• Kelt

    Dobry den,

    jestli má někdo zkušenosti, prosím poraďte.

    Vybírám mezi Specialized Enduro FSR Comp 650b a Giant Reign 27.5 LTD .Specialized Stumpjumper FSR Comp 650b a Giant Trance 27.5.

    Otázek mam několik. Jezdím cely život s kolem Specialized, ale nemam zkušenosti s celoodpruženými koly. Jsem zvykly jezdit každý den do práce na kole. Mnozí mé odrazuji od Endura nebo Reigna, prý se hrozne našlapu a jsou pomalé. S mým skakanim si myslím, ze by stačily Stamp nebo Trandak, ale nedávno jsem vyděl zlomeny rám myslím u Advance a žádny silný dopad to nebyl. Tak mam strach, co kdyby…Jelikož už nejsem nejmladší kupuji kolo „na dožiti“. Je to dost peněz a vyckrat si bohužel takové kolo nekoupím. Co se tyká Specialized, to situace je taková. O druhé značce jsem neuvazoval, v obchodě mě nabídli oba dva z roku 2015. Po pročteni info v inetu jsem zjistil, ze to není žádna 27.5 (650) ale predelana 29-ka. Tak jsem se tak naštval, protože jsem jedno z nich málem koupil. A tak jsem se začal poohlížet po druhé značce. Vi někdo jak je to s geometrii u 27.5 Specialized v roce 2016? Už udělaly rámy primo 27.5 nebo je to ještě predelavka? Jezdi někdo s endurem nebo reignem někam dal po silnici, dá se to vydržet nebo …A jak je to s pevnosti Trance, co se s ním dá vyvádět a kolo se nepretezovalo? A poslední,i co by jste vybrali vy Specialized nebo Giant. Velmi Vám dekuji za Vaše rady.

    0 0
    • Sunshine 29  

      Jak daleko do prace jezdis? To bude asi stěžejní.

      BTW taky mi říkali že 120/120 bohatě stačí. Nestačilo. Ale záleží co od kola cekas a co je " skákání "…

      0 0
    • novas752  
      1. Projet se na jakymkoliv enduru ať zjistíš na vlastní kůži, že jezdit s tim po silnici je blbost – přeci jen to trochu houpe, tlusté pláště s měkou směsí a nízkym tlakem, nemusí stačit převody určené pro jízdu v terénu… Jde to, ale dře to.

      Stávající kolo by na ježdění do práce nešlo používat i nadále (třeba s mírnym upgradem)?

      0 0
      • Sunshine 29  

        To je kravina, když je dobrej systém odpružení a máš správně nastavení tak se ani nehne…Scott zavřeš twin locem jedním pohybem a jedeš (180/185mm).

        Už nech těch dogmat ohledně endur☺

        0 0
        • novas752  

          To neni dogma. :D Na půjčenym Enduru i Reignu jsem jel, na Ibisu Mojo HDR jsem se taky kousek svezl. Ano, bylo to půjčené = neoptimálně nastavené, ale prostě to po asfaltu nejede zdaleka tak dobře, jako starší levný hardtail, takže dojíždět na tom pravidelně po silnici nějaké větší vzdálenosti je blbost. Nemluvě o tom, že by dost brzo sjel pláště.

          0 0
          • Sunshine 29  

            Ja se nebavil o dojíždění, ale poslední dobou je to tady v rytmu enduro = nejede

            A on nechce HT ale full.

            Záleží jak daleko bude jezdit…Ja bych na enduru klidně něco kratšího (20km) jezdil…

            0 0
          • Kelt  

            Plaste tolik neboli. Jde o to abych neprijel do hokny vyfluslej jak…jako kdybych na hardtailu najel 30 misto 15km. S hardtailem neni problem to je jasny. Jezdil jsem na Hardrocku 15let do prace v lete v zime. Novas a jak to vidis enduro versus reign? Co by jsi vybral? Dik.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Petr L2  

          Na každodenní dojíždění do práce by asi byl přecejenom lepší nějaký Trail, nebo Allmountain, takže nějaký Trance, nebo Stumpjumper ne?

          0 0
        • Kelt  

          Tak jsem si to predstavoval, ze zadek zamcu a jedu. Ale nebude tim trpet tlumic? Taky kdyz jedu z prace tak si nekdy hned nekam zajedu zvednout adrenalin.))) A jezdit domu menit kolo to neni to prave, ze? Pochopil jsem to spravne Sunshine Ty mas 180/185 a obcas to jezdis po silnici a dobry. Co je to za kolo jestli to neni tajemstvi. To uz je skoro nebo uz je DH.

          0 0
          • Breakpain  

            Přijde mi to jako extrém ;-) … druhý může být full HT ;-) …

            Raději než sondování jednotlivých názorů, bych se zašel podívat do obchodu, půjčil si testovačku a projel si na tom tu trasu.

            0 0
          • Sunshine 29  

            Scotta ma kamarad…Ja jezdim 170/160 mm a jezdím i hodně přesunů po silnici. Systém co mám se nehoupe, takže na silnici nezamykam, respektive nepritlumuji (pevnej lock nemám, Reign taky ne, Enduro nevim). Koukni ke me do profilu, Scotta tady taky najdeš (Scott Genius LT).

            0 0
      • Kelt  

        Do prace trail ano, ale do lesa to je to co nevim, ktere bude dostatecne.

        0 0
      • Kelt  

        Bohuzel zatim nemam moznost vyzkouset, stavajici je 3000km. od domu. Ale diky.

        0 0
    • pierogross  

      Ahoj, pro mě je fsr nejlepší zadek, i když mám jiné kolo.

      0 0
    • Lamer  

      Já bych se rozhodoval dle počtu najetech km/rok, „sjezdovýho“ terénu v okolí, případně plánu navštěvovat s kolem bikeparky. Tlumení lze „zavřít“ během jízdy, ale těžký enduro kola se sjezdovejma pláštěma se docela provezou…

      0 0
      • Kelt  

        Lamer dik. Bikeparky tam jednoznacne "Endurokola"". Ale vetsinou to bude 15–20 km silnice 15–20km les. Bliz to nikam nemam.

        0 0
    • Kelt  

      Zeptam se jeste jinak. Jezdil nekdo Trance nebo Stampjumper v nejakem bikeparku a byl problem, bylo to na maximum. Nebo ty kola snesou to same co endura?

      0 0
      • Sunshine 29  

        Nejezdil. Pokud budeš mít super techniku, proč ne..

        Ale ty kola na to prostě nejsou stavěné

        0 0
      • Lamer  

        V bíkeparku se můžeš vozit i na hardtailu, pokud hodláš skákat větší dropy a lítat jako Sunshine na profilovce, tak bych vzal něco bytelnějšího, pokud ne, tak ten all mountain. Nejlépe najít bikepark, kde lze zmíněný kola půjčit a otestovat.

        0 0
        • Kelt  

          Dik asi to tak udelam, podivam se do bikeparku

          0 0
          • Sunshine 29  

            Pokud chceš jezdit do parku a zároveň mít kolo použitelný na běžný ježdění, potřebuješ něco enduro specific :)

            0 0
    • X-biker  

      Ja mam enduro 29 a doma na prodej stumpjumpera 29. Oba 2014 a carbon. Prohanel jsem obe kola na stejnych mistech a geo je mirne rozdílná, ale nejvic dela ten zdvih hlavne bikeparky a skoky. Jde o to co jezdís za teren a jak tezky a jak velké skoky. Dle me perfektni univerzal jsou stumpjumpery od modelu 2016 s pozmenenou vice enduro geometrii, zrovna je v casaku Bike test a tam vyhral i nad drazsimi koly. Zrovna jsme na tyden v Saalbachu a ja mam enduro a Kámoš toho oranž stumpa a nema problem, ale zrovna zde by enduro uzivil :-) bavim se o 29"

      0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Příjde mi jezdit každej den po silnici na enduru do práce jako blbost,i kdyby to bylo třeba 5.tam 5. zpátky.

      Jedině jestli nejedeš do práce z hájovny ke krmelci:)

      Jestli rád blbneš na kole,tak bych šel do endůrka,ale fakt na dojíždění bych pořídil nějakou levnou plečku s úzkejma pláštěma.

      0 0
      • Sunshine 29  

        Na druhou stranu, když chceš bike, na kterém můžeš jet do práce, dát si výlet 70km + a pak si zajezdit v parku nebo skákat na nějakých lokalech za barákem , tak ti z toho to enduro prostě vypadne

        0 0
        • Lanzinho  

          Ja si na takove jezdeni poridil trail/am 140/140 a poslouzi absolutne vsude..ale je pravda ze vzduchem neplachtim spis jen sutry, koreny.. nerad bych se totiz odrovnal a sel na pul roku marodit :D

          0 0
          • Kelt  

            Lanzinho, dik. Ja vim, mne by allmount taky stacil, ale co kdyby. Ja vim, ze to neni adekvatni srovnani, mel jsem (nebo mam, ale daleko) HT 100mm a nekolikrat jsem si rozbil hubu, protoze to slo nadoraz. A tak je to podobne jako s ctyrkolkama , cim silnejsi auto tim dele pujdes pro traktor. Proto se spis koukam po enduru t.j. 160mm. To ja nikdy skakat nebudu, ale budu mit rezervu.)))

            0 0
            • Breakpain  

              Ono mít rezervu je fajn, pokud Tě samotná rezerva zbytečně nelimituje = kupuju kolo adekvátně tomu co jezdím.

              0 0
        • Kelt  

          Sunshine, jo to mas pravdu, ale 70 km na enduru to bych si pripadal trochu nesvuj, skromne receno.))) Do parku vlakem.

          0 0
      • Kelt  

        Kotew, dik. Ja vim, ze to neni to prave, jezdit do prace s endurem. Ale do parku budu jezdit tak jednou za mesic. Nejsem milionar. Takze abych si zajezdil tak se musim nekam dostat a to na kole. Takze stejne denne nebo obden urcite 10–25 km po silnici nebo nejake cyclostezce. Takze ta prace uz mne moc neuskodi. A jak jsem psal jet domu pro druhe kolo?? A vypada to na nejake enduro. A protoze menit kolo uz nemohu, tak at je radeji predimenzovane nez aby nestacily parametry. Dobre to objasnil X-biker Stamp je dobry kolo, ale…

        0 0
    • Kelt  

      Dobry den, panove bajkeri. Vsem velmi dekuji za pripominky, kritiku a rady. Uz jsem se rozhodl, s Vasi pomoci. Bude to enduro. Ted jenom vybrat to prave, libi se me obe a to hraje pro me taky velkou roli. Jeste se tady hodne objevovalo a kritikovalo kolo Canyon. Tak jsem si o nem neco precetl a neni to vubec spatne (Strive AL 7.0 Race)ma ted velke slevy. Tak mam o cem premyslet Specialized enduro, Giant reigh.

      0 0
      • otecius  

        A co commencal meta? 150 predek i zadek idealni am/en, ne? :-)

        0 0
      • Breakpain  

        A to ses rozhodl na základě toho, že Ti tu lidé psali, co konkrétně jim vyhovuje? Nebo jsi to byl i otestovat ;-). Protože třeba já mám X kol a dle toho, kam jedu si vezmu adekvátní odpružení. Tedy ač se Ti budu snažit relevantně poradit – vždy to bude vyhovovat právě mně a bůh ví, jestli Ty budeš spokojený ;-).

        0 0
        • novas752  

          Může koupit Strive a za ušetřený rozdíl oproti Spešlu v podobný výbavě pořídit ještě Grand Canyon nebo silničku na dojíždění. :)

          0 0
      • Sunshine 29  

        Za mě dobrá volba…Jak jsem psal, já začal na 120/120 mm s tím, že to bude stačit…jezdil jsem víc a víc a začal cítit, že kolo krmím moc, začal se bát o zadní stavbu a obecně mi ho bylo líto prasit.

        Pokud nepotřebuješ chrtit, honit kilometry (co jsem pochopil tak vůbec), tak je lepší si na pohodu dojet kamkoliv na enduru a když na to příjde, pořádně mu naložit, než mít nějaký AM, kde ta jezdivost nebude nijak zásadně lepší, ale u těžšího terénu mu dojde dech (respektive spíš tobě koule a morál).

        Radon taky fajn

        http://www.radon-bikes.de/…rbon-160-80/

        A jak už padlo, Commencal Meta V4 (ten má zdvihově 160/150mm)

        0 0
      • X-biker  

        Kup si S Enduro 29" a budeš král!

        0 0
        • Sunshine 29  

          Král bude s nějakou netuctovkou☺Já bych asi v tyhle cenovce vzal třeba Norco Range, Reign mi nesedí, Spešl ( bez urážky ) mi nesmí domů

          0 0
        • Sunshine 29  

          Král bude s nějakou netuctovkou☺Já bych asi v tyhle cenovce vzal třeba Norco Range, Reign mi nesedí, Spešl ( bez urážky ) mi nesmí domů

          0 0
          • Petr L2  

            V MountainBike testovali traily a Stump ve 29" samá chvála :-)

            0 0
            • Kelt  

              Petre diky. Na vsechny 29-ky je sama chvala, ale paradoxne vsichni pisi, ze v lese je neobratna.Presne to popisuje GT na svych strankach, kde nabizi 27.5-ky. Jezdil jsem pred obchodem na Trek HT 29-ku super je to rychle, nerovnosti tak necitis jako u 26-ky ale do lesa nevim.

              0 0
              • Petr L2  

                Vždy máš nějaký kompromis, já myslím že u těch 29 hodně záleží na geo. Takže zkoušet a nesoudit podle jednoho modelu:-)

                0 0
                • Lanzinho  

                  hlavně si musí uvědomit co chce jezdit, já si se svojí vejškou nedokážu představit jet klikatější a techničtější jízdu na 29er, měřím 173.. na druhou stranu věřim tomu že 29er se 130–140 přejede vážně všecko pokud pujde jenom o to jet a ***** na techniku

                  0 0
                  • X-biker  

                    Ja měřím taky 173cm a pokud borec nechce extra moc skakat a projizdet zavřené traily a klopenky nevidím důvod proč 29" nevzít, když mu sedne geo a o tom to je. 29" je spousta a ne všechny budou obratne a hravé jako jiny 29". Určitě bych tento rozměr neskrtl ze seznamu, pokud najede hafo km po lesních pěšinách proč se „trapit“ na 650b?

                    0 0
          • Kelt  

            Ahoj Sunshine, proc Ti spejsl nesmi prez prah. Rad bych se to dozvedel, muze to mit vliv na vyber kola. Jestli nechces rozvadet nove dilema , radeji pisni na mail. Dik.

            0 0
            • Petr L2  

              Asi stejný důvod jako proč já bych si nikdy nekoupil Renault :-)

              0 0
              • pierogross  

                Ty určitě myslíš jen kvůli tomu sprostému obrázku…:)

                0 0
              • Kelt  

                Renault ani zadarmo, ale nevedel jsem, ze Spejsl ma tak blbou povest. vzdy jsem myslel, ze je prinejmensim na prednich mistech.

                0 0
                • Petr L2  

                  Ano má, je to součástí folklóru BF, pokud máš Spešla, jsi nejspíš arogantní, bohatý vypatlanec, co nikoho nepozdraví, jezdíš pouze v krásném počasí a v dokonale vyladěném teamovém ohozu po nejfrekventova­nějších trasách okolo větších měst, aby všichni viděli, že na to máš a přitom si za svoje prachy vezeš šrot s prapodivným mixem součástek co by jiný výrobce na kolo NIKDY nedal. Myslíš si jaký si borec a přitom VŠICHNI, kdo tomu rozumí se ti smějí. Jo a závodníci, ti na tom jezdí jenom proto, že to dostanou zadarmo, to že je jich tolik co na tom jezdí je přece jasné, takhle bohatá firma, co má ty všechny debily zmasírované dokonalou PR, na to má dost peněz .-)

                  Já mám od Spešlu, jak jsem se dozvěděl, socku, takže jsem na tom ještě hůř, než ti idioti co jezdí na s-works :-)

                  0 0
                  • Kelt  

                    Dik Petre, a ja myslel, ze se s nima zavodi, protoze jsou nejlepsi. Nejsem ani arogantni (doufam) ani bohaty, ale vidis sam co pise Tehu. Je to proste trochu kvalitnejsi. Ale ty prachy. A ja jezdim nejradeji sam nebo s rodinou a tak se muzu vyradit podle moji nalady a na co se zrovna momentalne citim. Takze se nemam pred kym vytahovat jaky mam super kolo.)))

                    0 0
                • Mr.Duck  

                  Tady je totiz mnohem dulezitejsi, aby to kolo bylo unikatni, nez aby bylo dobry :) Takze kdyz si doma stluces jedno ze dreva na topeni, bude to lepsi nez Spesl za pul mega, to je jasny! ;)

                  Znacku ignoruj, stejne ti tu budou tvrdit jak je Spesl tuctovka a misto toho si mas koupit Norco nebo Santa cruz. Coz je teda tuctovka uplne stejna, ale neni tak cool na to hazet spinu.

                  Nekdo tu bude argumentovat, ze Spesl sou dementi, co se chteji o vse s kazdym soudit, a pak odjede na svem Cannondale. Predpokladam ze tu nikdo nevi na co narazim, ale to by se musela pulka fora hanbou propadnout kdybych to napsal, nebo aspon pouzit nejakou sebereflexi, toho se tu nedockas :)

                  Ja bych na tvem miste nejradsi asi Trance nebo Stumpjumper ve 27.5. Na Speslech se mi jezdi lip, Trance mi prisel takovy nervozni ve vetsich rychlostech, ale ja jsem zvykly prevazne na sjezdova kola, a na „malym“ (=enduro) kole jezdim rad vcelku z kopce, coz mi nezni, ze by byl uplne presne tvuj plan.

                  Reign i Enduro uz je docela „mnoho kolo“. 20km s tim dojedes v pohode bez nejake vetsi driny, ale pokud nemas zalusk travit vetsinu casu v horach na prevazne nejtezsich trailech kolem, nebo v bikeparcich, je to podle me zbytecne moc.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Vtipné je, že díky dětství na SK8 vnímám třeba Santa Cruz jako SK8 firmu co dělá peníze na street módě, než jako respektovaného producenta kol. A když to vezmu fakticky, tak SC naskočili do kol až čtyři roky po tom, co Spešl vyprodukoval po letech výroby a vývoje biků první karbonový :-) Kde se bere u Santa Cruzta ta cool image jinde, než v PR stejně jako u toho blbého Spešlu by mě tedy zajímalo :-) Jedni si hrají na skejťáky, druhý je bývalý hipie …stejně vtipné jako Johnny Rotten, ten jediný původní správný punker, co na stará kolena prodal práva na hesla z jejich pistolnických hitů pro použití na kreditních kartách .....

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ale SC Bikes nevzniklo jako odnoz tech druhych santa cruz, nebo ano? Ja myslel, ze to je spis „nahoda“, i sem to tak nejak pochopil z jejich webu, ale moc sem se o to nikdy nezajimal :)

                      Ono jako SC neni spatna spolecnost co ja vim, myslim ze zadna ze zminenych neni. Jen me vazne bavi, jak tu ze S delaji satana a z ostatnich podobnych, i kdyz treba trochu mensich znacek kdovijaky kultovky.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Jo vzniklo, na začátku je jako jeden ze tří partnerů skater Rich Novak který je také jedním ze zakladatelů skejťáckého Santa Cruz

                        0 0
                  • Kelt  

                    Mr. Duck dik. Mas pravdu asi ve vsem. Co se tyka znacky, tak ta me me moc nezajima. Proto take vyber mezi tremi znackami – Spelsl, Giant, Canyon. Kolo se me hlavne musi libit. Kdyz se podivam na kolo, tak musim citit, ze toje TO moje. A kdyz se me libi tak zacinam zkoumat komponenty, vlastnosti atd. Kdysi davno se mi libil GT sensor, ale… Tak jsem se zacal poohlizet po necem mensim (firma) a nasel jsem Yetti 66B. Ale tam kde jsem tehdy bydlel bylo dost drahe to kolo dovezt. Nikdy jsem nebyl v parku na horach. Budu to muset vyzkouset, s ruznyma kolama, protoze me neco rika, ze to bude fajn. Jezdim vetsinou po lesich a kopcich, nekolikrat jsem se vymlel. Nic vazneho par kotmelcu, zlomeny prst, otres mozku, ale co kdyby nohy nebo… Nikdo Ti nepomuze. A v parku prece jenom jsou nejaci kolegove.

                    0 0
                    • Lanzinho  

                      co v parku jsou kolegové.. ale potřebuju chodit do práce, ne marodit… proto jezdim 140/140 přes kameny a kořeny a žádný polety :D

                      0 0
                      • Kelt  

                        Ja se taky snazim jezdit opatrne. Ale nebudu sedet doma na p… kdyz venku trochu prsi nebo snezi a to potom to jsou ty koreny hodne vesele,ze? nebo jezdis jenom kdyz je venku slunicko a sucho? A za tricet let jezdeni se to muze stat.

                        0 0
                        • Lanzinho  

                          to vůbec sedět doma když padne pár kapek.. naposled, protože sem jinak neměl čas, vyrazil sem za propršenýho dne a viděl sem v přírodě věci co se ti za slunečnýho dne nepoštěstěj.. jako třeba když se začne zvedat hustý mračna páry uprostřed lesa, srnky pobíhaj na 4 metry od tebe a vůbec jim nevadíš (pokud nevane vítr k nim směrem od tebe a neděláš vyloženě randál).. to je paráda .) ani mi nevadilo že sem měl bahno skoro až za trenkama

                          0 0
                          • Kelt  

                            Ahoj Lanzinho tak to je fajn, ja uz myslel ze jsi svatecni jezdec, no ikdyz v dnesni dobe jsme tak trochu vsichni svatecni. Porad jenom ta prace a prace a tak na radeni neni moc casu. (( A taky je dobre, ze si uzivas krasy prirody

                            0 0
            • Sunshine 29  

              Ten důvod je prostý (a pro někoho samozřejmě hloupý) – nemám tu značku rád. Většina jejich biků se mi moc nelíbí, nějak jsem tomu prostě nepřišel na chuť. Respektuji jejich kvalitu i úspěch, ale toť asi vše.

              Stejně tak nemám rád třeba New England Patriots a Arona Gwina. Prostě žádné sympatie (respekt ano).☺

              0 0
    • Tehu  

      Měl jsem Stumpa 26" 2012 pak Stumpa 27,5" 2015 teď mám Reigna. Kdyby tě zajímalo něco konkrétního tak se ptej ;)

      0 0
      • Kelt  

        Tehu, diky. Pozdeji se urcite ozvu.

        0 0
      • Kelt  

        Ahoj Tehu, a proc jsi nezustal u Spejsla a nevzal enduro? A nemel jsi nahodou moznost porovnat 11s s Tvymi 20-ti? Jestli ano tak jak si vede do kopce?

        0 0
        • Tehu  

          Endurko od Spela jsem měl v hledáčku, bohužel 2016 Spesl tak vyšvihl ceny, že dat kilo ( v mém případě že známosti 70) za nejnižší Enduro byl výsměch… I když se mi vcelku zamlouvalo. Proto jsem šel zkusit Reigna, jezdili ho kámoši, v roce 2015 to byl boom jak se to povedlo apod. a opravdu to kolo me něčím začlo děsně podvědomě bavit. Endurko byla bombice, za pedálem šlo lépe jak Reign(možná pláště), zato hůře stoupalo( tendence se zvedat), zadní stavba se tak nějak taky chová tak že o ní prostě víš, že se tam něco děje což mi třeba že Stumpa vyhovovalo oproti Trance. Ale Maestro je oproti fsr vetsi žehlička. Tak jsem zasmatral ve zbytkach v CR a sehnal ve výprodeji v říjnu za 55k, koupil si brzdy, prehazel prevody a už jen užívám… Nebýt Spesl tak drahý kdovi jak by to dopadlo :D co se týče kvality tak myslím že Spesl má určitě lepsi zpracovani, tvrdsi lak co není tak náchylný na oderky a potrpí si víc na design…

          2*10 jsem měl 3*predtim a s radosti jsem přešel na 1*10 – nikam se nehonim tak rozsah mi vyhovuje , usporil jsem nemálo vahy, v jednoduchosti je síla

          1–11 má na Reignovi manželka a je to to samé jen jemněji zprevodovane.

          Inu nemáš jednoduchou volbu, obě kola jsou super a vždycky zvládnou víc než šofér. Když zvolíš menší průměr, volil bych podle cena/výbava

          0 0
          • Kelt  

            Ahoj Tehu! Dik za dobre info. 55 kousku to jde. Ted maji Spejsl 2015 za 55 nebo 65 uz si to nepamatuji, ale 2015 nechci. A to mas pravdu ten 2016 je fakt mastnej. Co myslis tim mensi prumer? 27.5(650B)? Nebo cenu? Pokud bych vzal zdvih 140–160 tak urcite ne 29. A jake brzddy jsi koupil? A packy taky? 1–11 stavi vetsinou na drazsi kola (chuligani), tak asi v tom bude nejaka kladna stranka.

            0 0
            • Tehu  

              v pripade Stumpa, tak 2015 neber a sahni po 2016, dost ho prepracovali. Co se Endura tyce koukal bych na 2017, nevim presne jake zmeny tam byli u nizsich modelu, ale kazdej na to cekal s cim se vytahnou, ja to nejak extra nesledoval. U Reigna je to asi jedno, vybava-penize si rozmysli.

              Fakt zalezi jak a kde jezdis… Ujet se na endurkach da naprosto stejne jak na trailovych kolech. Zalezi jak moc chvatas a na co si zvykli :-D Ja nejak nepocituji,ze by me to omezovalo i v pripade ze se rychle nekam presouvam. Proste dupu do pedalu a uzivam si :-D Pokud nejsi cahoun 185cm a vic, nebo nejezdis-li doted 29" zustal bych v poklidu u 27,5 a nijak se s tim nezalamoval.

              Brzdy? No byli tam Deorka, tak ty jsem vyhodil a nasadil XT s chlazenejma deskama. No to moje jezdeni mi naprosto dostacuji, i kdyz si kolikrat rikam, ze jsem mel vzit Zee, ale co, pojezdim a priste budu chytrejsi.

              1×11 na drazsi kola? No je to hold moda, ale od 2017 to ma v zakladu uz i nejnizsi Reign, takze se to posouva niz a niz. u Speslu nevim.

              0 0
          • Kelt  

            Ahoj Tehu, jde tento tlumic RockShox Monarch R DebonAir uplne zamknout? Je na reignu 2016. A 1×11 je rychlejsi- pomalejsi-pohodlnejsi-prakticejsi nez 2×10 nebo naopak. Ptam se na takove"kraviny" protoze kdyz prijdes do obchodu tak jeden rika to a druhy tohle, jen aby prodali co potrebuji. ((

            0 0
            • otecius  

              Rkovej tlumic ma jenom Rebound = odskok, pohon 1×11 nebo 2×10 je individualni.. Treba vyzkouset, ale 1×11 je urcite lehci a jednodussi na udrzbu, takze praktictejsi… Mne treba 1×11 vyhovuje vic, ale nekomu spis 2×10 pac tam ma 1 nebo 2 rychlejsi prevody treba na presun po asfaltu. Ja to nepotrebuju, nikam nespicham :-D :-D

              0 0
            • Tehu  

              jak uz ti to psali Rko je jen open, ja ho nikdy nejezdil, mam RT a krom hooodne dlouhejch asfaltovejch presunu to stejne nikdy nezamykam. Kamos co ho mel na letosni dvojce rikal, ze je to vpoho, pokud nejedes ve stoje. Jinak 1×.. zalezi jak je to postaveny ja mam spise tezsi, pac to uslapu a mlady jsem dal spise lehci, pac stejne z kopce do pedalu nedupe. Zkus si srovnat pomery tady – pro predstavu

              0 0
    • Dorsiflex  

      Enduro je předělaná 26ka na 650b (neplatí pro 2017). Předělaná 29er na 650b byl Stumpjumper 2015 (použitím předního trojúhelníku). Enduro nebyla nikdy předělaná 29er.

      0 0
    • Jenda  

      kup si velký zdvihy (enduro nebo reign) a pevňáka si nech na dojíždění do práce ;-)

      Já mám rozdíl na 33 km do práce HT versus Fritzek cca 10–15 min, hlavní důvod jsou gumy na vzpřímenější posed.

      Tedy tvých 15 km ujedeš v pohodě na čemkoli ale časem tě začne možná prudit jak je enduro bike na áčku pomalej a cesta do pekel je začít ho ****** XC gumama.

      0 0
      • Kelt  

        Jendo, dik 15 min je dost, ale neni to tragedie. A gumy menit nehodlam. Kdyz koupim HT, tak budu muset s fullem poseckat rok.((( Protoze HT, na ktery bych si sedl tak stoji 30–38kc. Studuji to uz mesic dva a do dvaceti peti to nestoji za nic. Celkem se me libil Trek X-Caliber 9 Matte 29. 26100. Ale brzdy a kotouce stoji za …Takze kotouce 180mm a packy Shimano 615. +4000Kc. Nepocitam pedaly. Ale fakt jde o to, abych se opravdu necitil jako debil, s endurem jezdit do hokny.

        0 0
        • Jenda  

          jsem vycházel z předpokladu že už pevňáka máš? Na celoroční dojíždění 15 km ti stačí imho recyklát, jako bonus neřešíš když ho potřebuješ občas zamknout mimo přísný dohled. Se koukni na tu stříbrnou obludu co mám v profilu – najezdím na tom vlastně většinu ale dávám na to jetý díly z Fritzka a mám tak dobrej pocit že věci dojedu do smrti a přitom mám primárního bika stále velmi dobře funkčního.

          0 0
      • wilda81  

        Přesně. Dvě kola jsou v tomto případě nejrozumnejsi volba. Ideálně CX/silnice + full dle toho co chce jezdit mimo cestu do práce.

        0 0
        • Petr L2  

          Kdyby si to zkusil vysvětlit u nás doma, to bych ti byl vděčný, nějak se mi nedaří přesvědčit ženu, že XC a full je sice na jednoho kol dost, ale teprve až si ještě pořídím gravel budu mít konečně vše co nezbytně potřebuji k osobnímu rozvoji :-)

          0 0
        • Kelt  

          Wildo, dik. Mel jsem jako kluk stareo favorita, od te doby mam nejakou"averzi" k silnicnimu kolu. Bylo to spis takove lepsi kolo „Ukrajina“. Na silnici to nejelo a v prirode jsem porad steloval spice. Prilnuli me k srdci horska kola. A bydlim v Brne, takze sama salina, koleje a nerad bych si na nich rozbil cumak. ))

          PS: kouknul jsem se na Tvuj profil. To je teda narez))

          0 0
          • Jenda  

            zase slušnou cyklokrosku seženeš kolem 30 a na ježdění do práce je to imho nejlepší volba

            0 0
    • Pili  

      Cau, ja mel Trance, ted mam Reigna. Vymenil jsem to protoze mi toho kola bylo proste lito, zaclo me bavit jezdit vic v terenu, snazim se jezdit enduro zavody, obcas bikepark a odjedu s tim i 50km vylet s kamosema XCckarema..

      Jasne, jede to hur a vic asi trpim.. ale nez mit dve kola, radsi to obcas prekousnu a navic je to dobrej trenink :)

      A hlavne, ted je vsechno, co je enduro, hodne modni, takze tak :D

      0 0
      • Breakpain  

        Vidíš, já jsem zase taková lemra, že než se trápit a dělat kompromisy – pořídím si extra náčiní ;-) … každý to vidí jinak…

        0 0
      • Kelt  

        Dik Pili, enduro je dnes modni ano, vim, ze stejne pojedu po asfaltu, abych se dostal do lesa. Ale jezdit kazdej den po meste bude mozna trochu trapne, nevim. Fakt nevim, co s tim. Vzdycky je to o lovech. Kdybych je mel ani bych Vas tady vsechny neotravoval. Vim co bych koupil a hned dve HT nebo trail a Full, ale prachy pan nema, tak zamestnava druhe aby zjistil jak s cim a kde.

        0 0
        • X-biker  

          Možná už jsem to tu psal mozna jinde, ale Stumpjumper 29" 2017 uz je v prodeji a dle me ma TOP trail agresivnejsi zmenenou geometrii a nasazeli tam 150mm vidlice a 4pistove Guide brzdy a tak nejak i kdyz drazsi jak jine znacky (nejaka sleva se vzdy ukeca ze) tak mi prijde, ze je to super universal a složený tak aby se nemuselo nic menit a hned to sebrat do lesa na trail :-) jak zavres tlumak tak to leti jak pevnak. Ale k tomu CX na silnici a do prace a si vysmaty :-D nebo do prace na stumpu pekne streetek po meste :-) a lidi co hani big S moc nechapu. Sam jsem fanda, ale sleduju stale ostatni znacky a nemel bych problem si koupit cokoliv jineho, stale si chcu vyzkouset nejake ostre enduro aka miniDH na 650b, abych vedel, ze sem si zkusil snad vsechno mozne :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            +1, novy stump se me zda supr!

            0 0
          • Atilla  

            To já to zase chápu:) Mě třeba nevyhovuje ta jejich houbovitost pružení, odfláknutost kompletace a celkově politika firmy i když to se možná zlepší.

            0 0
          • Jakobo  

            CX na cesty do prace je blbost. Stejne tak silnice. Nejlepsi je nejaky stary celopevnak horak s delsi geometrii nebo cross.

            0 0
    • McBlacky  

      Měl jsem Stumpa 26 (120/120), nahradil jsem ho Trance 27,5 2016 (140/140) a při stejný fyzičce na Giantu tolik neujedu, strop je tak 80km, na SJ jsem dával i 120km. Obuto oboje podobně – střídám NobbyN, FatA případně HansD. Obě kola vyladěný kolem 12,5kg s teleskopem a v rámci kategorie hodně slušný záplety.

      Na testech jsem jezdil různý novější SJ FSR 29, 27 nikdy.

      Jako jediný kolo těžko říct co vzít, do práce bych nechtěl jezdit na žádným, lehký věci s přesuny po asfaltu a rovinách taky ne. Když to srovnám s epicem26 nebo SJ HT 29, na kterých jezdím závody nebo lehčí terén, tak to prostě ******** nejede. Dobrý to je jen v solidním terénu a z kopce.

      Nejvíc podle mě záleží co obuješ. Na takovýhle kola patří něco hrubšího a s tím to pak kotví.

      0 0
      • Kelt  

        Ahoj McBlacky, diky za odpovedi.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Takže na 29 130/130 na lehkých zápletech a poměrně jezdivých pláštích by se dle tvý rovnice mělo dát ujet 100 km, je tak? :)

        0 0
        • McBlacky  

          myslíš 2014–2015 29 SJ FSR ? To je solidní tank, na to, že má jen 130mm a jede slušně. Lehčí kilo by neměl být problém.

          0 0
          • Mr.Dan  

            No myslel jsem Commencála Metu AM, což je aspoň zdánlivě podobný kolo, samozřejmě jinej systém zadní stavby atd., navíc jsem tam nahodil Ardent / Ardent Race a zatím mi to pocitově přijde mnohem jezdivější, než jsem čekal.

            0 0
    • Jakobo  

      S celoperem ti neporadim, ale v kazdem pripade potrebujes 2 kola. Jedno MTB a jedno na dojizdeni do prace. Vyzkousej nejakeho rychleho crosse s uzkyma plastema a pochopis. Jezdim denne, bylo to 15 km jedna cesta, to uz je dost a i s lehkym kolem jsem jezdil kolem 35–40 minut, ted to mam jen 7 km. Jezdit do rachoty na 120+ fullu je naprosty nesmysl, to by me asi jeblo. Navic na cross snadno namontujes blatniky.

      0 0
    • pidan  

      Tak az takovej univerzal co chces nevim nevim..Ja mam Tranceho,ale ještě 125 a trojtac a ten jede fakt všude.Zavru to a pelasim..Jenze ty chces enduro a aby mazalo jak HT..?? No urcite neber na tohle jednoplacku…

      0 0
      • Kelt  

        Ahoj, pidan. dik. nepocitam s tim ze enduro pojede jako HT. Ale nikdy jsem na tom nesedel a tak nevim jak to jede. Kdyz vidim jak na tom jezdi kluci pres mesto lazo plazo a slysim , ze to nejede, tak jsem chtel zjistit co znamena nejede.

        0 0
      • Sunshine 29  

        Na takový kolo jedině jednoplacku.....

        0 0
      • nomecz  

        kup s 2×11 a pokud nebude vyhovovat tak proste vyhodis smyk a koupis nw prevodnik a mas 1×11 taky mi tam vic sedi 1×neco ale zalezi co na to reknou nohy :-)

        0 0
        • McBlacky  

          jenže zase potřebuješ napínák ke dvoupile – nalší bordel navíc s instalací s otazníkem dle typu rámu. Na jednopile je nejlepší, že to z ní nepadá v bordelu, v kombinaci ze zapnutou brzdou na hazce je to neprůstřelný.

          0 0
          • X-biker  

            Já na jistotu vozím i horní vodítko a spodní bashguard a asi 3× mi to spadlo :-D každopádně občas jedu bordel světa kam se většina lidí nedostane, co jsem tím však chtěl říci, že na jistotu lze koupit horní vodítko :-) Jinak samozřejmě souhlas s 1×11 a pokud kliky dovolí instalaci 28z převodníku tak vyjede vše s 42z vzadu…

            0 0
            • nomecz  

              akorat ten 28z moc nekoresponduje s tema planovanejma vyjletama, videl bych to spis na 32+11–46 jako rozumnej kompromis

              0 0
              • McBlacky  

                no 32 s 10–42 by asi šlo taky. Já mám 34 s 11–42 a je to hrana

                0 0
                • Tehu  

                  No 32 s 11–42 mi do kopce nikdo z kamosu nestíhá :D oni se s 2×10 flakaj na lehký a já prostě musím slapat, hold mi to jede rychlejc… :D Ale že bych nikdy nikam nedojel se mi nestalo. Když se stane bude to takový, že to stejně potlačíme všichni :D a to nemám moc kondicku. Je to v hlavě rikaj. Samozřejmě se únava ale projeví u mě víc po 3–4dnech ježdění spolu.

                  Jako ideál bych považoval úplně stejně jako ty 32+ 11–46, to prostě vyjede všechno a přitom to i jakstaks jede při přesunech

                  0 0
    • Kelt  

      Ahoj vsichni!

      Dekuji Vam za rady, komentare, kritiku…

      S financnich duvodu jsem koupil Giant Trance 27,5 –3– , 2016. Zdvih 140 bude zatim stacit (prvni prechod ze 100mm na < a z HT na Full),

      Komponenty nic moc, ale postupne se vse vymeni. Dik za info 1×11 2×11 atd. Bude se hodit v budoucnu. Otazek je plno, ale to je uz jine vlakno.

      Takze vsem dik. A doufam, ze se aspon s nekym z Vas potkame nekde na vyjizdkach.

      S Uctou, Kelt.

      0 0
      • Lanzinho  

        Myslim ze nebudes litovat.. ja taky pokukoval po 160 na zadku, taky sem skoncil u trence, ale spokojen sem mad miru ;) tak at lita :) btw. Komponenty nekomponenty, hlavne ze to jezdi a vylepsovat se da vzdy a dela to radost!

        0 0
      • Sunshine 29  

        Gratuluji, at to jezdí.

        O stupeň výš můžeš jít vždycky…

        Foto?

        BTW ušetřit na kole oproti původním záměrům se mi vždycky dost prodražilo☺

        0 0
        • Lanzinho  

          Je to tak.. taky mam furt nutkani utracet za vymeny 

          0 0
          • Petr L2  

            Ale to je přece krásné, mít pořád důvod si dělat radost, koupit kolo sakumprásk na první pokus a pak je jezdit není žádná zábava .-)

            0 0
            • Kelt  

              Jo,jo. Sakumprask a za mesic jsme v obchode a zase si delame radost, )))

              0 0
            • Lanzinho  

              to bezesporu krásný je :) jen potřebuju do jara mít našetřenou určitou částku a takhle se mi to moc nedaří

              0 0
        • Kelt  

          Sunshine dik, foto pozdeji, Jestli si vzpomenu a nezmrznu, tak v sobotu. )) Nebylo to setreni, proste nedostetek financi a jezdit se chce, a jak. Bych se asi scvoknul, pul roku koukat za oknem na to depresivni pocasi, a stradat penizky, abych si na jare stejne nekoupil kolo svych snu, protoze uz neni nebo jej pred sezonou zdrazily. Vzal jsem kolo, s tim, ze postupne neco vymenim, bude to mozna drazsi, (i kdyz.....) ale sleva byla prijemna.Je rijen, v obchodech ubylo 80% kupujicich. .A co znamena BTW? ((((

          0 0
        • McBlacky  

          zrovna u toho Trance je to velkej rozdíl. Následný model má Teleskop a fox/fox plus 615ky. Slx je spíš bonus.

          0 0
          • Kelt  

            To ja vim, 615 jsou vyborne (pro me), ale stoji 3 litry a tak se daji lehce vymenit. Horsi je to s foxem. Je o tridu lepsi, ale jen tak si ho nekoupim.

            0 0
            • Tehu  

              Fox/Fox taky není výhra :) zanovni tlumič RTcko nebo RT3 kdyz by ti vadilo že nemáš nějaký omezení i v debonu najdeš někde na bazaru za ±5k. S vidlici to bude horší, ale věřím že i tak ti dostačuje tahle (zatím :D ). Spíš bych viděl první investici do těch brzd a do kol. Na to co Trance umí ty ráfky jsou mizerny a vnitřní šíře 21mm je taky ubohá…

              0 0
              • McBlacky  

                první investice rozhodně teleskop. Fox bych měnil jen za factory kashima, ty mě chodem baví hodně. Jenže to je cenově mimo.

                0 0
                • Kelt  

                  Dik, teleskop je na prvnim miste. Poradis co vzit Rock shox nebo levnejsi giant? Chci 125mm. Nemusim mit vse nej. Jde mi o kvalitu ne o znacku.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Šel bych do Giant, myslím, že jsou to asi nejspolehlivější teleskopy, co se tu dají koupit a cena je navrch hodně příznivá, potřeba servisu minimální a kdyby se to přecejenom pojeblo, tak patrona, což je v zásadě celý vnitřek, není také žádná finanční sebevražda.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    máme doma dva od giant a rok provozu bez problémů. předtím jsem měl spešl a první dva roky taky šlapal dobře

                    0 0
              • Kelt  

                Dik, vidlice me zatim staci, prvni co bude je sedlovka, bez ni je to hruza a otravuje to. Potom brzdy asi 615. a jake rafky a plaste doporucujes. A proc nebo cim je vnitrni sire 21mm spatna. V tomhle se moc nevyznam.

                0 0
                • Jenda  

                  Protože teď je hypersupercool vozit co nejširší ráfky a na tom balóony jak kráva. Jako 17 mm co se jezdilo dřív je už fakt málo ale pokud nejsi nějakej extrastřelec co tomu dává hodně nažrat tak těch 21 mm vnitřní šířka je naprosto v pohodě. Já osobně rozdíl mezi 21 a 24 mm nepoznal žádnej :-/

                  0 0
                  • Kelt  

                    dik, cool nepotrebuji a kdybych chtel balony vzal bych 27.5+. Uz tak se na tom jedu tak max 20km/c asfalt (nemam tachec, tak nevim presne), taky trening chybi 1.5 roku jsem nejezdil + 8kg navic.))

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Ono to není jen cool, je tam i lepší opora pro stejně široký plášť. Loni jsem jezdil 32mm ráfky s 2.4" plášti, a dvakrát zkusil stejné pláště na stejném kole jen s 25mm ráfkem a rozdíl byl vcelku znatelný. Otázkou je kolik z toho bylo placebo, a jaký vliv mělo že ty 32mm byly karbonové, řekl bych že šířka, materiál i placebo na to měly vliv, ale co jak velmi částí nedovedu říct.

                    0 0
                    • Jenda  

                      To je přesně ono, když tomu někdo dokáže naložit jako ty, tak pak to smysl má. Jenže valná většina bikerů se na limity kde by je omezovala šířka ráfku ani nepřiblíží. Tedy širší jsou o něco lepší ale jen málo jezdců to podle mě skutečně pozná.

                      0 0
                      • Sunshine 29  

                        Věř mi že to poznáš a nemusíš být extra strelec, třeba při nižším tlaku se pláště pěkně " žvejknou" a v rychlý zatáčce pěkně letíš.

                        Ta opora o které mluvil Kachna tam prostě není…

                        0 0
                      • BB  

                        No já nevím, kolu neumím „nakládat“ jako Duck (jak píšeš), ale když jsem přešel na široké ráfky, tak jsem v klidu vytočil vracečku, kde jsem dříve bojoval. Prostě jsem se o kousek posunul ve své kategorii naprostých amatérů, žádných „nakládačú“. Proto si myslím, že širší ráfky mají přínos pro každého.

                        0 0
                        • Jenda  

                          sice mi není jasný jak pomůže širokej ráfek při průjezdu pomalý vracečky, pokud teda nejezdíš extra nízký tlaky, ale pořád si stojím za tím, že měnit 21 mm širokej ráfek jen kvůli šířce je zbytečný. Ve chvíli kdy ho rozštípe tak jo, ale taková ta obsese že se dneska na 21 mm ráfcích snad nedá ani jezdit?

                          0 0
                          • BB  

                            prostě smiř se s tím, mě to neskutečně pomohlo, kolo líp točí. Bezdušáky Schwalbe NN 2.25, které na širokém ráfku vypadají jako velké balóny, foukám na 20 PSI. Mohu jenom doporučit. Jo a ráfek je široký 42. Ale vůbec ti to nenutím.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              20 psi vozím i na crestu a 2:25 schwalbe a nikde si z toho nevystupuju ;)

                              jinak ale souhlas, má to do určití míry smysl i pro nehrotiče

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Otázkou je proč to vlastně pomohlo.

                              Jedna věc je menší žvejkání na širším ráfku (to je vždy výhodou, ale je vždy otázka jak moc se danému jezdci na užším ráfku plášť žvejkal nebo ne a jak moc velké zlepšení to pro něj bude).

                              A druhou zcela zásadní věcí je změna profilu pláště na extra širokém ráfku.

                              Změna profilu může být jak dobrá, tak špatná. Od určité šířky ráfku se začne už výrazněji měnit profil pláště a je čím dál méně kruhový.

                              Dohromady s nízkým tlakem pak dochází k tomu, že i mimo zatáčky (a v zatáčkách v daleko menším náklonu) se do hry dostávají čím dál více i krajní špunty, které jsou navíc u dost plášťů z měkčí směsi.

                              A tohle pak bude velmi individuální, zda to pro kombinaci plášť + ráfek + daný jezdec + tlak co jezdí bude zlepšení nebo zhoršení.

                              Mně třeba u Schwalbe plášťů když jsem zkoušel extra široké ráfky (to je u mě vše nad cca 30mm vnitřní šířky) vůbec chování nevyhovalo a naopak to bylo něco, co bych vyloženě nechtěl jezdit.

                              Tím vůbec nechci tvrdit, jaký důvod to je v tvojem případě. Netuším jak jezdíš.

                              Já nejsem žádný extra dobrý klopič zatáček a žvýkání mi vadí pouze opravdu u hodně úzkých ráfků. Kombinace 19mm ráfek a 2,25" snake skin Schwalbe už vnímám, že se v zatáčkách žvejká i mě.

                              A k tomu nejezdím zase až tak extrémně nízké tlaky. Zmíněných 20psi už vozím jen ojediněle a to jen na předním a na 2,4" pláštích. Na 2,25" Schwalbe pod nějakých 23/28psi nevozím. A to jsem dost lehký (70–72kg).

                              23mm ráfky už mi stačí, že nemám potřebu širších. Jen krátké testování jsem zkoušel i extra široké 30mm+, dlouhodobě jsem jezdil 25mm.

                              Rozdíl u 23mm vs 25mm jsem nevnímal vůbec. Až pak pro o hodně širší jsem to vnímal jako zhoršení, výsledný profil mi nevyhovuje. Mám rád, když jsou ty pláště kulaté jak vychází do těch cca 23–25mm ráfku.

                              U protection Contíků už mi ani nijak výrazně nevadí ani ty 19mm uzoučké ráfeky, jak protection má hodně tuhou kostru. Tam vnímám žvejkání mnohem méně než u stejně objemných Schwalbe.

                              0 0
                              • BB  

                                schválně mrkni na tenhle srovnávací test:

                                http://enduro-mtb.com/…-comparison/

                                U Ibis Mojo 3 se několikrát zmiňují o vlastností širokých ráfků a v podstatě to odpovídá tomu, co jsem psal. Nikomu to nevnucuji, ale mám takový dojem, že do 5 let bude většina trail biků s koly 27,5 na širokých ráfcích s plus formátem plášťů. Pro mě přechod na tenhle formát byl kulturním šokem v tom nejlepším slova smyslu. Trochu vulgárně řečeno je to naprosto geniální formát pro nás, pro blbý, co to s kolem moc neumíme.

                                0 0
                                • Kelt  

                                  +1

                                  0 0
                                • Brdko  

                                  Vozit NN 2,25" na 42mm širokých ráfcích za zajímavej nápad. Co to je za ráfky, asi nebudou uplně nejlehčí, co? Nepřemýšlel si o nasazení širších plášťů?

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  Format na trailovy zevlovany jo, ale jezdit na tom nejaky presuny nebo vetsi kopce bych nechtel

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    I takhle je neštěstí jet s Shortym 2,35 v protivětru. Na 3,0 si to ani nechci představit, to už musí tahat i do boku. Recenze 27,5+ teda nějakým nadšením neoplívají, myslím, že se to chytne tak na elektro kolech a pak to umře stejně jako FatBike

                                    0 0
                                    • BB  

                                      Všechny recenze na 27+, které jsem četl já, tak naopak, až nekritické nadšení. Někde jsem dokonce viděl srovnávací recenzi, kde testovali Mojo 3 na klasických gumách a pak na plus formátu a vyjádřili se ve prospěch tlustých gum. Mám 3.0 RoR a ve větru jsem si nějakého tahání nevšiml. Tlusté pláště trochu ztrácejí na asfaltu, to jo, ale jak dojde na šotolinu, trávu a terén vůbec, tak dostávají křídla, kolo jede neskutečně lehce. Na blátě jsem dosud nezkoušel, tam to bude asi horší. Průjezd terénem přes kořeny a kameny je fantastický, tam stopu není potřeba moc hledat a řešit.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Tak pozitivní českou recenzi jsem ještě nečetl a zahraniční byli taky veskrze negativní. Celkově se ale o tohle moc nezajímám, není to směr kterým bych se chtěl ubírat. Výběrem stopy jsem myslel u techniky kde se opravdu musíš trefit přesně mezi kameny atd, třeba u nás na některých pasážích.

                                        k těm recenzím- píšou je kluci kteří to rádi pustí, pro výletníky atd by to mohla být zajímavá alternativa.

                                        0 0
                                        • BB  

                                          Třeba tady v Enduro Bike Magazin:

                                          When it comes to wheel size, now everyone can find the bike that suits their riding style and trails. The old stereotypes still hold some truth 27.5” for agility and playful riding, and 29ers for smashing KOM’s and confidence at speed. But the lines are blurring and many bikes are excelling at both. The new standards of Boost and 1× drivetrains allow stiffer and shorter rear ends, opening the door again for fast and agile 29ers – just look at the new Santa Cruz High Tower and YT Jeffsy (both too late to squeeze into this group test). And what of 2.8 – 3.0 Plus tires? We all claimed, “What rubbish, they will roll so slowly” or, “Man they look so clumsy”. However, we had to eat our words when they proved to be very fast and agile. The larger contact patch and lower pressures provide noticeably more grip, more confidence and – most importantly – bags of fun; all qualities that make a perfect trail bike. Many brands like Ibis are now producing bikes like the Mojo 3, that are able to accept both standard and Plus sized tires for maximum versatility, while others like Specialized and Scott are offering versions of their most popular models in all three wheel sizes. With all this choice, it’s important to try new things, there’s is a bike out there that will rock your world.

                                          Ale fakt to nikomu nevnucuji, sám jsem si myslel, že je to kravina, pak mi to Dlouhán půjčil jako náhradní kolo, když mi servisoval Ripley a už jsem mu to nevrátil. Kdo na tom neseděl, tak neuvěří, že je to v terénu rychlejší než úzká guma. Můj názor, do pěti let na tom budeme jezdit všichni :-)

                                          0 0
                                          • Brdko  

                                            Jsem fatbike poprvé viděl u moře na pláži a vůbec mě nenapadlo, že je to i na normální ježdění. Jsem myslel, že tyhle kola jsou určený do plážovýho písku a na sníh. Doufám, že si za těch pár let vystačim s klasickejma pláštěma.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Fat bike je zase o další kus dál. Tedy ještě výrazně objemnější pláště (většinou se vozí 4"), což vše ještě zvýrazní. Tedy ještě lepší grip, ale také ještě daleko větší navýšení valivého odporu a hmotnosti.

                                              27,5+ je někde mezi klasikou a fat biky.

                                              0 0
                                            • BB  

                                              Ale tady není diskuse o fatbiku, tady je diskuse o 27,5+

                                              0 0
                                      • McBlacky  

                                        v testech to vychází kolem 20–30w navíc co potřebuješ na jízdu. Což je zhruba 10–15% výkonu u dost trénovaných lidí, v reálu pro „širokou veřejnost“ to bude daleko víc. V podmáčeným terénu to je úplně brutál kotva (a neberu větší zanesení blátem, který taky nepřidá na lehkosti).

                                        Jízda v samotným terénu za sucha je parádní a z kopce, zvlášť v šutrovým bordelu, je rozdíl obrovský. Dneska už díky podobným kolům i lidi se slabší technikou sjedou neskutečný věci.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Testy jsem moc nezkoumal pro 27,5+ (jak mi ta kategorie tak moc nezajímá), ale zdá se mi to reálné. Je to akorát někde uprostřed mezi klasickým pláštěm (typu 2,25") a plášti na Fat biky.

                                          Za mě jezdce s horší fyzičkou je to pak šíleně moc těch +20–30W. Cíleně nejezdím už ani klasické pláště s výrazně lepším gripem, kde by mě to stálo kolem 10–12W za obě kola. Už i to mě hodně vadí, jak to nejede a za ten lepší grip, který ocením jen na výrazně menší části trasy mi to nestojí.

                                          A pak nesmíme zapomínat na to, že část těch výhod 27,5+ už stejně na 29" máme i bez navýšení valivého odporu. Samozřejmě to není to samé a 27,5+ bude mít lepší grip, ale trochu se to tomu přibližuje.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            kdybys jezdil za den 20–30km s podporou lanovka/shuttle v uměle vytvořené lokalitě, tak by to takový problém nebyl. A to je právě ted aktuální segment trhu, který je potřeba vytěžit. Nacpat kolo i těm, kdo primárně chtějí jen zábavu, ale ne námahu.

                                            V mém srovnání to zatím místo nemá, zkusil jsem jak fata, tak 27+, zatím ještě ne 29+ a vzhledem k tomu, že jezdím nejčastěji 40–100km na biku tak bych na tom někde umřel. Viz srovnání na kterém kole si dám 80km/1500up, kde půlka je terén a půlka transfery. Na Trance to i s mojí fyzičkou je o velký unavě potom. Na HT nebo Epicu to mám na pohodu. Jet to na 27+ tak chcípnu.

                                            0 0
                                            • BB  

                                              Já za sebe mám praktickou zkušenost jinou, ale já nejsem měřítko (nevýkonný stařec :-)), ale mladší kamarád jezdí tak 70–110 trasy terénem a protože má vše archivované, tak může porovnat. Tvrdí, že je na 27,5+ rychlejší, než na 27,5. Obě kola stejně těžká, jedno Mojo HD, druhé Mojo 3. Já jsem se na stejných trasách co jezdím cítím méně unavený, než na 29 a časy mám úplně stejné. 29 jsem měl přitom dokonce lehčí. Proto moc nevěřím na těch 20–30 procent ztráty výkonu, to bych musel poznat. Už to jezdím dva měsíce a prakticky denně, tak to není jenom test. Ale fakt se nechci hádat, nejsem ani dobrý diskutér , ale pojďme se domluvit. Když tu budeme na fóru za pět let, tak se k tématu vrátíme a řekneme si, jak to dopadlo. Já tvrdím, že za pět let bude plus formát standardem na trail biku. Souhlas ?

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                takové srovnání já nemám, musel bych mít plusko doma delší dobu aby to mělo smysl. Což asi hned tak nebude, letos Trance, na příští rok objednány dvě nový kola (XC,road) takže investice do materiálu nejdřív 2018 – třeba to už pak bude standart a půjdu rovnou do pluska, kdo ví.

                                                Přijď na vánoční večírek BF a probereme to :)

                                                0 0
                                                • BB  

                                                  rád bych se zastavil, ale jsem fakt o několik generací jinde a když ne já, tak určitě ostatní by se cítili trapně, ale nikdy neříkej nikdy. Klidně bychom se mohli i domluvit, sjet se někde na tvým trailu a mohl bys na známém terénu plus formát vyzkoušet, pokud by ses poskládal na Mojo 3 v Lku.

                                                  0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    Nestálo by za to, mít k tématu +plášťů samostatné vlákno?

                                                    0 0
                                                  • BB  

                                                    Asi jo, ale to téma je dost problematické, sám jsem si z toho dělal srandu a považoval to za blbost, dokud jsem na to nesedl. Tak si umím představit, jak by to téma vypadalo, protože zastánců by bylo proklatě málo. Pár zastánců by bylo po chvíli utluceno čepicema. A každá diskuse, pokud má k něčemu vést musí být vyvážená.

                                                    0 0
                                                  • Petr L2  

                                                    Já už to tu 27,5+ jednou nakousnul jako alternativu do 29 rámu

                                                    http://www.bike-forum.cz/…29-ramu.html

                                                    vy jste mi to připomněli, tak si říkám, jestli doba nepokročila a není mezi lidmi více zkušeností :-)

                                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Mám stejný názor. U nás podle mě skoro k ničemu. Možná tu pár lidí bydlí v oblasti, kde jezdí opravdu jen vhodné ježdění pro takové pláště.

                                    Ti co ale mají dost přesunů, tak tam to jako vhodné vůbec nevidím. U sebe bych si to dokázal představit tak na dovolenou v horách a to jen na některé vyjížďky. Na většinu vyjížděk co odjezdím na dovolené v horách bych to stejně nechtěl.

                                    Ale každý samozřejmě ať vybere co mu vyhovuje…

                                    0 0
                                • Atilla  

                                  Mám ráfky s vnitřní šířkou 30mm a spoustě plášťů to v chování nepřidá, spíše naopak. Lepší efekt to má až od šířky 2,35 u plášťů pod tuhle šířku se plášť zhranatí a nechová se moc dobře. Pluskové pláště nefungují moc v bahně a v technickém ježdění zhoršují výběr stopy. A ibis ráfky po tom co jsem je teď viděl…

                                  0 0
                                  • BB  

                                    To mě zajímá, cos prosím tě viděl ? Já je mám, tak bych se rád připravil na nejhorší :-(

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Prolomený přední ráfek a zadní už byl pryč. Ten prý vydržel asi 300m ve Špindlu na trati.

                                      0 0
                                      • BB  

                                        Tak to jo, já měl obavu, že odešel při XC, nebo nějakém trail ježdění. Pokud odešel na sjezdové trati, tak dobře mu tak :-)

                                        0 0
                                        • Atilla  

                                          Taky byl to ten nejtěžší ze série pokud se nepletu a běžně to tam lidi jezdí na EXO pláštích a Alu ráfkách na enduru.

                                          0 0
                                  • krabica  

                                    Nestraš! Nové ráfky budu mít o vnitřní šířce 28 mm a pláště chci 2,3 Maxxis Exo. Doufám, že to bude OK.

                                    0 0
                          • Sunshine 29  

                            Jezdím 21 mm šířku, 2.35 pláště a při tlaku který bych rád se zadek prostě žvejká…Neříkám že na tom jezdit nejde, ale dovedu si predstavit širší…

                            Na ostřejší ježdění to opodstatnění určitě má

                            0 0
                            • Atilla  

                              Když dám na 30mm ráfku nižší tlak taky bych řekl, že se to boří hůře předvídatelně než na nějaké 23mm. Do určitého tlaku to je lepší a pak bych řekl, že se to prudce zhorší.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                To ale musi byt skoro vakuum ne? Me to i pri tak nejak nejnizsim jezditelnem tlaku na 23mm prijde na 32mm mnohem lepsi!

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Pokud se nepletu bylo to kolem 1,2bar. Nevím no měl jsem ty samé pláště na 25mm a na 30mm a při rozumných tlacích tam nevidím rozdíl(na předním kole).

                                  0 0
                      • Kelt  

                        +1

                        0 0
        • Kelt  

          Trenclik 27.5 3 2016 (L). treti vyjizdka, zatim si na sebe zvykame.

          0 0
          • libisenuj  

            Jak si resil tu velikost ve vedlejsim vlakne, tak bych nerekl, ze potrebujes mensi ram;-)

            A tahle verze je mimoradne hezka. Kdybych kupoval trencla dnes, tak tuhle verzi…i kdyz to neni zadna lace…

            0 0
            • Brdko  

              Jj, mam 187cm a Trance v L a na chrtařinku bych mohl asi i větší – sedlovku vytahuju na max., ale je to AM kolo, takže velikost L je pro mě tak akorát. Pokud se ti zdá velkej, tak můžeš dát níž představec, jestli ho měnit za kratší nevim, s tim nemam zkušenosti, pak správně nastavit polohu sedla – tim kratší posed sice nenastavíš, ale nebudeš na něm klouzat dopředu/dozadu. No a větší výška kola nad zemí je daná odporužením, ale dovedl bych si představit i vyšší, kliky mam zespodu dost omlácený.

              0 0
            • Kelt  

              libisenuj dik, vcera jsem to zase trochu projel. Asi mas pravdu s tim L velikosti. Zalezi na zvyku.

              0 0
          • Kysky  

            moc hezkej! ještě teleskop a bude to ťipťop ;-)

            0 0
          • Lanzinho  

            ale musim říct že barevně je trojka o dost hezčí než moje dvojka .)

            0 0
            • McBlacky  

              věc názoru ;)

              0 0
            • libisenuj  

              Rekl bych, ze i hezci nez moje dvojka…ale mozna uz mame svoje kola moc okoukane;-)

              0 0
              • Kelt  

                okoukane, to bude ono, hlavne, ze to na trailech frci

                0 0
                • libisenuj  

                  Jj, ja sem vymenil letos kola. Mel sem kulatiny, tak byl narok. A uz rok a neco mam teleskop. Jezdeni tim ziskalo uplne jiny rozmer. Plus diky dlouhym hnatam sem zvedal kokpit. Nejdriv Eastony 720/40 a ted mam Spank 760/50mm. Jakej si nameril predstavec? Spis tech 70 ne?

                  0 0
                  • Kelt  

                    Jestli jsem meril dobre od stredu do stredu tak 72mm

                    0 0
                    • libisenuj  

                      Jj ja myslim, ze na Lko je to standart. Ten jeden ma naprosto nepochopitelne 90, asi nejaka zamena na prodejne pri skladani…je na tom viditelne delsi…

                      0 0
                      • Kelt  

                        Dik, musim toho najezdit mnohem vic, abych mohl neco menit. Bohuzel zatim je moc malo casu.

                        0 0
                • Lanzinho  

                  Tak tak, na barvu to nejezdi

                  0 0
            • Kelt  

              Barevne nevim, modrou moc nemusim. Ale dvojka s tema komponentama, je super.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.