Zdravím, chtěl bych se zeptat kde skladujete celoodpružené kolo popř. kolo s teleskopickou sedlovkou (hydraulika). Brání to nějak funkci komponent? Je bezpečné nechat například přes zimu kolo v nevytápěné garáži?
Zdravím, chtěl bych se zeptat kde skladujete celoodpružené kolo popř. kolo s teleskopickou sedlovkou (hydraulika). Brání to nějak funkci komponent? Je bezpečné nechat například přes zimu kolo v nevytápěné garáži?
Doma.
teplota problém není, to bys v mrazech nemohl jezdit :D
Tvl ty máš starosti, :-)
Ovzdušní vlhkost je vtěrka.
Klidne na balkone …
Pokud he tam sucho tak se nic neděje. Pokud je to nějaká vlhká díra tak to budeš mít místama rezatý.
Tak. Vybouchávat zarostlej teleskop z karbonovýho rámu (po skladování v garáži) je eňo ňůňo. Doporučuju to zažít všem „garážníkům“. Rám naštěstí přežil, sedlovka KO.
Tak vzhledem k tomu ze teleskopku kazdou zimu vydelam z ramu a vyservisuju tak se to snad nemuze stat ne ? Jako pokud se nekdo o kolo nestara a je jen uzivatel typu – spinavy kolo a sup s tim na zimu do garaze, tak to se pak neni cemu divit.
Ja mam z karbonoveho ramu sezranou 9point8 sedlovku a thomson sedlovku. 9point8 vozil kamarad a ten ji z ramu musel dostavat velkou silou. Zvladli to az v servisu. Nastesti to prezila ja ji dobre koupil :-). Na povrchu, to co je v ramu, byla dost rozezrana. Musel jsem to vzit smirkovym papirem. Totez se mne stalo s thomson sedlovkou na gravelu. Tam se o ni staram dost a nekolikrat rocne ji vycistim a namazu protiskluzovou pastou, ale ani to korozi nezabranilo. Obe sedlovky maji stejnou povrchovou upravu – cerny elox a jsou/byly v karbonovem ramu. Myslim, ze to hraje roli. Se sedlovkou ktera nema elox, ale barvu, se mne to nestalo. Z teto zkusenosti, pokud mas sedlovku s eloxem, tak bych to preventivne vyndal a namazal vicekrat nez jednou za rok :-).
Myslím že to taky bude vodou a bordelem co po sedlovce teče když člověk jezdí za mokra. Já na sedlovce vozím takovou gumovou šprcku Willy od Bikeyoke a je to super. Od té doby neznám problémy se sedlovkou → lupání a praskání, zatečenej bordel …
Tak pokud je skutečně sedlovka duralová a opatřená povrchovou ochranou elox, tak se nedivím, že časem ji nelze jednoduše vyndat. Strojaři ví, že dural s uhlíkem vytváří článek a ten způsobuje elchem. korozi, jinak řečeno jedná se o nevhodný/nepřípustný materiálový styk. Biku zdar!
Jak řešit teleskopku do karbon rámu?
Pravidelně vytahovat a mazat.
A co v té garáži způsobí, že sedlovka zaroste? Chlad, vlhko, nebo jen to, že kolo stojí pár měsíců? Ve vytápěném prostoru by se to nestalo?
Podle mě vzdušná vlhkost, teplotní výkyvy, a s nimi spojená kondenzace.
Otec skladuje kola 15 let v nezatepleném dřevěném zahradním domku, a nic mu na tom nikdy nezrezlo ani nezarostlo. Má tam sucho, ale výkyvy teplot extrémní.
Mě to taky čeká. Musím vymyslet skladování kol v domku na zahradě. Možná bych měl vymyslet něco s možností zateplení. Mám ocelové rámy, tak aby to všechno nezrezlo:/
mech a kapradí
Hm, krom mokryho auta v nevytapne garazi jeste susim hokejovou vystroj. Sice by tam melo protahovat fukama mezi vratama, ale kdyz snezi, tak je na podlaze voda i druhy den. Mam tam sice poveseny jednoduchy gravel v karbonu s karbonovou sedlovkou, ale kondenzovat muze vlhkost v ostatnich kovovych komponentech stredu a podobne…doma to ale mit nechci a ve sklepe nemam kvalitni zamky, oproti 3 fabkam na vratech garaze…takze taky nevim