídím i na kole, včetně závodů. Když sjíždím místem, kde je jen jedna ideální stopa a mám pocit, že při jízdě mimo ní bych mohla spadnout, neuhnu z ní. Když je někdo rychlejší z kopce, ať vyjede z ideální stopy on. Když si netroufá, proč by to měl chtít po mě, když jedu pomaleji asi kvůli horší technice?
„nepokřikuji na něj a počkám si na místo kde jej bravurně vosolím“ – tady toto mně docela rozsekalo, ale i překvapilo… a jako, když někoho dojedu (v klasické stopě, kde vedle stopy je hluboko) , ale ten předemnou jede dobře, jen o trochu pomaleji než já (myslím po rovině), tak kdybych kdekoli vyskočil do hlubokýho sněhu, tak ho v tom hlubokým nikdy netrhnu :-), tak to jako mám dřít jako prase ve hlubokým a skočím před něj totálně vysílenej a za deset sekund mne bude předjíždět on, protože já budu totálně vysílenej z toho jak sem dřel prašanem :-))
Pro chrty platí jiná pravidla, ty probírané jsou pro normální lidi a tam je to i o ohleduplnosti. Já bych tě pustil a zkusil se zavěsit :-)
Tak nějaké diskuze a pravidla jsem nikde na netu nehledal a nečetl, ale odjakživa jsem byl bšžkaři poučen, že mám pouštět rychlejší běžkaře a dělám to dodnes. I když jedu z kopce. Připadá mi to logické a budu to dělat i nadále.
Já třeba předjíždim dost rychle, aby si toho předjížděný ani nevšimnul a nestihl udělat neuvážený krok, tak doufám že tě nikdy nepotkám ve stopě :-)
:). Když už se zezadu k někomu přiblížím, tak zásadně potichu, tak aby o mě nevěděl a pak na něj pořádně zařvu, až z těch běžek spadne: Pozor, stopa, ku*va, nevidíš !!! :DD (vtip)
Rozhodně se nechovám tak, že řvu na turisty před sebou, pozor, jedú, stopa, ku*va nevidíš … :))). Prostě, když už někoho dojedu nebo dojíždím snažím se o to, aby o mě věděl. Nějakým zvukovým projevem na sebe upozorním. Tak v 60% případů dotyčný usoudí, že nemá smysl se hnát a pustí mě. Když o mě přece jen neví, tak se normálně zeptám, jestli by mě nepustil a pak poděkuji a jedu dál. A jsme spokojení oba dva :). Těžko budu řvát na někoho v nějaké složitějším sjezdu, když vidím, že sám dotyčný s tím má problém, ať mi uhne. To raděj vyjedu ze stopy a objedu ho. Je to jen o slušnosti a zdravém úsudku.
Ale jsem rád, že vím, že to tak není. Abych se pak při nějaké kolizi neoháněl nepravdivými myšlenkami, i když jsem k tomu tak byl veden sám, že mám pouštět rychlejší a osobně to dělám. I když to tam není tak jednoznačně v bodu 6. napsané.
tohle pravidlo platí na závodních tratích ale na turistickejch rozhodně ne :-)
Pleteš se. Možná to platí při závodě, ale při běžným ježdění určitě ne. Při předjíždění, a hlavně z kopce, je to na předjíždějícím. Ten nesmí ohrozit pomalejšího před sebou. Nikdy nevíš, jak je na tom s technikou, jestli zrovna neřeší, že nejel v životě rychleji a neví, jak zastaví. Nemluvě o tom, že o Tobě nemusí vědět, i když máš pocit, že reaguje na hlas. Pravidlo přednosti z kopce při potkávání se čelně platí.
Nebo i tady. V tom se i poznávám. .-)
Neni co resit:
Klasici:
Jizda s kopce dolu ve stope - mam prednost.
Jizda do kopce – vice versa.
Predjizdeni kdykoli a kdekoli – ja chci predjet a je jen na me, jestli to dokazu. Nikdo mi nemusi stopu uvolnovat (mimo zavodu). Muze uvolnit , pokud si me vsimne a chce, ale ja to na nem nemuzu vymahat.
Skaty:
Prednost mam pri jizde do kopce! Tedy nemam pri jizde s kopce – obracene proti klasikum. Predjizdeni – bud se vejdete 2 vedle sebe, nebo predsoupazit ve stope, nebo predjizdeny uhne – nemusi – stejne jako u klasiku (- casem se najde misto, kde se da predsoupazit..) Pri predjizdeni s kopce je dobre houknout kudy predjizdim – napriklad „prava“ – aby tusil, kudy mu tam nekdo vjede. Pri predjizdeni nesmim predjizdeneho ohrozit.
Situace kdy se predjizdi s kopce dva klasici a do toho jede do kopce skejtar: Skejtar a prvni klasik se minou (kazdy ve sve casti) – druhy klasik, pokud se zjevne nevejdou 3 vedle sebe, nemuze zacit predjizdeci manevr – musi pribrzdit…
Dejme tomu, že je sjezd, kde nejsou stopy, ale pouze pruh pro skejtaře na šířku 1 lyžaře – pak když jedu např. v krkonoších 50km/h rychlostí dolu, tak musim před stoupajícím skejtařem zastavit, ustoupit do na kraj do hlubokýho sněhu a pak zas jet? Moc takových míst není, ale jsou.
V takovych pripadech by si sjizdejici lyzar mel vybrat jednu krajnici a dopredu tim jednoznacne avizovat, kterou stranou se hodla se skejtarem minout. V momente minuti skejtar udela kratsi krok a oba se vyhnou. Omezi to trochu oba, ale ani jednoho uplne – sjizdejici pred minutim mirne pribrzdi (pokud neni (sebe)vrah) :), skejtar nemusi uplne zastavit a znovu se pracne rozjizdet – bezna praxe – celkem to funguje.
tak nějak to praktikuju, jen bez toho brždění
http://www.bilastopa.cz/index.php?… celkem jasne napsano. pokud dojedu nekoho ve stope smerem dolu, tak ten pomalejsi ma dost casto i horsi lyze, techniku, atd…nemohu tedy od nej chtit, aby udelal (pro zacatecnika) velmi obtizny manevr, cili aby vystoupil za stopy…to je proste na mne a pokud z ni neumim vystoupit tak je to jen a jen muj problem:) spise mam problem s tim,ze dost lidi si mysli nasledujici: je jen JEDNA stopa, chvilemi vpravo, chvilemi vlevo. vedle stopy je siroke oraniste, napr. na brusleni. je to dlouhy rychly sjezd. pokud jedu zkopce, tak mam (imho) prednost pred stoupajicim lyzarem, a je jedno zda v ten okamzik stopa vpravo nebo vlevo. coz ale uplne nekoresponduje s bodem 1 na vyse zminenem odkazu..
sem se spatne vyjadril…problem mam s tim, ze se ridim podle toho jak jsem to popsal:) a cca 50% lidi co potkavem smerem dolu si mysli, ze kdyz je ta jedina stopa nahodou v tu chili vpravo (z jejich pohledu), tak ze ji nemusi uvolnit:)
myslim že v jizerkách se jezdí vpravo, bez ohledu na to, jestli tam máš stoupu nebo pruh na bruslení
mám kombíky od Hartjesu a to je spíš skejtová bota, teď jsem přešel na „čistokrevnou“ skejtovou botu od Salomonu a ty Hartjesy mi přijdou proti Salomonu (který jsou zase uvnitř neskutečně pohodlný) jako přezkáče a klasiku si v nich moc představit neumim
jezdím skate i klasiku ve skate botách, ale starý salomony, tuhost podrážky tudíž srovnatelná s novými klasik botami …vyhovuje mi, že jsou vysoký (kotník a achilovka v teple :)), jestli máš ale dvoje boty už ted, tak bych šel jednoznačně do pořádnejch skatovek, pokud už nejsou tyhle, co píše výrobce je často dost mimo
tak už mam nakoupeno- alpina RS za 2900, jsem opravdu spokojen
Jezdím fischer LS combi asi 5 sezon. Boty taky Fischer combi. Dřív nebo později začneš řešit hůlky, mazání atd......vysvětlím: Buď si kup teleskop. hůlky (třeba leki-drahý), nebo musíš najít kompromis v délce. Combi se kupují o něco delší než na bruslení a jsou jinak prohlý…odrazová zóna se proto hledá hůř. Aby ses trochu svezl při klasice, zase jsou lepší delší běžky. Já teď koupil nový karbon. hůlky 175 cm, měřím 188 cm, váha 85 kg......měl jsem 165 cm hůlky a používal jsem je na klasiku i bruslení. Na klasiku dlouhý a na bruslení krátký. Nevím, jak to nakonec dopadne, třeba příští rok koupím skate a combi nechám na klasiku. Navíc s mazáním to je taky problém. Já se snažil namazat víc na vnější stranu lyží, abych neměl při skluzu u bruslení vosk tam, kde nepotřebuju stoupací vosk. Když namažeš na klasiku, bude ti to drhnout při bruslení. Tak ve finále je asi lepší mít dvoje běžky:-) a rozhodnout se až na místě podle podmínek. Nebo vozit aspoň dvoje hůlky a výbavičku vosků, odstraňovač vosků atd atd.................
mas to nejake cele pomotane s tema delkama :)
Na 16. precteni sem to konecne pochopil (teda aspon myslim), delky jsou uvedeny spravne, akorat jedna veta mluvi o holich, dalsi o lyzich a vubec je to na muj vkus takovej informacni gulas. Jedina veta, ktera by mela byt tucne a dvakrat podtrzena, je tato: „Tak ve finále je asi lepší mít dvoje běžky:-)“
CELÝ TO S TĚMA COMBI LYŽAMA VLASTNĚ JE „GULÁŠ“. NEVÍM, JAK BYCH MĚL STRUČNĚ POPSAT 5 LET JEŽDĚNÍ NA COMBI LYŽÍCH. ASI TEDA: KUP DVOJE BĚŽKY
KDYŽ KOUPÍŠ COMBI, TAK TO MÁŠ POMOTANÝ VŽDYCKY:-)
Když jsem měl jen klasičky, kombi boty, v pohodě jsem s tim jezdil krkonošskou 70ku, občas klasiku, občas skejt, dnes s mnohem lepšim vybavením jezdim hůře :-))
Takže tučnou větu bych shrnul, že je jedno na čem jezdíš, ale že je nutný hodně trénovat :-)
TAKY PRAVDA:-)TO JE, ŘEKL BYCH TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ…
Před 30-ti lety se tomu sice neříkalo skate, ale když došlo mazání, tak jsem vybruslil kopce, kde dneska zouvám dobře namazané lyže :-)
Takže pro začátečníka je to jedno, ale pokud na to máš, tak kvalitní lyže, pevná botka a co nejdelší hůlka a frrrrrrrrrrrr Líbí se mi ta jednoduchost.
Mně by třeba víc dneska zajímalo, jaký levný fígle používáte, aby se tak rychle nesjížděli stoupací vosky.
Do spodu dát vrstvu tvrdší vosk (třeba modrý), pořádně rozkorkovat případně i zažehlit a potom jen vrstvit a vrstvit :-) Jestli sjíždíš i tvrdší vosky (pod nulou) tak bych si nechal změřit, jestli nejseš na ty lyže příliš těžký ;-)
Zazehleny podklad, to je jediny figl, ktery funguje. A pouziva se od nepameti :)
Kde jsi je kupoval? Taky o nich uvažuju.