• vasek80

    Mám krátce letošního Authora Traction a snažím se měnit komponenty na kterých výrobce šetřil kvůli výsledné ceně. Jako první to odnesla vidle. Po vidlici jsem se chtěl vrhnout na brzdy a abych doladil k řazení Deore, chtěl jsem koupit právě Deore. Jenže ty Tektra co tam jsou zas tak zle nebrzdí a těžké asi taky extrémně nebudou. Tak bych chtěl jen vyměnit špalíčky.

    Chtěl bych nějaké, které nejsou moc tvrdé kvůli ráfku. Raději budu měnit častěji špaliky, než ráfek. Pokud znamenají šetrnější špalíky k ráfku nižší brzdný účinek, tak jej obětuju. Mohli by jste mi nějaké doporučit? Ideální by bylo ze stránek kupkolo, kde plánuju objednávku ještě doplňků. Jo a ta cena u špalíčků je za pár, nebo sadu 4?

    A druhý dotaz se týká řetězu. Mám HG-53 a koukal jsem, že mají slevy na kupkolu a tak bych chtěl koupit jeden nebo dva do foroty. Vyplatí se připlatit za HG-93, nobo poměr cena-životnost je lepší u HG-73 a ten stačí? Děkuji

    0 0
    • jirka802  

      Mezi řetězi bych určitě vzal 53, sám ten 93 teď jezdím a rozdíl v životnosti velký nebude, ale nenapsal jsi jestli máš u těch brzd výmněné gumičky.

        
      0 0
    • Daf  

      Koupil bych špalíky Kool Stop i s hlinikovýma botkama. Tak, aby se příště daly měnit jen gumičky. Kooltopy jsou poměrně měkké, ale brzdí výborně a ještě vydrží mnohem dýl, než tvrdé špalky ;) Co se řetězu týče HG53 má supr poměr výkon cena. Podle mě rozdíl ve výdrži oproti HG73 a 93 bude naprosto minimální. Ty řetězy mají jen lepší povrchovku, takže nejsou tolik náchylné na korozi. Pokud se ale o kolo staráš a nejezdíš moc často v mokru. Tak se ty dražší nevyplatí. Pokud bys chtel perfektní řetěz. tak si kup Campagnolo C-9. Vydrží tak 3× tolik co shimano a navíc má perfektní povrchovou úpravu. Ale je potřeba mít převody v perfektním stavu, jinak může přeskakovat na zubech.

      0 0
      • vasek80  

        Díky moc za bleskovou odpověď. Kolo mám jen na výlety a na ježdění do práce a v zimě mám druhé. Takže možná řetěz HG-53 bude dostačující. Navíc jsem jen turista a do kopce raději několikrát podřadím, než se zvedat ze sedla.

        Mohl bys mi prosím napsat přesně jaké ty kolstopy objednat? V těch jejich barvách mám guláš. A za tu cenu jsou 2 nabo 4? Abych při objednávce neudělal chybu a přišly jen dva, nebo naopak 8.

        0 0
        • Daf  

          Za tu cenu jsou 2ks na jednu brzdu. Pokud budeš měnit komplet špalky tak doporučuji tyhle pokud potřebuješ jen gumičky tak stačí tyto

          0 0
        • Paja  

          Pro turistiku a nejen pro ni – spousta lidi je tady pouziva a doporucuje – staci 3barevne BBB za min penez. Na kupkole je sice nemaji, ale za to petikilo je bude mit i vetsina kamenaku.

          0 0
          • lindas  

            Můžu potvrdit – 3barevné BBB mají super poměr cena/výkon.

            0 0
            • Rockman  

              souhlasím měl jsem 05T a perfektní možná lepší než ty kotouče ;-)

              0 0
    • deda  

      53 i 93 ti vydrží stejně, jen 53ka ti bude reznout. Kup 93, za 350,– se dá…

      0 0
      • JakeF  

        Jo, jenže u 53ky za stejný kilometry odepíšeš i kazetu a převodníky :-D. Já jezdim 73ky a spokojenost.

        Špalky bych se podíval koolstopy nebo nějaký trojsložky, když nekoupíš to nejlevnější, chybu neuděláš. Jinak ty Tektra stejně počítej, že za rok dva stejně budeš měnit, jsou to opravdu šmejdy.

        0 0
        • zichis  

          Kvůli čemu jsou jakože šmejdy? To bych byl rád abys mi vyjasnil, protože mě se žádnej problém s nima nevyskytl (třeba je to jenom tím, že si je umím správně seřídit) A přitom dostali v zimě pěkně zabrat, vozím je totiž na zimákovi. Naproti tomu zajebaný páčky Deoréčka mají po roce provozu vakl do boku jaxviňa.

          0 0
          • drtyc  

            u tektra se mi povedlo pri nasazovani trubicky od bowdenu do „ohradky“ tu ohradku na jedne vyjizdce roztahnout tak, ze sem musel pouzit nejblizsi sutr, abych nebrzdil nohama.

            0 0
          • JakeF  

            Servisovat nebyl problém. Je pravda, v tý době jsem to ještě nedělal sám, kromě základních úkonů, ale měl jsem šílenej vakl v pákách, hlavně v tý u přední brzdy a celý brzdy měly tendenci se při prudšim brždění rozvibrovat, hlavně přední, tam to s tou měkkou Gilou docela zametalo. Možná to bylo špalkama, ale pochybuju, vozim pořád stejný (trojsložky nebo koolstopy) a Deore XT mi to nedělaj. Nehledě na to, že jsem pořád musel seřizovat souhyb čelistí.

            0 0
      • jirka802  

        REZNE I 93!!!

         
        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Mám loňskýho tractiona a asi takhle. Tektro brzdí slušně. Takže vyhozené peníze za jiné. Měň jen špalky:) Netuň pokud to není nutné. Já jsem na kole nevyměnil nic a to, co s ním dělám je až neskutečný. Komponenty vydrží hodně, ale uvidíme časem po více km..

      Vidle je na prdel, to jo. Gila je prostě taková klasika, která je vhodná spíš pro chlapa 100kg a ne 70jako mám. Ale lecos taky vdrží. Takže já osobně jí nedám pryč. Odjedu na tom 3–4 sezóny a pak koupím nový kolo. Budu měnit jen věci, co se zničí:)

      Řetěz – dávám jedině 53. Drží slušně a cena je taky ok:)

      0 0
      • JakeF  

        Tak nevim, možná se ty Tektra od roku 2007 nebo 2008 nějak hodně zlepšily nebo jsem měl vadnej kus nebo jsi ty nezkoušel kvalitnější. Jinak by mě ještě zajímalo, co ráfky? Já měl osmu prakticky pořád a to mám 65kg. Pravda, dával jsem jim záhul pořádnej, hlavně docela drsný sjezdy a fakt mi vycentrovaný vydržely vždycky do prvního horšího úseku. Ale asi bude problém ve mně. O Crossridech taky hodně lidí řiká, že jsou proti osmičkám odolný a stejně mi už zase obě kola trochu hází. Ale je to nesrovnatelně lepší, než ty, co tam byly originálně. Co se týče Gily, tak tam to ani 100kg nezachrání. Odtrh kolem 25kg je prostě příliš na to, aby se dalo mluvit o tom, že to je nějak komfortní vidlice. Ale stejně komplet její chod je moc pomalej. Pomalu jde do zdvihu, pomalu skáče zase zpátky.

        0 0
        • nox159  

          cau kdo ti tvril ze jsou crossridy odolny? ja bych rek ze crossridy jsou jedny z mekčích kol a dost lidi ma s nima problemy.

          0 0
          • drtyc  

            tak zase musim rict, ze kolega nemel ani na prednim ani na zadnim osmici. akorat vmacknul dovnitr celej bok v-ckovyho rafku a to byl skoro novej jeste na tom ani poradne nikam nejel. a povedlo se mu takhle znicit predni i zadni.

            0 0
          • JakeF  

            Tvrdí to poměrně dost lidí (samozřejmě ne těch, co jsou zvyklí na kola DT Swiss apod.) a i já to můžu ze zkušenosti potvrdit. Částečně to je samozřejmě mejma 65ti kilama, ale Crossridy jsou sice měkký, ale dost ochotně se vrací do původní polohy, alespoň když nemaj povolenej výplet. Tuhý, co se týče jízdních vlastností samozřejmě moc nejsou, to je jasný.

            0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Možná máš pravdu, že jsem nezažil lepší, ale nejde o brzdy, to je všude stejné, všechny pracují stejně. Jde jen o to, jaké špalíčky tam dáš. Já osobně s Tektro nemám problém. Sice váží tunu, ale šlapou slušně. Moji přátelé mají tektro snad všichni. Máme kola ve stejných cenových hladinách a nikdo si na ně taky nestěžuje. Neřešil bych.

          Gila – je na prdel. S tím nic neudělám. A abych pravdu řek. Tunit tractiona se mi opravdu nechce, protože se to nevyplatí. Za ty peníze, co bych do něj narval si koupím opravdu nové. Vidlice je špatná, to máš 5000 do nové, brzdy 2000, zapletená kola 5000, kliky 2000 atd. atd. prostě tunit nemá cenu na takovém kole jako je traction. Až se to zničí, vyměním, ale jinak to nemá cenu.

          Ráfky. Mně opravdu drží skvěle. Maličká osmička tam je. Prostě jezdím jako prase, ale rozhodně ne DH, FR atd. Prostě polní cestička, tak to tam našlápnu na 50km/h, někdy to pěkně kopne, ale aby mě ty ráfky nějak extrémně zklamaly, to ne. Vždy to stačí lehounce docentrovat a centrování drží. Někdy si dám i schody a taky ok.

          Traction je prostě slušný kolo za slušný peníze. Kupoval jsem ho za 11. Vydrží opravdu dost. Jednou jsem to narval do zdi zadní stavbou + kolem a vše je ok.

           
          0 0
          • JakeF  

            Tunit se dá docela snadno. V mejch bajcích máš aktuální stav, teď půjdou nový kliky, řazení, šlapky a Epicon, v další řadě Ritchey WCS doplňky a asi nový sedlo. Pokud rám praskne nebo budou volný finance, tak se to celý přestěhuje na Trek 8500 rám a v ještě vzdálenější budoucnosti nový kola a kotoučovky. Je jasný, že dát to najednou do novýho kola by bylo lepší, ale takhle mám pořád kolo, co šlape pěkně a vyměňuju jenom to, co začne zlobit. Navíc mě to baví, pořád to vylepšovat. Akorát ta vidlice zatim čekala, bál jsem se dát 100mm vidli na rám udělanej na 80mm, ale už na to kašlu a snad se ta geometrie moc nezhorší…

            0 0
            • vasek80  

              O kolik jsou ty nové čelisti a páčky lehčí jak původní Tectra?

              Já zas tak po váze nejdu, ale pokud je to rozumné snížení hmotnosti za momentálně rozumné peníze, neříkám ne.

              jsem člověk, kterému to kolo vydrží 10 let. Předchozího Kinetika mám také déle jak 10let. Vidli jsem dal Epicona a s kolem jsem moc spokojenej. Jezdím 60% lesní cyklostezky a turistické trasy 30% silnice a 10% zbývá na lehčí terén. Zas tak u mě zabrat nedostává.

              Navíc se mi letošní modrej hodně líbil a bez vidle a se započtením navíc 500kč slevy od shopu za nákup nad 10 000,– mě vyšel také na 11 000,– k tomu jsem koupil epicona, rohy, blatníky, brašničku pod sedlo a drátovou Sigmu. Prostě turista.

              0 0
              • JakeF  

                Gramáž to je 161 na páky + 304 za čelisti. Josu to Deore XT. Ale pokud ti vyhovuje brzdnej výkon, tak, to je zbytečná invetice. Já je měnil hlavně kvůli těm vaklům a vibracím. Kvůli těm pár gramům bych do toho neinvestoval. Na kupkolo.cz vycházem myslim na 1550Kč páky i čelisti.

                0 0
                • vasek80  

                  Nijak zatím na tectra nadávat nemůžu. Na Kinetiku jsou 10 let a fungujou stejně jako první týden. Jen ty špalíky po té době začaly na mokru skučet :-) ale čemu se divit. To kolo má za těch 10 let najeto tak 5000 km a je fakt, že hlavně rovina do práce, tedy minimum brzdění. Akorát jednou jsem zabrzdil na asfaltu pod kopcem zhruba v 45 – 50 km/h a přelétnul jsem. No na chirurgii mě chvíli šili obličej a chvíli flastrovali a dlahovali. Takže brzdného účinku Véček od Tectra mám spíš od té doby mám až moc.

                  Spíš bych koupil jen páčky, protože levá vydává při rychlosti nad cca 35 takovej zvláštní, těžko popsatelnej zvul. Taková vysokofrekvenční vibrace. Ještě si nejsem 100% jistej zda nepůjde odstranit. Při poslední jízde jsem jej teprv přiřadil brzdám, když jsem se páčky dotknul v určitém úhlu tak to přestalo.

                  Ono zase otázka, zda by výměna páčky pomohla, ale alespoň bych měl na řídítkách vedle řatení Deore brzdové páky Deore. Asi tak.

                  0 0
    • drtyc  

      zatim vozim dopredu mekci tribarevky. dozadu tvrdsi jednobarevky a nestezuji si.

      0 0
      • vasek80  

        Také to tak udělám. Vzadu nikdy takovej tlak na ráfek od špalíků nebude aby to probrzdilo ráfek. Alespoň nikdy mým stylem jízdy. A předku dopřeju něco měkčího.

        0 0
    • vladaza  

      na nový převody řetěz campa c9 /investice kolem 600 se skutečně oplatí/, špalky mám tříbarevné Baradine /gůgle by to měl najít, profibike nebo tak nějak, cenově i funkcí těžko překonatelné/

      0 0
      • drtyc  

        baradine vozim taky. pomer cena vykon tady v okoli je tezko prekonatelna i kdyz nekde jinde muzou lip vyjit koolstopy nebo bbb…

        0 0
    • siafu  

      Používám Koolstopy – podle reakci mají být nejšetrnější k ráfku a popravdě řečeno nic jiného se mi už testovat ani nechce. Takže mám botky od Avidu a kupuju jen náhradní Koolstop cartridge – zatím zkoušeny jen černé, ale mám doma i kombinaci černá/losos. Pokud nemáš výměnné botky, tak asi doporučím koupit hned toto

      řetězy používám jen Sram kvůli použití spojky. na řetězy Shimano je spojka Sram taky kompatibilní, nicméně to znamená řešit Shimano řetěz a k tomu zakoupit Sram spojku, takže raději vemu rovnou všechno pohromadě do cca 350 kč/řetěz – to by mělo vyjít zhruba na Sram PC-971, dražší řetězy nemají obvykle delší životnost a podle mě se kupovat nevyplatí. Výjimkou může být C9, ale já raději zvolit ten PC-971 a častější výměny:) no dívám se, že ten HG-53 je teď tedy o dost levnější než Sram, takže i případně zakoupení Sram spojky se vyplatí

      0 0
      • JakeF  

        K těm koolstopům, já teď taky pořídil ty výměnný a to jenom ty černý. Teď tam chci místo toho dát ty dvojbarevný, ale i když vyndám drátek, tak ty starý tam jsou nějak seklý a nechce se jim ven a to jsem to zkoušel i kleštěma. Co s tim?

        0 0
        • siafu  

          zkus to pod vodou, botku, gumičku namočit a mělo by to povolit

          0 0
      • StuntJ  

        Husté, váha s teploměrem .....

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.