Tak jsem asi blbě snýtoval řetěz, začíná se rozpojovat – viz foto. Co s tím? Pořádně secvaknout klešěmi? Zkrátit? Koupit radši nový?
Tak jsem asi blbě snýtoval řetěz, začíná se rozpojovat – viz foto. Co s tím? Pořádně secvaknout klešěmi? Zkrátit? Koupit radši nový?
tohle se mi kdysi taky občas stalo, od tý doby používám výhradně řetězy s rychlospojkou, vyhodil bych článek a dal rychlospojku, co to je za řetěz?
HG 53 nebo 73.
Znovu snýtovat, ale nahradit novým čepem ..
Tohle se mi stalo u blatořetězu HG-53, u C9 nikdy. Roznýtoval jsem ho, „pacičky“ na článku kombinačkama přimáčkl trochu k sobě, znovu snýtoval (pečlivě :) ) a bylo po problému.
HG je měkkej to jo
pokial viem tak 53,73,93 je ta ista retaz len s inou povrchovou upravou (ked nic ine vazia naprosto rovnako) takze v tuhosti/tvrdosti snad vdaka tej uprave nejaky zasadny rozdiel nedude.
Znovu snytovat, novej nytek se zavadecim cepem stoji kolem 40i korun.
na rychlospojky kasli :)
rychla-spojka stoji 25 a je s tim min srani :) na cep kasli :D
Vic se natahuje, muze se rozpojit, kdyz retez pretrhnes tak ses bez nytovacky stejne v pr… :) Ale chapu, je to pohodlny.
To že se víc natahuje je podle mě blbost.Mě zlatá SRAM už drží 3500km,má za sebou 2 řetězy.
ještě se mi rychlospojka nikdy nerozpojila ani nijak jinak nepoškodila,jezdím výhradně Sram PC971 se zlatou rychlospojkou
o pohodlnosti kdy rozpojením řetězu rychlospojkou ho krásně rychle vyperu v petce už ani nemluvím
No tak si nekdy zkuste zmerit retez suplerou pres spojku a mimo ni :)
A v poradnym bahne uvidite ze i rychlospojka se rozpoji. Pak ju spojovat, to je pomalu na sebevrazdu ;)
Mě už se jednou rozpojila, když se mi sekal řetěz na velké placce.
Ale vozím několik náhradních, jako rezervní stačí i použitá a těch je dostatek …
jseš jeden z mála od kterýho slyším že by se mu spojka rozpojila, každopádně je to u mě jediné,rychlé a pohodlné spojení řetězu zvlášť k jeho prípadné očistě a nýtovat už nikdy nebudu, jak jsi psal několik náhradních to v případě problému jistí
Jinak dukaz misto slibu :)
když někdo blbě snytuje řetěz tak se to dá pochopit, ale špatně spojit spojku, to se jen tak nevidí :)
:)
Já jí spojil a hend jí chtěl rozpojit ( protože já blb špatně protáhl řetěz přehazkou xD Nevšiml jsem si že tam je taková packa.). A ono to nešlo … já byl vzteklej než se mi to podařilo :-D
Vyhoď článek a nahraď ho novým.
Asi to vyřeším tou rychlospojkou. Nýtovačku s sebou stejně vozím, tak pokud se mi to někde rozpojí, nebudu ztracený.
Kde se rychlospojka dá sehnat? Našel jsem ji jen tady. Budou ji mít takto samostatně i v kameňácích v Praze? Trochu na to spěchám…
Spojkou spojit a druhu spojku vozit so sebou,ideal riesenie
Ale když rupne řetěz tak je nýtovačka stejně potřeba i v případě rychlospojky, ne?
jj treba
robim to ako ricci
k dotazu, ked chces spolahlivo zanitovat, pouzivaj zavadzaci kolik – na 9nu retaz, na 8ku netreba
pouzivam teraz zlatu spojku a pohoda, nitovacku nosim na multikluci+spojku
Jak kdy. Tuhle jsem jel s jedním klukem, rupnul mu řetěz a článek mu úplně uletěl, takže mu zbyl krásně rozpojený řetěz s volnými očky, dal rychlospojku a za minutu jsme pokračovali.
to je tzv. prirodna nytovacka :-D
Jasně, když už cítím blížící se rupnutí řetězu, tak pořádně zabrat, ať to uletí celé :-D
nahoda,inak si moc bez nitovacky nepomoze…
Moc si nedokazu predstavit jak jeden clanek vyleti z obou nytku… to je hodne velka haluz (nebo vymysl :)).
A co třeba …
Vlastně jede… na ten řetěz působí nějaká síla. Nějakou podivnou náhodou jedna strana uletí. Tj ten podivný obrázek uprostřed.
Když uletí jedna strana, je tam pak o dost větší záběr na druhou stranu kde je upevněný nýtek a strhává se ( jestli se nepletu) do strany. Jestli byl ten řetěz sjetej ( jakože když sem roznýtovával hodně jetou HG50 tak to šlo tak 3× líp než nová HG53 …) tak se ten nýtek podle mě mohl takhle vyškubnout…
Pak už stačilo jenom cuknout a volný nýtek se někam zakutálel…
no tohle je mi jasny, ale z popisu jsem to pochopil tak ze vypadl celej clanek retezu (cili vylitly dva nitky) a vedle sebe tak zustaly dva „lichy“ clanky.
Já to pochopil jinak :-) že jakože nýtek se rozpojí na obou stranách… tak to sry :-))
Ale ten panáček se chová dycky stejně nasraně :-D
kdyby to bylo jak kreslis tak to spojkou neda dohromady. Kresba ale krasna :)
jj, stejně musí nýtovat … holt když jsem před tím měsícem poprvé dával spojku, byl jsem nějak zaražený, že jí tam nemůžu dát když jsem to zkrátil tak jak je to cca na tom obrázku xD
že, jsem si dal záležet :-) :-D
Mě se to stalo kdysi dávno, na 5sp řetězu co měl naježděno tak 6 let, asi sem nenajížděl moc km, zato sem s tim kolem dělal těžký prasárny, a 10k km to mít stejně mohlo, prostě sem zabral, a kámoš povídal že mu ten článek zabzučel někde u ucha a byl pryč )
Nevím, asi náhoda, ale fakt se stalo. Ale klidně nevěř, je mi to fuk.
jj, nitovacka je potrebna ale budes ju pouzivat uz len na roznitovanie retaze :-)
A hlavne nemusis skracovat retaz, ked ti rupne,to je podstatna vyhoda spojky…
řetěz se ti nerozpojí nikde jinde, než v místě, kde jsi nýtoval, protože víc jak polovina lidí to neumí pořádně snýtovat.
Stačí projet bahnem a už jde nýt ven. Proto dej rychlospojku a nýtovačku nech doma, jen si s sebou vem náhradní spojku.
A bacha! na nový řetěz nová spojka.
já bych si dovolil nesouhlasit. může se stát, že se řetěz rozjede i jinde, třebas při hodně nešikovném zařazení na převodníkách. takže spojku samozřejmě vozit, ale nýtovačku taky.
asi jo, mě se to nikdy nestalo. A s tou nýtovačkou je to dobrý. Já ji mám součástí multiklíče, takže vozím pořád. Ale párkrát se mi na závodech stalo, že někdo zoufale zvolal: Nemá tady někdo nýtovačku?!!! No a já zastavil, odnýtoval jsem poškozenou část a spojil rychlospojkou. Spraveno za minutu.
Jinak souhlas s těma převodníkama. Ovšem od doby, co jezdím s dvoupřevodníkem, tak se mi řetěz nikdy neseknul.
mně se jednou povedlo v kopci zařadit z velké na malou tak blbě, že se mi řetěz opravdu rozjel. naštěstí jsem měl nýtovač, jinak by to bylo veselý bo jsem byl na Pradědu :-)
Z pradedu dolu je to z kopca ne? :)
jasně, až do OL :-D
taktez jsem presel na rychlo-spojky – nemam s tim problemy, po par vyjizdkach sundam rychlospojku, umyju retez, nasadim a jede se dal – idealni a rychle reseni. Zatim se mi nestalo, ze by se me rychlo-spojka rozpojila v terenu:)
Umývání řetězu = zbytečná práce a ztráta času.
Možná, ale jakékoliv mytí nebo čištění zasraného řetězu je mimo kolo mnohem pohodlnější.
keď už je to nutné, tak pračka je pohodlnejšia jak petka.
Asi tak. Já vždycky jak mamlas sháním po všech čertech sramáckou rychlospojku (nebudu takovou drobnost objednávat přes net), abych pak na konci života řetězu zjistil, že jsem ho vlastně nikdy z kola nesundal :-)
Máš otočenej neopran. Fuj xD
co mam otocene?
Novy kozmicky material "Neopran"" :-)))
Ano šéfe. Přesně tak. Jako ze StarTreku :-D
Žán Pikárd xD beztak to má něco z Klingonů
hosi, tezce nerozumim, vo co go :)
Ze tu neoprenovu gumu pod retazou mas otocenu naopak :-) Suchy zips ma byt otoceny ku kolesu,nech to zapinanie nevidiet
Uz som vycerpany z podrobneho popisu :-)))
a kde to videl? vsak z tej fotky u meho popisu nemuze nic videt? jinak fotky na foru nemam
Však nikdo na tvůj příspěvek nereagoval ;-). Nejdřív zareagoval xshreck („Máš otočenej neopran. Fuj xD“) na zakládající příspěvek, ty jsi zareagoval na něj (i když ta poznámka nebyla mířena na tebe) a už se to vezlo :)
a jejej, to jsem vul a ja porad lustim co mam kde spatne. safra:(
O nic nejde, dějou se na světě i horší věci :)
Si to pokazil, mohla být sranda xD
dostanes na budku lol :)
Tak si nachystej kolo. Když vyhraješ dostaneš folii xD
a jinak to tak mam, ze suchy zips je otoceny dovnitr ramu:)
spojujete i C9 spojkou?
jasně :-)
i C10 na silničce