Ahoj všem,
prosím o radu a doporučení. V současné době mám 4 roky starého hliníkového Stumpjumpera na 26 palcových kolech. Kolo má najeto celkově odhadem kolem 20 tis. km, přičemž v rámci pravidelných servisů byly měněny opotřebené díly jako kazeta, převodníky, lanka, destičky, kotouče, servis vidle spod. Všechny díly, jako kola, kliky, hazka, řazení, brzdy atd. jsou původní, žádný upgrade neproběhl. Kolo mám jako jediné a jezdím s ním za deště, v zimě, na závodech, zkrátka dostává zabrat.
Letos musím udělat velký servis spočívající v:
výměna kazety
řetězu
oba převodníky, respektive klik se středovým složením
hazky – má vakl, KO kolečka
řazení KO – páčka se nevrací – už jednou opravováno
smyk – taktéž na konci životnosti
vidlice OK – funguje, ale posezónní servis by zasloužila
Dal jsem to tedy do servisu, s tím, že mi udělají nejvhodnější cenovou kalkulaci. Nakonec mi nabídli sadu GX (kliky, střed, řazení, smyk, hazka) včetně repase vidlice, servis brzd další s tím, že odhad ± práce a materiál kolem 20 tis. Kč. Což je darda, když si uvědomím, že kolem 40 tis. se dá sehnat nové kolo, shodně osazené, v 29, ale nové a s plnou zárukou…
Servisák byl rozumný a sám mi povídá, že by do toho nešel a ani já jsem to neakceptoval. Domluvili jsme se na servisu brzd (už mi předek nebrzdil) a seštelování řazení, aby to aspoň nějak fungovalo – ať mám chvíli ještě na čem jezdit.
Teď jsem postaven před otázku, zda to zkusit odservisovat sám a nakoupit materiál přes internet (asi to vyjde levněji…), ale reálnou zkušenost mám pouze s výměnou kazety, řetězu a destiček (jinak jsem ostatní řešil přes servis – třeba na výměnu klik a složení nemám ani vybavení) anebo kolo střelit třeba za 8 tis. Kč (pokud tedy vůbec) a koupit něco nového v 29tce…
Jaký je Váš názor?
Díky
Tomáš