• enzzo69

    zdravím,

    zajímalo by mne jakou jste si dokázali vyjednat slevu při koupi kola. Dostali jste se třeba nad 20%. Vyjma testovacích kol. Diky.

    0 0
    • hatchet  

      Nijak. Nesmlouval jsem. Nejsem žádnej arabáč a respektuju to, že i obchodník (v mém případě zároveň výrobce) musí mít zisk. I když chápu, že se jedná o český národní sport.

      0 0
    • DragON  

      Když jdete kupovat nějakou „dražší“ věc, tak opravdu v krámě smlouváte cenu? Např. u kola, televize, auta? Já se vždy kouknul na cenovku a buď jsem vzal nebo šel, ale možná to celý život dělám špatně…

      0 0
      • Jáchym 1  

        Nejsi v tom sám.Taky nemám při nákupu ,,turecký",manýry. Je mě to nějak proti srsti.

        0 0
      • t29  

        +1.

        Podívám se na e-shopy a weby prodejen, kde obvykle nakupuju, vyberu podle ceny a dál už nesmlouvám.

        0 0
      • Aussig  

        To teda děláš sakra špatně. :D

        Kupovali jsme nové Berlingo, Katalogová cena 468, platili jsme 375…

        U kol to samé, chodím k lokálnímu prodejci, prakticky pro všechno a dnes už mi dá slevu sám na vše. Např. Prevail II za 3900 (žádnej poličkovej šmejd co tam leží xx let), na scalpela jsme dostali cca 25%, dresy a občas i boty jdou extra dolů..

        Rozhodně by šlo i mnohem víc, např. silnci jsem mohl mít za cenu pro členy oddílu a to je zase jinde. Nadruhou stranu respektuji prodejce a vím že nějak vydělávat musí, nejsem vydřiduch abych ho tlačil tolik dolů a jestli se to tak dá říct „jsme mu věrný“ a nakupuji u něj prakticky vše.

        0 0
    • jIrI___  

      Jsem asi zpátečník a mám nějak pevně vžité, že cena psaná v prodejně je daná a proto nesmlouvám jako někde u arabáčů, resp. na to nemám žaludek. Pokud se mi cena v obchodě nelíbí, pak s velmi vysokou pravděpodobností narazím na jiný obchod, kde mají cenu lepší.

      0 0
      • Lister  

        A není lepší se prostě zeptat, než to pak koupit jinde nebo na netu?

        0 0
        • jIrI___  

          Pro mě ne. Jelikož mám hromady volného času, tak raději zajdu do vedlejšího krámu, kde rovnou nasadili nižší cenovkou. A mám to bez zbytečného handrkování :-)

          0 0
          • Lister  

            Tak já to mám jinak. Mám oblíbený, kde mne znají a kde se vždycky nějak domluvíme.

            A pro mne je vždycky nejlepší jednat s lidmi narovno. A myslím že i pro prodejce. Myslím si, že úplně nejraději mají v obchodě ty, kteří si přijdou něco vyzkoušet jen proto aby pak měli jistotu že to bude fajn, když to na netu koupi levněji. A nejhorší na tom je že takové lidi většinou ten prodejce pozná na první pohled, ale co má chudák dělat – okamžitě je vyhodit.

            Já jdu do krámu většinou s jasnou představou – potřebuju tohle a tohle, když se domluvíme takhle a takhle tak si to vezmu, když ne, nebudeme se vzájemně zdržovat a balamutit.

            Pro prodejce jsou většinou moje požadavky i tak zajímavé protože za pár dílů jsem ochotný uvalit víc než ostatní za celé kolo. Sice na tom nestrhne tolik, e zase to má bez starostí protože ví, že já přesně vím, co chci.

            0 0
            • jIrI___  

              První věta posledního odstavce asi odhalila hlavní rozdíl. Já se naopak řadím do té druhé, pro prodejce ne tolik atraktivní, skupiny zákazníků jdoucí spíš po nižší ceně. A je jasné, že tím se mění i přístup prodejce. Sám jsem několik let v jednom sportovním řetězci prodával a zbytky firemních školeních mi v paměti utkvěly… :-)

              0 0
          • snas89  

            Hmm, to si tomu původnímu obchodníkovi fakt pomohl.

            (Vedle to mají za xxx, ale vás znám a raději koupím u vás, co vy na to?)

            Jinými slovy: Místo zbytečnýho handrkování se raději zbytečně projdeš.

            Hlavně, že nejsi jako arabáč. Viď:)

            0 0
            • jIrI___  

              Ale mým úmyslem opravdu není tomu prvnímu obchodníkovi pomáhat. Pokud by chtěl rovnou prodat, tak cenu rovnou dá stejnou jako nejbližší konkurence, pochybuju že o sobě neví… A chůze prospívá zdraví :-)

              0 0
              • maajkee  

                To je ale přeci nesmysl aby mohl mít stejnou cenu každý prodejce. Tohle slo jedině za sociku. Dnes jsou obchody soukromé a přeci každej má úplně jiný vstupní náklady a jiný nákupní ceny.

                0 0
                • jIrI___  

                  Toto ale nikde nerozporuju. Jen říkám, že jdu raději rovnou tam, kde si prodejce dokáže vytvořit nižší vstupní náklady, snížit marži a já nevím co ještě, ale jako koncový vidím tu nižší koncovou cenu. A protože nemám rád lidi a nebaví mě s nimi diskutovat, jdu rovnou k tomu lprodejci, který má lepší ceny rovnou na etiketě a ne až na dotaz. O tom to celé je :). A dle tohoto vlákna nejsem ani zdaleka jediný, kdo tento nemoderní způsob praktikuje.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Neřekl bych nemoderní. Spíš je to určitá neschopnost komunikace :) jak už říkávali naše babičky, líná huba… :)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • jIrI___  

                      Jo, s tím se taky dá souhlasit. Naštěstí existují i prodejci s rovnou akceptovatelnými cenami a ne že slušnou cenu vytvoří až po více či méně bezobsažné diskuzi, to je záchrana pro nás asociály :D

                      0 0
    • Cemik  

      Ano dostal jsem slevu, ano 20%, ne neměl jsem z toho špatný pocit, ne nejsem arabac. A ano sleva mi byla nabídnuta prodejcem v krámě.

      0 0
    • adam1  

      Dnes je snad všechno ve slevě :)u jednoho ks kola asi ne ale když vezmeš 2ks tak slevu bych si řekl 10%se dá .

      0 0
    • palo7  

      Moje zkušenost:

      20% je celkem běžná sleva na dražší kolo. Jednou jsme se (podzimní nákup, navíc loňského modelu) dostál na 30%.

      U aut ke to taky běžně okolo 20% z ceníku, u motorek je to horší, tam je max. okolo 10–15%

      0 0
      • hatchet  

        No a co tím takový prodejce říká?

        Jo, zkusil jsem tě natáhnout, zákazníku, ale nemám problém jít o 20% dolů…holt nebude marže z říše snů, ale běžná… Takovým se vyhýbám, jak budou mít příležitost, natáhnout vás nebo jiného zas.

        0 0
        • Lister  

          Proč by měl někoho natahovat. Provozuje živnost a ne charitativní podnik, jak si to většina lidí představuje.

          0 0
          • mr.nikdo  

            +1

            Pokud chce nahradit velkou marzi objemem, je to jeho vec.

            Je to obchod. A jak pises – vsichni to delaji pro penize, protoze stat prodejci neda ma chleba, kdyz prod bez marze.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • palo7  

          Nikdy jsi nebyl v obchodě, nebo nekoukal na net? Evidentně o obchodu nic nevíš. Ty ceny mají nasazený všichni stejně (dokonce musí, mají to tak od výrobců a dovozců předepsaný), takže tě vlastně natahují všichni. No a někteří jsou rozumní a když se zeptáš, tak ti vyjdou vstříc.

          0 0
          • hatchet  

            Jo, takže ceny musí mít nasazený stejně ale obratem dávají 20% slevu..

            Kámo, vtipy jsou v jiným vlákně…

            0 0
            • palo7  

              Tak to je, ale měj si svoji pravdu a kupuj kde chceš ;-)

              Nevím kolik jsi kdy kupoval aut, motorek, nebo kol. Já dost a takto to funguje. Ne vždy a na vše jde taková sleva, třeba na Fabii nedostaneš stejnou slevu jako na Passata. Nemám problém obejít několik prodejců a koupit kde dostanu nejlepší nabídku. Kvůli tisícovce to dělat nebudu, ale na posledním nákupu aut to byla úspora v řádu statisíců a to uz si klidně zasmlouvám.

              0 0
              • hatchet  

                No já taky nejsem na světě týden. Chci říct jen jedno: pokud někdo něco inzeruje za sto a obratem je připraven prodat za osmdesát…tak co? Blbě počítal? Nebo sází na to, že pár „kavek“ za sto koupí a pak už mu stačí těch osmdesát? Za mě je to o poctivý kalkulaci… Ale třeba se pletu.

                0 0
                • Čipera  

                  Ne nejspíš si v létě nebude moct dovolit jet s rodinou na dovolenou, protože ti radši sundá 30% dolu, protože by mu mohlo pak kolo na krámě shcnout další rok a ztráta by byla ještě větší. Obchody máj doporučenou maloobchodní cenu za kterou může prodavat a cokoliv pod je na úkor jeho výdělku. A věř že ty marže nejsou tak vysoký.

                  0 0
                • palo7  

                  Se opravdu pleteš, tu původní cenu mu určí dovozce a on ji musi uvádět. A pak je na prodejci, jak naloží s marží. Spousta prodejců třeba i má zpětný bonus apod.

                  0 0
                  • hatchet  

                    No ale v tom si neodporujeme. Prodejce bere ze svého a proto přeci musí počítat, když chce rozumně přežít. Nebo?

                    0 0
                    • palo7  

                      No, asi i se slevou 30% pod nákup nejde ;-)

                      Někdy je právě otázka přežití, raději prodávat s malou marží, než vůbec a občas někdo přijde a koupí i za plnou cenu.

                      0 0
                      • Janes  

                        Ono vždycky jde i o to, co chceš koupit, o něco zájem je, tak ta sleva nebude, nebo bude malá. Pokud máš zájem o něco, co si prodejce v dobré víře (to vyletí :-)) přeobjednal a hrozí mu, že mu to přes zimu zůstane na skladě, je pro něj výhra i to, že to prodá za nákupku. Největší zátěž obchodu leží v nadlimitních zásobách, které blokují peníze, za které bys mohl nakoupit jiné, lépe prodejné zboží.

                        0 0
                        • n_bye  

                          Já dostal 20%na kolo na které sem čekal 2 měsíce. Nežebral sem o ní. Prodejce mi jí dal sám. Prostě je to jeho obchodní politika a asi mu to vychází. Jezdí k němu pro kola z půlky kraje.

                          0 0
                          • racek_chechtavy  

                            takovej Onuce by tu slevu se ctí odmítnul… :-)

                            0 0
                          • Janes  

                            Stejná politika, kterou vyznává Tank ONO :-)

                            Teď jen odhadnu Tvůj případ. Aby obchodníkovi dodavatel zůstal věrný, nebo mu dával množstevní slevu je u něj potřeba mít taky nějaký odběry, může to taky být účel těch slev. Pokud tím dosáhne jiné ceny od dodavatele, nemusí natahovat Tebe.

                            To ovšem není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal. A věř, že vím o čem píšu, měl jsem 15 let obchod, sice s obuví, ale princip je všude stejný.

                            0 0
                            • n_bye  

                              O princip se nepřu. Jen nechápu proč odmítat slevu (podle některých). Pokud vezmu příklad těch aut, tak se bez slevy v podstatě koupit nedají. Každý obchodník nějakou nabízí. Ať už svoji nebo z vrchu vnucenou.

                              0 0
                              • Janes  

                                A to zase jo :-)

                                Mně už někdy příjde, že bez slevy správný Čech nic nekoupí, i když je to někdy "nechci tu slevu zadarmo " :-)))

                                0 0
                                • scota  

                                  Já jsem v RB o slevu nežádal a taky jsem žádnou nedostal. Jenom zkušení jízdy na víkend zdarma.

                                  0 0
    • n_bye  

      20% v podstatě pokaždé. Většinou přijdu s tím že mám na kolo nějakou částku a prodejce mi za ty prachy nabídne dražší kolo.

      0 0
    • Youda  

      Lidi se maj, uvidíme až přijde lehčí krize, je dobré si pamatovat, jak se který obchodník choval.

      0 0
    • roman 3D  

      než 10 % u lokálního prodejce prodejce seženu na netu ještě větší slevu a pokud třeba nový kolo tak do 20% není pro mě zajímavá cena, posledních pět kol bya nejmenší sleva 30%, většínou 35–40%, blbý mi to není, vím moc dobře z jakých zdrojů berou a jakou mají marži a to že platí nájem je mi celkem buřt, stejně ješně na me něco vydělají:-)

      0 0
    • Šopík M.  

      V červnu Trance 29 z 68 na dotaz sleva na 58 a teďka bez dotazu někde za 58 stejně…líná hu­ba…

      0 0
    • Čipera  

      Když jdeš na nákup do supermarketu taky u pokladny žádaš o slevu? Já sem třeba věrný svému prodejci od kterého už mám několikáté kolo, chodím k němu na servis a jelikož to ocení jako stálému zákazníkovy mi nabídne lepší cenu sám, ale když sem u něj kupoval poprvé nenapadlo by mě sám si říct o lepší cenu. A nesouvisí s tím jen cena, ale přístup když přijdu do servisu atd … Když si to za ty roky sectu, tyhle benefity jsou mnohem vic, než si u první koupě dohadovat o 2000. Řekl bych , že takhle funguje většina větších a hlavně menších obchodu, kde si pak váží svých zákazníků.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Naprostý souhlas.

        0 0
      • palo7  

        Taky možnost, ale tady se bavíme o desetitisicich a ne pár tisících. Kvůli dvoum tisícům u kola za 50 uprednostnim přístup. Kvůli 15 už jdu po ceně.

        0 0
        • Čipera  

          Samozřejmě, že u dražších kol je sleva větší, ale když si to za ty roky sectu, co jsem ušetřil na dalších kolech a komponentech, a času za servis tak věř, že se to do budoucna vyplatí nekolikanasobne vic, než sundat 10k z prvního kola a pak ho třeba servisovat jinde. Ono koupit si kolo někde jinde a pak ho servisovat někde jinde, není úplně super a vždycky na tebe koukaji mezi prsty a věř, že 10 jejich věrných zákazníků bude mít přednost před tebou.

          0 0
          • tomo_111  

            tomuto ja napriklad nerozumiem, ked sa prestahujem tak mam chodit servisovat kolo na druhom konci republiky?

            Alebo precon ako na mna maju pozerat cez prsty? Servis je sluzba, za ktoru platis na ktorej tiez zarabaju, ak na mna niekto ma v plane pozerat cez prsty za to, ze kolo nebolo kupene unho, tak to si radsej najdem iny servis :)

            0 0
            • creater  

              tak to u nás na Mělníku máme prodejce Specialized, který vám neprodá ani náhradní díl na kolo, když ví, že jste ho nekoupil u něj :-D

              0 0
      • makimaki  

        Tak nějak bych to viděl i já, nejlepší je když k tomu obchodník i zákazník dojdou sami časem, bez nějakého škemrání a to hlavně v kamenných obchodech, tam jsou ty vazby užší.

        0 0
    • mikš  

      nikdy jsem si o slevu neřekl,ale přesto jsem ji dostal.Na skladové nové auto skoro 200 ,na nové kolo,z aktuálního roku 67 tisíc,po přečtení komentářů jsem se zastyděl a příště budu trvat na původní ceně :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      Jednoduché. Příště napíšu prodejci o cenovou nabídku. Buď mě pošle do háje nebo mi rovnou nabídne 20% slevu. Naposledy bikepark most. Ale už je to let. Auto taky místní borci kupují za katalogovou cenu? Okna, dveře na barák taky? U obojího je folklor navalit na zákazníka slevy vidlem.

      0 0
    • MatS  

      Vzhledem k tomu, ze delam na opacne strane barikady, vim jak to funguje. Neprodavam kola ale jine zbozi. Na kazdem zbozi mas nejakou marzi a sam si spocti, ze treba marze 30% z 10t kc a 100t kc je uplne jina cifra. Takze kdyz das z doporucene MOC slevu 10%, tak u toho draheho kola ti stale zbyvaji slusne prachy a neni duvod slevu nedat, pokud je to verny zakaznik anebo si koupi i dalsi prislusenstvi apod.

      Mame produkty, v cene srovnatelne s auty, ktere se ani za koncovku neprodavaji. Vzdy se dela cena na miru, dle toho, kolik si toho zakaznik bere a jak casto a za kolik nakupuje. Jsou zakaznici co utrati miliony za rok a jini co utrati par tisic.

      Dost casto se nekdy proda zbozi za nakupku, nekdy i pod a to z duvodu dlouhodobych skladovych zasob, kterych se potrebujes zbavit ne jenom kvuli tomu ze to neni in, ale spis kvuli bance. Anebo u novinky to chces dostat na trh, mezi lidi, aby to bylo videt a prilakalo dalsi kupce.

      Takze s temi slevami to neni jednoduche a ne vzdy je to o tom, ze se chce prodejce jen napakovat.

      0 0
      • zdenek  

        Tohle znám zase z opačné strany, kdy na firmu nakupujeme různý materiál. Cíleně se vyhýbám dodavatelům, kteří cenu neuvádějí a sdělí ji jen na dotaz. Nebo druhý přístup, kdy uvádějí nereálně vysoké ceny a po zaslání poptávky nebo po zaregistrování jdou najednou ceny dolů.

        0 0
        • MatS  

          Tak ja delam u dovozce na velkoobchodu, kde mas jine ceny pro koncaka, jine ceny pro velke odberatele a jine pro mensi. Zkratka sleva neni zadarmo. Cim vic kupujes, tim lepsi cenu mas.

          0 0
          • plzakj  

            „Nechci slevu zadarmo,“ pravil vychytrale profesor Zelí a položil na stůl stokorunu.

            0 0
          • zdenek  

            Slevy podle obratu chápu. Ale nechápu, že někdo zveřejní ceník s přehnaně vysokými cenami, které většinu potenciálních zákazníků rovnou odradí. Pokud nemá nějaké exkluzivní zboží, které jinde nemají. Pak stačí provést registraci a hned jsou ceny na 70 %. Моžná jde o ten pocit, aby se takový zákazník cítil jako VIP…

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Pevný ceny byly za komunistů, teď máme zaplaťpánbůh volný trh a obchod a jednání o ceně je naprosto normální, vůbec to nemám nic společnýho s žádným arabským handrkováním.

      0 0
    • Wojtkingson  

      Slevu nevyžaduju, ale někdy se zeptám… Zeptám se, jestli je cena fixní. Nedávno jsem řešil nákup dražší úhlové brusky, volal jsem do obchodu, kde my vše poradili, jenže cena kterou mi řekli, byla skoro o 20% vyšší než jinde. Ptal jsem se jich, jestli s tou cenou něco nejde udělat, že ta cena je poměrně vysoká s porovnáním s ostatními obchody a oni mi řekli, že bohužel musí dodržovat cenovou politiku dodavatele a že jsou schopni slevit 5% (z už tak akční ceny), ale víc nemohou a sami si uvědomovali, že to je problém. Když to jde, tak to koupím, tam kde se ptám, ale musí to dávat nějaký smysl, nejsem zas tak bohatý, abych kupoval nastřelené zboží, ač je v tom prodejce nevinně.

      0 0
    • vn25  

      Pracuju jako prodavač( ne kol) a mám přímo od vedení rozkaz při dotazu na slevu bez remcání vyhovět 10–15%. Pokud je zákazník nerozhodný, slevu mám nabídnout sám. Jelikož jsem částečně placen z tržby je pro mě lepší prodat alespoň s nějakým ziskem než aby si zákazník koupil zboží jinde.

      Jinak slev se dožadují nejvíce lidí kteří by to podle auta, hader a telefonu vůbec nepotřebovali. Normální lidi s oktávku se zeptají málokdy

      0 0
      • jIrI___  

        Asi ne nadarmo se říká „Halíře dělaj talíře“.

        0 0
        • Nydlak  

          Poslední koupě mého kola byla s dohodnutou 20% slevou. Stejně jsem tam ten zbytek nechal za doplňky jako nový tachometr, tretry atd…

          Naopak prodejce ještě poradil na co si dát pozor při výběru kola dle požadavků doplňků atd.

          Po této zkušenosti zakoupeny další 2 kola do rodiny

          se stejnými podmínkami.

          Hlavně je důležité jít do obchodu v době kdy je v krámě málo lidí a prodejce má čas se věnovat třeba i hodinu výběru kola.

          0 0
        • makimaki  

          To jsem naposledy slyšel od Paroubka a jak se má !

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Espen  

      Od té doby co dávají Mistry zastavárny, smlouvám neustále :-D Jen doma mi to moc nejde, silný protivník :-).

      0 0
    • embi  

      Je dobře, že nesmlouváte a kupujete za plnou. Díky Vám, si potom prodejce může dovolit dát mi slevu větší, když si jí dohodnu.

      Díky moc, vy hrdinové

      0 0
    • Boby83  

      Zajímavé téma. Přiznám se, že na smlouvání jsem nikdy neměl ku.. Ale jak tak koukám, tak se to asi budu muset načit :)

      Mě by třeba naopak zajímalo, jak jste na tom s nějakou tou drobnou do kapsy? Konkrétně jde o to, že léta chodím k jednomu prodejci, který mi sám vždy nějakou „lepší“ cenu udělá, pořadí, ukáže, sežene, doporučí, něco na kole zdarma poladí a občas i nějakou drobnost dá… Často si říkám, že by bylo dobré mu tam něco navíc nechat, jenže si vůbec nejsem jistej a párkrát dostal až do trapné situace, kdy já nabízím a on odmítá..

      Necháváte teda taky někdy něco navíc?

      0 0
      • Espen  

        Jasňáky, že dám něco navíc, když jsou k tomu okolnosti.

        Minulou sobotu ráno plánuji útěk na kolo a hle prasklý drát(zadní kolo) . Sundám, odstrojim, běžím do servisu. V servisu smutný oči, že odpoledne mám v plánu švih. Sám pan majitel co zaskakoval za kluka na dovolený všeho nechal, vyměnil drát, vycentroval a řekl si o 113,–Kč. Dal jsem 150,– a s úsměvem běžel domů.

        0 0
      • enzzo69  

        tak určitě. dobré lidi je třeba náležitě ocenit.

        0 0
    • jonti  

      Není málo lidí, co se nechtějí ptát na slevu, a radši si kolo koupí za cenu po slevě třeba u Canyonu nebo Radonu.

      0 0
      • UHU  

        asi tak, proč čekat zda sleví, když venku to koupím za polovic

        0 0
    • Jakobo  

      Nechci slevu zadarmo!

      0 0
    • deh  

      Ja se nestydim zeptat na slevu…usetril jsem tak na 3 kolech co mam doma cca 110 000kc oprti katalogove cene…byl bych blbec nebo milionar kdybych to nedelal ;)

      0 0
    • kiwaf  

      Me to v tu chvili ani nenapadlo, jak jsem byl rad, ze jsem sehnal. Doslo mi to az doma, co uz, tak holt jindy :)

      0 0
    • Datel Stepní  

      Vlákno je staré. Kdysi se dávaly slevy. Výsledek případného smlouvání jsi v podstatě rovnou napsal. Takže nemusíš být smutný.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.