• vojta2004

    Ahoj

    měl bych dotaz zda se vyplatí připlácet 12k za rozdíl mezi modely comp a expert. pohon je spotřebák a časem se stejně obmění a obojí je 1×10. hlavní rozdíl vidím asi jen v brzdách a ve vidlici.

    http://www.specialized.com/…kes/compare/#…

    případně jestli máte jiný tip na podobný kolo. Rovnou řikám, že konkurenční trek je hnus. Dále bych uvítal zda má někdo s těmito koly zkušenosti.

    Díky za odpovědi

    0 0
    • vojta2004  

      nikdo žádnej názor? :(

      0 0
    • Kelib  

      Zda se vyplatí příplácet ti neporadím, ale vidím tam ještě jeden rozdíl: Různý výplet. Jak jsou ale které dráty kvalitní ti nepovím, ale stálo by za to něco o tom pohledat

      0 0
      • vojta2004  

        myslím, že nějakých pár gramů na drátech asi nebude stěžejní rozdíl.

        0 0
    • goofy  

      NTVL… 58 papírů za takovou tyčovinu… Jim asi švihlo ne? Sorry ale tohle je fakt úlet. nejenom, že je to prakticky na hovno, ale za tyhle peníze je to jak zlaté hovno.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vojta2004  

        neptal jsem se jesli se kolo za ty prachy vyplatí ( nemám důvod platit plnou cenu ) ale jesli se vyplatí si připlácet 12k za ten pro mě ne zas tak vellikej rozdíl v osazení ;)

        0 0
      • McBlacky  

        cenově to je demence, ale proč ne, je třeba nalákat na novou píčovinu. Faty se masově nechytly tak zkusíme jinou haluz.

        Za 56 tisíc se dá koupit Giant Anthen 27,5 na SLX s rebou a monarchem. Tady za 58 hliníková jebka ze starý M4 s manitou, hlavně že to ma 4pístky – cílová skupina vyžraný kusy je jasná.

        0 0
        • hovanec  

          Jsi na ně moc tvrdý. Nech je žít… :)

          Každý si může se svými penězi naložit, jak se mu líbí. U spešlu je prostě klubový příspěvek no. :)

          0 0
          • McBlacky  

            já obecně proti spešlu nic nemám. Vadí mi tenhle konkrétní model, který je napálený jen proto, že to je novinka, jejích použití je dost kompromisní.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • vojta2004  

          neřikám, že je to cenové nějaká hitparáda. Ale moc sem to jinde neviděl a tato koncepce se mi celkem zamlouvá. fatbike mi přijde na naše (ne)zimy taky celkem zbytečný stroj. ale už sem viděl pár povedených poskládaných kousků co na nich slušně lidi lítali. tak jsem přemýšlel o individuální stavbě, ale problém nastal u vidlice, kterou jsem na netu nikde nenašel k prodeji :(

          0 0
          • McBlacky  

            na 27+ jsem zatím nejel, počkám až dorazí tesťáky a pak to prubnu. Fat mě na sucho neoslovil (pomalý všude a z kopce se i na 100/100 fullu dá v terénu solidních gumách letět líp, na vyšším zdvihu diskuze zbytečná). Jediný kde by to mělo jakž takž smysl jsou vyžehlený traily typu Pod Smrkem, za předpokladu, že by byly pořád z kopce ;)

            Podle toho co vidím na horách, tak i jeho použití ve sněhu je diskutabilní, musí na to být extra podmínky, jinak zoufalci brousí trasy pro běžkaře :/ Potvrzuje to i Kopka a Richter v reportech z Aljašky, kde pokud není cesta projetá skutrem, kolo ve sněhu většinou tlačí :/

            0 0
    • Chlebovnik  

      Sorry, ale jenom totální blbec si koupí Fuse místo Stache.

      0 0
      • vojta2004  

        možná jsem totální blbec. ale nemám milion metrů do výšky abych potřeboval obr kolo a standartní rozměr 29" mi vyhovuje a tohle je ono jen na menším ráfku. já nechci kolo který umí jezdit po vodě :D

        0 0
        • Chlebovnik  

          Ale tady nejde o tvojí výšku, ale o to, že 650b+ nebo jak tomu markeťáci nadávají, je prostě polovičaté řešení. Pro kolo takového zaměření (sranda na trailech i mimo ně, protože projede všechno) je prostě jasně vhodnější 29+.

          0 0
          • vojta2004  

            no četl jsem minulý týden článek nějakého čecháčka co si nechal postavit 29+ a ten tvrdil, že je krásný jak to všechno projede ale právě na traily už je to celkem dlouhá neohrabaná koza. Myslím, že dokonce mluvil o SpS a tam si na ten svůj autobus musel v zatáčkách dávat bacha

            0 0
            • Chlebovnik  

              No, a teď se podívej na geometrii toho Spešlu a pak na geometrii toho Treka a budeš mít jasno, kterej z nich je ve skutečnosti neohrabanej.

              0 0
              • vojta2004  

                a řekneš mi prosím co přesně hovoří pro toho treka? mě u spešla vychází kratší zadní stavba, delší rám s kratším představcem a položenější vidle.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Kratší zadní stavbu má paradoxně 29+ Trek! Stejně tak rozvor. Hlavový úhel +/- 1° nehraje takovou roli, protože tam se to vyrovná díky většímu průměru kol u Treku. Mě baví, jak ve Spešlu nejdřív všude tlačil 29", jak je nejlepší. Pak pochopili, že jim se 650b ujel vlak a najednou tu máme 650b Stumpy a Enďůra. No a teď si prostě nechtěj nechat ujet vlak ani u 650b+, protože co kdyby? To kolo prostě nemá ani hlavu ani patu, ale určitě se najde pár lojzů, co si ho koupí.

                  0 0
                  • vojta2004  

                    od kdy je 44,5 kratší než 43cm? :D a rozdíl jsou skoro 2° by mě zajímalo proč by měl průměr kol dohánět uhel hlavy. začátek vlaku jim možná ujel ale chytli ho v další stanici. tak pro tebe třeba kolo nemá význam ale já v tom vidim něco užitečnýho ;)

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      405–420 vs 430.

                      Větší průměr kol = větší nájezdový úhel.

                      Položenější hlava = větší stabilita, ale také „lenost“ při změně směru.

                      0 0
                      • vojta2004  

                        tak to jsem koukal asi na nějakou starou geo. no ale furt to nemění nic na tom, že se mi to kolo vůbec nelibí a psal jsem to už v uvodu :)

                        0 0
                      • vojta2004  

                        děkuji za vysvětlení :)

                        0 0
                  • Neoš  

                    Ty jsi už na tom kole jel? Asi prd. Já taky ne, tak hned neodsuzuji, bo si myslím, že 27.5+ u HT s trail geo má smysl. Je to po obvodu skoro 29 ( skoro ) a začlo to dělat hafoul značek. I Trek upozorňuje, že jejich new Stache je určen i pro záplety 27.5+. Taky bych si nebyl jistej trvrzením, že Spešlu ujel ve 27.5 vlak a že už netlačí na 29. Minulej rok Stump fsr 27.5 byl krok vedle to jo, ale na new 27.5 jsem nikde zatím nečetl křiví slovo. Spešl stále tlačí na 29, ale jelikož trh nyní tlačí i 27.5 tak proč je neprodávat, že? Jo a Trek Stache 9 29+ bude stát přes 100tis, takže za mně rozhodně Fuse a to jezdím na Treku.

                    0 0
      • Mr.Duck  

        Nebo nekdo, kdo nechce ram uz predprasklej z fabriky :)

        0 0
        • vojta2004  

          vysvětlení by bylo na místě

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ale nic, to mela bejt radoby humorna narazka na to, ze Stache by uz z fabriky prisel prasklej. Protoze to maj Treky ve zvyku, zejo :)

            0 0
            • vojta2004  

              mám treka už rok a nic prasklýho nebylo a ani neni. ani v mém okolí se tato chybička nevloudila… možná máš blbou karmu :D

              0 0
              • Mr.Duck  

                To prijde, nebo na tom nejezdis :)

                0 0
                • McBlacky  

                  nevím jak současná produkce, ale třeba starej Fuel EX 26" vydržel úplně nehorázný věci, moc nevím který XC/AM kolo stejné kategorie v tý době dalo víc.

                  Silnice letos taky nepřišly řachlý ;)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
      • Neoš  

        A ceny Stache 2016 už jsi viděl? To žádná hitparáda není. Fuse je na tom v tomto o dost líp. Stache 2016 ve státech už dost jezdí a dle fór to není kolo pro každého a taky ne pro každý terén a o široké zadní stavbě do které mlátíš tretrama ani nemluvě. A to nejsem zastáncem Spešla, bo moje 2 poslední kola jsou Trek.

        0 0
      • Kubiczech  

        0 0
    • hovanec  

      Hlavním rozdílem tam taky bude i ten Suntour na nižším modelu. Zároveň mi ale nepřijdou ty ostatní komponenty tak zásadně rozdílné, abys musel připlácet 12 klacků. Záplety pojedou vesměs stejně, na nižším modelu bych si dovolil tvrdit, že budou i míň praskat. Vidlici bych tam časem dal úplně jinou, ale možná Ti ten Raidon bude vyhovovat, co já vím… :)

      0 0
    • martinremenar  

      …vymenil som ho za S-Works Enduro a som spokojný. Nie je to bike na naháňanie, ale na radosť z jazdy. Tie kolesá v traverze držia neporovnateľne lepšie a geometrii rámu nemám čo vytknúť. V strmých zjazdoch a stúpaniach je bike stabilný. Technické stúpania, ktoré som nevyšiel na Endure, dám na Fuze s prehľadom. Mám Experta. Vymenil som riaditká za lastovičky, pretože keď sa mi pretočili riaditká, tak jebli rovno radením do hornej rámovej trubky. Teraz po výmene to je ok. Prevod je 1 × 11–40. Mne to stačí, neobmedzuje ma to. Chýba mi tam ale rockring. Na rozteč 75 mm ho už týždeň neviem nikde zohnať. Váha s pedálmi pri L-ku je 14, kg aj s pedálmi. Nie je to dobré, ale ani zlé myslím. Už by som sa do fulla nevrátil.

      0 0
      • vojta2004  

        děkuji za info, konečně nějaká zkušenost. jen sem čekal, že to bude mít tak o kilo mín. ale s mojí váhou je to jedno :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.